قرآن در سیمای عاشورا محرم۴۰۰ .mp3
14.44M
◾️قرآن در سیمای عاشورا
♦️حبیب قرآنی
♦️احیای قرآن
♦️خیمه های قرآنی
حجت الاسلام والمسلمین مهدی میرزائی
26.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 تحلیل سیره و زندگانی حضرت امام محمد باقر (سلام الله علیه) در بیان حضرت آیة الله #سید_احمد_مددی
🔸وجود نورانی و شخصی امام و معرفت نورانیه و شخصیه امام
🔹بعد از امام باقر (سلام الله علیه) تمام امامان و امامزادگان از این سلسله، حسنی و حسینی هستند
🔸وجه تسمیه آن حضرت به باقر
🔹معنای پیامبر و امام و خلیفه
در مسیر فقاهت
#در_محضر_معصوم
💠 محبت حضرت #مسلم_بن_عقیل (سلام الله علیه):
🔷 حَدَّثَنَا اَلْحُسَيْنُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ إِدْرِيسَ رَحِمَهُ اَللَّهُ قَالَ حَدَّثَنَا أَبِي عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ مَالِكٍ قَالَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ اَلْحُسَيْنِ بْنِ زَيْدٍ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو أَحْمَدَ مُحَمَّدُ بْنُ زِيَادٍ قَالَ حَدَّثَنَا زِيَادُ بْنُ اَلْمُنْذِرِ عَنْ سَعِيدِ بْنِ جُبَيْرٍ عَنِ اِبْنِ عَبَّاسٍ قَالَ: قَالَ عَلِيٌّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ لِرَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ يَا رَسُولَ اَللَّهِ إِنَّكَ لَتُحِبُّ عَقِيلاً قَالَ إِي وَ اَللَّهِ إِنِّي لَأُحِبُّهُ حُبَّيْنِ حُبّاً لَهُ وَ حُبّاً لِحُبِّ أَبِي طَالِبٍ لَهُ وَ إِنَّ وَلَدَهُ لَمَقْتُولٌ فِي مَحَبَّةِ وَلَدِكَ فَتَدْمَعُ عَلَيْهِ عُيُونُ اَلْمُؤْمِنِينَ وَ تُصَلِّي عَلَيْهِ اَلْمَلاَئِكَةُ اَلْمُقَرَّبُونَ ثُمَّ بَكَى رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ حَتَّى جَرَتْ دُمُوعُهُ عَلَى صَدْرِهِ ثُمَّ قَالَ إِلَى اَللَّهِ أَشْكُو مَا تَلْقَى عِتْرَتِي مِنْ بَعْدِي.
📚 الأمالی (للصدوق): ج۱، ص۱۲۸.
🏴 آجرک الله یا صاحب الزمان (عج الله تعالی فرجک)
#حدیث
در مسیر فقاهت
قرآن در سیمای عاشورا 2محرم۴۰۰.mp3
13.45M
◾️قرآن در سیمای عاشورا
♦️سیره ابی عبدالله الحسین ع پیرامون قرآن
♦️آداب قرآنی
حجت الاسلام والمسلمین مهدی میرزائی
📚آسیبشناسی امر به معروف و نهی از منکر
✔️کتاب «آسیب شناسی امر به معروف و نهی از منکر» نوشته مصطفی فرخی به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۴۸۰ صفحه به چاپ رسید. این اثر پژوهشی میدانی و ملموس در حوزه «آسیب شناسی امر به معروف و نهی از منکر» است. بیشتر مباحثی که در پژوهش حاضر بر آن تمرکز شده، پاسخ به تردیدها درباره اثرگذاری این فرضیه است.
👈 معرفی اثر: https://b2n.ir/n36856
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
رجال الحدیث_1.0.apk
6.92M
📱دانلود نرمافزار «رجال الحدیث»
🔺محتوای کتاب «معجم رجال الحدیث» آیتالله خوئی (ره)، در اندروید و آیفون
🔹مشخصات رجالی بیش از پانزده هزار راوی حدیث
🔸قابلیت جستجوی نام راوی، اشتراک گذاری محتوا، و تغییر سایز متن
🔹قابلیت علامتگذاری راویان برای مراجعات بعدی (با علامت ستاره بالای صفحه راوی)
📲 نسخه ios نرم افزار 👇
🌐 apps.apple.com/us/app/رجال-الحديث/id964788934
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
💢استاد حکیمی تجسم الحیات بود
✔️حجتالاسلام عبدالحسین خسروپناه
🔹استاد حکیمی شخصیت متفکری بود که متد تفکر او عمدتاً مبتنی بر قرآن و سنت است و فلسفه اسلامی را پیش آقا مجتبی قزوینی خوانده بود. مطالعاتی درباره برخی مکاتب فلسفی مانند مکاتب سوسیالیستی، مارکسیستی و لیبرالیستی داشت؛ چون که ایشان با جریانهای روشنفکری ارتباط داشت، غیر از ارتباطی که با دکتر علی شریعتی داشت وقتی به تهران میآید با جریانهای چپ آن زمان مانند حمید عنایت ارتباط داشت.
🔸اگر شخصیت مرحوم حکیمی را با کتاب دوازده جلدی «الحیات» تطبیق بدهید، متوجه خواهید شد که چقدر مطالب نو و بروزی را در حوزه بحثهای مختلف مانند اقتصاد، کنز و تکاثر، مواسات، زکات، انفاق و … را با توجه به پرسشهای زمانه، بهصورت تفصیلی به توضیح و تبیین آن پاسخ پرداختهاند؛ بنابراین شخصیت فکری استاد حکیمی یک شخصیت قرآنی و روایی، ناظر به پرسشهای زمانه بود.
🔹برخی افراد شعار عدالت میدهند، منبر میروند و کتاب مینویسند، ولی سوز و درد فقرا را ندارند. حکیمی نسبت به فقرا و نیازمندان جامعه دردمند بود و بههمین خاطر حاضر به دریافت جایزه فارابی نشد؛ چرا که معتقد بود در ابتدا باید به فقرا و دردمندان جامعه پرداخت.
🔸مرحوم حکیمی، جامعۀ فقیر و نیازمند را میشناسد و بدان توجه دارد. صرفاً الحیات ننوشته بلکه دغدغه نیازمندان را دارد و با آنها ارتباط دارد. حکیمی الحیات مجسم بود. اگر بخواهید بدانید زیست و سبک زندگی مرحوم حکیمی چیست، الحیات ایشان را بخوانید.
👈 متن گفتگو را بخوانید: https://b2n.ir/a11609
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
دشمن شناسی قرآنی ۱محرم۱۴۰۰.mp3
12.96M
✔️دشمن شناسی قرآنی 1
🔸دشمن درونی
🔸دشمنان بیرونی
🔻شیطان جنی
⬅️ایا شیطان توانایی تسلط بر نفس انسان را دارد ؟؟
🔻شیطان انسی
حجت الاسلام والمسلمین مهدی میرزائی
♨️#فقه_سنتی| اين جانب معتقد به فقه سنتى و اجتهاد جواهرى هستم و تخلف از آن را جايز نمىدانم.
🔸در مورد دروس تحصيل و تحقيق حوزهها، اين جانب معتقد به فقه سنتى و اجتهاد جواهرى هستم و تخلف از آن را جايز نمىدانم.
🔸اجتهاد به همان سبك صحيح است ولى اين بدان معنا نيست كه فقه اسلام پويا نيست، زمان و مكان دو عنصر تعيينكننده در اجتهادند. مسئلهاى كه در قديم داراى حكمى بوده است به ظاهر همان مسأله در روابط حاكم بر سياست و اجتماع و اقتصاد يك نظام ممكن است حكم جديدى پيدا كند، بدان معنا كه با شناخت دقيق روابط اقتصادى و اجتماعى و سياسى همان موضوع اول كه از نظر ظاهر با قديم فرقى نكرده است، واقعاً موضوع جديدى شده است كه قهراً حكم جديدى مىطلبد.
🔸مجتهد بايد به مسائل زمان خود احاطه داشته باشد. براى مردم و جوانان و حتى عوام هم قابل قبول نيست كه مرجع و مجتهدش بگويد من در مسائل سياسى اظهار نظر نمىكنم. آشنايى به روش برخورد با حيلهها و تزويرهاى فرهنگ حاكم بر جهان، داشتن بصيرت و ديد اقتصادى، اطلاع از كيفيت برخورد با اقتصاد حاكم بر جهان، شناخت سياستها و حتى سياسيون و فرمولهاى ديكتهشده آنان و درك موقعيت و نقاط قوّت و ضعف دو قطب سرمايه دارى و كمونيزم كه در حقيقت استراتژى حكومت بر جهان را ترسيم مىكنند، از ويژگيهاى يك مجتهد جامع است.
🔸يك مجتهد بايد زيركى و هوش و فراست هدايت يك جامعه بزرگ اسلامى و حتى غير اسلامى را داشته باشد و علاوه بر خلوص و تقوا و زهدى كه در خور شأن مجتهد است واقعاً مدير و مدبر باشد.
🔸حكومت در نظر مجتهد واقعى فلسفه عملى تمامى فقه در تمامى زواياى زندگى بشريت است، حكومت نشان دهنده جنبه عملى فقه در برخورد با تمامى معضلات اجتماعى و سياسى و نظامى و فرهنگى است، فقه، تئورى واقعى و كامل اداره انسان از گهواره تا گور است.
🔸هدف اساسى اين است كه ما چگونه مىخواهيم اصول محكم فقه را در عمل فرد و جامعه پياده كنيم و بتوانيم براى معضلات جواب داشته باشيم و همه ترس استكبار از همين مسأله است كه فقه و اجتهاد جنبه عينى و عملى پيدا كند و قدرت برخورد در مسلمانان به وجود آورد.
📚صحیفه امام خمینی(ره)، ج۲۱ ص۲۹۰
#در_مدرسه_امام_خمینی #فقه
🔘 تأثیر نخبگان در برنامهریزی برای مسائل کشور
🔹یک وقت مغزهای فعّال و متفکّری وجود ندارند در کشور، انسان یکجور برای مسائل کشور برنامهریزی میکند؛ [امّا] یک وقت نه، هزاران نیروی جوان، با نشاط، نخبه، دارای افکار بلند و البتّه یقیناً در بین اینها تعدادی هم دارای قدرت مدیریّت هستند -چون فکر بلند همیشه ملازم نیست با قدرت مدیریّت- و با توجّه به اینها انسان میخواهد برای کشور برنامهریزی کند. پس نگاه به نخبگان، در این جهت هم مورد اهتمام قرار میگیرد و نکتهی اساسیای است؛ تأثیر [نخبگان] در برنامهریزی برای مسائل کشور.
🔹حتّی مثلاً فرض بفرمایید تبدیل اقتصاد نفتی به اقتصاد مستقل، اقتصاد دانشپایه، اقتصاد مقاومتی. اگر ما عناصر نخبه و فعّال و دلسوز و بانشاط نداشته باشیم، اقدام نمیکنیم برای اینکه اقتصادمان را تغییر بدهیم؛ [امّا] وقتی آدمهای حسابی، پابهکار، علاقهمند، در اختیار نظامِ تصمیمگیری کشور هست، طبعاً اقدام میکند دیگر.
۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - بیانات در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی
دشمن شناسی قرآنی۲محرم۱۴۰۰.mp3
13.22M
دشمن شناسی قرآنی2
♦️دشمن شدید در قرآن
🔸ترسیم تاریخی دشمنی یهود با اسلام
✔️صدر اسلام
🔽بنی نضیر
🔽بنی قریظه
🔽بنی قینقاع
✔️دوره بنی امیه وبنی العباس
حجت الاسلام والمسلمین مهدی میرزائی