ناقص ماندن کتاب بیان نشان بر چیست؟!⁉️
♦️#علی#محمد #شیرازی پیشوای مسلک #بابیت و #بهائیت، در سال 1264 قمری (با هدف نسخ آیین الهی اسلام)، اقدام به نگارش کتابی با عنوان بیان نمود.[1] وی با تعیین ظهور پس از خود در 1511 تا 2001 سال آینده [2]، کتاب بیان را میزان تا آن زمان معرفی مینماید:
👈 «ان البيان ميزان من عند الله الي يوم من يظهره الله من اتبعه نور و من ينحرف عنه النار [3]؛ به درستی که کتاب بیان میزان است نزد خدا تا روز ظهور من یظهره الله؛ کسی که از آن تبعیت کند به نور خواهد رسید و کسی که از آن منحرف شود در آتش است».
🔰اما اولین نقدی که متوجه این اثر علیمحمد شیرازی است، ناقص ماندن آن است. چرا که به راستی پیامبری که معجزهی خود را تندنویسی میداند [4]، چگونه از تکمیل کتاب آسمانی خود باز میماند؟! چگونه ممکن است خدای حکیم، کسی را مبعوث نماید اما فرصت اتمام کتابش (که قرار است مایهی هدایت انسانها در 2000 سال باشد) را به او ندهد؟! و به راستی در تاریخ کدامیک از پیامبران، چنین سابقهای وجود دارد؟!
📚پینوشت:
[1]. ر.ک: عبدالحسین نوایی، فتنه باب، بهار 1362، چاپ سوم، ص 238.
[2]. ر.ک: علیمحمد شیرازی، بیان فارسی، ص 61.
[3]. علیمحمد شیرازی، بیان عربی، ص 3.
[4]. ر.ک: علیمحمد شیرازی، بیان فارسی، باب اول از واحد ثانی، ص 13
نقد وبررسی بهائیت
♨️ @n_bahaiat
آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet
😳تجلی؛ توجیه #ادعای #خدایی #بهاء!
️مدعی پیامبری بهائیت، در موارد بسیاری ادعای خدایی و حتی خداآفرینی داشته است.[1] از اینرو مبلّغان بهائی برای توجیه این #انحرافات پیامبرخواندهی خود، تجلّی را بهترین راه برای توجیه انحرافات او یافتند؛ همچنان که میخوانیم: «میتوانیم بگوییم در جمله "لا إله إلا أنا" مقصود از ضمیر، مظاهر مقدسه هستند که به این خطاب تکلم میفرمایند؛ زیرا حقیقت مظاهر الهی، حقیقت واحده است و لهذا میگوید: "لا إله إلا أنا". #روح #أعظم، قوه تجلّی به جمیع صور را داراست؛ از این جهت ما میتوانیم بگوییم که مظهر ذات خدا عبارت از خداست و مشاهده مظهر خدا، مشاهده نفس خداست».[2]
اما در پاسخ به این توجیه نویسندگان بهائی میگوییم:
1⃣اولاً: ذات الهی محیط و بینهایت و کُنه او درک نشدنی است؛ لذا چگونه #مخلوق محدودی میتواند خود را مظهر "ذات" خدا بخواند! از اینرو قرآن کریم فرموده است: «... لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ ۖ وَهُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ [شوری/11]؛ هیچ چیز همانند او نیست و او شنوا و بیناست».
ثانیاً: پیشوایان الهی همواره با غالیان و کسانی که ادعای حلول خدا در اجسام آنها را میکردند، برخورد شدیدی کرده و از اینرو احادیث بسیاری در نفی غلوّ و غالی وجود دارد.[3]
2⃣ثالثاً: نویسندگان بهائی برای توجیه غلطهای پیشوایان خود، با چه سندی پیامبران را متهم به ابراز ادعای "خدایی" میکنند، حال آنکه خدای تعالی صراحتاً در قرآن میفرماید: «مَا كَانَ لِبَشَرٍ أَنْ يُؤْتِيَهُ اللَّهُ الْكِتَابَ وَالْحُكْمَ وَالنُّبُوَّةَ ثُمَّ يَقُولَ لِلنَّاسِ كُونُوا عِبَادًا لِي مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلَٰكِنْ كُونُوا رَبَّانِيِّينَ بِمَا كُنْتُمْ تُعَلِّمُونَ الْكِتَابَ وَبِمَا كُنْتُمْ تَدْرُسُونَ [آلعمران/79]؛ برای هیچ بشری سزاوار نیست که خداوند، کتاب آسمانی و حکم و نبوّت به او دهد سپس او به مردم بگوید: "غیر از خدا، مرا پرستش کنید!" بلکه (سزاوار مقام او، این است که بگوید:) مردمی الهی باشید، آنگونه که کتاب خدا را میآموختید و درس میخواندید! (و غیر از خدا را پرستش نکنید!)».
📚پینوشت:
[1]. عباس افندی، مکاتیب، کردستان العلمیه: 1330 ق، ج 2، ص 255-254.
[2]. احمد حمدی آلمحمد، دلیل و ارشاد، 126 بدیع، ص 73.
[3]. ر.ک: محمد محمدی ریشهری، میزان الحکمه، 1404 ق، ج 7، ص 287-282.
نقد وبررسی بهائیت
♨️ @n_bahaiat
آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet
❌بهائیت و ادعای ساختگی بودن #اعجاز #قرآن
👈مبلّغان بهائی در راستای انکار #معجزات #پیامبران برای توجیه عجز پیامبرخواندهی خود، به انکار معجزهی بیانی قرآن کریم پرداختهاند.
💠در پاسخ به این شبههی مبلّغان بهائی میبایست گفت:
1⃣اولاً: اگر واقعبینانه بنگریم، نشانههای آگاهی ادیبان عرب جاهلی را به اعجاز بیانی قرآن درخواهیم یافت. همچنان که "ابن ربیعه بن عامر" (از #شاعران بزرگ و نامدار عرب جاهلی)، فصاحت و بلاغت بینظیر آیات قرآن را ستود و بخاطر همین عظمت بیانی قرآن، پس از مسلمان شدن دیگر شعر نگفت و به قرائت قرآن مشغول شد.[1]
2⃣ثانیاً: بر فرض که کشف اعجاز بیانی قرآن دهها، بلکه صدها سال پس از نزول قرآن مطرح شده باشد، به هیچوجه نمیتواند بر ساختگی بودن این وجه از وجوه اعجاز قرآن دلالت کند. چرا که استخراج دیر هنگام یک علم، دلیلی بر عدم وجود اصل آن علم نیست.
📚پینوشت:
(1)ر.ک: یاقوت بن عبدالله حموی، معجم الادباء، چاپ اروپا: بینا، بیتا، ص 117، 319.
نقد وبررسی بهائیت
♨️ @n_bahaiat
آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet
⬛️نقد فرقههای صوفیه⬛️
✅ #ابوبکر_شِبلی و عِناد با مذهب شیعه
🔸نقل شده است که شِبلی گفت:
«ازجمله فِرق عالم که خلاف کردهاند هیچکس دنیتر (پستتر) از #روافض و خوارج نیاید، زیرا که دیگران که خلاف کردهاند درحق کردند و سخن از او گفتند و آن دو گروه، روزگار در خلق به باد دادند.
🔸از این کلام فهمیده میشود که: شِبلی #شیعه را از جمیع کفار پستتر میدانسته! زیرا که ایشان اوقات خود را صرف اثبات و تعیین امام نمودهاند.»
📚 تحفه الاخیار، ص 158
🔹در اینجا شبلی نهتنها شیعیان را رافضی معرفی کرده است، بلکه اثبات #ولایت ائمه اطهار (ع) که #صوفیان ادعای شاگردی آنان را دارند، را کاری بیهوده میداند ومیگوید که ایشان روزگار خود را در آن تلف کردهاند!
🔴نقد فرقههای صوفیه
♨ @n_tasavof 👈
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈