eitaa logo
عادل فریحی
194 دنبال‌کننده
16 عکس
20 ویدیو
5 فایل
كانال رسمى عادل فریحی در زمينه نشر مباحث، مواضع، نقدها و سخنراني هاى ايشان مي باشد.
مشاهده در ایتا
دانلود
زهرا که عنایتش به دنیا برسد باشد که به فریاد دل ما برسد یا رب سببی ساز که در روز جزا پرونده ما به دست زهرا برسد
🔻محقق داماد و موضع نامحققانۀ بی‌بنیاد 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. پیش از این، در نقد مواضع حجت‌الاسلام محقق داماد نگاشته بودم اما دریغ از پاسخِ معرفتیِ معادل و محکم. او خویش را در پوستینِ مظلومیّت نشانید و تحقیر و تخفیفِ منتقدِ صریح را بر مواجهۀ استدلالی و منطقی ترجیح داد. می‌گوید بر خوان نعمتِ معرفتِ مرتضی مطهری نشسته است، ولی آنچه‌که از سیره و سلوکِ انتقادی و علمیِ مطهری خوانده‌ام، کمترین نسبتی با مشرب و ممشای او ندارد. بیش از ادّعا و انتساب، بهره‌ای نبرده، وگرنه نیک می‌دانیم که مطهری، حتی به سراغ مغرضِ جاهلی همچون اکبر گودرزی نیز رفت و با وی به گفتگو پرداخت و زبان به استدلال گشود. محقق داماد، هرگز چنین سعه و بضاعتی نداشته و با منتقد و مخالف خویش، از درِ مباحثه و محاجّه وارد نشده است. گفتگومداری و بلندنظری مطهری کجا و بالانشینی و کوته‌نظری اینان کجا؟! [دوم]. محقق داماد در یادداشتی به نقد قانون حجاب پرداخته و نوشته: «تجربۀ عملی در پیگیری آنچه این قانون در پی آن است نشان داده که رعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر، از جمله عدم توهین و رعایت حرمت و کرامت، در عمل ممکن نبوده است.» وقتی‌که وی پیش از تفکّر منطقی، تصمیم خویش را گرفته و می‌خواهد موضع پیش‌ساخته و سیاسی خود را بر واقعیّت و عینیّت تحمیل کند، چنین می‌شود که دربارۀ طرحی که فاقد پیشینه و تجربه است و در این قانون، برای نخستین بار بناست به اجرا درآید، از «تجربۀ عملی» می‌نویسد! در این قانون، «منطق مواجهه» تغییر کرده و این قانون، یکی از فضایل خود را طرّاحی جدید برای نحوۀ مواجهه می‌شمارد؛ درحالی‌که محقق داماد، از تجربۀ عملیِ تلخ در گذشته می‌نویسد و با این شبه‌استدلال، می‌خواهد آن را باطل کند! [سوم]. محقق داماد می‌افزاید: «مواد زیادی از این قانون، نه‌تنها غیرقابل اجرا، که نتیجۀ عکس خواهد داد و موجب تنفر نسل جوان از دین می‌شود.» وی به‌جای استدلال و یا دست‌کم شبه‌استدلال، به طرح ادّعا پرداخته و سخنان بی‌دلیلی را نگاشته است. کسی‌که با وی موافق نیست، می‌تواند در نوشته‌ای دیگر، عکس این برداشت‌ها و تفسیرها را از قانون حجاب بیان کند. اگر دعوی او، منطق و برهان و علم و اقناع است، پس استدلال او کجاست؟! چرا او در ادّعا، متوقف مانده است؟! کدام شاهد عینی و مؤیّد موجّه، امتناع عملی این قانون را تأیید می‌کند؟! این نشدن و انسداد، ریشه در کدام گسستگی با واقعیّت دارد؟! و نیز باید گفت مگر نسل جوان، همگی از حجاب عبور کرده‌اند و به کشف حجاب و برهنگی رو آورده‌اند که این قانون، آنها را در بر بگیرد و به واسطۀ آن، متنفّر از دین بشوند؟! بر اساس کدام پیمایش و مطالعۀ تجربی، وی همۀ نسل جوان را در برابر این قانون نشانده و به صدور حکم عام و کلّی، مایل شده است؟! مگر این قانون، منطق پلکانی و تدریجی و مرتبه‌ای در مجازات ندارد؟! و مگر میان توده و خواص، تمایز ننهاده؟! و مگر بر ترجیح و تقدّم فرهنگ، اصرار نورزیده؟! مگر مطهری نگفته که چه‌بسا باید برخلاف میل جامعه، عمل کرد تا مصلحت جامعه فراهم آید؛ هرچند در کوتاه‌مدت، مخالفت‌هایی صورت بگیرد اما در بلندمدت، حقایق آشکار خواهد شد؟! در اینجاست که روشن می‌شود منطق روش‌شناختیِ محقق داماد به‌عنوان یک فقیه، چه بی‌اندازه بر باد تکیه داده است. وی به‌راستی، قایقی کاغذی ساخته و در آب افکنده. [چهارم]. محقق داماد، در بخش دیگر نوشته است: «موضوع حجاب باید از ‌طریق فرهنگی پیگیری شود، نه با چوب و فلک». باید بسی تأسّف خورد؛ کسی‌که جامۀ رسول بر تن دارد و خویش را فقیه می‌خواند و بساط درس خارج پهن کرده، این‌چنین دربارۀ واقعیّت، به تحریف و وارونه‌سازی و مبالغه و ناراست‌نویسی رو می‌آورد و هیجان و حرارتِ بی‌پایه برمی‌انگیزد تا مخاطب را منفعل سازد. در کدام دوره از حیات انقلابی، بی‌حجابان را به چوب و فلک بسته‌اند؛ جز آن‌که بسیاری از هم‌پیاله‌های سیاسیِ محقق داماد در جریان اصلاحات – یا همان چپ مذهبی در دهۀ شصت - خودسرانه و جاهلانه و بدون مجوز از امام خمینی، در کوچه و خیابان این‌چنین کرده‌اند و امام خمینی نیز، بی‌درنگ، گریبان آنها را گرفت. نیروی انتظامی و قوّۀ قضائیه، در کجا به چوب و فلک رو آورده‌اند؟! حبس و جریمه و محرومیّت اجتماعی، چوب و فلک است؛ آن هم برای کسانی‌که اصرار بر کشف حجاب و برهنگی دارند و تذکّر به آنها، بی‌اثر است؟! عجبا که چنین روحانیانی، با این حجم از قضاوت‌های مبتنی بر ناواقعیّت‌ها و نااخلاق‌ها، سخن از مواجهۀ فرهنگی نیز می‌گویند ... در پایان، آمادگی خود را برای مناظرۀ زنده و عمومی با وی، بر اساس اندیشه‌های حکمرانانه و فرهنگیِ استاد مطهری اعلام می‌کنم. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
یادداشت // ♻️تقابل یا تعامل؟ بررسی تأثیر هوش مصنوعی بر نقش و جایگاه روحانیت در عصر دیجیتال جهان امروز، دنیایی است که فناوری به‌سرعت در حال پیشرفت است و هوش مصنوعی به عنوان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این عصر، زندگی انسان‌ها را در تمام جنبه‌ها تحت تأثیر قرار داده است. در این میان، روحانیت به‌عنوان یکی از نهادهای دینی و اجتماعی، با چالش‌های جدیدی روبرو شده است. 🔸هوش مصنوعی تحولی عظیم در زندگی انسان هوش مصنوعی با توانایی یادگیری، استدلال و حل مسئله به صورت خودکار، به سرعت در حال تغییر شیوه زندگی ما است. از اتومبیل‌های خودران گرفته تا دستیارهای مجازی هوشمند، هوش مصنوعی در همه جا حضور دارد. این فناوری همچنین بر نحوه تعامل ما با اطلاعات، کسب دانش و تصمیم‌گیری تأثیر گذاشته و به طور کلی ساختارهای اجتماعی و اقتصادی را دگرگون کرده است. 🔹نقش روحانیت در جامعه: از گذشته تا آینده روحانیت از دیرباز نقش محوری در جامعه ایفا کرده است. روحانیون به عنوان رهبران معنوی، مشاوران و آموزگاران، به مردم در یافتن معنای زندگی، حل مشکلات و تقویت باورهای دینی کمک می‌کنند. آن‌ها همچنین در حفظ ارزش‌های اخلاقی، تقویت انسجام اجتماعی و هدایت جامعه به سوی کمال نقش داشته‌اند. با این حال، در عصر دیجیتال، نقش روحانیت با چالش‌های جدیدی روبرو شده است. کاهش حضور مردم در اماکن مذهبی، کاهش اعتماد به نهادهای دینی و ظهور باورهای جدید، از جمله این چالش‌ها است. ♦️تأثیر هوش مصنوعی بر روحانیت: فرصت‌ها و چالش‌ها * فرصت‌ها: * توسعه آموزش دینی: هوش مصنوعی می‌تواند با ایجاد نرم‌افزارهای آموزشی تعاملی، تولید محتواهای چندرسانه‌ای جذاب و شخصی‌سازی آموزش، به گسترش دانش دینی و جذب نسل جوان کمک کند. * تسهیل دسترسی به منابع دینی: با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان به منابع دینی به صورت گسترده و آسان دسترسی پیدا کرد. چت‌بات‌های هوشمند می‌توانند به سوالات دینی پاسخ دهند و مشاوره‌های مذهبی ارائه کنند. * تقویت ارتباط با جامعه: هوش مصنوعی می‌تواند به روحانیون کمک کند تا با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و سایر ابزارهای دیجیتال، با جامعه ارتباط برقرار کرده و پیام‌های دینی را به صورت موثرتر منتقل کنند. * افزایش کارایی: هوش مصنوعی می‌تواند در انجام بسیاری از وظایف اداری و مدیریتی به روحانیون کمک کرده و به آن‌ها اجازه دهد تا بیشتر بر وظایف اصلی خود متمرکز شوند. * چالش‌ها: * کاهش ارتباط انسانی: اتکا بیش از حد به هوش مصنوعی ممکن است به کاهش ارتباطات انسانی و تعاملات رو در رو بین روحانیون و مردم منجر شود. * مسائل اخلاقی: استفاده از هوش مصنوعی در حوزه دین، برخی مسائل اخلاقی را نیز به همراه دارد. برای مثال، استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای تفسیر متون دینی یا تولید محتواهای دینی، ممکن است به سوء تفاهم و ایجاد اختلاف نظر بین افراد منجر شود. * بیکاری و جایگزینی روحانیون: برخی نگرانند که هوش مصنوعی بتواند برخی از وظایف روحانیون را انجام دهد و به این ترتیب به بیکاری آن‌ها منجر شود. * وابستگی به فناوری: اتکا بیش از حد به فناوری و هوش مصنوعی ممکن است باعث شود که روحانیت از توانایی‌های خود در حل مشکلات و ارائه راهکارهای مبتنی بر دانش و تجربه غافل شود. 🔹راهکارهایی برای بهره‌گیری موثر از هوش مصنوعی در روحانیت * توسعه سواد دیجیتال در میان روحانیون: روحانیون باید با دانش و مهارت‌های لازم در زمینه فناوری اطلاعات آشنا شوند تا بتوانند از ابزارهای هوش مصنوعی به طور موثر استفاده کنند. * توجه به ابعاد اخلاقی: در استفاده از هوش مصنوعی در حوزه دین، باید به ابعاد اخلاقی آن توجه شود و از ایجاد هرگونه سوء تفاهم و اختلاف نظر جلوگیری شود. * تاکید بر نقش انسان: هوش مصنوعی می‌تواند به عنوان یک ابزار مفید برای روحانیون باشد، اما نمی‌تواند جایگزین نقش انسان در دین شود. روحانیون باید همچنان بر اهمیت ارتباط انسانی، همدلی و مشاوره مستقیم با افراد تأکید کنند. * همکاری با متخصصان: روحانیون باید با متخصصان هوش مصنوعی همکاری کنند تا بتوانند از این فناوری به بهترین نحو بهره‌برداری کنند. نتیجه‌گیری هوش مصنوعی می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر نقش و جایگاه روحانیت در عصر دیجیتال داشته باشد. این فناوری هم می‌تواند تهدیدی برای روحانیت باشد و هم فرصت‌های جدیدی را برای آن فراهم کند. برای بهره‌گیری موثر از هوش مصنوعی در حوزه دین، روحانیون باید با دانش و مهارت‌های لازم آشنا شوند، به ابعاد اخلاقی آن توجه کنند و بر نقش انسان در دین تأکید کنند. با اتخاذ رویکردی هوشمندانه، روحانیت می‌تواند از هوش مصنوعی به عنوان ابزاری برای تقویت نقش خود در جامعه و پاسخگویی بهتر به نیازهای مردم استفاده کند. عادل فریحی آبادانی @Adelfarihi
عصمت حضرت زهرا (س)؛ گوهر پاک آفرینش عصمت حضرت زهرا (س) یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ایشان است که در روایات و آیات قرآنی به آن اشاره شده است. عصمت به معنای مصون بودن از هرگونه گناه و خطا است. این ویژگی، حضرت زهرا (س) را در جایگاهی والا قرار داده و ایشان را به عنوان الگویی کامل برای همه انسان‌ها معرفی می‌کند. دلایل عصمت حضرت زهرا (س) دلایل عصمت حضرت زهرا (س) را می‌توان در چند دسته کلی بررسی کرد: * آیات قرآنی: آیه تطهیر، یکی از مهم‌ترین دلایل عصمت اهل بیت است. در این آیه، خداوند متعال اهل بیت پیامبر را از هرگونه پلیدی و ناپاکی پاک می‌شمارد. * روایات: روایات بسیاری از پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) به عصمت حضرت زهرا (س) اشاره دارند. حدیث کساء، یکی از مشهورترین این روایات است. * عقل: عقل سلیم نیز به ما می‌گوید که دختری از پیامبر اکرم (ص) و همسر امیرالمؤمنین (ع) نمی‌تواند مرتکب گناه شود. اهمیت عصمت حضرت زهرا (س) عصمت حضرت زهرا (س) دارای اهمیت فراوانی است: * الگو بودن: حضرت زهرا (س) به عنوان الگویی کامل برای همه انسان‌ها، به ویژه زنان، معرفی شده است. * اعتبار بخشی به روایات: عصمت ایشان، به روایاتی که از طریق ایشان نقل شده، اعتبار می‌بخشد. * تکمیل دین: حضرت زهرا (س) نقش مهمی در تبیین و تکمیل دین اسلام داشته‌اند. * امیدواری به آینده: زندگی و شخصیت ایشان، به ما امید می‌دهد که به کمال و سعادت برسیم. تبعات عصمت حضرت زهرا (س) عصمت حضرت زهرا (س) تبعات مهمی دارد: * وجوب اطاعت: بر همه مسلمانان واجب است که از دستورات و فرمایشات ایشان پیروی کنند. * محبت و مودت: همه مسلمانان باید به ایشان محبت داشته باشند و به مقام والای ایشان احترام بگذارند. * توسل: مسلمانان می‌توانند برای برآورده شدن حاجات خود به ایشان توسل جویند. عادل فریحی آبادانی @Adelfarihi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام: إنَّ فَاطِمَةَ بِنْتَ رَسُولِ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) لَمْ تَزَلْ مَظْلُومَةً مِنْ حَقِّهَا مَمْنُوعَةً، وَ عَنْ مِيرَاثِهَا مَدْفُوعَةً، لَمْ تُحْفَظْ فِيهَا وَصِيَّةُ رَسُولِ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) ، وَ لاَ رُعِيَ فِيهَا حَقُّهُ، وَ لاَ حَقُّ اَللَّهِ (عَزَّ وَ جَلَّ)، وَ كَفَى بِاللَّهِ حَاكِماً وَ مِنَ اَلظَّالِمِينَ مُنْتَقِماً ▪️فـاطـمه دختر پيامـبر خـدا(ص) همواره مظلـوم بود و از حق خود و ارث پدر محـروم گرديد و درباره او به توصيه رسـول خدا(ص)عمل نشد و حق پيـامبـر و خداى بزرگ نسبت به فاطـمه مراعات نشد و خدا به عنوان داور و انتقام گيرنده از ستمگران كافى است. 📚 امالى شيخ طوسى: ص ۱۵۵، ح ۲۵۸ ...
49.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎤مداحی سوزناک حسین خیرالدین در فراق سید مقاومت شهید ⚫️ نصر الله کجاست؟ ای کاش در میان حاضران پیش ما بود... ⚫️ أين نصرالله أين؟ ليته في الحاضرينا 🎤 بصوت الرادود حسین خيرالدين 💠 جامعه‌ایمانی‌مشعر ✅ @www1542org
مناجاتی شبانه با خداوند ای مهربانترین مهربانان! در این سکوتی که تنها تو در آن حضور داری، به درگاهت دست نیاز دراز می‌کنم. در این شب خاموش، دل من به یاد لطف بی‌کرانت روشن می‌شود. ای دریای بی‌کران رحمت، چگونه شکرگزار نعمت‌های بی‌شمارتت باشم؟ تو مرا آفریدی و به من زندگی بخشیدی، به من عقل و شعور دادی تا بتوانم تو را بشناسم و تو را سپاس گویم. ای مهربان‌ترین، در این شب تاریک، نور امیدت را در دل من روشن کن و مرا از گمراهی‌ها حفظ فرما. تو را به حق محمد و آل محمد قسم میدهم، مرا از بند نفس و شیطان رها ساز و به سوی خودت جذب فرما.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
أَفَتُؤْمِنُونَ بِبَعْضِ الْكِتَابِ وَتَكْفُرُونَ بِبَعْضٍ ۚ فَمَا جَزَاءُ مَنْ يَفْعَلُ ذَٰلِكَ مِنْكُمْ إِلَّا خِزْيٌ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا ۖ وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ يُرَدُّونَ إِلَىٰ أَشَدِّ الْعَذَابِ ۗ وَمَا اللَّهُ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ.
🍀 ۱۶ آذر؛ روز دانشجو: یادآور ایستادگی و امید ۱۶ آذر، روزی است که در تاریخ ایران با نام دانشجو عجین شده است. روزی که دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته و آگاه جامعه، صدای اعتراض خود را علیه استبداد و دخالت‌های بیگانگان بلند کردند و با خون خود، برگ زرینی بر تاریخ مبارزات ملت ایران افزودند. ریشه‌های تاریخی روز دانشجو ماجرای ۱۶ آذر به سال ۱۳۳۲ برمی‌گردد، زمانی که سه دانشجوی دانشگاه تهران، مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و آذر شریعت‌رضوی در اعتراض به دخالت‌های آمریکا و انگلیس در امور داخلی ایران، به شهادت رسیدند. این رویداد تلخ، نمادی از مبارزه دانشجویان علیه استبداد و استعمار شد و از آن پس، ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو نامگذاری شد. دانشجو؛ نماد آگاهی و مطالبه‌گری دانشجو همواره در طول تاریخ، نقش محوری در تحولات اجتماعی و سیاسی ایفا کرده است. دانشجویان با دانش، آگاهی و روحیه پرسشگری خود، همواره در خط مقدم مبارزات برای آزادی، عدالت و پیشرفت جامعه قرار داشته‌اند. * دانشجو؛ موتور محرک پیشرفت: دانشجویان با تولید علم و فناوری، به توسعه کشور کمک می‌کنند و آینده‌ای روشن‌تر را برای جامعه رقم می‌زنند. * دانشجو؛ صدای منتقد و آزاد: دانشجویان با طرح انتقادات سازنده و آزاداندیشی، به بهبود شرایط جامعه کمک می‌کنند و از حقوق خود و دیگران دفاع می‌کنند. * دانشجو؛ عامل ایجاد تغییر و تحول: دانشجویان با مشارکت فعال در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی، به ایجاد تغییرات مثبت در جامعه کمک می‌کنند. در دنیای امروز، نقش دانشجویان بیش از پیش پررنگ شده است. با گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات، دانشجویان به راحتی می‌توانند به اطلاعات دسترسی پیدا کنند و در شبکه‌های اجتماعی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این امر، امکان سازماندهی و هماهنگی بیشتر دانشجویان را فراهم کرده و قدرت تاثیرگذاری آن‌ها را افزایش داده است. در روز دانشجو، به همه دانشجویان عزیز تبریک گفته و برایشان آینده‌ای روشن و پرافتخار آرزو می‌کنیم. از شما دانشجویان می‌خواهیم که با حفظ روحیه پرسشگری، انتقادپذیری و مسئولیت‌پذیری، در ساختن آینده‌ای بهتر برای ایران عزیز تلاش کنید. ما معتقدیم که آینده کشور در گرو تلاش و کوشش دانشجویان است. شما جوانان، با دانش و انرژی خود، می‌توانید ایران را به قله‌های رفیع ترقی و پیشرفت برسانید. در پایان، بار دیگر روز دانشجو را به همه دانشجویان عزیز تبریک گفته و از همه کسانی که در راه اعتلای دانش و فرهنگ تلاش می‌کنند، قدردانی می‌کنیم. عادل فریحی @Adelfarihi
آیت الله محمدی ری شهری در تاریخ ۱۳۸۷/۲/۶ در دیداری که همراه جمعی از دوستان در تهران با آقای سید حسن نصر الله ـ رهبر حزب الله لبنان ـ داشتیم، ایشان فرمود: دو سه سال پیش از رحلت حضرت امام خمینی رحمه الله، شخصی به نام الحارس که از نیروهای استشهادی حزب الله بود، گفت: با اتومبیل شخصی از بیروت خارج می‌شدم. شخصی را با لباس و هیئت عربی دیدم که حدود شصت سال سن داشت. از او خوشم آمد و او را سوار کردم. در راه با روشن شدن ضبط صوت اتومبیل، صدای شعار مردی شنیده شد که می‌گفت: «حتی ظهور المهدی اِحفظ لنا الخمینی» (تا ظهور حضرت مهدی، خمینی را برای ما نگه دار) و در ادامۀ آن می‌گفتند: «اِحفظ لنا المنتظری خلیفه الخمینی» (منتظری را برای جانشینی خمینی حفظ کن). آن شخص وقتی شعار نخست را شنید، گفت: شما تصور می‌کنید که پرچم جمهوری اسلامی به دست امام خمینی تحویل حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه می‌شود؛ ولی اشتباه می‌کنید… در مورد شعار دوم هم گفت: منتظری خلیفۀ خمینی نخواهد شد؛ اما انقلاب ایران مشکلی پیدا نمی‌کند، به جای امام خمینی سیدی خواهد آمد. همچنین اضافه کرد: شما فکر می‌کنید جنگ ادامه پیدا می‌کند و سپاه ایران برای فتح قدس به لبنان خواهد آمد؛ اما اشتباه می‌کنید. جنگ ایران و عراق پایان می‌یابد و میان سربازان آن‌ها گُل رد و بدل می‌شود. وی افزود: سه جنگ میان حزب الله و اسرائیل پیش می‌آید که در دو جنگ حزب الله پیروز می‌شود؛ ولی در جنگ سوم، پیروزی حزب الله خیلی گسترده است! او گفت: در عراق، حکومت اسلامی برپا نمی‌شود؛ ولی حکومتی روی کار می‌آید که گویا عراق، جزئی از ایران است… . نگارندۀ این سطور از آقای نصرالله پرسید: شما در چه تاریخی این مطالب را از «الحارس» شنیدید؟ ایشان پاسخ داد: من دو سه سال پس از آن پیشگویی؛ ولی دیگران، همان موقع، این مطالب را از وی شنیده بودند. وی افزود: به استثنای دو مورد، همۀ پیشگویی‌های وی تحقق یافته است.» منبع: خاطره های آموزنده، محمّد محمّدی ری شهری، قم، دارالحدیث، چاپ اول، ۱۳۹۱ ش، ص ۱۰۷ ـ ۱۰۸‌ @BisimchiMedia
چرا آیت الله سیستانی واکنشی ندارد؟چرا یمنی ها در قبال جریانهای اخیر سکوت کرده اند؟چرا خبری از سپاه قدس نیست؟وعده صادق۳ چه شد ؟سکوت آقا ؟پاسخ هیچکدام را نمیدانم اما میدانم آقایی دارم، مقتدر،قوی،موقعیت شناس و مطمئنم موسی ما عصایی در دست دارد، به مولایم ایمان و اطمینان دارم منتظر فرمان می نشینم . @Adelfarihi