حماسه کربلا- شهید بهشتی.mp3
9.22M
🌘 #حسینیهآفاق
🍁حماسه کربلا🍁
بازپخش سخنرانی
#شهیدآیتاللهبهشتی پیرامون تحلیل تاریخی حماسه کربلا
🌒🌒🌒
#مدرسهآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
درسگفتارهای عاشورایی #آیتاللهحائریشیرازی در کتاب " #آئینه_تمام_نما"
🌘🌘🌘
🎴«آیینه تمام نما» درس گفتارهای آیت الله حائری شیرازی با محوریت عاشورا است که در این کتاب به صورت منسجم ارائه شده است.
🎴در این کتاب که در هفت فصل با محوریت عاشورا ارائه شده، مباحثی نظیر بینش و بصیرت حسینی، درس های عاشورا، عوامل واقعه عاشورا، پیامدهای واقعه عاشورا، در سوگ سیدالشهدا علیه السلام، زیارت امام حسین (ع) و انقلاب اسلامی در پرتو عاشورا عنوان شده است.
🎴این کتاب که درس های آن با تمثیل هایی خواندنی همراه شده، خواننده را در فهم بیشتر حرکت سیدالشهدا (ع) در سال 61 ه.ق که منجر به شهادت آن حضرت شد، یاری می کند.
این کتاب با توجه به این که بر مبنای سخنرانی ها تنظیم شده، خواننده را با فضای متن کتاب به خوبی همراه می کند.
🔰 #لینکشرکتدرپویشمطالعاتیروشنا:
https://goo.gl/HtF5Vu
🌘🌘🌘
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
afaghehekmat.ir
عاشورا و فلسفه خلقت.mp3
10.14M
🌘 #حسینیهآفاق
🍁فلسفه خلقت🍁
بازپخش سخنرانی
#آیتاللهحائریشیرازی پیرامون عاشورا و فلسفه خلقت
🌒🌒🌒
#مدرسهآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
دکتررضاداوری:
#کار_امام_حسین_نجات_تاریخ_است
》》شما در ضمن صحبت قبل از مصاحبه به عاشورا اشاره داشتید. یک سؤال: ادبیات لیبرال، ادبیات چیرهی فلسفهی سیاسی زمان ماست که یکی از شاخصهای آن مرگ انقلابهاست. با این توصیف عاشورا در این زمان به چه کار میاید؟
#دکترداوری: عاشورا روز آشکارگی عظمت انسان و آزادگی اوست.
》》اما شما معتقدید، آزادی امروزین که برگرفته از آزادی پس از قرن هجده است، مفهوم جدیدی است.
#دکترداوری: بله، ولی آزادی به معنای آزادگی، مفهوم کهن است. آزادگی صفت خاص آدمیان در همهی زمانهاست و حال آنکه آزادی به عصر جدید تعلق دارد.
》》به عنوان آخرین سؤال: میخواهم بدانم امام حسین (ع) برای فیلسوفی چون رضا داوری اردکانی چه بهرهای دارد؟
#دکترداوری: بهره به زندگی عادی تعلق دارد. وقتی در برابر عظمت قرار میگیریم، سودای سود و زیان از میان برمیخیزد. شما یکبار از نسبت علم و عمل پرسیدید. در کربلا علم و عمل یکی شد و حقیقت و خیر و جمال یکجا جلوه کردند و شاهدش اینکه بانوی کربلا «ما رایت الا جمیلا» گفت. برای من که سرم در کتاب و درس و فلسفه است و قدری هم به سیاست نزدیک شدهام، مسئله این است که کار امام حسین (ع) نجات تاریخ است و نجات تاریخ به همهی ما مربوط میشود. وقتی زمان و تاریخ به تباهی و تبهکاری میافتد، باید تاریخ را نجات داد. در این اوقات کسانی پیدا میشوند که رشتهای را که در حال گسیختن است، نگاه میدارند. امام حسین (ع) منجی تاریخ اسلام است؛ به این دلیل نه فقط یک مسلمان شیعه، بلکه هیچکس نمیتواند نسبت به عاشورا بیتفاوت باشد و آن را ندیده بگیرد؛
اما برای اینکه اشارهای به بهره و بهرهمندی هم کرده باشیم، میگویم که اگر کسی عظمت عاشورا را درک کند، از برکات آن نیز بهرهمند میشود.
بخشی از مصاحبه #مجلهخیمه با #دکتررضاداوریاردکانی سال ۱۳۸۹
🌒🌒🌒
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
http://eitaa.com/joinchat/76218369Cabeb0422fa
1385_J1_Hossein_Zaminesaz_Ayandeh_Tarikh_lobolmizan.ir[L].MP3
7.77M
🍁آینده تاریخ🍁
بازپخش سخنرانی
#استاداصغرطاهرزاده با موضوع "امام حسین (ع)، زمینهسازِ آیندهی تاریخ"
#جلسهاول
🌒🌒🌒
#مدرسهآفاق
http://eitaa.com/joinchat/76218369Cabeb0422fa
1385_J2_Hossein_Zaminesaz_Ayandeh_Tarikh_lobolmizan.ir[L].MP3
8.56M
🍁آینده تاریخ🍁
بازپخش سخنرانی
#استاداصغرطاهرزاده با موضوع "امام حسین (ع)، زمینهسازِ آیندهی تاریخ"
#جلسهدوم
🌒🌒🌒
#مدرسهآفاق
http://eitaa.com/joinchat/76218369Cabeb0422fa
May 11
پژوهشکدهفرهنگوهنراسلامی برگزار میکند:
🔻/➕نظریه تاریخی انقلاب اسلامی؛ تاملات نظری و روش شناختی
#جلسه اول:
👈 دکتر محمد رجبی
👈 دکتر حسین کچویان
🕓چهارشنبه ۱۱مهرماه، ساعت ۱۶
انتهای خ سمیه،حوزه هنری،طبقه بالای مسجد حوزه
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
http://eitaa.com/joinchat/76218369Cabeb0422fa
مدرسهآفاق منتشر کرد:
➕/🔻 #متنخوانیتأملاتدکارت| ۹ جلسه
بازپخش درسگفتار #علینجاتغلامی پیرامون اندیشه دکارت
⭐️⭐️⭐️
در درسگفتار «متنخوانی تأملات دکارت» ، علی نجات غلامی می کوشد به شیوه ای اساسی وارد عالم پدیدارشناسی و پس زمینه های آن در تاریخ فلسفه مدرن شود. ازآنجا که هوسرل در آغاز سخنرانی های پاریس – که متن مبسوط آنها تأملات دکارتی است – پدیدارشناسان را نودکارتیان راستین می نامد، وی می کوشد نخست تأملات در فلسفه اولی از دکارت را مو به مو تحلیل کند و آنگاه وارد تحلیل متن هوسرل شود. تحلیل وی نه تنها همراه با ترجمه دقیق متن و شرح آن است، بلکه به گونه ای می شود گفت که در حال فلسفیدن است، طوری که عامدانه می خواهد مخاطب صرفاً مقداری فرمول صوری را به یاد نسپارد و اساسی ترین دغدغه های فلسفی را به طور زیسته درک کند.
💎دریافتفایل:
https://goo.gl/xcPLDk
منبع: صدانت
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
http://eitaa.com/joinchat/76218369Cabeb0422fa
mohadesee and moradi[1].mp3
27.08M
➕/🔻#نقشبستراجتماعیدرنظریهپردازی
گفتگوی #دکترحسنمحدثی و #دکترمحمدعلیمرادی
http://eitaa.com/joinchat/76218369Cabeb0422fa
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
➕/🔻تفکر در خویشاوندی فلسفه اسلامی و یونانی
شرح #استادطاهرزاده بر پیام #دکتررضاداوریاردکانی در باب «گذشته و آینده وضع میان فرهنگی فلسفه دورهی اسلامی»
🔰دریافتفایل:
https://goo.gl/Ey4Eys
#منبع:
گروه فرهنگی المیزان، خردادماه ۹۷
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
➕/🔻تفکر در خویشاوندی فلسفه اسلامی و یونانی
شرح #استادطاهرزاده بر پیام #دکتررضاداوریاردکانی در باب «گذشته و آینده وضع میان فرهنگی فلسفه دورهی اسلامی»
⭐️⭐️⭐️
🔻درسگفتار پیش رو، شرح استاد طاهرزاده بر پیام دکتر رضا داوری اردکانی؛ رئیس فرهنگستان علوم اسلامی است.
🔻این پیام با عنوان: "فلسفه اسلامی و ارتباط ایران و اروپا" به همایش بین المللی "فلسفه، دین و علم در زیست جهان اسلامی" در دانشگاه وین اتریش ارائه شده است.
🔻در بخشی از پیام دکتر داوری چنین آمده:
فلسفهی اسلامی از تلاقی میان دو روح و دو فرهنگ که تفاوت ذاتی با یکدیگر داشتند به وجود آمد. تفاوت این دو روح را بعضی فیلسوفان و نویسندگان به صراحت ذکر و تصدیق کرده اند. در فلسفه اسلامی این دو روح به یکدیگر نزدیک شدند و امکان هم سخنی پیدا کردند. با توجه به این معنی فلسفه اسلامی یک فلسفه میان فرهنگی است. بعد از افلاطون و ارسطو و از زمان رواقیان و افلوطین همهی فلسفه ها میانفرهنگی است. منتهی در زمانی که تفکر دچار افسردگی و جمود و قشریت می شود. نیروی میانفرهنگیبودنش را از دست میدهد. اکنون این نیرو رو به ضعف دارد اما هنوز می توان به آن امید داشت. کاش اهل فلسفه می توانستند بنشینند و دربارهی وضع روحی و فکری جهانِ توسعه نیافته و نسبت این وضع با جهان متجدد غربی و مخصوصاً در باب شرایط امکان خروج از توسعه نیافتگی تأمل و تحقیق کنند.
🔰دریافتفایل:
https://goo.gl/Ey4Eys
#منبع:
گروه فرهنگی المیزان، خردادماه ۹۷
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
afaghehekmat.ir
➕/🔻سلبریتی ها
بازپخش گفتوگوی #دکتراحمدنادری و #دکتربهرامبیات درباره «فرهنگ سلبریتی در ایران»
گسترش رسانههای اجتماعی در ایران بویژه شبکه موبایلی اینستاگرام با محوریت عکس و ویدئوهای کوتاه باعث افزایش قدرت مخاطبان برای کشاندن خود از حاشیه به متن شده است. همچنین فرصت قابل توجهی را برای رشد فرهنگ سلبریتی در میان هنرمندان و بازیگران ایجاد کرده است. بگونهای که آنها را تبدیل به یک طبقه جدید و تاثیرگذار در تحولات اجتماعی نموده است.
آسیب شناسی این پدیده و پیامدهای فرهنگی و اجتماعی نقش آفرینی این طبقه، محور گفتگوی دکتر احمد نادی و دکتر بهرام بیات می باشد.
🔰دریافت فایل:👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/76218369Cabeb0422fa
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
afaghehekmat.ir
celebrities_Default_1538511751.mp3
19.64M
➕/🔻سلبریتی ها
بازپخش گفتوگوی #دکتراحمدنادری و #دکتربهرامبیات درباره «فرهنگ سلبریتی در ایران»
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
http://eitaa.com/joinchat/76218369Cabeb0422fa
💥 پیامرسان ایتا بهروز شد!
🔹نسخه اندروید ایتا با ورژن 2.0.5 منتشر شد.
🔸امکاناتی که در این نسخه به برنامه افزوده میشود عبارتند از:
👥 امکان #تفکیک_گفتگوها (تببندی)
⏪ امکان #فوروارد_بدون_نقل_قول
☁️ امکان #ارسال_به_فضای_ابری بصورت مستقیم
🔢 افزایش تعداد کاراکترهای کپشن (متنهای زیر مدیا یا فایل)
🎥 بهینهسازی ارسال فیلم
🔹این نسخه هماکنون از فروشگاههای اندرویدی معتبر و نیز وبسایت رسمی ایتا به نشانی زیر قابل دریافت میباشد:
https://www.eitaa.com/dl
‼️تذکر مهم:
تنها نسخههایی که از طریق فروشگاههای مایکت، ایران اپس، کافه بازار و کندو و یا وبسایت رسمی ایتا منتشر میشوند مورد تایید ایتا میباشد
«لطفا از نصب برنامه از سایر منابع خودداری فرمائید»
•┈••✾••┈•
http://eitaa.com/joinchat/76218369Cabeb0422fa
#پروندهویژهاربعینمدرسهدرسگفتارآفاق
#استاداصغرطاهرزاده:
➕اربعین یکی از نمادها و تابلوهای خوبی است که نشان میدهد شیعه به بن بست نمیرسد.
⭐️⭐️⭐️
》》شیعه نمیتواند بر اساس زیرساختهای معنوی خود، متوقف بشود. اربعین یکی از نمادها و تابلوهای خوبی است که نشان میدهد شیعه به بن بست نمیرسد و با اسلحهها و کمیتها حیات خودش را تعریف نکرده است. اربعین از این جهت، تابلوی بسیار زلالی است و از این روست که حضرت عسکری علیه السلام فرمودند، زیارت اربعین شاخصه مؤمن است.
》》زیارت اربعین رجوع به امامی است که ظاهرا در معادلات تاریخی کشته شده است و از نظر کمیتگراها به پایان راه رسیده است، اما ما هیچ احساس تمام شدن راه را نمیکنیم. چرا که بر اساس اینکه اسلحهها نقش آفرین نیستند و کمیتها اساس عالم را تشکیل نمیدهند، به امام رجوع میکنیم. میدانیم که ماورای این اسلحهها یک حضور تاریخی داریم.
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانےواسلامے
https://eitaa.com/afaghehekmat/306
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آیتاللهمیرباقری:
➕/📽بسط #اربعین ضد توسعه غربی در مقیاس جهانی است.
#پروندهویژهاربعینمدرسهآفاق
https://eitaa.com/afaghehekmat/307
☆☆☆
#مدرسهدرسگفتارآفاق
🆔 @afaghehekmat
#پروندهویژهاربعینمدرسهآفاق
#آیتاللهمحسناراکی:
➕ضرورت تحلیل پدیده اربعین در چارچوب جامعه شناسی اسلامی
➕مسئله اربعین حسینی یک نمود از یک انرژی عظیم اجتماعی است که در صحرای کربلا تولید شد و تاریخ را به حرکت در آورد و تا زمانی که تاریخ را به نقطه مطلوب نرساند از پای نخواهد نشست.
⭐️⭐️⭐️
》》جریان تاریخ و حرکتی که جامعه بشر دارد، یک حرکت پویاست و قطعاً به نقطه هدف خواهد رسید. برای اینکه این حرکت به نقطه هدف برسد به یک انرژی نیاز دارد، انرژیای که این تاریخ را حرکت بدهد و جامعه بشر را تا نقطه هدف بکشاند و هدایت و روانه کند؛ چراکه جامعه بشر بدون انرژی به آن سمت حرکت نمیکند.
》》امام صادق (ع) میفرماید: «إِنَ لِقَتْلِ الْحُسَيْنِ حَرَارَةً فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لَا تَبْرُدُ أَبَدا». شهادت حسین منشأ تولید یک انرژی فعال در دل همه مؤمنان شد. این حرارت، همان انرژی کارا و فعال و به حرکت در آورنده تاریخ به سمت یک هدف و نقطه انجام است و تا به آن نقطه نرسد از پای نمینشیند. (لَا تَبْرُدُ أَبَد) حرارتی که شهادت سیدالشهدا و قیام حسینی در جامعه بشر به وجود آورد، عجیبترین و شگفتزاترین حادثه تاریخ بشر است.
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانےواسلامے
https://eitaa.com/afaghehekmat/310
23.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#آیتاللهاراکی:
➕/📽پدیده #اربعین تنها درچارچوب #جامعهشناسیاسلامی قابل تحلیل است
🔻دسترسی به #فیلم کامل
http://yon.ir/haL1L
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
https://eitaa.com/afaghehekmat/311
#پروندهویژهاربعینمدرسهآفاق
#دکترمسعودمعینیپور:
➕تقابل اصلی ما در رقابت با غرب، برآمده از لایه های عینی و انضمامی تمدن غرب است که پیاده روی اربعین می تواند در این رقابت نقش مهمی ایفا نماید؛ چراکه هنوز خلوص، اصالت و رنگ و بوی الهی در آن غلبه دارد.
➕مناسک دینی جمعی یکی از ظرفیت های منحصربه فرد اسلام در تربیت نفوس و زمینه سازی تحقق تمدن اسلامی است. این مناسک، بُعد عملی دین هستند که هم ظهور باورهای دینی بوده و هم شاخصه دینداری می باشند؛ از همین منظر مناسک دینی در معرض عرفی شدن قرار دارد و ممکن است به جای اینکه برآمده از عمق معرفتی و انگیزه های دینی باشد، دچار ظاهرگرایی و پوسته ای شدن شود.
➕اولین سطح عرفی شدن دین در عقلانیت و نظام معرفتی راهپیمایی اربعین است. عقلانیتی که مجموعه امیال و کنش های رفتاری ما را مدیریت می کند و در عرصه راهپیمایی اربعین ظهور پیدا کند، می تواند دچار عرفی شدن شود. دومین سطح، نظام انگیزشی و گرایش های ما در راهپیمایی بوده و سطح سومی که می تواند دچار عرفی شدن شود نظام رفتاری در دو حوزه فردی و اجتماعی است.
➕نگاه تقلیل گرایانه به منسک اربعین و کارکردهای آن؛ حاکمیتی شدن مناسک دینی و راهپیمایی اربعین؛ خروج مناسک از ماهیت سنتی اصیل و ایجاد زمینه مدرن شدن و غلبه فرم بر محتوا؛ فردی شدن و ورود بدعت ها به مناسک و ورود خارج از چهارچوب سلیقه افراد از زمینه های عرفی شدن پدیده اربعین هستند.
#نشستتخصص
#اربعین_عرفیشدن_عرفیزدایی
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانےواسلامے
https://eitaa.com/afaghehekmat/320
🍁اربعین جهانی دیگر🍁
🔸سخنرانی اساتید برجسته حوزه و دانشگاه همراه با مرثیه خوانی
⭐️⭐️⭐️
➕شروع مراسم: از یکشنبه ۶ الی ۱۵ آبانماه/ ساعت ۲۰ الی ۲۱
➕مکان: خیابان عطاران، پلاک ۵۱ طبقه منفی ۱ موسسهآفاقحکمت(فقط آقایان)
https://eitaa.com/afaghehekmat/323
#پروندهویژهاربعینمدرسهآفاق
#دکترحسین_کچوئیان:
🌖 #اربعین، از جنس تجربه هائی است که گوئی پای خدا را در تاریخ باز میکند.
⭐️⭐️⭐️
➕روشن است که در حادثه راهپیمایی اربعین، اتفاق نامعمول و غریبی واقع شده و ذهن، تشنه فهم آن است. علیرغم اینکه حس ما میگوید رخداد بزرگی است ولی خیلی نتوانستیم به لحاظ مفهومی به آن نزدیک شویم و ببینیم این بزرگی و اهمیت از چه باب است. سؤالات مختلفی حول این رخداد و حادثه قابل طرح است که به نظر میرسد برخی از این سؤالات پاسخ ندارد یا اگر پاسخی داشته باشد خیلی قابل قبول نیست.
➕تصور بنده این است که اربعین یک صحنه و یک زمان و مکان غیر ایندنیایی و امکانی برای تجربه آن معنای متعالی است. یعنی یک نیروی غیرسکولارزدایی کنندهای پیدا کردیم. میدانید که در عصر موجود که دائماً جهان دنیایی میشود و قلمروهای دینی از بین میرود و خورده میشود و رنگ و بوی قدسی از بین میرود، وجود این منابع قدسی کننده برای مواجهه با موجی که در آن هستیم خیلی اساسی است.
➕اینکه چرا خداوند فضایی را باز میکند یا میبندد و چرا این امکان را میدهد یا نمیدهد را ما نمیتوانیم بفهمیم. ولی این را میفهمیم که تجربهای مانند اربعین که اتفاق میافتد از جنس تجربههایی است که گویی پای خدا را در تاریخ باز میکند. یعنی بعد از مدتهایی که خداوند از این عالم رخت بربسته و امکان ظهور خدا در این عالم به امکنه و ازمنه خاصی محدود شده، ما با یک موج مجددی از این ظهور و بروز مواجه هستیم و آنچه که در اعمال و افعال انسانها میبینیم نشانهای از چنین بروز و ظهور است.
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانےواسلامے
https://eitaa.com/afaghehekmat/328
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دکترکچوئیان:
➕/📽 اربعین، از جنس تجربه هائی است که گوئی پای خدا را در تاریخ باز میکند
🔻دسترسی به #فیلم کامل
http://yon.ir/haL1L
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
https://eitaa.com/afaghehekmat/329
#پروندهویژهاربعینمدرسهآفاق
#دکترشجاعیزند:
❓چرا جامعه شناسی ما پدیده ای مانند اربعین را نمی بیند؟
❓ملاکهای انتخاب موضوع از سوی جامعهشناسان ایرانی چیست؟
⭐️⭐️⭐️
بگذاريد چند مشخصه از ملاکهاي رايج و غالب در اين باب را عرض کنم و شما قضاوت نماييد که تا چه حد رايج و تا چه حد صائب است:
🤔هر چه پديدههای اجتماعی جامعه ايران گستردهتر و عمومیتر باشد؛ بيشتر مغفول میماند و هر چه محدودتر و خاصتر و کوچکتر، بيشتر مورد توجه قرار میگيرد. توجيه ايشان هم بعضاً اين است که وظيفه دارند تا صدای اقليت خاموش را به بقيه جامعه برسانند.
🤔آن دوستان جامعهشناسی که در حوزه جامعهشناسی دین کار میکنند، پدیدههايی مثل زيارتها و حضور در اماکن مقدسه مثل جمکران را نمیبینند؛ پدیدهای مثل اربعین و عاشورا را نمیبینند؛ پدیده هیئات مذهبی را با این گستردگی نمیبینند؛ پدیده محرم و صفر و ماه رمضان و اجتماعات و محافل مذهبی را نمیبینند؛ اما ادیان نوپدید و بسیار سیال و ناپايدار و ناچیز را در جامعه میبینند و درشت ميبينند و تخقيقات متعددی هم روی آن انجام میدهند. شما تشخیص دهید و داوری نماييد که ملاک ايشان در انتخاب موضوعات چیست و ارزشهایی که پشت این انتخابها نشسته است، به کدام سو مایل است.
🤔هرچه پدیدههای اجتماعی ایران، آسیبیتر باشد، بیشتر مورد توجه قرار میگیرد. کمتر تحقیقی را در حوزه جامعهشناسی میتوان سراغ داد که دربارةه بخشهای مثبت جامعه ايران باشد و يا ظرفیتها و تواناییها و بضاعتهای معطل مانده این جامعه را مورد توجه قرار داده باشد.
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
#مرجعآموزشآزادعلومانسانےواسلامے
https://eitaa.com/afaghehekmat/336