➕/🔻تحلیل گفتمان در معنای رایج به نوعی تکنیک فروکاسته شده است. فروکاست تحلیل گفتمان به تکنیک و تهی کردن آن از تاریخمندی موجب شده است که این نظریه و چشمانداز انتقادی از خصلتهای خودش تهی شود و همچون تکنیکی پوزیتیویستی در خدمت سری دوزی بسیاری از متون در بیاید.
🔻درسگفتارهای پیش رو تلاش دارد قرائتی تاریخمند از تحلیل گفتمان ارائه کنند و علیه این ایده است که تحلیل گفتمان را به تکنیک فرو بکاهد. استاد حیدری در اولین جلسه درس به بیان شیوه های متعدد تعریف کردن یک مسئله می پردازد و معتقد است بی نهایت نظام نامگذاری وجود دارد و این قدرت است که در نظم دانش موجود یکی از این بی نهایت ها را به عنوان تنها حقیقت نامگذاری می نمایاند. لذا به تعبیر استاد حیدری فهم وضعیت معاصر جز در دل فهم دگرگونیهای تاریخی ان ممکن نیست و برای تعاریف نباید قطعیت فراتاریخی دانست.
🔻سلسله دروس تحلیل گفتمان نشان می دهد که اولاً چگونه باید با تاریخ مواجه شد، دوم چگونه باید تاریخ را از نو ساخت و سوم رابطۀ دانش-قدرت در درون تاریخ را چگونه باید بررسی کرد.
🔰دریافت درسگفتار
http://afaghehekmat.ir/course/fahme_moaser/
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
afaghehekmat.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درسگفتار
🔻/➕تمهیدی بر علم اجتماعی جهان اسلام «با تفسیر رسالهالمله فارابی»
🔹دکتر#حمید_پارسانیا
📝 شروع دوره: دوشنبه ۱۱ آذر
🕑 ۱۶ الی ۱۸ به مدت هشت هفته
🔺ثبت نام در:
http://ac.roozegareno.com/
@Roozegareno_ac
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
afaghehekmat.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
➕/🎥برنامه تلویزیونی #درسگفتار
کاری از گروه اندیشه #شبکهچهارسیما با همکاری موسسه علمی فرهنگی #آفاقحکمت
⭐️⭐️⭐️
#آشناییبااندیشهسیاسیفیلسوفانمسلمان
🔻 چیستی فلسفه سیاسی
#حمیدپارسانیا
🔻 فلسفه سیاسی اسلامی در اندیشه مستشرقان
#محسنرضوانی
🔻 فلسفه سیاسی فارابی
#حمیدپارسانیا / #علیرضاصدرا
🔻 فلسفه سیاسی ابنسینا
#یارعلیفیروزجایی / #مرتضییوسفیراد
🔻 فلسفه سیاسی خواجه نصیرالدین طوسی
#مرتضییوسفیراد
🔻 فلسفه سیاسی صدرالمتألهین
#نجفلکزایی / #شریفلکزایی
🔻 فلسفه سیاسی علامه طباطبایی
#احمدرضایزدانیمقدم / #مهدیامیدی
🔻 فلسفه سیاسی امام خمینی
#نجفلکزایی / #داودمهدویزادگان
🔻 فلسفه سیاسی علامه جعفری
#مرتضییوسفیراد
🔻 فلسفه سیاسی شهید مطهری
#نجفلکزایی / #محمدحسینطالبی
#پخش: شنبه تا چهارشنبه،
ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۸
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
afaghehekmat.ir
#تکگفتار
➕/🔻وجود ذهنی و چالشهای معرفتشناسی در فلسفهاسلامی.
🔻مفاهیم ذهن انسان چه نسبت معرفت شناختی با خارج دارد؟ وجود ذهنی، نقطه اصلی معرفت شناسی فیلسوفان است. ابن سینا اولین کسی است که به شبهات بحث وجود ذهنی پاسخ می دهد. در این خصوص فیلسوفان حکمت متعالیه با دو اصل موافقند اول اینکه وجود ذهنی یک وجود واسطه بین خود انسان و معلوم است و دوم اینکه حقیقتی است که با هویت شیء برابری می کند و در ذهن ما حاضر است. اگر نتوان این دو اصل را ثابت کرد نظریه معرفت شناسی حکمت متعالیه با چالش مواجه است.
🔻در نشست «وجود ذهنی و چالش های معرفت شناسی در فلسفه اسلامی» لوازم وجود ذهنی، ادله اثبات آن و نقدهایی که بر آن وارد شده است ناقدانه و موشکافانه بررسی می شود. اساتید آقایان #فیاضی، #سبحانی و #عبودیت درباره لوازم وجود ذهنی و چالش های فراروی دستگاه معرفت شناسی فلسفی ما نکاتی ارزشمند را ارئه می کنند.
🔻اساتید متفق القولند که مسئله وجود ذهنی چیزی نیست که بتوان از آن عقب کشید و تا تطابق تصوری این مفاهیم تمام و کمال نشود نوبت به مطابقت با تصدیق نمی رسد.
🔰دریافت تکگفتار:
http://afaghehekmat.ir/course/vojood_zehni/
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
afaghehekmat.ir
#مقاله
➕/🔻نظریهها و آراء در باب نسبت علم و دین.
.
🔻یافته های کیهان شناختی نیکلاس کپرنیک در قرن شانزدهم، آغاز مهمترین کشاکشها میان علم و دین در غرب مسیحی بود، اما با توجه به بسط علم مدرن در سراسر کره خاکی، رابطه علم و دین با صورتبندیهای جدید و متنوعی شکل گرفته است.
🔻در این مقاله، در بخش ابتدایی، به تشریح سیر تاریخی منازعات میان علم و دین پرداخته میشود. این مسئله، در قرن شانزدهم و هفدهم، از نجوم و کیهانشناسی آغاز شد و در قرن هجدهم، فیزیک نیوتنی عمق آن را بیشتر نشان داد. قرن نوزدهم، قرن زیستشناسی و اندیشه تکامل است که منازعه میان علم و دین را به حادترین صورت خود تبدیل میکند. در قرن بیستم، از سویی انگارههای فلسفی گذشته در صورتبندی رابطه میان علم و دین مورد تردید قرار گرفت و از سوی دیگر، یافتههای علمی، بالاخص در فیزیک کوانتوم، قطعیت تضاد میان علم و دین را تعدیل نمود. بسط علم مدرن، جهان اسلام را نیز درگیر صورت جدید این منازعه کرد.
🔻در این مقاله، پس از مروری تاریخی بر این مسائل، به تکمیل و مستندسازی سنخشناسی جان اف هات (1385) در «علم و دین: از تعارض تا گفتوگو» پرداخته میشود. در این اثر، رابطه میان علم و دین در قرن بیستم، در چهار رویکرد تعارض، تمایز، تکمیل و تایید بررسی شده است و در مقاله حاضر به رویکرد جدیدی که علم را با عمل اجتماعی پیوند میزند، نیز توجه خواهد شد.
🔰دریافت مقاله:
www.afaghehekmat.ir/course/nesbat_elmodin/
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
afaghehekmat.ir
#تکگفتار
➕/🔻تربیت دینی بر مدار اهلبیت علیهمالسلام
🔻استاد میرباقری در این سخنرانی به بیان شرحی کامل و دقیق از حدیث عقل و جهل از کتاب کافی کلینی میپردازد و مبانی تربیت دینی مبتنی بر مدار اهل بیت(ع) را توضیح میدهد و به بیان مبانی اخلاق بر محور معرفت امام میپردازد. وی معتقد است اساس تهذیب نفس، تولی و تبری به امام معصوم است و انسان با شناخت جنود عقل و جهل مسیر هدایت را درمییابد.
🔰دریافت تکگفتار:
http://afaghehekmat.ir/course/tarbiat_dini/
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
afaghehekmat.ir
➕/🔻تجربه تاریخی ما در 4 دهه رویارویی با آمریکا
.
🔻مبنای سیاست خارجه در مواجهه با امریکا، ایجاد هزینه برای اوست، نه تعریف سود متقابل.
🔻امریکا تحریم می کند و هزینه ای پرداخت نمیکند لذا دلیلی ندارد که این مسیر را ادامه ندهد. امریکاییها در سیاست خارجی سود و زیان را میبینند. در مقابل تفکری که در ایران وجود داشت و دارد این است؛ می گوییم ما برای شما سود تعریف کنیم، اجازه بدهید ما هم سود ببریم. این تفکر ختم به تحریم های بیشتر شد. امریکاییها زمان بوش پسر میگفتند با ایران مذاکره نمیکنیم چون ایران غنی سازی دارد. دولت وقت از این تفکر امریکایی استفاده کرد تعداد سانتریفوژها را افزایش داد. امریکاییها دیدند صحبت نکردن با ایران هزینه دارد و این را لمس کردند. الان هم همین اتفاق باید بیافتد. برای طرف مقابل باید هزینه تعریف کرد.
🔰دریافت درسگفتار:
http://afaghehekmat.ir/course/ayandeh-iran/
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
afaghehekmat.ir
➕/🔻چالشها و چشمانداز تمدن نوین اسلامی
.
🔻یهودیت، ۸۰ سال پیش نرم افزار تمدنی خود را چیده است.
🔻از کتبی مانند "یهودیت به مثابه تمدن" چنان برمی آید که اگر یهودیت، بخواهد بماند، راهی جز تمدنسازی ندارد. نظام یهودیت به مثابه یک دین، در فضای هژمونیک دنیای سکولار امکانی برای نفس کشیدن پیدا نمیکند، مگر اینکه برای خودش چتری پهن کند که در ذیل آن یهودیت، نظام آموزشی، نظام اقتصادی، نظام ارزشی و نظام فرهنگی خودش را داشته باشد.
🔻در این کتاب، ۸۰ سال پیش، یهودیت آن هم در مواجهه با غرب نرم افزار تمدنی خود را میچیند. یعنی قبل از اینکه ما در دوره پسا انقلاب به فکر بازیابی و بازخوانی تمدن اسلامی باشیم.
🔰دریافت درسگفتار:
www.afaghehekmat.ir/course/ayandeh-iran/
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
afaghehekmat.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
➕/🔻درسگفتار «آینده ایران»، مروری بر وضعیت کنونی ایران معاصر از زوایای مختلف و از منظر موضوعات گوناگون است.
🔻در روزگار کنونی، پرسش از آینده ایران، گویی با نوعی یأس و ناامیدی همراه است. فارغ از واقعیت داشتن یا نداشتن وخامت اوضاع آینده ایران، آنچه باید بیش از همه نگرانش بود، تصور جامعه ایرانی از آینده است. تصور جامعه ما درباره آینده خود در حال آسیب دیدن است و رسانهها، سیاستمداران، دانشگاهیان و حوزویان و …نقش مهمی در این زمینه داشته و دارند.
🔻مسئله اصلی مدرسه آفاق از سویی بررسی مسائل انضمامی ایران اسلامی پس از انقلاب است و از سویی دیگر دنبال کردن دغدغه تحول در علوم انسانی از طریق مواجه شدن با مسائل واقعی اجتماعی است.
🔰دریافت درسگفتار:
http://afaghehekmat.ir/course/ayandeh-iran/
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
afaghehekmat.ir
#مقاله
➕/🔻دیدگاه آیت الله جوادی آملی در باب علم دینی.
.
🔻آیا می توان علمی داشت که هم عقلانیت بشری را جدی بگیرد و هم توجهی جدی به آموزه های وحیانی داشته باشد؟ چرا بر اسلامی کردن علوم اصرار می شود؟ برای تحقق علم دینی و درک صحیح از آن چه باید کرد؟ در مقاله پیشرو، حجت الاسلام دکتر حسین سوزنچی تلاش می کند به سوالات فوق از منظر آیت الله جوادی آملی پاسخ دهد.
🔻در این مقاله تلاش شده تا تصویر جامع و دقیقی را از دیدگاه آیت الله جوادی آملی در موضوع علم دینی ارائه شود، لذا مطالعه آن میتواند تا حد زیادی علاقه مندانِ به حوزه علم و دین را با دیدگاه ایشان آشنا و به برخی سوالات و شبهات در این زمینه پاسخ دهد.
🔰دریافت مقاله:
http://afaghehekmat.ir/course/elme_dini/
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
afaghehekmat.ir
➕/🔻مشکل بزرگ جامعه ایمانی ما؛ فاصل میان ساحت وجودی و ذهنی انسان
🔻استاد سبحانی ابتدای بحث خود را به تفاوت بین کلام جدید، قدیم و کلام کاربردی اختصاص داده است. به زعم ایشان کلام کاربردی یعنی باورهایی که در کلام نظری از طریق استدلال اثبات شده است تا در ساحت مقولات فردی و گزاره های اجتماعی، نمود و ظهور واقعی بدهد. وی معتقد است که در حوزه کلام نظری که ساحت تدقیقات ذهنی و عقلی است، فرد با مقوله شناسایی، اثبات و دفاع از عقاید سروکار دارد. وی همچنین معتقد است در پس تصدیقات ذهنی در وجود انسان، فرآیندهایی اعم از معرفت شناسی، جامعه شناسی و روانشناسی رخ می دهد که مقوله ایمان مبتنی بر آن شکل می گیرد.
🔻درپایان ایشان سه حوزه مهم علم کلام کاربردی را به تفصیل توضیح می دهد: اول: تعریف عملیاتی باورها به لحاظ مفهومی و مصداقی، دوم: شناسایی دقیق فرآیندهای تبدیل تصدیقات به حوزه ایمان درونی و سوم وجود موانع، آسیب ها و خلل ها در فرآیند ایمان پذیری و آسیب شناسی باورهای ایمانی.
🔰دریافت درسگفتار:
http://afaghehekmat.ir/course/moshkel_jamie/
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
afaghehekmat.ir
➕/🔻نگاهی به گذشته و آینده علوم انسانی در ایران.
.
🔻علوم انسانی، موتور محرک و هدایتگر مسیر آینده پیشرفت و توسعه کشور است.
🔻علوم انسانی در هر کشوری و نه فقط ایران اسلامی، از این جهت که موتور محرک و هدایتگر مسیر آینده پیشرفت و توسعه هر کشوری را معین میکند حائز اهمیت است. دلیل آن هم این استکه فن آوری ها، ابزارها، محصولات، حتی سایر علوم طبیعی و علوم پایه قرار است در خدمت انسان باشند و در خدمت تحقق مطلوبیتهای انسان باشند. این که انسان چه مطلوبیهایی باید داشته باشد، اینکه انسان چه روابطی را باید بپذیرد، و پذیرای چه سبک و الگوی زندگی باشد این را در دنیای معاصر، علوم انسانی معین میکند. از این جهت علوم انسانی است که به ریاضیات جهت میدهد، به فیزیک جهت میدهد تا چه رسد به علوم مهندسی و علوم که بیشتر جنبه کاربردی دارند.
🔰دریافت درسگفتار:
http://afaghehekmat.ir/course/ayandeh-iran/
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
afaghehekmat.ir
➕/🔻نظریه فقهسرپرستی
.
🔻تحلیل فقیه از مکلف، نگاه به علم فقه را تغییر میدهد.
🔻در استنباط فقهی باید دنبال استنباط احکام ناظر به جامعه هم باشیم. از این بالاتر احکام ناظر به تکامل اجتماعی است. بر این اساس، ظرفیت جامعه ارتقا مییابد و جامعه از یک وضعیتی وارد وضعیت جدیدتر میشود. بنابراین موضوعات تفقه و مکلف آن، کامل تغییر پیدا میکند. آن هم سنخ جدیدی از تکلیف است که محور آن تکلیف اولیای تاریخی است که باید تکامل اجتماعی جامعه مؤمنین را ایجاد بکند. لذا اگر شما می گویید فقه بحث از احکام شرعی میکند این احکام اگر مکلفی دارد؛ تحلیل شما از مکلف نگاه شما را به علم فقه تغییر میدهد.
🔰دریافت درسگفتار:
www.afaghehekmat.ir/course/feqh-nezam/
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
afaghehekmat.ir
➕/🔻فرازو فرود نئولیبرالیسم
.
🔻درسگفتار نولیبرالیسم محمد مالجو تلاشی است برای بازخوانی مهمترین نظریه اقتصادی و سیاسی زمانه ی ما.
مالجو در این درسگفتار ضمن بررسی جریان های ایدئولوژیک جهانی ، شرحی از چیستی منطق سرمایه و نیز نظام بازار ارائه می دهد. وی سپس با گذاری تاریخی بر روند تبدیل نظام بازار و سرمایه به نظام مسلط در اقتصاد و سیاست جهانی بر اساس نظریات کارل پولانی دست به نقد منطق حاکم بر این تسلط می زند.
🔻درسگفتار نولیبرالیسم شمایی کلی و در عین حال عمیق از سیر نظام های اقتصادی در قرن ۲۰ و همزمان تاثیر این سیر بر روند سیاسی جهان غرب ارائه می دهد و مخاطب در پایان می تواند به درکی درست و جامع از روند تبدیل نظام سرمایه داری و اندیشه نولیبرال به نظام مسلط در سطح جهانی دست یابد.
🔰دریافت درسگفتار:
www.afaghehekmat.ir/course/neolibralism/
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
afaghehekmat.ir
#مصاحبه
➕/🔻استاد پارسانیا در مصاحبه با مجلۀ علوم انسانی اسلامی صدرا؛ ابتدا به بحث طبقه بندی علوم از منظر اندیشمندان مسلمان می پردازد. سپس راه کارهایِ تجویزی دانشمندان مسلمان برای حل مشکلات اجتماعی زمانه خود را توضیح می دهد. در ادامه با بیان موقعیت ویژه جامعهشناسی به بررسی نسبت این رشته _با تعابیر کلاسیک، مدرن و پست مدرن آن_ با فقه می پردازد.
🔻وی معتقد است با نگاه علم مدرن، اساساً فقه، علم محسوب نمیشود اما همواره فقه بهمثابه علم اجتماعی تجویزی جهان اسلام بوده است. این گفتگو، در سه جلسۀ انجام شده است و نتیجه آن پیش روی شماست.
🔰دریافت مقاله:
http://afaghehekmat.ir/course/feqh_marefat_moslemin/
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
afaghehekmat.ir
➕/🔻سیدحسین شهرستانی اولین طرح پژوهشی دکتر کچویان را نقد بنیادین علوم انسانی مدرن میداند. این نقد بنیادین با توجه به ریشههای علم مدرن صورت میگیرد. نقد کچویان به علوم انسانی مدرن، در «روایتِ» او از علوم انسانی مدرن نهفته است. روایت علوم انسانی همان روایت مدرنیته هست و در این میان جامعهشناسی زبان انسان مدرن است و تاریخ جامعهشناسی، تاریخ و شرح انسان مدرن است.
🔻کچویان جامعهشناسی را الهیات جهان جدید میداند. بدین معنا که امروز جامعهشناسی همان موقعیتی را در جهان غرب دارد که الهیات در جهان گذشته داشته و کارکردش نه اثبات که معنابخشی به جهان است.
🔰دریافت تکگفتار:
http://afaghehekmat.ir/course/naghd_oloom_ensani/
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
afaghehekmat.ir
➕/🔻نشست اندیشههای امام خمینی(ره)
🔻حجتالاسلاموالمسلمین علی فرحانی معتقد است تولید علوم انسانی اسلامی امری است که فقط با دستگاه استنباطی امام خمینی (ره) ممکن است. ایشان نگاهی «وحدانی» و «جامع» به علوم اسلامی دارد و این دقیقاً نقطه مقابل تمامی اندیشمندان حاضر در این عرصه است. از نظر امام خمینی (ره)، اسلام یک چهره بسیط و حقیقت وحدانی دارد و در عین اینکه تمام ساحات علمی را در بر میگیرد لکن نگاه متکثر به علوم ندارد. این نوع نگاه، نقطه عزیمت صحیحی است که میتواند ما را به سمت علوم انسانی اسلامی و سبک زندگی اسلامی رهنمون سازد.
🔰دریافت تکگفتار:
http://afaghehekmat.ir/course/negah_vahdani/
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
afaghehekmat.ir
➕/🔻خصم هویتی در برابر لایه استعماری غرب.
.
🔻به تعبیر مرحوم حائری در کتاب "دو روی بورژوازی تمدن غرب" غرب دارای یک لایه علمی و یک لایه استعماری است. بنظر بنده لایه سومی هم دارد که لایه انسانی است.
🔻اگر با لایه علمی غرب ارتباط بگیرید، نگاهتان کاملاً آکادمیک است. چنانچه با لایه انسانی غرب مواجه شوید، رفتار کاملاً انسانی و اخلاقی از خود نشان میدهید. در مواجهه با لایه استعماری، شما، نه میتوانید ژست علمی بگیرید، نه ژست انسانی. اینجاست که باید مقاومت کنید. این مقاومت ممکن است فرهنگی، نظامی یا هویتی باشد.
🔻در این لایه، تمدن غرب به مثابه یک خصم برای تمدن اسلامی است. این ربطی به مسلمانی و غیر مسلمانی ما ندارد. این خصم، خصم دینی نیست. این خصم، خصم هویتی است.
🔰دریافت درسگفتار:
http://afaghehekmat.ir/course/ayandeh-iran/
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
afaghehekmat.ir
➕/🔻دین، نیرویی اجتماعی و قدرتمند.
.
🔻مداخله دین در اجتماع و سیاست امری اجتناب ناپذیر است. دین در نحوه تعامل انسان و زیست او در اجتماع اثرگذار است. اساسا، دین پدیده ای است که حول آن تجمع شکل میگیرد. هیچ جامعه ای نمیتواند به این نیروی اجتماعی قدرتمند و گسترده بی تفاوت باشد.
🔻بنابراین ادیان ناگزیر از ورود به عرصه های سیاسی و اجتماعی هستند، حتی ادیان فردگرا. در این عرصه ها ورود برخی ادیان مانند مسیحیت منفعلانه و فاقد راهبرد برای نقش آفرینی است. اما بعضی ادیان با ظرفیت ورود به این عرصه ها، آگاهانه و با برنامه ظاهر می شوند، مانند اسلام.
🔰دریافت درسگفتار:
http://afaghehekmat.ir/course/ayandeh-iran/
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
afaghehekmat.ir
➕/🔻خون شهید سلیمانی خروش امت را در مقیاس جهانی متبلور کرد.
.
🔻دکتر مسعود معینیپور در حاشیه مراسم پرشکوه تشییع پیکر سپهبد شهیدسلیمانی گفت: شهادت حاج قاسم نشان داد که مقاومت میتواند تولد امت و شکلگیری «هویت امتی» باشد و خون شهید سلیمانی خروش امت را در مقیاس جهانی متبلور کرد.
🔻دکتر معینیپور، در حاشیه مراسم پرشکوه تشییع پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی، به خبرنگار تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: این پدیده را با پدیده پیادهروی عظیم اربعین سیدالشهدا(ع) مقایسه میکنم که حول محور مقاومت، شهید و خون در راه خدا ریختهشده در قالب اتحاد و همبستگی پیش میآید و یک هویت دینی، اجتماعی و کلان در بستر اجتماع شکل میگیرد.
وی ادامه داد: نکته مهم این است که وقتی حاجقاسم به عنوان معمار محور مقاومت در منطقه به شهادت میرسد، این همبستگی اجتماعی، هم نظریه مقاومت شهید سلیمانی و یارانش را تأیید میکند و هم به نوعی پاسداشت زحماتی است که آنها متقبل شدند و هم نشان میدهد که مقاومت میتواند تولد امت و شکلگیری هویت امتی باشد. خون شهید سلیمانی خروش امت را در مقیاس جهانی متبلور کرد و عینیت بخشید.
🔰ادامه مصاحبه...
http://fna.ir/decjuo
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
afaghehekmat.ir
➕/🔻چرا سلیمانی چنین خروشی را ایجاد کرده است؟
.
🔻مهدی فدایی مهربانی استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در یادداشتی نوشت: سردار سلیمانی چنان زیست که یک انسان اصیل، یک نمونهٔ کهنالگوییِ انسان، یک قهرمان، یک شخصیت متخلق، صادق و مخلص میزید. او چنان زیست که ضمیر ناخودآگاه ما آن را میطلبد.
مدتهاست در گردهماییهای خیابانی شرکت کردهام؛ گاهی به عنوان حمایتگر و گاهی به عنوان مشاهدهگر. امروز هر کس در تشییع شهید سلیمانی شرکت کرده بود تصدیق خواهد کرد که چنین سیل جمعیتی بیسابقه بود. حضور همه نوع افراد با هر سلیقهٔ فکری و سیاسی عجیب بود.
🔻اما چرا سلیمانی چنین خروشی را ایجاد کرده؟
به زعم من، سلیمانی نمونهای کهنالگویی است که ما را قادر میسازد فهمی از ناخودآگاه جمعی این جامعه داشته باشیم. ضمیر جمعی ایرانیان او را چون قهرمانی میداند که در افسانهها و متون کهن خود یافته است؛ بیجهت نیست که او را ...
🔰متن کامل یادداشت:
https://plink.ir/nlNSi
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
afaghehekmat.ir