eitaa logo
شبکه ادیان
10.1هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.7هزار ویدیو
43 فایل
اولین و تأثیر گذارترین کانال ادیان نقد عرفان های کاذب پاسخ به شبهات
مشاهده در ایتا
دانلود
بیخ گوش ها تصویر جدید منتشر شده از در مسجد بزرگ اهل تسنن که در چهار کیلومتری پایگاه نظامی آمریکایی ها قرار دارد. 🌐 @adyan8
داستان آشوب های اخیر در پاریس توسط جلیقه زردها داستان از اینجا شروع می شود که دولت مکرون افزایش قیمت در سوخت بنزین و گازوئیل و افزایش مالیات را اعلام می کند. برخی از رانندگان بین شهری که مجبور به طی مسافت طولانی روزانه بودند به این افزایش هزینه معترض می شوند. یکی از اینها در صفحه خود در شبکه اجتماعی اظهار نارضایتی و اعلام اعتصاب می کند. حدود دوهزارنفر از او حمایت می کنند و تشویق به ادامه اعتراض. (جلیقه زرد هم این لباس های شب نما است که طبق قانون فرانسه هر راننده ای باید در ماشین خود یکی از اینها برای مواقع خطر داشته باشد وگرنه بیش از 100 یورو جریمه دارد و این رانندگان از این جلیقه جهت معرفی خود استفاده کرده اند که همین نام گروهشان می شود.) کمی تجمع در پاریس انجام می شود. دولت مکرون به تجمع آنها توجهی نمی کند. اینها بیشتر شاکی می شوند و اعتراضاتشان به خشونت کشیده می شود، مکرون در یک سخنرانی آنان را غیرشهری می خواند و می گوید خشونت در فرانسه جایی ندارد و شرم بر کسانی که این حوادث را ایجاد کرده اند. این جملات آتش خشم معترضین را شعله ورتر می کند و کار به آشوب و سوزاندن ماشین ها و تخریب شهر و خیابان شانزلیزه و بخصوص ارک معروف در پاریس می کشد... همچنین آنها به شعارهای بزرگی تری مثل مکرون باید استعفا بدهد و باید برود روی می آورند. بیش از 600 نفر دستگیر، بیش از 200 نفر زخمی و ظاهرا یک نفر کشته می شود... طی یک نظرسنجی از مردم فرانسه بیش از 80 درصد با این طرح مکرون اعلام مخالفت می کنند و بیش از 70 درصد در رای گیری دیگری موافق با ادامه تحصن و اعتصاب بوده اند. اخبار تا امروز به اینجا رسیده است که مکرون از موضع خود کمی کوتاه آمده است، گفته است با مخالفین موافق نیست، اما فعلا این طرح را تا شش ماه به تعویق می اندازد... پیوند زیر شرح اخبار در روزنامه فرانسوی 20minutes است. https://www.20minutes.fr/societe/2385931-20181202-video-mobilisation-gilets-jaunes-veritable-insurrection-partie-durer پیوند مصاحبه با مردم جلیقه پوش که از هزینه های خیلی زیاد مالیات و شارژ و گرانی های بیش از حد می گویند که توان آنان را بریده است. به علاوه صحنه های اعتراض و درگیری ها در شانزلیزه https://www.youtube.com/watch?v=DxhxOwZHBVk پیوند زیر از یوتیوپ و گزارش مفصلی از وقایع اخیر در پاریس است. https://www.youtube.com/watch?v=G0fag-owOSY پیوند زیر فیلم های ضرب و شتم معترضین توسط پلیس است. https://www.francetvinfo.fr/economie/transports/gilets-jaunes/video-des-gilets-jaunes-passes-a-tabac-samedi-par-des-crs-dans-un-burger-king-a-paris-voici-ce-qui-s-est-passe_3085909.html 🌐 @ninfrance 🌐 @adyan8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ انیمیشن: در اوجِ اعتماد حذف مطالبی از کتب توسط بیت العدل مانند حمام نرفتن یکساله ی و بی اعتمادی بهائیان به بیت العدل در این زمینه 🌐 @adyan8
🔰 میگویند در برده داری وجود نداشته! اما منابع معتبر تاریخی خلاف این موضوع را بیان میکند. ● پروفسور : پدر میتوانست خود را از خود براند و یا بفروشد. آنهم به عنوان . سایر اعضای خانواده علاوه بر نفرات بر شمرده عبارت بودند از زنان دیگر رئیس و زن مقام اول با کودکانِ خود و همچنین بردگان با و خود و بالاخره نیز زنانی که در جنگ به اسارت گرفته شده بودند با کودکانشان. [۱] ● ؛ مورخ نامدار فرانسوی: جامعه ایران به چندین طبقه تقسیم میشد؛ امیر، نُجبا، آزاد مردان، مالک زمین، [کسانیکه چیزی نداشتند] و در آخر . [۲] ● پروفسور : دو سند در میان گل نوشته های ایلامی تخت جمشید کشف شده است. یکی از آن ها ارزیابی مجدد نقره را که به عنوان مالیاتهای شاهی پرداخت شده گزارش میدهد. دیگری سند حقوقی خصوصیست که در دوره فرمانروایی داریوش در تخت جمشید نوشته شده و یک حراج را ثبت کرده است. طرف قراردادها نویسنده سند و بسیاری از شاهدان؛ نام بابلی دارند. نُه سند حقوقی به زبان اکدی؛ فروش و موضوع وامها را گزارش میکنند. این اسناد در شهر خومدیشو واقع در جنوب غربی ایران نوشته شده اند. [۳] ● ؛ ایران شناس معروف: هخامنشیان ساکنان استانها با شهرها یا حتی قبيله كامل را هنگامی که علیه حُکّام پارسی شورش میکردند به می گرفتند. قسمت عمده این بردگان را برای کار به املاک شاه یا بلند پایگان پارسی میفرستادند. بقیه را در زمینی وادار به سکونت می کردند. گروه آخری را در اختیار مالکان خصوصی می گذاشتند که بابت آنها بایستی به شاه مالیات می پرداختند. برده ای بوده که روی بدن او داغ مهر صاحبش را میزدند. اینگونه برای جهانگشائی هخامنشیان در پارس، جهش تندی از نظام بردگی- پدرسالاری اولیه به بهره کشی از کار سودمند بردگان بیگانه در زمینه ساختمان کشاورزی و صنعتی انجام گرفت. [۴] 📚منابع: [۱]: زن در حقوق ساسانی؛ ترجمه صاحب الزمانی؛ ص ۴٠ و ۴۶ [۲]: رومن گیرشمن؛ ایران از آغاز تا اسلام؛ صفحه ۸۱ [۳]: داندامایف؛ ایرانیان در بابل هخامنشی؛ ترجمه جعفری؛ ص ١٧۵ [۴]: گرانتوسکی؛ تاریخ ایران؛ از زمان باستان تا امروز؛ ص ٨۹ 🌐eitaa.com/joinchat/1524760576C064e1bdcc3 💠شبکه ادیان پنجره ای رو به آگاهی 🌅
هم دلقک فراری داشت فردی به نام سید محمدِ دیودُنِه، طنز پرداز سابق فرانسوی از طرفداران خود خواسته با نوشتن شعارهای "ری استارت" بر روی دیوار های فرانسه، برای مقابله با حکومت اقدام کنند. رسانه های اپوزیسیون می گویند :کار رژیم فرانسه این دفعه دیگر واقعا تمام است.😉 🌐 @adyan8
🗣 هدیه به مفتی اهل سنت عراق 🔹سردار «قاسم سلیمانی» در جریان سفر به عراق در دیدار با «مهدی بن احمد الصمیدعی» مفتی اهل سنت عراق، یک شمشیر نمادین از شمشیر امام علی (ع) را به نشانه صداقت و توجه به مسأله آزادی فلسطین به وی هدیه داد. fna.ir/bq7k59 🌐 @adyan8
📣 خدا ابزار است نه مقصد! در عرفان تعلیم داده شده توسط ، خداوند حکم وسیله ای را دارد تا تو را به شادابی و شادمانی برساند! اوشو می گوید: عارف در جستجوی شادمانی به زندگی روی می آورد، او پروای خدا در سر ندارد.(پرواز در تنهایی ص 60) و نیز بیان می کند: همه چیز را در مورد خدا فراموش کن، فقط به جستجوی شادی بپرداز!(من درس شهادت می دهم ص115) و باز در جایی اشاره دارد که: اگر خدا را جستجو کنی او را نخواهی یافت و بیش از پیش بدبخت و غمگین خواهی شد.(با خود یکی شو ص97) اگر عاشق باشی می توانی خدا را کاملا فراموش کنی!! به راستی کسی که خداوند را فقط در حد وسیله برای رسیدن به کامیابی پایین می آورد می تواند عارف باشد؟ اگر نزد خدا آرامش حقیقی و شادی را نتوان یافت آنوقت آن خدا را نمی توان کامل و جامع فرض کرد، پس نگاه اوشو درباره خداوند بسیار سطحی و ناقص است و آنچه او از خدا بیان می دارد با آنچه دین می گوید تفاوت ماهوی دارد. 🌐 @adyan8
🚨 #ویژه 🔰معرفی کتاب #جان_شیفته از زبان امام خامنه‌ای (روحی فداه) ❌👈«قيمت کتاب «جان‌شيفته» «رومن رولان» به مراتب از اين بيش‌تر است؛ هم تاريخ است، هم ادبيات است، هم اخلاق است، هم هنر است. اين کتاب همه چيز است. اين کتاب را من سال‌ها پيش خوانده‌ام.» جناب آقای محمود اعتمادزاده به‌آذین(م.ا. به‌آذین) از خیلی از نویسندگان و مترجمانی که الان هستند، بهتر است. به‌آذین مترجمی بسیار قوی است؛ به نظر من او از قاضی هم چیره‌دست‌تر است. 📅 1375 📝پ.ن: جان‌شيفته، وضعيت اجتماعي فرانسه در ابتداي قرن بيستم را به تصوير مي‌کشد. نويسنده در طول داستان علاوه‌بر طرح گوشه‌هايي از انقلاب، چگونگي بيداري زنان فرانسه را شرح مي‌دهد. 🌐eitaa.com/joinchat/1524760576C064e1bdcc3 💠شبکه ادیان پنجره ای رو به آگاهی 🌅
@Afsar_Khamenei .1.pdf
6.65M
📚 | #معرفی_کتاب ــــــــــــــــــــ 📘 نام: جان شیفته(ج اول) نویسنده: رومن رولان مترجم: م.ا. به‌آذین 📂 حجم : 6.3 مگ 💥👌عالیست👌💥 ـــــــــــــــ 🌐 @adyan8
@Afsar_Khamenei .2.pdf
4.4M
📚 | #معرفی_کتاب ــــــــــــــــــــ 📘 نام: جان شیفته(ج دوم) نویسنده: رومن رولان مترجم: م.ا. به‌آذین 📂 حجم : 4.2 مگ 💥👌عالیست👌💥 ـــــــــــــــ 🌐 @adyan8
@Afsar_Khamenei .4.pdf
9.47M
📚 | #معرفی_کتاب ــــــــــــــــــــ 📘 نام: جان شیفته(ج چهارم) نویسنده: رومن رولان مترجم: م.ا. به‌آذین 📂 حجم : 9 مگ 💥👌عالیست👌💥 ـــــــــــــــ 🌐 @adyan8
@Afsar_Khamenei .3.pdf
5.98M
📚 | #معرفی_کتاب ــــــــــــــــــــ 📘 نام: جان شیفته(ج سوم) نویسنده: رومن رولان مترجم: م.ا. به‌آذین 📂 حجم : 5.7 مگ 💥👌عالیست👌💥 ـــــــــــــــ 🌐 @adyan8
شبکه ادیان
📚 | #معرفی_کتاب ــــــــــــــــــــ 📘 نام: جان شیفته(ج سوم) نویسنده: رومن رولان مترجم: م.ا. به‌آذی
رمان ، جانی است که شیفته ی زندگیست. داستان زنی که در عمق جامعه ای سترون از عشق، نطفه ای عاشقانه را می پرود، می بالد و از تمام دردهایی که برای زیستن می کشد بزرگوارانه، لذت می برد. رمان جان شیفته، در ابتدای قرن بیستم را به تصویر می کشد و وضعیت اجتماعی این دوران را برای خواننده به وضوح شرح می دهد. شخصیت اصلی رمان جان شیفته، زنی به نام آنت ریوی یر است و رولان در طول داستان، چگونگی بیداری زنان فرانسه را برای مخاطب بازگو می کند. رومن رولان خود می نویسد: «قهرمان اصلی رمان جان شیفته، آنت ریوی یر به گروه پیشتاز آن نسل زنان تعلق دارد که در فرانسه، با پنجه در افکندن با پیش داوری ها و کارشکنی همراهان مرد خویش، راه خود را به سوی یک زندگی مستقل باز کند.» این رمان، داستان زندگی است که روحی شیفته و عاشق پیشه دارد و زندگی اش، به رودی پرپیچ و خم و پرآب و غنی می ماند. رمان جان شیفته با شیفتگی آنت ۲۴ ساله به پدرش و مرگ او آغاز می شود. در همین زمان، آنت باردار می شود و ازدواج با پدر فرزندش را رد می کند. سپس خواهر ناتنی اش را کشف می کند و شیفته ی او می شود. رمان جان شیفته ی آنت پس از آن، عشق مادرانه را درمی یابد. در جلدهای بعدی کتاب، آنت و پسرش، مارک ریوی یر درگیر حوادث تاریخی فرانسه می شوند و بدین سان، زندگی آنت در دو سطح موازی پیش می رود و دیگران جز زندگی رویی او را نمی شناسند. در آن زندگی دیگر، آنت همیشه تنها می ماند. و این «زندگی دیگر»، جریان زیرین و ناپیدای رود، رمان جان شیفته نام دارد. رمان جان شیفته در ایران با ترجمه محمود اعتمادزاده (م.ا. به آذین) منتشر شده است. او نخستین فصل این اثر را هنگام بازداشتش در زندان ترجمه کرد و درباره ی آن گفته است «ترجمه ی این اثر پیرم کرد. چه سال ها که قطره قطره آب شدم و فرو ریختم. 🌐 @adyan8
تعظیم با عرق‌چین مخصوص یهودیان یا همان در کنار دیوار مسجد الاقصی این هم از ارادت دالایی لاما به صهیونیست‌ها 🌐 @adyan8
⭕️55 درصد سبد غذایی کشور وارداتی است / 80 درصد تراریخته! 👤رییس انجمن ژنتیک ایران: 🔻 55 درصد سبد غذایی کشور از واردات تامین می شود که از این میزان 80 درصد آنها تراریخته است. 🔻80 درصد سبد غذایی وارداتی به کشور تراریخته است/ایرنا پ ن : کارشناسان بسیاری معتقدند تراریخته ها یکی از دلایل اصلیِ ابتلا به انواع بیماری ها و سرطان ها می‌باشند... به همین دلیل کشورهای پیشرفته ایی مثل آلمان حاضر نیستند حتی یک متر از زمین های کشاورزی خود را زیر کشت محصولات تراریخته ببرند.... جالب است که رژیم صهیونیستی هم کشت و مصرف این محصولات را در داخل اراضیِ اشغالی ممنوع اعلام کرده است.... عده ایی در ایران به دنبال تراریخته کردن سبد غذایی مردم هستند.... این عده معتقدند تراریخته ها اثر سوئی ندارند و باعث افزایش کیفی و کمّی محصولات کشاورزی می‌شود!!! در اغلب کشورهایی که این محصولات به فروش می‌رسند، قانوناً ملزم به ذکر «این محصول تراریخته» است می‌باشند، به همین دلیل این خودِ مردم هستند که انتخاب می‌کنند چه مصرف کنند. ولی در ایران این الزام قانونی وجود ندارد!! 🌐 @adyan8
شبکه ادیان
بازی کثیف #بهائیت مهشید ضیایی ، یک #مسلمان بهایی زاده است که پس از سالها تحقیق ، در سال ۹۵ به دین ا
مهشید ضیایی( بهایی مسلمان شده) :اینها در حوزه اقتصاد و در اصناف خاصی فعال هستند. مثلا در حرفه عینک سازی. شرکت های بزرگی هم دارند؛ مثلا شرکت هایی که لوازم شوینده و لوازم یدکی تولید می کنند. در چندین مورد در مساله سکه و دلار طبق دستور ورود کردند و اقتصاد ایران را تحت الشعاع قرار دادند. در هر حوزه ای که پول زیادی هست، یکی از بهایی ها جزو سران آن حرفه است که اقتصاد را در اختیار خودشان داشته باشند. 🌐 @adyan8
📢 🗣 ترامپ در مراسم جشن در کاخ سفید: 🔹برجام توافق وحشتناکی بود که هرگز نباید منعقد می‌شد. 🔹کمتر کشوری آن‌طور که ایران را تحریم کرده‌ایم، تحریم شده‌ است. 🌐 @adyan8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جهل معروف های به عرفان یکی از سرشناس ترین کشیشان شبکه های و دارای دانشکده الهیاتی، در کلیسای خود تعلیمی را به خورد مسیحیان می دهد که وجود خارجی در کتاب مقدس نداشته و کاملا برخلاف کتاب مقدس می باشد. این سخنانِ متناقض با کتاب مقدس، نشان می دهد که این شخص تا به حال حتی یک بار هم کتاب مقدس را ناخوانده است که اینچنین برخلاف کتاب مقدس حرف میزند. بی سوادی و این شخص به کتاب مقدس کار را به جایی می رساند که یکی از کشیشان با آوردن آیاتی از کتاب مقدس ثابت می کند که این شخص به هیچ وجه صلاحیت کشیشی ندارد. کلیساهای فارسی زبان با داشتن چنین کشیشان بی سوادی که دارای شبکه و دانشکده الهیاتی هستند نشان می دهند که به مانند کلیساهای کاتولیک قرن اولیه رو به سقوط خواهند رفت. 🌐eitaa.com/joinchat/1524760576C064e1bdcc3 💠شبکه ادیان پنجره ای رو به آگاهی 🌅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استفاده از علم ⛔️مسیحیت تبشیری امروزه با استفاده ابزاری از مفاهیم کتب روان شناسی در جذب افراد به تفکرات مسیحیت بهره می برند . طبق بررسی های بعمل آمده ، در حدود 100 سال پیش جنبشی در آمریکا ظهور کرد که با استفاده از متد روان‌شناسی، کار تبلیغی خود را در مسیحیت تبشیری ادامه داد. ⛔️در واقع روان‌شناسی جدیدی را با عنوان روان‌شناسی موفقیت و تفکر خلاق ایجاد کردند که اینها در دل مسیحیت به وجود آمد. یعنی که می‌خواستند نگرش جدید از مسیحیت ارائه دهند با استفاده از دانش روان شناسی در قالب نگارش کتب مختلف و ارائه سخنرانی های انگیزشی وارد شدند. ⛔️لازم به ذکر است فروش این کتب در کشور ما بسیار زیاد است که خود جای بحث دارد به این معنی که مترجم بخشی از کتب آنها را که می‌توان ترجمه کرد، برگردان می کند و آن چیزی که تضاد آشکار با اصول اعتقادی ما دارد و دیگر مطالب بدش را حذف کرده و در نهایت کتاب‌هایی را در این زمینه منتشر می‌کنند که محتوای آنها موجب سردرگمی و تضعیف عقیدتی می‌شود. ⛔️بر اساس این گزارش جریان مسیحیت تبشیری جدید از روش‌های عرفانی برای جلب نظر افراد استفاده می‌کند. مثلاً با زبانی که خود ایشان از آن به زبان روح‌القدس یاد می‌کنند مراسم اجرا می‌کنند و از خود بی خود می شوند یا مراسم تدهین که در مسیحیت با روغن مقدس به اجرا گذاشته می‌شود. ⛔️اینها مراسم خود را با تکنیک‌های روان‌شناسی ترکیب کرده و حالت خلسه برای افراد ایجاد می‌کنند و در نهایت فرآیند مغز شویی را همسو با اهداف خودشان در ذهن افراد پیاده می کنند و آنها تبدیل به اعضای فعال فرقه مسیحیت تبشیری می شوند. 📚رهپویان 🌐 @adyan8
تیتر: « اروپایی نیستی؟ حق تحصیل نداری!» هزینه ی تحصیل برای غیر اروپایی ها ده برابر افزایش پیدا کرده است! ۱۷۰ یورو برای لیسانس شده ۲۷۷۰ یورو! ۲۴۳یورو برای مستر و دکتری شده ۳۷۷۰یورو! 🌐 @ninfrance 🌐 @adyan8
کسانی که الان دارن واسه کریسمس خودشونو می کُشن ، همون کسانی هستند که برای عید غدیر می گفتند «این عید عربهاست ، به ما چه » اما عید پدرشونه..!! همون هایی که میگن محرم برای عرب هاست!☝️ 🌐 @adyan8
🔰آيا قطعي است؟ ✍️پاسخ:👇👇👇 ✅رجعت و بازگشت بعضي انسان هاي خيلي خوب مانند بعضي از ائمه اطهار و بازگشت بعضي انسان هاي بسيار بد قطعي است و از اعتقادات حتمي است. ظهور امام زمان عج به معناي شروع يک زندگي ايماني در سايه ولايت اهل بيت است. 🌐 @adyan8 امام زمان عج سال‌های زياد و ائمه اطهار که رجعت مي کنند هر کدام سالهای زيادی حکومت می کنند. بنابرين اين حرف که چهل روز بعد از ظهور قيامت میشود اصلا درست نيست. زمان قيامت را هيچ کس نمي داند و مي دانيم که ظهور امام زمان عج به معناي پايان يافتن دنيا نيست و ممکن است هزاران سال بعد از ظهور قيامت اتفاق بيفتد. بنابرين رجعت به معناي شدت علاقه معناي درست و ملموسی ندارد و با ظاهر دعاها و روايات متعدد در مورد بازگشت ائمه اطهار سازگار نيست. حضرت مدتى را در روى زمين سلطنت و حکومت مى کند. البته روايات در رابطه با مدت حکومت مختلف است از پنج سال تا 309 سال ذکر شده است. اين اختلاف شايد اشاره به دوران هاى مختلف حکومت آن حضرت باشد. علامه مى گويد: بعضى از روايات بر جميع مدت حکومت و بعضى بر زمان استقرار دولت، دلالت دارد. يکى از شيعه، مسئلة رجعت است. رجعت در زمان ظهور و پس از ظهور امام زمان(ع) به وقوع مى پيوندد. عقيدة شيعه اماميه آن است که خداوند متعال در موقع ظهور امام زمان(ع) مردمى از آن حضرت را که قبلاً مرده بودند به دنيا بر مى گرداند تا به يارى او و مساعدت وى و مشاهده دولت آن حضرت فائز گردند. هم چنين برخي از دشمنان آن حضرت را زنده مى گرداند تا از آن ها انتقام گيرد. بر اين اساس در دعاى عهد نيز مى خوانيم: اگر قبل از حضرت مرگم فرا رسيد، مرا از قبر بيرون آور تا در رکاب حضرت باشم. ازبرخي استفاده مى شود که بعضى از امامان (ع) مانند امام حسين(ع) به دنيا بر مى گردند. امام صادق(ع) مى فرمايد: «نخستين کسى که قبرش مى شکافد و مى شود و به دنيا بر مى گردد حسين بن علي(ع) است و اين رجعت عمومى نيست بلکه افراد خاصى به دنيا بر مى گردند که يا مؤمن خالص و يا مشرک محض باشند». عياشى در خود از جابر بن يزيد جعفى روايت نموده که گفت شنيدم حضرت باقر(ع) مى فرمود: به خدا قسم مردى از ما اهل بيت بعد از مرگش سيصد و نه سال سلطنت مى کند. عرض کردم: اين در چه زمانى خواهد بود؟ فرمود: بعد از مرگ قائم است. عرض کردم: حضرت قائم در عالم خود چقدر باقى مى ماند؟ فرمود: نوزده سال از موقع قيام تا هنگام مرگش. عرض کردم:‌ آيا بعد از قائم هرج و مرج مى شود؟ فرمود: آرى پنجاه سال. آن گاه امام منتصر به دنيا باز مى گردد براى خون خواهى خود و يارانش. وى بى دين ها را به مى رساند و به اسارت مى برد. پس از ايشان امام سفاح به دنيا بر مى گردد پس تمام دشمنان ستمگر ما را مى کشد و تمام زمين را مالک مى شود و خداوند کار او را اصلاح مى گرداند و سيصد و نه سال مى کند آن گاه امام فرمود: اى جابر مى دانى امام منتصر و سفاح کيست؟ منتصر حسين(ع) و سفاح، اميرالمؤمنين(ع) است. در برابر اين گونه روايات دسته ديگر از رواياتي است که مي گويد بعد از امام مهدي بر پا خواهد شد. مرحوم شيخ مفيد در اين مورد مى فرمايد: غالب روايات مى گويند: چهل روز پيش از قيامت مى ميرد و در آن چهل روز هرج و مرج خواهد شد و علامت بيرون آمدن مردگان و روز رستاخيز براى حساب و پاداش اعمال آشکار خواهد شد.(5) با توجه به اين مطالب، داوری در مورد مدت حکومت مهدي (ع) و زمان قيامت نمي تواند قطعي باشد، اما آنچه مسلم است اين که مدت حکومت عادلانه در زمين که آرزوي تمام انبياء و اولياي الهي بوده است ، نمي تواند کوتاه و زودگذر باشد. 📚منتخب الاثر، ص 618 📚 مهدى موعود،‌ ص 138 🌐eitaa.com/joinchat/1524760576C064e1bdcc3 💠شبکه ادیان پنجره ای رو به آگاهی 🌅