این کانال جهت بازنشر و پشتیبانی مطالب شبکه های اجتماعی بنده است.
با این اوضاع سانسور و خفقانی که بسترهای خارجی مثل اینستا و توییتر به راه انداختن احتمالا به زودی اینجا تبدیل به مرجع اصلی فعالیتهای مجازی حقیر خواهد شد.
نقدا بجهت اینکه همدیگرو گم نکنیم این کانال تاسیس شده، انشالله به تدریج مطالب بارگذاری خواهد شد.
ارادتمند
محسن آقایی 😊
خوب به این کلمات توجه کنید ...
اینجا ایرانه
تو سپاه حضرت مهدی
مادرا دخترا هم
همه سربازن
اینجا ایرانه
کسی که چپ
نگا کنه
به کشورم
نمیگذرم
بیفته پاش
میشم فداش
واسه خودم یه لشکرم
بیفته پاش
میشم فداش
خب آخه من یه دخترم؟!!
از وقتی این سرود رو برای اولین بار شنیدم، همزمان دو تا حس در من ایجاد شد، حس غالب و اولیه متاثر از موسیقی و ملودی خوبش و تاکید بر مهدویت، حماسه و از همه مهمتر دخترانگی، سراسر تحسین و قدردانی بود، که بالاخره یکی پیدا شد یه محتوای در خور احترام دخترونه در این جهان تماما نر سالار غربزده در ایران مدرن تولید کنه، ایرانی که با سرعتی سرسام آور به سمت فمنیسم تشابه و نفی زنانگی داره پیش میره. جایی که زن کماکان جنس دومه و در بهترین حالت کاری که بناست بکنه همون کارهای مردونه است، با این تفاوت که زن در غرب با رژ لب و کفش پاشنه بلند و لباس باز همزمان که التذاذ بصری و غیره ی جنس نر رو تامین میکنه در موقعیت های مردانه فعالیت می کنه، در ایران این هنوز روند حاکم نشده و در بهترین حالت اون تاکید بر تنانگی با حجاب کمی تعدیل شده.
از همینجا بود که اون حس اولیهی وجد و تحسین کم کم تو چهرم خشکید و یخ کرد، درست وقتی که سیبیل کلفت شاعر از پس صدای نازک و لطیف دخترانه و اون کرشمههای دلبرانه زد بیرون!
کل سرود تو مضامین جنگ و سرباز و کُری خوانی های مرسوم مردانه! داشت می چرخید، کسی که چپ نگاه کنه به کشورم ... آخه من یه دخترم؟؟؟!!!
بله، تیم تولید از شاعر(سیدجواد پرئی) تا کارگردان همه آقا بودند...
و این مضامین یعنی در مسیر تصویرگری زنانه از انقلاب تو آدرس غلطی هستیم...
داشتم با خودم فکر می کردم که اینکه حضرت امیر علیه السلام در دعای کمیل می فرماند
اِلهى وَرَبّى مَنْ لى غَیْرُکَ اَسْئَلُهُ کَشْفَ ضُرّى وَالنَّظَرَ فى اَمْرى...
چقدر فاصله داره با وضعیتی که من دارم.
نمی دونم شما هم این حس رو دارید یا نه ولی وقتی من این عبارات رو می خونم و طبق معمول بعد از مدتها، دائم تو ذهنم میاد که ...
این ما نیستیم که داریم خودمونو پیش خدا مثل بچه ها لوس می کنیم، کانه بعد از مدتها که میشینم یکی دو خط مناجات بخونم، احساس می کنم، خدا میگه:
عبدی و مربوبی من لک غیری ...
تسئله کشف ضرک و النظر فی امرک ...
بندهی من، پرورش یافتهی من، غیر از من کیو داری؟؟؟ ازش بخوای بهت نگاه کنه و غمت رو برطرف کنه؟ داری؟
کجا بودی پس تا حالا ... اموراتتو چطوری پس بدون من میگذروندی؟؟ حتما داری دیگه کسی رو
و صادقانه جواب بدیم، باید بگیم آره خدای من، هزاران خدای دیگه غیر تو دارم، روزانه در عبادت اون هام، اما خدایانی که جز به نابودی من رضایت نمی دن.
آره خدا، من، همچین موجودیم! تو رو رها کردم چسبیدم به چه چیزها و کسانی ...
و دیگه سخت میشه ادامه خوندن دعا...
شرمکش می شی در کلام مولا ...
که اسد الله الغالب که روح توحید بود چطور حرف می زد با خدا و یکی مثل ما هم ...
😔🤲
41.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨در باب گزینش سخنان رهبری درباره حجاب🚨
1️⃣ بخش اول
هرچند تازگی نداره، اما باز با داغ شدن بحث حجاب در گروه های مختلف عموما معتقد به نظام شاهد مصادره به مطلوب سخنان رهبری در موضوع حجابیم.
عده ای با پیش کشیدن بخشهایی از صحبت ها با مضامینی نظیر
- اشکال ظاهری و باطنی
- وجود منکر های بزرگتر از بدحجابی
- لزوم عدم راندن بدحجابهای علاقمند به نظام
و ... اینطور استدلال می کنند که خب، الان هم تکلیف روشنه و مثلا با تکیه به این طور مباحث نتیجه میگیریم نباید برخورد قهری و قانونی با این مسئله کرد.
اما عدهای هم با استناد به آخرین اظهار نظر مفصل و جدی رهبری که در ویدیو مشاهده می کنید، معتقدند واضحه که رهبری بسیار صریح حامی الزام قانونی حجاب هستند و منکر بسنده کردن به مباحث صرفا تربیتی و فرهنگی.
من فکر می کنم یک خطای واضح در استدلال دسته اول و یک عدم توجه کافی در نوع طرفداران دسته دوم وجود داره.
نکته بسیار مهم که اکثرا هم مورد غفلته اینه که در نظر داشته باشیم رهبری همیشه به روز صحبت می کنند و ناظر به شرایط لحظهای اجتماعی، بنابراین اصلا کافی نیست ذکر یک تاریخ پای بریده های سخنان رهبری و بعد یک کاسه کردن هر حرفی در هر زمانی.
یکی از خطاهای بزرگ طرفداران حذف برخورد قانونی در مسئله حجاب اینه که متوجه تغییرات بسیار کلان در موضوع حجاب در سال های پس از انقلاب نیستند.
👇ادامه در پست بعد
@aghaeimohsen
🚨در باب گزینش سخنان رهبری درباره حجاب🚨
2️⃣ بخش دوم
اینکه بحث حجاب در جامعه در همه ی سالهای بعد از انقلاب یک ماهیت نداشته و اساسا کنار هم گذاشتن جملاتی از رهبری که هر کدام برای نوع متفاوتی از مواجهه با موضوع روز حجاب بوده اگر کار شیطنت آمیزی نباشه، حداقل بی دقتی و خطاست.
چه اینکه در چهل و اندی سال گذشته، مقاطعی مسئله حجاب دستمایهی شستشوی گذشتهی افرادی نظیر میرحسین موسوی بود که دنبال نمایشی سطحی از انقلابی گری بودند که منجر به افراطهای زننده مثل بخشنامه کردن اجبار به استفاده از رنگ های تیره در لباس کارکنان می شد که شخص امام و رهبری با این طور افراطها علنا مخالفت می کردند.
وقت هایی هم پدیده بد حجابی مطرح بود اما اصلا بحرانی نبود و صرفا نوعی بازی انحرافی توسط جریانات خاص سیاسی و قدرت بود برای انحراف از مسائل کلان تر.
به طور مشخص دهه هفتاد و برخی از سال های دهه هشتاد اتفاقات کلان سیاسی فرهنگی، اقتصادی و ... در حال رخ دادن بود، که حدِ آن زمانِ بد حجابی، در برابر اون مسائل اصلا به چشم نمی آمد و بسیار کم اهمیت تر بود، مسائلی که حتی امت حزب الله هم پیگیرش نبودند!
حتی گزارشها و روایاتی هست که برخی از فعالان حزب کارگزاران حمایت های مالی از گروه های تند روی حزباللهی می کردند که لبه ی دعوای جامعه به جای اقتصاد لیبرال و وام های خارجی و فساد و اشرافیت و ...، دعوا بر سر اندازه روسری خانم ها باشه.
اما بحث حجاب همیشه در طول تاریخ بعد از انقلاب اینطور نبود، هرچه جلوتر رفتیم، حجاب از یک پدیدهی صرفا فرهنگی تبدیل به یک پدیدهی هویتی، سیاسی شد.
تا جایی که در حال حاضر و امروز، مسئله حجاب دیگه صرفا حد و حدود و میزان اشکال بد و شل حجابی نیست، اساس حجاب اون هم نه به عنوان یکی از فروع دست چندم دین، بلکه به عنوان بارز ترین وجه هویتی یک جامعهی دینی و پرچم حاکمیت اسلامی در یک سطح و در سطح دیگه به عنوان نماد سیاسی جمهوری اسلامی الان مورد حمله واقع شده.
به همین جهت هم هست که می بینیم اگر در موارد گذشته رهبری گذرا نکاتی رو راجع به حجاب و بدحجابان و ... مطرح می کردند، در سخنرانی سال ۹۷ با مداحان، مفصل و تبیینی شان حاکمیت رو در برابر حجاب خیلی روشن توضیح میدن.
حالا برای اینکه مخاطب گیج نشه و بتونیم بهتر این مواضع مختلف رو باهم جمع کنیم، بنظر میرسه باید یک تفکیک اساسی قائل بشیم.
بین فرمایشاتی که مخاطبشون مردم، متدینین، مومنین اهل امر به معروف و نهی از منکر و آحاد جامعه است در تعامل با فرد خاطی به عنوان یک فرد، خاصه وقتی دلبستگی ها و نشانه هایی از همدلی با اسلام و انقلاب دیده میشه یا حداقل عناد و کج دهنی وجود نداره
با تبیین و توضیح شأن و جایگاه و وظیفه حاکمیت در مواجهه با اصل منکر نه عامل به اون، فارغ از عاملش.
با این تفکیک میشه اینطور گفت که رهبری معتقدند:
۱-اشکال جزئی در حجاب شاید چندان مسئلهی مهمی نباشه و ما «بخصوص انقلابی ها» نباید اشکالات ظاهری افراد رو مبنای قضاوت کلی شخصیت اونها بکنیم و افرادی که زمینه های زیاد مشترک باهاشون داریم رو از خودمون برونیم، یا اونها رو دیگری بدونیم و بهشون بی توجهی کنیم، ضمن اینکه این به معنی منکر نبودن اون اشکال نیست.
۲- در سطوح خرد و غیر هویتی مسائل و منکر های بزرگ تری از حجاب وجود داره که خیلی مهمه اونها به لیست امر به معروف و نهی از منکر اضافه بشه (بدون اینکه منکر حجاب رو از لیست حذف کنیم)
۳- در شان هویتی و حاکمیتی اصل حجاب به عنوان نمادی بسیار پر رنگ از حاکمیت اسلامی به هیچ وجه قابل اغماض نیست و نباید از سنگر حفظ قانون حجاب و لزوم مواجهه قانونی و حقوقی با بی حجابی غفلت کرد. این دیگه یک مسئله فرعی نیست، این اساس هویت حاکمیت اسلامیه
بنابراین سوال این نیست که آیا حکومت باید دخالت کنه یا نه.
بلکه بنظر میرسه سوال اصلی اینه که در شرایط فعلی چطور و در چه زمان باید لزوم ورود قانونی حاکمیت به مسئله حجاب رو چاره کرد؟
وقتی که مسئله دیگه اشکالات جزیی در نحوه رعایت یک فرع دینی نیست، بلکه مخالفتی علنی با یکی از آشکار ترین وجوه نمادین حکومت اسلامیه.
و اما کم توجهی قشری که با استناد به جدیت رهبری در لزوم ورود قانونی به مسئله حجاب از اینجاست که اینطور خیال یا نتیجه گیری می کنند که حالا که حاکمیت وظیفه دارد ورود کند به فرموده ولی فقیه، پس باید ولو بلغ ما بلغ و با هر میزان اعمال قوه قهریه لازم با این پدیده مواجه شد و برخورد کرد.
در واقع در گروه اول افراط در استفاده از رویکردهای نرم داریم و در گروه دوم افراط و بسنده کردن به برخوردهای سخت.
الزام به قانون لازم است، التزام به اصول تربیتی هم. هیچ کدام رو نمیشه تعطیل کرد.
@aghaeimohsen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تیزر مستند #دیوارکش
محصول سال ۱۴۰۰ سفیر فیلم
نویسنده و کارگردان: محسن آقایی
تهیه کننده سید مهدی دزفولی
مستندی که به تاریخ بده بستان های سیاست و آزادی های اجتماعی و جنسی در ایران می پردازه.
در راستای پست قبل، حتما این مستند رو ببینید، تا متوجه بشید افراط و تفریط توسط گروه های مختلف سیاسی، صرفا تاکتیک رسیدن به قدرت بوده و چطور آزادی خواهان امروز، گروه فشارهای دیروز بوده اند.
تماشای این مستند رو به همه علاقمندان مسائل فرهنگی، سیاسی به ویژه تاریخ انقلاب توصیه می کنم.
به خصوص در این روزها که صحبت بر سر مسئله آزادی و سیاست و حاکمیت و ... نقل هر محفلی است.
🔗تماشا از طریق این لینک
https://ammaryar.ir/m/nush4
@aghaeimohsen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوستان اگه از این ویدیو به اندازه ماست پاشی دردتون نگرفته، یه خلوت اساسی با دلتون بکنید...
که گر نیک بنگریم این ویدیو هزار بار تلخ تر بود، این نموداری از وارونگی ارزش بود و اون نمونهای از عدم کنترل خشم فردی.
اونو همه هم فکرای اون مرد رد کردند اما این رو احتمالا همه یا اکثر طرفداران بی حجابی تحسین می کنند.
و این اونجاست که واضح میشه، همزیستی مسالمت آمیز صرفا یک راهبرد برای توسعه نفوذ جریان باطله نه واقعا یک نرمافزار اجتماعی برای تقویت انسجام.
درست کاری که سازمان ملل در درگیری های بین فلسطینو اسرائیل میکنه.
راه تجاوز اسرائیل رو باز و علیه راکت زنی های مقاومت دعوت به خویشتن داری و صلح میکنه.
البته که در شرایط فعلی نه این نادان گوشی به دست و نه اون فرد ماست پاش مصادیق اسرائیل و فلسطین نیستند و کماکان یگانه راه موثر محبت و گفتگو و پرهیز از خشونته.
تاکید می کنم که این نوشته، بی خیالی و سکوت و دعوت به بی عملی رو نقد و رد می کنه، نه برخوردهای قهری و انتقام جویانه که دقیقا چیزی است که اسرائیل در این شرایط طراحی کرده تا ما مرتکبش بشیم.
پ.ن: این ویدیو را بدون دعوت به آرامش منتشر کردن مصداق عمل به منکر است.
@aghaeimohsen
هدایت شده از ساخت ایران|حسین مهدیزاده
حداقل این دو روایت را با هم ببینیم تا تکلیفی که اهلبیت به ما داده اند، را درست بشناسیم.
هر دو با هم ببینیم، نه مدارایی که بشود، تساهل و نه تنسکی که تحجر...
@social_theory
هدایت شده از رویای امت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مداحی زیبا از حاج مهدی رسولی
با چاه بگو محرم رازت منم ...
@roeyaomat
قدر شب قدر!
امشب شب قدر مصادف شده با شب جمعه.
خیلی کم این اتفاق پیش میاد.
خیلی باید قدر دونست.
دو نکته بنظرم رسید، قدر دانستن امشب بخشی اش اگر نه همه اش مستلزم اینه که ما نسبتمون رو و قدر خودمون رو در تراز صاحب این شب که حضرت صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریفه تعریف کنیم.
در تراز یاریگری او و با او بودن و به او رسیدن و خود رو وقف او کردن قدر دان فرصت لیلة القدر باشیم.
امسال با این تقارن بنظر میرسه آسمان و رحمت خدا آمادگی اش رو بیش از هر سال اعلام کرده که ما همه ی گنه کاران و عاصیان رو تا این سطح یعنی یاریگری امام زنده و حی بالا بیاره.
از این به بعدش میشه تصمیم قاطع و محکم گرفتن و برنامه ریزی برای تدارک عمل و در مسیر قرار گرفتن.
امسال و امشب رو بیایم این رو بکنیم هدف اصلی و نهایی مون تا سال آینده، پیروزی رو در نسبت با دیدار حضرت یا نزدیکی به جنابش تعریف کنیم.
حضرت رو همه جا و در همه حال لحاظ کنیم و همه کارهامون رو گه گاه بهشون ارائه بدیم و خودمون رو دائم پایش کنیم.
شاید لازم نباشه هیچ کار بیرونی جدیدی بکنیم، اما همینکه در درون نیت هر کاری حتی خواب و خوراکمون رو در نسبت خدمت به حرکت حضرت تعریف کنیم کفایت خواهد کرد.
بماند که برکاتی که حاصل میشه احتمالا اینقدر زیاده است که با خودمون خواهیم گفت بنا بود ما کمک حضرت کنیم اما گویا عکس شد همه چیز.
زندگی عشق می خواد، عشق بزرگ ...
اما مطلب دوم، اینکه شنیدم امشب از دوست عزیزی که هرکس برای دیگری دعا کند (امشب البته مطمئن نیستم انحصار به امشب داره یا نه) اما معصوم فرموده اند که هرچه در حق دیگری دعا کنید هزار هزار در حق خودتون اعمال میشه.
پس سوداگران، تجار باهوش و سیگنال گیر، سبد سهامتون رو درست بچینید...
روی اسب باخته قمار نکنید.
برای مظلومان عالم دعا کنید.
التماس دعا
شب بیست و سوم و شب جمعه ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴
چشم بنیادها و ستادها و نهادهای تاسیس شده به اسم امام روشن ...
"... در رژیم منفور پهلوی مسئلۀ مسکن یکی از مصیبت بارترین مشکلات اجتماعی مردم ما بود. بسیاری از مردم در اسارت تهیۀ یک قطعه زمین و داشتن یک لانه بودند، و چه بسا تمام عمرشان را زیر بار بانکها و سودجویان و غارتگران به سر می بردند تا بتوانند پناهگاهی را برای خود و فرزندانشان دست و پا کنند. قشر عظیمی از مستضعفان جامعه هم بکلی از داشتن خانه محروم بودند و در زوایای بیغوله ها و اتاقکهای تنگ و تاریک و خرابه ها به سر می بردند؛ و چه بسا قسمت مهمی از درآمد ناچیزشان را بایستی برای اجارۀ آن بپردازند؛ و این میراث شوم برای ملت ما باقی مانده و اکنون جامعۀ ما با چنین مصیبتی دست به گریبان است. نظام اسلام چنین ظلم و تبعیضی را تحمل نخواهد کرد؛ و این از حداقل [حقوق] هر فرد است که باید مسکن داشته باشد.
مشکل زمین باید حل شود و همۀ بندگان محروم خدا باید از این موهبت الهی استفاده کنند.
همۀ محرومان باید خانه داشته باشند. هیچ کسی در هیچ گوشۀ مملکت نباید از داشتن خانه محروم باشد. بر دولت اسلامی است که برای این مسئلۀ مهم چاره ای بیندیشد، و بر همۀ مردم است که در این مورد همکاری کنند...."
بدون شرح
امام خمینی، ۲۱ فروردین ۱۳۵۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ آیا زمین کافی برای خانهدار شدن تمام مردم به شکل ویلایی وجود داره؟
♦️آیا اگه همه خانهها به شکل ویلایی ساخته بشه تمام پهنه سرزمینی کشور اشغال میشه و محیط زیست تخریب میشه؟
♦️ نقش #دولت در خانهدارشدن همه مردم دقیقا چیه؟
♦️ در خانهسازیهایی که تا حالا دولت انجام داده، مدلهای آپارتمانی موفقتر بوده یا مدلهای ویلایی؟
@zistshahr