eitaa logo
احکام کاربردی
3.1هزار دنبال‌کننده
349 عکس
99 ویدیو
47 فایل
🔸پاسخگو (فاطمی) @a_f_133 👈فهرست موضوعی و عددی احکام؛ https://eitaa.com/ahkam31/910 مساله 11 مسائلی را که انسان غالبا به آن نیاز دارد واجب است یاد بگیرد. پاسخ گویی احکام حرم مطهر 👈 ‎051 32020 👈سایر کانال های ما https://eitaa.com/fatemi222/10600
مشاهده در ایتا
دانلود
🌱✅🌱😂 😂😂 😊😁 پیرزنه دید داره میاد، رفت تو مهدکودک نشست، شروع کرد به خوردن. 🍱 عزرائیل نشست پیشش گفت:چیکار میکنی؟ پیرزنه با صدای بچگونه گفت: میخورم! عزرائیل گفت:بخور می خوایم بریم 😁😂☺️😂 🌷🌹🌹🌹🌹🌹🌷🌹 🌷🌹 🔰🔰 😢اگر انسان علایم را در خود مشاهده میکند و حقی از دیگران یا عبادت به گردن دارد واجب است وصیت کند✍️✍️ اما در غیر اینصورت مستحب است انسان خود را آماده داشته باشد. 🗞📂 احکام احکام شیرین ❤️👇 @ahkameshirin 💙❤️
🏵🎖🏅💍 💕❣️💙 😁😊 😂 بهترین به "طلا" نیست، بلکه "توجه" است و! اما اگر یک خوب؛ به توجه کنه متوجه میشه که فقط "طلا" میخواد و ! نخند 😐☝️ کن 😂😂😂 😂 🌹🌷🌷🌹🌷 🌷🌷🌹🌹🌷 ⚜️ که از آن استفاده میکند ندارد. 🏵 که مدتی استفاده میکرده ولی آن را کنار گذاشته و برآن گذشته طبق نظر بیشتر ندارد 🏅 طلایی که کنار گذاشته شده و سال بر آن گذشته دارد ( البته اگر باشد طبق نظر معظم رهبری ندارد)🏆 احکام احکام شیرین 💎 @ahkameshirin
تعداد وطن هرفرد چند وطن می تواند داشته باشد؟؟؟
تعداد وطن هرفرد چند وطن می تواند داشته باشد ‌| ۲
❓سؤال: حکم نمازخواندن جلوی آینه چیست؟ ✅پاسخ: نماز خواندن مقابل هر آنچه انسان را مشغول می کند، مکروه است. ------------------- 📚 منبع: امام، مکارم، العروه الوثقی مع تعلیقات، ج ۱، الامکنه المکروهه، الحادی و العشرون.
‼️وضو و غسل با وجود لاک ناخن 🔷سؤال : استفاده از لاک توسط خانم‌ها در ناخن های دست و پا هنگام وضو و غسل چه حکمی دارد؟ ✅جواب : تمام ناخن های ‌دو دست در هنگام وضو باید از لاک و هر مانع دیگری پاک باشند، ولی اگر از ناخن های پا، یک ناخن پاک باشد و روی آن مسح کشیده شود، وضو صحیح اسـت اما در هنگام غسل، تمام ناخن های دست و پا باید پاک باشند. 📕منبع: leader.ir @fatemi222
وضوی زن در حضور نامحرم مسأله۱: زن باید در محلی وضو بگیرد که نامحرم ـ مواضعی را که زن باید از او بپوشاند ـ، نبیند و اگر مراقبت نکند و نامحرم او را ببیند گناه کرده است، هر چند وضویش صحیح است. نماز زیارت از طرف دیگران مسأله۲: میتوان به نیابت از افراد زنده و کسانی که از دنیا رفته اند، امامان معصوم (علیهم السلام) را زیارت کرد و نماز زیارت را نیز به نیابت از آنان خواند، همچنین می توان پس از انجام زیارت و نماز، ثواب آن را به دیگران هدیه کرد. وضو با وجود کِرِم ضد آفتاب در اعضاء سؤال۱: آیا وجود کِرِم ضد آفتاب در اعضاء در حال وضوء اشکال دارد؟ جواب: اگر کِرِم جذب پوست شده است و روی پوست چربی که مانع رسیدن آب به پوست باشد، باقی نمانده است، اشکال ندارد. وقف زمین برای مسجد سؤال۲: آیا برای اینکه زمینی وقف مسجد شود، صیغه خاصی لازم است؟ جواب: انشاء صیغه لفظی در وقف شرط نیست، زیرا تحقق آن به معاطات هم ممکن است؛ یعنی اگر زمین به نیت مسجد تحویل داده شود و پس از بنای ساختمان مسجد یا قبل از آن، در آن مکان به نیت مسجد نماز خوانده شود، وقف محقق شده است و تغییر و تبدیل وقف جایز نیست. محتلم شدن در مسجد سوال۳: اگر کسی در مسجد خوابیده باشد، محتلم شود چه وظیفه​ای دارد؟ جواب: پس از بیدار شدن، باید فورا از مسجد بیرون برود. خمس درآمد کودک سؤال۴:پدری به فرزندش پول بخشیده و از طرف کودک در حساب بانکی گذاشته است، آیا خمس سودی که به این پول تعلق میگیرد، باید پرداخت شود؟ در صورت وجوب، پدر باید خمس آن را پرداخت کند؟ جواب: پدر تکلیف ندارد، بنابر احتیاط واجب کودک باید پس از بلوغ، خمس سودی را که قبل از بلوغ به دست آورده‌ و تا زمان بلوغ بر مِلکش باقی مانده است، بپردازد. فعالیت اجتماعی بانوان سؤال۵: فعالیت اجتماعی بانوان در امور فرهنگی و مذهبی، چه حکمی دارد؟ جواب: حضور زن در فعالیتهای اجتماعی، اگر با حفظ ضوابط و جهات شرعی باشد و بدون خوف وقوع در حرام باشد، فی نفسه اشکال ندارد، ولی در هر حال خروج از منزل باید با اجازه شوهر باشد. نجس شدن داخل دهان سؤال۶: اگر داخل دهان به واسطه کشیدن دندان خونی شود، آیا تطهیر داخل دهان لازم است؟ جواب: به طور کلی، با برطرف شدن عین نجاست از داخل دهان ـ هر چند با مستهلک شدن در آب دهان ـ دهان پاک می شود و نیازی به آب کشیدن نیست. خون مردگی زیر ناخن و پوست سؤال۷: آیا خونی که به خاطر کوبیده شدن، زیر ناخن یا پوست میمیرد، نجس است؟ جواب: اگر طوری باشد که به آن خون نگویند، پاک است و اگر به آن خون بگویند، در صورتی که آب به آن برسد، باید برای وضو و غسل ـ اگر مشقت نداشته باشد ـ خون را بیرون آورند و اگر مشقّت دارد، باید اطراف آن را به‌طوری که نجاست زیاد نشود بشویند، و پارچه یا چیزی مثل پارچه، بر آن بگذارند و روی آن به نیت وضو یا غسل، دست تر بکشند. شک در طهارت چرم و اجزای حیوانات سؤال۸: چرم های طبیعی وارداتی که شک داریم از حیوانی است که ذبح شرعی شده یا نه، آیا نجس می باشد؟ جواب: اگر بداند یا احتمال دهد حیوان ذبح اسلامی شده است، پاک است، وگرنه محکوم به نجاست است.
🔹پرسش . آيا بانوان مى توانند همه انگشتان پاى خود را لاك بزنند و در هنگام وضو تنها يك انگشت كوچك پا را براى مسح بدون لاك نزده، نگه دارند؟ 🔸همه مراجع (بجز آيت الله مكارم شيرازي): آرى، مقدار واجب مسح، تنها از سر يكى از انگشتان پا (هرچند انگشت كوچك پا) است.. 🔹[آيت الله مكارم شيرازي:‌ در انگشتان پا اگر يك انگشت (جز انگشت كوچك) خالى از لاك باشد و بر روى آن مسح بكشند، صحيح است. 🔸 تبصره: ۱- اين جواب مربوط به قسمت وضو است. در نبايد بر هيچ يك از اعضا مانعي وجود داشته باشد. ۲-در وضو ناخن دستها نبايد لاك خورده باشد، چون مانع رسيدن آب مي باشد. شخص مي تواند پس از وضو لاك بزند و نماز بخواند. @a_fatemi24
سؤال: استفاده از لاک توسط خانم‌ها در ناخن های دست و پا هنگام وضو و غسل چه حکمی دارد؟ جواب: تمام ناخن های ‌دو دست در هنگام وضو باید از لاک و هر مانع دیگری پاک باشند، ولی اگر از ناخن های پا، یک ناخن پاک باشد و روی آن مسح کشیده شود، وضو صحیح اسـت اما در هنگام غسل، تمام ناخن های دست و پا باید پاک باشند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 کاشت ناخن حرومه؟! 🔵 نکته: در این موشن از دست مرد استفاده شده تا رعایت مسائل شرعی شده باشد. 🍂🌺🍂🌺🍂🌺🍂 @fatemi222
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚 کاشت ناخن مصنوعی و حکم وضو، غسل و نماز با آن
⭕️نظر مقام معظم رهبری درموردکاشت ناخن مصنوعی و حکم وضو، غسل و نماز با آن سؤال: 1. آیا کسی که کاشت ناخن برایش ضرورت ندارد و به‌دلیل عدم امکان یا ضرر یا مشقت زیاد، هنگام وضو یا غسل، ناخن مصنوعی را بر نخواهد داشت، جایز است اقدام به کاشت ناخن کند؟ 2. کسی که بدون ضرورت ناخن مصنوعی کاشته است، وظیفه‌اش نسبت به وضو یا غسل و نماز چیست؟ جواب: 1) در فرض سؤال کاشت ناخن جایز نیست. 2) اگر برداشتن ناخن مصنوعی ممکن باشد، وضو یا غسل با آن باطل است و در نتیجه نماز هم باطل است و چنانچه برداشتن آن تا پایان وقت نماز ممکن نباشد یا مشقت غیر قابل تحمل داشته باشد، باید علاوه بر وضو یا غسل جبیره‌ای، تیمم کند و بعد از برداشتن ناخن، بنا بر احتیاط واجب قضای نمازها را نیز بخواند
طبق نظر اغلب مراجع تقلید و فقها، اگر کاشت ناخن زینت محسوب شود باید دست ها را از دید نامحرم پوشاند. البته علما زینت بودن یا نبودن کاشت ناخن ها را به تشخیص عرف جامعه واگذار کرده اند
آیت‌الله مکارم شیرازی پرسش: آیا کاشت ناخن مصنوعی که سطح ناخن را می‌پوشاند و قابل رشد است مانع وضو است؟ آیا زینت محسوب می‌شود؟ پاسخ: کاشت ناخن مانع رسیدن آب به عضو می شود و وضو و غسل با آن باطل است.
آیت‌الله سیستانی پرسش: حکم غسل و وضو با ناخن کاشته شده، چیست؟ آیا کلاً می‌توان با ناخن کاشته شده غسل کرد و وضو گرفت؟ اگر این طور است چگونه باید انجام شود؟ آیا زینت محسوب می‌شود؟ پاسخ: کاشت ناخن جایز نیست. چراکه مانع از رسیدن آب به اعضا در وضو و غسل و تیمم خواهد بود
😂 💑😁☺️🌹🌷 میدونین هر که میکنه اولین کسی که از دستش‌راحت میشه کیه؟ . . . ” ” ازبس میگیرن 😜😜😜 😅🌾📖 🌷🌹🌷🌷🌷🌷🌹🌷🌷 📄 گرفتن و همچنین بینی از است و ندارد. ❌ ✅ اما که از روشهایی است برای پی بردن به امور واقعیت دارد.☺️ اما مهم اینست که به چه و توسط چه کسی این کار انجام شود . اگر درست انجام شود جواب میدهد ولی اگر شخص نباشد بیشتر از آنست🌷🌸 🌷🌹🌷🌷🌷🌷🌷 🌷🌹🌷🌹🌷 ودرآمد از راه آن سؤال📝 : الف: آیا برای خود ما یادیگران اشکال دارد؟ ب : آیامیتوانیم برای گرفتن به دیگران مراجعه کنیم؟ ج : آیا درآمد، ازاین راه است؟ جواب📚: شرعااعتباری ندارد؛ وکسب درآمد از این طریق نیست. احکام احکام شیرین 🌈💎🌈❤️👇 @ahkameshirin
...🤗😇 یکی رفت پیش گفت: آیا کسی با من میکنه؟؟🤔 👴🏽 گفت : نه! 😳 گفتم : ﺗﻮ ﻛﻪ ﻫﻨﻮﺯ دستم رو ﻧﺪﻳﺪﻯ🙄 گفت : ﻛﻪ ﺩﻳﺪم 😂😂🤪 🌹🌹🌹🌹🌹🌷🌷🌷🌷 ـ💥💥💥 ...👇 ✍️.. و کارایی که معمولاً مثل باز کردن کتاب📖 کف بینی و...انجام میدهند، هیچ مستند و نداشته و از نظر اسلام صحیح نیست❌ ‼️اولین ویژگی کلی گویی است و جزئیات رو نمیگن ، مثلا میگن👇 ❗️سفری در پیش دارید ❗️یا شما خوشبخت می شوید 😏 🌷🌹🌷🌹🌷🌷 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔹نظـر مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم🌷🌹🌷 درباره👇 🌹آیات عظام رهبری و مکارم و سیستانی دامت برکاتهم🌷🌹 دعانویسی و از خرافات است و جایز نیست❌ رجوع مردم به آنها هم است😳 پول گرفتن در برابر این کارها، اشکال دارد .⛔️❌ 🌷🌹🌷🌹🌷 ودرآمد از راه آن سؤال📝 : الف: آیا برای خود ما یادیگران اشکال دارد؟ ب : آیامیتوانیم برای گرفتن به دیگران مراجعه کنیم؟ ج : آیا درآمد، ازاین راه است؟ جواب📚: شرعااعتباری ندارد؛ وکسب درآمد از این طریق نیست. احکام احکام شیرین @ahkameshirin
ـ⁣⁣⁣⁣☘️🌺☘️🌺☘️ ـ⁣⁣⁣⁣🌺☘️🌺☘️ ـ⁣⁣⁣⁣☘️🌺☘️﷽ ـ⁣⁣⁣⁣🌺☘️ ـ⁣⁣⁣⁣☘️ ❓امسال شب یلدا با ایام فاطمیه هم‌زمان شده؛ این شب رو جشن بگیریم، اشکال نداره؟ 📚 همه مراجع: این‌جور مراسم‌ها اگه باعث بی‌احترامی به اهل‌بیت(علیهم‌السلام) نباشه، اشکال نداره. 👌 احکام یار: 🔸 اولاً: شب یلدای امسال، نه در فاطمیه اوله و نه در فاطمیه دوم. 🔸 ثانیاً: برگزاری یه مهمونی خونوادگی ساده در هیچ شرایطی اشکالی نداره؛ مخصوصاً که خیلی وقت‌ها این‌جور مراسم‌ها باعث صله رحم و رفع کدورت‌ها می‌شه. 🔺 استفتا از دفتر مراجع. @fatemi222
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃 ﷽ 🍃🍂🌺🍃 🌺 ❗️ بعضی از مردم وقتی جایی مهمون هستن، بچه‌ها یا دیگران رو هم همراه خودشون می‌برن؛ درحالی‌که فقط آقا به‌تنهایی یا آقا و بانو دعوت بودن. 📛 این کار درست نیست. ✍️ همراه‌بردن کسانی که دعوت نیستن، فقط در صورتی اشکال نداره که مطمئن باشیم میزبان راضیه. 🔸 اما اگه شک داریم که راضیه یا نه، یا مطمئن هستیم راضی نیست، نباید این کار رو کنیم. ⭕️ امام صادق(ع): «هر وقت یکی از شما به مهمونی دعوت شدین، بچه‌ها رو با خودتون نبرین. اگر این کار رو کنین، کار حرامی کردین و این یه جور غصب حساب می‌شه». 🔺 استفتائات آیت‌الله مکارم شیرازی؛ حوزه نت؛ حدیث: بحارالأنوار، ج72، ص445. @fatemi222
☑️سئوال 1 پوشیدن جوراب نازک و بدن نما برای خانم ها در بیرون از منزل و انظار نامحرمان چه صورت دارد؟ و بیرون گذاشتن موهای سر از چادر در مقنعه توسط خانم ها در دید نامحرمان چگونه است؟ ✅پاسخ حضرت آیةالله خامنه ای: پوشاندن بدن از نامحرمان بر زن واجب است و چنین جوراب هایی برای حجاب شرعی واجب کفایت نمی کند و پوشیدن تمام موی سر در برابر نامحرمان واجب است. ☑️سئوال 2 آرایش زنان در خیابان ها و بیرون گذاشتن مقداری از موها و پوشیدن جوراب بدن نما و لباس محرک چه صورت دارد؟ ✅پاسخ حضرات آیات عظام فاضل لنکرانی، بهجت، صافی گلپایگانی: حرام است. حضرات آیات عظام مکارم شیرازی، تبریزی، سیستانی: جایز نیست. ________ @fatemi222
☑️سئوال اگر کسی بداند جایی یا چیزی نجس است آیا بر او واجب است که دیگران را از بون آن مطلع کند؟ ✅پاسخ ▫️1. اگر انسان ببیند کسى چیز نجسى را مى‏خورد یا با لباس نجس نماز مى‏خواند، لازم نیست به او بگوید.[1] ▫️2. اگر جایى از خانه یا فرش کسى نجس باشد و ببیند بدن یا لباس یا چیز دیگر کسانى که وارد خانه او مى‏شوند با رطوبت به جاى نجس رسیده است، لازم نیست به آنان بگوید.[2] ▫️3. اگر صاحب خانه در بین غذا خوردن بفهمد غذا نجس است، باید[3] به مهمانها بگوید، اما اگر یکى از مهمانها بفهمد، لازم نیست به دیگران خبر دهد،[4] ولى چنانچه طورى با آنان معاشرت دارد که مى‏داند که به واسطه نگفتن،[5] خود او [6] هم نجس مى‏شود باید بعد از غذا به آنان بگوید.[7] 👇 〰〰〰 👇 آیات عظام: 🔹[1]. بهجت: مگر این که با او طورى معاشرت داشته باشد که اگر نگوید، لوازم مشترک بین آن دو نجس خواهد شد. توضیح المسائل مراجع، ج 1، ص 96- 97، مسأله 143. 🔹[2]. بهجت: مگر این که مثل مسأله فوق با آنها معاشرت داشته باشد. اراکى: بنا بر احتیاط واجب باید به آنان بگوید. گلپایگانى: بنا بر احتیاط لازم باید به آنان بگوید. خوئى، تبریزى: [اگر] در معرض این باشد که نجاست به مأکول و مشروب سرایت کند، باید به آنان بگوید. مکارم: احتیاط آن است که به او اعلام کند. سیستانى: چنانچه او موجب این امر شده باشد، باید با دو شرطى که در مسأله پیش گذشت به آنان بگوید. صافى: وجوب اعلام به آنان معلوم نیست. زنجانى: به چهار شرط لازم است به آنان بگوید: شرط اول: آن که صاحب خانه آنها را دعوت کرده باشد و یا در مجالسى چون مجلس روضه دعوت عمومى شده باشد، پس اگر کسى بدون دعوت صاحب خانه وارد شود، بر صاحب خانه لازم نیست نجس شدن لباس یا بدن او را بگوید. شرط دوم: آن که جا یا چیز نجس به گونه‏اى باشد که تماس بدن یا لباس افراد با رطوبت، با آن متعارف است مثلًا اگر دستمالى که در کنار دستشویى گذاشته مى‏شود نجس باشد، بر صاحب خانه لازم است نجس شدن بدن یا لباس دیگران را به آنها بگوید، ولى اگر قسمتى از دیوار اتاق که معمولًا دست تر به آنها زده نمى‏شود نجس باشد و بدن یا لباس دیگران با رسیدنِ به آن نجس شود، لازم نیست به آنها گفته شود. شرط سوم: آن که در معرض آن باشد که نجاست به چیزهاى خوردنى و آشامیدنى سرایت کند. شرط چهارم: آن که احتمال بدهد میهمانها به گفته او ترتیب اثر مى‏دهند. همان، مسأله 144. 🔹[3] سیستانى: با شرط دوّمى که گذشت .. مکارم: بنا بر احتیاط باید . 🔹[4] اراکى، فاضل: بقیه مسأله ذکر نشده. مکارم: فقط خودش باید اجتناب کند مگر این که با او معاشرت داشته باشند که براى جلوگیرى از آلودگى خودش، مى‏تواند بعد از غذا خوردن به آنها بگوید تا دست و دهان خود را آب بکشند. 🔹[5] خوئى، گلپایگانى، تبریزى، صافى: چنانچه طورى با آنان معاشرت دارد که ممکن است به واسطه نجس بودن آنان. 🔹[6] بهجت: لوازم خود او. 🔹[7] صافى: یا بعد از غذا به آنان بگوید یا خودش به وظیفه شخصى خود عمل کند. سیستانى: چنانچه طورى با آنان معاشرت دارد که به واسطه نجس بودن آنان خود از جهت ابتلاى به نجاست، مبتلا به مخالفت حکم الزامى مى‏شود باید به آنان بگوید. زنجانى: چنانچه طورى با آنان معاشرت دارد که بداند بواسطه نجس بودن آنان لوازم منزل او نجس مى‏شود و از نجاست آن به گونه‏اى غفلت کرده که باعث مثلًا خوردن چیز نجس مى‏گردد یا سبب مى‏گردد که در لباس یا بدن نجس نماز خوانده و دیگر در وقت، نمازش را با لباس یا بدنِ پاک نخواهد خواند، لازم است بعد از غذا به آنان بگوید. همان، مسأله 145. ________ @fatemi222
💠 روزی شیطان😈همه جا اعلام کرد قصد دارد از کارش دست بکشد و وسایلش را با تخفیف ویژه به حراج بگذارد! 🔹همه مردم جمع شدن و شیطان وسایلی از قبیل : غرور، خودبینی، شهوت، مال اندوزی، خشم، حسادت، شهرت طلبی و دیگر شرارت ها را عرضه کرد... 🔹در میان همه وسایل یکی از آنها بسیار کهنه و مستعمل بود و بهای گرانی داشت! کسی پرسید : این عتیقه چیست ؟ شیطان گفت : این نا امیدی است... شخص گفت : چرا اینقدر گران است؟ شیطان با لحنی مرموز گفت :این موثرترین وسیله من است ! شخص گفت : چرا اینگونه است؟ شیطان گفت : هرگاه سایر ابزارم اثر نکند فقط با این میتوانم در قلب انسان رخنه کنم و وقتی اثر کند با او هر کاری بخواهم میکنم... 🔹این وسیله را برای تمام انسانها بکار برده ام، برای همین اینقدر کهنه است. @fatemi222
☑️سئوال آیا اگر اذکار نماز، هنگام حرکت بدن گفته شود، نماز باطل است؟ ✅پاسخ مراجع تقلید در این زمینه ‌می‌گویند: هنگام گفتن ذکرهاى واجب در ، بدن باید بى‌حرکت باشد، بلکه بنابر احتیاط واجب، در موقع گفتن ذکرهاى مستحب نیز باید بدن آرام باشد.[1] حال اگر عمداً ذکر واجب را هنگام حرکت بدن بگوید نماز باطل است و اگر ذکر مستحبی را هنگام حرکت بدن بگوید (مثلًا موقع رفتن به یا رفتن به تکبیر بگوید)، چنانچه به قصد مطلق ذکر باشد، نماز صحیح است، ولی اگر به قصد ذکرى که در نماز وارد شده (ذکر مستحبی) بگوید، اکثر مراجع می‌گویند، بنابر احتیاط واجب، باید نماز را دوباره بخواند،[2] ولی برخی از فقها، در این صورت هم نماز را صحیح شمرده‌اند.[3] ------------------------- [1]. ر. ک: امام خمینی، توضیح المسائل (محشّی)، گردآورنده، بنی‌هاشمی خمینی، سید محمدحسین، ج‌1، ص 538، م 965، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ هشتم، 1424ق. غیر از ذکر «بحول اللّٰه و قوته اقوم و اقعد» که در حال برخاستن گفته می‌شود. [2]. امام خمینی(ره) در این صورت، فتوا به اعاده نماز می‌دهند. [3]. آیات عظام خوئى، سیستانی و تبریزى؛ ر. ک: امام خمینی، توضیح المسائل (محشّی) ، ج‌1، ص 538، م 966. __________ @fatemi222
☑️سئوال آیا در احکام اسلامی استفاده از برای مرد در هر حال حرام است؟ کسانی‌که دندان طلا استفاده می‌کنند حکم شرعی آن چگونه است؟ ✅پاسخ استفاده مردان از طلا، جهت جایز نیست و در روکش دندان مصنوعی که از طلا ساخته می‌شود، اگر جهت زینت، نباشد، استفاده از آن اشکالی ندارد. 🔹ضمائم: پاسخ مراجع عظام تقلید نسبت به این سؤال، چنین است:[۱] ☘حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی): دندان طلا برای مردان مانعی ندارد مگر دندان‌های جلو که آشکار است که اگر به قصد زینت باشد احتیاطاً باید از آن خودداری کرد. ☘حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی (مد ظله العالی): استفاده از دندان طلا اشکال ندارد. ☘حضرت آیت الله العظمی صافی‌ گلپایگانی (مد ظله العالی): استفاده از دندان طلا اگر زینت محسوب نشود برای مرد مانعی ندارد. ☘حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی (مد ظله العالی): در غیر دندان‌های جلو مانعی ندارد. ------------------------- [۱]. استفتا از دفاتر آیات عظام: خامنه‌ای،سیستانی،شبیری زنجانی،مکارم شیرازی،صافی گلپایگانی، نوری همدانی (مد ظلهم العالی)، توسط سایت اسلام کوئست. __________ @fatemi222
😂 ...🤗😇 یکی رفت پیش گفت: آیا کسی با من میکنه؟؟🤔 👴🏽 گفت : نه! 😳 گفتم : ﺗﻮ ﻛﻪ ﻫﻨﻮﺯ دستم رو ﻧﺪﻳﺪﻯ🙄 گفت : ﻛﻪ ﺩﻳﺪم 🌹🌹🌹🌹🌹🌷🌷🌷🌷 ـ💥💥💥 ...👇 ✍️.. و کارایی که معمولاً مثل باز کردن کتاب📖 کف بینی و...انجام میدهند، هیچ مستند و نداشته و از نظر اسلام صحیح نیست❌ ‼️اولین ویژگی کلی گویی است و جزئیات رو نمیگن ، مثلا میگن👇 ❗️سفری در پیش دارید ❗️یا شما خوشبخت می شوید 😏 🌷🌹🌷🌹🌷🌷 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔹نظـر مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم🌷🌹🌷 درباره👇 🌹آیات عظام رهبری و مکارم و سیستانی دامت برکاتهم🌷🌹 دعانویسی و از خرافات است و جایز نیست❌ رجوع مردم به آنها هم است😳 پول گرفتن در برابر این کارها، اشکال دارد .⛔️❌ 💑 میدونین هر که میکنه اولین کسی که از دستش‌راحت میشه کیه؟ . . . ” ” ازبس میگیرن 😜😜😜 🌹🌹🌹🌷🌷 📄 گرفتن و همچنین بینی از است و واقعیت ندارد. ❌ ✅ اما که از روشهایی است برای پی بردن به امور پنهان واقعیت دارد.☺️ اما مهم اینست که به چه روش و توسط چه کسی این کار انجام شود . اگر درست انجام شود جواب میدهد ولی اگر شخص مطمئنی نباشد ضررش بیشتر از فایده آنست🌷🌸 🌷🌹🌷🌷🌷🌷🌷 🌷🌹🌷🌹🌷 ودرآمد از راه آن سؤال📝 : الف: آیا برای خود ما یادیگران اشکال دارد؟ ب : آیامیتوانیم برای گرفتن به دیگران مراجعه کنیم؟ ج : آیا درآمد، ازاین راه است؟ جواب📚: شرعااعتباری ندارد؛ وکسب درآمد از این طریق نیست. احکام احکام شیرین @ahkameshirin