eitaa logo
صالحین (تجیر) ابوزیدآباد و حومه
130 دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
2.4هزار ویدیو
699 فایل
کانال مربیان، معلمین،والدین و هادیان سیاسی http://eitaa.com/abozeiedabad منطقه ابوزیدآباد-بخش کویرات آران بیدگل استان اصفهان* لینک کانال@abozeiedabad ارتباط با مدیرکانال https://eitaa.com/snatkar1364
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
303_parhizgar.mp3
1.04M
📖صفحه ۳۰۳ 👤️استاد : سوره کهف آیات ۸۴ تا ۹۷ مقام بیات 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
303_menshavi.mp3
1.15M
📖صفحه ۳۰۳ 👤️استاد : سوره کهف آیات ۸۴ تا ۹۷ مقام رست 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
 ما به او براى حكومت در زمين توانايى بخشيديم و از هرچيزى كه او را به اهدافش برساند وسيله‌‏اى به او عطا كرديم. (84) پس او وسيله‌‏اى فراهم كرد. (85) و سپس به راه افتاد، تا وقتى كه به غروبگاه خورشيد، آخرين معموره‏‌هاى مغرب‏زمين رسيد، از ساحل دريا چنين يافت كه گويى خورشيد در دريايى سياه و گل‌‏آلود فرو مى‌‏رود، و در كنار دريا قومى را يافت و آنان را تحت سلطه خود درآورد. گفتيم: اى ذو القرنين، با آنان چه خواهى كرد؟ آيا آنان را كيفر مى‏‌دهى يا در ميانشان به نيكى رفتار مى‏‌كنى؟ (86) گفت: امّا آن كس كه ستم كرده‌است، به زودى او را كيفر مى‏‌كنيم، سپس به سوى پروردگارش بازگردانده مى‏‌شود و خداوند او را به عذابى كه تصوّر آن را نمى‏‌كرده‌است معذّب مى‏‌دارد. (87) و امّا آن كس كه ايمان آورده و كارى شايسته كرده‌است نيكوترين پاداش را خواهد داشت و به زودى او را به تكاليف سهل و ساده‌‏اى مكلّف خواهيم ساخت. (88) سپس وسيله ديگرى براى حركت به سوى مشرق فراهم نمود. (89) و به راه افتاد، تا وقتى كه به جايگاه برآمدن خورشيد رسيد، خورشيد را يافت كه بر مردمى طلوع مى‏‌كند كه براى آنان در برابر تابش آن پوششى قرار نداده بوديم. (90) ذو القرنين اين‌‏گونه عمل مى‌‏كرد، در حالى‌كه ما به آن‌چه در اختيار داشت و به آن‌چه بر او مى‏‌گذشت به خوبى آگاه بوديم و با هدايت ما اهداف خود را پيش مى‏‌برد. (91) آن‏‌گاه وسيله ديگرى براى حركت به سوى شمال فراهم ساخت. (92) و به راه افتاد، تا وقتى كه به درّه‌‏اى ميان آن دو كوه (از كوه‏‌هاى قفقاز) رسيد، در مجاورت آن دو كوه، قومى عقب‌‏مانده را يافت كه به آسانى مفهوم هيچ سخنى را درك نمى‌‏كردند. (93) گفتند: اى ذو القرنين، قبيله «يأجوج» و «مأجوج» فسادگرند. آنان به اين سرزمين هجوم مى‌‏آورند و به قتل و غارت ما مى‌‏پردازند. آيا براى تو از اموال خود مزدى مقرّر كنيم كه ميان ما و آنان سدّى بنا كنى؟ (94) ذو القرنين گفت: من به اموال شما نيازى ندارم. آن‌چه پروردگارم به من در آن توانايى بخشيده بهتر از دستمزدى است كه شما به من مى‌‏پردازيد. اگر خواهان بناى سدّ هستيد، مرا با نيروى انسانى و تهيه مصالح يارى دهيد، من ميان شما و آنان سدّى استوار بنا خواهم كرد. (95) سپس گفت: پاره‌‏هاى آهن به من بدهيد. پس از آن‏كه پاره‏‌هاى آهن را آوردند، آن‌ها را روى هم چيد، و وقتى ميان آن دو كوه را با پاره‏‌هاى آهن و مواد لازم پر كرد و آن دو را برابر ساخت، گفت: در دم‏‌هاى آهنگرى بدميد. هنگامى كه آن‌ها را بسان آتش گداخته كرد گفت: مس ذوب‌‏شده به من دهيد تا بر شكاف‏‌هاى آن فروريزم. (96) بدين‏ ترتيب سدّى بلند و استوار ساخت. از آن پس قبيله يأجوج و مأجوج نه توانستند از آن بالا روند و نه توانستند در آن رخنه‌‏اى پديد آورند. (97) 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
303-menshavi-tah.mp3
8.67M
تلاوت تحقیق استاد منشاوی ص۳۰۳ 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
aghaie_j28_Tahdir.mp3
3.99M
🔺تحدیر (تندخوانی) جزء بیست و هشتم قرآن کریم 👤 استاد معتز آقایی 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
parhizgar__j28_Tartil.mp3
12.58M
🔺ترتیل جزء بیست و هشتم قرآن کریم 👤 استاد شهریار پرهیزگار 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
🌷نکته تفسیری صفحه ۳۰۳🌷 ذوالقرنین: از این آیات فهمیده می شود که ذوالقرنین، فرمانروایی باایمان، قدرتمند و عادل بوده و لشکرکشی های متعدّدی به سمت غرب، شرق و منطقه ای کوهستانی ـ که احتمالاً در سمت شمال قرار داشته ـ کرده است. در حرکت او به سوی مغرب زمین، او به سرزمینی رسیده که در هنگام غروب آفتاب، به ‏سبب شکل خاصّ آن سرزمین، به نظر می آمده که خورشید در چشمه ای تیره و گل آلود غروب می کند. مردم آن سرزمین، تحت فرمانروایی او قرار می گیرند و او تصمیم می گیرد که ستمکاران را مجازات، و با افراد باایمان و نیکوکار، به خوبی و عدالت برخورد کند. لشکرکشی بعدی او، به سمت شرق بوده است. او به جایی رسیده که مردمِ آن به شکلی بسیار ابتدایی زندگی می کردند؛ آنان، نه خانه ای داشتند و نه لباسی که خود را از آفتاب سوزان حفظ کنند و احتمالاً همچون اقوام بدوی زندگی می کردند. ذوالقرنین، آنان را نیز زیر چتر حکومت خود قرار داد. سپس به راه خود ادامه داد تا به سرزمینی رسید که در میان دو کوه قرار داشت. در آنجا به مردمی برخورد که زندگی بسیار ساده ای داشتند. آنان از تبادل افکار خود نیز ناتوان بودند و سخن یکدیگر را نمی فهمیدند؛ امّا به نحوی به ذوالقرنین فهماندند که اقوام وحشی «یأجوج» و «مأجوج»، آنان را آزار می دهند و حاضرند هزینه‏ ی مناسبی بپردازند تا ذوالقرنین در میان آن دو کـوه ـ که تنـها راه بـرای رسیدن به آنجا بود ـ سدّی بسازد و شرّ آنان را از سرشان کم کند. البتّه ذوالقرنین که طمعی به مال دنیا نداشت، به جای گرفتن مزد، از آنان خواست که به کمک او بیایند و وسایل مورد نیاز را برای این کار فراهم کنند. او دستور داد شکافِ میان دو کوه را از قطعه های بزرگ آهن پر کنند، سپس اطراف آن را با هیزم و مواد آتش زای دیگر بپوشانند و آنگاه هیزم ها را آتش بزنند. هنگامی که قطعات آهن، سرخ و گداخته شد و کاملاً به هم چسبید، دستور داد که روی آهن، مس گداخته بریزند تا استحکام آن چندبرابر شود و آهن از زنگ زدگی در امان بماند. بدین ترتیب، سدّ محکم و بلندی در میان دو کوه ساخته شد که یأجوج و مأجوج دیگر نتوانستند از آن بگذرند یا آن را سوراخ کنند. آن سد آن قدر محکم بود که ذوالقرنین بنا بر دانش الهی خود پیش بینی کرد که تا پایان جهان خراب نمی شود و در آستانه‏ ی قیامت نابود می شود. گروهی احتمال می دهند که ذوالقرنین همان «کورش کبیر»، پادشاه قدرتمند و عادلِ ایرانِ باستان، باشد. بر اساس شواهد تاریخی، کورش بر روی سرش دو برآمدگی داشته که با کلمه ی ذوالقرنین (دارای دو شاخ) منطبق است. همچنین کورش سفرهایی به غرب، شرق و شمال داشته است. جالب توجه اینکه هم‏ اکنون در تنگه‏ی «داریال» که در کوه های قفقاز قرار دارد، سدی آهنین وجود دارد که به گفته‏ی مورّخان، در دوران کورش و توسّط او ساخته شده است. همچنین برخی معتقدند که منظور از یأجوج و مأجوج، مغول ها هستند که در دوران کورش، جلوی جنگ ها و خونریزی های آنان گرفته شد. طبق روایات، ذوالقرنین، یکی از بندگان شایسته‏ ی خدا بوده است ، و نه پیامبر. 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
5b93615f33df02e7f19ba3e0_3953214520202566827.mp3
9.32M
🌺چکیده تفسیر جزء بیست و هشتم مفسر:استاد زارعی (ستاد مهارت‌های تفسیر قرآن کریم) تحت نظارت حجه الاسلام والمسلمین قرائتی 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
💠 پوستر راهکارهای زندگی موفق در جز بیست و هشتم قرآن 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
➖➖➖➖➖ 💎خداوند به پيروان اين دين وعده داده که اسلام را سربلند و نقاط ضعف مسلمين را جبران کند. خدايی که مسلمانان را به هنگام کمی نفرات ياری کرد، و آنگاه که نمی توانستند از خود دفاع کنند، از آنها دفاع کرد، اکنون زنده است و هرگز نمی ميرد. 🌙، خطبه134
💠 ذکر 🔸 معنای صلوات فرستادن بر رسول خدا آن است که خدایا رحمت خود را بر پیامبر و آل پیامبر نازل کن! وقتی این رحمت بر حضرت نازل شد به دیگران هم می رسد، چون او مجرای فیض است. خیر اگر بخواهد به دیگران برسد، باید اول به عنوان رحمت خاصه بر حضرت نازل بشود تا به دیگران برسد؛ لذا سخنی امیرالمومنین (علیه السلام) ـ آن طوری که در «نهج البلاغه» است ـ دارد که حضرت فرمود هر گاه حاجتی داشتید، دعایی کردید یا چیزی از خدا خواستید قبلاً همراه با آن یا بعداً صلوات بر پیامبر را فراموش نکنید؛ زیرا صلوات بر آن حضرت یک دعایی است مستجاب، وقتی انسان صلوات فرستاد این دعا مستجاب است، در کنار صلوات وقتی حاجت خود را خواست خدای سبحان این چنین نیست که یکی را برآورده کند و دیگری را برآورده نکند؛ لذا گفتند اگر خواستید دعا کنید و چیزی را از خدای سبحان بخواهید، اول از خدای سبحان درود بر پیامبر را مسئلت کنید تا در پرتو این صلوات که یک دعایی است مستجاب سایر دعاها و نیایش ها هم مستجاب بشود؛ لذا امام سجاد (سلام الله علیه) که برنامه های آموزنده اش مثل اعلای نیایش و دعا به ما می آموزاند، در بسیاری از فرازهای ادعیهٴ امام سجاد (سلام الله علیه) (در ) صلوات به چشم می خورد؛ یعنی هر مطلبی را که امام سجاد (سلام الله علیه) از خدا می خواهد، قبلش صلوات، بعدش هم صلوات، در این وسط دعای خود را می خواهد، چون آن اول و آن آخر را خدا مستجاب می کند این وسط را هم مستجاب خواهد کرد، این خاصیت صلوات است! 👤آیت الله ◀️انس با
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*⃣ آغاز حکومت مهدوی (عج الله تعالی) از بیت المقدس .... *⃣ ، کلید رمزآلودِ ظهور. 🔸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
/ سلام بر قدس 🔸امام خمینی (ره): «اگر ملت‌های مسلمان متحدمتحدی بودند و هر کدام یک سطل آب به اسرائیل می‌ریختند، آن را آب می‌برد.
🛑«من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم می دانم، و روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم؛ و مسلمین از آن انزوایی که آنها را کشانده بودند خارج شوند، و با تمام قدرت و قوّت در مقابل اجانب بایستند. 📌 » (صحیفه امام؛ ج 9، ص: ۲۷۸ ➖➖➖➖➖➖