eitaa logo
اهل کربلا باشید
271 دنبال‌کننده
20.2هزار عکس
8.2هزار ویدیو
291 فایل
امام به ما آموخت انتظار در مبارزه است.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مبصر
🔰🔰🔰جنگ ،جنگ است ... چه سخت باشد ، چه نرم ... عده ای را با جسمشان می کُشند وعده ای را با فرهنگشان ... خواستند ریشه اسلام را بزنند ، بیشتر رشد کرد . چندین سال است از شاخ و برگ ها شروع کرده اند ... کمر بسته اند کل درخت را بسوزانند ، از جنگ نرم #غافل نشوید ... #تهاجم_فرهنگی #نفوذ #بصیرت #جنگ_نرم_مرد_میخواهد 🇮🇷 @MobserChannel 🇮🇷 🇮🇷 eitaa.com/Mobser 🇮🇷
هدایت شده از  مصاف آخر🇮🇷 🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر وقت احساس کردید دارید حرف های روحانی درباره FATF رو باور میکنید این ویدئو رو ببینید : وعده روحانی در ۲۰ مهر ۱۳۹۴ برای برجام : اگر برجام بیاد ۲۰% کالا ارزون‌تر میشه نتیجه:گوشت 130 هزار تومانی ، پراید 50 میلیونی ،بحران پوشکی ، قیمت نجومی خانه ، لوازم خانگی ، میوه و.... وعده روحانی در ۱۹ آذر ۱۳۹۷ برای FATF : اگر FATF باشد جنس ۲۰% ارزون تر میشه در صورت ملحق شدن ایران به FATF ، نتیجه: ❓❓❓ @masaf_raefipour
هدایت شده از شاخص
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 ویژه 📹 ببینید| هشدار غیرمستقیم اخیر رهبرانقلاب نسبت به تصویب 🆘eitaa.com/shakhes1 ایتا 🆘http://sapp.ir/shakhes.1 سروش
هدایت شده از شاخص
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
افتخاری دیگر برای ارتش جمهوری اسلامی ایران 😎🇮🇷 مجهز شدن ارتش به دستاوردی که پیش از این تنها در اختیار 8 کشور بوده است پ ن : اگر چنین جایی دست مدیرهای پیرِ غرب‌زده بود الان با انگشت تُفیمون داشتیم دنبال جهت باد میگشتیم 😂 🆘eitaa.com/shakhes1 ایتا 🆘http://sapp.ir/shakhes.1 سروش
⚠️ یاد آر بهمن ۸۸ را که این سوال از سروش پرسیده شد و اینگونه پاسخ داد👇 ⛔️تئوری توسط آیت اله خمینی پیش از پیروزی انقلاب مطرح شده بود. آیا آن دیدگاه فارغ از فعلیت یابی آن در حکومت، محتوم به استبداد دینی بود یا اینکه عملکرد جمهوری اسلامی چنین نتیجه‌ای را به بار آورده است؟ ❌تئوری ولایت فقیه آیت الله خمینی، عین استبداد دینی است. با این تئوری اصولا نمی توان نظم دموکراتیک به وجود آورد.  ❌تئوری ولایت فقیه آیت اله خمینی از همان آغاز یک تئوری غیر اخلاقی بود ولی در عمل هم خوشبختانه ماهیت خودش را نشان داد و اکنون بیش از گذشته با تجربه تلخ جمهوری اسلامی مشخص شده که تئوری ولایت فقیه، تئوری عدالت ورزانه‌ای نبوده و نیست. اگر چیزی باید قربانی شود آن قدرت مطلقه و اختیارات مطلقه فقیه است، اگر این سایه شوم از سر ایران برداشته شود و آفتاب عدالت بتابد مردم ایران میتوانند رنگ آزادی و عدالت را ببینند. 😏 حالا برای رسانه های انقلابی شده دکتر سروش فیلسوف و نظریه پرداز ؟!! ❌امان از جهههههههل 👈همون نباشید درسته... •┈••✾••┈• 💠 🌐 eitaa.com/shia_leaders 🌐 sapp.ir/shia_leaders
♦️ تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد! 🔷 از کلام آن امیرِ بیان است، که فرمود: 🔹 با بیماری‌ات بساز! مادامی که با تو می‌سازد! 📗ــــ #نهج‌البلاغه #حکمت27 ــــ📖 ┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄ http://eitaa.com/joinchat/2245328896C48e7560e93
🕊✨﷽✨🕊 ⬅️ 📚 💐شوق دیدار(۲) 🔸مسلمانان در صدر اسلام، ایران و روم را با نیروی ایمان فتح کردند. ملت‌های مورد هجوم هم به مجرّدی که اینها را دیدند، دردلهایشان، ایمان بوجود می آمد. 🔪شمشیر برای این بود که مانع‌ها و سرکرده‌های زر و زورمدار را از سر راه بردارد؛ و إلا تودهٔ مردم، همه جا توفان را دریافت کرده بودند و دو امپراطوری عظیم در آن روزگار-روم و ایران- تا اعماق خودشان جزو نظام و کشور اسلامی شده بودند. همهٔ اینها۴۰ سال طول کشید؛ ۱۰سالش در زمان پیغمبر بود؛ ۳۰ سال هم بعد از پیغمبر. 🌴پیغمبر بمجرد اینکه وارد مدینه شد، کار را شروع کرد. از جمله شگفتی‌های زندگی آن حضرت این‌ است که در طول این۱۰سال، یک لحظه را هدر نداد. دیده نشد که پیغمبر از فشاندن نور معنویت و هدایت و تعلیم و تربیت لحظه‌ای باز بماند. 🌼بیداری او، خواب او، مسجد او، خانهٔ او، میدان جنگ او، در کوچه و بازار رفتن او، معاشرت خانوادگی او و وجود او-هرجا که بود- درس بود. 👌عجب برکتی در چنین عُمری وجود دارد! کسی که همهٔ تاریخ را مسخّر فکر خود کرد و روی آن اثر گذاشت-که من بارها گفته‌ام، بسیاری از مفاهیمی که قرن‌های بعد برای بشریت تقدس پیدا کرد؛ مثل مفهوم مساوات، برادری، عدالت و مردم سالاری، همه تحت تأثیر تعلیم اوبود؛ در تعالیم سایر ادیان چنین چیزهایی وجود نداشت و یا لااقل به منصهٔ ظهور نرسیده بود- فقط ۱۰ سال کار حکومتی و سیاسی و جمعی کرده بود. 👌چه عمر بابرکتی! 👈ازاول ورود، موضع گیری خود را مشخص کرد. 🐫ناقه ای که پیغمبر سوار آن بود، وارد شهر یثرب شد. و مردم دور آن را گرفتند. در آن زمان، شهر مدیـنه، محله محله بود؛ هر محله‌ای هم برای خودش خانه‌ها، کوچه‌ها و حصار و بزرگانی داشت و متعلق به قبیله‌ای بود؛ قبایل وابسته به «اوس» و قبایل وابسته به«خزرج». 🌾وقتی شتر پیغمبر وارد شهر یثرب شد، جلوی هرکدام از قلعه‌های قبایل که رسید، بزرگان بیرون آمدند و جلوی شتر را گرفتند: یا رسول الله! بیا اینجا؛ خانه، زندگی، ثروت و راحتیِ ما در اختیار تو. 🌸پیغمبر فرمود: جلوی این شتر را باز کنید؛ « إنَّها مأمورة»۱ دنبال دستور حرکت می‌کند؛ بگذارید برود. جلوی شتر را باز کردند تا به محلهٔ بعدی رسید باز بزرگان، اشراف، پیرمردان، شخصیت‌ها و جوانان آمدند جلوی ناقهٔ پیغمبر را گرفتند: یارسول الله! اینجا فرود بیا؛ اینجا خانهٔ توست؛ هرچه بخواهی، در اختیارت می گذاریم؛ همهٔ ما در خدمتت هستیم. فرمود: کنار بروید؛ بگذارید شتر به راهش ادامه دهد؛ «إنَّها مأمورة» 🐪و همینطور محله به محله، شتر راه می رفت.... 📚 ۱-بحارالأنوار/ج۱۹/ ص۱۰۹ ادامه در بعد....✋ ┄┅═══✼🍃🌹🍃✼═══┅┄ http://eitaa.com/joinchat/2245328896C48e7560e93
┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄ 💠 و درود خدا بر او فرمود: خوشا به حال آن كس كه خود را كوچك شمرد، و كسب و كار او پاكيزه است، و جانش پاك، و اخلاقش نيكوست، كه مازاد بر مصرف زندگی را در راه خدا بخشش كند، و زبان را از زياده گویی باز دارد و آزار او به مردم نرسد، و سنت پيامبر (صل الله علیه وآله) او را كفايت كرده، بدعتی در دين خدا نمی گذارد. (برخي حكمت ۱۲۳ و ۱۲۲ را از پيامبر (صل الله علیه و آله) نقل كرده اند) 📒 ┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄ 💠و درود خدا بر او فرمود: غيرت زن كفرآور، و غيرت مرد نشانه ايمان اوست. 📒 ┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄ 💠و درود خدا بر او فرمود: اسلام را چنان مي شناسانم كه پيش از من كسي آنگونه معرفي نكرده باشد، اسلام، همان تسليم در برابر خدا، و تسليم همان يقين داشتن، و يقين اعتقاد راستين، و باور راستين همان اقرار درست، و اقرار درست انجام مسئوليتها، و انجام مسئوليتها، همان عمل كردن به احكام دين است. 📒 ┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄ 💠و درود خدا بر او فرمود: در شگفتم از بخيل، به سوی فقری مي شتابد كه از آن گريزان است، و سرمايه ای را از دست می دهد كه در جستجوي آن است، در دنيا چون تهيدستان زندگي می كند، اما در آخرت چون سرمايه داران محاكمه می شود. و در شگفتم از متكبری كه ديروز نطفه ای بی ارزش، و فردا مرداری گنديده خواهد بود، و در شگفتم از آن كس كه آفرينش پديده ها را می نگرد و در وجود خدا ترديد دارد. و در شگفتم از آن كس كه مردگان را می بيند و مرگ را از ياد برده است، و در شگفتم از آن كس كه پيدايش دوباره را انكار می كند در حالی كه پيدايش آغازين را می نگرد و در شگفتم از آن كس كه خانه نابودشدنی را آباد می كند اما جايگاه هميشگی را از ياد برده است. 📒 ┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄ 💠و درود خدا بر او فرمود: آن كس كه در عمل كوتاهی كند، دچار اندوه گردد، و آن را كه از مال و جانش بهره ای در راه خدا نباشد خدا را به او نيازی نيست. 📒 ┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄ 💠و درود خدا بر او فرمود: در آغاز سرما خود را بپوشانيد، و در پايانش آن را دريابيد، زيرا با بدنها همان می كند كه با برگ درختان خواهد كرد، آغازش می سوزاند، و پايانش می روياند. 📒 ┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄ 💠و درود خدا بر او فرمود: بزرگی پروردگار نزد تو، پديده ها را در چشمت كوچك می نماياند. 📒 ┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄ http://eitaa.com/joinchat/2245328896C48e7560e93
💠سوال آیا لزوم انجام روزه‌های کفاره حنث قسم که به صورت پشت سرهم باشد، فتوا است یا احتیاط واجب؟ همچنین حکم نسبت به سه روز روزه کفاره افطار قضای روزه، فتوا است یا احتیاط واجب؟ ✅جواب: وجوب پشت سر هم بودن سه روز روزه ای که بعنوان کفاره ی قسم، یا به عنوان کفاره افطار قضای روزه می باشد، مبنی بر احتیاط است. @Esteftaate_rahbar کانال استفتائات رهبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 #رهبر_انقلاب : «اِنَّ‌ـنی مَعَکُما»، خدای متعال با ما است، «اَسمَعُ وَاَرى»؛ امّا یک شرط دارد: شما با خدا باشید: اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم... ۹۷/۱۲/۰۷ @Esteftaate_rahbar 🔹💠🔹
💠سوال: اینکه می فرمایید اگر انسان در تعداد سجده یا رکوع گمان کند باید بنابر احتیاط سجده یا رکوع را دوباره به جا آورد و نماز را هم اعاده کند، این احتیاط مستحب است یا احتیاطی است که باید به آن عمل شود؟ ✅جواب: اگر گمان کند سجده یا رکوع را انجام داده است و چون مطمئن نیست سجده یا رکوع را انجام می دهد، بنا بر احتیاط واجب باید دوباره نماز را بخواند، اما اگر گمان کند سجده یا رکوع را انجام نداده است و انجام بدهد، اعاده نماز لازم نیست. @Esteftaate_rahbar کانال استفتائات رهبر
🍁 بیان آیه 5⃣ سوره بینه🍁 ✳️ تفسیر المیزان ⬅️ با اين آيه بيان رسالت رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله و سلم) و شمول و دعوت اسلامى عموم بشر را، مى شود، پس اينكه فرمود: (لم يكن الذين كفروا من اهل الكتاب و المشركين...)، اشاره مى كند به اينكه از نظر سنت الهى، بر خداى تعالى است كه همه عالم را هدايت نموده، لازم است را بر هر كسى كه شده و دعوت او را نپذيرفته تمام كند، چه كافر از اهل كتاب و چه از مشركين، گو اينكه در روز آيه كفار از اهل كتاب و از مشركين بعضى از كفار بودند نه همه آنان ولى اين معنا را به طور قطع مى دانيم كه در فرقى ميان بعضى با بعض ديگر نيست، اگر در عصر متعلق به بعضى شده، بايد كه متعلق به كفار هم بشود. 🍁🍁🍁🍁🍁 و  (رسول من الله ) اشاره دارد به اينكه آن بينه عبارت است از (صلى اللّه عليه و آله و سلم) و جمله (و ما تفرق...) اشاره دارد به اينكه و كفرى كه در نسبت به داشتند نيز بعد از آمدن بينه . 🍁🍁🍁🍁🍁 و  (و ما امروا الا ليعبدوا الله...) مى فهماند كه آنچه بدان شده اند، و مأمور به آن گشته اند، دينى است ، كه  اجتماع بشريشان را تأمين مى كند، پس بر همه آنان لازم است به آن دين آورند و كفر نورزند. ________________________________ 🌹شادی روح علامه طباطبایی (ره) 👇 http://eitaa.com/joinchat/857079819Cf49e09b57a
هدایت شده از 💎 عقیق واعظین 💎
✨﷽‌✨ 🌸 آداب سفره 🌸 پيامبر به علي فرمود که سفره 12 تا آداب دارد. انسان مسلمان سزاور است ياد بگيرد وقتي سر سفره مي نشيند. فرمود که چهار تا از اين ها لازم است ، يعني ضرورت است. مثل نماز صبح نيست که اگر ترک کند گناه کرده است. چهارتاي آن مستحب است و چهار تاي آن آداب است . يعني چهار تاي آن اهميتش بيشتر است. چهار تا از اين ها خوب است که رعايت بشود . چهارتاي آن هم نشانه ي ادب است. از اين دوازده تا هيچ کدام لزوم شرعي نيست . چهارتايي که لازم و ضروري است اين است که چيزي را که مي خورد بشناسد . منظور از معرفت يعني بشناسيد که اين را از چه راهي بدست آمده باشد يعني حلال و حرام . خانمي شيري براي رسول اکرم توسط فرزندش فرستاد ، پيامبر گفت : بگو که اين شير از کجاست . يعني مي خواست بداند که از راه حلال بدست آمده است و مادر کودک گفت : بگو اين حلال است ما خودمان گاو داريم و شير آنرا دوشيده ام . پيامبر فردا او را ديد و تشکر کرد و فرمود : ناراحت نشو ، ما انبياء جز حلال چيزي نمي خوريم . دوم نام خدا را بردن . اي کاش در ميهماني يک نفر با صداي بلند بگويد . سوم شکر گفتن است و چهارم راضي بودن . يکي داشت کنار کسي که چلو کباب مي خورد ، نان خشک مي خورد و مي گفت : الهي شکر الهي شکر . يکي گفت : اين الهي شکر گفتن شما از صد تا ناسزا گفتن به خدا بدتر است . راضي بودن بايد قلبي باشد . يکي از اصحاب اکرم مي گويد که ما نديدم پيامبر به غذايي عيب بگيرد ، اگر غذايي را دوست داشت مي خورد و اگر دوست نداشت ساکت بود و عيب روي غذا نمي گذاشت . حالا شما جايي ميهمان هستيد و آن غذا را دوست نداريد ، عيب نگيريد و اشتهاي ديگران را کور نکنيد . . اين حديث در 1400 سال پيش گفته شده و در آن موقع قاشق ،چنگال ، ميز و مبل نبوده است . فرض مي کنيم ما با هم اردويي مي رويم که در آنجا قاشق و چنگال نيست و مي خواهيم آنرا بخوريم . اين روايت زمان صدورش در چنين شرايطي است . چهارتاي آن ادب است . يکي لقمه را کوچک گرفتن ، خوب جويدن غذا ، شستن دستها و نگاه نکردن به صورت کسي که غذا مي خورد . 〖از بیانات حجت الاسلام رفیعی〗 ★➻ @aali_rafiei 🍁
هدایت شده از 🌟سیرسلوک تاخدا🌟
این اکسیر در خانه کیست؟👇 1. خوشبختی خانه در خدا پرستی است. 2. عزت خانه در دوستی است. 3. ثروت خانه در شادی است. 4. زیبایی خانه در پاکیزگی است. 5. پاکی خانه در تقوا است. 6. نیاز خانه در معنویات است. 7. استحکام خانه در تربیت است. 8. گرمی خانه در محبت است. 9. صفای خانه درمحبت است. 10. پیشرفت خانه در قناعت است. 11. لذت خانه در سازگاری است. 12. سعادت خانه در امنیت است. 13. روشنایی خانه در آرامش است. 14. رفاه خانه در حرمت و تفاهم است. 15. ارزش خانه در اعتماد و اطمینان است. 16. سلامتی خانه در نظافت و پاکیزگی است. 17. صفت خانه در انصاف و گذشت است. 18. شرافت خانه در لقمه حلال است. 19. زینت خانه در ساده بودن است. 20. آسایش خانه در انجام وظیفه است. @seiro_solook_ta_khoda
شکست خوردگان دیروز، سیاست بازان امروز شده اند. 💠آن قدر که اسلام از این مقدسین روحانی نما ضربه خورده است، از هیچ قشر دیگر نخورده است و نمونه بارز آن مظلومیت و غربت امیر المومنین علیه السلام که در تاریخ روشن است. 💠طلاب جوان باید بدانند که پرونده تفکر این گروه همچنان باز است و شیوه مقدس مابی و دین فروشی عوض شده است. شکست خوردگان دیروز، سیاست بازان امروز شده اند. 📚صحیفه نور ، جلد ۲۱ ، صفحه ۹۲ 👥کانال صحیفه نور امام خمینی(ره) @Sahifeh_noor
#شوهر_داری 🔸امام علی علیه السلام: جهاد زن به این است که خوب شوهر داری کند. 📚بحار الانوار ج103ص 247 ♨️http://eitaa.com/joinchat/2846228496C6562595520
✅پرسش ؟ خداوند چگونه از اوّل بوده بدون این که خالقی داشته باشد؟ ⁉️سلام من دختری ۱۲ ساله دارم سوالی دارد مبنی بر این که خدا از اول چطور وجود داشته و بوده اگر لطف کنید جواب سوال را ساده برای من شرح دهید که به دخترم بگویم ممنون میشوم موفق باشید. 🔹پاسخ اجمالی این که خدا از اول چگونه بوده است در واقع بیان دیگری از این سؤال است که چرا خدا خود به خود و بذاته بوده در حالی که هر موجودی خالقی و پدید آورنده ای داشته است. و در واقع، سؤال این است که خدا چگونه به وجود آمده است و چه کسی خدا را آفریده است؟ برای پاسخ، بهتر است به این چند سؤال توجه شود؛ زیرا این سؤال ها ذهن را برای درک پاسخ اصلی آماده تر می سازد؛ رطوبت هر چیز از آب است. رطوبت آب از چیست و از کجاست؟ چربی همه غذاها از روغن است. چربی روغن از چه و از کجاست؟ شوری همه چیز از نمک است. شوری نمک از کجاست؟ پاسخ این است که رطوبت برای آب و شوری برای نمک و چربی برای روغن ذاتی آنها است. همچنین هنگامی که سؤال شود هستی هر موجودی از خدا است پس هستی خدا از کیست؟ پاسخ می دهیم: هستی خدا ذاتی او و از خود او است و از جای دیگر نیست. 💠پاسخ تفصیلی این یک اصل مسلم است که هر معلولی علت دارد ولی مغالطه ای که صورت می گیرد این است که خداوند هم یک معلول فرض می شود. به عبارت دیگر گمان می شود هر موجودی علت دارد حتی وجود بذاته یا خدا. همین طور باید گفت هر پدیده ای نیاز به آفریننده دارد، ولی خداوند یک پدیده نیست که نیاز به خالق داشته باشد، بلکه ایجاد کننده همه پدیده ها است. [1] به بیان دیگر، ساده ترین مفهوم خدا، همان موجود کامل و بی نقص و بی نیازی است که هست بدون این که به کسی نیازی داشته باشد تا از او مدد بگیرد؛ چه در وجود و چه در آثار. پس اگر خدایی توهم شود که گاهی هست و گاهی هم نیست، این همان خدای توهمی ما است؛ چرا که گفتیم خدا یعنی موجودی بی نیاز که وجود و آثار خود را از کسی نمی گیرد، بنابراین همیشه بوده و هست. لذا این تعریف خدا و خدا بودن بذاته اباء از نیاز و حدوث دارد. این صرفاً یک وسواس ذهنی است که ذهن انسان وقتی متوجه مفهوم خالقیت است، فراموش می کند که خدا، بی نیاز است و وجود، حقیقت ذاتی اوست. بنابراین نمی تواند تصور کند که وقتی هرچیزی خالقی بالاتر از خود دارد پس چرا نباید خدا هم خالقی برتر داشته باشد. در این جا، خدا به عنوان یک پدیده فرض شده است، حال آن که این مفهوم از خدا ساخته ذهن است نه خدایی که بذاته وجود دارد و بی نیاز از علت است. بنابر این اگر خداوند چنین موجودی است که هستی و عشق و بی نیازی و فیاضیت مطلق و بی پایان است، بدون این که هیچ حد و قید و نقصان و ظلمت و نیازی داشته باشد، پس نمی تواند همچون موجودات محدود و ناقص، نیاز به کسی بالاتر از خود داشته باشد که به عنوان خالق، محتاج او باشد. چرا که خود اوست که همه هستی را و همه برتری ها و حدود را ایجاد کرده است و بدون او هیچ چیزی وجود ندارد تا بتوان خالقیت هم برای آن توهم کرد. اما در ذهن بسیاری از مردم، مفهوم درستی از خدا وجود ندارد چرا که خدا بالاتر از هر مفهومی است. لذا تصور اکثر اذهان ضعیف از خدا فقط شامل صفت خالق بودن اوست، آن هم به معنایی مشابه با هر خالق حادثی دیگر با این تفاوت که خدا خالقی است باعظمت تر به حدی که تمام آنچه می بینیم اعم از سیارات و تمامی کیهان، همه را آفریده؛ همچون فرشته ای باعظمت که البته جا دارد سؤال شود این خدای باعظمت آیا خود،خالقی ندارد؟ بنابراین این تصورو ایده، هرچند که موجودی است با عظمت، اما خدا نیست چرا که منظور از خدا آن ذاتی است که مستجمع جمیع صفات کمال و فاقد همه صفات نقصان است و مقید به هیچ قیدی از قیود و محدود به هیچ حدی از حدود نیست و هستی مطلق و یگانه و بی نیازی است که بذات خود دارای این صقات است نه این که کسی این صفات را به او داده باشد. خدایی که نیاز به خالق داشته باشد و بتوان در مورد او این سؤال را مطرح نمود که چه کسی خالق و موجد خود او بوده، در واقع مفهومی است ناقص که البته خدا منزه از آن است و بلکه از هر فهم و درک و ذهنیتی و لو در دقیق ترین و صحیح ترین شکل آن برتر و بالاتر است. آنچه گفته شد را می توان با مثال ها و سؤال هایی به ذهن نزدیک و ساده تر کرد؛ مثلا می دانیم رطوبت هر چیز از آب است. اما رطوبت آب از چیست و از کجاست؟ چربی همه غذاها از روغن است. چربی روغن از چه و از کجاست؟ شوری همه چیز از نمک است. شوری نمک از کجاست؟ پاسخ این است که رطوبت برای آب و شوری برای نمک و چربی برای روغن ذاتی آنها است. همچنین هنگامی که سؤال شود هستی هر موجودی از خدا است پس هستی خدا از کیست؟ پاسخ می دهیم: هستی خدا ذاتی او و از خود او است و از جای دیگر نیست. 📚1) سبحانی،جعفر،عقاید ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ http://eitaa.com/joinchat/2846228496C6562595520
هدایت شده از خبرگزاری فارس
🗓 #تقویم_تاریخ یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ۲۵ جمادی‌الثانی ۱۴۴۰ ۳ مارس ۲۰۱۹ @Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رهبرانقلاب در دیدار اخیر مداحان: 🔹من گاهی اوقات می‌شنوم که در جلسه‌ی مدّاح صاحب‌ هنر، نه شعر و نه مضمون در جهت معرفت ‌افزایی نیست؛ این گناه است، این ظلم است. 🔸شما هنر دارید، توانایی دارید، امروز در جامعه‌ی اسلامی فرصت دارید؛ این فرصت مغتنم است، نباید از دست برود. @Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
مسائل فرهنگی را در کمک به افراد نیازمند رعایت کنید ‌ 💠 رهبر انقلاب: فراموش‌ نکنید که‌ مسأله‌ی‌ فرهنگی‌، مسأله‌ی‌ خیلی‌ مهمی‌ است‌. همه‌ی‌ این‌ کارها یک‌طرف‌، فرهنگ‌ هم‌ یک‌طرف‌. اگر ما به‌ یک‌ نفر کمکی‌ بکنیم‌، اما همان‌طور که‌ به‌ او کمک‌ می‌کنیم‌، بگوییم‌: بگیر زهرمارت‌ کن‌! آیا او با ما دوست‌ می‌شود یا دشمن‌؟ ممکن‌ است‌ اول‌ بگوید: آقا خیلی‌ ممنون‌، نوکرت‌ هم‌ هستم‌؛ اما در دلش‌ می‌گوید: مرده‌شوی‌ شکلت‌ را ببرند، خودت‌ زهرمار کن‌! یک‌ وقت‌ هم‌ هست‌ که‌ می‌روید می‌گویید قربانت‌ بروم‌، من‌ که‌ نتوانستم‌ به‌ تو خدمتی‌ بکنم‌، شرمنده‌ی‌ تو هستم‌، چه‌ کار کنم‌؟ ان‌شاءالله‌ خدا به‌ هر دومان‌ کمک‌ کند. آیا او با شما دوست‌ می‌شود یا دشمن‌؟ من‌ نمی‌گویم‌ شما زبانی‌ کار کنید. نه‌، باید عملی‌ کار کنید. بنیاد باید عملی‌ کار بکند؛ اما کار فرهنگی‌ را این‌طوری‌ تشبیه‌ کنید. ۱۳۶۹/۷/۲۴ 🔹انتشار به‌مناسبت ۹ اسفند، سالروز تاسیس بنیاد مستضعفان و جانبازان @Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گزارش کاروان راهیان نور دانشجویان کشور های ایتالیا، سوریه، افغانستان، لبنان و... به همت بسیج دانشجویی @Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
«انقلابیگری» لازمه تحقق گام دوم انقلاب 📝یادداشتی از محمدصادق شهبازی نویسنده و فعال فرهنگی رسانه‌ای بمناسبت بیانیه گام دوم انقلاب 🔸ادامه یادداشت در لینک زیر: 👉 fna.ir/9zg @Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نه ۴۰ سال که ۱۴۴۰ ساله، که خدا به انقلاب فاطمه(س) میباله 🎙بخشی از شعرخوانی حاج مهدی رسولی در دیدار اخیر مداحان با رهبرانقلاب @Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
bi namaz.rafii.mp3
3.6M
🎙مراحل گام به شیطان برای ترک نماز... حجت‌الاسلام رفیعی @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا