eitaa logo
نوشته‌ها
869 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
659 ویدیو
32 فایل
اینجا به یاری خدا از خانواده، زنان، سیاست، مبانی تمدن غرب و نقد اندیشه‌ها می‌نویسم. «اللهم اجْعَلنی مُجَدِّد دینک و مُحیِ شَریعَتِک» مریم اردویی طلبه سطح ۳، رشته مطالعات اسلامی زنان @ma_3461 ایتا اینستاگرام @maryam_ordouei
مشاهده در ایتا
دانلود
در فرازی از خطبه‌ی فدکیه حضرت زهرا سلام‌الله علیها خطاب به مردم می‌فرمایند: «ای جماعت مسلمانان! که به شنیدن سخنان باطل شتاب می‌کنید! و کردا زشت و باطل را نادیده می‌گیرید! آیا در قرآن نمی‌اندیشید! یا اینکه بر دل‌تان مهر زده شده است؟! نه...بل‌که اعمال زشت‌تان، دل‌هاتان را سیاه کرده و چشم و گوش‌تان را بسته است! پینوشت: تمایل شدید افراد به شنیدن سخنان دروغ و غیر مستند و غیر عقلانی، نتیجه‌ی گناهان و اعمال ناصواب آنها است. بر طبق روایت، گناه بخشی از عقل را از بین می‌برد که دیگر برنمی‌گردد. این‌که افراد چشم بر جنایات و زشتی‌های اعمال فتنه‌گران می‌بندند و بر مبنای استانداردهای دوگانه رفتار می‌کنند، گفته‌های باطل رسانه‌های مزدور دشمن را بدون سند می‌پذیرند و در برابر کوه استدلال، تنها مغالطه می‌کنند و دریای تناقضات رفتاری دشمنان را نمی‌بینند، ریشه در اعمال گذشته و عدم رعایت تقوای چشم و گوش و شکم‌شان دارد. ✍مریم اردویی @zananegiii
📜 |🔰 دیگر تحمل ندارم! 🔹به همان نسبتى كه ارزش نصرت و هدايت بالا مى ‏رود، طبيعى است كه وسوسه ‏ها و فتنه ‏هاى شياطين هم بيشتر شود و شبهات و نتيجه گيرى ‏هاى غلط از مقدمات موهوم و يا صحيح هم زيادتر گردد. شيطان با بدى كسى كه تو به آن خوبى كرده ‏اى نتيجه مى ‏گيرد، پس ديگر احسان نكن؛ در حالى كه احسان حتى به بدكار بد نيست و بدى در يك مورد دليل تعطيل احسان نيست. با وجود مشكلات در راه، شيطان نتيجه مى ‏گيرد كه بنشين؛ در حالى كه بايد آماده ‏تر شد و برخاست ... 🔹 دقت و بصيرت و مشورت، درمان اين وساوس و شبهات است. خدايا به تو پناه مى ‏بريم و از تو كمك مى ‏خواهيم. 🔹 آن‏جا كه تو با هدايت خدا به پيمان و عهد او درآمدى، ناچارى كه تمامى‏ تعهدات او را به عهده بگيرى و تمامى قرارهاى او را دنبال باشى و اين تعهد از متن عهد و عبوديت برخاسته و اين تكليف در اين سرزمين ايمان و هجرت و جهاد، ريشه دوانده. مهم اين است كه بايد اين بار را مستانه، مستانه ‏ى مستانه، با تمامى عشق و با تمامى اشتياق برداشت و اگر افّ بگويى و اگر از ناراحتى ‏ها بگويى از ولايت خارج شده ‏اى. اين كه من خسته شده ‏ام و نمى ‏كشم و اين كه پر شده ‏ام و تحمل ندارم، حرف ‏هاى كسانى است كه جبران و عنايت خدا را در نظر نمى ‏گيرند و بازسازى و لطف و انس و گفت و گوى او را به حساب نمى ‏آورند. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۴۵ #⃣ 🔺 ما را در دیگر شبکه های اجتماعی 👉🏻 دنبال کنید. ╭✤ @Einsad ✤╮
9.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«من» وقتی بشه معیار «حق» به جای اینکه «حق» بشه معیار «من»
10.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ فعال رسانه‌ای آمریکایی: 📍کاهش نرخ زاد و ولد به این معناست که ما جوان توانمند به اندازه کافی نداریم تا بتوانیم فرصت های شغلی جامعه را پر کنیم/شاهد یک عقب‌نشینی اجتماعی هستیم که فراتر از بازار کار میرود زیرا مردم از ازدواج و بچه دار شدن و تشکیل خانواده خودداری می کنند/ما با یک ابرچالش تجاوز جنسی در نظام مدارس روبرو شده‌ایم که در برگیرنده تجاوز معلمان به دانش آموزان و تجاوز دانش آموز به دانش آموز دیگه است.... @zananegiii
مقام زن در نظام توحیدی و انقلاب اسلامی چنین مقامیه. اینقدر کرامت داره اگر خودش متوجه جایگاهش در نظام خلقت باشه. این زن وقتی پا به سن هم بذاره، ارزشمندتر میشه، زنی که بندگی می‌کنه و هم خودش رشد می‌کنه و هم نسل بعد از خودش رو به تعالی و اوج عبودیت می‌رسونه اما در نظام سرمایه‌داری غرب ، زن فقط برای مصرفه و تا زمانی براشون موضوعیت داره که جوان باشه و قابل مصرف، وقتی پیر شد دیگه ارزشی نداره @zananegiii
🔰 روزگاری که میرزا ملکم‌خان به تشخیص دربار و دولت از ایران تبعید شد، بی‌کار و بی‌جیره و مواجب در بلاد عثمانی رها بود. اسماعیل رائین می‌نویسد: "برای پیدا کردن کار و شغل مناسبی که بتواند شکم خود را سیر کند، به دربار و دولت عثمانی پناه برد، و حتی گفته‌اند: که در روزنامه‌های استانبول شروع به فحاشی و هتاکی علیه دولت ایران کرد و تقاضای تابعیت دولت عثمانی را نمود." 📚 کتاب میرزاملکم‌خان، زندگی و کوشش‌های سیاسی او 🔺پ.ن: گویا از قدیم‌الایام رویه‌ی تابعیت‌خواهی و ویزا‌گرفتن، همینی بوده که این روزها از امثال علی کریمی شاهدیم. با این تفاوت که روزگاری شکم‌گرسنه آدم‌ها را به وطن‌فروشی وامی‌داشت و حالا شکم‌سیری. 🏫 مدرسه تاریخ‌اندیشی قصص 🆔 @qasas_school
در سخت‌ترین مواقع هم افسرده نباشید انقلاب با چهره‌ها و دل‌های افسرده تضمین‌شدنی نیست. انقلاب با دل‌های پرشور و چهره‌های شاداب تضمین می‌شود. هیچ‌کس مرا در این دوره نشیب و فراز انقلاب در سخت‌ترین مواقع، نتوانسته است با قیافهٔ افسرده ببیند. چرا افسرده باشیم؟ ما که به دنبال إحدی الحُسنَیَینیم؛ یا یا پیروزی، دیگر چرا افسردگی؟ افسرده نباشید چهره‌ها شاداب باشد، نشاط داشته باشید. آن‌وقت شعارتان همین است که آمریکا و مزدورانش هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند. ما در زیر بار سختی‌ها و مشکلات و دشواری‌ها قد خم نمی‌کنیم. «ما راست‌قامتان جاودانهٔ تاریخ خواهیم ماند.» تنها موقعی سرپا نیستیم که یا کشته شویم و یا زخم بخوریم و بر خاک بیفتیم و الّا هیچ قدرتی نمی‌تواند پشت ما را خم بکند . "شهیدبهشتی" @zananegiii
هدایت شده از Majalebidari
Rayat & Revayat_compressed.pdf
13.67M
چه چیزی را می‌خواهد روایت کند؟ «دقیق‌تر که به مسأله حجاب نگاه می‌کنیم، یک پدیده چند وجهیِ پیچیده‌ی غامض را مشاهده می‌کنیم که از هر طرف به آن پرداخته می‌شود، وجه جدید و جنبه‌ای متناقض از طرف دیگر آن بیرون میزند؛ گاهی آنقدر مسئله حجاب ذوابعاد می‌شود که از بیم عدم جامع‌نگری و پرهیز از نگاه‌های یکجانبه، لاجرم بهتر است سکوت کرده و فقط شنونده و خواننده‌ی ماجراهای پیرامون آن بود. اختیاری یا اجباری بودن حجاب، وابستگی یا عدم وابستگی حجاب به مقوله اقتصاد، جواز یا عدم جواز تسامح حکومت در برابر بی‌حجابی در شرایط فعلی، ... همه اینها ما را به این تصمیم رساند که چهارمین شماره نشریه رایات و روایات را به درنگ کردن و اندیشیدن و نوشتن حول مسئله حجاب اختصاص دهیم. در این شماره، شماری از اندیشه‌ورزان حوزه زنان و صاحب نظران مسائل فرهنگی مرتبط با حجاب به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته و فرصتی برای درک بهتر و پاسخگویی به چالشهای مسئله حجاب فراهم آورده‌اند. به قدر استطاعت تلاش کرده‌ایم پرده‌ای از چهره فریضه‌ی حجاب اسلامی بالا بزنیم و یک بینش قابل دفاع را در اختیار مخاطبان قرار دهیم. اللهم وفقنا لما تحب و ترضی...» 🔴شماره چهارم نشریه رایات و روایات منتشر شد: با قلم و کلام اساتید و نویسندگان دکتر ابوالفضل اقبالی حجت‌الاسلام احمد فرحانی حجت‌الاسلام رضا افشار دکتر معصومه نصیری حامد ملحانی مریم اردویی فاطمه ترکاشوند و... سردبیر: زهرا محسنی‌فر مدیر مسئول: شهرام رستمی‌فر دبیر تحریریه: رها عبداللهی صاحب امتیاز: رسانه بیداری 📖مجله https://eitaa.com/joinchat/586285194C6b2170161b
شرحی دارند حضرت آقا در مورد این آیه از سوره‌ی مجادله: «أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ تَوَلَّوْا قَوْمًا غَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مَا هُمْ مِنْكُمْ وَ لَا مِنْهُمْ وَ يَحْلِفُونَ عَلَى الْكَذِبِ وَ هُمْ يَعْلَمُونَ» آيا نديدي كساني را كه طرح دوستي با گروهي كه مورد غضب خدا بودند ريختند؟! آنها نه از شما هستند و نه از آنان! سوگند دروغ ياد مي كنند در حالي كه خودشان مي دانند حضرت آقا در شرح و تفسیر این آیه و خاصه عبارت « ما هم منکم و لا منهم» که در مورد منافقین است فرموده‌اند:« این بدبخت‌ها نه جزو شما هستند تا مشمول خیرات معنوی و ظاهری و باطنی مؤمنین و مسلمین بشوند، نه جزو کفارند تا کفار به صورت دائمی، به صورت استراتژیک..از اینها حمایت کنند...کفار هم از اینها مثل استفاده می‌کنند. تا وقتی لازم دارد، از آنها استفاده می‌کند مثل سنگ استنجا انسانی که آب ندارد باید با سنگ استنجا بکند و خودش را پاک کند. می‌گردد و یک تکه سنگی در بیابان پیدا می‌کند؛ این سنگ را قشنگ تمیزش می‌کند، با لباسش حتی آن را پاک می‌کند..می‌گذارد در جیبش تا وقت استنجا به دردش بخورد. اما وقتی استنجا کرد، دیگر حتی به آن نگاه هم نمی‌کند و از پشت سر آن را پرت می‌کند...تا وقتی که کفار به اینها احتیاج دارند، تا وقتی لازمشان دارند، تا وقتی منافعشان را صد در صد تأمین می‌کنند، با آنها کار دارند. مثل شاه، آن وقت که نتوانست منافع آنها را تأمین کند، از او حمایتی نکردند.و مجبور شد برود. بعد هم که رفت حمایتش نکردند که حالا یک نوکر خودشان را چند روزی پذیرایی کنند» پ ن: سنگ استنجا سنگ یا کلوخی است که بعد از اجابت مزاج و هنگام در دسترس نبودن آب، به وسیله‌ی آن نجاست مانده بر بدن را برطرف می‌کنند. @zananegiii
۱-فاطمه(س) در نهضت و نظام محمدی.mp3
41.29M
🔘 فاطمه(س) در نهضت و نظام محمدی دانشگاه تهران/ ۱۴آذر۱۴۰۱/ حجت الاسلام قنبریان جلسه اول: زنِ نهضت • نهضتی مقابل جاهلیت - در جاهلیت (قدیم و جدید) زن کالاست!/ یا کالای غارتی یا مصرفی! - حجابِ جاهلیت هم از سر عار و عوره (نقطه ضعف) بودن زن بود! - تبرّج و لوکس شدنش در جاهلیت مدرن بخاطر پیشرانی مصرف در اقتصاد است • آیه ۱۱۷نساء چه می گوید؟! - خدایگان مونث با زنده به گوری و عار بودن زن چه نسبتی دارد؟! - نشان آن خدایگان در بازار مدرن! • فاطمه(س) نه عار نه متبرّج! - دختر خدیجه تاجر عفیف - فاطمه(س) حجاب را معنای نو داد: تشخص زن برای حضور اجتماعی - خانه اش هم صحن جامعه و سرحد مرزها بود! - دو یورش! ☑️ @m_ghanbarian
10.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دلم ازین میسوزه تو مدینه یکی نمیگه چه غصه ای داری تو که شب تا سحر واسه مردم تو دعاهات چیزی کم نمیذاری ...
📜 |🔰 ابوذر یا ابوجهل؟! 🔲 مهم نيست كه دشمن چه مى ‏كند و مهم نيست كه چه موقعيتى پيش خواهد آمد. 🔲 بلکه اين نكته اهميت دارد كه تو چه بايد بكنى و در هر موقعيت چگونه موضع بگيرى. 🔲 اين مهم نيست كه دشمن چه مهره ‏اى را بر سر كار مى ‏گذارد، مذهبى و يا بى ‏مذهب را، بى ‏ريش يا با ريش ‏را، كه تو بايد بدانى در برابر هر طرح احتمالى او، چه برنامه ‏ى قطعى را دنبال كنى و چگونه موضع بگيرى. 🔲 بر فرض تو در موقعيت صفر و زير صفر قرار گرفتى و به طور كلى نيروهايت را از دست دادى چه بايد بكنى؟ 🔲 مأيوس بشوى؟ ناله سر بدهى و از حركت تُوبه كنى و شكست را دليل بى ‏كارى و بى ‏عارى بگيرى؟ 🔲 يا اين كه از شكست درس بياموزى و نقطه ‏هاى ضعف را از امروز كنترل كنى و راه نفوذ را از امروز ببندى و دوباره به طرح دعوت و صف و جبهه ‏بندى و قتال و درگيرى روى بياورى؟كه اين تكليف مستمرّ توست! 🔲 تو نمى ‏توانى يك لحظه آرام بمانى و نمى ‏توانى تكليف ‏ها را زير پا بگذارى و شكست، دليل پذيرفتن آن نيست. 🔲 در واقع كسى شكست خورده كه شكست را پذيرفته و يا اين كه فقط پيروزى عادى را هدف گرفته است. 🔲 اما كسى كه شكست را نپذيرفته و از آن درس گرفته و هدفش اين‏ نيست كه آدم ‏ها او را بپذيرند و با او باشند كه مى ‏خواهد آن‏ها امكان انتخاب را داشته باشند و در برابر دعوت باطل، دعوت حق را هم بشنوند و آخر ابوذر و يا ابوجهل شوند و از قوّه به فعليّت برسند. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۵۷ #⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad