29.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
🔺#ببینید
نماهنگ | #بی_مردم
🎙 بانوای: #حاج_مهدی_رسولی
🔺رهبر انقلاب بعد از مراسم دیشب، به حاج مهدی گفتند این مرثیهی شما (اشاره به مداحی #بی_مردم) کار یک منبر نه بلکه کار چند منبر رو با هم کرد.
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official
سخنی دربارهٔ اواخر زندگی حضرت فاطمه (س)
سراسر جمله عالم پُر زنانند
زنی چون فاطمه، خَيرالنّسا، كو؟
(سنایی)
مرگ پدر، مظلوم شدن شوهر، از دست رفتن حق، و بالاتر از همه دگرگونیهایی كه پس از رسول خدا -به فاصلهای اندك- در سنّت مسلمانی پديد گرديد، روح و سپس جسم دختر پيغمبر را سخت آزرده ساخت. چنانکه تاريخ نشان میدهد، او پيش از مرگ پدرش بيماری جسمی نداشته است... . تا آنجا كه میدانم و اسناد نشان میدهد نه ضعيف بنيه و نه رنگپريده و نه مبتلا به بيماری بوده است.
بيماری او پس از اين حادثهها آغاز شد. وی روزهایی را كه پس از مرگ پدر زيست، رنجور، پژمرده و گريان بود. او هرگز رنج جدایی پدر را تحمل نمیكرد و برای همين بود كه چون خبر مرگ خود را از پدر شنيد لبخند زد. او مردن را بر زيستن بدون پدر شادیِ خود میدانست.
داستان آنان را كه به در خانهٔ او آمدند و میخواستند خانه را با هركس كه درون آن است آتش زنند، نوشتيم. چنانكه ديديم سندهای قديمی چنان واقعهای را ضبط كرده است. خودِ اين پيشآمد به تنهایی برای آزردن او بس است تا چه رسد كه رويدادهای ديگر هم بدان افزوده شود... .
زندگانی فاطمهٔ زهراء، استاد سیدجعفر شهیدی، صص۱۴۴-۱۴۶
کانال سبک زندگی اهل بیت(ع)
https://eitaa.com/ahlebit110
https://t.me/ahlbeyt110
▪️پرسشهای پرتکرار درباره شهادت حضرت زهرا (س) و پاسخ استاد محمد هادی یوسفی غروی
1⃣ شهادت حضرت زهرا (س) در فاطمیۀ اول است یا دوم؟
🔹فاطمیۀ اول سیزدهم ماه جمادی الاول و فاطمیۀ دوم سوم ماه جمادی الثانی است؛ این دو فاطمیه به این دلیل است که در فاطمیۀ اول حوادث، و در فاطمیۀ دوم شهادت حضرت واقع شده و فاصلۀ بین این دو فاطمیه سه هفته است که این سه هفته زمان بستری شدن حضرت زهرا (س) است. در فاطمیۀ اول سبب شهادت پیش آمده و در فاطمیۀ دوم شهادت واقع شده است. در مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران فاطمیه دوم به رسمیت شناخته شده چون تأییدهای متعددی دارد.
2⃣ آیا حضرت زهرا (س) با پهلوی آسیبدیده و جراحات واردشده بر بدن ایشان به مسجد رفت و خطبۀ فدکیه خواند؟
🔹ابن ابی الحدید معتزلی شافعی بغدادی درباره تاریخ غصب فدک در کتاب «شرح نهج البلاغه» از یکی از علمای شیعه در یکی از روستاهای اطراف شهر شیعهنشین حلّۀ عراق نقل میکند که حدود ۱۰ روز بعد از رحلت پیامبر (ص)، فدک را از دست حضرت زهرا (س) یا از دست وکلای حضرت زهرا (س) در آوردند و خطبهخوانی حضرت زهرا (ع) در مسجد، حدود ۱۰ روز بعد از رحلت پیامبر(ص) و قبل از حوادث بوده، نه اینکه حضرت زهرا (س) با پهلوی آسیب دیده و سقط جنین به مسجد رفته و خطبه خوانده باشد. آن حوادث حدود ۵۰ روز بعد از این جریان واقع شده است.
3⃣حضرت زهرا (س) چگونه به شهادت رسید؟
🔹در این زمینه دو روایت موجود است. روایت اول از سلمان است و روایت دوم از عبدالله بن عباس. در روایت دوم چنین توضیحاتی آمده که حضرت زهرا (س) باردار بودند و سقط جنین رخ داد، البته نه به طور طبیعی بلکه به دلیل آسیبرسانی به حضرت، جنین سقط شد. اصل این مسئله مسلم است. اما در کیفیت سقط جنین دو روایت داریم، یکی همین نقل معروفی که در خبر سُلیم از سلمان فارسی است که میگوید که حضرت بین دَر و دیوار واقع و فشار داده شد و بر اثر فشار همان جا سقط جنین رخ داد، یعنی در حین حمله به خانۀ امیرالمؤمنین (ع) و بیرون بُردن امیر المؤمنین (ع)؛
در صورتی که خبر منحصر به این نیست و خبر دیگر این است که از امام صادق (ع) پرسیدند: حضرت زهرا (س) چه زمانی رحلت کردند؟ و حضرت صادق (ع) تعبیر فرمودند: تاریخ وفات جده ام فاطمهٔ زهرا سوم ماه جماد الثانی است؛ یعنی سه ماه بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) و سبب وفات ایشان این بود که فلان شخص به دستور خلیفۀ دوم با سر غلاف شمشیر به دو پهلوی حضرت زد و این موجب سقط جنین و منتهی به شهادت حضرت شد.
🔹در این خبر گفته نمیشود که سقط جنین در همان لحظه رخ داد، بلکه ظاهراً مثل هر بانوی دیگری که باردار باشد و چنین ضربههایی برایش پیش بیاید، طبعاً ممکن است که سقط با فاصلهٔ اندک یا کمی بیشتر بعد از ضربه روی دهد. برای ضربه زدن به حضرت خبر معتبری که داریم در «اصول کافی» است که گفته شده: «ضربْت فَاطِمَهَ (زده شد)» کیفیت زدن و تفصیل آنجا نیست.
4⃣ محل دفن حضرت زهرا (س) هنوز هم مخفی است؟ آیا ایشان در بقیع دفن شده است؟
🔹دلیل اصلی پنهان ماندن مرقد حضرت زهرا (س) وصیت ایشان بود. ایشان را طبق وصیت شبانه غسل دادند و کفن کردند. البته مخفی بودن قبر ایشان تا حدود دویست سال بود. کهنترین متنی که در این باره در دست است، مؤید این است که پیامبر (ص) کنار دَر ورودی و خروجی مسجد مدینه یک مکانی را برای نماز بر جنازهها اختصاص داده بودند؛ ۷ یا ۸ نفری که برای شرکت در تشییع شبانه فراخوانده شده بودند برای عمل به این سنت، جنازه را به مسجد بُردند و امیرالمؤمنین (ع) و همراهان در همان محل بر جنازه حضرت زهرا (س) نماز خواندند؛ سپس جنازه را به منزل برگرداندند و در منزل دفن کردند.
🔹روایت صحیحی از حضرت امام رضا (ع) در این زمینه هست که شخصی از اصحاب امام رضا (ع) به نام بَزَنْطی از ایشان درباره محل دفن حضرت زهرا (س) پرسید و حضرت فرمودند: «دفنت في بیتها فلما زادت بنو امیه في المسجد صارت في المسجد»؛ امیرالمؤمنین او را در خانهاش دفن کرد، ولی وقتی بنیامیه مسجد پیامبر (ص) را توسعه دادند، خانۀ امیرالمؤمنین که متضمن بر قبر حضرت زهرا بود هم داخل دایرۀ مسجد شد.
اکنون آخرین قسمت از حجرههای خانه پیامبر (ص), منزل امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا(س) شمرده میشود که مشتمل بر محل دفن حضرت زهرا (س) است.
🔹متن مرثیهای که امیرالمؤمنین(ع) درباره حضرت بعد از دفن ایشان خطاب به پیامبر اکرم(ص) فرمودند نیز نشان میدهد محل دفن حضرت نزدیک قبر خود پیامبر اکرم (ص) بوده است نه در بقیع؛ اینکه مدام گفته میشود «گوهر پنهان بقیع» و حضرت زهرا (س) در بقیع دفن شده اشتباهی است که اهل سنت مغلطهکاری کردند و فاطمۀ زهرا را به فاطمه بنت اسد، مادر امیرالمؤمنین(ع)، ملتبس کردند. در بقیع قبر فاطمه هست و اولین کسی که از بنیهاشم در بقیع دفن شده، همان فاطمه است؛ اما نه فاطمه بنت محمد (ص) بلکه فاطمه بنت اسد، مادر امیرالمؤمنین (ع).
قبری هم که اکنون در بقیع هست، فاطمه بنت اسد است.
5⃣ بنابراین تا چه زمانی محل دفن حضرت زهرا(س) مخفی بوده است؟
تا عصر امام رضا (ع) محل دفن حضرت زهرا (س) مخفی مانده بود. وقتی امام رضا (ع) صریحاً میفرماید: «دفنت في بيتها فلما زادت بنو اميه في المسجد صارت في المسجد» بدین معناست که از محل دفن ایشان رفع ابهام شده و دیگر قبر ایشان مخفی نیست. البته بعد از امام رضا (ع) باز خبرهای دیگری از حضرت امام جواد (ع)، امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) درباره محل دفن حضرت زهرا (س) در خانهاش وجود دارد که تفصیلش در کتاب «موسوعة التاریخ الاسلامی» آمده است.
6⃣ آیا تعبیر «وفات» در روایات و اخبار تاریخی دلالت بر «عدم شهادت» دارد؟
🔹امام صادق (ع) در روایتی سوم جمادی الثانی را روز وفات حضرت زهرا دانسته است. متأسفانه عدهای این «وفات» را دستاویزی قرار دادهاند که حضرت شهید نشده و به مرگ طبیعی از دنیا رفته است.
🔹باید توجه داشت که تعبیر وفات اعم است. شهادت نوعی از وفات است. «وفات» انواع مختلفی دارد که یکی از آنها شهادت است. لذا تعبیر «وفات» نافی «شهادت» نیست.
🔹شاهد این حرف اینکه در ادامۀ همان روایت حضرت میفرماید: «کَانَ سَبَبُ وَفَاتِهَا اَنَّ قُنْفُذاً مَوْلَی عُمَرَ لَکَزَهَا بِنَعْلِ السَّیْفِ بِاَمْرِهِ؛ سبب وفات ایشان این بود که قنفذ، غلام عمر، به دستور عمر با نعل شمشیر به حضرت زد».
🔹همچنین در کتاب کافی از امام کاظم (ع) نقل شده که فرمود: «إِنَّ فَاطِمَةَ ع صِدِّيقَةٌ شَهِيدَةٌ».
7⃣ مراد از «نعل شمشیر» که در روایتی ضربه با آن علت شهادت حضرت زهرا (س) دانسته شده چیست؟
🔹در روایتی امام صادق (ع) علت وفات را ضربهای دانستهاند که قنفذ، غلام عمر، با «نعل سیف» به ایشان زد. اما «نعل سیف» کجای شمشیر است؟
🔹وقتی شمشیر را به دیوار تکیه میدهند سرِ شمشیر به طرف زمین و قبضۀ شمشیر به طرف دیوار قرار میگیرد. از آنجا که سرِ شمشیر مکرراً روی زمین کشیده میشود ساییده میشود. برای جلوگیری از این ساییدگی پوستهای فلزی یا غیرفلزی به این انتهای شمشیر میزدند و در عربی به آن «نعل سیف» میگویند. گویا این حالت را به «نعال» به معنای دمپایی یا کفش تشبیه میکنند و انگار این نیز کفشک شمشیر است.
🔹قنفذ با این طرف شمشیر به دو پهلوی حضرت زهرا (س) زد به طوری که سبب سقط جنین شد.
برگرفته از مصاحبه استاد با شفقنا
کانال سبک زندگی اهل بیت(ع)
https://eitaa.com/ahlebit110
https://t.me/ahlbeyt110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ سئوال:
❇️سگ که حیوان مفید و با وفایی است. چرا اسلام نگهداری آن را در کنار انسان و همدم شدن با ان در خانه را منع کرده است؟
✅ پاسخ:
پاسخ علمی این سئوال را در کلیپ بالا ببینید.
واقعا جای سگ درخانه نیست! کلیپ بالا نه مال حوزه علمیه نه سپاه و بسیج، بلکه تحقیقی ازخود غربی ها است که در باره کناره گیری از سگ بیان گردیده است.
کانال سبک زندگی اهل بیت(ع)
https://eitaa.com/ahlebit110
https://t.me/ahlbeyt110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 سخنان رحیم پور ازغدی در مورد فساد در سیستم و فساد چای دبش
کانال سبک زندگی اهل بیت(ع)
https://eitaa.com/ahlebit110
https://t.me/ahlbeyt110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فاطمیه
📽 گوشه ای از #مناظره جالب حجتالاسلام #روح_الله_ثانی با #ماموستا_حشمتی درباره #شهادت_حضرت_زهرا سلاماللهعلیها در منابع اهل سنت
💥ببینید و انتشار دهید
🚩کانال حقیقت شيعه
🆔 @hagigatshia14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه روز روزه بودن، همه شب نماز کردن
همه ساله حج نمودن، سفر حجاز کردن
زمدینه تا به مکه، سر و پا برهنه رفتن
دو لب از برای لبیک، به وظیفه باز کردن
به مساجد و معابد، همه اعتکاف جستن
ز ملاهی و مناهی، همه احتراز کردن
شب جمعه ها نخفتن، به خدای راز گفتن
ز وجود بی نیازش، طلب نیاز کردن
به خدا که هیچ یک را، ثمر آنقدر نباشد
که به روی نا امیدی، در بسته باز کردن
شیخ بهایی
کانال سبک زندگی اهل بیت(ع)
https://eitaa.com/ahlebit110
https://t.me/ahlbeyt110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️چه بهانه ای برای نماز نخواندن دارید؟
رد شدن در مصاحبه بانک
شهیدمحمد جواد تندگویان وزیرنفت دولت شهید رجایی در خاطرات خود می گوید:
بهعنوان نفر سوم سهمیه انتخابی یکی از آن بانکها جهت اعزام به انگلستان انتخاب شد. آخرین مرحله مصاحبه بود.
مصاحبهکننده از او پرسید:
«اگر در خیابانها و یا بوستانهای لندن با یک دخترخانم عریان روبهرو شوی و یا در یکی از محافل تهران با یک دخترخانم نیمهعریان روبهرو شوی، چه عکسالعملی از خود نشان میدهی؟»
جواد پاسخ داده بود: «در صورتی که با چنین وضعی روبهرو شوم، چون قادر نیستم مانع رواج منکرات شوم، ابتدا سعی میکنم خودم را از مسیر دور کنم و به او نگاه نکنم و بعد از خداوند درخواست میکنم مرا یاری دهد که بر نفس امارهام مسلط شوم و طلب توفیق میکنم که حتی در عالم تصور و رؤیا هم به او نیندیشم.»
زیر ورقه آزمون او نوشتند: «نامبرده به علت تعصبات مذهبی صلاحیت اعزام به خارج از کشور را ندارد!»
آوای توحید در اسارت
پسر شهید تندگویان نقل می کند: زماني پيكر پدر را براي مان آوردند كه بسياردلتنگ او بوديم. پس از ۱۱ سال انتظار كه انتظار غريبي بود، پاهايي را كه بسيار دلتنگ آمدنش بودم، بوسيدم. او در سالهاي اسارت و در سلول انفرادي، تنها صدايش براي ستايش پروردگار بود. او آزاده اي تمام قامت بود كه فرياد «هيهات منا الذله» را با صداي بلند فرياد مي زد... هميشه خاك وطن را عزيز مي دانست و بر زبان سخن زنده باد ميهن را مي سرود...
او آن قدر "قرآن را با صداي بلند خوانده بود" كه نگهبانان عراقي به او مي گفتند: ما از تو اطلاعات نمي خواهيم، فقط با قرآن خواندنت به ديگر اسيران روحيه نده.
وقتي پيكر پدر را تحويل گرفتیم، آن قدر "حنجره او را فشرده بودند كه تمام استخوان هاي حنجره اش خرد شده بود""او آرزوي «سكوت» را بر دل عراقي ها گذاشت
من تندگویان هستم
گفت: به خاطر آنكه قاب عكس صدام را شكسته بودم، مرا به گودالی كه هشتاد پله از زمین فاصله داشت، بردند آنجا شبیه یك مرغدانی بود وقتی مرا در سلولم حبس كردند، از بس كوچك بود، میبایست به حالت خمیده در آن قرار میگرفتم. آن سلول درست به اندازه ابعاد یك میز تحریر(یک متر در دو متر) بود. شب فرا رسید و كلیههایم از شدت سرما به درد آمده بود. به هر طریق كه بود، شب را به صبح رساندم. تحملم تمام شده بود...با پا محكم به در سلول كوبیدم... نگهبان كه فارسی بلد بود، گفت:چیه؟... چرا داد میزنی؟... گفتم: یا مرا بكشید یا از اینجا بیرون بیاوریدكه كلیهام درد میكند. اگر دوایی هست برایم بیاورید! دارم میمیرم...
او در سلول را باز كرد و چندمتر جلوتر در یك محوطه بازتر مرا كشاند و گفت: همین جا بمان تا برگردم... در آنجا متوجه یك پیرمرد ناتوان شدم. او در حالی كه سكوت كرده بود، به چشمانم زل زدو بیمقدمه پرسید: ایرانی هستی؟... جوابش را ندادم. دوباره تكرار كرد. گفتم: آره، چه كار داری؟ پرسید: مرا میشناسی؟ گفتم: نه از كجا بشناسم؟ گفت: اگرایرانی باشی، حتما مرا میشناسی... گفتم: اتفاقا ایرانیام؛ ولی تو را نمیشناسم. پرسید: وزیر نفت ایران كیست؟ گفتم: نمیدانم. گفت: نام محمد جواد تندگویان را نشنیدهای؟ گفتم: آری، شنیدهام. پرسید: كجاست؟... گفتم: احتمالاً شهید شده. سری تكان داد و گفت: تندگویان شهید نشده و كاش شهید میشد. گفت من تندگویان هستم و یازده سال است که ازاین سیاه چال به اون سیاه چال در رفت و آمد هستم وفعلا در این سیاه چال، که ۴طبقه زیر زمین در پادگان هوا نیروز عراق به نام الرشید است محبوس هستم.
دیگر همه چیز را فهمیدم. بغض گلویم را گرفته بود. فقط نگاهش میكردم. نگاه به بدنی كه از بس با "اتوی داغ به آن كشیده بودند، مثل دیگ سیاه شده بود"گفتم: اگر پیامی داری بهم بگو... گفت: پیـام من مرزداری از وطن است... صبوری من است... نگذارید وطن به دست نااهلان بیفتد... نگذارید دشمن به خاك ما تعرض كند... استقامت، تنها راه نجات ملت ماست... بگذارید كشته شویم، اسیر شویم؛ ولی سرافرازی ملت به اسارت نیفتد...گفتم: به خدا قسم... پیامت رابه همه ایرانیان میرسانم خم شدم دستش را ببوسم كه نگذاشت...
شهید رجایی به همسر محمدجواد تند گویان گفته بود که, عراق حاضر شده ۸ خلبان بعثی را آزاد کنیم تا آنها تندگویان را آزاد کنند... وهمسر شهید تندگویان در جواب شهید رجائی گفت: اگر ما هم حاضر به این معامله شویم، خود محمد جواد قبول نمی کند که این خلبانان آزاد شوند و دوباره بمب بر سر مردم بیگناه بریزند.
کانال سبک زندگی اهل بیت(ع)
https://eitaa.com/ahlebit110
https://t.me/ahlbeyt110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #استاد_تراشیون
⭕️ "سه روش اثر گذاشتن بر فرزندان"
کانال سبک زندگی اهل بیت(ع)
https://eitaa.com/ahlebit110
https://t.me/ahlbeyt110
﷽؛
🔅امام صادق علیه السلام :
✓ «از خدا پروا كنيد و برادرانى نيكوكار باشيد بهخاطر خدا يكديگر را دوست بداريد، با هم ارتباط داشتهباشيد، به هم مهر بورزيد، به ديدار و ملاقات يكديگر برويد، و در باره قضيّه ما (امامت و ولايت) گفتگو كنيد وآن را زنده بداريد».
⁙ «اِتَّقُوا اللّهَ، و كونوا إخوَةً بَرَرَةً، مُتَحابّينَ فِي اللّهِ مُتَواصِلينَ مُتَراحِمينَ، تَزاوَروا وتَلاقَوا و تَذاكَروا أمرَنا وأحيوهُ».
📚 الكافی: ج٢ ص١٧٥ ح١
#یلدا
کانال سبک زندگی اهل بیت(ع)
https://eitaa.com/ahlebit110
https://t.me/ahlbeyt110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تصاویری از دیدار سمیر قنطار، سردارِ اسرای لبنان، با رهبر انقلاب
این تصاویر بعد از ۱۵ سال منتشر شده است.
@Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴غیرت این نوجوان مصری که سوراخی در دیوار مرزی مصر و غزه ایجاد کرده و به ساکنین غزه نان می رساند از تمام حکام عرب بیشتر است .
می گوید : هزار نان تا الان به دستشان رساندم.
#جبهه_واحد
✅ #اخبار_جبهه_مقاومت
👇👇
🆔️ @akhbarmoghavamat
📌«بی مردم» الگویی در فهم رسالت هیات تراز انقلاب
✅ مقام معظم رهبری : « اشکال کار ما در بسیاری از جاها این است که دستور میدهیم، نصیحت میکنیم، استدلال میکنیم، منطق میآوریم، اثر نمیکند؛ چرا؟ برای اینکه فضای عمومی فضای متناسب با آنچه ما خواستهایم نیست. من بارها تکرار کردهام «فرهنگسازی»؛ فرهنگسازی یعنی همین کاری که شما(هیاتها) میتوانید بکنید.»
📍اول : رسالت هیات تراز و مداح انقلابی در هیات ترمیم فاصله فکری مخاطب هیات با ولی جامعه است تا با فرهنگ سازی اوامر و معنویات او معطل نماند .
📍دوم : همه مولفه های کمی مثل جمعیت شرکت کنندگان و میزان خدمات مثل توزیع غذا و خدمات جهادی و مولفه های کیفی مثل حال معنوی جلسه و شور نوحه و سینه زنی ، معبری است برای تحقق این رسالت و اگر مقصد تلقی شود انحرافی از رسالت هیات است.
📍سوم: کسی در ساحت مداحی میتواند به این رسالت عمل کند که افق ذهنی خود را با افق ذهنی ولی جامعه تطبیق کرده باشد .
📍چهارم: قطعه « بی مردم » حرکتی است در نقطه زنی نیاز مخاطب و مبتنی بر درک صحیح از مسأله در زمان مناسب که دست روی اصلی ترین نقطه فاصله ذهنی مخاطب با رهبری معظم گذاشته است و آن هم باور به قدرت مردم و راه حل بودن حکم رانی مردمی است .
📍پنجم : برادرم حاج مهدی حنجره اش را، هنرش را، اندیشه اش را، ابزاری کرد برای گفتمان حرکت عمومی در گام دوم اما نه با تکرار ادبیات رهبر بلکه مبتکرانه و با بهترین استفاده از عنصر ادبیات و احساس و چقدر امروز نیاز است اینگونه اندیشه های حکیم فرزانه انقلاب را نشر دهیم .
📍ششم: « بی مردم » مطالبه ای است از جریانهای حلقه های میانی تا به میدان بیایند و مردم را پای کار ولایت بیاورند و الگوی کاملی نیز برای این حرکت معرفی میکند و آن قیام فاطمه زهرا سلام الله علیها است تا کسی در ثمربخشی این حرکت شک نکند .
📍هفتم : قدر مسلم «بی مردم» خروجی یک اندیشه فعال و بیدار است و حس و حال و دلنشینی آن محصول ارایه ای هنرمندانه و باورمندانه است اما از همه مهمتر اقدامی گروهی و چند وجهی از منظر پژوهش ، شعر ، سبک ، اجرا و ابزار رسانه است .
📍هشتم : ضعف جدی بدنه انقلاب عدم هم افزایی و ضریب دهی به تولیدات افراد درون جبهه است . یادمان بیاید اجرای ضعیف و بی هنر «شروین حاجی پور» در فتنه سال گذشته را که چگونه ضریب دادن و از دلش جریان بیرون کشیدند .
📍نهم : « بی مردم » این ظرفیت را دارد تا هزاران بار در فرم های مختلف و فضاهای متفاوت تکرار شود تا تبدیل به فرهنگ و جریان گردد راهی که بعد از رسولی ها وظیفه مردم و جریان داران است . اگر مردم پای کار « بی مردم » نیایند چنین اثر فاخری هم غریب میشود .
📍دهم : مثل همیشه ضریب دهنده اصلی جریان انقلاب با باورمندی به مردم رهبری حکیم است که به کارهای تراز ضریب میدهد تا اثر فاخر انقلابی در غربت مردم فراموش نشود .
عصر پنجشنبه آخر پاییز
محمد امیری طیبی
#فاطمیه
#مهدی_رسولی
#بی_مردم
#هیات_تراز
عضو شوید🔻
ایتا / تلگرام / اینستاگرام
🆔@Mohammad_AmiriTayebi
🟢 یا صاحبالزمان...
یلدای فراقتو، طولانی نمیشد، اگر نُقل مجالسمان "غیبت" تو بود...
در روایتی امام صادق علیهالسلام فرمودند:
چون که مقدّر شد، چهارصد سال بلا و گرفتارى بر بنىاسرائيل به طول بیانجامد، چهل صبح، رو به درگاه الهى آورده و به گريه و زارى پرداختند.
در اینجا بود که خدای متعال هم به موسى و هارون وحى فرستاد كه با امداد غيبى آنها را از شرّ فرعون نجات دهد و صد و هفتاد سال از چهارصد سال گرفتارى آنها را برداشت.
سپس امام صادق علیهالسلام فرمود:
📋 هَكَذَا أَنْتُمْ لَوْ فَعَلْتُمْ لَفَرَّجَ اللَّهُ عَنَّا فَأَمَّا إِذْ لَمْ تَكُونُوا فَإِنَّ الْأَمْرَ يَنْتَهِي إِلَى مُنْتَهَاهُ.
🔹همچنين شما هم اگر مثل بنىاسرائيل در درگاه خداوند به گريه و زارى بپردازيد؛ خداوند فرج ما را نزديك خواهد كرد. اما اگر چنين نباشيد، اين سختى تا پايان مدتش خواهد رسيد.
📚تفسير العياشی، ج٢ ص١۵۴
✍ دورِ هم، خنده به لب،کرسی و فال حافظ
شب یلدا، شب زیبای غزل خوانی شد
شب طولانی سال است کمی فکر کنیم
غیبت یار چرا این همه طولانی شد؟!
کانال سبک زندگی اهل بیت(ع)
https://eitaa.com/ahlebit110
https://t.me/ahlbeyt110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 حکایت کشاورزی که به محضر امام زمان (عج) رسید و خانه ی امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) را به او نشان دادند.
🎙حجت الاسلام مسعود عالی
کانال سبک زندگی اهل بیت(ع)
https://eitaa.com/ahlebit110
https://t.me/ahlbeyt110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تو تابوت شهدای گمنام چی میریزن؟
استخوان ها و آثار برجای مانده از رزمنده پاسداری که در جزیره مجنون تا پای جان در مقابل دشمن پایمردی و مقاومت کرده بود بعد ۴۰ سال کشف شد.
کانال سبک زندگی اهل بیت(ع)
https://eitaa.com/ahlebit110
https://t.me/ahlbeyt110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢فرق دختر با پسر☺️
این پدر داشت با پسرش بازی می کرد که اتفاق جالبی افتاد.
🔻پ.ن: اصل این تفاوت ناشی از تفاوت در خلقت است؛ پسر میخواهد به عنوان یک مرد در جامعه با سختیهای متعددی روبرو شود و دختر میخواهد به عنوان یک مادر، عواطفش را به فرزندانش منتقل کند و چه ظلمی میشود در حق برخی زنان که مجبورند عواطف مادرانه و زنانه خود را قربانی تفکرات بشری نموده و در کنار مردها وظیفه کار در بیرون و پرداخت هزینه زندگی به دوششان گذاشته شده است.
🇮🇷کانال بصائر رضوی
http://eitaa.com/basaerrazavi
سروش
splus.ir/basaerrazavi15
#معارف_مهدوی
♦️به فدای آقای مهربانی که در ابتدای ظهورش، شیعیانش را از هر دِیْنی، «بریءُالذِمّه» میکند...
در روایتی إمام صادق علیهالسّلام فرمودند:
اولین کاری که حضرت مهدی «عجّل الله تعالی فرَجه الشریف» انجام میدهد، این است که در تمام عالم ندا سر میدهد:
📋 أَلَا مَنْ لَهُ عِنْدَ أَحَدٍ مِنْ شِیعَتِنَا دَیْنٌ فَلْیَذْکُرْهُ حَتَّی یَرُدَّ الثُّومَةَ وَ الْخَرْدَلَة
🔹 هر آن کس که طلبی از شیعیان ما دارد، بیاید و طلب خود را بستاند و لو به قدر یک دانه سیر و یا یک خردل (کنایه از یک شیء ناچیز) باشد.
📋 فَضْلًا عَنِ الْقَناطِیرِ الْمُقَنْطَرَةِ مِنَ الذَّهَبِ وَ الْفِضَّةِ وَ الْأَمْلَاکِ فَیُوَفِّیَهُ إِیَّاهُ
🔹تا چه رسد به شیعیانی که هزاران هزار درهم و دینار طلا و نقره و املاک، بدهکار باشند؛در آن زمان هر مقدار دِیْن بر گردن شیعیان باشد، آن حضرت تمام آنها از کرَم خودش میپردازد.
📚بحارالأنوار،ج۵۳ ص۳۴
✍کرامت پیشهای بیمثل و بیمانند میآید
که باران تا ابد پشت سرش یک بند میآید
کسی که نسل او را میشناسد، خوب میداند
که او تنها نه با شمشیر، با لبخند میآید
همان تیغی که برقش میشکافد قلب ظلمت را
همان دستی که ما را میدهد پیوند میآید
برای یک سلام ساده تمرین کردهام عمری
ولی میدانم آخر هم زبانم بند میآید
بخوان شاعر! نگو این شعربافی درخور او نیست
کلاف ما به چشم یوسف، ارزشمند میآید
به در میگویم این را تا که شاید بشنود دیوار
به پهلوی کبود مادرم سوگند میآید...
@Maghaatel
کانال سبک زندگی اهل بیت(ع)
https://eitaa.com/ahlebit110
https://t.me/ahlbeyt110
🔸 یمن را دریاب ... ! 🔸
📝خاطره دکتر علی حائری شیرازی (فرزند مرحوم آیت الله حائری شیرازی) از پدر
پدر داشت روزهای پایانی را میگذراند. دکترها برایش اصطلاحِ «سپسیس عفونی» را بکار میبردند. «سپسیس» یک بیماری خطرناک و مرگبار است که بر اثر واکنش شدید سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت شدید ایجاد می شود. «سپسیس شدید» منجر به «شوک سپتیک» می شود. این شوک، فشار خون پدر را کمتر از ۷ کرده بود. بوسيله دارویی که دائم و بهتدریج به بدن تزریق میشد، سعی در جلوگيری از اُفت شدید فشار داشتند.
این حالات، پدر را در خوابی عمیق و متفاوت فرو میبرد؛ حالتی اغماء گونه ...
از شب، نوبت حضور من بالای سرشان است. حالتی رفت و برگشت دارند. بیهوش و هوشیار در نیمههای شب نگاهی به من کردند. «علی بیا !». بعد بلافاصله گفتند: «از یمن چه خبر؟!». متعجب نگاه میکنم. «با موشک کجا را زده؟». گویی نظارهگر واقعهای بوده که من از آن بی خبرم. میگویم: «خواب دیدید؛ ما الآن در بیمارستان نمازی هستیم». رویش را برمیگرداند. «نه، خواب نبود! یمن را دریاب. اخبار یمن را پیگیر باش. آخرالزمان از یمن آغاز میشود. از شلیک اولین موشکها !» بعد سکوتی طولانی کرد. دوباره میگوید «علی بیا!».
اشاره میکند که «سرت را جلو بیار». سرم را میچسبانم به دهانش. باصدای بیجوهرهای میگوید: «ان شاء الله تو ظهور را درک میکنی!» مو به تنم سیخ میشود. میگویم «ان شاء الله» و در دل، همۀ این فضا را حمل بر حال اغماگونه او میکنم و عبور میکنم ... تا اینروزها که اولین موشکها با جسارتی وصفناشدنی از یمن به سمت تمام منافع اسرائیل و آمریکا شلیک میشود ... و تنگهای که لقب مهمترین آبراهۀ جهان را یدک میکشد برای همه کشتیهای اسرائیل و آمریکا ناایمن شده. یمن یک تنه دارد صفآرایی و آبروداری میکند.
باز صدای پدر را میشنوم: «یمن را دریاب ...!»
@haerishirazi
کانال سبک زندگی اهل بیت(ع)
https://eitaa.com/ahlebit110
https://t.me/ahlbeyt110
فقر و فقرا در کلام رهبری انقلاب
🔹وجود فقر یک واقعیت است
الان وقتی میخواهند اسم اقشار کمدرآمد را بیاورند، قشر کارمندان و کارگران را مطرح میکنند - که واقعاً هم ضعیف هستند - اما انسان وقتی به متن جامعه میرود، میبیند که در خود تهران و شهرهای بزرگ - حالا چه برسد به جاهای دوردست - انصافاً افراد ضعیف زیادند؛ کسبهی ضعیف، دستفروشان، مشتغلان به مشاغل کماهمیت و احیاناً کاذب، خانوادههای پُرجمعیت و کمدرآمد، و محرومیتهای بسیار بالا؛ واقعاً اینها در جامعهی ما وجود دارد و همهی اینها برخلاف مقاصد انقلاب است؛ اصلاً انقلاب برای این بود که اینها برداشته و برافکنده بشود. من میدانم که برای رسیدن به آن مقصود، راههای طولانییی را باید طی کرد.
۱۳۷۰/۱۲/۱۴
🔹بی تفاوتی در برابر فقرا
از نشانههاى تكذيب دين اين است كه انسان در مقابل فقر فقيران و محرومان بىتفاوت باشد و احساس مسئوليت نكند. ۱۳۸۱/۰۹/۱۵
🔹در اسلام پرداختن به امور اقتصادی مردم جزو اوجب واجباتِ حکومتهاست
مسأله اقتصادی در امنیّت و فرهنگ و عزّت و برجستگی حرف سیاسی در کشور و در حضور جهانی تأثیرگذار است. مسأله اقتصادی بسیار مهم است. در اسلام پرداختن به امور اقتصادی مردم جزو اوجب واجباتِ حکومتهاست. پیغمبر اکرم - طبق روایت - فرمود: «کاد الفقر ان یکون کفرا». مضمون این حرف، آن است که ما آمدهایم به مردم ایمان بدهیم؛ اگر نتوانی نانشان را بهراحتی به دستشان برسانی، ایمانشان از آنها گرفته خواهد شد. واقع قضیه هم همین است. مسأله فقرزدایی و روان کردن کار اقتصادی در کشور، از جمله مسائل بسیار مهم است؛ مسألهای است که هر کس انشاءاللَّه رئیسجمهور شد، باید گشایش و پیشرفت امور اقتصادی کشور و بر طرف کردن مشکلات مردم را سرلوحه برنامههای خود قرار دهد.۱۳۸۰/۰۲/۲۸
🔹ریشهکن کردن فقر در جامعه، وظیفه همگانی
جوانان اجتماعات خانوادگی تشکیل دهند و کمکهای افراد خانواده را جمع کنند و در درجه اوّل به مصرف فقرا و نادارهای همان خانواده و فامیل برسانند و اگر نیازی نبود، به فقرای دیگر رسیدگی کنند.
امروز در جامعه ما فقر وجود دارد. وظیفه ما به عنوان نظام اسلامی، ریشهکن کردن فقر در جامعه است. نباید در جامعه محرومیت باشد. این تکلیف ماست به عنوان دولت، به عنوان نظام اسلامی، به عنوان آحاد مردم. «کلّکم راع و کلّکم مسؤول عن رعیته»؛ این وظیفه همه است. هر کدام به نحوی تجمّل و اسراف و زیادهروی را کم کنیم. این درس ماه رمضان است. این کار، همّت و گذشت و بصیرت و آگاهی میخواهد. از خدای متعال کمک بخواهیم.
خانوادههای بسیاری هستند که نه از روی تنپروری و تن به کار ندادن، بلکه به معنای واقعی کلمه محروم و مستمندند. باید اینها را شناسایی و پیدا کنید - کار مشکلی هم نیست - و به اینها کمک نمایید.۱۳۸۱/۰۹/۱۵
🔹وظیفه نظام اسلامی در مقابل فقرا و فقرا
-وظیفهی ما به عنوان نظام اسلامی، ریشهكن كردن فقر در جامعه است.۱۳۸۱/۰۹/۱۵
- مهمترین مسألهی دستگاه ما و نظام جمهوری همان چیزی است که همهی ما به آن معتقدیم و بارها گفتهایم؛ یعنی کوشش برای رفع فقر و محرومیت در جامعه، و حمایت و کمک به طبقات مستضعف و محروم.۱۳۷۰/۰۶/۰۳
-مسوولان كشور باید با فقر و فساد و تبعیض در این مملكت مبارزه كنند.۱۳۷۹/۱۰/۰۷
-امروز مهمترین بخش اصلاح در این کشور عبارت است از مبارزهی با فقر و فساد و تبعیض.۱۳۷۹/۰۸/۲۴
-اصلاح واقعى در اين كشور اين است كه فقر ريشهكن شود؛ تبعيض وجود نداشته باشد و فساد ادارى و اقتصادى نباشد.۱۳۸۱/۰۵/۰۵
- اگر رونق اقتصادى در کشور باشد، اما عدل اجتماعى نباشد، این رونق اقتصادى به درد فقرا و مستضعفان نخواهد خورد و محرومیت را برطرف نخواهد کرد.۱۳۷۹/۰۲/۱۴
عضویت👇
🆔 کانال علی اسدی زنجانی
شهید صیاد شیرازی و بیت المال
اوایل انقلاب ژیان داشت. بهش می گفتم: بابا، این همه ماشین توی پارکینگ موتوریه، چرا یکیش رو برنمی داری، سوار شی ؟
می گفت: همین هم از سرم زیاده.
از استان داری دو تا حواله ی پیکان فرستادند. هر پیکان، چهل و پنج هزار تومان ؛ یکی برای صیاد، یکی برای من. صدایش را در نیاوردم. نود هزار تومان جور کردم و ریختم به حساب ناسیونال.
تلخ شد. گفت: کی پیکان خواسته بود؟
ماجرا را گفتم.
گفت: پولم کجا بود؟
ژیانش را گرفتم، فروختم بیست هزار تومان. بیست و پنج هزار تومان هم براش وام گرفتم، تا خیالش راحت شد.
چند سال بعد، ستاد مشترک ارتش بهش حواله ی حج داد. قبول نکرد باپول ستاد برود.
پیکانش را فروخت، خرج مکه اش کرد.
یادگاران، جلد 11 کتاب شهید صیاد، ص 12
کانال سبک زندگی اهل بیت(ع)
https://eitaa.com/ahlebit110
https://t.me/ahlbeyt110
افزون طلبیِ شیطانی
در روايتي دارد كه يک وقتی حضرت مسیح (علی نبینا و آله و علیه السلام) رفتند در يك خرابه اي استراحت كنند، همین که خواستند بخوابند يك نيم خشتي را ديدند آنجا افتاده؛ آن را جلو كشیده و سرشان را روي اين نيم خشت گذاشتند.
🔹بلافاصله، بعد از كشيدن اين نيم خشت زير سر، ديدند شيطان حاضر شد. فرمودند: «معلون! من چه كردم كه تو آمدي؟»
آخر حضور شيطان هم حساب و كتاب دارد؛ حضور شيطان در جایی و نزد کسب همين جوري نيست، دليل دارد.
🔹شیطان گفت : يا نبي الله! اين نيم خشت را كه زير سرت كشيدي طبعا مي خواستي زير سرت يك خرده بلندتر باشد. گفتم بروم ببينم مي توانم به ايشان بگويم آقا اين خشت را دوتایش كن. بعد كه دو تایش كرد بگويم خوب است يك خرده برگ بگذاري رويش نرم هم بشود. بعد مرتب بكشانمت به آن سمت.
🔹 حضرت عیسی (علی نبینا و آله و علیه السلام) فرمودند: نيم خشتي را هم برای ما نمي تواني ببيني؟ و انداختند آن طرف و خوابيدند. این تشویق به افزون طلبی ها و بیشتر و بهتر خواستن های غیر لازم یکی از کارهای شیطان است تا انسان مومن را گرفتار غفلت و دنیازدگی کرده و در نهایت از خدا دور کند.
👤 استاد حاج شیخ جعفر ناصری
عضویت👇
🆔 کانال علی اسدی زنجانی