eitaa logo
اَبقی
123 دنبال‌کننده
24 عکس
1 ویدیو
4 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم یادداشت، داستان، روایت، ناداستان، مینیمال و... به قلم طلبه محسن عبدالله زاده. ارشد حقوق تجارت بین الملل آزاد دامغان ، طلبه پایه۹ حوزه علمیه قم ارتباط با مدیر: @shahmsani
مشاهده در ایتا
دانلود
جمعی از بانوان طلبه که رفته بودن در مدارس تهران این سوالات رو جمع آوری کردن
ا❁﷽❁ا 📙 شب و روز از منظر روایات 🖋 📚دین مبین برای همه زندگی انسان برنامه‌ریزی دارد. یکی از مهم‌ترین شئون زندگی ما، موضوع مهم شب و روز و و است که اثری مستقیم بر همه جنبه‌های زندگی دارد؛ ازجمله موفقیت و شکست، ارتباطات، سلامت جسم و روح و روان و... شب و خواب یکی از نعمت‌های بزرگ و حساس خداوندند که اگر شرایط و آداب آن‌ها را رعایت نکنیم، جز خسران و حسرت برایمان نمی‌ماند. ازاین‌رو آقای محسن عبدالله‌زاده به کمک عزیزانی که در این موضوع متخصص بوده‌اند کتاب پژوهشی «خواب و بیداری، شب و روز از منظر آیات و روایات» را نوشته است و درآن درباره این نیازهای مهم انسان و آداب درست هر کدام از آن‌ها سخن گفته است. این کتاب پژوهشی با تحقیق در دو ساحت کتابخانه‌ای و میدانی انجام شده است. در بخش کتابخانه‌ای، منابع مختلف دینی، پزشکی، روانپزشکی و روانشناسی مرتبط با موضوع، مطالعه و بررسی شده‌اند و در بخش میدانی، فرضیه و موضوعات مرتبط آن در جوامع مختلف، ازجمله خانواده‌ها، دانشجویان، کارمندان ادارات و کارخانه‌ها، پرستاران، رانندگان و مددجویان اعتیاد بررسی شده است تا کتاب جامعی درباره این موضوع در اختیار مشتاقان و علاقه‌مندان قرار بگیرد. برای خرید کتاب کلیک کنید👇 https://ketabejamkaran.ir/130027 @ketabeJamkaran
🖊یادداشت🖊 🔸کالبدشکافی اغتشاشات اخیر🔸 📰هفته نامه پرتو سخن ✍ طلبه محسن عبدالله زاده مطالعه بیشتر ⏬⏬⏬ https://eitaa.com/joinchat/270598375C6b23d406b2
✂️💉کالبد شکافی بد حجابی 💉✂️ ✍محسن عبدالله زاده 📰روزنامه سراج 🌐آدرس مطلب⏬ https://serajonline.com/newspaper/item/11360 @abghaa
📑بازتاب خبری یادداشت کالبدشکافی بدحجابی در رسانه های مختلف از جمله اصلاح طلب ها. سایت خبری مدارا. آدرس: https://www.modara.ir/fa/news/222226 سایت خبری منیبان. آدرس: www.moniban.news سایت خبری خبرآنلاین. آدرس: www.khabaronline.ir/news/1714415 سایت خبری خبرفوری. آدرس: www.khabarfoori.com مجله اینترنتی خواندنی ها. آدرس: khaandaniha.ir/news/2561508 سایت خبری نو اندیش. آدرس: http://noandish.com/fa/news/153575/ سایت خبری اعتماد:www.etemadonline.com سایت خبری صاحب خبران: sahebkhabar.ir/news/57994561
🌹سلام بر دوستان عزیز 🔸پيامبر خدا صلى الله عليه و آله و سلم : إنّ الصَّدَقَةَ لَتُطفِئُ عن أهلِها حَرَّ القُبورِ، و إنّما يَسـتَظِلُّ المُؤمِنُ يَومَ القِيامَةِ في ظِلِّ صَدَقَتِهِ . 🔷صدقه ، گرماى گورها را از صدقه دهنده دور مى كند و روز قيامت، مؤمن در سايه صدقه خود پناه مى گيرد ( كنز العمّال: ۱۵۹۹۶). 🔸به امید خدا برنامه قربانی ماه جمادی الثانی روز جمعه پیش رو انجام خواهد شد. 🌸شماره کارت: 6104337362927590 علی عباسی متقیان 💠فَإِنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ یقینا ﺧﺪﺍوند ﭘﺎﺩﺍﺵ ﻧﻴﻜﻮﻛﺎﺭﺍﻥ ﺭﺍ ضایع ﻧﻤﻰﻛﻨﺪ.
یادداشت تحلیلی پیرامون حواشی اخراج مهدی ترابی = مطالعه بیشتر https://serajonline.com/News/OnlineNewsItem/15996 @ABGHAA
متن کامل ⏬ در هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر تیم‌های پرسپولیس و نساجی مقابل هم قرار گرفتند که این بازی با نتیجه 5 بر 1 به سود سرخ‌پوشان خاتمه پیدا کرد. ماجرای اصلی بازی اما جایی خارج از رقابت برای نتیجه رقم خورد. در اواسط نیمه دوم و در یک صحنه درگیری کلامی و سپس فیزیکی مختصری بین احمد موسوی، بازیکن نساجی و مهدی ترابی، بازیکن پرسپولیس به وجود آمد که در نهایت علی صفایی، داور بازی این قائله را با دادن یک کارت زرد به موسوی و کارت قرمز به ترابی خاتمه داد. اما این پایان ماجرا نبود، از آنجایی که مهدی ترابی که در بین فوتبالیست ها به عنوان یک چهره با اخلاق، مذهبی و ولایی شناخته می شود در یک طرف این درگیری بود و احمد موسوی بازیکن نساجی که در صحبت های اخیرش با خبرنگاران همسو با معترضین کنایه هایی نسبت به صدا سیما و وضعیت اقتصادی داشت در طرف دیگر و داوری که در اتفاقات اخیر در صفحه مجازی اش از کمپین اعدام نکنید دفاع می کرد. وضعیت این سه ضلع سبب شد این ماجرا فراتر از یک اتفاق فوتبالی مورد توجه قرار گیرد. تا جایی که گروه های مختلف سیاسی و رسانه های خارجی هر کدام با قصد و غرض هایی شروع به اظهار نظر و یافتن مقصر کردند. اما تحلیل ما چیزی فراتر از این هیاهو و بازی رسانه ای رادیو فرداها و ایران اینترنشنال هاست. روی صحبت ما افرادی است که در حرف یک چیز می گویند و در عمل جور دیگر رفتار می کنند. زمین فوتبال مانند دنیای ما انسان هاست برای یک رقابت و بازی سالم، قوانینی وضع شده و بایستی رعایت شود و اگر عمدی با سهوی نادیده گرفته شود هم برای فرد خاطی و هم دیگران اسباب زحمت می شود. و بایستی فرد خاطی و مقصر جریمه و مجازات شود. ممکن است افراد مختلف، نظرات متفاوتی داشته باشند اما قانون برای همه یکیست و مجری آن هم داور بازی است. کسی به اصل قانون اخراج اعتراضی ندارد زیرا کارت قرمز، یک ضمانت اجرای قوی برای رعایت قانون است و اگر در آن تسامح و تساهل شود نظم بازی بهم می خورد و ممکن است برخی افراد جری شده و دست به خطاهای بیشتر و خطرناکتری بزنند. پس اصل قانون درست است اما اینکه آیا این شخص مستحق کارت قرمز و زرد هست یا خیر و آیا داور درست قضاوت کرده؟ بحث دیگریست که باید توسط کارشناس و متخصص آن نظر داده شود نه اینکه هر کسی به صرف تماشای صحنه شروع به تحلیل و اظهار نظر و ابراز رفتارهای ناصحیح نماید. در جهان آفرینش هم قضیه همینطور است. قصاص و اعدام یک ضمانت اجرای محکم برای حفظ امنیت و آرامش جامعه است و نمی توان اصل این قانون را زیر سوال برد زیرا همانند کارت قرمز در فوتبال اگر حذف شود، خیلی ها به خودشان جرات رفتارهای غیر انسانی و خطرناکی می دهند. اما نحوه اجرا و صحت و سقم قضاوت چیز دیگریست که بایستی توسط کارشناسان بررسی گردد. حالا اگر علی صفایی داور این بازی و آنهایی که معتقد به اخراج ترابی بودند و در حوادث اخیر هشتک اعدام نکنید در صفحات مجازیشان می زدند اگر با هشتک اخراج نکنید مواجه شوند چه می گویند؟ هر آنچه می گویند را بایستی در برابر هشتک اعدام نکنیدشان بگذاریم.
❌12قدم تا بهبودی یا نابودی❌ ✍نقد و بررسی انجمن های 12قدمی مطالعه بیشتر ⏬ https://serajonline.com/News/OnlineNewsItem/15992 @abghaa
🖊✍تحلیل+پیش بینی😇😴 👮‍♂به مناسبت انتصاب سردار رادان👨‍✈️ 🔸مدیر مدبر🔸 مدیر مدبر یعنی وقتی رئیس جمهور سابق روی کار می آید، مسولین دیگر بخش های نظام را جوری بچینی که کمترین اصطکاکی بینشان رخ ندهد و بهانه ای دست وی برای کم کاری و کنار کشیدن ندهی. در قوه قضائیه تیپ شخصیتی ومزاجی آقای لاریجانی مناسب حال حسن روحانی بود. همچنین سردار اشتری، سلامی و ..... و مدیر و مدبر یعنی وقتی رئیس جمهور جدید آمد مسولین دیگر را جوری بچینی که همسو و همپای او در میدان باشند. آقای اژه ای در قوه قضائیه، در نیروی انتظامی، جبلی در صداسیما و شاید در آینده یک حسن باقری جوان برای سپاه... @abghaa
💬 نوشتن، اکسیژن است و نویسندگی نان شب. ✍️ اینجا با هم تمرین می‌کنیم و تا ایستگاه تولید محتوا قلم می‌زنیم. 🌻نخبگان، استادان و دوستان‌تان را به دعوت کنید.👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6 📢 فرصتی برای نشر دیدگاه نخبگان و نویسندگان جوان حوزوی
📣فراخوان📣 🔸قابل توجه برعندازان، عنقلابیون، کمپین بازان، تجمع گران، وطن پرستان و ..... ⚡️خوی زلزله آمده! خیلی از مردم، زن و بچه ها توی این سرما بی سرپناهند. 🔸بسیجی ها، ساندیس خورها، مسجدی ها و ... به صورت جهادی رفتن کمک. ❌لطفا شما هم اگر (غیرت، توجه، دغدغه، اهتمام و .... ) دارید به جای اعتصاب، سطل آشغال آتیش زدن، فحاشی و دیوارنویسی، فراخوان بزنین، جمع بشید، تشریف بیارید خوی، خودی نشون بدین. @abghaa
🖊ما کجائیم در این بحر تفکر تو کجا🖊 🔸بعضی مواقع در زندگی روزمره با افرادی به ظاهر متشخص مواجه شده؛ در ابتدا بر اساس ظواهر فکر می کنیم شخص با سواد و بافرهنگی است، اهل تفکر و نظر است یا اینکه سیمش وصل است و اهل معناست. اما بعد از مدتی متوجه می شویم خیلی پَرت است و اصلا توی باغ نیست. حکایت حمید فرخ نژاد و علی کریمی برای براندازان و جنبشی ها همینگونه است. خیلی روی این افراد حساب باز کرده بودند اما حالا که بحث وکالت به ربع پهلوی پیش آمد خیلی ها چرتشان پرید و متوجه سطح عقل و فکر ضعیف این افراد شدند. به قول یکی از همین معترضین که اهل علم هم بود خطاب به کریمی و فرخ نژاد: ما کجائیم در این بحر تفکر تو کجا @ABGHAA
💰فروش ویژه💰 🔸حتما شنیده اید که فلان کارخانه تولیدی به مناسبت اعیاد ملی و مذهبی محصولاتش را فروش ویژه می گذارد. تا پیش از این همان محصول را بایستی گرانتر می خریدی ولی الان تخفیف خوبی شامل حالت می شود. یا مثلا قوه قضائیه در مناسبت های مختلف زندانیان و محکومین را عفو می کند. به نحوی که پیش از این بر اساس دودوتا چارتای قانون، هیچ راهی برای بخشش نبود و محکوم بایستی مجازاتش را متحمل می شد. اصل و ریشه این قانون به یک سنت الهی می رسد؛ باز شدن درهای بخشش و رحمت در زمان، مکان و موقعیت های خاص. خداوند رحمن به بهانه های مختلف، جشنواره های فروش ویژه و عفو عمومی می گذارد. فروش ویژه معنویت، روحانیت، حال خوش، ثواب، سعادت دنیا و آخرت و بهشت. و عفو و بخشش ویژه گناهان، حتی کبائر، حتی گذشته و آینده. یکی از بزرگترین و مهمترین این جشنواره های تخفیفی الهی، ماه های رجب و شعبان و رمضان الکریم است. یک کار خیر در ماه های دیگر اگر 10 امتیاز داشت در این جشنواره 100 امتیاز دارد. و اگر جبران گناه در ماه های دیگر 10 واحد زحمت داشت در این جشنواره 1 واحد زحمت هم ندارد. نکته مهم این است که ورود به این جشنواره نیاز به سرمایه ندارد، نوبتی نیست، محدودیت ندارد و همگانیست و هشدارش هم این است که خیلی زود دیر می شود و قابل تمدید نیست. @ABGHAA
🌹سلام بر دوستان عزیز 🔸پيامبر خدا صلى الله عليه و آله و سلم : إنّ الصَّدَقَةَ لَتُطفِئُ عن أهلِها حَرَّ القُبورِ، و إنّما يَسـتَظِلُّ المُؤمِنُ يَومَ القِيامَةِ في ظِلِّ صَدَقَتِهِ . 🔷صدقه ، گرماى گورها را از صدقه دهنده دور مى كند و روز قيامت، مؤمن در سايه صدقه خود پناه مى گيرد ( كنز العمّال: ۱۵۹۹۶). 🔸به امید خدا برنامه قربانی ماه رجب روز جمعه پیش رو انجام خواهد شد. 🌸شماره کارت: 6037997700731665 محسن عبدالله زاده 💠فَإِنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ یقینا ﺧﺪﺍوند ﭘﺎﺩﺍﺵ ﻧﻴﻜﻮﻛﺎﺭﺍﻥ ﺭﺍ ضایع ﻧﻤﻰﻛﻨﺪ. باسلام خدمت همراهان عزیز، شاید به تنهایی توان مالی و شرایط قربانی را نداشته باشیم ولی می توانیم در این امر خیر سهیم باشیم ولو با مبالغ جزئی. انشالله عزیزان پیام بالا را مطالعه و در حد توان و تمایل مشارکت کنند همچنین در صورت امکان برای دیگر عزیزان ارسال فرمایند. خانواده های زیادی هستند که مرد خانواده در زندان یا کمپ گرفتار است و یا شغل و درآمد مناسبی ندارد که انشالله در مشارکت های مختلف بتوانیم وظیفه و تکلیف خود را انجام دهیم.
🚐گشت ارشاد نسخه اشتباهی🚌 ✍️امروزه بعضی پزشکان وقتی فردی به دیابت مبتلا می شود اولین کارشان نسخه و داروست. وقتی بواسیر می گیرد ابتدا قرص و پماد و اگر افاقه نکرد جراحی می کنند. وقتی درد و سوزش معده دارد فی البداهه قرص معده می دهند. اما حکما و اطبا قدیم اول ریشه یابی کرده و علل را برطرف می کردند. مثلا در دیابت، از ورزش و تحرک گرفته تا ساعت خواب و بیداری را اصلاح می کردند. و الا به صرف دارو و جراحی، شاید آن نقطه و آن درد را برطرف کند، ولی علل اصلی، سبب درد و بلاهای دیگری خواهد شد. در امراض روحی و روانی هم همین قضیه اتفاق می افتد. در بحث بدحجابی معلوم نیست کدام پزشک، نسخه گشت ارشاد را تجویز و خیال همه را راحت کرد. نسخه ای که اگر در وقت و مکان خود در کنار دیگر تدابیر اجرا می شد نشان از تعالی و پیشرفت جمهوری اسلامی داشت اما متاسفانه اکنون، سبب تنفر و بدنامی شده است. گشت ارشاد مانند یک پنی سیلین قوی بود که می خواست یک تنه چرک بد حجابی را خشک کند اما نه تنها میکروب ها را قوی تر کرد بلکه به اندام و دستگاه های حیاتی دیگر هم آسیب زد. عامل مهم این تجویز اشتباه، تشخیص اشتباه بود. اگر همان اول علل و عوامل این معضل درست تشخیص داده و نسخه درستی هم تجویز می شد. اگر تخصصی تر به موضوع بنگریم حتی صرف تجویز امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی در این موضوع هم آسیب زاست. وقتی دیواری کوتاه تر از زنان و دختران برای اجرای این فریضه الهی ندیده و کاری کردند که با شنیدن نام امربه معروف و نهی از منکر، مساله بدحجابی به ذهن جامعه متبادر شود ،حتی این فریضه را هم لوث کردند. به نحوی که منتقدین، معاندین و حتی مردم عادی، این فریضه و نهاد مربوط به آن در ایران را نهاد و رفتاری طالبانی و داعشی دانستند. در حالی که حتی مقام معظم رهبری امر به ورزش را هم مصداق امر به معروف دانسته و در کلامشان عدم انحصار و محدود کردن این فریضه در موضوع حجاب را خواسته بودند. چه بسیار منبری هایی که مخاطب را نسنجیده؛ در محافل دینی و هیئات، زنان و دختران مذهبی را خطاب این فریضه و رعایت حجاب و عفاف قرار دادند و حوصله ها را سر بردند. برخی از نسل جدید همانقدر با موضوع حجاب و عفاف بیگانه و غریب اند که یک توریست خارجی و غیر مسلمان غریب است. به نحوی که شاید برای رعایت قانون ایران وقتی وارد کشور می شود یک تکه پارچه روی سرش بیاندازد اما هیچ قرابت و انسی با آن نخواهد داشت. بگذارید کمی عمیق و تخصصی تر به مساله بپردازیم. دختری که مو و بدن را نماد و مصداق زیبایی اش می داند و این تصور را دارد که این زیبایی و جذابیت را بایستی به نمایش بگذارد و از طرف دیگر جامعه و افرادی که روی خوش به این نمایش نشان می دهد، عواملی است که سبب بروز بدحجابی می شود. آنوقت این مساله از نگاه مذهبی ها بدحجابی است اما از نگاه آنها، جلوه ای از زیبایی و جذابیت است. لذا هرچه امر به حجاب و نهی از بدحجابی بکنید در تصور آنها مبارزه و مخالفت با زیبایی و جذابیت کرده ای لذا نه تنها اثر گذار نیست بلکه تاثیر معکوس هم دارد. کاش هزینه و وقتی که صرف گشت ارشاد و این نوع امر به معروف های آبکی و رادیکالی می شد؛ صرف آموزش والدین، معلمان، مدیران، مسولین، نوجوانان و جوانان می شد. گشت ارشاد بیچاره، یک تنه جور همه کتاب های درسی بی فایده، معلمان و مدیران بی تفاوت، والدین بی مهارت، نوجوانان و جوانان ناآگاه، امام جماعت های پیشنمازی و خیلی های دیگر را کشید و آخر از خودی و ناخودی بد و بیراه شنید. حجاب یک ظهور و مصداقی است از باور و ایمان درست درونی و فطرت بیدار انسانی که می بایست از قبل تولد روی آن کار شود تا در دهه های بعدی عمر انسان، نه تنها حجاب بلکه خیلی از رذایل اخلاقی و مفاسد دیگر هم با آن اصلاح شود. به عنوان مثال، اگر آموزه های توحیدی در جامعه منتشر و اجرا شود. انسان با بعد ملکوتی و الهی خود آشنا و در جهت تکامل و تعالی آن قدم بردارد، دیگر زیبایی را محدود به جسم و بعد مادی اش نمی بیند. اگر با دشمن شناسی و توطئه های شیطان آشنا و وارد مرحله دشمن ستیزی شود دیگر در زمین شیاطین انسی و جنی بازی نخواهد کرد. اگر با نیاز و خصلت فطریِ غیرت، عفاف و حیا آشنا شود و آن را بیدار و زنده نگه دارد؛ به صورت خودکار، جامعه ای عفیف و با حیا خواهیم داشت. در یک جمع بندی بایستی بگوییم هیچ دردی به صرف تجویز و مصرف داروهای سلبی درمان نخواهد شد. هزار و یک ویتامین، مکمل و تدبیر دیگر لازم است تا آن درد و دردهای مشابه آن برطرف شود. و یکی از بهترین کارها در موضوع حجاب و عفاف، مسولیت پذیر بودن همه افراد و اقشار جامعه است. اگر من و شما به عنوان اعضای جامعه که نقش های مختلفی داریم، مسولیت پذیر شده و وظیفه و نقش خود را درست ایفا کنیم نه تنها حجاب و عفاف بلکه بسیاری از معضلات، مفاسد و آسیب های اجتماعی درمان خواهد شد. @abghaa
🔸عرفان بازی🔸 ✍️هرازگاهی با افرادی برخورد می کنیم، خود را اهل سیر و سلوک و عرفان می دانند. برای خودشان مراد و مریدی گرفته، مشغول ذکر، ورد و عزلت می شوند. جالب اینجاست بعضا اهل کشف و شهود هم هستند. هر بار با مشاهده این افراد، صحنه مشابهی از گذشته به ذهنم می رسد. شاید ربطی به سیر و سلوک و عرفان نداشته باشد ولی از جهت سبک و روش در یک راستا هست. سال ها پیش وقتی باشگاه می رفتیم؛ ورزشکاران از جهت هدف، به گروه های مختلفی تقسیم می شدند. افرادی که برای قهرمانی، سلامتی، زیبایی، خودنمایی، زورگویی، خدا و .... ورزش می کردند. افرادی که ورزش سالم و بی خطر داشته و گروهی که اهل دارو، دوپینگ و هورمون می شدند. آقای الف سالیان سال به صورت ثابت برای حفظ سلامتی و تناسب اندامش ورزش می کرد. خیلی اهل سختی و ریاضت کشیدن نبود و هرچند استعداد ورود به عرصه قهرمانی را هم داشت اما به همین ورزش منظم و ساده اکتفا می کرد. آقای ب به صورت جدی و اصولی دنبال قهرمانی بود. از رژیم غذایی گرفته تا نوع و زمان تمرین هایش را با مربی های مجرب، مطمئن و با سواد پیش می برد. آقای جیم خیلی عجول بود و می خواست ره صد ساله را یک شبه طی کند. خیلی زود با دارو و هورمون توانست بدن جذابی بسازد و حتی در یکی دو مسابقه هم مقام بیاورد. آقای دال اصلا برای بدنسازی ساخته نشده بود و خودش را گول میزد در سودا و آرزوی هیکل عضلانی و پر حجم به هر دری می زد ولی نمی شد آقای واو بیشتر برای ژست و فیگورش باشگاه می آمد. عشق ساک دوش انداختن و فیگور گرفتن داشت. حالا بعد از چند سال وقتی سراغ باشگاه و ورزشکارانش را گرفتم آقای الف همچنان ورزش ساده و مستمر داشت، آقای ب عضو تیم ملی شده و در کنارش مربی گری هم می کرد. آقای جیم دچار نارسایی کلیه و کبد شده بود چنتا از مفاصل و مهره هایش هم آسیب دیده و کلا عصا به دست مشغول دوا درمان بدنش بود. آقای دال از ورزش دلسرد شده بود و بدنسازی را هم کنار گذاشته بود. آقای واو بعد از بدنسازی تقریبا هفت هشت رشته دیگر را هم تجربه کرده و این روزها مشغول پرتاب نیزه در دو میدانی بود. حکایت برخی رفقایی که دنبال سیر و سلوک بودن هم همینطور هست. آقای زید از همان ابتدا در حد نماز اول وقت و چند رکعت نافله و روزه مستحبی از خودش کار می کشید هر چند می توانست بیشتر تلاش کند اما به همین حد قانع بود. آقای عَمر خیلی مصمم، اصولی و با اراده دنبال سیر و سلوک بود. با مشورت و احتیاط ،از محضر اساتید مجرب و با تقوا بهره می برد و نفسش را تربیت می کرد. و بعدها خودش هم با اجازه اساتیدش از دیگر بندگان خدا دستگیری می کرد. آقای بَکر عشق عرفان و ذکر و ورد داشت. کاری نداشت راهش حق است یا باطل، استادش اهل تقوا و در مسیر درست است یا خیر. مهم این بود که ماوراء الطبیعه را لمس کند. ته دلش هم می خواست کم کم بری خودش مریدانی جمع کند. ولی کم کم سر از عرفان های کاذب و ارتباط با اجنه و شیاطین در آورد و کلا به فنا رفت. آقای خالد هم خیلی ژست عرفا و سالکین می گرفت اما اصلا برای این کارها ساخته نشده بود بلکه اگر به جای این گوشه نشینی ها و ذکر و ورد ها، در همان محل کارش گره و مشکلات مردم را حل می کرد خیلی زودتر به مقصد می رسید. آقای سعد هم عشق عبا دوش انداختن ، فاز خراباتی گرفتن و مریدبازی بود. و با همین کارها سر خودش را گرم می کرد و مدام دور خودش می چرخید و سر خانه اول بود. همه این موارد به یک طرف و وضعیت آقای جیم و بَکر یک طرف دیگر. خیلی از ورزشکارها هنوز همان املاح و مواد ساخته شده در بدنشان را کامل استفاده نکرده و حتی مفاصل و استخوان هایشان عادت به این حجم ورزش را ندارد ولی سراغ نیروزا و هورمون می روند. چند صباحی هم رشد دارد ولی این رشد آبکی به ضرب و زور آداروهاست و بعدها دچار مشکل می شوند. خیلی از اهل سیر و سلوک هم مثل آقای بَکر، به جای تهذیب و تربیت نفس ، دلشان خوش به ذکر و وردهاست. به خیال خام خود سالک الی الله اند اما با کوچکترین طعمه ای، صید شیطان و نفس اماره می شدند. آقای بکر حتی ابتدایی ترین آداب معاشرت و سیره اهل بیت علیهم السلام را هم اجرا نمی کرد یا حتی قدرت تشخیص دوست و دشمن را نداشت، اما دائم چله و ذکر و وردش به راه بود. به نظر می رسید مشغول شدن به این امور، برایش راحت تر از رعایت باقی آداب و سنن بود و با این کار داشت خودش را فریب می داد. اگر بخواهیم یک مصداق، الگو و مکتب برای سیر و سلوک معرفی کنیم، سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی بهترین الگوست. پای مکتب انقلاب هم در سجاده و محراب بود هم در سنگر و میدان. هم نفسش را تربیت، هم روحش را تغذیه می کرد. هر چه سلوکش بیشتر ، عشقش به انقلاب، شهادت، رهبر و شهدا بیشتر و خواسته و ناخواسته با نور وجودش، گروهی را هم در این مسیر راهبری می کرد برعکس عارف نماهایی که هر چه جلوتر می روند با انقلاب، نظام، رهبر و شهدا بیشتر زاویه می گیرند و ظلمانی تر می شوند. @abghaa
🖊با توکل واکسن کرونا بزن ✍️خدارا شکر مدتیست سایه منحوس ویروس کرونا از سر این مملکت و مردم برداشته شده است. ولی همچنان در کشورهای دیگر از جمله کشورهای پیشرفته، قربانی می گیرد. اینکه کادر درمان و پزشکی زحمات زیادی را متحمل شدند، شبانه روز نشناخته و تلاش کردند جای تشکر دارد. و اینکه دولتمردان با رایزنی هایی که داشتند و توانستند واکسن تهیه کنند و دانشمندانی که در داخل شروع به تولید واکسن کردند. همه این مجاهدت ها شایسته تقدیر و تشکر است. اما یک نکته مغفول در این بین می ماند. چطور هنوز کشورهای پیشرفته درگیر این بیماری هستند و ما از آن رهایی یافته ایم؟ در برخی کشورها هنوز مرگ و میر روزانه چند صد نفری داریم ولی در ایران تقریبا صفر است؟ اگر خاطرتان باشد ابتدای ورود این ویروس منحوس، عده ای در قبال تعطیلی اماکن مذهبی و زیارتی، دست به اعتراضات و رفتارهای غیر عقلایی و ناهنجار زدند. فلان تولیت می گفت اینجا خودش شفاخانه است و تعطیل نمی شود. دیگری ضریح می بوسید و می لیسید. در مقابل گروهی هم به صورت افراطی، از ورود افکار و باورهای ایمانی به قضیه کرونا جلوگیری و حتی تمسخر می کردند. اما رویکرد عالمانه اولیای الهی جای شکر و تشکر دارد. به عنوان مثال مقام معظم رهبری در کنار رعایت دقیق و جدی آئین نامه ها، نسخه معنوی قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه را پیشنهاد کردند. حالا که این اژده های خون آشام از پا افتاده است ،نباید همه اش را منسوب به تلاش های مادی دانست و بایستی به نقش دعا، توکل و توسل پرداخته و توجه شود. امروزه همه جای دنیا واکسن زده می شود، پروتکل ها رعایت می شود ولی هنوز برخی کشورها درگیر این ویروس اند اما در ایران آرامش به جامعه برگشته است. بی شک این رهایی از بلا و بازگشت آرامش نتیجه دعاهای اولیای الهی و مردم پاک دلی بود که در کنار رعایت دستورالعمل ها، چشمشان به شافی و طبیب علی الاطلاق جهان بود و به قول معروف با توکل زانوی اشتر بستند. هم عقلانیت را رعایت کرده و هم دست به سوی فرای عقل و منطق بشری دراز کردند. یا من تحل به عقد المکاره.... @ABGHAA
🌹سلام بر دوستان عزیز 🔸پيامبر خدا صلى الله عليه و آله و سلم : إنّ الصَّدَقَةَ لَتُطفِئُ عن أهلِها حَرَّ القُبورِ، و إنّما يَسـتَظِلُّ المُؤمِنُ يَومَ القِيامَةِ في ظِلِّ صَدَقَتِهِ . 🔷صدقه ، گرماى گورها را از صدقه دهنده دور مى كند و روز قيامت، مؤمن در سايه صدقه خود پناه مى گيرد ( كنز العمّال: ۱۵۹۹۶). 🔸به امید خدا برنامه قربانی ماه شعبان روز جمعه پیش رو انجام خواهد شد. 🌸شماره کارت: 6037997700731665 محسن عبدالله زاده 💠فَإِنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ یقینا ﺧﺪﺍوند ﭘﺎﺩﺍﺵ ﻧﻴﻜﻮﻛﺎﺭﺍﻥ ﺭﺍ ضایع ﻧﻤﻰﻛﻨﺪ. باسلام خدمت همراهان عزیز، شاید به تنهایی توان مالی و شرایط قربانی را نداشته باشیم ولی می توانیم در این امر خیر سهیم باشیم ولو با مبالغ جزئی. انشالله عزیزان پیام بالا را مطالعه و در حد توان و تمایل مشارکت کنند همچنین در صورت امکان برای دیگر عزیزان ارسال فرمایند. خانواده های زیادی هستند که مرد خانواده در زندان یا کمپ گرفتار است و یا شغل و درآمد مناسبی ندارد که انشالله در مشارکت های مختلف بتوانیم وظیفه و تکلیف خود را انجام دهیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
- نیازمند چنین گریه‌ای کنجِ حرم روبروی ارباب(:💔
🔸شاهبازان طریقت🔸 🖊چند وقتی به خاطر فروش محصولات باغی و سوغات شهر، در قم با انواع تیپ های کسبه ارتباط داشتم. از حاجی بازاری های سن و سال دار و با سابقه گرفته تا جوجه دلال هایی که لاف های گنده می زدن. اما این وسط دیدن یک گروه، حالم را خراب می کرد، برخی طلبه هایی که درس و بحث را کنار گذاشته، وارد بازار و مشغول کسب و کار شده اند. بعضیشان ظلمت و بدحالی خاصی داشتند. در ظاهر همه چیز روبراه بود اما اغلبشان پریشان و دِل مرده بودند، به دل نمی نشستند و کارشان گیر داشت. مطمئن بودم این تناقضات، علتی دارد. پای حرف هر کدامشان می نشستی کلی دلیل و برهان برای کارش می آورد. یکی می گفت نمی خواهم از وجوهات و خمس بخورم لذا خودم کار می کنم. دیگری می گفت، حضرت آقا گفته جهاد اقتصادی و جهش تولید، من هم دارم در این راستا کار می کنم. دیگری می گفت شهریه پائین است و خرج زندگی نمیرسد. آن یکی می گفت اصحاب ائمه هم اهل تجارت و کار بودند و ..... اما در این بین اندک افرادی هم بودند که روراست می گفتند دنبال پول هستن، از تجارت لذت می برند و طلبگی رو کنار گذاشتند. و البته در پس همه این بهانه و توجیهات، همان مسائل مالی و پول در آوردن بود. از امرار معاش گرفته تا کسب سود و درآمدزایی و باقی هیچ.... یکی از خصلت های مشترک اغلب این افراد، جَنَم، جُربُزه و استعدادی بود که داشتند. و همین ها آنها را از دیگر طلاب متمایز کرده بود و نکته اصلی این نوشته هم همین جاست که شیطان هر کسی را یک جور فریب می دهد و این افراد زرنگ و پر استعداد را هم اینجور از راه به در کرده است. حکایت این افراد مانند رزمنده ای است که وسط خط مقدم و زیر آتش و رگبار دشمن نشسته، یک جعبه جلویش گذاشته، چیپس و پفک می فروشد. در حالی که اگر بزند زیر جعبه و بلند شود یک تنه خط شکن میدان است. برگردیم به چند خط ابتدایی متن، شاید آن ظلمت و تعفّن هم به همین خاطر است که اَوجَب و واجب را رها کردند و چسبیدند به فرعیات. آنقدر کار طلبگی روی زمین مانده که اگر کسی بخواهد انجام دهد وقت سر خاراندن ندارد، چه برسد به کسب و کار. آن هم برای این قشری که استعداد و توانایی بالایی دارند. تجارت و کسب و کار در جای خود؛ در حد یک امر مستحب برای افزایش قوای عقلانی یا به عنوان یک اَکلِ میته برای امرار معاش خوب است اما اینکه زیّ و زندگی انسان را تجاری کند مکر و حیله خود شیطان است. کسی که طلبه می شود یعنی استخدام و کارمند امام زمانش شده و بایستی تمام شرایط را رعایت کند. از نظم و وجدان کاری گرفته تا رعایت ساعات کار، مرخصی، ماموریت و استراحت. حال اگر از این دوستان بپرسیم: وجدانا چقدر به این شرایط پایبند بودید، درصد کمی پاسخ مثبت می دهند. هزاران مسجد، مدرسه و محله بدون امام جماعت و طلبه دارد خاک می خورد و به فساد کشیده می شود، آنوقت عده ای در قم و دیگر شهرها فازِ جهاد اقتصادی و تجارتشان گرفته است. اگر درد دین و انقلاب دارید، بچسبید به جهاد علمی، به جهاد فرهنگی، به جهاد تبیین. آخَر مقام معظم رهبری در کدام جلسه و سخنرانی برای طلاب حرف از کسب و کار اقتصادی و تجارت زده است؟ اگر حال دلتان خوب نیست، اگر صبح تا شب دست و پا می زنید و آخرش هم یا هَشتِتان گِرو نُهِ تان هست یا صفا و حال خوشی ندارید، کمی به خود آئید. کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا را می خوانید، می بینید و می شنوید اما دلتان با درهم و دینار است. کافیست برای یک مدت کوتاه هم که شده به صاحب کار و کارفرمای خود اعتماد کنید، آنطور که او می خواهد برایش کار کنید، هجرت کنید، تبلیغ کنید، تحقیق، تحصیل و تدریس کنید، آنوقت ببینید آیا از آسمان برایتان پول و ثروت می بارد یا نه؟ آنوقت هزار تومانتان برکت صد هزار تومان خواهد داشت نه مثل الان که صد هزار تومانتان برکت هزار تومان هم ندارد. و کلام آخر اینکه این افراد با این استعداد و توان علمی، اجتماعی، فکری و هزاران نقطه مثبت دیگر، مصداق این شعر حافظ اند که می فرماید: چه شِکَرهاست در این شهر که قانع شده اند شاهبازان طریقت به مقام مگسی @abghaa
🔸یَحزَنُونَ لِحُزْنِنا🔸 🔸یَفْرَحُونَ لِفَرَحِنا🔸 ✍️از یکی دو دهه پیش با ظهور نسل جدید و جوان مداحان در کشور و البته با کمرنگ کردن نقش روحانیت اصیل و ربّانی در هیئات، یک موج رقابتی در برپایی مراسمات و هیئات در ایام شهادت و وفات اهل بیت علیهم السلام شکل گرفت. به نحوی که اینجور به اذهان القا می شد که هرچه ماتم بیشتر، تقرب بیشتر، هرچه سیاهی، زنجیر و قمه، طبل و سنج، روضه مکشوف،ایام عزاداری و مناسبت سازی، آه و ناله بیشتر تقرب بیشتر. تا حدی که گروهی از این جماعت سودا زده، دست به ابداع و تاسیس دهه های جدید مانند مسلمیّه، جعفریّه و محسنیّه زدند. مشکی پوشی و چهره غم و ماتم گرفتن نماد هیئتی ها شده بود و حتی در اعیاد و ولادت ها هم روضه خوانی برپا بود. و عده ای هم تمام عشقشان راه انداختن غمخانه، ماتمکده و بیت الاحزان شد. این رفتارهای افراطی تبعات بدی به دنبال داشت از جمله اینکه هیئات، روضه و این برنامه ها محدود به یک قشر خاص می شد و خیلی از اقشار جامعه نمی توانستند با اینجور برنامه ها، عواطف و احساسات خاص، انس بگیرند لذا از فیض مجالس و مراسم اهل بیت ( علیه السلام) محروم می شدند. مورد دیگر اینکه در اذهان جامعه، این نوع سبکِ غلط تعظیم و تکریم شعائر جا افتاده و هرکس عرض ارادت و محبت به اهل بیت (علیهم السلام) داشته، به صورت پیش فرض فکر می کرد بایستی در این قالب ها انجام شود. و مورد دیگر اینکه، چنین رفتارهایی، بهانه را به دست دوست و دشمن می دهد تا شیعه را به باد نقد بگیرند. ایران را عزاخانه و ماتمکده بنامند. اسلام را دین غم و مخالف شادی بشناسند. و سبب جولان مکاتب و نحله های دروغین عرفانی ، مسیحی و نیز دین گریزی در جامعه و خصوصا در جوانان شود. اما خدا را شکر در چند سال اخیر کم کم جامعه شیعه و بیدار ایرانی ، این جماعت و باورهای غلطشان را کنار زده و تعادل و تناسب در شادی و غم را در مراسمات و مناسبتها برگردانده اند. به عنوان مثال همانطور که در محرم و صفر خیمه و دسته های عزاداری برپا شد، در اعیاد غدیر ، روزهای پدر و مادر، اعیاد شعبانیه نیز موکب و دسته های کیلومتری شادی و سرور به راه افتاد تا همگان بدانند اسلام دین غم و غصه نیست و در جای خود حزن دارد و در جای خود شادی. تا به حقیقت شیعیان مصداق این روایت باشند که امام صادق علیه السلام فرمودند: شِیعَتُنا خُلِقُوا مِنْ فاضِلِ طِینِتِنا وَ عُجِنُوا بِماءِ وَلایَتِنا یَحْزَنُونَ لِحُزْنِنا و یَفْرَحُونَ لِفَرَحِنا. شیعیان ما از بقیه خمیرمایه اولیه آفریش ما آفریده شده اند ولایت ما در سرشت آنان عجین گشته است و آنان با خوشی ما خوشحال و با ناراحتی ما ناراحتند. @abghaa
💰فروش بیشتر💰 ✍️یکی از پدیده های نوظهور در صنعت کسب و کار و تجارت؛ آموزش ترفندهای بازاریابی و فروش است. از نحوه احوال پرسی گرفته تا نوع چیدمان کالا و به طور کلی؛ هرآنچه برای جذب مشتری و ترغیبش به خرید لازم است، در این برنامه ها یاد داده می شود. در این رابطه دو نکته قابل توجه است: اول این که همانطور که آنها یاد می گیرند چطور ما را تحت تاثیر قرار دهند بایستی ما یاد بگیریم چطور تحت تاثیر واقع نشویم. 🔸به عنوان نمونه؛ استفاده ابزاری از زنان، آنهم با ظاهر و آرایش های خاص، یکی از راه های جذب مشتری و فروش محصول است به نحوی که شاید اصلا به آن کالا نیازی نداشته باشید، یا مورد مد نظرتان هم نباشد، اما در مواجهه با خانم فروشنده تسلیم شده و خرید می کنید. راه رهایی از این ترفند، در مرحله اول، آگاهی نسبت به اصل این موضوع است، در مرحله بعدی، برخورد سنگین، با وقار و عدم برقراری ارتباط چشمی از جمله راه های پیشگیری از خرید اجباریست. فروشنده زن، با چهره، اندام و زبان خود می کوشد شما را تحت تاثیر قرار دهد لکن رفتار حساب شده شما، سبب جلوگیری از بروز این حالات و در نتیجه در امان ماندن از این خرید است. 🔸یکی دیگر از ترفندهای فروش، استفاده از موسیقی است. امروزه موسیقی هایی به ظاهر ملایم و آرام اما با اثر تخدیرکنندگی روانه بازار شده است که قدرت تشخیص، ارزیابی و تصمیم گیری شما را تحت تاثیر قرار می دهد. لذا در برخی از فروشگاه ها شاهد پخش موسیقی هستیم و مشتریان هم با سرخوشی و نشاط خاصی مشغول خرید می شوند؛ غافل از اینکه ممکن است همین صوت ها شما را تحت تاثیر قرار داده و در کیفیت و کمیّت انتخابتان اثر بگذارد. راه رهایی از این ترفند نیز، در وهله اول آگاهی نسبت به اصل موضوع و سپس درخواست جهت توقف پخش و یا ترک محل و خرید از جای دیگر است. 🔸و اما ترفند دیگر در بازاریابی و فروش مربوط به نوع چیدمان و نورپردازی فروشگاه است. زاویه تابش چراغ ها و نحوه چیدن کالا تاثیر زیادی در انتخاب شما دارد به نحوی که یک کالای ساده یا بدترکیب و زشت را جوری نمایش می دهند که جلب توجه کرده و نگاه و نظر را به خود جلب کند غافل از اینکه بعد از خرید و انتقال آن به جای دیگر متوجه خطای دید و ارزیابی می شویم. در رابطه با این ترفند هم در مرحله اول بایستی متوجه اصل این موضوع باشیم و در مرحله بعدی سعی کنیم محیط و فضای خود را با چیدمان فروشگاه مقایسه و متوجه تفاوت های آن شده و در در تصمیم گیری دقت بیشتری داشته باشیم. 🔸و آخرین ترفند در این نوشته مربوط به زمان خرید است. اگر دقت کنید، غروب و شب بازارها رونق و شلوغی بیشتری دارد. خیلی از مردم ترجیح می دهند در این زمان سراغ خرید و بازارگردی بروند و فروشندگان هم مایل به فعالیت و فروش در این زمان اند. فضای روحی و روانی انسان در این زمان بسیار حساس و تاثیر پذیر است به نحوی که اگر تدابیر و شرایط خاص آن را رعایت نکند، اسیر وهم و خیال شده و قوه تعقل، ارزیابی، سنجش و تصمیم گیری اش مختل می شود و رفتار اشتباه خواهد داشت. برعکس صبح ها که قوه تعقل و تفکر در سطح بالایی قرار دارد و تشحیص و انتخاب عاقلانه ای خواهیم داشت. جهت رعایت این اصل بایستی تا جایی می توانیم خرید خود را به صبح تا عصر موکول کنیم و از خرید و بازارگردی غروب و شبانه پرهیز کنیم و اگر هم مجبور به خرید شدیم به خودمان تذکر داده و مراقب باشیم سنجش، تصمیم و انتخاب هیجانی، احساسی و توهمی نداشته باشیم. 🔸تا اینجا آنچه بیان شد مربوط به نکته اول بحث بود و اما نکته دوم مربوط به مقایسه آموزه های دینی راجع به کار و تجارت با تفکر و باورهای این روش، در استفاده و نشر ترفندهای فروش بیشتر است. بر اساس آموزه های توحیدی، رزاق مطلق جهان خداوند است و اوست که رزق و روزی افراد را مشخص و نازل می فرمایند. و تلاش و کار ما سبب رسیدن این رزق است. و اگر خداوند بخواهد از راهی که تصورش را هم نمی کردیم رزق و روزیمان را می رساند. در شریعت اسلامی هم توصیه های در قالب واجب، حرام، مکروه و مستحب در باب تجارت آمده که نشان از این باور دینی دارد. به عنوان مثال، نهی از تعریف و تمجید کالا، فروش در تاریکی، توصیه به پس گرفتن و بیان عیوب کالا از جمله توصیه های شارع مقدس در این باب است. اگر از قدیمی تر ها بپرسید خواهند گفت که بازاری های متدین قدیمی، ویترین و چیدمان ساده ای داشتند و تا جایی ممکن بود، از تعریف و تمجید کالایشان پرهیز می کردند و اکر مشتری از خریدش پشیمان می شد ،کالا را مرجوع می کردند. خمس، زکات و صدقاتشان را روزانه پرداخت می کردند و هر زمان از روز که دخل و خرجشان در می آمد دست از کاسبی کشیده و سراغ عبادت، قرآن و دعایشان می رفتند. حال این رفتارها را مقایسه کنید با رفتار گروه اول که به هر قمیتی می کوشند تا کالای بیشتری بفروشند. بکوشیم نه جزء گروه اول باشیم و نه تحت تاثیرشان قرار بگیریم. @Abghaa
🔸سنت جانشینی و امتحان🔸 ✍هر چند وقت یک بار خبری از معصومیه می بینیم و می شنویم که هم مایه تعجب و هم مسرّت است. تصمیمات و کارهایی که در دوران ما آرزو بود امروز خاطره شده است. در آن زمان ها عده ای از افراد بیحال، خسته و رادیکالی فضا را جوری درست کرده بودند که با خیلی از ایده و طرح ها مخالفت می شد اما امروز آن افراد یا در انزوا رفته و یا اصلاح شدند و آن طرح و ایده ها که هیچ، فراتر از آن در حال اجراست. زمانی نه چندان دور، برخی از همین آدم های خشک و تنبل فضا را جوری درست کرده بودند که حتی اگر کسی نمازش قضا هم میشد؛ حق ورود به مدرسه را نداشت چه برسد به این روزها که پای نونهال و نوجوان هم به مدرسه باز شده و اعتکاف ماه رجب و اسکان نیمه شعبان هم برگزار می شود. چند سال پیش، وقتی حرف از تغییر مدیر سابق معصومیه به میان آمد، گروهی از طلاب به تکاپو افتاده و شروع به تومار نویسی و جمع کردن امضا کردند تا شاید بتوانند مانع رفتن ایشان شوند اما به هر حال ایشان در سِمَت جدیدی مشغول خدمت شد و مدرسه معصومیه از فیض حضورشان محروم ماند. اما خدا را شکر پس از ایشان شخص لایق و قابل دیگری سکاندار مدیریت مدرسه گردید. در این رفت و آمد اتفاقات تلخ و شیرینی افتاد که مرا یاد حرف یکی از اساتید اخلاق انداخت؛ ایشان می فرمود: یکی از امتحانات خداوند، امتحان جانشینی است، تاریخ برای همه ما تکرار خواهد شد و این نشان از عدل خداوند است. با رفتن مدیر قبلی و آغاز به کار مدیر جدید عده ای از طلاب شروع به بهانه گیری و ساز مخالف زدن کردند؛ که مثلا ایشان جوان است یا توانایی اداره این مجموعه بزرگ را ندارد. حتی برخی از اشخاص و نهادهای زیر مجموعه ای ایشان هم تاب همراهی اش را نیاوردند و به طرق مختلف کارشکنی می کردند. با رفتن مدیر قبلی و ورود مدیر جدید، خیلی از افراد و گروه هایی که از دلپاکی و سرشلوغی مدیر قبلی سوء استفاده کرده و خود را در ارکان و بخش های مدرسه جا داده بودند با رفتن ایشان دستشان رو و بار و بندیلشان را جمع کردند و رفتند. از بخشی از بسیج گرفته تا عده ای در مرکز زبان و برخی افراد بادمجون دور قاپ چین مدیر قبلی. و برخی دیگر که به محبت، چشم پوشی و رفتارهای پدرانه مدیر قبلی عادت کرده بودند در برابر قاطعیت و منطق مدیر جدید تاب نیاوردند، یا رفتند یا اگر ماندند زبان به شکوه و شکایت گشودند. با این تغییر مدیریتی، خیلی از خواسته ها و درخواست های من هم مثل خیلی از طلاب دیگر، با جواب منفی مواجه شد. هرچند در ظاهر از ایشان دلگیر می شدم اما وجدانم را نمی توانستم فریب دهم و در دل اقرار به پاکدستی و منطق مدیریتی ایشان می کردم و ایمان داشتم بعد از این تغییر مدیریتی، وضعیت خیلی تغییر کند. از آن تغییر مدیریتی سال ها می گذرد و هر روز به ایمان آن روزهایم افزوده می شود. در طول این مدت از دور و نزدیک شاهد مدیریت شخصی هستم که وجودش جمع صفاتی مانند شجاعت، جسارت، منطق و درایت است. در برابر فشارهای داخلی و خارجی کالجبل الراسخ ایستاده و با منطق و عقلش بر خیلی از مغالطات عرصه مدیریت فائق آمده. میزان حال فعلی افراد است و انشالله حال ایشان هر روز احسن الحال تر از قبل باشد.... برگردیم به چند سطر اول و حرف استاد در رابطه با امتحان جانشینی.... خیلی از این افراد و طلابی که بعد از این تغییر مدیریتی، درجا زدند، کنار کشیدند، زبان به نقد، تمسخر، عیبجویی، شکوه و شکایت باز کردند افرادی هستند که در ظاهر، سینه چاک و ذوب در ولایت فقیه هستند و حضرت آقا، حضرت آقا گفتن از زبانشان نمی افتد. اما وقتی خودشان در صحنه و عرصه امتحان قرار می گیرند از اهل سقیفه و خوارج بدتر می شوند. از قیاس شیطانی پناه به خدا می برم اما وقتی این ماجرا را می بینم، ریزش های مدعیان اسلام؛ بعد از رحلت پیامبر (ص) و مدعیان انقلابی گری بعد از امام خمینی (ره) به ذهنم متبادر می شود. @abghaa