eitaa logo
احمد نبویان
1.1هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
559 ویدیو
17 فایل
کارشناس ارشد نرم‌افزار؛ کارشناس حقوق ثبت؛ مبتلا به سیاست؛ هرگونه نشر و استفاده از مطالب کانال آزاد است و نیازی به ذکر منبع ندارد راه ارتباطی: @nabavian_ahmad «ویراستی» https://virasty.com/ahmad_nabavian
مشاهده در ایتا
دانلود
21.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آرزوی مشترک مسلمانان در جای‌جای جهان اسلام... ▪️این نماهنگ زیبا در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است. 💠 احمد نبویان 🇮🇷 🔗@ahmad_nabavian
🔰زیارت امام حسین علیه‌السلام هم از اعمال شب قدر است و هم شب جمعه؛ 🔹این تقارن مبارک مایه‌ی امید نجات است برای ما درماندگان، 🍃به او که «رحمة الله الواسعه» است و لطف و کرمش را نهایتی نیست؛ 🍃به او که «سفینة النجاة» است و سراسیمه به نجات غرق‌شدگان در جهنم دنیا می‌شتابد؛ 💠 احمد نبویان 🇮🇷 🔗@ahmad_nabavian
از اعمال شب ۲۳ ماه رمضان 🌙 🔰 امام صادق (عليه السّلام) سوگند ياد كردند كه خواننده سوره‌های «عنكبوت» و «روم» در اين شب از اهل بهشت خواهد بود. مفاتیح الجنان @ahmad_nabavian
✏️ امروز «اراده شکست ناپذیر» در فلسطین جایگزین «ارتش شکست ناپذیر» صهیونیست شده است 📝 بخشی از دستخط رهبر انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چند توصیه به دکتر داود منظور، رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه 1⃣ نگاه یک سویه به درمان کسری بودجه را که در گران‌سازی‌ها خلاصه کرده‌اند، کنار بگذارید. به تحول در پایه‌های درآمدی دولت با مردمی‌سازی اقتصاد تکیه کنید. 2⃣ مدیرانی را که سالهاست دفاتر سازمان را در انحصار گرفته و با هر دولتی و هر رویکردی، کنار می‌آیند! تعویض و با کارشناسان خبره و مهجوری که اجازه تدبیر و تبیین نداشته‌اند جایگزین کنید. 3⃣ دست بسته‌ی استان‌ها را در برنامه و بودجه استانی باز کنید. غده سرطانی تمرکزگرایی در برنامه و بودجه را بسوزانید. 4⃣ از همین الان برای تدارک اصلاح ساختار بودجه ۱۴۰۳ عزیمت کنید. بخش‌های مدیریت‌ناپذیر بویژه نفت و بهداشت را سربراه کنید. 5⃣ برای مهار لابی‌ها، اتاق شیشه‌ای تخصیص‌های بودجه‌ای را راه‌اندازی کنید. 6⃣ برای هدایت سودهای بادآورده شرکت‌های دولتی و شبه‌دولتی از محل تفاوت نرخ ارز، لایحه بیاورید. 7⃣ برای ترک اعتیاد به نسخه وارداتی آمریکایی در نظام برنامه‌ریزی اقتصادی کشور، یک اتاق فکر و فرمان برپا کنید. 8⃣ روال مالیچی‌گری و چرتکه‌بندازی را در فرهنگ سازمانی برنامه و بودجه، جمع کرده و بستر آینده‌نگاری و معماری پیشرفت اسلامی ایرانی را پهن کنید. 9⃣ کانال حقوق‌ها و دریافتی‌های دولایه و چندلایه را در سازمان مسدود کنید. 🔟 در شرایط فقدان فرماندهی اقتصادی کارآمد در دولت، قرارگاه هماهنگی‌های اقتصادی برپایه مهار تورم و رشد تولید را ایجاد و بدست بگیرید‌. @dr_izadkhah
💢الگوی نجات دیگران که نشدیم، لااقل از دیگران الگو بگیریم!! 👈یوان چین، جایگزین دلار آمریکا در بازار مبادلات ارز بورس مسکو شد. طبق گزارش بانک مرکزی روسیه، یوان چین با کنار زدن دلار، ۳۹٪ ارزش کل تجارت ارز در بازار بورس مسکو را به خود اختصاص داد. سهم دلار در این بازار به ۳۴٪ کاهش پیدا کرد. 🔹رهبری در سال ۹۵ فرمود: اگر مسئولان و مردم بتوانند اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی محقق و کشور را از جاودی مالی و پولی دشمن خلاص کنند و ارزش و آقائی دلار را در زندگی اقتصادی بشکنند، کشورهای دیگر را نیز نجات داده‌اند و برای آن‌ها الگو خواهند شد. 🔹ولی متأسفانه این سخنان رهبری هم مثل بسیاری دیگر از فرمایشات ایشان، پشت گوش انداخته شد تا کشور همچنان زیر بار تورم و تحریم و سلطه دلار دست و پا بزند. 🔹و تأسف‌بارتر اینکه امروز که کشورهای دیگر شروع به از اقتصاد خود کردند و در حال شکسته شدن در دنیاست، نئولیبرال‌های ایرانی همچنان خواب دلار می‌بینند و حاضر نیستند چشم بر واقعیات جهان امروز باز کنند! 🔹کار را بجایی رساندند که رهبری در سخنرانی نوروز امسال، عملکرد موفق کشورهای دیگر در بحث دلارزدایی را بعنوان الگو معرفی کردند. 💢آقایان مسئول ... عرضه الگو شدن و نجات دیگر کشورها را که نداشتید!!! لااقل از دیگران الگو بگیرید و تا بیش از این دیر نشده، اقصاد کشور را از سیطره‌ی ابزار جنگی دشمن(دلار) نجات دهید. 💠 احمد نبویان 🇮🇷 🔗@ahmad_nabavian
✅ حتما طرح برای ساخت خانه‌های ویلایی به گوشتون خورده؛ اما میدونستید که قراره این شهرها و شهرک‌های و فوق العاده زیبا به چه شکلی ساخته بشه؟ ♦️ آیا می‌دونستید این خانه‌ها به شکل هستند؟ ♦️ آیا می‌دونستید ساکنین این خونه‌ها و تو منزل خودشون دارن؟ ♦️ آیا می‌دونستید در طراحی این خونه‌ها با سیستم ، منبع ذخیره آب باران و سیستم آبیاری مکانیزه زیرسطحی امکان کشاورزی معیشتی در منزل با حداقل مصرف آب فراهم شده؟ ♦️ آیا میدونستید بخشی از این خونه‌های 400 تا 1000 متری، کارگاه اشتغال اختصاصی، طراحی شده؟ ♦️ آیا می‌دونستید کشاورزی و اشتغال ساکنان این شهرکها با و ، حمایت میشه؟ ♦️ آیا می‌دونستی این شهرک‌ها به شکل ساخته می‌شه به شکلی که هرچندتا خونه یه حیاط همسایگی دارن که کلی اتفاق جذاب براش طراحی شده! ♦️ آیا می‌دونستی یه پیشرفته و احسان بنیان برای تولیدات ساکنین این شهرکها طراحی شده که خیال اونها رو بابت فروش محصولاتشون راحت می‌کنه؟ ♦️ برای و هم کلی برنامه حرفه‌ای و نو طراحی شده اگه خواستی با این طرح که در معماری و شهرسازی و هست بیشتر آشنا بشی از صفحه زیر تمام فیلم‌های رایگان دوره مقدماتی معرفی زیست‌شهر‌نوین مولد رو نگاه کن و حتما تو کانال زیست شهر هم عضو بشو تا در جریان آخرین اخبار این طرح و قرار بگیری: کانال رسمی @zistshahr دوره رایگان https://zistshahr.com/moghadamati
مردم روستای پدری ام مردم فقیری هستند اما برای این مردم هنوز مسأله ی مسکن تبدیل به یک معضل و آرزوی دست نیافتنی نشده. چرا؟!!! ✅ مردم این روستا معضلی بنام زمین ندارند چون بدلیل فراوانی زمین هنوز قیمت چندانی پیدا نکرده. ✅ دیگر اینکه مردم این روستا فرهنگی دارند بنام «یاوری»، یعنی وقتی کسی شروع به خانه سازی میکند بخشی از مردم روستا مخصوصا فامیلهای دور و نزدیک و همسایه‌ها هر کدام یک یا دو روز به کمک او می‌آیند. ✅اینجا خبری از واسطه های بساز بفروش که به کمتر از صددرصد سود راضی نمی‌شوند، نیست. اینجا هنوز خبری از هزینه‌های سرسام‌آور شهرداری نیست. مردم اینجا از روز اول توقع یک خانه با همه ی امکانات را ندارند و مهم تر از همه اینکه اینجا خبری از بازار خرید و فروش و دلالی مسکن نیست و همه‌ی سرمایه ی اندوخته ی مردم صرف توسعه‌ی دامداری و کشاورزی شان می‌شود. ✅ بدین ترتیب هزینه مسکن برای این مردم عمدتاً یعنی هزینه‌ی مصالح و استاد بنا، که آنهم بدلیل تکمیل تدریجی مسکن پس از قابلیت اسکان اولیه، در طول چند سال فشار مالی چندانی بر مردم تحمیل نمیکند. ✅ و این یعنی ساخت مردمی مسکن با حداقل مانع تراشی دولت، بدون حضور و موج سواری سرمایه دار(بساز بفروش یا بنگاه و دلال مسکن) و بدون خلق نقدینگی دولت ✅ البته در زمانهای نه چندان دور تولید مصالح هم مردمی بود چون مردم خودشان چند روز «خشت مالی» میکردند یعنی خودشان با قالب‌های مخصوص، خشت های گلی (حدود دو برابر یک آجر) درست می‌کردند و همین میشد عمده مصالح ساختمان که نه امواج تلفن و اینترنت از دیوار نیم متری اش عبور میکند و نه سرما و نه حتی گرما. @mardom_salari
🔰یکپارچگی قلوب مقاومین جهان بر آرمانِ حقِ خمینی کبیر: «اسرائیل باید از صفحه روزگار حذف شود» 💠 احمد نبویان 🇮🇷 🔗@ahmad_nabavian
🔻منطق مغفولِ امام خمینی دربارۀ حجاب 🖊 مهدی جمشیدی ۱. در تاریخ ۵ آذر ۱۳۵۸، خبرنگار خارجی به امام خمینی اشکال می‌کند که در نوفل‌شاتو شما وعده کردید که نه‌تنها آزادی‌ها حفظ می‌شوند، بلکه تعمیم نیز می‌یابند، در صورتی که بعد از پیروزی انقلاب دیدیم که با تظاهرات جمعی از زنان که حجاب را قبول نداشتند مخالفت شد. امام خمینی نیز می‌گوید: «زن‌هایی که تظاهر کرده‌اند همان زن‌هایی بودند که از تتمۀ آن مسائل [فرهنگیِ به وجود آمده در حکومت پهلوی] بودند؛ آنهایی بودند که شاه آنها را به عنوان آزاد زنان به میدان آورده بود و آنها را به تباهی کشیده بود. آنها هم چون از این وضعی که آن تباهی‌ها، آن آزادی‌هایی که آنها می‌خواستند - می‌خواستند که با جوانها آزاد باشند که هر کاری می‌خواهند بکنند و می‌خواستند با تباهی‌ها هم‌آغوش باشند، می‌خواستند کارهای برخلاف عفت بکنند – [منع شدند]، و می‌دیدند که اسلام با کارهای خلاف عفت، با کارهایی که مملکت را به تباهی می‌کشد و ملّت را به عقب می‌راند موافق نیست [تظاهرات کردند]. آنها بودند که آمدند در خیابانها و با آن صورت‌هایی که مردم دیدند تظاهر کردند. و الّا جلوی آزادی، هرگز گرفته نشده است و نمی‌شود و مردم آزادند؛ الّا آنجایی که بخواهند تباهی بکنند و بخواهند ملّت را به عقب برانند.»(صحیفۀ امام، ج۱۱، ص۱۳۱، ۵ آذر ۱۳۵۸). ۲. در این بیان، امام خمینی معتقد است که: [الف]. زنانِ خواهانِ حجاب اختیاری، «بقایای تباه‌شدۀ سیاست فرهنگیِ دورۀ پهلوی» هستند که در دورۀ قبل، «آزاد زنان» خوانده می‌شدند و ازاین‌رو، در جامعۀ ایران «ریشه» ندارند و از لحاظ هویّتی، «اینجایی» و «بومی» نیستند، بلکه حکومت پهلوی به صورت ساختگی و سیاستی، آنها را پرورانده و تحمیل کرده است. این «تتمۀ انسانی»، میراث شومِ دورۀ تاریخیِ سپری‌شده هستند و اینک گمان می‌کنند که می‌توانند به حیات فرهنگی‌شان ادامه بدهد؛ حال‌آن‌که آن تاریخ به سر آمده و در این تاریخ جدید، «انسان جدید» متولّد شده است که تابع ارزش‌های فرهنگیِ متمایزی است. [ب]. مسألۀ این زنان نیز فقط حجاب اختیاری نیست، بلکه حجاب اختیاری، نقطۀ شروع است و اینان خواهان «رفتارهای خلاف عفت» هستند و می‌خواهند نسل جوان را در قالب «بستۀ سبک زندگیِ غربی»، فاسد و عیّاش و هرزه کنند. حجاب اختیاری، تنها یکی از نمودها و تعیّناتِ سبک زندگی آنان است و این سبک زندگی، دلالت‌های اجتماعی دیگری نیز دارد که به‌رسمیّت‌شناختن‌شان، زمام و شیرازۀ جامعۀ اسلامی را منهدم می‌کند. [ج.] و دلیل تظاهرات آنها نیز این است که جمهوری اسلامی به آنها اجازۀ «آزادی‌های نامشروع» نمی‌دهد و «منع قانونی» در مقابل‌شان ایجاد کرده است، درحالی‌که اگر جمهوری اسلامی، آنها را در انجام خواسته‌های نامشروع‌شان آزاد می‌گذاشت و «قواعد اسلامی» را بر عرصۀ عمومی حاکم نمی‌کرد و الزام نمی‌طلبید، برنمی‌آشفتند. پس چنین نیست که به آنها ظلم شده باشد و آنها حقّ خویش را بطلبند، بلکه مسألۀ آنها تداوم‌یافتن ولنگاری و بی‌بندوباری در سبک زندگی است و «حسّاسیّت جمهوری اسلامی» در این زمینه، آنها را برانگیخته و به صف‌‌آرایی سوق داده است. [د]. این زنان، مساوی با «مردم» یا «بخش عمدۀ مردم» هم نیستند که لازم باشد جمهوری اسلامی در مقابل آنها تسلیم شود و چاره‌ای در میان نباشد، بلکه اینان اقلّیّتی هستند که صدای‌ بلند دارند. حساب عموم مردم از اینان جداست، درحالی‌که آنها تلاش می‌کنند خودشان را مردم نشان بدهند. [هـ]. در اینجا، «دو برداشت متضاد از آزادی» در برابر هم قرار گرفته‌اند که در یکی، آزادی انسان را خواسته‌ها و امیال خودش تعیین می‌کند و به دلیل نسبی‌بودن ارزش‌ها، تباهی و غیرتباهی معنا ندارند؛ و در دیگری، آزادی انسان، باید تابع مصالح معنوی باشد. پس این نزاع اجتماعی، «خاستگاه معرفتی» و «سرچشمۀ میلی» دارد و از دو نوع «فلسفۀ زندگی» برمی‌خیزد که تصویرهای متفاوتی از انسان دارند. پس تسلیم‌شدن در برابر حجاب اختیاری یعنی پذیرفتن «روایت غربی از آزادی» و این امر با غایت تمدّنی و قدسیِ انقلاب، شکاف دارد و در نهایت نیز، «ساختار اجتماعیِ تجدّدی» را در جامعۀ ایران، بازتولید خواهد کرد. چنین روایتی از آزادی، آنچنان زیاده‌خواه و حریص است که پیش می‌رود تا تمام ساختارهای اجتماعی را تابع خویش سازد و دین و احکامش را نشدنی ترسیم نماید. [و.] «آزادی»، یک نقطۀ شروع خوب است برای ایجاد یک «معرفت نوپدید» و «میل متفاوت» در این زنان. تاریخ جدید یعنی برانداختن نظام معرفت و میل پیشین. این نظام در وجود برخی، همچنان مستقر است و اینان «تجربۀ وجودیِ تازه‌»ای نیافته‌اند. مسأله، پدیدآوردن یک اتّفاق است از پنجرۀ آزادی و در آسمان وجود شخص. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
براندازان و ساده‌لوحانی که حرفهای براندازا رو باور میکنن دقت کنن این جمعیت دیشب تا صبح بیدار بوده، الانم روزه هستن، تشنه، گشنه، ساندیس هم نمیدن بهشون بلند شدن اومدن برای دفاع از یک کشور دیگه که مورد ظلم واقع شده. برای دفاع از خاک کشوری که غصب شده. حالا بنظرتون این جماعت برای خاک کشور خودشون چیکار میکنن؟ حالا دیگه برید دنبال بازی‌تون.... حسین‌دارابی 👈 عضوشوید @hosein_darabi
💢 داستان تویوتا 💢 ▪️افسانه‌ها و واقعیت‌های جهانی‌سازی ✍️ پرفسور چانگ (مدیر گروه مطالعات توسعه دانشگاه کمبریج): 🔹روزی روزگاری، در کشوری در حال توسعه، یک تولیدکننده‌ی اصلی خودرو، نخستین خودروِ خود را به ایالات متحده صادر کرد. تا آن روز، آن شرکت کوچک فقط محصولاتی بُنجل تولید کرده بود که کپی‌برداریِ ضعیفی از محصولاتِ با کیفیتِ ساخت کشورهای ثروتمندتر بود. خودروِ تولیدی این کشور چیز چندان پیچیده‌ای نبود؛ صرفاً اتومبیلی کوچک و ارزان (که می‌شد آن را «چهارچرخه‌ای با یک زیرسیگاری» نامید). اما همین هم برای آن کشور لحظه بزرگی بود و صادرکنندگانش احساس غرور می‌کردند. 🔹متأسفانه این محصول با شکست روبرو شد. به نظر اکثر مردمِ کشور واردکننده، این خودرو زشت بود و خریداران زرنگ مایل نبودند پول چندانی بابت خودرویی بپردازند که از محل تولید محصولات درجه ۲ می‌آمد. به این ترتیب، صادرکنندگان چاره‌ای جز این نداشتند که این خودرو را از بازار ایالات متحده خارج کنند. این فاجعه به بحثی جدی بین شهروندان کشورِ تولیدکننده منجر شد. 🔹در کشورِ تولیدکننده، بسیاری استدلال می‌کردند اگر کشور بعد از ۲۵ سال تلاش، هنوز نمی‌توانست خودروی خوبی بسازد، پس آینده‌ای برای این کار وجود نداشت. دولت برای موفقیت، هر فرصتی را در اختیار این تولیدکننده‌ی خودرو گذاشته بود و از طریق دیوار بلند تعرفه و کنترل‌های سخت‌گیرانه بر سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت خودروسازی، این اطمینان را فراهم آورده بود که خودروساز مزبور در داخل کشور سود فراوانی ببرد. کمتر از ۱۰ سال پیش از آن، دولت حتی با هزینه‌کردن از محل بودجه عمومی، شرکت را از ورشکستگی قریب‌الوقوع نجات داده بود. بنابراین، منتقدان استدلال می‌کردند که باید ورود خودروهای خارجی آزاد و از مالیات معاف شود و به خودروسازان خارجی هم، که ۲۰ سال پیش از کشور بیرونشان کرده بودند، اجازه دهند دوباره کارخانه‌هایشان را راه‌اندازی کنند. 🔹دیگران اما نظر مخالف داشتند و استدلال می‌کردند که هیچ کشوری بدون ایجاد صنایع «مهم» از قبیل خودرو به هیچ جایی نرسیده است. اینان می‌گفتند صرفاً به زمان بیشتری نیاز است تا خودروهایی تولید شود که مورد پسند همه قرار گیرد. 🔹زمان این اتفاقات سال ۱۹۵۸ و کشور پیش‌گفته نیر در واقع ژاپن بود. شرکت خودروسازی مزبور هم شرکت تویوتا بود و خودروِ صادراتی نیز تویوپت نام داشت. تویوتا در سال ۱۹۳۳ وارد فعالیت خودروسازی شد. دولت ژاپن خودروسازی‌های جنرال موتورز و فورد را در سال ۱۹۳۹ (۱۳۱۸ خورشیدی) از کشور بیرون کرد و در سال ۱۹۴۹ با تأمین پول از طریق بانک مرکزی آن کشور موسوم به «بانک ژاپن» تویوتا را از ورشکستگی نجات داد. 🔹کمتر از ۵۰ سال پیش، اکثر مردم، از جمله بسیاری از ژاپنی‌ها، بر این باور بودند که صنعت خودروسازی ژاپن اصلا نباید وجود داشته باشد. 🔹‌واقعیت اینست چنانچه دولت ژاپن در اوایل دهه‌ی ۱۹۶۰ از اقتصاددانان مُبلّغِ تبعیت کرده بود، امروز دیگر اتومبیل پیشرفته‌ای چون لکسوس وجود نمی‌داشت. و امروز در بهترین حالت، تویوتا شریک جزئیِ یک تولیدکننده‌ی غربیِ خودرو می‌بود یا در بدترین حالت، دیگر حتی اثری هم از آن باقی نمانده بود. 👈همین نکات درباره کل اقتصاد ژاپن نیز صادق است. 📚 برگرفته از کتاب «نیکوکاران نابکار: افسانه تجارت خارجی آزاد و تاریخچه پنهان سرمایه‌داری» 💠 احمد نبویان 🇮🇷 🔗@ahmad_nabavian
گویا درک تا آخر ماه رمضان قابل دریافت و استحصال است... 🔻 در دعاهای آخر ماه مبارک رمضان است که می‌فرماید: «اللهم ارزقنی فضل لیلة القدر» یعنی خدایا فضیلت شب قدر را روزی من کن. در بعضی روایات دیگر هم این معنی را دیده‌ام. 🔸 معلوم می‌شود که گویا برای درک لیلة القدر امری نسبی تعریف می‌شود که تا آخر ماه رمضان قابل دریافت و استحصال است. 🔹 یعنی اگر درک شب قدر محدود به شب‌های قدر باشد، بعد از بیست و سوم خواندن دعای درک شب قدر معنی ندارد. کد ۴۲۴ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir