eitaa logo
حجت الاسلام مهدی میرزائی
543 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
325 ویدیو
536 فایل
كانال رسمى حجت الاسلام مهدی میرزائی در زمينه نشر درسگفتارها، مواضع و سخنراني هاى ايشان و ارائه ومعرفی محتویات راهبردی در تربیت انسان تراز در تحقق تمدن مهدوی برای كاربران مي باشد. ▶️https://t.me/alab : ارتباط با ادمین📮 ⇨ @Mahdimir255
مشاهده در ایتا
دانلود
دشمن شناسی قرآنی۳محرم۱۴۰۰.mp3
11.55M
دشمن شناسی قرآنی3 ♦️دشمن شدید در قرآن 🔸نقطه پیکان جدال جهان اسلام با صهیونیزم بین المللی حجت الاسلام والمسلمین مهدی میرزائی
اباصالح التماس دعا ..... باصالح التماس دعا هر کجا رفتی یاد ما هم باش نجف رفتی کربلا رفتی کاظمین رفتی یاد ما هم باش مدینه رفتی به پابوس قبر پیغمبر مادرت زهرا به دیدارقبر بی شمع مجتبی رفتی یاد ما هم باش زیارت نامه که میخوانی در کنار آن تربت خاموش به دنبال قبر مخفی از کوچه ها رفتی یاد ما هم باش بغل کردی قبر مادر را جای ما هم او را زیارت کن همان لحظه که به احوالش از نوا رفتی یاد ما هم باش شب جمعه کربلا رفتی یادما هم کن چون زدی بوسه کنار قبر ابوالفضل با وفا رفتی یاد ما هم باش بزن بوسه جای ما روی قبر عباس و اکبر و اصغر سر قبر قاسم و قبر عمه ها رفتی یاد ما هم باش به جای ما هم زیارت کن عمه ات را در کنج ویرانه برای بوسیدن آن دردانه ها رفتی یاد ما هم باش نماز حاجت که میخوانی از برای فرج یاد ما هم باش شدی محرم در مراسم حج یا صفارفتی یاد ما هم باش دعا کردی از برای معراج التماس دعا یاد ما هم باش به هرجا رفتی برو مهدی هر کجا رفتی یاد ما هم باش به جای ما هم زیارت کن عمه ات را در کنج ویرانه به یاد این نوکر درب آستان رفتی یاد ماهم باش ابا صالح داروی دردم ابا صالح دور تو گردم ای حبیب دلم *اباصالح التماس دعا*
FILE635006748655518788.mp3
1.57M
🌹اباصالح التماس دعا ...
📸کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی و گنجینه جهانی مخطوطات اسلامی 🔻کتابخانه آیت‌الله سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی سومین کتابخانه بزرگ ایران پس از کتابخانه آستان قدس رضوی و کتابخانه مجلس شورای اسلامی و سومین کتابخانه جهان اسلام است. این کتابخانه هم اکنون بیش از ۲۵۰٬۰۰۰ جلد کتاب چاپی و ۲۵٬۰۰۰ جلد کتاب خطی دارد. این کتابخانه باهزینه شخصی مرعشی نجفی در سال ۱۳۴۴ بنیان گذاشته شد و توسعه داده شد. این کتابخانه از لحاظ کیفیت نسخه‌های نفیس و کهن خطی اسلامی به عنوان بزرگترین کتابخانه در ایران و سومین کتابخانه جهان و مرکز بزرگ فرهنگی بین‌المللی در دنیا شناخته شده‌است. 👈 مشاهده تصاویر: https://b2n.ir/x89000 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
مرجع پژوهش.pdf
17.1M
✅ کتاب (معرفی انواع روش‌های تحقیق در علوم اجتماعی، طرحنامه‌نویسی، نرم‌افزارهای کاربردی تحقیق و ...) 🔹نویسنده: دکتر حمید قاسمی 🔹پی نوشت: ▫️نویسنده به صورت نیز به تشریح مباحث کتاب پرداخته است (لینک) ▫️نسخه دیجیتال این کتاب با رضایت نویسنده و ناشر به صورت رایگان انتشار یافته است (لینک) 🔸رسانه‌پژوهی دینی؛ 🆔 https://eitaa.com/rasadin 🆔 https://ble.ir/rasadin
15858-fa-sir-motaleati-tarikh-islam.pdf
1.31M
🔹 سیر مطالعاتی تاریخ اسلام زیر نظر مرحوم مهدی پیشوایی
🔻راه‌اندازی صفحه دارالإفتاء مصر در تیک تاک 🔹با توجه به حضور موفق دانشگاه الأزهر مصر در شبکه‌های اجتماعی و جذب بیش از 10 میلیون دنبال‌کننده در فیس‌بوک، دار الافتاء مصر نیز صفحه اختصاصی خود را در تیک تاک راه‌اندازی کرد. این اقدام با واکنش منفی و تمسخر برخی کاربران مواجه شد. 🔸دکتر خالد عمران، منشی فتوا در دارالأفتاء مصر، دلیل راه‌اندازی این صفحه را أثرگذاری زیاد شبکه‌های اجتماعی بر زندگی مردم دانست. به همین منظور دار الافتاء به‌جهت انجام رسالت خود در بیان معارف اسلام این صفحه را راه‌اندازی نمود. این صفحه هم اکنون بیش از 13 هزار دنبال کننده دارد. 🔰شایان ذکر است که تیک تاک، شبکه اجتماعی چینی است که به کاربران اجازه می‌دهد که موزیک‌ویدئوهای بسیار کوتاه ۳ تا ۶۰ ثانیه‌ای را در آن به اشتراک بگذارند. 📌 تهیه شده در واحد بین‌الملل ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
✅امکان اجرای 10 نرم‌افزار جدید در پایگاه ابر نور فراهم شد به همت مرکز تحقیقات کام‍پیوتری علوم اسلامی (نور)، امکان اجرای آنلاین 10 نرم‌افزار جدید از طریق سامانۀ پیشخوان برخط نرم‌افزارهای نور (ابر نور) فراهم شد. این نر‌م‌افزارها عبارتند از :​​​​​ • مجموعه آثار حضرت آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی مد ظله نسخه 3 • مجموعه آثار استاد سید هادی خسروشاهی رحمة‌الله علیه ـ نسخه 3 • مجموعه آثار و دروس استاد علی محمدی خراسانی • مجموعه آثار آیت الله العظمی سید محمدصادق روحانی حفظه الله نسخه 2 • مجموعه آثار کنگره بین‌المللی بزرگداشت هزاره وفات سید مرتضی علم‌الهدی • مجموعه آثار آیت‌الله حاج شیخ عباس ایزدی رحمه الله • مجموعه آثار آیت ‌الله محمد محمدی ری‌شهری • مجموعه آثار مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث • مجموعه آثار آیت‌الله العظمی سید محمدحسین فضل‌الله قدّس سرّه • مجموعه آثار آیت‌الله شیخ محمد سند نسخه 3 ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
30.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️ با پویش "Who is Hussain" آشنا شوید. 🔹عنوان «Who is Hussain» نام پویشی جهانی است که در سال ۲۰۱۲ به همت تعدادی از جوانان مقیم لندن برای معرفی امام حسین(ع) به مردم دنیا راه‌اندازی شد. فعالیت های این پویش را میتوان در کشورهایی مثل امریکا، فرانسه، هند، آلمان، نروژ، استرالیا و... مشاهده نمود. اعضای این جنبش را نه فقط مسلمانان که پیروان ادیان دیگر هم تشکیل می‌دهند و ... . 🔸جهت پیوستن به پویش به سایت whoishussain.org مراجعه نمایید. 🎦 ترجمه و تدوین: انجمن بین المللی ترنم صلح @ThrillOfPeace ✅دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی @oisc_majazi
روح دینی؛ پشتیبان علم در نزد مسلمین بعضی به غلط خیال می‌کنند که «علم‌گرایی» با «دین‌گرایی» نمی‌سازد. من دیده‌ام که در این چند سال اخیر، بعضیها که اغراض خاص سیاسی دارند و ما آنها را می‌شناسیم - شاید عموم مردم ندانند که این افراد چه غرضی دارند، لیکن ما چون افراد را از روی سوابقشان بیشتر می‌شناسیم، زودتر برایمان قابل حدس است - و بعضیها هم که ممکن است غرض سیاسی نداشته باشند، اما همین‌طوری تشویق می‌کنند، برای القاء این معنا می‌کوشند که دین‌گرایی مردم - که امروز در جامعه‌ی ما رواج دارد - با علم‌گرایی منافات دارد و با علم‌گرایی می‌شود به دین‌گرایی مردم صدمه زد! اینها کور خوانده‌اند و اشتباه می‌کنند؛ این دو با هم هیچ منافاتی ندارند؛ زیرا دین اگر دین اسلام است که ما امروز طرفدار آن هستیم، دینی است که انقلاب می‌کند؛ دینی است که برای میدانها سرباز درست می‌کند؛ دینی است که به علم دعوت می‌کند. اصلاً علت این‌که مسلمانان توانستند برای مدت چند قرن مشعل علم را در دنیا به دست بگیرند، همین توجه اسلام به علم و دانش بود. از فارابی تا خواجه نصیر، حدود سه قرن این مشعلداری ادامه داشته است؛ آن هم در سطح بالا، نه در سطح پایین. امروز نظرات خوارزمی در ریاضیات، یا نظرات ابن‌سینا در طب، نظرات منسوخ‌شده‌یی نیست؛ نظراتی است که بر اساس آنها نظراتی آمده، لیکن نسخ نشده است؛ نظرات باطل‌شده‌یی نیست؛ نظرات صحیحی است که البته تکمیل شده است. همه‌ی اینها از کجا ناشی شدند؟ از دین اسلام ناشی شدند؛ یعنی آن عامل اصلی که توانست مسلمین را به این اوج علمی برساند، دین اسلام بود. شما می‌دانید که در اروپا...ضدیت با دین بود.
البته تا برهه‌یی از زمان، به خاطر آن دین کذایی، ضدیت با علم بود. حتّی در اروپا هم اولین مشعلداران علم، افراد دینی‌اند. خود این «راجربیکن» معروف - که فرانسویها به او «رژه بیکن» می‌گویند - کشیش است؛ آن هم کشیشِ فرانسیسکناست. نمی‌دانم شما با احوالاتشان آشنا هستید یا نه. اینها گروه کشیشیِ بسیار زهدگرایی هستند که خود را تابع «سن فرانسیس» می‌دانند؛ همان «سن فرانسیس» معروفِ قدیس، که این «سانفرانسیسکو»ی امریکا هم به اسم اوست. اینها اسماء مقدس را روی شهرها می‌گذاشتند. این «سن‌فرانسیس» معروف، قدیسی بود که دستگاههای پاپ آن وقت، به خاطر افشاگری این شخص نسبت به تجملات دستگاه پاپ، دشمن خونیش بودند. او معارض دستگاه پاپ و معارض آن جاه و جلالها و آن ثروتها و آن زراندوزیها بود؛ طرفدار زهد بود. اگر بخواهیم مشابه «راجربیکن» را در میان نحله‌های اسلامی بیابیم، باید مثلاً او را در زمره‌ی تصوف خاکساری - که کارشان درویشی و گدایی است - بدانیم. کشیش این رشته «راجربیکن» معروف است که در قرن سیزدهم میلادی، از اولین پرچمداران علم در اروپاست. به عبارت دیگر، اولین جلوه‌های علم که به رنسانس اروپا منتهی شد و آن تحول علمی را پدید آورد، باز از طرف مذهبیها بود؛ منتها مذهبیهای روشن، نه مذهبیهای تاریک‌ذهن. «ابن‌سینا»ی ما هم همین‌طور بود. خود «ابن‌سینا» یک عالم دینی است؛ او به یک معنا اصلاً یک عارف است. «بیرونی» هم یک عالم دینی است، که آن «تحقیق ماللهند» را نوشت. می‌دانید که اسم این کتاب، از یک بیت شعر گرفته شده است: تحقیق ماللهند من مقولة مقبولة فی‌العقل او مرذولة او در زمان خود، در ریاضی و در نجوم و در علوم متفرق، تبحر داشت. «شیخ بهایی»هم که یک آخوند به تمام معنای کامل است، همین‌طور بود. در زمان «شیخ بهایی»، رشته‌های دینی در آن مسیر و جریان صنفیِ آخوندی افتاده بود. در گذشته، صنفیِ به این شکل که نبوده است؛ یک روحانی بوده که در همه‌ی علوم عالم بوده؛ مثل خود «ابن‌سینا» که شاگرد فلسفه هم داشته، شاگرد طب هم داشته است؛ اما «شیخ بهایی» مربوط به آن دورانی است که روحانیت جنبه‌ی صنفی پیدا کرده بود؛ یعنی یک آخوند حرفه‌ییِ منبر و محرابی، با آن‌گونه دانشهای کذایی. پس، آن روح دینی، با روح علمی اصلاً منافاتی ندارد؛ بلکه روح دینی، کمک و پشتیبان روح علمی است.۱۳۷۰/۱۱/۱۵
1⃣ "بمناسبت آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه"درس خواندن در حوزه، عبادت است 📚 در حوزه‌های علمیه یك محسوب می‌شود. تربیت طلبگی از اوّل این است، درس یك عمل عبادی است. لازمه‌اش این است كه این كار مقدس به حساب بیاید. 📚 اساتیدی كه قبل از درس می‌گیرند تا با وضو بروند سر درس و طلابی كه پیش از رفتن به جلسه‌ی درس وضو می‌گیرند تا با وضو در درس حاضر بشوند، در حوزه‌ها كم نیستند. این یكی از چیزهای معمولی و رائج است كه وضو بگیرند بروند درس. 📚 درس را آن روزی كه در حوزه‌ها هیچ امتحانی وجود نداشت و هیچكس از كسی نمی‌پرسید كه شما چقدر درس خواندید و بیا ببینم چی خواندید. درس را در همان روزها هم طلبه‌ی حوزه با و و به صورت و با فراموش كردن بسیاری از جلوه‌های زندگی دنبال می‌كرد هیچ انگیزه‌ای جز انگیزه‌ی و و نمی‌تواند یك طالب علم را آن وقتی كه از او نمی‌پرسند آقا شما چی خواندید و پیش كی خواندی؟ اینجور وادار به درس خواندن نمی‌كند. ما متأسفانه یك تحلیل درست و حسابی از زندگی طلبگی نداریم. 🗓 ۱۳۶۴/۰۹/۲۶ 
ضرورت مطالعات تاریخی.m4a
44.5M
❇️ضرورت مطالعات تاریخی 🔸🔻استاد مهدی میرزائی
منبع شناسی مطالعات تاریخ اسلام-1.m4a
39.08M
❇️منبع شناسی مطالعات تاریخ اسلام1 ✔️استاد مهدی میرزائی
منبع شناسی مطالعات تاریخ اسلام-2.m4a
39.3M
❇️منبع شناسی مطالعات تاریخ اسلام2 ✔️استاد مهدی میرزائی
منبع. شناسی مطالعات تاریخ اسلام--1.mp3
9.28M
❇️منبع شناسی مطالعات تاریخ اسلام3 ✔️استاد مهدی میرزائی
مقایسه روش اجتهادی صاحب جواهر و محقق خویی.pdf
509.4K
💠 مقایسه صاحب جواهر و محقق خویی ✔️ نویسندگان: ابوالقاسم علیدوست محمدجواد لطفی 🔸منبع: جستارهای فقهی و اصولی سال ششم تابستان 1399 شماره 19 🔻چکیده: جستار حاضر در منهج فقهی فقیهان، جست وجوگر را با دو روش کلی در استنباط مواجه می سازد. روش اول که از آن به روش «فقه قناعت» تعبیر می شود، روشی است که طبق آن فقیه به تجمیع ظنون مختلف در مسئله می پردازد و با ضمیمه کردن آن ها به یکدیگر، برای او وثوق و اطمینان یا ظنّی که آن را بهترین طریق میّسر می داند، نسبت به حکم شرعی در مسئله حاصل می شود؛ گرچه هر کدام از آن ظنون و شواهد به تنهایی ارزشی در استنباط دارا نباشد و یا به اصطلاح اصولی، حجت نباشد. روش دوم در فرآیند اجتهاد، روش «فقه صناعت» نام دارد. طبق این روش، فقیه با استفاده از گروه خاص و محدودی از ادله که حجیت هر کدام از آن ها در علم اصول فقه به اثبات رسیده، به اجتهاد و استنباط حکم می پردازد و اگر آن ادله فاقد شرایط حجیت بودند، کنار گذاشته می شوند و فقیه به سراغ اصول عملیه می رود.در این مقاله تلاش شده تا با اتکا بر روش تحقیق مقایسه ای، روش اجتهادی صاحب جواهر و محقق خویی مورد بررسی قرار گیرد و آثار تفاوت روش اجتهادی این دو فقیه برجسته بیان گردد. ✅ کانال دروس استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
💠فراخوان سیزدهمین جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی را برگزار می‌کند. ✅جزئیات این رویداد👇 https://b2n.ir/g10863 •┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈• برگرفته از معاونت پژوهش حوزه علمیه مروی تهران
💡در جشنواره دانشگاه تهران دیجیتال، از نرم‌افزار لغت‌نامه متوسط دهخدا رونمایی شد! 📱این نرم‌افزار اندرویدی که حاصل تلاش مشترک موسسه لغت نامه دهخدا و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی است، در خلال جشنواره دیجیتال دانشگاه تهران، در مورخه چهارشنبه 10 شهریور رونمایی شد و به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار گرفت. 📤 جهت دریافت نرم افزار کلیک کنید: www.noorsoft.org/fa/News/View/111120 🌐 مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)
در مسئله‌ی فرهنگ و رسانه، به گمان بنده، ساختار فرهنگی کشور نیاز به یک بازسازی انقلابی دارد. ما مشکل داریم در ساختار فرهنگی کشور؛ و یک حرکت انقلابی لازم است. البتّه «حرکت انقلابی» یعنی خردمندانه و عاقلانه. معنای «انقلابی بودن» بی‌هوا حرکت کردن و بی‌حساب حرکت کردن نیست. [حرکت] انقلابی باید باشد، بنیانی باید حرکت بشود، در عین حال برخاسته‌ی از اندیشه و حکمت باشد. فرهنگ واقعاً زیربنا است؛ خیلی از این خطاهایی که ما در بخشهای مختلف انجام میدهیم، ناشی از فرهنگ حاکم بر ذهن ما است. اگر ما اسراف داریم، اگر ما تقلید کورکورانه داریم، اگر ما سبک زندگی غلط داریم، اینها ناشی از مشکلات فرهنگی است؛ فرهنگِ حاکم بر ذهنها است که در عمل، این مشکلات را به وجود می‌آورد. زندگی‌های تقلیدی، زندگی‌های تجمّلاتی و اشرافیگری، غالباً منشأ و ریشه‌ی فرهنگی دارد. در واقع نرم‌افزار این حوادث، فرهنگ کشور و فرهنگ حاکم غلط و انحرافی‌ای است که بر بعضی ذهنها مسلّط است. ابزارهای فرهنگی از [قبیل] سینما و هنر و رسانه‌های صوتی و تصویری و امثال اینها را بایستی شکوفا کنید؛ مطبوعات و کتاب و امثال اینها ابزارهای فرهنگی هستند، باید به معنای واقعی کلمه اینها شکوفا بشوند. خب امروز بحمدالله یک لشکر عظیمی از جوانهای علاقه‌مند به مسائل فرهنگی مشغول کارند، وجود دارند و تلاش میکنند و کار میکنند. اگر دولتها و بخشهای فرهنگی دولت به این مجموعه‌های جوان و علاقه‌مند کمک بکنند، قطعاً کارهای بزرگی انجام خواهد گرفت و قدمهای خلّاقانه‌ای برمیدارند؛ صدها طرح ابتکاری در این زمینه وجود دارد در اختیار این جوانها، که گاهی اوقات که مثلاً انسان یک تماسهایی با جوانها دارد، میبیند کارهای بزرگی اینها میتوانند انجام بدهند و به ذهنشان می‌آید؛ خب امکانات میخواهند و امکانات در اختیار دولت است؛ بایستی حمایت هوشمند انجام بگیرد. استعدادها را کشف کنید، از آنها حمایت کنید، آزادی‌شان را تأمین کنید؛ البتّه آزادی در چارچوب اصول قانون. و با فساد اخلاقی و فساد در زمینه‌ی فرهنگ هم بی‌رودربایستی مقابله کنید و مبارزه کنید؛ یعنی واقعاً این جوری باید برخورد بشود. راه اصلی مواجهه و مقابله‌ی با جنگ نرم دشمن هم همین است که ما از حرکت صحیح در زمینه‌ی فرهنگ حمایت کنیم و آن را تشویق کنیم، [از آن] تقدیر کنیم و در مقابل حرکتهای غلط بِایستیم. و عرصه‌ی رسانه و فرهنگ، از یک طرف، یک دانشگاه بزرگی میتواند باشد و هست، و از طرفِ دیگر یک آوردگاه صلاح و فساد است، آوردگاه حق و باطل است و عرصه‌ی جنگ فرهنگی با کسانی است که فرهنگشان ایجاد فساد در دنیا است؛ از این دو جهت باید نگاه کرد به آن. بیانات در نخستین دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت سیزدهم
💢جفای ناخواسته! ✔️حجت‌الاسلام احمد رهدار 🔻چند سال قبل با سیدصدرالدین صدر در بیروت گفت‌وگو کردیم، در باب اینکه چرا با وجود اینکه امام موسی صدر هم‌مباحثه سه تن از مراجع تقلید؛ آقایان شبیری زنجانی، مکارم شیرازی و سبحانی، بودند و هرسه نیز او را به لحاظ مبانی ستوده‌اند، اما تاکنون نشست یا همایشی را با محوریت امام موسی صدر برگزار نکرده‌اند. یکی از نقدها به حوزه این است که با مناسبات انقلاب اسلامی نسبت نگرفته‌ است، اما امام موسی صدر نه تنها نسبت گرفته، بلکه یکی از مصادیق تجلی اندیشه انقلابی امام در خارج از ایران است. در حقیقت به تجربه ولایت فقیه در ایران یک تجربه دیگری را افزود و تجربه او همسو و هم‌مبنا با ولایت فقیه است. آقای سیدصدرالدین گفتند که این پرسش ما از شماست و شما دارید چه می‌کنید؟ اگر معتقدید که امام موسی صدر تا این حد بزرگ بوده است، چرا تا این اندازه بی‌مهری کرده‌اید. من به ایشان گفتم هر موقع خواستیم درباره امام موسی صدر حرف بزنیم، در مقدمه آن نشست سخن از تفسیرها و سخنان دکتر سیدصادق طباطبایی به میان می‌آمد، ناخواسته جفایی در حق امام موسی صورت گرفت و او همیشه از پشت عینک روشنفکریِ آقای طباطبایی دیده ‌شده است. البته این امر کوتاهی حوزه‌ علمیه را توجیه نمی‌کند و اگر علما سخنشان را ارائه می‌کردند، امروز شاهد تراث ارزشمندی از امام موسی صدر بودیم. البته خانواده امام موسی صدر نقش تسهیل‌کننده‌ای داشتند تا چهره روشنفکرانه‌ او را نمایان کنند و ناخواسته این اتفاق رخ داد. نباید ساحت فقاهتی و حوزوی امام موسی صدر با ساحت روشنفکری مصادره شود و امروز او بیش از اینکه یک عالم دینی باشد، روشنفکر دینی تلقی می‌شود. البته نه اینکه به جنبه‌های جدید اندیشه‌ امام موسی صدر توجه نکنیم و همچنین لازم نیست که اسم این اندیشه‌ها را روشنفکرانه بگذاریم. امام موسی صدر اندیشمندی اخلاقی بود و توانست این اندیشه‌ها را در لبنان تطبیق دهد و نباید از فقاهت امام موسی صدر غافل شد. 👈 ادامه مطلب: https://b2n.ir/d38303 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
💢فصلنامه «فقه و اصول» دانشگاه فردوسی در پله ۱۲۴ ✔️شماره جدید فصلنامه «فقه و اصول» (بهار ۱۴۰۰) به صاحب امتیازی دانشگاه فردوسی مشهد، مدیر مسئولی و سردبیری محمدتقی فخلعی، با هشت مقاله علمی پژوهشی در ۲۰۰ صفحه چاپ و منتشر شده است. 🔻در این شماره از فصلنامه «فقه و اصول» مقالاتی هشت مقاله با عناوین ذیل منتشر شده است: 🔹«بررسی اعتباری بودن علم اصول فقه و تغییر در موضوع آن بر مبنای نظریه اعتباریات علامه طباطبایی» 🔸«واکاوی و تبیین جایگاه مصطلحات علت و حکمت در استنباط احکام» 🔹«بررسی احکام مغایر نظم عمومی در فقه» 🔸«مفهوم شناسی معتوه در فقه فریقین و ضمان وی در قانون مجازات» 🔹«تاثیر اختلاف گفتمان در استنتاجات اصولی» 🔸«تسامح در اثبات حدود به مثابه مبنایی در حقوق کیفری اسلام» 🔹«عدم امکان فهم از دیدگاه میرزای قمی و گادامر» 🔸«بررسی حکم پذیرش ولایت جائر به قصد امر به معروف و نهی از منکر» 👈👈 مشاهده مقالات + دانلود: https://b2n.ir/t55826 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
💢طرح جامع تاریخ شفاهی حوزه‌های علمیه 📚کتاب «طرح جامع تاریخ شفاهی حوزه‌های علمیه» به قلم احمد فلاح‌زاده و با نظارت محسن الویری در ۴۳۹ صفحه از سوی انتشارات دانشگاه باقرالعلوم (ع) منتشر شد. 👈 معرفی اثر: https://b2n.ir/w76800 🆔 https://eitaa.com/ijtihad