eitaa logo
اَبقی
113 دنبال‌کننده
25 عکس
1 ویدیو
4 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم یادداشت، داستان، روایت، ناداستان، مینیمال و... به قلم طلبه محسن عبدالله زاده. ارشد حقوق تجارت بین الملل آزاد دامغان ، طلبه پایه۹ حوزه علمیه قم ارتباط با مدیر: @shahmsani
مشاهده در ایتا
دانلود
🖊کالبد شکافی اعتراضات اخیر ✍️چند ماهی است به بهانه فوت مهسا امینی تظاهرات و اعتراضاتی در برخی شهرها راه افتاده و با کشته سازی های بعدی این اعتراضات ادامه دار شد. به اعتراف خود معترضین رگ مهسا امینی و دیگر افراد تنها بهانه ای برای این اعتراضات بوده و ته ذهن این افراد، انقلاب کردن بر علیه نظام حاکم بر ایران است. خب هر جریان و گروهی برای خود آرمان و اهدافی دارند. امروز هم این معترضین که مجموعه ای از مخالفین جمهوری اسلامی ایران هستند بایستی برای خود اهداف ،آرمان ها و حتی ارکانی داشته باشند. به صورت رسمی حرفی از این موارد نیست اما با بررسی رفتارهای این افراد می توان برای این جنبش به اصطلاح انقلابی ویژگی هایی فهرست کرد. در این نوشته قصد داریم به این ویژگی ها بپردازیم. ویژگی هایی که غالبا نقطه ضعف این جریان به حساب می آید تا نقطه قوت. 🔸سطح خواسته ها بزرگترین خواسته و انتظاری که از این جنبش می شنویم آزادی است اما این آزادی نه در معنای حقیقی خود بلکه در معانی پست، کم ارزش و بی اهمیتی تفسیر شده است. از آزادی در پوشش و رفتن به ورزشگاه برای زنان گرفته تا اختلاط در سلف های غذاخوری دانشگاه ها. سوژه های زیادی برای اعتراض و انقلاب وجود داشت از مشکلات اقتصادی گرفته تا مسائل سیاسی اما این که این معترضین سطح خواسته و انتظارات خود را اینقدر پست و پائین گرفته اند نشان از ضعف ایدئولوژی و فکر صحیح پشت این جنبش هاست. 🔸هم صدایی با دشمنان ایران یکی از نقاط ضعف این جنبش عدم بصیرت کافی در شناخت دوست و دشمن است. این افراد با فراهم اوردن فضای گل آلود در جامعه زمینه نفوذ و سوء استفاده دشمنان ایران و اسلام را ایجاد کردند. از گروه های سلطنت طلب که سال ها پیش بر ایران حاکم بوده و غارت گری می کردند تا گروه های تجزیه طلب حامی این جریان شده اند. اما این تمام ماجرا نیست. بلکه دشمنان جهانی مانند امریکا، انگلیس، اسرائیل و عربستان هم که به خون ایران و ایرانی تشنه اندف حامی این جنبش می شوند و متاسفانه افراد این جریان نمی توانند پنجه های گرگ را از زیر دستکش های مخملی تشخیص دهند و دائما بازی این دشمنان بین الملی را می خورند. که اگر کمی چشمشان باز بود سرنوشت مردمان کشرورهای همسایه مانند افغانستان، عراق، سوریه، یمن و ... را می دیدند و عبرت می گرفتند. 🔸بدنه بی درد و بی مسولیت هر از گاهی می شنویم کارگران فلان کارخانه نسبت به حقوق و مزایای خود اعتراض و اعتصاب کرده اند. وقتی پای حرفشان می نشینی می بینی جمعی از پدران و همسرانی هستند که نان آور خانواده اند. هزینه های خوراک، پوشاک و مسکن کارشان را به اعتراض کشانده اما بدنه این جنبش اغلب نوجوان و جوانانی هستند که مسولیت های خانواده و اجتماعی ندارند و بیشتر تحت هیجانات جوانی دست به این رفتارها زده اند. لذا طرح و ایده هایی هم که دارند با شکست مواجه می شود. به عنوان مثال اعتصاب مغازه و بازار راه می اندازند ولی نمی دانند هیچوقت کاسبی که اجاره میلیونی می دهد، سرمایه اش را خوابانده تا سود بدست بیاورد، سر رسید چک هایش نزدیک است، یک روز هم برایش یک روز است چه برسد به تعطیلی و اعتصاب. یا کامیونداری که با هزار قسط و قرض ماشین خریده تا خرج خانواده در بیاورد هیچ وقت حاضر نیست بازیچه افکار بچه گانه و هیجانی این گروه قرار گیرد. و وقتی عدم همراهی اصناف و اقشار مختلف را می بینند دست به تهدید و تخریب می زنند. 🔸تخریب اموال عمومی و خصوصی یکی از فعالیت های اصلی این گروه، تخریب اموال عمومی است. از تخریب و آتش زدن عابر بانک ها گرفته تا اماکن عمومی و دولتی ، خودروهای امدادی مثل آتش نشانی و آمبولانس، و خودروهای شخصی مردم. این رفتارها نه تنها اوضاع را بهتر نمی کند بلکه هزینه هایی که به بار می آورد از جیب خود مردم گرفته می شود. از بودجه هایی که بایستی صرف ساخت و ساز، تولید و پیشرفت های علمی، صنعتی، درمانی و آموزشی شود کسر می شود تا بتوان تخریب ها را جبران کرد. 🔸هزینه تراشی برای کشور در سطح بین الملی معترضین با رفتار غلط و بی تدبیری که داشته و دارند سبب همراهی دشمنان بین اللی ایران مانند امریکا و انگلیس و کشورهای اروپایی می شوند و از آنجایی که مجامع و سازمان های جهانی تحت نفوذ و اشراف این کشورهاست، سبب اعمال فشار و تحریم علیه کشور می شوند و نتیجه آن وارد آمدن فشار بر وضعیت اقتصادی، معیشتی و درمانی مردم می شود. دشمن دنبال بهانه است تا بر ایران فشار بیاورد و معترضین این بهانه را خیلی راحت به دست او می دهند. و متاسفانه وقتی نتیجه این فشارها، از جمله تورم، گرانی و مشکلات درمانی را برای جامعه حاصل کردند مجدد با پررویی تمام، دولت و حکومت را مقصر این وضعیت می دانند. ادامه⏬
🔸بی حیثیتی جهانی متاسفانه معترضین در سطح بین المللی فضایی ایجاد کردند تا جامعه جهانی نسبت به ایران و ایرانی بدبین شده اعتبار، احترام و ارزش ایرانی خدشه دار شود. نمونه آن رفتار زننده و خارج از اخلاق معترضین در برابر ورزشکاران ایرانی در قطر و امریکا بود. رفتاری بی سابقه که در آن ایرانی به ورزشگاه بیاید و مقابل مردم جهان به ورزشکاران هم وطنش را فحش و توهین بکند 🔸بی رحمی یکی دیگر از عیب های بزرگ معترضین جریانات اخیر بی رحمی و قساوت قلب بود. تصاویر و فیلم های دردآور و ناراحت کننده ای از رفتارهای حیوانی معترضین در برابر مردم گواه این ادعاست. حمله با سلاح های سرد و گرم به مردم، نیروهای حافظ امنیت، افراد مذهبی، طلبه ها و حتی زن و بچه مردم و کشته سازیها. از جمله دردگی های این گروه بود 🔸بی منطقی در بین معترضین، کمتر اهل منطق، تفکر و تعقل یافت می شد. به صورت مکرر شاهد برگزاری جلسات مناظره و تریبون های آزاد اندیشی بودیم اما هوچی گری و بر هم زدن برنامه ها یکی از رفتارهای ثابت این گروه بود. نه خودشان حرف منطقی و محکمه پسند داشتند و نه اجازه بیان آن از طرف مقابل را می دادند و در نهایت هر جا حرف حقی زده می شد با فریاد و ایجاد تشنج جلسه را به هم می ریختند. 🔸بی ادبی فحاشی، توهین،جسارت، تهمت، بی احترامی به ارزش ها، هتک حرمت اعتقادات و باورهای مردمی، یکی دیگر از رفتارهای این گره بود. زبان و ادبیات این گروه بر مبنای بی ادبی و جسارت به طرف مقابل و حتی به هم فکر خود بود. نمونه بارز آن شعارها، صحبت ها و نوشته هایی بود که از این افراد در اعتراضات و تجمعات خود در داخل و خارج کشور و فضای مجازی صادر می شود. 🔸ضعف و فقر رهبر و راهنمای صالح متاسفانه غالب این معترضین بازی افرادی را خوردند که در داخل و خارج به عنوان لیدرها و رهبران جنبش شناخته شده بود. افرادی که دنیاپرستی، لذت جویی، منفعت طلبی، بی سوادی، ساده لوحی و حماقت جزء صفات بارز شخصیتی شان بود. از مسیح علینژاد گرفته تا علی کریمی که کارنامه هر کدامشان در زندگی شخصی و عمومیشان رسواست. و نیز لیدرهای کوچه و خیابانیشان که مانند لیدرهای اصلی از سواد، شعور، سلامت عقل و نفس محروم می باشند. حتی رهبران و حامیان معنوی و حقوقی این جنبش را هم اشخاص موجهی تشکیل نمی دهند. امریکا، اسرائیل، انگلیس، عربستان، گروهک های منافقین و تجزیه طلب ها و .... هر کدامشان برای خود رسوای عالم اند. 🔸آرمان و اهداف شیطانی، پوشالی و توهمی اگر از ابتدا و تاکنون این جریان را بررسی و تحلیل کنیم خبری از آرمان و اهداف حقیقی، الهی و انسانی نیست. جمهوری اسلامی با تمام نواقصی که دارد اما از لحاظ آرمان و هدف، غنی و کامل است. استقلال، آزادی، عدالت، مبارزه با فساد و ظلم، جمهوریت و اسلامیت، آرمان و اهدافی است که جمهوری اسلامی مدعی و خواهان آن است هرچند نتوانسته به صورت کامل به آن دست یابد اما جبهه مقابل که امروز به خروش آمده چه اهداف و آرمانهایی دارد؟ بی غیرتی، بی حیایی و آزادی های حیوانی جزء آرمان های این گروه است . 🔸انقلاب ارزش ها و ضد ارزش ها منظور از نقلاب در عنوان این بحث، واژگون شدن ارزش و ضد ارزش است. در گفتمان این جنبش، غیرت، حیا، عفت، ناموس داری و ... ضد ارزش و بی حیایی، بی عفتی، بی غیرتی به عنوان ارزش شناخته شده است. وقتی این گونه شد، با زور و وحشی گری چادر از سر زن محجبه می کشند. به اهل روحانیت و اهل علم توهین می شود. نیروهای بسیجی و جهادی که در حوادث مختلف از سیل و زلزله گرفته تا جنگ با داعش و مبارزه با کرونا و حضور در مناطق محروم در صف اول بودند به عنوان مزدور و افرادی که دست به تخریب اموال عمومی و خصوصی زده و با سلاح سرد و گرم به جان مردم می افتند به عنوان قهرمان شناخته می شوند ✍️حرف آخر آنچه در این یادداشت آمد بخشی از ویژگی های این جنبش شوم و نحسی است که در این روزها آرامش و آسایش مردم را سلب کرده است. که اگر بخواهیم ریزتر و دقیق تر شویم موارد بیشمار دیگری به آن اضافه خواهد شد اما برای اهل تدبر و تعقل همین چند مورد کافیست تا حق را از باطل تشخیص دهند. هر چند بیان این موارد از عیب، نقص و اشتباهات مسولین و اشخاص حقیقی و حقوقی جمهوری اسلامی نمی کاهد و منکر آن نیست. اما راه اصلاح و علاج این موارد، ایجاد جنبش های باطل و شیطانی با ویژگی های بالا هم نیست. هر آنچه از آرمان و اهداف والای الهی و انسانی که بخواهیم در انقلاب اسلامی ایران قرار دارد. انقلابی که بر مبنای عقلانیت و حقانیت با بهره از آموزه های الهی و فداکاری، سربازی و رهبری انسان های عالم، با بصیرت، با سواد و متقی شکل گرفته و مانند هر زمانی نفوذی و نخاله هایی هم دارد که بایستی به جای تخریب اصل بنا، توسط نخبگان و عقلای پرهیزگار و متخصص جامعه جراحی و حجامت شود تا سلامت خود را بازیابد. طلبه محسن عبدالله زاده
سوالات پرتکرار دانش آموزان شهر تهران: ۱. انقلاب اسلامی سال ۵۷ بر اساس اعتراض و اعتصاب و تظاهرات و پرتاب کوکتل مولوتف بوده است چرا آن موقع این رفتارها درست بوده ولی الان براندازی و اغتشاش محسوب می‌شود ۲. حکومت پادشاهی خیلی خوب بوده و یک نفر قاطع تصمیم می‌گرفت. ۳. همه کشورهایی که با آمریکا رابطه دارند وضعیت خوبی دارند چرا ما باید با آمریکا دشمنی داشته باشیم ۴.این حوادث اخیر اعتراض مردمی است نه اغتشاش ۵. چرافضای نقد و گفتگو در جامعه وجود ندارد ۶. دلایل عدم تغییر در قوانینی مانند حجاب چیست ۷. هزینه های بالا در حرم امام با وجود فقر و مشکلات در جامعه چیست ۸. دلایل عدم برگزاری رفراندوم چیست ۹. وضعیت نامنی و افزایش سرقت‌ها و اینکه بانوان می‌ترسند شبها در خیابان‌ها تردد کنند چیست ۱۰. چرا موقع توجیه مشکلات همه چیز را با خارج مقایسه میکنید ولی در موقع مثل تولید خودرو بی کیفیت چنین مقایسه ای شکل نمیگیرد. ۱۱. دلایل ضعف صداوسیما در انعکاس واقعیات و سانسور گسترده چیست ۱۲.چرا حجاب اجباری شد . امام که راجع به حجاب فرمودند کاری به حجاب افراد نداریم چطور شد وقتی انقلاب پیروز شد ناگهان حجاب اجباری شد ۱۳. تفاوت سرکوبهای زمان شاه و الان چیست ۱۴. اقدامات بسیجیان راهپیمایی محسوب می‌شود ولی اقدامات مردم را اغتشاش می نامید ۱۵.سختگیری در مدارس بسیار زیاد است و همزمان خانواده ها هم محدودیت ایجاد می‌کنند و مساجد هم عده ای پیرمرد هستند که اصلا حرف ما را نمیفهمند و فشارهای حکومت هم این مساله را تشدید کرده آیا فضایی برای تنفس ما نوجوانان وجود دارد ۱۶. دلایل عدم برخورد با مفاسد اقتصادی و دانه درشتها چیست ۱۷. در شرایطی که کسی از انقلاب اسلامی راضی نیست چرا اجازه اظهار نظر و اعتراض داده نمی‌شود ۱۸. دلایل هزینه های گزاف در سایر کشورها توسط ایران چیست چرا برای مردم خودمان هزینه نمی کنید. ۱۹. دولتمردان صداقت ندارند و دروغ زیاد شنیده می‌شود آیا نتیجه حکومت صالحین این است ۲۰. چرا حکومت مردم را می‌کشد ولی نام آن را خودکشی می گذارید
جمعی از بانوان طلبه که رفته بودن در مدارس تهران این سوالات رو جمع آوری کردن
ا❁﷽❁ا 📙 شب و روز از منظر روایات 🖋 📚دین مبین برای همه زندگی انسان برنامه‌ریزی دارد. یکی از مهم‌ترین شئون زندگی ما، موضوع مهم شب و روز و و است که اثری مستقیم بر همه جنبه‌های زندگی دارد؛ ازجمله موفقیت و شکست، ارتباطات، سلامت جسم و روح و روان و... شب و خواب یکی از نعمت‌های بزرگ و حساس خداوندند که اگر شرایط و آداب آن‌ها را رعایت نکنیم، جز خسران و حسرت برایمان نمی‌ماند. ازاین‌رو آقای محسن عبدالله‌زاده به کمک عزیزانی که در این موضوع متخصص بوده‌اند کتاب پژوهشی «خواب و بیداری، شب و روز از منظر آیات و روایات» را نوشته است و درآن درباره این نیازهای مهم انسان و آداب درست هر کدام از آن‌ها سخن گفته است. این کتاب پژوهشی با تحقیق در دو ساحت کتابخانه‌ای و میدانی انجام شده است. در بخش کتابخانه‌ای، منابع مختلف دینی، پزشکی، روانپزشکی و روانشناسی مرتبط با موضوع، مطالعه و بررسی شده‌اند و در بخش میدانی، فرضیه و موضوعات مرتبط آن در جوامع مختلف، ازجمله خانواده‌ها، دانشجویان، کارمندان ادارات و کارخانه‌ها، پرستاران، رانندگان و مددجویان اعتیاد بررسی شده است تا کتاب جامعی درباره این موضوع در اختیار مشتاقان و علاقه‌مندان قرار بگیرد. برای خرید کتاب کلیک کنید👇 https://ketabejamkaran.ir/130027 @ketabeJamkaran
🖊یادداشت🖊 🔸کالبدشکافی اغتشاشات اخیر🔸 📰هفته نامه پرتو سخن ✍ طلبه محسن عبدالله زاده مطالعه بیشتر ⏬⏬⏬ https://eitaa.com/joinchat/270598375C6b23d406b2
✂️💉کالبد شکافی بد حجابی 💉✂️ ✍محسن عبدالله زاده 📰روزنامه سراج 🌐آدرس مطلب⏬ https://serajonline.com/newspaper/item/11360 @abghaa
📑بازتاب خبری یادداشت کالبدشکافی بدحجابی در رسانه های مختلف از جمله اصلاح طلب ها. سایت خبری مدارا. آدرس: https://www.modara.ir/fa/news/222226 سایت خبری منیبان. آدرس: www.moniban.news سایت خبری خبرآنلاین. آدرس: www.khabaronline.ir/news/1714415 سایت خبری خبرفوری. آدرس: www.khabarfoori.com مجله اینترنتی خواندنی ها. آدرس: khaandaniha.ir/news/2561508 سایت خبری نو اندیش. آدرس: http://noandish.com/fa/news/153575/ سایت خبری اعتماد:www.etemadonline.com سایت خبری صاحب خبران: sahebkhabar.ir/news/57994561
🌹سلام بر دوستان عزیز 🔸پيامبر خدا صلى الله عليه و آله و سلم : إنّ الصَّدَقَةَ لَتُطفِئُ عن أهلِها حَرَّ القُبورِ، و إنّما يَسـتَظِلُّ المُؤمِنُ يَومَ القِيامَةِ في ظِلِّ صَدَقَتِهِ . 🔷صدقه ، گرماى گورها را از صدقه دهنده دور مى كند و روز قيامت، مؤمن در سايه صدقه خود پناه مى گيرد ( كنز العمّال: ۱۵۹۹۶). 🔸به امید خدا برنامه قربانی ماه جمادی الثانی روز جمعه پیش رو انجام خواهد شد. 🌸شماره کارت: 6104337362927590 علی عباسی متقیان 💠فَإِنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ یقینا ﺧﺪﺍوند ﭘﺎﺩﺍﺵ ﻧﻴﻜﻮﻛﺎﺭﺍﻥ ﺭﺍ ضایع ﻧﻤﻰﻛﻨﺪ.
یادداشت تحلیلی پیرامون حواشی اخراج مهدی ترابی = مطالعه بیشتر https://serajonline.com/News/OnlineNewsItem/15996 @ABGHAA
اَبقی
یادداشت تحلیلی پیرامون حواشی اخراج مهدی ترابی #اعدام_نکنید = #اخراج_نکنید #مهدی_ترابی #ابقی مطالع
متن کامل ⏬ در هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر تیم‌های پرسپولیس و نساجی مقابل هم قرار گرفتند که این بازی با نتیجه 5 بر 1 به سود سرخ‌پوشان خاتمه پیدا کرد. ماجرای اصلی بازی اما جایی خارج از رقابت برای نتیجه رقم خورد. در اواسط نیمه دوم و در یک صحنه درگیری کلامی و سپس فیزیکی مختصری بین احمد موسوی، بازیکن نساجی و مهدی ترابی، بازیکن پرسپولیس به وجود آمد که در نهایت علی صفایی، داور بازی این قائله را با دادن یک کارت زرد به موسوی و کارت قرمز به ترابی خاتمه داد. اما این پایان ماجرا نبود، از آنجایی که مهدی ترابی که در بین فوتبالیست ها به عنوان یک چهره با اخلاق، مذهبی و ولایی شناخته می شود در یک طرف این درگیری بود و احمد موسوی بازیکن نساجی که در صحبت های اخیرش با خبرنگاران همسو با معترضین کنایه هایی نسبت به صدا سیما و وضعیت اقتصادی داشت در طرف دیگر و داوری که در اتفاقات اخیر در صفحه مجازی اش از کمپین اعدام نکنید دفاع می کرد. وضعیت این سه ضلع سبب شد این ماجرا فراتر از یک اتفاق فوتبالی مورد توجه قرار گیرد. تا جایی که گروه های مختلف سیاسی و رسانه های خارجی هر کدام با قصد و غرض هایی شروع به اظهار نظر و یافتن مقصر کردند. اما تحلیل ما چیزی فراتر از این هیاهو و بازی رسانه ای رادیو فرداها و ایران اینترنشنال هاست. روی صحبت ما افرادی است که در حرف یک چیز می گویند و در عمل جور دیگر رفتار می کنند. زمین فوتبال مانند دنیای ما انسان هاست برای یک رقابت و بازی سالم، قوانینی وضع شده و بایستی رعایت شود و اگر عمدی با سهوی نادیده گرفته شود هم برای فرد خاطی و هم دیگران اسباب زحمت می شود. و بایستی فرد خاطی و مقصر جریمه و مجازات شود. ممکن است افراد مختلف، نظرات متفاوتی داشته باشند اما قانون برای همه یکیست و مجری آن هم داور بازی است. کسی به اصل قانون اخراج اعتراضی ندارد زیرا کارت قرمز، یک ضمانت اجرای قوی برای رعایت قانون است و اگر در آن تسامح و تساهل شود نظم بازی بهم می خورد و ممکن است برخی افراد جری شده و دست به خطاهای بیشتر و خطرناکتری بزنند. پس اصل قانون درست است اما اینکه آیا این شخص مستحق کارت قرمز و زرد هست یا خیر و آیا داور درست قضاوت کرده؟ بحث دیگریست که باید توسط کارشناس و متخصص آن نظر داده شود نه اینکه هر کسی به صرف تماشای صحنه شروع به تحلیل و اظهار نظر و ابراز رفتارهای ناصحیح نماید. در جهان آفرینش هم قضیه همینطور است. قصاص و اعدام یک ضمانت اجرای محکم برای حفظ امنیت و آرامش جامعه است و نمی توان اصل این قانون را زیر سوال برد زیرا همانند کارت قرمز در فوتبال اگر حذف شود، خیلی ها به خودشان جرات رفتارهای غیر انسانی و خطرناکی می دهند. اما نحوه اجرا و صحت و سقم قضاوت چیز دیگریست که بایستی توسط کارشناسان بررسی گردد. حالا اگر علی صفایی داور این بازی و آنهایی که معتقد به اخراج ترابی بودند و در حوادث اخیر هشتک اعدام نکنید در صفحات مجازیشان می زدند اگر با هشتک اخراج نکنید مواجه شوند چه می گویند؟ هر آنچه می گویند را بایستی در برابر هشتک اعدام نکنیدشان بگذاریم.