🔴شنیدم میگویند اینجا تلّ زینبیّه است.....
▪خاطره حاج محمد اسماعيل دولابي از سفر كربلا:
در آغاز جوانی همراه پدرم عازم #کربلا شدیم. از پل مسیّب که چهار فرسخی #کربلا و روی فرات است، پیاده رد میشدیم. بارها را هم من برداشته بودم. صدای آب فرات گویا هنوز حسین حسین میکرد و فریاد العطش سر میداد. حالم چنان دگرگون بود که چند بار زمین خوردم، ولی نگذاشتم که پدرم متوجّه شود. وقتی از کوچه پس کوچهها به طرف حرم رفتیم، به جایی رسیدیم که شنیدم میگویند اینجا تلّ زینبیّه است. تا این را شنیدم، حالم به شدّت دگرگون شد و از حال رفتم و نزدیک بود که به زمین بیفتم، ولی پدرم کمکم کرد و به دیوار تکیه دادم.
📕#مصباح_الهدی صفحه ٣٠٨
#امام_حسين #حاج_محمد_اسماعيل_دولابي
💠 فردا به امروز خیلی نزدیک است و امروز به فردا خیلی دور.
💠 هر چیز رفتنی دور است؛ امّا آمدنی نزدیک است. دنیا را مثل روزی که گذشت، رفته حساب کن و قیامت و آخرت را فردا حساب کن. امیرالمؤمنین علیه السّلام میفرماید: ما اَقرَبَ الغَدُ مِن یَومٍ: فردا به امروز چه نزدیک است.
💠 مالک دنیا باشید نه مملوک آن. بعد از موت، خداوند انسان را مالک آسمان و زمین میکند. انسان قبل از موت مملوک است.
💠 مالک صاحب اختیار است و اختیار خودش و ملکش دست خودش است و با ملکش هر کار که بخواهد، میکند. امّا مملوک اختیارش دست مالک است. مالک دنیا با مملوک دنیا خیلی فرق دارد.
💠 از دنیا آنچه داری، مالکش باش نه مملوکش. تنها مملوک خدا و اولیائش باش که آنها هم به تو عزّت میبخشند. مگذار دنیا به عزّت و اختیارت لطمه بزند و تو را در خدمت خود در آورد. (در حدیث قدسی آمده است که خدا میفرماید: خَلَقتُ الاَشیاءَ کُلَّها ِلاَجلِکَ وَ خَلَقتُکَ ِلاَجلی: همهی چیزها را به خاطر تو آفریدم و تو را به خاطر خودم آفریدم.) مملوک دنیا بودن، دین مستقلی است و انسان را از طاعت و عبادت و بندگی خدا باز میدارد.
مصباح_الهدي/ص١٤٤
🎤شرح و توضيح #مصباح_الهدي مبحث سيزدهم: #دنيا_و_آخرت ١٦/استاد مهدي طيّب
#آخرت #دنیا #قیامت
@ahlevela
⭕️ آشنایی با کانالهای ششگانه کرونا و کووید 19
همراهان گرامی
✅ دوستان شما در مجموعه اهل ولاء کوشیدهاند با هدف جمعآوری، دستهبندی، پالایش اطّلاعات منتشر شده در فضای مجازی در زمینۀ ویروس کرونا و منشأ آن و پیشگیری و درمان بیماری کوید ۱۹ در محورهای ششگانۀ زیر، این مطالب را در دسترس علاقهمندان قرار دهند. شما میتوانید با استفاده از لینک مربوط به هر کانال به عضویت آن درآیید و از مطالب تهیه شده بهرهمند شوید.
🔺 گفتنی است که درج مطالب در این کانالها صرفاً به منظور تسهیل دسترسی به آنهاست و به معنای تأیید کامل مطالب مزبور از نظر اداره کنندگان کانالها نیست.
❇️ شش محوری که اطّلاعات در قالب آنها دستهبندی میشود و در این شش کانال تلگرامی در دسترس قرار میگیرد، به این شرح است:
۱. نقدهای مطرح شده توسّط پزشکان و شخصیّتهای علمی دانشگاهی داخلی و خارجی طبّ جدید نسبت به پروتکلها و روش مورد توصیۀ سازمان بهداشت جهانی که در ایران مستند اقدامات مراجع و مجامع پزشکی است و عوارضی که بر اثر عمل به روشهای مزبور بروز کرده و مخالفتهایی که در سطح جهانی نسبت به روشهای مزبور ظاهر شده است.
https://t.me/naghd_elmi_co19
۲. راهکارهای جایگزینی که پزشکان و شخصیّتهای علمی و دانشگاهی پزشکی داخلی و خارجی در زمینۀ پیشگیری و درمان بیماری کووید ۱۹ تجربه و توصیه کردهاند.
https://t.me/Teb_Novin_COVID
۳. راهکارهای سایر مکاتب طبّی در زمینه پیشگیری و درمان کووید ۱۹ از قبیل طبّ سنتی، طبّ سوزنی و... که بهعنوان طبّ مکمل مطرح میشود، ولی بهعنوان روش مستقل پیشگیری و درمانی و نه مکمّل پزشکی رایج، قابل توجّه است و تأثیر عملی راهکارهای مزبور.
https://t.me/Teb_Sonnati_Covid
۴. تأثیر استفاده از عوامل روحی و روانی و معنوی در درمان و پیشگیری بیماری کوید ۱۹ و دعاها و اعمال عبادی و نیز روشهای «روان درمانی» که برای تقویت ایمنی افراد در برابر ویروس کرونا و درمان و از بین رفتن این بیماری و توصیه شده است.
https://t.me/manavi_anticovid
۵. آیا کرونا پدیدهای طبیعی است یا ساخته دست بشر و با اغراض بشری تولید شده است؟ اغراض سیاسی و اقتصادی که در سطح بینالمللی پشت پردۀ کرونا و کرونا هراسی وجود دارد، چیست؟ آیا اغراضی از قبیل از بین بردن بخشی از جمعیت جهان یا درآمدزایی از راه فروش دارو و واکسن و... پشت این ماجراست؟
https://t.me/Aghraz_Covid
۶. مافیای واردات دارو و واکسن که در بدنۀ وزارت بهداشت و درمان و ستاد کرونا و نظام پزشکی رخنه کردهاند و برای دستیابی به سود کلان، مانع از ارائۀ هر گونه راه درمانی به جز روشهای خود میشوند و داروهای بیاثر و بعضاً با عوارض خطرناک را وارد و توصیه و تجویز میکنند.
https://t.me/covid19_drugmafia
💠 اعضای کانالها میتوانند پستها و کلیپهای مفیدی را که در هر یک از محورهای فوق در فضای مجازی مشاهده میکنند، در صورتی که در این کانالها وجود نداشته باشد، برای مدیر کانال ارسال کنند تا در کانال مربوطه به اشتراک گذاشته شود و در دسترس دیگر اعضا قرار گیرد.
#کرونا
@ahlevela
4⃣ #لعن_و_تبری (قسمت اول)
#حب_فی_الله_و_بغض_فی_الله
🔹 در احادیثی که از پیامبر اکرم و ائمّة معصومین علیهم افضل صلوات المصلّین در کتب معتبر حدیثی ذکر گردیده است، حبِّ فی الله و بغض فی الله، یعنی دوستی به خاطر خدا و دشمنی به خاطر خدا، لازم و ملزوم یکدیگر و به عنوان محکمترین پیوند دهنده ی بین شخص و ایمان راستین و آنچه ایمان در آن خلاصه میشود، معرّفی شده است.
🔹 امام باقر علیه السّلام میفرمایند: هنگامی که خواستی پی ببری که خیری در خودت هست، به قلب خود نظری بیفکن. پس اگر اهل طاعت الهی را دوست و اهل معصیت پروردگار را دشمن میدارد، بدان در تو خیری هست و خداوند تو را دوست میدارد. ولی آن گاه که اهل طاعت الهی را دشمن و اهل معصیت خداوند را دوست میدارد، بدان که در تو خیری نیست و خداوند تو را دشمن میدارد.
🔹و پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم میفرمایند: محکمترین دستگیره ی ایمان دوست داشتن در راه خدا و دشمن داشتن در راه خدا و به ولایت اولیاء خدا گردن نهادن و از دشمنان خدا بیزاری جستن است. همچنین آن حضرت فرمودند: در راه خدا مهر بورز و در راه خدا دشمن بدار و در راه خدا #ولایت بپذیر و در راه خدا دشمنی کن، زیرا جز از این راه نمیتوان به ولایت الهی نایل شد. پس آن گاه به #علی علیه السّلام اشاره کرده و فرمودند: آیا این را میبینی؟ راوی عرض کرد: آری. حضرت رسول فرمودند: دوستِ این، دوست خداست، پس او را دوست بدار و دشمنِ این، دشمن خداست، پس او را دشمن بدار.
🔹 از حضرت صادق علیه السّلام پرسیدند آیا دوستی و دشمنی از ایمان است؟ حضرت فرمودند: آیا #ایمان چیزی جز دوستی و دشمنی است؟
🔹باید توجّه داشت که حبّ و #دوستی، اصل، و بغض و #دشمنی، از تبعات و لوازم آن است. یعنی شخصی که کسی را دوست میدارد، بالتّبع دشمنان او را دشمن میدارد. بنابراین محبّت و دوستی خدا و اولیاء خدا، اصل، و نفرت و عداوت دشمنان خدا و دشمنان اولیای خدا، از لوازم و تبعات آن است.
📘 استاد مهدی طیب، #ره_توشه_دیدار ، ص 191-193.
@ahlevela
💠▪️ توصيه هاي امام حسن عسكري عليه السلام به شيعيان:
👇👇👇👇👇
✔️ اوصيكم بتقوى الله،
✔️ والورع في دينكم،
✔️ والاجتهاد لله،
✔️ وصدق الحديث
✔️ واداء الأمانة الى من ائتمنكم من برّ أو فاجرٍ،
✔️ وطول السجود
✔️ وحسن الجوار،
فبهذا جاء محمدٍ (صلى الله عليه وآله وسلم)..
↩️ فإن الرجل منكم إذا ورع في دينه وصدق في حديثه، وأدّى الأمانة وحسّن خلقه مع الناس قيل: هذا شيعيّ فيسرّني ذلك.
اتقوا الله وكونوا زيناً ولا تكونوا شيناً
، جرّوا الينا كل مودة،
وادفعوا عنّا كل قبيح، فإنّه ما قيل فينا من حسن فنحن أهله، وما قيل فينا من سوء فما نحن كذلك، لنا حق في كتاب الله، وقرابة من رسول الله، وتطهير من الله لا يدّعيه أحد غيرنا إلاّ كذّاب،
اكثروا ذكر الله وذكر الموت وتلاوة القرآن والصلاة على النبي (صلى الله عليه وآله وسلم)، فإن الصلاة على رسول الله عشر حسنات، احفظوا ما وصيتكم به واستودعكم الله، واقرأ عليكم السلام.
🎤شرح حديث: استاد مهدي طيب
مدت: ٢٣ دقيقه
؟🗓تاريخ: ٢٣ فروردين ٨٧
#حديث #امام_حسن_عسكري #تقوا #ورع #صدق
🔉فايل صوتي:👇👇👇
http://ahlevela.ir/mp3-sort/ganjineh-mavaeze-payambar/13-emam-hassa-askari-alaihessalam/01%20tohfehai%20az%20gangine%20maaref%20emam%20asgari%20a%20(870123).mp3
✍🏼 فايل نوشتاري:👇👇👇
http://ahlevela.ir/pdf/file%20neveshtari%20sokhanan/tohfehae%20az%20ghangineye%20mavaez/emam%20asgari%20a/35-tohfehai%20az%20gangine%20maaref%20emam%20asgari%20a%20(870123).pdf
💠 #عید_الزهرا سلام الله علیها
🔹بعد از شهادت امام عسکری علیه السلام دوران امامت امام عصرارواحنافداه آغاز می شود. بعضی گمان می کنند اگر روز هشتم ربیعالاوّل روز شهادت امام عسکری علیه السلام است، روز نهم ربیعالاوّل، روز آغاز امامت امام زمان علیه السلام می شود. خود این مسأله نوعی کم توجّهی است. اینطور نیست که تصوّر میشود. در همان لحظه ای که امام قبلی از دنیا می رود، مسئولیت امامت به دوش امام بعدی قرار می گیرد.
⬅️ بنابراین اگر امام عسکری علیه السلام روز اوّل ربیعالاوّل از دنیا رفته باشند، روز #آغاز_امامت_امام_زمان علیه السلام همان روز اوّل ربیعالاوّل است و اگر آن حضرت روز هشتم ربیعالاوّل به شهادت رسیده باشند، همان روز هشتم ربیعالاوّل روز آغاز امامت امام زمان علیه السلام است، نه روز #نهم_ربیعالاول.
🔹بعضی می خواهند روز نهم ربیعالاوّل را به دلایلی شادی کنند؛ منتها می خواهند توجیهی هم پیدا کنند که خیلی معلوم نشود چرا دارند شادی می کنند؛ می گویند روز آغاز امامت امام زمان علیه السلام است. این حرفِ چندان دقیقی نیست.
⁉️ ضمن اینکه آیا ما مثلاً روز بیستویکم ماه مبارک رمضان که حضرت امیر علیه السلام به شهادت رسیدهاند، جشن می گیریم، میگوییم روز اوّل امامت امام مجتبی علیه السلام است؟ یا روز شهادت امام مجتبی علیه السلام جشن می گیریم، میگوییم روز آغاز امامت امام حسین علیه السلام است؟ یا روز دهم یا روز یازدهم محرّم جشن می گیریم، می گوییم امروز آغاز امامت امام سجّاد علیه السلام است؟ این کار را که نمی کنیم. بههرحال، این یک توجیه است برای اینکه بگویند ما انگیزه ی دیگری در شادی یی که روز نهم ربیعالاوّل می کنیم نداریم.
‼️ بدانید! حتّی اگر بنا باشد روز آغاز امامت را مشخّص کنیم، همان روزی است که امام قبلی به شهادت رسیده است، نه روز بعد از آن؛ چون عالم یک لحظه بدون امام و بدون حجّت خدا نمی¬تواند باشد: لَوْ لا الْحُجَّةُ لَساخَتِ الْاَرْضُ بِاَهْلِها ؛ و بنابراین همان لحظه ای که امام قبلی به شهادت می رسد، لحظه ی آغاز امامت امام بعدی است.
🔹ضمن اینکه واقعاً این جشن گرفتن چندان معنا ندارد؛ یعنی اگر توجّه کنیم که امام معصوم ما به شهادت رسیده است، طبیعتاً بیشتر حُزن و اندوه بر قلوب دوستان اهلبیت علیهم السلام حاکم خواهد بود تا شادی و جشن و پایکوبی. به بیان دیگر، #تولی و محبّت و #ولایت اهلبیت علیهم السلام اقتضا می¬کند که شیعه در روز هشتم ربیعالاوّل بهعنوان روز شهادت امام معصوم علیه السلام اندوهگین باشد. تبرّی فرعِ بر تولّی است؛ و به هیچ وجه نمی تواند تولّی را تحتالشّعاع خود قرار دهد.
🔹حتّی اگر روز نهم ربیع که به #عید_بقر، یعنی عید شکافته شدن معروف است و به تعبیری عیدالزهرا سلام الله علیها هم نامیده می شود، روز کشته شدن دومی هم باشد -که گفتیم واقعاً اینگونه نیست. روز کشته شدن دومی روز بیستششم ذیالحجّه است بهدست ابولؤلؤ- شایسته نیست جشن بگیریم.
🔹 بههرحال، روز نهم ربیعالاوّل یقیناً روز کشته شدن دومی نیست. بعضی نقل کرده اند روز کشته شدن عُمَرسَعد بهدست مُختار ثَقَفی است؛ یعنی روز نهم ربیعالأوّل، روزی است که مُختار ثَقَفی به انتقام خون اباعبدالله علیه السلام عمرسعد را کشت و سر از بدنش جدا کرد. این حادثه ممکن است واقعیت داشته باشد؛ البته باید بتوانیم سند تاریخی یی بهعنوان مؤیّد این زمان برای این حادثه پیدا کنیم. در بعضی از تقاویم دیده ام که نوشته شده نهم ربیعالاوّل، روز کشته شدن عمرسعد است؛ ولی یقیناً خلیفه ی دوم روز نهم ربیعالاوّل کشته نشده است. منتها این روز را بهعنوان عیدالزهرا سلام الله علیها جشن می گیرند.
استاد مهدي طیب_88/11/29
@ahlevela
⭕️ تأمّلاتی درکشته شدن خلیفه دوم و سال روز آن‼️
📚 طبق بسیاری از منابع موثّق تاریخی شیعه و تواریخ اهل سنّت، خلیفه دوم، صبح روز بیست و ششم ماه ذی الحجه، به دست پیروز نهاوندی که غلامی ایرانی ملقّب به #ابولؤلؤ بود، در مسجد النّبی مورد ضربات خنجر قرار گرفت و همان روز یا چند روز بعد درگذشت.
اغلب علمای متقدّم شیعه مثل شیخ مفید(ره)، بر اینکه تاریخ مرگ #عمر در ماه ذی الحجه است نه ربیع الاول، تأکید دارند. ابن ادریس حلّی(صاحب سرائر) دربارهی تاریخ نهم ربیع می گوید: هر کس بپندارد #عمر در تاریخ نهم ربیع کشته شده، به اجماع صاحبان کتب تاریخ، در اشتباه است و...."
تاريخ: ١٣ بهمن ٩٠
⭕️ابولؤلؤ كه بود؟!
🗓تاريخ :١٩ آذر ٨٨
🔊استاد مهدی طیب
⏱مدت: ٣٠ دقيقه
#سيره_و_تاريخ #ابولؤلؤ
http://ahlevela.ir/mp3-sort/mabahese-sire-va-tarikh/18%20ashnaii-ba-barkhi-vaghaye-va-shakhsiiathaye-tarikhe-eslam/901113%20baresi%20dar%20morede%20tarikhe%20ghatle%20khalife%20dovom%20v%20shakhsiate%20abololo.mp3
#لعن_و_تبری (قسمت دوم)
#تبری_در_قرآن_و_احادیث
🔹 تبرّی در لغت به معنای کناره گرفتن از چیزی است که مجاورت آن ناپسند است. در قرآن کریم در مواردی از تبرّی جستن خدا و انبیای الهی از مشرکان و دشمنان خدا سخن گفته شده است.
🔹 در احادیث معصومین علیهم السّلام نیز تبرّی جستن از دشمنان خاندان پیامبر اکرم علیهم السّلام و کسانی که به آن بزرگواران ستم کردند، جزء لاینفکّ و موجب کمال راستین ایمان و تکلیفی واجب بر مؤمنان و شرط قبولی تمامی اعمال آنان شمرده شده است.
🔹 حضرت رضا علیه السلام در بخشی از حدیث مفصّلی که طی آن ایمان را تشریح کردهاند، میفرمایند: ایمان عبارت است از... و تبرّی جستن از کسانی که به خاندان پیامبر ستم کردند و به بیرون راندن آن بزرگواران از شهر و دیارشان اهتمام ورزیدند و روش ستم به آنان را پایهگذاری کردند و سنّت و رویّة پیامبرشان را دگرگون ساختند. (و آن گاه ناکثین و قاسطین و مارقین و امثال معاویه و عمرو بن عاص و ابوموسی اشعری و کسانی که توطئة به شهادت رساندن امیرالمؤمنین علیه السّلام را تدارک دیده و اجرا کردند را به عنوان مصادیق کسانی که تبرّی جستن از آنان جزء و شرط ایمان راستین است نام میبرند)
🔹 امام صادق علیه السّلام میفرمایند: محبّت اولیاء خدا و #ولایت و فرمانبرداری از آنان واجب است و تبرّی و بیزاری جستن از دشمنانشان و از کسانی که به خاندان پیامبر صلّی الله علیهم ستم کردند و پرده ی پیامبر را دریدند و فدک را از حضرت فاطمه علیها السّلام گرفتند و حضرتش را از میراث خود محروم کردند و حقوق او و همسرش را غصب کردند و بر آتش کشیدن خانهاش اهتمام نمودند و ستمگری بر خاندان پیامبر را پایهگذاری کردند و سنّت پیامبر را تغییر دادند، واجب است. و تبرّی جستن از ناکثین و قاسطین و مارقین واجب است. و تبرّی جستن از پیشوایان گمراهی و رهبران ستمگری، از نخستین تا آخرینشان واجب است. و تبرّی جستن از قاتل امیرالمؤمنین علیه السّلام و تمامی قاتلان اهلبیت علیهم السّلام واجب است.
🔹 پیامبر اکرم خطاب به حضرت علی علیهما السّلام فرمودند: ای علی، سوگند به آن کس که مرا به پیامبری مبعوث نمود و بر تمامی خلایق برگزید، اگر بندهای هزار سال عبادت بکند، جز با ولایت تو و ولایت امامان از نسل تو، از او پذیرفته نمیشود و ولایت تو نیز جز با تبرّی و بیزاری جستن از دشمنانت و دشمنان امامان از نسل تو پذیرفته نمیشود. این حقیقت را جبرئیل امین به من خبر داد. هر که خواهد به آن ایمان آورد و هر که خواهد بدان کفر ورزد.
🔹 و در حدیثی آمده است: به حضرت صادق علیه السّلام عرض شد فلان شخص ولایت شما را قبول دارد، لکن در تبرّی جستن از دشمن شما سست است. حضرت فرمودند: هیهات، کسی که مدّعی محبّت ماست ولی از دشمن ما تبرّی نمیجوید، ادّعای دروغ نموده است.
📘 استاد مهدی طیب، #ره_توشه_دیدار ، ص 193-195.
@ahlevela
🗓 امروز روز بیست و سوم ماه ربیع الاوّل است و بنا به آنچه در تواریخ ثبت شده، روزی است که حضرت معصومه سلام الله عليها وارد شهر #قم شدند. برادر بزرگوار ایشان، حضرت علیّ بن موسی الرّضا عليه السلام، با مکر و توطئه #مأمون در سال قبل آن، یعنی سال دویست هجری قمری، وادار شدند #مدینه را ترک کنند و به سمت خراسان بیایند.
🚩 دلبستگي فوق العاده ای بین این خواهر و برادر بزرگوار حاکم است. این دو فرزند، خواهر و برادر تنی هستند، از موسی بن جعفر عليه السلام و مادر بزرگوارشان هم نجمه خاتون هستند. حضرت معصومه سلام الله عليها بیش از یک سال دوری برادر را طاقت نیاوردند و لذا همراه با تعدادی از برادران ناتنی و بستگان از مدینه به سمت #خراسان حرکت کردند.
📢در مسیری هم که می آمدند، حضرت معصومه سلام الله عليها بنابه آنچه که نقل شده است، فضیلت و حقّانیت برادر بزرگوارشان، علیّ بن موسی الرّضا عليه السلام را برای مردم هر شهر و دیار که می آمدند، تبیین می کردند و طبیعتاً مقایسه ی علیّ بن موسی الرّضا عليه السلام با جریان فاسد و ظالم حکومت بنی عبّاس هم به ذهن ها می آمد.
🔴این بود که مأمون احساس خطر کرد و در نتیجه مأمورهای او به این قافله حمله ور شدند و تعدادی از برادران امام رضا عليه السلام و حضرت معصومه سلام الله عليها در همین حمله و یورش به شهادت رسیدند.
⭕️ بنا به نقل های مختلف، یا در اثر آزرده خاطری این حمله و هجوم ظالمانه و شهادت عزیزان و یا حتّی بنا به نقلی که شده است، مسمومیتی که از طریق غذا به وجود آمد، حضرت معصومه سلام الله عليها بیمار شدند.
🚩در ساوه آثار بیماری کاملاً ظاهر شد؛ به گونه ای بود که معلوم بود حضرت نمی توانند سفر را ادامه دهند؛ منتها حضرت حاضر نشدند در ساوه بمانند. سؤال کردند که تا #قم چقدر راه است؟ به ایشان گفته شد راه زیادی نیست. فرمودند می رویم در #قم اقامت می کنیم.
همین که قصد حرکت به سمت قم را کردند، شیعیان قم که اشعریون بودند، خبردار شدند و قم مهد شیعیان اهل بیت عليهم السلام بود. شیعیان قم حرکت کردند، برای اینکه به استقبال حضرت معصومه سلام الله عليها بیایند. بزرگ آنها پیشاپیش آن قافله به راه افتاد.
📍نقل شده است موسی بن خزرج که مرد مسنّی هم بود و بزرگ اهل قم و اشعریون آنجا بود، خود او آمد؛ زمام ناقه ی حضرت معصومه سلام الله عليها را به دست گرفت و این پیرمرد معنون، خود با پای پیاده افتخار حرکت دادن شتری را که حضرت معصومه سلام الله عليها بر آن سوار بودند، پذیرفت و شیعیان حضرت را با جلالت و شکوه خاصّی وارد شهر #قم کردند.
🏴موسی بن خزرج ایشان را به منزل خود برد و حضرت در آنجا اقامت کردند. ایشان اقامت کوتاه هفده روزه ای در قم دارند. در طول این مدّت در خانه ی موسی بن خضرج و مشغول عبادت و حالات عارفانه ی خودشان هستند و در عین حال، بیماری شدیدی دارند، که هر روز هم شدّت آن بیشتر می شد و بالاخره پس از هفده روز به شهادت رسیدند و در شهر #قم دفن شدند.
🎤استاد مهدي طيب _ جلسه ٢٧ بهمن ٩٠
#حضرت_معصومه #قم #ماه_ربيع_الاول
🗓 در روز بیست و چهارم ماه ربیع الاول در سال ٢٣٢ هجری قمری بنا به یکی از نقل ها امام حسن عسکری علیه السلام در شهر #مدینه متولد شدند (دو نقل دیگر، یکی هشتم و دیگری دهم ماه ربیع الثانی است).
🌸☘🌸☘🌸☘🌸☘
◽️امام حسن عسکری علیه السلام ٢٨ سال بیشتر در این عالم اقامت نداشتند؛ در سن جوانی (٢٢ سالگی) به امامت رسیدند و در سن جوانی هم به شهادت. در این شش سال شرایط بسیار سخت و خطیر بود؛ به گفتۀ خود امام عسکری علیه السلام، آزار و اذیت ها و تردیدها و بی اعتقادی ها نسبت به مسالۀ امامت در این دوره به شدت فراوان تر از قبل بود، و بالاخره حضرت مسموم گشتند و در سال ٢٦٠ هجری قمری در شهر #سامرا به شهادت رسیدند و در همان منزل مسکونی خود مدفون شدند.
◽️ یکی از القاب امام حسن عسکری علیه السلام «زکی» است؛ ان شاالله وجود حضرت برای ما الگوی #تزکیه باشد و در حد ظرفیت وجودی خودمان از حضرت بهره های شایسته ای ببریم.میلاد امام حسن عسکری علیه السلام را تبریک عرض می نماییم.
#امام_حسن_عسكري
@ahlevela