.
♻️ فهرست زیارتگاههای کشور عراق به تفکیک ۹ شهر دارای زیارتگاه
1⃣🔷 کربلای معلّی
🔸مرقد مطهر امام حسین(ع)
🔸مرقد مطهر اباالفضل العباس(ع)
🔸حضرت علی اکبر(ع)
🔸 حضرت علی اصغر(ع)
🔸 عبد الله بن الحسن(ع)
🔸قاسم بن الحسن(ع)
🔸 72 تن شهدای کربلا
🔸حبیب ابن مظاهر
🔸حر بن یزید ریاحی
🔸 ابراهیم مجاب
2⃣🔷 مسیّب
🔸طفلان مسلم بن عقيل
🔸قاسم بن الحسن(ع) (مسيّب، عتيكات)
🔸محمد بن عقيل بن ابيطالب (برادر مسلم بن عقيل، شهید نهروان)
3⃣🔷 نجف اشرف
🔸مرقد مطهر امیرالمومنین(ع)
🔸مرقد مطهر حضرت آدم(ع)
🔸مرقد مطهر حضرت نوح(ع)
🔸 صافی صفا یمانی
🔸عمران بن علی
🔸بنات الحسن(آمنه، رقیه، زهرا)
🔸مقام امام زین العابدین(ع)
🔸مقام محمد حنفیه
🔸مقام امام حسن(ع)
🔸 مقام ابراهیم خلیل(ع)
🔸مزار اولاد زین العابدین(ع) (محمد اصغر، فاطمه، عليّه)
🔸سيد ابوهاشم بن محمد حنفيه
4⃣🔷 قبرستان وادی السلام
🔸مرقد مطهر حضرت هود(ع)
🔸مرقد مطهر حضرت صالح(ع)
🔸مقام صاحب الزمان(عج)
🔸مقام امام صادق(ع)
🔸 مرقد سيد علی آقا قاضی طباطبايی
🔸مرقد رئيسعلی دلواری تنگستانی
5⃣🔷 کوفه
🔸کمیل بن زیاد نخعی
🔸مسجد حنانه
🔸سید ابراهیم غمر
🔸میثم تمار
🔸مسلم بن عقیل
🔸هانی بن عروه
🔸مختار ثقفی
6⃣🔷 سامرا
🔸امام هادی(ع)
🔸امام حسن عسکری(ع)
🔸نرجس خاتون(س)
🔸حکیمه خاتون(س)
🔸سرداب مقدس غیبت
🔸حسین بن علی الهادی
🔸سمانه خاتون (سمانه مغربیه)
🔸سوسن خاتون (مادر امام عسکری)
🔸ابرهیم اشتر نخعی (سامرا، دُجَیل)
🔸جمیل بن دراج (سامرا، دُجَیل، طارمیه)
🔸ابوهاشم جعفری (داخل ضریح عسکریین)
🔸ابنسکیت اهوازی
🔸علامه نجاشی (مطیره)
🔸آیت الله آقارضا همدانی
🔸زید بن موسی بن جعفر (زید النار)
🔸سید محمد بن علی الهادی(سامرا، بلد)
🔸مسجد جامع ملویّه (جامع متوکل)
🔸زندان امام هادی(ع)
🔸قبور منحوس برخی خلفای عباسی (معتصم و متوکل)
7⃣🔷 کاظمین
🔸امام الکاظم(ع)
🔸امام جواد(ع)
8⃣🔷 بغداد
🔸هفت شهر مدائن
🔸تيسفون
🔸ايوان مدائن
🔸طاق كسری
🔸مزار سلمان محمدی (فارسی) سلمان پاک
🔸مزار حذيفة بن يمان
🔸مزار عبدالله بن جابر انصاری
🔸مزار طاهر بن زينالعابدين
🔸مزار محمد بن سكران صوفی
🔸مزار لقمان حكيم
🔸مزار كمون خادم لقمان
🔸مزار نواب اربعه امام عصر (عج)
9⃣🔷 حلّه
🔸مسجد رد الشمس
🔸مقام امام علي(ع)
🔸مقام امام زينالعابدين(ع)
🔸مقام امام باقر(ع)
🔸مقام امام صادق(ع)
🔸مقام حضرت مهدی(عج)
🔸مزار ابراهيم بن موسی(ع)
🔸مزار عبدالله بن موسی(ع)
🔸مزار حسين بن زيد شهيد
🔸بی بی شریفه دختر امام حسن مجتبی ع
🔸مقبره ابراهيم قطيفی
🔸مقبره ابن ادريس حلّی
🔸مقبره ابن حمّاد
🔸مقبره سيد بن طاووس
🔸مقبره ابن عرندس حلی
🔸مقبره ابنفهد احسائی
🔸مقبره ابن نماي حلی
🔸مقبره ابوالمعالي هيتی
🔸مقبره احمد بن ادريس حلی
🔸مقبره محقق حلی
🔸مقبره ورّام بن ابيفراس نخعي حلی
🆔@abhas313
۲۴ مرداد ۱۴۰۳
مجموعه فیلم های کوتاه "سلوک عتباتی"👇
💡پیاده روی اربعین زمینه ساز دولت کریمه مهدوی
https://eitaa.com/abhas313/4035
💡ولایتمداری وادب در سیمای علمدار کربلا
https://eitaa.com/abhas313/4037
💡وادی السلام منزلگاه مومنین در حیات برزخی
https://eitaa.com/abhas313/4038
💡مرقد مطهر سیدالعارفین وسلوک توحیدی
https://eitaa.com/abhas313/4039
💡منزلگاه امام زمان عج وعبادتگاه انبیا ع
مسجد سهله
https://eitaa.com/abhas313/4040
💡همراهی با کاروان تاتی های خلخال
https://eitaa.com/abhas313/4043
💡معرفت شناسی در سیره میثم تمار ع
https://eitaa.com/abhas313/4044
💡"سامرا" پایگاه قدرت نمایی شیعه وتلالو اندیشه وایمان مهدوی
https://eitaa.com/abhas313/4045
💡"کمیل بن زیاد شاگرد سلوکی امیرمومنان"
https://eitaa.com/abhas313/4046
💡جایگاه خواص ونخبگان در تحولات اجتماعی وبه انحراف رفتن جامعه
https://eitaa.com/abhas313/4047
💡مرقد مطهر امام کاظم ع وامام جواد ع در شهر کاظمین
https://eitaa.com/abhas313/4053
💡مسجد براثا شهر کاظمین
https://eitaa.com/abhas313/4064
🆔@abhas313
۲۴ مرداد ۱۴۰۳
🔴 سخنان امروز رهبر انقلاب درباره ترس و عقب نشینی غیرتاکتیکی در برابر دشمن را جدی بگیریم. اینکه در این شرایط چرا رهبر انقلاب نسبت به جنگ روانی دشمنان و تأثیرپذیری برخی در داخل هشدار می دهند روشن است.
🌷 رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد:
👈 جوانان دوران دفاع مقدس، با تمام وجود در مقابل جنگ روانی دشمن ایستادند
✏️ رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز در دیدار دستاندرکاران ستاد کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به ترفند بدخواهان ایران در ایجاد جنگ روانی و ترس برای به عقبنشینی واداشتن ملت ایران در عرصههای گوناگون، شناخت تواناییهای خود و پرهیز از بزرگنمایی توان بدخواهان را راه مقابله با این ترفند خواندند و گفتند: شهیدان با فداکاری و مجاهدت خود در مقابل این جنگ روانی ایستادگی کردند و آن را خنثی کردند . در بزرگداشت آنها نیز باید این حقیقت را برجسته کرد و زنده نگه داشت.
✏️ حضرت آیتالله خامنهای یکی از پایههای اصلی جنگ روانی علیه ملت عزیز و ایران اسلامی را بزرگنمایی از تواناییهای دشمنان خواندند و گفتند: از ابتدای پیروزی انقلاب آنها به شیوههای مختلف به ملت ما تفهیم و القاء میکردند که باید از آمریکا، انگلیس و صهیونیستها بترسید.
✏️ ایشان هنر بزرگ امام(ره) را بیرون راندن ترس از دلهای ملت و خودباوری و اعتماد به نفس دادن به آنها دانستند و افزودند: ملت ما احساس کرد که با اتکاء به نیرو و توان درونی خود قادر به انجام کارهای بزرگ است و دست دشمن آنچنان که وانمود میکند، پُر نیست.
✏️ رهبر انقلاب اسلامی هدف دشمن از جنگ روانی در عرصه نظامی را ایجاد ترس و عقبنشینی خواندند و گفتند: به تعبیر قرآن کریم، عقبنشینی غیرتاکتیکی در هر میدانی چه عرصه نظامی و چه میدانهای سیاسی، تبلیغاتی و اقتصادی، غضب الهی را به دنبال دارد.
✏️ ایشان احساس ضعف و انزوا و تسلیم شدن در مقابل خواستههای دشمن را از آثار بزرگنمایی توان آن در عرصه سیاسی دانستند و افزودند: دولتهایی که با ملتهای بزرگ و کوچک امروز در مقابل خواستههای مستکبران تسلیم هستند، اگر به ملتها و تواناییهای خود تکیه کنند و واقعیت توان دشمن را به دور از بزرگنمایی بشناسند، میتوانند به خواستههای آنها «چَشم» نگویند.
✏️ حضرت آیتالله خامنهای، نتیجه بزرگنمایی دشمن در میدان فرهنگ را نیز احساس انفعال، مجذوب فرهنگ دشمن شدن و تحقیر فرهنگ خود، خواندند و گفتند: نتیجه چنین انفعالی،قبول سبک زندگی طرف مقابل و حتی استفاده از واژگان و تعابیر بیگانه است.
✏️ رهبر انقلاب، شهدا و مجاهدان را عناصر ایستاده در مقابل جنگ روانی دشمن برشمردند و افزودند: باید از جوانانی که بدون احساس ترس و تأثیرپذیری از سخنان دیگران در مقابل جنگ روانی ایستادند، قدردانی کرد و این حقیقت را باید در آثار و تولیدات هنری و بزرگداشتها، مجسم کرد و زنده نگاه داشت.
✏️ ایشان با تأکید بر تولید آثار فرهنگی و هنری درباره شهدا و دفاع مقدس از جمله کتاب و فیلم بهگونهای که تأثیرات ماندگار بخصوص در سبک زندگی مخاطبان و جوانان ایجاد کند، از دستاندرکاران برگزاری این کنگره تقدیر کردند و گفتند: شهادت و فداکاری جوانان یک ملت، ذخیره و پشتوانه بزرگی برای پیشرفت کشور است که باید حفظ و از تحریف یا فراموشی آن جلوگیری شود. ۱۴۰۳/۵/۲۴
🆔@abhas313
۲۴ مرداد ۱۴۰۳
💠سیر مطالعات اخلاقی
https://eitaa.com/abhas313/1168
💠سیر مطالعات کلامی
https://eitaa.com/abhas313/3371
💠سیر مطالعات تاریخی
https://eitaa.com/abhas313/3373
https://eitaa.com/abhas313/3373
💠سیر مطالعات عمومی
https://eitaa.com/abhas313/4564
💠سیر مطالعات تربیتی
https://eitaa.com/abhas313/4564
💠نظام واره سیر مطالعات
https://eitaa.com/abhas313/3369
💠سیر مطالعات آثار شهید مطهری
https://eitaa.com/abhas313/5299
💠سیر مطالعات تفسیری
https://eitaa.com/abhas313/4560
💠کلان ترین حوزه های مطالعات اسلام شناسی
https://eitaa.com/abhas313/2590
💠حوزه مطالعات تخصصی بانوان
https://eitaa.com/abhas313/7109
💠شاخصه های سیر مطالعاتی مطلوب
https://eitaa.com/abhas313/6034
💠بسته جامع کتب تربیتی
https://eitaa.com/abhas313/3511
💠بسته جامع مطالعات اقتصادی در سه حوزه اقتصاد اسلامی نقد سرمایه داری وعدالت
https://eitaa.com/abhas313/7274
💠سیره زندگانی شهدا
https://eitaa.com/abhas313/2407
۲۴ مرداد ۱۴۰۳
🔰پرونده یهود در صدر اسلام
📍ابوسفیان ویهود
https://eitaa.com/abhas313/6222
📍ولید فرزند نامسلمانی از صفوریه
https://eitaa.com/abhas313/6223
📍ارتباط خلیفه دوم با معاویه وارتباط آن ها با یهود
https://eitaa.com/abhas313/6224
📍شمر مامور یزید یا مامور یهود
https://eitaa.com/abhas313/6221
📍نقش سرجون رومی
https://eitaa.com/abhas313/6225
📍ابن ملجم وفرزند زن یهودیه
https://eitaa.com/abhas313/6277
📍احبار یهود
https://eitaa.com/abhas313/6377
۲۴ مرداد ۱۴۰۳
الأمالي للطوسي عن مُحَمَّد بن مسلم عن أبي عبد اللّه جعفر بن مُحَمَّد [الصادق] عليه السلام :إنَّ الحُسَينَ بنَ عَلِيٍّ عليه السلام عِندَ رَبِّهِ عَزِّ وجَلَّ ، يَنظُرُ إلى مَوضِعِ مُعَسكَرِهِ ، ومَن حَلَّهُ مِنَ الشُّهَداءِ مَعَهُ ، ويَنظُرُ إلى زُوّارِهِ ، وهُوَ أعرَفُ بِحالِهِم ، وبِأَسمائِهِم وأسماءِ آبائِهِم ، وبِدَرَجاتِهِم ومَنزِلَتِهِم عِندَ اللّهِ عَزَّ وجَلَّ مِن أحَدِكُم بِوَلَدِهِ ، وإنَّهُ لَيَرى مَن يَبكيهِ ، فَيَستَغفِرُ لَهُ ، ويَسأَلُ آباءَهُ عليهم السلام أن يَستَغفِروا لَهُ . ويَقولُ : لَو يَعلَمُ زائِري ما أعَدَّ اللّهُ لَهُ لَكانَ فَرَحُهُ أكثَرَ مِن جَزَعِهِ، وإنَّ زائِرَهُ لَيَنقَلِبُ وما عَلَيهِ مِن ذَنبٍ.
الأمالى ، طوسى ـ به نقل از محمّد بن مسلم، از امام صادق عليه السلام ـ : حسين بن على عليه السلام در پيشگاه پروردگارت ، به اردوگاهش و هر شهيدى كه با او در آن بوده، نگاه مى اندازد و به زائرانش نيز نگاه مى كند ـ و او به حال آنها و به نامشان و نام پدرانشان و درجاتشان و جايگاهشان در پيشگاه خداى عزوجل ، داناتر از هر يك از شما به حال فرزندش است ـ و او گريه كننده اش را مى بيند و برايش درخواست آمرزش مى كند و از پدرانش عليهم السلام درخواست مى كند كه براى او درخواست آمرزش كنند و مى فرمايد: «زائر من ، اگر مى دانست كه خداوند، چه چيزى را برايش فراهم كرده، خوش حالى اش بيش از بى تابى اش بود». زائر حسين عليه السلام باز مى گردد، در حالى كه گناهى براى او نيست.
۲۴ مرداد ۱۴۰۳
#معارف_حسینی
🔰 سِرّ عظیم پیادهروی به طرف قبر مطهر سیدالشهدا علیهالسلام....
🔺عاشقانِطریقِ «مَشّایه» حتماً بخوانند🔺
چند روایت،گوشهای از اسرار و برکات پیادهروی به طرف قبر مطهر سیدالشهداء علیهالسلام را برای ما بیان میکند👇
🗯 امام صادق علیه السلام فرمودند:
📋 مَنْ خَرَجَ مِنْ مَنْزِلِهِ یُرِیدُ زِیَارَةَ قَبْرِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ علیه السلام إِنْ کَانَ مَاشِیاً کُتِبَ لَهُ بِکُلِّ خُطْوَةٍ حَسَنَةٌ وَ مُحِیَ عَنْهُ سَیِّئَةٌ
▪️هر که به قصد زیارت حسین بن علی علیهالسلام از خانه خارج شود، اگر پیاده باشد به هر گامی که برمیدارد، برایش یک کار نیکو نوشته میشود و یک کار بد از او محو میشود،
📋 حَتَّی إِذَا صَارَ فِی الْحَیْرِ کَتَبَهُ اللَّهُ مِنَ الْمُفْلِحِینَ الْمُنْجِحِینَ حَتَّی إِذَا قَضَی مَنَاسِکَهُ کَتَبَهُ اللَّهُ مِنَ الْفَائِزِینَ
▪️ و چون در حرم مطهر قدم بر میدارد ، خداوند او را از رستگاران و نجات یافتگان نویسد، و چون آیین زیارت را به جای آورد خداوند او را از رستگاران نویسد،
📋 حَتَّی إِذَا أَرَادَ الِانْصِرَافَ أَتَاهُ مَلَکٌ فَقَالَ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه و آله یُقْرِئُکَ السَّلَامَ وَ یَقُولُ لَکَ اسْتَأْنِفِ الْعَمَلَ فَقَدْ غُفِرَ لَکَ مَا مَضَی
▪️ و چون قصد بازگشت کند فرشته ای نزد او آید و گوید: رسول خدا صلی الله علیه و آله به تو سلام میرساند و میفرماید که کار را از سر بگیر که همه گذشته ات آمرزیده شد.
📚 کامل الزیارات: ص۱۳۲
🗯 ابی صامت گوید: از امام صادق علیهالسلام شنیدم که میفرمود:
📋 مَنْ أَتَی الْحُسَیْنَ علیه السلام مَاشِیاً کَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِکُلِّ خُطْوَةٍ أَلْفَ حَسَنَةٍ وَ مَحَا عَنْهُ أَلْفَ سَیِّئَةٍ وَ رَفَعَ لَهُ أَلْفَ دَرَجَةٍ
▪️هر که پیاده به زیارت امام حسین علیه السلام بیاید، خداوند به هر گامش برای او هزار حسنه نویسد و هزار سیئه از وی پاک نماید و مرتبه اش را هزار درجه بالا ببرد.
📚کامل الزیارات،ص ۲۲۱
🗯 ابی سعید قاضی گوید: شنیدم که امام صادق علیه السلام فرمود:
📋 مَنْ أَتَی قَبْرَ الْحُسَیْنِ مَاشِیاً کَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِکُلِّ قَدَمٍ یَرْفَعُهَا وَ یَضَعُهَا عِتْقَ رَقَبَةٍ مِنْ وُلْدِ إِسْمَاعِیلَ وَ مَنْ أَتَاهُ فِی سَفِینَةٍ فَکُفِئَتْ بِهِمْ سَفِینَتُهُمْ نَادَی مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ طِبْتُمْ وَ طَابَتْ لَکُمُ الْجَنَّةُ
▪️هر که پیاده به زیارت قبر مطهر امام حسین علیه السلام بیاید، خداوند برای هر گامی که بر میدارد و بر زمین میگذارد، آزاد کردن یک اسیر از فرزندان اسماعیل علیه السلام را مینویسد. و هر که سوار بر لنج به زیارت وی آید و از روی لنج به دریا بیفتند، منادی از آسمان فریاد بر میآورد که نیک روزگار باشید و بهشت شما را گوارا باد.
📚 کامل الزیارات، ص۱۳۴
🗯 راوی گوید از امام صادق عليه السلام پرسیدم؟
📋 فما لمَن زارَه ماشیاً؟
▪️چه ثوابی دارد کسی که پیاده به زیارت امام حسین علیه السلام میرود؟ حضرت فرمودند:
📋 لَهُ بِکلّ خُطوةٍ حَجّةٌ و عُمرَة
▪️برای هر قدمش یک حج و یک عمره. مینویسند.
📚فضل زیارة الحسین علیه السلام، ص۶۲
✅ علاوه بر روایات فوق، در سیره اهلبیت علیهم السلام وارد شده است با اینکه اسبها و شتران همراه آن حضرات بودند ولی ایشان با 👈پای پیاده👉 به حج مشرف میشدند؛ این در حالی است که روایات فراوانی در افضلیت زیارت سیدالشهدا علیهالسلام بر حج و همچنین افضلیت زمین کربلا بر کعبه، وارد شده است.
🗯 به عنوان نمونه به چند روایت در سنت پیادهروی در سیره اهلبیت علیهمالسلام اشاره میکنیم:
📌 از امام صادق علیه السّلام روایت شده است که فرمودند:
📜 کَانَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِیٍّ علیهالسلام یَحُجُّ مَاشِیاً وَ تُسَاقُ مَعَهُ الْمَحَامِلُ وَ الرِّحَالُ
▪️امام حسن مجتبی علیه السلام پای پیاده به حج میرفت، در حالی که محملها و مالهای سواری در کاروان با آن حضرت در حرکت بودند.
📚بحارالانوار ج۴٣ص٣۵١
📌 در روایتی دیگر از سیره امام حسین علیه السلام آمده است:
📜 لَقَدْ حَجَّ الْحُسَیْنُ بْنُ عَلِیٍّ علیهماالسلام خَمْساً وَ عِشْرِینَ حَجَّةً مَاشِیاً وَ إِنَّ النَّجَائِبَ لَتُقَادُ مَعَهُ عُیُونُ الْمَحَاسِنِ
▪️امام حسین علیه السّلام با پای پیاده بیست و پنج حج به جا آورد، در صورتی که اسبهای خوبی در کاروان آن حضرت بود.
📚التهذیب ج٣ص١١۶
📌 در روایت دیگر آمده است:
📜 حَجَّ عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ علیهماالسلام مَاشِیاً فَسَارَ عِشْرِینَ یَوْماً مِنَ الْمَدِینَةِ إِلَی مَکَّة
▪️علی بن الحسین امام سجاد علیهالسلام پیاده به حج رفت و از مدینه تا مکه بیست روز در راه بود.
📚 الارشاد، ص۲۷۳
@abhas313
۲۴ مرداد ۱۴۰۳
الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : عُلَماءُ شيعَتِنا مُرابِطونَ فِي الثَّغرِ الّذي يَلي إبليسَ و عَفاريتَهُ ، يَمنَعونَهُم عَنِ الخُروجِ عَلى ضُعَفاءِ شيعَتِنا ، و عَن أن يَتَسَلَّطَ عَلَيهِم إبليسُ و شيعَتُهُ .[الإحتجاج : 1/13/7.]
امام صادق عليه السلام : علماى شيعه ما، نگهبانان مرزى هستند كه در آن سويش ابليس و ديوهايش قرار دارند و [اين علما ]جلوى يورش آنها به شيعيان ناتوان ما و تسلّط يافتن ابليس و پيروان او بر ايشان را مى گيرند.
🆔@abhas313
۲۵ مرداد ۱۴۰۳
⛔️ شبهه: ⛔️
" کمیل کیست? کمیل ابن زیاد درسال ۳۶ هجری ازطرف امام علی بحکومت فارس منصوب شد،اما پس از واقعه حکمیت و خلع امام علی از خلافت؛ از حکومت ابقاء شد.کمیل حاکم فارس؛ وقتی متوجه شد مردم پنهانی بزیارت آرامگاه کوروش بزرگ میروند تصمیم گرفت آنرا خراب کند و این باعث شد مردم فیروزاباد فارس(شهر گور) که از شهرهای پر رونق آن زمان بود،علیه او قیام کردند و کمیل پس از شکست به شام گریخت..... این کسی است که دعایش ما را به بهشت میبرد؟؟؟؟؟!!!! (دعای کمیل)
ﮔﺮ ﺑﻬﺸﺖ' ﺟﺎﯼ ﻫﻮﺳﺮﺍﻧﯽ ﺣﻮﺭ ﻭ ﻋﺮﺑﺴﺖ؛ ﭘﺲ ﻫﻤﺎﻥ ﻧﯿﮏ ' ﮐﻪ ﺩﺭ ﮐﻮﯼ ﺟﻬﻨﻢ ﺑﺎﺷﻢ؛ ﭼﻪ ﺑﻬﺸﺘﯽ ' ﮐﻪ ﺷﻮﺩ ﻗﯿﻤﺖ ﻭﯾﺮﺍﻧﯽ ﻣﺎ؟ ﭼﻪ ﺛﻮﺍﺑﯽ ﮐﻪ ﻓﻘﻂ ﺩﺭ ﺭﻩ ﻣﺎﺗﻢ ﺑﺎﺷﻢ؟ ﻣﯿﻬﻦ ﭘﺎﮎ ﻣﻦ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺑﺸﻮﺩ ﺩﻭﺯﺥ ﺩﺭﺩ؛ ﺗﺎ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻧﻮﺡ ﻭ ﻣﺴﯿﺤﺎﯼ ﺗﻮ ﻫﻤﺪﻡ ﺑﺎﺷﻢ؛ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺑﯿﻬﻮﺩﻩ ﺑﮕﻮﯾﯽ ﺳﺨﻦ ﺍﺯ ﻋﺎﺩ ﻭ ﺛﻤﻮﺩ؛ ﻣﻦ ﻧﻪ ﺁﻧﻢ ﮐﻪ ﭘﯽ ﻗﺼﻪ ﻣﺒﻬﻢ ﺑﺎﺷﻢ؛ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﮐﻪ کمیل ﻣﻈﻬﺮ کامیابی ﻣﺎﺳﺖ؛ ﺑﻬﺘﺮ ﺁﻧﺴﺖ ﮐﻪ ﻣﻦ ﮐﺎﻓﺮ ﻋﺎﻟﻢ ﺑﺎﺷﻢ "
◀️شبهه #شماره_866
💡کلمات کلیدی : #کمیل #کوروش, #عرب
✅◀️ پاسخ شبهه: ▶️✅
1⃣ طراحان شبهه بی تردید بدگمان نمودن ایرانیان غیور به کارگزاران مسلمان و صحابی امامان (ع) را مد نظر داشته اند ، تا بدینوسیله ایرانیان را با تعصب نژادی از اسلام و مکتب اهل بیت (ع) جدا سازند .
🔸 شبهه افکنان غافل از اینند که در قرآن ، به ایرانیان به عنوان یاری دهندگان خاص دین خدا ، اشاره شده است .
2⃣ تاریخ طبری تصریح دارد که ناآرامی ذکر شده در متن شبهه ، مربوط به ماجرای دیگریست و زمامدار امام نیز در آن ماجرا "زیاد ابن ابیه" بوده است :
🔸 وقتی مردم درباره علی (ع) اختلاف کردند (ماجرای حکمیت) مردم فارس و کرمان از دادن خراج به کارگزاران خویش امتناع ورزیدند ، علی (ع) "زیاد ابن ابیه" را بسوی ولایات فارس وکرمان فرستاد .
مردم فارس در مورد "زیاد" می گفتند : رفتار این مرد عرب همانند خسرو انوشیروان بود که نرمش و مدارا می کرد و به جنگ نپرداخت و مردم به اطاعت او در آمدند.
3⃣ جناب كمیل فرماندار امیرالمؤمنین در شهرى به نام "هیت" در كنار فرات و در عراق بود و در ایران نیز مسوولیتی نداشته است !
4⃣ دانشمندان علم رجال و درایه درباره كمیل چنین گفته اند:
🔸 شیخ طوسى در كتاب رجال خود كمیل را از اصحاب امیرالمؤ منین (ع) و امام حسن مجتبى(ع) ذكر كرده است .
🔸 ذهبى كه یكى از علماى بزرگ اهل سنت است درباره كمیل چنین مى گوید :
كمیل مردى شریف و در میان قومش مورد احترام بود و دستورات او را اطاعت مى كردند. مردى مورد اطمینان و در پیروى امیرالمؤ منین و اطاعت خدا مى كوشید و كم سخن ، مى گفت قاتل او حجاج بن یوسف بود .
5⃣ از آنجا که کمیل از یاران مخلص و صاحب سر حضرت علی (ع) بود ، ایشان دعای ارزشمندی را به وی آموختند که امروزه به یاد وی به دعای کمیل مشهور است .
6⃣ به جهت زهد و تقوای کم نظیر جناب کمیل ، هم اکنون در حوالی کوفه مزار وی زیارتگاه شیفتگان اهلبیت است .
🆔 @wiki_shobhe
۲۵ مرداد ۱۴۰۳
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
🔵 بسته مطالعات #اسرائیل_شناسی
✍ طبق پیشنهاد #محمدصادق_ابوالحسنی
🔻 روی منابع کلیک و دانلود کنید
♨️ محور 1⃣: کتابشناسی و پژوهششناسی در باب اسرائیل
1. کتابشناسی فلسطین و اسرائیل | مجله حضور
2. کتابشناسی اسرائیل | آرزو عبدالسلطان بابایی و آرش جیحون
3. کتابشناسی تفصیلی فلسطین، یهود، صهیونیسم و اسرائیل | مرکز مطالعات فلسطین
4. وضعیت مطالعات اسراییلشناسی در ایران | جمعی از نویسندگان - پژوهشنامه علوم سیاسی
5. دائره المعارف ۸ جلدی يهود، يهوديت و صهيونيسم ترجمه موسوعة الیهود و الیهودیة و الصهیونیة | اثر دکتر عبدالوهاب المسيري ؛ ترجمه: موسسه مطالعات و پژوهشهاي تاريخ خاورميانه - ۲۸۴۸ ص؛ جهت شناخت این مجموعه سودمند، ر.ک: (اینجا و اینجا)
6. دانشنامه صهیونیسم و اسرائیل (شش جلدی؛ بیش از دو هزار مدخل در 6000 صفحه) | مجید صفا تاج - نشر آرون
7. موسوعة بلادنا فلسطین (۱۱ جلدی) | اثر شاخص محقق فلسطینی: مصطفی مراد الدباغ - طبعه دارالهدی - کفرقرع (آشنایی با نویسنده)
8. کتاب "آژانس یهود" | اثر محمد عبدالرئوف سلیم
9. استراتژی پیرامونی اسرائیل؛ اسرار عمليات مشترك موساد، ساواك، سرويس هاي اطلاعاتي تركيه و آفریقا | محمدتقی تقیپور - موسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی
♨️ محور 2⃣ : از هویت یهود تا تکوین ماهیّت اسرائیل
1. بنیاسرائیل - اسرائیل | جمعی از نویسندگان - همایش بین المللی شرق شناسی...
2. ریشه های انحراف یهود | هادی علیزاده - فصلنامه انسانپژوهی دینی
3. «قومیتگرایی یهود» وستیز آنان با انبیاء در تاریخ و ارائه راهکارهای مواجهه با یهود قبل از ظهور | جمعی از نویسندگان - فصلنامه مشرق موعود
4. ایدئولوژی اشغالگری یهودی - اسرائیلی؛ مبادی دینی، عرفانی، اسطورهای اشغال فلسطین در یهودیت | محمدحسین فرجنژاد و محمد محمدینیا - فصلنامه اندیشه تقریب
5. ماهیت یهود و تکوین موجودیت سیاسی اسرائیل | فقیه زاده گرجی؛ محسن اسلامی - فصلنامه سیاست جهانی
6. آژانس یهود | محمد عبدالرؤوف سلیم و ... - فصلنامه اسرائیلشناسی...
7. چگونگی شکلگیری و پیدایش صهیونیزم | ع. م - فصلنامه اندیشه تقریب
8. بررسی تاریخی پیدایش رژیم صهیونیستی و تأثیرپذیری مبارزان فلسطینی از انقلاب اسلامی ایران | فیروز نجفی - پژوهشنامه تاریخ
9. اختلاف هویتی یهودیان آمریکا و رژیم صهیونیستی؛ دستور کار سیاستی | ناصر پورحسن و... - مطالعات روابط بین الملل
10. پراکندگیهای قومی- مذهبی در رژیم صهیونیستی و جایگاه آنها در جامعه و سیاست | سلمان رضوی - پژوهشنامه رسانه بين الملل
11. تحلیل نظری چندپارگی هویت به مثابه بحرانی جامعه شناختی (رژیم صهیونیستی) | جمعی از نویسندگان - فصلنامه دانش سیاسی
12. شکاف های داخلی اسرائیل: اختلاف میان صهیونیسم و ... | حلبی - فصلنامه مطالعات پژوهشی
13. ماهیت غیرمدنی دولت اسراییل | ناصر هادیان
14. واکاوی مبانی قرآنی نظر امام خمینی درباره غده سرطانی بودن اسرائیل | جمعی از نویسندگان - پژوهشهای سياسي جهان اسلام
♨️ محور 3⃣: ایدئولوژیشناسی رژیم اسراییل: بنیادهای فکری، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، حقوقی و امنیتی
1. زیربنای قتل و خشونت و نژادپرستی درحکومت صهیونیسم | موسی کیم - دوفصلنامه تامل
2. نظریهها و عوامل قوام بخش سیاست خارجی دولت اسرائیل | حاجی یوسفی و اسلامی
3. عوامل موثر در شکل گیری سیاست خارجی-امنیتی اسرائیل در مجموعه امنیتی خاورمیانه | خرم شاد و سهرابی عبداله - فصلنامه گفتمان راهبردی فلسطین
4. اسرائیل و ایدئولوژی صهیونیسم سیاسی | شجاع احمدوند - فصلنامه پژوهش حقوق عمومی
5. نقش موعودگرایی یهود در سیاست خارجی خصمانه اسرائیل در قبال جمهوری اسلامی ایران | مصطفی گودرزی و علی منوری - پژوهشهای راهبردی سیاست
6. بنیادگرایی یهودی و جایگاه آن در ساختار سیاسی اسرائیل | ابوالفضل شکوری و... - مطالعات راهبردی
7. نشانههای کنش هستیشناسانه سیاست امنیتی اسرائیل در منازعات منطقهای | زهره پوستین چی و عبدالرضا بای - پژوهشهای روابط بین الملل
8. مبانی هستیشناختی تفکر امنیتی رژیم صهیونیستی | ابراهیم متقی و علی ثابت - فصلنامه آفاق امنیت
9. راهبرد دیپلماسی اقتصادی اسرائیل در منطقه خلیج فارس | کریمی پور - مطالعات اقتصاد سیاسی بین الملل
10. بررسی بنیاد سیاسی و حقوقی رژیم اسرائیل و تاثیر آن بر امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران | جمعی از نویسندگان - فصلنامه فقه، حقوق و علوم جزا
11. پیوند راهبردی آمریکا و اسراییل: پژوهشی در باره پیشینه، ماهیت و گسترۀ این رابطه | عطایی و عالی - فصلنامه سیاست
12. ایران و اسرائیل؛ از همکاری تا منازعه (از پهلوی تا جمهوری اسلامی) | الهام شهبازی - خردنامه
#سیر_مطالعات_تاریخی
#سیر_مطالعات_راهبردی
#سیر_مطالعاتی
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
۲۵ مرداد ۱۴۰۳
🔰کاروان زیارتی نوجوانان مسجد جامع حضرت ولی عصر ع باقرآباد شهرستان قرچک
📌مرز مهران
#روایت_اربعین
🆔@abhas313
۲۵ مرداد ۱۴۰۳