eitaa logo
خامس اهل کساء
202 دنبال‌کننده
106 عکس
88 ویدیو
3 فایل
نشر احادیث آل الله علیهم صلوات الله ارائه معارف حسینی در ماه محرم عبدالحسین الحسینی @Kashani128
مشاهده در ایتا
دانلود
✅از کبریت احمر کمیاب تر... ✍رسول الله صلی الله علیه و آله فرمودند: إنَّ عَلِيَّ بنَ ابي طالبٍ اِمامُ اُمَّتي و خَليفَتي عَليها مِن بَعدي ، و مِن وُلدِهِ القائِمُ المُنتَظَرُ الّذي يَملا اللّهُ بِهِ الارضَ عَدلاً و قِسطاً كَما مُلِئَت جَوراً و ظُلماً ، و الّذي بَعَثَني بِالحَقِّ بَشيراً إنَّ الثّابِتينَ عَلي القَولِ بِه في زَمانِ غَيبَتِهِ لاَعَزُّ مِنَ الكِبريتِ الاَحمَرِ . حضرت علی بن ابیطالب پیشوای امت من و جانشین من بر امتم پس از من می باشد ، و از فرزندان اوست آن قیام کننده که چشم انتظار اویند ، همان کسی است خداوند بوسیله او زمین را از عدل و داد پر می کند همانطور که از ظلم و جور پر شده باشد ، قسم به آنکه مرا به حق بشارت دهنده قرار داد ، آنها که در زمان غیبت او بر اعتقاد به او ثابت قدم می مانند از گوگرد سرخ (اکسیر) کمیاب تر هستند . 📚کمال الدین باب ۲۵ ، حدیث ۷ . @entezare5959
🏴حضرت ام کلثوم (س) در حالى که همراه کاروان کربلا عازم شهر مدینه گردید، می‌گریست و این اشعار را می‌خواند: مدینةِ جدِّنا لا تَقبَلینا فَبِالحَسَراتِ وَ الاَحزانِ جینا ▪️اى مدینه‌‌ی جد ما! نپذیر ما را، که ما با حسرت و اندوه‌ها بازگشتیم الا فَاخبِر رَسُولَ اللهِ عَنّا بِانّا قَد فُجِعنا فی اَبینا ▪️ای مدینه! از جانب ما به رسول خدا خبر بده، که ما در مصیبت فقدان پدرمان، دردمند و اندوهبار شدیم خَرجنا مِنکَ بالاَهلینَ جمعا رَجعنا لا رِجالَ وَ لا بَنینا ▪️از تو با همه خویشان بیرون رفته، و چون بازگشتیم نه مردان و نه کودکانى با ماست و کُنّا فِی الخُروجِ بِجَمعِ شَملٍ رَجَعنا حاسِرینَ مُسلِبینا ▪️در هنگام خروج جمع ما کامل بود و اکنون در بازگشت برهنه و غارت شده‌ایم و کُنّا فى اَمانِ اللهِ جَهرا رَجَعنا بِالقَطیعَةِ خائِفینا ▪️در ظاهر در امان خدا بودیم و اکنون که بازگشتیم هنوز بر ستم ظالمان و بریدن پیمانشان بیمناک هستیم و مَولانَا الحُسَینُ لَنا اَنیسٌ رَجَعنا و الحُسَینُ بِهِ رَهینا ▪️انیس ما مولایمان حسین بود، و چون آمدیم حسین را در کربلا گرو گذاردیم فَنَحنُ الضّائعاتُ بِلا کَفیلٍ و نَحنُ النّائِحاتُ عَلى اَخینا ▪️مائیم که سرگردان و بدون کفیل شدیم، مائیم که بر برادر خود نوحه کردیم و نَحنُ السّائراتُ عَلَى المَطایا نَشالُ عَلَى الجَمالِ المُبغِضینا؟ ▪️و مائیم که بر شتران حمل شدیم، و ما را بر شتران درشت‌خوى سوار کردند و نَحنُ بَناتُ یس و طه و نَحنُ الباکیاتُ عَلى اَبینا ▪️ما دختران یاسین و طاهائیم، و مائیم که در سوگ پدر خود گریستیم وَ نَحنُ الطّاهِراتُ بِلا خِفاء و نَحنُ المُخلِصونَ المُصطَفونا ▪️پاکان بدون خفاء مائیم، و مخلصان و برگزیدگان مائیم و نحنُ الصّابراتُ عَلَى البلایا و نحنُ الصّادقون النّاصِحُونا ▪️ما بردباران بر بلا هستیم، و ما راستگویان ناصحیم الا یا جَدِّنا بَلَغتَ عِدانا مُناها وَ اشتَفىِ الاعداءُ فینا ▪️اى جد ما! دشمنان ما به آرزویشان رسیدند، و تشفى یافتند به سبب قتل ما لَقَد هَتکُوا النّساءَ و حَمَّلُوها عَلى الاَقتابِ قَهراً اَجمَعِینا ▪️حرمت زنان را هتک نمودند و تمام آنها را به اجبار بر جحاز بی روپوش شتران حمل کردند 📚 الدمعة الساکبه 📚 نفس المهموم 📚 سوگنامه آل محمد(ص)
‍ ⚫️ رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله فرمودند: 🔻ما مِنّا إلاّ مَسْمُومٌ أَوْ مَقْتُولٌ.¹ هیچ یک از ما نیست، مگر این که یا یا می‌شود. 🔺ما من نبيٍّ أو وصيٍّ إلا شهیدٌ.² هیچ نبی و یا وصی نیست، مگر این که می‌شود. 📚 ۱. بحارالانوار، علامه مجلسی، ج ۴۵، ص۱ ۲. بحارالانوار، علامه مجلسی، ج ۱۷، ص۴۰۵ @NashreMaarefeAhleBeit
✦ داستان ننگین و رسواکنندهٔ تخلّف صحابه از لشکر اسامة بن زید به (ابی‌بکر و عمر و... لعنهم الله) پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله، در آخرین روزهای عمر شریفشان، اسامة‏ بن زید را كه جوانی ۲۰ ساله بود فرمانده لشكر كرد و بزرگان صحابه همچون ابوبكر، عمر بن خطاب، ابوعبیده بن جراح و سعد بن ابى وقاص لعنهم الله را فرمان اكید داد تا هرچه زودتر به فرماندهى ‏زید جوان راهى شامات و فلسطین شوند. در این میان، عده ای می گفتند: چگونه او را که جوانی بیش نیست بر تمام مهاجران و انصار برتری داده و او را فرمانده آنان قرار داده است؟ بالاخره بعد از ماجراجویی های زیاد از تجهیز این لشکر خودداری کردند و پیامبر اکرم ایشان را نفرین نمود. ❖سؤال اول: آيا پيامبراکرم افراد متخلف از سپاه أسامه را لعن كردند؟ در رابطه با لعن رسول اكرم صلّی الله علیه و آله نسبت به متخلفين سپاه أسامه، در منابع شیعه مطالب بسیار است و نشان دهنده این مطلب است که واقعه مذکور به صورت یک امر قطعی است. در منابع اهل تسنّن هم برخى از بزرگان و استوانه‌هاى علمى آنها مثل شهرستانی و سيد شريف جرجانی و جوهری و برخی دیگر از بزرگان، به این موضوع پرداختند که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم. شهرستانی در كتاب «الملل و النحل» آورده است که پیامبر دستور دادند: جهزوا جيش أسامة لعن الله من تخلف عنه سپاه أسامه را مجهز كنيد خدا لعنت كند هر كس را كه از سپاه أسامه تخلف كند. سيد شريف جرجانی که از استوانه‌هاى كلامى اهل تسنّن است در كتاب المواقف، آورده است: بعد از اینکه پيامبر اكرم صلّى الله عليه و آله دیدند برخی بهانه تراشی می‌کنند، فرمودند: جهزوا جيش أسامة لعن الله من تخلف عنه خدا لعنت كند كسانى را كه از سپاه أسامه تخلف مى‌كنند. جوهری یکی دیگر از بزرگان اهل تسنّن است در كتاب السقيفه با سندی كه در کتابش نقل مى‌كند اين قضيه را مفصل آورده تا آنجايی كه نبى مكرم صلّى الله عليه و آله بارها فرمود: هر چه سريع‌تر لشكر أسامه و سپاه أسامه حركت كند و بعد فرمودند: انفذوا جيش أسامه لعن الله من تخلف عنه هر چه سريع‌تر مقدمات حركت سپاه أسامه را مجهز و آماده كنيد. خداوند لعنت كند كسانى را كه از جيش أسامه تخلف مى‌كنند. ❖سؤال دوم: آيا ابوبكر و عمر، جزء سپاه أسامه و متخلفين بودند يا خير؟ در مورد حضور ابو‌بکر و عمر در سپاه اسامه، این موضوع در مدارک شيعه به عنوان يک امر مسلم است چنانچه علامه حلى در منهاج الكرامة تصریح دارد که ابوبكر و عمر و طلحه و زبير لعنهم الله، همگی در سپاه أسامه بودند. يكي از شخصيت‌هاى برجسته اهل تسنّن، که به این بحث توجه داشته است، إبن حجر عسقلانی است كه از استوانه‌هاى علمى و رجالى اهل تسنّن می‌باشد. إبن حجر عسقلانی در شرحش بر صحيح بخارى (كه از مهمترين و بهترين و معتبرترين شروح بر صحيح بخارى است) تصریح می‌کند که: آن افرادي كه در سپاه أسامه بودند، شخصيت‌هاى بزرگ مهاجرين و انصار بودند. شخصيت‌هایی مثل أبوبكر، عمر، أبو عبيده جراح، سعد، سعيد و قتاده و همه بودند. اينها در رابطه با فرماندهى أسامه اشكال تراشی كردند. تا اين‌كه پيامبر بيماريش شدت گرفت، فرمان داد هر چه سريع‌تر سپاه أسامه را مجهز كنيد و آماده حركت باشد. محمد بن یوسف الصالحي الدمشقي از شخصيت‌هاى برجسته و پرآوازه اهل تسنّن در كتاب سبل الهدي و الرشاد، مى‌گويد: إنّ أبابكر كان ممن أمره رسول الله بالخروج مع أسامة. أبوبكر از كسانى است كه پيامبر دستور داد با سپاه أسامه حركت كند. ❖سؤال اینجاست: چگونه افرادی که مورد لعن و نفرین پیامبرند، آن هم در آخرین لحظات عمر شریف حضرت، می توانند خلیفه و جانشین پیامبر باشند؟!؟! 📚 الملل و النحل: ج ۱، ص ۱۲۹ المواقف: ج ۸، ص ۶۱۹ فتح الباري في شرح صحيح البخاري ج ۸، ص ۱۱۵، باب بعث النبي صلي الله عليه و سلم أسامة بن زيد في مرضه الذي توفي فيه سبل الهدي و الرشاد، ج ۶، ص ۲۴۸ https://eitaa.com/ahlekesa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💔آی شیعه ها❗️ در حق رسول الله صلی‌الله‌علیه‌وآله و سلم جفا نکنید❗️❗️
مجتبی علیه السلام سم هلاهل و جگر جگرگوشه حضرت خاتم الانبیاء صلی الله علیه و آله ✍در شهر موصل شخصی بود که ادعای دوستی امام حسن علیه ‏السلام را داشت زمانی حضرت وارد شهر موصل شدند و به خانه او رفتند معاویه این شخص را به مال دنیا و درهم و دینار فریفته بود و شیشه زهر کشنده برای او ارسال نموده بود که در فرصت مناسب امام حسن علیه ‏السلام را به شهادت برساند و آن سیاه‏بخت سه نوبت آن زهر را به حضرت خورانید اما تأثیر نکرد و حضرت هر بار دعایی می‏کردند و اثر زهر کشنده از بین می‏رفت.  ✔️این بار، باید زهری بسی کشنده تر و مهلک تر ترتیب می داد. زهری که در بلاد عرب نبود و باید از روم می طلبید. آن، زهر بود.  ✔️هلهل یا هلاهل: سمّ کشنده اى است و هل بمعنى مار نر است و گویى این سمّ از مار نر گرفته شده است . (العین: ج۳، ص۳۵۴)  معاویه از پادشاه روم سم کشنده ‏اى خواست که سریع التأثیر باشد. پادشاه روم در خواستش را نپذیرفت و طى نامه ‏اى به او نوشت که دین ما اجازه نمی دهد که در کشتن کسى که با ما نجنگیده است، کمکى کنیم و چنین زهر مهلکی را برای کشتنش بفرستیم. معاویه پاسخ داد: کسى که می خواهم او را بکشم فرزند همان کسى است که در سرزمین «تهامه» مدعى شده بود و اینک پسرش نیز مدعى ملک پدرى خویش شده است و اکنون می خواهم او را با سم بکشم تا بلاد و عباد از وجودش راحت شوند و آنگاه بود که خواسته ‏اش را بر آورده کرد. ‍ ...زهر هلاهل بر جگر جگر گوشه رسول خدا ؟ کاری کرد که امام حسن مجتبی علیه السلام به امام حسین علیه السلام فرمود:  لَقَدْ سُقِیتُ السَّمَّ مِرَاراً مَا سُقِیتُهُ مِثْلَ هَذِهِ الْمَرَّهِ لَقَدْ لَفَظْتُ قِطْعَهً مِنْ کَبِدِی‏ مرا مکررا مسموم ساختند اما مانند این بار مسموم نشده ام. پاره ای از جگرم را بالا آورده ام. (الارشاد: ج۲، ص۱۶٫) @ahlekesa_ir @entezare5959
14.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️ مرحوم آیه الله احمد سیبویه ۲۰سال امام جماعت حرم حضرت ابالفضل(علیه السلام)بود. ▪️حالات وخصائص عجیبی داشت در ۱۰۰ سالگی مثل یک نوجوان روضه می‌خواند وگریه می‌کرد. ▪️موقع روضه می آمد لابلای جمعیت می‌گشت گریه کن ها رو شکارمیکرد یعنی میرفت زانو به زانوش براش روضه می‌خواند بدون میکروفن صدای رسائی داشت. یه روز توی قم بود اومد توی محراب زانو به زانوی آیه الله بهجت شد. وسط روضه یاد جوانی کرد گفت شیخ محمدتقی یادته جوانی شبهای محرم بین الحرمین تا صبح دوتائی میخوندیم وسینه میزدیم؟ این عاشق اباعبدالله گوید: شیخ حسین سامرائی بمن گفت: شبی در سرداب سامرا تنهائی گرم اشک و روضه زینب کبری(سلام الله علیها) بودم ناگهان متوجه شدم آقائی پشت سرم نشسته که از هیبتش توان برگشتن ندارم او با زمزمه های من سخت گریه میکرد مقداری بعد از روضه که گذشت فرمود: شیخ حسین به شیعیانم بگوئید خدا را به عمه جانم زینب قسم بدهند و برای فرجم دعا کنند سپس من توانی در خود احساس کردم برگشتم ولی دیگر کسی را ندیدم. https://eitaa.com/ahlekesa_ir
🖋ضرورت اطلاع و ظلم‌هایی که به اهل بیت علیهم السلام شد: ✔️امام زین العابدین علیه السلام در ضمن روایتی فرمودند: رحم الله عبدا عنده مما ابتلینا به علم خدا رحمت کند بنده ای را که باخبر باشد از و که ما به آنها مبتلا شدیم. 📚بحارالانوار، ج٤٦، ص۱۱٥. @entezare5959 @ahlekesa_ir
به بیت وحی1⃣ بر طبق روایات شیعه و سنی، نقض بیعت امیرالمومنین و هجوم به بیت وحی بعد از پیامبر رخ داد. بر طبق این روایات، هجوم به بیت وحی، در همان ایام اولیه بعد از شهادت خاتم الانبیاء رخ داده است و نه شش ماه یاپنجاه روز بعد از آن! در زیارت جامعه ائمه مومنین وارد شده است: لنقض البیعه...فحشر سفلة الاع راب و بقایا الاحزاب الی دار النبوه و الرساله به سرعت نقض بیعت کردند و سفلگان عرب و باقی ماندگان از شکست جنگ احزاب را به سمت خانه نبوت فرستادند. 📚مصباح الزائر، ص۴۶۳. همچنین جوهری در ضمن ذکر واقعه هجوم می نویسد که حضرت زهرا سلام الله علیها خطاب به ابی بکر کرد و فرمود: یا ابابکر ما اغرتم علی اهل بیت رسول الله ای ابابکر! چه با سرعت کینه های خود را نسبت به خاندان پیامبر آشکار نمودید! 📚شرح نهج البلاغه، ج۲، ص۵۷ @ahlekesa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به بیت وحی2⃣ طبق نقل های تاریخ غصب فدک قبل از دهم ربیع الاول بوده است. شواهدی موجود است که احتمال هجوم به بیت وحی را پیش از این تاریخ تقویت می کند: حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها، بعد از احتجاج در مورد فدک‌ رو به مضجع شریف خاتم الانبیاء صلی الله علیه و آله نموده و اشعار غمبار و بسیار پرمعنایی را خواندند که در ضمن آن عبارتی است که شاهد مثال ماست: قل للمغیب تحت اطباق الثری ان کنت تسمع صرختی و ندائیا ✔️ به آن کسی که در زیر طبقات خاک پنهان شده بگوی که: اگر ناله و فریاد مرا میشنوی، صبت علی مصائب لو انها صبت علی الایام صرن لیالیا ✔️(بدان که) مصیبتهائی بر من فرو ریخت که اگر آنها بر روزها وارد میشدند شب میشدند. قد کنت ذات حمی بظل محمد لا اختشی ضیما و کان جمالیا ✔️من در زیر سایه حضرت محمد دارای پشتیبان بودم و از هیچ ستمی نمیترسیدم و او جمال و آبروی من بود. فالیوم اخشع للذلیل و اتقی ضیمی و ادفع ظالمی بردائیا ✔️✔️✔️امروز در مقابل فرومایه فروتنی میکنم و از ستمی که بر من وارد شده خود را محافظت میکنم و ظلمکننده به خود را با و از خود دور مینمایم. 📚المناقب، ج۱، ص۲۹۹. در مصرع آخر عبارت «ردائیا» وارد شده است که به معنای پیراهن یا چادر می باشد. حضرت زهرا سلام الله علیها بیان می کنند که با پیراهنم ظالمینم را دفع می کنم که این خود بیانگر نوعی درگیری و تلاش بدنی با عده ای ظالم و سفاک برای دفاع از خود است. وگرنه در مورد فدک، تنها احتجاج و ادله بود که حضرت زهرا اقامه می فرمود. @ahlekesa_ir