eitaa logo
🇵🇸 ابن‌سبیل|محسن آقایی 🇮🇷
1.9هزار دنبال‌کننده
250 عکس
192 ویدیو
3 فایل
یادداشت های یک مستندساز پیام: @Directmohsen اینستاگرام: @dir_mohsen https://www.instagram.com/dir_mohsen/?hl=en
مشاهده در ایتا
دانلود
41.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨در باب گزینش سخنان رهبری درباره حجاب🚨 1️⃣ بخش اول هرچند تازگی نداره، اما باز با داغ شدن بحث حجاب در گروه های مختلف عموما معتقد به نظام شاهد مصادره به مطلوب سخنان رهبری در موضوع حجابیم. عده ای با پیش کشیدن بخش‌هایی از صحبت ها با مضامینی نظیر - اشکال ظاهری و باطنی - وجود منکر های بزرگتر از بدحجابی - لزوم عدم راندن بدحجابهای علاقمند به نظام و ... اینطور استدلال می کنند که خب، الان هم تکلیف روشنه و مثلا با تکیه به این طور مباحث نتیجه می‌گیریم نباید برخورد قهری و قانونی با این مسئله کرد. اما عده‌ای هم با استناد به آخرین اظهار نظر مفصل و جدی رهبری که در ویدیو مشاهده می کنید، معتقدند واضحه که رهبری بسیار صریح حامی الزام قانونی حجاب هستند و منکر بسنده کردن به مباحث صرفا تربیتی و فرهنگی. من فکر می کنم یک خطای واضح در استدلال دسته اول و یک عدم توجه کافی در نوع طرفداران دسته دوم وجود داره. نکته بسیار مهم که اکثرا هم مورد غفلته اینه که در نظر داشته باشیم رهبری همیشه به روز صحبت می کنند و ناظر به شرایط لحظه‌ای اجتماعی، بنابراین اصلا کافی نیست ذکر یک تاریخ پای بریده های سخنان رهبری و بعد یک کاسه کردن هر حرفی در هر زمانی. یکی از خطاهای بزرگ طرفداران حذف برخورد قانونی در مسئله حجاب اینه که متوجه تغییرات بسیار کلان در موضوع حجاب در سال های پس از انقلاب نیستند. 👇ادامه در پست بعد @aghaeimohsen
🚨در باب گزینش سخنان رهبری درباره حجاب🚨 2️⃣ بخش دوم اینکه بحث حجاب در جامعه در همه ی سال‌های بعد از انقلاب یک ماهیت نداشته و اساسا کنار هم گذاشتن جملاتی از رهبری که هر کدام برای نوع متفاوتی از مواجهه با موضوع روز حجاب بوده اگر کار شیطنت آمیزی نباشه، حداقل بی دقتی و خطاست. چه اینکه در چهل و اندی سال گذشته، مقاطعی مسئله حجاب دستمایه‌ی شستشوی گذشته‌ی افرادی نظیر میرحسین موسوی بود که دنبال نمایشی سطحی از انقلابی گری بودند که منجر به افراط‌های زننده مثل بخشنامه کردن اجبار به استفاده از رنگ های تیره در لباس کارکنان می شد که شخص امام و رهبری با این طور افراطها علنا مخالفت می کردند. وقت هایی هم پدیده بد حجابی مطرح بود اما اصلا بحرانی نبود و صرفا نوعی بازی انحرافی توسط جریانات خاص سیاسی و قدرت بود برای انحراف از مسائل کلان تر. به طور مشخص دهه هفتاد و برخی از سال های دهه هشتاد اتفاقات کلان سیاسی فرهنگی، اقتصادی و ... در حال رخ دادن بود، که حدِ آن زمانِ بد حجابی، در برابر اون مسائل اصلا به چشم نمی آمد و بسیار کم اهمیت تر بود، مسائلی که حتی امت حزب الله هم پیگیرش نبودند! حتی گزارشها و روایاتی هست که برخی از فعالان حزب کارگزاران حمایت های مالی از گروه های تند روی حزب‌اللهی می کردند که لبه ی دعوای جامعه به جای اقتصاد لیبرال و وام های خارجی و فساد و اشرافیت و ...، دعوا بر سر اندازه روسری خانم ها باشه. اما بحث حجاب همیشه در طول تاریخ بعد از انقلاب اینطور نبود، هرچه جلوتر رفتیم، حجاب از یک پدیده‌ی صرفا فرهنگی تبدیل به یک پدیده‌ی هویتی، سیاسی شد. تا جایی که در حال حاضر و امروز، مسئله حجاب دیگه صرفا حد و حدود و میزان اشکال بد و شل حجابی نیست، اساس حجاب اون هم نه به عنوان یکی از فروع دست چندم دین، بلکه به عنوان بارز ترین وجه هویتی یک جامعه‌ی دینی و پرچم حاکمیت اسلامی در یک سطح و در سطح دیگه به عنوان نماد سیاسی جمهوری اسلامی الان مورد حمله واقع شده. به همین جهت هم هست که می بینیم اگر در موارد گذشته رهبری گذرا نکاتی رو راجع به حجاب و بدحجابان و ... مطرح می کردند، در سخنرانی سال ۹۷ با مداحان، مفصل و تبیینی شان حاکمیت رو در برابر حجاب خیلی روشن توضیح میدن. حالا برای اینکه مخاطب گیج نشه و بتونیم بهتر این مواضع مختلف رو باهم جمع کنیم، بنظر می‌رسه باید یک تفکیک اساسی قائل بشیم. بین فرمایشاتی که مخاطبشون مردم، متدینین، مومنین اهل امر به معروف و نهی از منکر و آحاد جامعه است در تعامل با فرد خاطی به عنوان یک فرد، خاصه وقتی دلبستگی ها و نشانه هایی از همدلی با اسلام و انقلاب دیده میشه یا حداقل عناد و کج دهنی وجود نداره با تبیین و توضیح شأن و جایگاه و وظیفه حاکمیت در مواجهه با اصل منکر نه عامل به اون، فارغ از عاملش. با این تفکیک میشه اینطور گفت که رهبری معتقدند: ۱-اشکال جزئی در حجاب شاید چندان مسئله‌ی مهمی نباشه و ما «بخصوص انقلابی ها» نباید اشکالات ظاهری افراد رو مبنای قضاوت کلی شخصیت اونها بکنیم و افرادی که زمینه های زیاد مشترک باهاشون داریم رو از خودمون برونیم، یا اونها رو دیگری بدونیم و بهشون بی توجهی کنیم، ضمن اینکه این به معنی منکر نبودن اون اشکال نیست. ۲- در سطوح خرد و غیر هویتی مسائل و منکر های بزرگ تری از حجاب وجود داره که خیلی مهمه اونها به لیست امر به معروف و نهی از منکر اضافه بشه (بدون اینکه منکر حجاب رو از لیست حذف کنیم) ۳- در شان هویتی و حاکمیتی اصل حجاب به عنوان نمادی بسیار پر رنگ از حاکمیت اسلامی به هیچ وجه قابل اغماض نیست و نباید از سنگر حفظ قانون حجاب و لزوم مواجهه قانونی و حقوقی با بی حجابی غفلت کرد. این دیگه یک مسئله فرعی نیست، این اساس هویت حاکمیت اسلامیه بنابراین سوال این نیست که آیا حکومت باید دخالت کنه یا نه. بلکه بنظر می‌رسه سوال اصلی اینه که در شرایط فعلی چطور و در چه زمان باید لزوم ورود قانونی حاکمیت به مسئله حجاب رو چاره کرد؟ وقتی که مسئله دیگه اشکالات جزیی در نحوه رعایت یک فرع دینی نیست، بلکه مخالفتی علنی با یکی از آشکار ترین وجوه نمادین حکومت اسلامیه. و اما کم توجهی قشری که با استناد به جدیت رهبری در لزوم ورود قانونی به مسئله حجاب از اینجاست که اینطور خیال یا نتیجه گیری می کنند که حالا که حاکمیت وظیفه دارد ورود کند به فرموده ولی فقیه، پس باید ولو بلغ ما بلغ و با هر میزان اعمال قوه قهریه لازم با این پدیده مواجه شد و برخورد کرد. در واقع در گروه اول افراط در استفاده از رویکردهای نرم داریم و در گروه دوم افراط و بسنده کردن به برخوردهای سخت. الزام به قانون لازم است، التزام به اصول تربیتی هم. هیچ کدام رو نمیشه تعطیل کرد. @aghaeimohsen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تیزر مستند محصول سال ۱۴۰۰ سفیر فیلم نویسنده و کارگردان: محسن آقایی تهیه کننده سید مهدی دزفولی مستندی که به تاریخ بده بستان های سیاست و آزادی های اجتماعی و جنسی در ایران می پردازه. در راستای پست قبل، حتما این مستند رو ببینید، تا متوجه بشید افراط و تفریط توسط گروه های مختلف سیاسی، صرفا تاکتیک رسیدن به قدرت بوده و چطور آزادی خواهان امروز، گروه فشارهای دیروز بوده اند. تماشای این مستند رو به همه علاقمندان مسائل فرهنگی، سیاسی به ویژه تاریخ انقلاب توصیه می کنم. به خصوص در این روزها که صحبت بر سر مسئله آزادی و سیاست و حاکمیت و ... نقل هر محفلی است. 🔗تماشا از طریق این لینک https://ammaryar.ir/m/nush4 @aghaeimohsen
17.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دوستان اگه از این ویدیو به اندازه ماست پاشی دردتون نگرفته، یه خلوت اساسی با دلتون بکنید... که گر نیک بنگریم این ویدیو هزار بار تلخ تر بود، این نموداری از وارونگی ارزش بود و اون نمونه‌ای از عدم کنترل خشم فردی. اونو همه هم فکرای اون مرد رد کردند اما این رو احتمالا همه یا اکثر طرفداران بی حجابی تحسین می کنند. و این اونجاست که واضح میشه، همزیستی مسالمت آمیز صرفا یک راهبرد برای توسعه نفوذ جریان باطله نه واقعا یک نرم‌افزار اجتماعی برای تقویت انسجام. درست کاری که سازمان ملل در درگیری های بین فلسطینو اسرائیل میکنه. راه تجاوز اسرائیل رو باز و علیه راکت زنی های مقاومت دعوت به خویشتن داری و صلح میکنه. البته که در شرایط فعلی نه این نادان گوشی به دست و نه اون فرد ماست پاش مصادیق اسرائیل و فلسطین نیستند و کماکان یگانه راه موثر محبت و گفتگو و پرهیز از خشونته. تاکید می کنم که این نوشته، بی خیالی و سکوت و دعوت به بی عملی رو نقد و رد می کنه، نه برخوردهای قهری و انتقام جویانه که دقیقا چیزی است که اسرائیل در این شرایط طراحی کرده تا ما مرتکبش بشیم. پ.ن: این ویدیو را بدون دعوت به آرامش منتشر کردن مصداق عمل به منکر است. @aghaeimohsen
حداقل این دو روایت را با هم ببینیم تا تکلیفی که اهلبیت به ما داده اند، را درست بشناسیم. هر دو با هم ببینیم، نه مدارایی که بشود، تساهل و نه تنسکی که تحجر... @social_theory
السلام علیک یا امیر المومنین
قدر شب قدر! امشب شب قدر مصادف شده با شب جمعه. خیلی کم این اتفاق پیش میاد. خیلی باید قدر دونست‌. دو نکته بنظرم رسید، قدر دانستن امشب بخشی اش اگر نه همه اش مستلزم اینه که ما نسبتمون رو و قدر خودمون رو در تراز صاحب این شب که حضرت صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریفه تعریف کنیم. در تراز یاریگری او و با او بودن و به او رسیدن و خود رو وقف او کردن قدر دان فرصت لیلة القدر باشیم. امسال با این تقارن بنظر می‌رسه آسمان و رحمت خدا آمادگی اش رو بیش از هر سال اعلام کرده که ما همه ی گنه کاران و عاصیان رو تا این سطح یعنی یاریگری امام زنده و حی بالا بیاره. از این به بعدش میشه تصمیم قاطع و محکم گرفتن و برنامه ریزی برای تدارک عمل و در مسیر قرار گرفتن. امسال و امشب رو بیایم این رو بکنیم هدف اصلی و نهایی مون تا سال آینده، پیروزی رو در نسبت با دیدار حضرت یا نزدیکی به جنابش تعریف کنیم. حضرت رو همه جا و در همه حال لحاظ کنیم و همه کارهامون رو گه گاه بهشون ارائه بدیم و خودمون رو دائم پایش کنیم. شاید لازم نباشه هیچ کار بیرونی جدیدی بکنیم، اما همینکه در درون نیت هر کاری حتی خواب و خوراکمون رو در نسبت خدمت به حرکت حضرت تعریف کنیم کفایت خواهد کرد. بماند که برکاتی که حاصل می‌شه احتمالا اینقدر زیاده است که با خودمون خواهیم گفت بنا بود ما کمک حضرت کنیم اما گویا عکس شد همه چیز. زندگی عشق می خواد، عشق بزرگ ... اما مطلب دوم، اینکه شنیدم امشب از دوست عزیزی که هرکس برای دیگری دعا کند (امشب البته مطمئن نیستم انحصار به امشب داره یا نه) اما معصوم فرموده اند که هرچه در حق دیگری دعا کنید هزار هزار در حق خودتون اعمال میشه. پس سوداگران، تجار باهوش و سیگنال گیر، سبد سهامتون رو درست بچینید... روی اسب باخته قمار نکنید. برای مظلومان عالم دعا کنید. التماس دعا شب بیست و سوم و شب جمعه ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴
چشم بنیادها و ستادها و نهادهای تاسیس شده به اسم امام روشن ... "... در رژیم منفور پهلوی مسئلۀ مسکن یکی از مصیبت بارترین مشکلات اجتماعی‌‎ ‌‏مردم ما بود. بسیاری از مردم در اسارت تهیۀ یک قطعه زمین و داشتن یک لانه بودند، و‌‎ ‌‏چه بسا تمام عمرشان را زیر بار بانکها و سودجویان و غارتگران به سر می بردند تا بتوانند‌‎ ‌‏پناهگاهی را برای خود و فرزندانشان دست و پا کنند. قشر عظیمی از مستضعفان جامعه‌‎ ‌‏هم بکلی از داشتن خانه محروم بودند و در زوایای بیغوله ها و اتاقکهای تنگ و تاریک و‌‎ ‌‏خرابه ها به سر می بردند؛ و چه بسا قسمت مهمی از درآمد ناچیزشان را بایستی برای‏ اجارۀ آن بپردازند؛ و این میراث شوم برای ملت ما باقی مانده و اکنون جامعۀ ما با چنین‌‎ ‌‏مصیبتی دست به گریبان است. نظام اسلام چنین ظلم و تبعیضی را تحمل نخواهد کرد؛ و‌‎ ‌‏این از حداقل ‌‏[‌‏حقوق‌‏]‌‏ هر فرد است که باید مسکن داشته باشد.‏ ‌‏     مشکل زمین باید حل شود و همۀ بندگان محروم خدا باید از این موهبت الهی استفاده‌‎ ‌‏کنند.‏ ‌‏     همۀ محرومان باید خانه داشته باشند. هیچ کسی در هیچ گوشۀ مملکت نباید از داشتن‌‎ ‌‏خانه محروم باشد. بر دولت اسلامی است که برای این مسئلۀ مهم چاره ای بیندیشد، و بر‌‎ ‌‏همۀ مردم است که در این مورد همکاری کنند.‏..." بدون شرح امام خمینی، ۲۱ فروردین ۱۳۵۸
18.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ آیا زمین کافی برای خانه‌دار شدن تمام مردم به شکل ویلایی وجود داره؟ ♦️آیا اگه همه خانه‌ها به شکل ویلایی ساخته بشه تمام پهنه سرزمینی کشور اشغال میشه و محیط زیست تخریب میشه؟ ♦️ نقش در خانه‌دارشدن همه مردم دقیقا چیه؟ ♦️ در خانه‌سازی‌هایی که تا حالا دولت انجام داده، مدلهای آپارتمانی موفق‌تر بوده یا مدل‌های ویلایی؟ @zistshahr
38.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ آیا اصلا امکان اینکه همه ایرانیان بتونن تو خونه‌های ویلایی زندگی کنن وجود داره؟! اصلا اینهمه زمین داریم؟ ♦️ زمین برای ساختن خونه به مردم بدیم به قیمت تخریب ؟ 🏡زیست‌شهرنوین‌مولّد، در سکونت، اشتغال، جمعیت و سبک زندگی🏡 @zistshahr
در راستای بحث زمین این دو کلیپ فوق رو حتما ببینید. 👆👆
درود بر این بانوی بزرگوار که حق گفت و محکم و متین...
15.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏡 زیست‌شهر‌نوین‌مولّد 🏡 🌸خانم زهرا وفاداران، دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب🌸 ✅ تصدی‌گری مضر دولتی در ساخت مسکن، یکی از دلایل بحران در این حوزه ✅ حبس و توسط دولت، مانعی دیگر در مسیر احیاء مراتع و ساخت خانه توسط خود مردم 🏡زیست شهر نوین مولد، انقلابی در معماری، شهرسازی و سبک زندگی🏡 @zistshahr
هشدار: یکی تو یه گروه نوشته بود اینو، گفتم شما هم دقت کنید خدای نکرده مورد سرقت قرار نگیرید، ایده‌ی آقا دزده واقعا هوشمندانه بوده و تمیز. «طرف اومده بود داخل نونوایی سنگکی (بدون اینکه با نونوایی ارتباطی داشته باشه) کارت چند نفر رو گرفته بود، کارت تقلبی بی ارزش شبیه کارتشون بهشون داده بود بعد با رمزی که از خودشون گرفته بود با کارت اونا رفته بود خرید !!!!! نونوایی هم در پاسخ پیگیری گفته من این بابا رو نمیشناسم فکر کردم داره به مردم کمک میکنه !!!»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهادت شهروند سبزواری در دفاع از دختران جوان‌ ‌ 🔹 درشامگاه ۸ اردیبهشت یکی از شهروندان سبزواری که در انتظار بازگشت دختر خود بود متوجه ایجاد مزاحمت دوتن از اراذل و اوباش برای چند دختر جوان (با حجاب نا مناسب) و کشاندن یکی از ایشان در خیابان می شود که بلافاصله در حمایت از او وارد عمل شده و با اراذل و اوباش مذکور درگیر می شود که در این درگیری هردو شرور مسلح به سلاح سرد بوده اند و وی را از ناحیه قفسه سینه، قلب و پشت سر نا جوانمردانه مضروب می نمایند. الله اکبر از این همه غفلت ما 🚨🚨🚨🚨این باید خبر شماره یک همه خبرگزاری ها و رسانه های کشور باشد!!!! شرایط این شهادت مظلومانه رو با مرگ مهسا امینی مقایسه کنید و ببینید چقدر جبهه رسانه ای داخلی ما فشل، مضمحل، پراکنده و بدون قدرت تشخیص و هماهنگی است. مرگ مشکوک تبدیل به یک جنبش بین المللی میشه اینجا یک حماسه شجاعانه و شگفت انگیز با سکوت و بی تفاوتی رد میشه! چی می خواستیم دیگه از لحاظ رسانه ای که تو این واقعه نبوده؟؟؟؟؟؟ مظلومیت؟ حقانیت؟ شجاعت؟ حماسه؟ منطق؟ تایید مردمی؟ واضح بودن تاثیر بی حجابی در نا امنی؟ خون؟ ای رسانه های بزرگ کشور شرمتان باد از این همه نفهمی. این باید الان تیتر یک و خبر و تحلیل و مصاحبه با خانواده و شاهدین و خود خانم ها و اهالی و ... می بود. 😔😔😔😞 واقعا که ما در حقمون یک صدم اونها در کفرشون متحد و یکپارچه نیستیم. @mohsenaghaei
روزگاری بود که در خیابانهای همین مملکت نیروی انتظامی چنان مقتدر بود که از زنان و مردانی که همراه با هم رفت و آمد میکردند می‌پرسید «با هم چه نسبتی دارید؟» آن روزگار «امن» که گذشته؛ هیچ؛ حالا شاهدیم که نه فقط مایلند بدون هیچ مزاحمت دخترهای مردم را از خیابان بردارند و ببرند؛ بلکه با کمترین اعتراض هر بنده‌ی خدایی، فورا چاقو می‌کشند و درجا آدم می‌کُشند و دسته‌جمعی خون می‌ریزند؛ تازه سابقه‌دار هم هستند!! ما هم البته چند ساعته دستگیرشان می‌کنیم تا قائله‌ای را که با این واکنش‌گری‌ها هرگز ختم نخواهد شد؛ مثلا ختم شود! اما چرا به اینجا رسیدیم؟ چون مجرمین مثل سابق «اقتدار حکومت» را لمس نمی‌کنند؛ اسمش را هم گذاشته‌ایم رأفت! اسمش را هم گذاشته‌ایم «کم‌ کردن اصطکاک مردم و حاکمیت!» چون عده‌ای همیشه مایل بوده‌اند حتی مجرمین سابقه‌دار را «از خودمان» بدانند و بهرشکلی شده از مجازات‌های موثر فراری‌شان بدهند؛ چون یک عده در این کشور هستند که نه فقط سنگ را بسته‌اند؛ قاتلان را هم رها می‌پسندند. شهادت‌ات مبارک ای شهید غیرت؛ ولی خاک بر سر ما! خاک بر سر من وقتی جسارت احقاق حق تو را ندارم... خاک بر سر من که نشستم تماشا کردم صحنه قربانی شدن تو پای یک پوپولیسم بی‌مبنا و بی‌قاعده را... رفیق شهیدم! تو را چاقو نکشت؛ رأی‌جویی‌های کثیف و ثبات‌طلبی‌های قبرستانی کشت! تو کشته‌ی ترک فعل‌هایی شدی که ادامه دارند... تویی که کربلایت از خونت سیراب شد و رفتی پیش امام حسین‌ات... رستگار فرد @fereshtehrouhafza
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تا وقتی غیرت باشه میشه دید که یک پسر ، برای امنیت یک دختر و حفظ سلامت جامعه تلاش میکنه، دوشب پیش سبزوار این صحنه را ضبط کرد و پسری حامی دختری شد که حجاب نداشت. تا اینکه شهید شد. این حاصل عفت و غیرت هست که اگر از دست بدیم مثل غرب می شویم که زنان در خیابان اگر مورد آزار هم قرار بگیرند مدافعی ندارند شهادتت مبارک https://virasty.com/Fatemi4
🔺 حمیدرضا الداغی، شهید عفت و امنیت در سبزوار. کسی که برای رفع مزاحمت از دختران پیش‌قدم شد و اراذلِ آزادی‌خواه خون پاکش را ریختند. 🔹 می‌گویند نه بسیجی بود نه طلبه نه انقلابی، اما غیرت داشت و نتوانست مزاحمت علنی و کشمکش برای روابط جنسی را تماشا کند. خدایش بیامرزد. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄ بسم الله القاصم الجبارین https://eitaa.com/Besmelahelghasemelgabarin
انقلابی بودن به ریش و کارت بسیج و تحصیل در مدرسه علمیه نیست! شاخص انقلابی بودن، خونی است که تقدیم شده
| ♦️ در ستایش غیرت «من ناموس کسی نیستم»؛ ▪️این شعاری بود که سال‌هاست از طریق پرچمداران فمینیسم در داخل و خارج از کشور دهان به دهان شد و ماه‌هاست به اوج خود رسیده تا زمینه‌ی روانی را برای آزادی پوشش و روابط جنسی زنان فراهم کند. بماند که حاصل این آزادی‌ها بیش از هرکس، کام مردان هوس‌باز را شیرین می‌کند و به اسارت زنان در قالب ابژه‌ی جنسی ضریب می‌دهد. ▪️اما کجا هستند آن‌هایی که این لقمه‌ی زهرآلود را در دهان دختران این سرزمین گذاشتند و حالا از دور به حماقت‌شان پوزخند می‌زنند؟! آن نامردهایی که دوشادوش زنان خودفروخته هر روز در خیابان جولان می‌دادند و حافظان امنیت را بی‌غیرت و بی‌شرف می‌خواندند، به دنبال کدام غیرت و شرافت بودند؟!! ▪️مگر می‌شود مرد ایرانی بود و غیرت نداشت؟! مگر می‌شود سال‌ها از غیرت عباس شنید و بی‌تفاوت نسبت به حریم زنان عبور کرد؟! برای مرد با شرف فرقی نمی‌کند زنِ مورد بی‌احترامی مادرش باشد یا خواهرش یا دختری غریبه و حتی بی‌حجاب! همه را ناموس خودش می‌بیند؛ نه به معنی غلط تسلط بر زن که به معنی درست حمایت از زن. مرد با غیرت برای زن احترام قائل است. حاضر است جانش را بدهد ولی ناموسش در خطر و هتاکی نباشد! ▪️روزی در کربلا، روزی در مرز ایران، روزی در کردستان عراق، روزی در سوریه و امروز هم در کف خیابان‌های شهر!!! ⚫️ پ.ن: شامگاه ۸ اردیبهشت در سبزوار، «حمیدرضا الداغی» که منتظر بازگشت فرزند خود از کلاس بود، متوجه ایجاد مزاحمت و درگیری چند تن از اراذل با دو دختر جوان شده و در اقدامی شجاعانه و غیرتمندانه، بلافاصله برای نجات دختران اقدام می‌کند که مورد حمله‌ی ناجوانمردانه‌ی اراذل از پشت سر و روبرو قرار می‌گیرد و به دلیل شدت جراحات وارده به قلب و خونریزی زیاد ساعتی بعد در بیمارستان به شهادت می‌رسد. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴شهادت شهروند سبزواری در دفاع از دختران جوان‌ ‌ 🔹 درشامگاه ۸ اردیبهشت یکی از شهروندان سبزواری که در انتظار بازگشت دختر خود بود متوجه ایجاد مزاحمت دوتن از اراذل و اوباش برای چند دختر جوان و کشاندن یکی از ایشان در خیابان می شود که بلافاصله در حمایت از او وارد عمل شده و با اراذل و اوباش مذکور درگیر می شود که در این درگیری هردو شرور مسلح به سلاح سرد بوده اند و وی را از ناحیه قفسه سینه، قلب و پشت سر نا جوانمردانه مضروب می نمایند. ⚠️اگر آموزش می دهیم که چه طور زنان و مردان باید خود را از آزار جنسی و تجاوز جنسی دور کنند باید بی تفاوت نبودن و غیرت اجتماعی را نیز بیاموزیم تا افراد در مقابل آزار جنسی دیگران هم، بی تفاوت نباشند. خانواده، تربیت، زیست جنسی ⊰᯽⊱┈──🌺──┈⊰᯽⊱ ‎‌‎‌‌‎‌‎🆔 @drkomeilhoseini ⊰᯽⊱┈──🌺──┈⊰᯽⊱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
• مایکل کوک نویسنده کتاب دوجلدی "امر به معروف و نهی از منکر در اندیشه اسلامی" از ماجرای متروی شیکاگو کشف عجیبی کرد! در تجاوز به یک زن، ابتدا کسی به کمک هم نرفته بود و فقط بعد از رفتن متجاوز، کایلز او را دنبال و جلوی ماشین پلیس را گرفته و به دستگیری متجاوز می انجامد! - کوک این را -که به یک قربانی کمک شود- "امداد و نجات" می خواند که با وجود "اجماع اخلاقی" برآن باز خوب انجام نمیشود! او نوشت: "در زندگی روزمره، ما نامی برای این وظیفه نداریم، هنوز به تدوین کلی مواردی که باید آن را به کار بریم و شرایطی که از انجام آن معافیم نپرداخته ایم. اما این کاری نیست که فرهنگ ما آن را پرورده یا به آن سامان بخشیده باشد... من نیزچیزی در این مورد نمی دانستم تا این که ضمن تحقیقات اسلامی خود از آن آگاه شدم. اسلام برعکس، نام و تعالیمی ویژه برای چنین وظیفه اخلاقی گسترده ای دارد نام آن "امر به معروف و نهی از منکر" است".(ج۱ص۱۸و۱۹) همین منجر به تحقیق گسترده او درباره امر به معروف و نوشتن این کتاب شد. • کوک: "وظیفه امداد، تکلیفی است برای کمک رسانی به مردمی که دچار مشکلی هستند... اگر آن زن قربانی تجاوز نبود، بلکه در زلزله ای زیر آوار مانده بود در آن صورت رهگذران وظیفه داشتند به یاری او بشتابند. به عکس، امر به معروف وظیفه ای برای کمک به مردم گرفتار نیست، بلکه تکلیفی است برای جلوگیری از کار زشت (حتی اگر از سر رضایت باشد)".(ج۲ص۹۲۸) • پ.ن: نهی از منکر، از قربانی شدن هاست. اگر آن رفت، امداد و نجات هم نمی ماند! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian 🔹بانونگار
داشتم با خودم تخیل می کردم، اگه بی بی سی می‌خواست سوژه حمیدرضا الداغی رو پوشش بده چی کار می کرد ... به تدریج روزی حداقل پانزده، الی بیست تا پست در مورد جزییات مختلف اتفاق میزد خبرنگار می فرستاد زنده با بستگانش بخصوص اونها که احساسات بر انگیز ترند مثل مادرمصاحبه زنده پخش می کرد تا قبل از شهادت چندین و چند گزارش در مورد وضعیت جسمی می رفت و خود شهادت رو حسابی داغ می کرد(قرار گیری در کشمکش یک خبر و تعلیق سرنوشتش خیلی مهمه) چقدر پست و مطلب راجع به واکنش های کاربران کار می‌کرد چقدر از جزییات محل درگیری می نوشت سناریوهای احتمالی حضور دختران در اون نقطه آشنایی یا عدم آشنایی اونها با پسرها مست بودن یا نبودن ضاربان تعداد ضربات، محل اصابت شعرها و تصویرسازی هایی که شده پیدا کردن اون دو دختر و مصاحبه باهاشون دعوت از کارشناسان بین المللی با چندین میز تحلیلی در نسبت مسئولیت پذیری اجتماعی، برجستگی ایرانیان نسبت به جهان خشونت ورسمسوآلیته، جریان تجاوز در دنیا موارد مشابه در کشورهای دیگه مصاحبه زنده با چند زن در بقیه دنیا که قربانی بوده اند و کسی به دادشون نرسیده و شاید از همه اینها ساده تر و مهم تر اینکه خبر رو درک می کرد و متوجه بود روند عادی برنامه و خبر رسانی رو به نفع تصویر کلی بازچینش کنه و تغییر بده و خیلی خبرها رو کار نکنه تا موضوع از محل تمرکز خارج نشه ... اما ما چی ... ما هیچ ما نگاه چند کلیپ شلخته، وسط هزاران خبر و پیام و اتفاق، چرا؟ چون ما کارمندیم و حقوق می گیریم که وقت پر شود نه اینکه در یک جنگ ترکیبی رسانه ای تمدنی بتوانیم تاثیری در جامعه ایجاد کنیم با ده ها برابر بی بی سی پول و نیرو