eitaa logo
پایگاه فرق ادیان مذاهب
346 دنبال‌کننده
588 عکس
35 ویدیو
2 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️ جنونِ خودپرستی، دردِ عرفان‌نمایی! در رابطه با مقام و منزل پیامبر اسلام، امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند: «خداوند مخلوقی برتر از محمد (صلی الله علیه و آله) نیافریده است.»☺️🙏 📚 اصول کافی، ج ۳، ص ۲۵۸ ⭕️ از مدعیان عرفان! پا را از این فراتر گذاشته و جمله‌ی («سبحانی ما اعظم شأنی» یعنی من پاک و منزه هستم و مرتبه والایی دارم) را در وصف خود می‌گوید که فقط مخصوص حق‌تعالی است.😥 او حتی جمله که انبیاء و ائمه‌ی طاهرین (علیهم‌السلام) هم مدعی آن نشدند را به خود نسبت داده است!😬 🔴نقد فرقه‌های صوفیه ♨ @n_tasavof 👈 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لزوم اشتراک ادیان در اصول، شرط وحدت ادیان الهی... ادامه مطلب در ... 🔰🌹همراه ما باشید🌹🔰🔰 نقد وبررسی بهائیت ♨️ @n_bahaiat آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet
🔰لزوم اشتراک در ، شرط وحدت ادیان الهی 💥 معتقدند که تمامی ادیان الهی در اصول با یکدیگر مشترک بوده و تنها تفاوت آن‌ها در فروع و احکام شرعیه است. همچنان که گفته است: «جمیع انبیای الهی به جهت محبّت بین بشر مبعوث شدند... لهذا اساس ادیان الهی جمیعاً یکی است».[1] 👈اما یکی از مهم‌ترین اصولی که ادیان الهی را با یکدیگر مشترک می‌سازد، مسئله‌ی قیامت و رستاخیز و پاداش و عِقاب بندگان است. همچنان که در ادیان زرتشت [2]، [3]، [4] و اسلام، به این اعتقاد مسلّم تصریح شده است. ♻️این در حالیست که ، بر خلاف مسئله‌ی لزوم اشتراک ادیان الهی در اصول، با این اصل مشترک و مسلّم مخالفت کرده و آن را توهم دانسته است. از این‌رو پیشوایان مسلک بهائی، با ارائه‌ی توجیهاتی من درآوردی و بی‌پایه و اساس، به انکار تمام آیات و نشانه‌های قیامت موعود پرداخته‌اند؛ همچنان که مبلّغان بهائی مدعی‌اند: «... اما الرجعة و القیامة بالمعنی الذی تعتقده و تنظر الأمم فهی امر غیر معقول إذا هو مخالفٌ للنوامیسِ الطبیعة و مباینٌ للسنن الإلهیه.[5] معنای معروف رجعت و قیامتی که اُمّت‌ها به آن اعتقاد دارند، مخالف ناموس طبیعت و مباین با سنت‌های الهی است». ✅بنابراین با توجه به اعتراف بهائیت به اشتراک ادیان الهی در اصول و با توجه به انکار قیامت موعود توسط پیشوایان بهائیت، درمی‌یابیم که بهائیت، از ریشه‌ای الهی و آسمانی برخوردار نیست. 📚پی‌نوشت: [1]. احمد یزدانی، نظری اجمالی در دیانت بهائی، ب1329 ش، ص 28. [2]. ر.ک: حسین توفیقی، آشنایی با ادیان بزرگ، چاپ اول، 1379، صص 57 و 62؛ [3]. ر.ک: کتاب مقدس، عهد عتیق، سموئیل اول، 6/2. [4]. ر.ک: ترجمه قدیم کتاب مقدس، لوقا 16: 23-24. [5]. سراج الدین احمد ولید، البهائیه و النظام العامی الجدید،اول، 1944، ج 2، ص 250. نقد وبررسی بهائیت ♨️ @n_bahaiat آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پاسخ به شبهه‌ی بهائیت پیرامون معنای "خاتم"... ادامه مطلب در لینگ زیر... نقد وبررسی بهائیت ♨️ @n_bahaiat آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet
✍پاسخ به شبهه‌ی پیرامون معنای "" 🔻 مبلّغان بهائی در راستای انکار حضرت محمّد (صلّی الله علیه و آله)، مدعی می‌شوند که لفظ "خاتم" در آیه‌ی 40 سوره‌ی احزاب، به معنای انگشتر و زینت‌بخش و نه پایان دهنده پیامبران است؛ همچنان که می‌خوانیم: «خاتِم به کسر تاء به معنای پایان دهنده و خاتَم به فتح تاء و نیز خَتم و خاتم آنچه که با آن مهر نهند و نیز زیب انگشت که انگشتر حلقه و نگین‌دار می‌باشد. 🔰اما در پاسخ به اشکال مبلّغان پیرامون لفظ خاتم (برای انکار )، لازم است تا نظر صاحبان فن لغت را در خصوص این واژه بررسی کنیم: 1⃣اول: ابن فارس، از صاحب‌نظران علم لغت گفته است: «الخاء و التاء و المیم اصلٌ واحد و هو بلوغ آخر الشیء... [2]؛ معنای اصلی ختم، رسیدن به آخر است. می‌گویند: "ختمتُ العمل" یعنی کار را به پایان رساندم و نیز می‌گویند: "ختم القاریء السوره" یعنی قاری سوره را به پایان رساند. اما "ختم" به معنی مهر زدن بر چیزی است، پس آن هم از همین باب (به پایان رسیدن) است؛ زیرا مُهر زدن حرزها واقع نمی‌شود مگر بعد از رسیدن آن به پایان خود. و لفظ خاتم هم از آن مشتق است، زیرا به وسیله‌ی آن، ختم و پایان انجام می‌شود و از همین‌رو، خاتِم خوانده می‌شود». 2⃣دوم: راغب اصفهانی در ذیل لغت خاتم آورده است: «"ختمتُ القرآن" یعنی قرآن را به آخر رساندم و تا پایان آن خواندم و به رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله) خاتم النبیین گفته می‌شود، چون آن حضرت، نبوت را ختم کرد؛ یعنی با آمدن خود، رشته‌ی نبوت را به آخر رسانید».[3] ✅بنابراین، واژه‌ی "خاتم" در این آیه، چه به صورت اسم فاعل (خاتم به معنای ختم کننده)، چه بر وزن عالَم (خاتم به معنی آخرین)، چه به معنی وسیله‌ی مهر کردن اسناد و نامه‌ها و چه به فتح تاء و میم به صورت فعل ماضی (به معنای پایان داد و تمام کرد)؛ حکایت از پایان بخشیدن به یک امر دارد. لذا با این وصف، مفاد آیه اینست که حضرت محمّد (صلّی الله علیه و آله)، آخرین پیامبران و پایان‌بخش آن‌هاست. 📚پی‌نوشت: [1]. فاضل مازندرانی، اسرارالآثار، 128 بدیع، ج 3، ص 163. [2]. ابن فارس زکریا، معجم المقاییس اللغة، 1404 ق، ج 2، ص 245. [3]. راغب اصفهانی، المفردات فی غریب القرآن، دوم، 1404 ق، ص 142. نقد وبررسی بهائیت ♨️ @n_bahaiat آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺نقدفرقه‌های صوفیه🌺 💢 حلول ماه مبارک رمضان، ماه عبادت و تزکیه و بندگی و عرفان بر همه‌ی سالکین شریعت و طریقت نبوی و علوی و مهدوی مبارکباد... 🔴نقد فرقه‌های صوفیه ♨ @n_tasavof 👈 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
❣رمضان یعنی مهمان خدا بودن ❣رمضان بهانه ی بخشش ❣رمضان پاک و نورانی شدن ❣رمضان یتیمان را سرزدن ❣رمضان یاری رساندن ❣رمضان خدارو بندگی کردن حلول ماه مبارک رمضان🌼🍃 برشما بندگان خوب خدا مبارک🌺🍃 ترور کور ♨ @terorkor آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺نقدفرقه‌های صوفیه🌺 🔺 یکی از علت‌های پدید آمدن ، اعتراض گروهی از زهاد صدر اسلام به دنیا طلبی خلفا و حکام دنیا طلب بوده است. 🔺 این نوع تصمیم‌گیری صوفیان سبب انحراف صوفیه شد. تا جایی که دراین باره می‌گوید: 🔸 «بدین ترتیب زهادی که از عشرت‌طلبی‌های عامه اعراض کردند و معتکف و زاویه‌ها بودند، رفته رفته خود صاحب مجامعی شدند و آدابی و ترتیبی پدید آوردند که سرد و خشک و غم‌انگیز و بی‌حاصل زاهدان قدیم تدریجا رنگ و بوی ذوق و محبت یافت و این همه بین صوفیه و متشرعان جدایی افکند.» 📚 زرین‌کوب عبدالحسین، ارزش میراث صوفیه، امیرکبیر، تهران، 1392، ص 57 🔴نقد فرقه‌های صوفیه ♨ @n_tasavof 👈 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈