eitaa logo
احمدحسین شریفی
6.2هزار دنبال‌کننده
361 عکس
375 ویدیو
25 فایل
حاوی سخنرانیها و نوشته ها و معرفی آثار و فعالیتهای استاد شریفی. عضو هیئت علمی و استاد تمام فلسفه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم ادمین کانال: @Mahdiadmin2
مشاهده در ایتا
دانلود
🔳زهرای مرضیه؛ الگوی جهاد همه‌جانبه 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸فاطمه زهرا سلام الله علیها، از نخستین ایام طفولیت تا پایان عمر مبارکشان، یک زندگی پر از هیجان، کار، تلاش و مجاهدت را سپری کرده‌اند. ▪️در بحرانی‌ترین سال‌های نبوت، در دوران شعب ابی‌طالب،‌ آنگاه که هنوز دختری شش یا هفت ساله بود، هم مادر خود را از دست داد و هم بزرگ‌ترین حامی و پشتیبان پدرش، یعنی ابوطالب را، رسالت اصلی زهرا از اینجا شروع می‌شود. او وظیفه دارد که جای خالی آن دو نیروی پشتیبان را برای پیامبر اکرم(ص) پر کند. به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب: «فاطمه زهرا مثل یک مادر، مثل یک مشاور، مثل یک پرستار برای پیامبر بوده است. آنجا بوده که گفتند فاطمه «ام ابیها» - مادر پدرش- است.» ▪️دو یا سه سال بعد با امیرمؤمنان علیه السلام ازدواج می‌کند؛ افزون بر وظیفه‌ای که در ارتباط با پیامبر اکرم داشت، وظیفه حمایت و پشتیبانی از همسر مجاهدش نیز بر دوش او آمد. ▪️او تلاش می‌کند، نمونه‌ای تحقق‌یافته از زن‌ اسلام‌پسند را در همه ابعاد زیست انسانی به همگان نشان دهد: در ابعاد «دینی و معنوی»، «معرفت و خردورزی»، «مجاهدت و فعالیت اجتماعی و سیاسی»، «خدمات علمی و رفاهی به مردم»، «همسرداری»، «تربیت فرزند»، «همسایه‌داری»، «کمک به مستمندان» و «گره‌گشایی از کار مردم و نیازمندان». بی‌تردید در همه این ابعاد به مثابه یک الگوی کامل و بی‌نقص نمایان شد. ▪️او توانست در خانه‌ای محقر، فرزندانی مثل حسن و حسین و زینب را تربیت کند؛ خانه محقر خود را به خانه امید همه مستمندان تبدیل کند؛ خانه گلین خود را به خانه علم و معرفت و پاسخ‌گویی به پرسش‌های دینی و معرفتی زنان و بعضاً مردان تبدیل کند. او توانست با رفتار و کردار خود کاری کند که پیامبر اکرم هر صبح و شام به درب آن خانه بیاید و بر اهل خانه سلام دهد: «السَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ». او توانست کاری کند که نیروهای خیر و فرشتگانی مثل جبرئیل و ملائکه الهی به صورت مستمر به آن خانه محقر رفت و آمد کنند و با او گفتگو کنند و به همین دلیل هم به «محدَّثه» نامیده شد. ▪️او از نظر معنوی به مقام و جایگاهی فوق عصمت رسیده است. به منزلتی دست یافت که (ص) در شأن او گفت، خشنودی و ناخشنودی خداوند نسبت به کسی یا چیزی، دائرمدار خشنودی یا ناخشنودی زهرای مرضیه نسبت به آن است: «إِنَّ اللَّهَ لَيَغْضَبُ لِغَضَبِ فَاطِمَةَ وَ يَرْضَى لِرِضَاهَا.» ▪️خیرخواهی و دیگرخواهی آن بانوی مکرم تا آنجا بود که امام حسن مجتبی علیه السلام می‌گوید شبی از شبها دیدم که مادرم از سر شب تا صبح به عبادت و دعا و تضرع به درگاه الهی مشغول بود و عجیب این بود که در این دعاها چیزی برای خود نخواست و تماماً همسایگان و دیگر مؤمنان را دعا می‌کرد و مصالح عمومی امت اسلام را از خداوند می‌خواست. و صبح‌هنگام وقتی از او پرسیدم «مادر جان! چرا همانطور که برای دیگران دعا می‌کردی، برای خودت دعا نکردی؟!» او در پاسخ گفت: «فرزند عزیزم! اول دیگران و بعد خود ما» ▪️با همه اینها، او در متن حوادث اجتماعی و سیاسی بود. در هر زمانی درست در همان جایی بود که باید باشد؛ درست همان کاری را می‌کرد که باید انجام گیرد. در زمان پیامبر اکرم به عنوان یک نیروی محوری در پشتیبانی معنوی و مادی از رزمندگان بود. در جنگ احد به آبرسانی و مداوای مجروحان مشغول بود؛ در جنگ خندق، با همه وجود در رساندن غذا به پیامبر و یاران او فعالیت کرد. در وقایع فتح مکه حضوری کامل داشت. بعد از رحلت پیامبر اکرم نیز همه تلاش خود را برای دفاع از میراث نبوت به کار گرفت. چهل شبانه‌روز یکه و تنها و با زخم بازو و پهلو، به درب خانه‌های انصار می‌رفت و درباره سکوت آنان نسبت به غصب خلافت و انحراف عظیم ایجاد شده در مسیر نبوت با آنان گفتگو کرد. روزها در قبرستان بقیع می‌نشست و با گریه‌های جانکاه خود برای سرنوشت امت اسلامی، مظلومیت ولایت و آثار غفلت و جهالت سیاسی یاران اولیه پیامبر را تا همیشه تاریخ به عالمیان نشان داد. و سرانجام جان پاک خود را نیز در راه دفاع از ولایت و روشنگری برای امت فدا کرد. ♦️به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب او «نشان‌دهنده‌ی جهان‌بینی اسلام در مورد زن است» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
✍ احمدحسین شریفی 🔹یکی از موضوعات مهم و قابل بررسی این است که چرا و چگونه است که در یک سده اخیر جدی‌ترین مخالفان قوانین و ارزش‌های اجتماعی اسلام و موذی‌ترین مخالفان انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، عده‌ای از عمامه به سرها بوده‌ و هستند؟! حتی برخی از آنان، که سعی می‌کنند به مخالفت خود رنگ و لعاب روشنفکری و حقوق‌دانی هم بزنند، کسانی بوده و هستند که همه هویت اجتماعی و سیاسی خود را از وابستگی به بیوت عالمان بزرگ اسلامی دارند! به راستی چرا؟ 🔻ضمناً، در سند منتشر شده از سوی موسسه رند، در آمریکا، گفته شده یکی از راه‌های تقابل با تمدن اسلامی و زمین‌گیر کردن انقلاب اسلامی، نفوذ در روحانیت یا پرورش و دست‌کم حمایت از روحانی‌نمایانی است که مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر را بر ارزش‌های اسلامی و قرآنی ترجیح دهند. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔳اتمام حجت حضرت زهرا با مردم مدینه 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ حضرت زهرا سلام الله علیها با ارائه یک دوره فشرده از جهان‌بینی و نظام ارزشی اسلام و فلسفه شریعت و ولایت اسلامی، و تبیین وظایف اجتماعی و سیاسی امت اسلامی و همچنین بیان مخاطرات پیش‌ روی امت اسلامی و پیامدهای بسیار سنگین آن تصمیم یا سکوت نابجایی که پیروان پیامبر اکرم (ص) در موضوع غصب خلافت گرفته‌اند، در قالب خطبه فدکیه، نهایت تلاش خود را در جهت تبیین و روشنگری و اصلاح آن تصمیم به غایت اشتباه به کار گرفتند. اما او بهتر از هر کسی می‌دانست و در همان مجلس هم بر همگان نمایان شد که آن سخنان منطقی و آن استدلال‌های الهی، در آن مخاطبان مرده و بی‌روح و ذلیل و سست‌ایمان تأثیری نمی‌گذارد! در عین حال، هرگز دست از تلاش و روشنگری و دفاع از ولایت برنداشت و در این مسیر ناامید نشد، در جملات پایانی خطبه فدکیه، آخرین و البته جدی‌ترین اتمام حجت خود را نیز ابراز کرد: «بدانید همه آنچه را که گفتم، به رغم آگاهی از وجودهای مملو از خذلان و خواری‌ شما و قلب‌های آکنده از بی‌وفایی شما و همچنین ضعف یقین و ایمان شما بود.» هدف این بود که با شما اتمام حجت کرده باشم، تا مبادا بعدها سکوت ما را دلیل بر رضایت ما به غصب خلافت تفسیر کنید! هدف من این بود که غصه‌های لبریز شده دلم را بیان کنم و خشم درونی‌ام را بیرون بریزم و ناله‌های پنهانی‌ام را آشکار کنم: «وَ لَكِنَّهُ فَيْضَةُ النَّفْسِ وَ نَفْثَةُ الْغَيْظِ وَ بَثَّةُ الصَّدْرِ وَ مَعْذِرَةُ الْحُجَّةِ» این سخنان برای آن بیان شد که به همگان فهمانده شود که زهرا به شدت از غاصبان خلافت و همراهان آنها و سکوت کنندگان در برابر غصب خلافت، خشمناک و غضبناک است. و آنانی که در مسجد بودند همگی، بارها و بارها از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله شنیده بودند که «إِنَّ اللَّهَ تعالی يَغْضَبُ لِغَضَبِ فَاطِمَه وَيَرْضَی لِرِضَاهَا». این شدیدترین اتمام حجتی بود که با اصحاب پیامبر داشتند و متأسفانه جز تعدادی انگشت‌شمار همگی در این آزمون مردود شدند. به همین دلیل حضرت فرمودند: «پس این مرکب خلافت را بگیرید. بر آن سوار شوید. اما پشت این مرکب زخم است و پایش مجروح. و ننگ آن ابدی است و با غضب الهی و زشت‌ترین عیب‌ها نشانه گذاشته شده است که به «آتش برافروخته الهی متصل خواهد شد؛ آتشی که از دل‌ها سرمی‌زند.» پس همه آنچه را که انجام می‌دهید در مقابل چشم خداست: «آنها که ستم کردند به‌زودی می‌دانند که بازگشتشان به کجاست» و من دختر «بیم‌دهنده شما در برابر عذاب شدید هستم.» «پس آنچه می‌خواهید انجام دهید! ما ‌کار خویش را انجام خواهیم داد و منتظر باشید! ما هم منتظر خواهیم بود.» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔳جایگاه حضرت زهرا در نزد پیامبر اکرم(ص) از نگاه همسر پیامبر 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ در منابع معتبر اهل سنت این جملات از عایشه همسر (ص) درباره جایگاه سلام الله علیها نقل شده است: مَا رَأَيْتُ أَحَداً كَانَ أَشْبَهَ كَلَاماً وَ حَدِيثاً مِنْ فَاطِمَةَ بِرَسُولِ اللَّهِ‌ص؛ من کسی را از لحاظ کلام و سخن شبیه‌تر از فاطمه به پیغمیر اکرم(ص) ندیدم؛ وَ كَانَتْ إِذَا دَخَلَتْ عَلَيْهِ رَحَّبَ‏ بِهَا وَ قَامَ‏ إِلَيْهَا؛ وقتی فاطمه بر پیامبر وارد می‌شد، آن حضرت برمی‌خاست و مشتاقانه به سمت او می‌رفت. فَأَخَذَ بِيَدِهَا وَ قَبَّلَ يَدَهَا وَ أَجْلَسَهَا فِي مَجْلِسِهِ؛ دستش را می‌گرفت، دستانش را می‌بوسید و او را در جای خودش می‌نشاند. ▪️معلوم است که چنین ارتباطی صرفاً یک ارتباط پدر و دختری نیست. بلکه نشان‌دهنده عظمت معنوی و جایگاه بلند حضرت صدیقه اطهر است. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🟣نفوذ از طریق اسناد به اصطلاح بین‌المللی 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ یکی از روش‌های نفوذ فرهنگی و برافراشته شدن پرچم‌های فرهنگ و سبک زندگی غربی در کشور ما، اسناد و قوانین به اصطلاح بین‌المللی در حوزه فرهنگ و آموزش و پژوهش است. به عنوان مثال، سند توسعه پایدار یا سند ۲۰۳۰ توسط یونسکو تصویب می‌شود و به کشورهای عضو ابلاغ می‌شود و از اجرایی شدن آن در کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اسلامی حمایت مالی و فرهنگی می‌شود و بعضاً مخالفان آن را تحت تحریم‌ها و محرومیت‌ها و ممنوعیت‌هایی قرار می‌دهند! افراد ساده‌لوح یا مدیران خائن و نفوذی نیز تلاش می‌کنند به هر نحو ممکن آن قوانین را در کشور اجرایی کنند. رهبر معظم انقلاب فرمودند: «اینکه ما برویم سند را امضا کنیم و بعد هم بیاییم شروع کنیم بی‌سروصدا اجرائی کردن، نخیر، این اصلاً مطلقاً مجاز نیست؛ ما اعلام هم کرده‌ایم به دستگاه‌های مسئول. ... اینجا جمهوری اسلامی است؛ اینجا، مبنا اسلام است، مبنا قرآن است؛ اینجا جایی نیست که سبک زندگی معیوبِ ویرانگرِ فاسدِ غربی بتواند در اینجا این‌جور اِعمال نفوذ کند. البتّه متأسّفانه اِعمال نفوذ دارند می‌کنند و از طُرق مختلف وارد می‌شوند امّا [اینکه] این‌جور به‌طور رسمی سند به ما بدهند که «تا پانزده سال دیگر باید شما این‌جوری بکنید، این‌جوری بکنید»، ما هم بگوییم بله، معنی ندارد این کار» (۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶) @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️توصیف شخصیت علی و شیوه حکمرانی او در کلام حضرت زهرا 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸زهرای مرضیه سلام الله علیها، در واپسین روزهای حیات مبارک خود و در ضمن عیادتی که زنان مدینه از او داشتند، فرصت را غنمیت شمرد و در ادامه دو ماه روشنگری و تلاش شبانه‌روزی خود برای آگاه‌سازی مردم از خطای بزرگی که انجام دادند و انحرافی عظیم که در اسلام ایجاد کردند، در جمع زنان مهاجرین و انصار مدینه به «توصیف شخصیت» علیه السلام و همچنین تبیین «شیوه حکمرانی» او پرداخت تا همه مسلمانان تا همیشه تاریخ بدانند که اهل مدینه، بعد از پیامبر اکرم چه حق‌کشی و ظلم و انحرافی عظیم ایجاد کردند. ♦️به منظور توصیف شخصیت امیرمؤمنان علیه السلام می‌فرماید مهم‌ترین ایرادها و نقص‌هایی که غاصبان خلافت و همراهان آنها از علی سراغ داشتند عبارت بود از: یک. اینکه شمشیر علی در اقامه حق و دفاع از مظلومان، دوست و دشمن نمی‌شناخت؛ دو. اینکه علی مبالات و واهمه‌ای نسبت به مرگ نداشت؛ او همواره برای دفاع از حق آماده بود و جان عزیز خود را بر کف گرفته بود؛ سه. اینکه علی در راه حق، ثابت قدم بود؛ در راه دفاع از حق دچار هیچ لغزش و لرزشی نخواهد شد؛ چهار. اینکه رویارویی با علی، مرگبار بود؛ کسی را یارای مقابله با او نبود؛ پنج. اینکه علی آگاهی و دانشی بی‌نظیر نسبت به کتاب خدا دارد؛ شش. اینکه علی جدیتی بی‌نظیر در احقاق حق و دفاع از دین خدا دارد. 🔸و در ادامه، هفت نکته را به عنوان شیوه حکمرانی علی بیان کردند: یک. علی اجازه انحراف از حق و سرپیچی دربرابر حق را به دیگران نمی‌دهد؛ بلکه می‌کوشد منحرفان و سرپیچی‌کنندگان از حق را به راه مستقیم و پذیرش حق هدایت کند؛ دو. علی آرام‌آرام مردم را در مسیر حقیقت حرکت می‌داد و مرکب حکومت را به سلامت به مقصد می‌رساند. به گونه‌ای که مردم آرامش و لذت حکمرانی را بچشند و هیچ نگرانی‌ای از ناحیه حکومت و تصمیمات آن نداشته باشند. سه. علی توانایی ایجاد رفاه و آسایش و آرامش و تأمین نیازهای مردم به بهترین وجه دارد؛ او مردم بهترین شرایط زیست اجتماعی را برای مردم فراهم خواهد کرد؛ چهار. علی توانایی فراهم کردن بهترین شرایط اقتصادی را برای مردم دارد؛ پنج. علی در آشکار و نهان جز خیر مردم را نمی‌خواهد و نمی‌جوید و نمی‌گوید و نمی‌پوید. همه همّ‌و غمّ او خیرخواهی و تأمین مصلحت مردم است؛ شش. او از حکومت بر مردم برای شخص خودش هیچ چیزی نمی‌خواهد. او دنبال دنیا و منافع دنیوی نیست؛ هفت. در حکومت علی پارسایان راستین از دنیاطلبان زاهد‌نما شناخته می‌شوند و راستگویان از دروغگویان متمایز. 🔹و در پایان با قرائت دو آیه‌ از آیات قرآن کریم به آنان فهماند که اولاً، راه تأمین رفاه و برکت و خیر و آسایش و آرامش جامعه و سعادت دنیوی و اخروی مردم، ایمان به خدا و تقوای الهی است و ریشه مشکلات و گرفتاری‌ها نیز بی‌ایمانی و بی‌تقوایی و نادیده گرفتن دستورات خداوند است: وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرى‏ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَيْهِمْ بَرَكاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ وَ لكِنْ كَذَّبُوا فَأَخَذْناهُمْ بِما كانُوا يَكْسِبُونَ‏ (اعراف/ ۹۸) «و اگر اهل شهرها و آبادیها، ایمان می‌آوردند و تقوا پیشه می‌کردند، برکات آسمان و زمین را بر آنها می‌گشودیم؛ ولی (آنها حق را) تکذیب کردند؛ ما هم آنان را به کیفر اعمالشان مجازات کردیم» و ثانیاً، ظالمان و ستمگران به زودی سزای اعمال بد خود را خواهند چشید و هیچ راه گریزی برای فرار از عذاب الهی نخواهند داشت: وَ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنْ هؤُلاءِ سَيُصِيبُهُمْ سَيِّئاتُ ما كَسَبُوا وَ ما هُمْ بِمُعْجِزِينَ‏ (زمر/ ۵۱) «و ظالمان این گروه نیز بزودی گرفتار بدی‌های اعمالی که انجام داده‌اند خواهند شد، و هرگز نمی‌توانند از چنگال عذاب الهی بگریزند» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔳در اسارت کلیشه‌ها 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸مع الاسف هنوز هم برخی از اندیشمندان دلسوز ما نتوانسته‌اند از کلیشه‌های ذهنی و فلسفی پنجاه سال گذشته خود فاصله بگیرند و تصویر و تصوری متناسب با شرایط کنونی ایران و جهان داشته باشند! اینان معمولاً تحلیل‌ها و توصیه‌هایی مبتنی بر داده‌های پنجاه سال پیش ارائه می‌دهند! هنوز در وضعیت علمی و فرهنگی پیش از انقلاب سیر می‌کنند! هنوز در کار نقد مخالفان موهوم پیشرفت علم و فناوری‌‌اند! غافل از اینکه ایران اسلامی هم‌اکنون، به برکت راهبری‌های داهیانه و هوشمندانه رهبر فرزانه انقلاب، امام خامنه‌ای، در بسیاری از حوزه‌های علم و فناوری از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان است. ♦️اگر در جاهایی کمبودها و ضعف‌هایی را مشاهده می‌کنیم و «صلاح و بهبودی» در زندگی مردمان نمی‌بینیم، اگر نیک بنگریم، معلول بی‌توجهی به رهنمودهای ایشان و نتیجه خودباختگی و دلدادگی پاره‌ای از مدیران ما به غرب و غربیان و دلدادگی برخی از متفکران ما به «توسعه» و «رفاه» غربی است! اینان در جستجوی سراب، هم خود تشنه مانده‌اند و هم دل‌هایی را از عطش میرانده‌اند! هنوز هم راه اصلاح را در توسل به درگاه غرب می‌دانند! و رفاه را از سرمایه‌داری می‌خواهند! و خوشبختی را در انبان پر از بدبختی و فلاکت لیبرالیسم می‌جویند! 🔸بدون تردید، ملت ما تا زمانی که دانشمندان و اندیشمندان او در پی تحقق غایت اسلام‌پسند زیست انسانی نباشند، فقط باید در حسرت ناداشته‌های غربیان و «توسعه حیوانیت» سرمایه‌داران بسوزد و هرگز روی خوشبختی را هم نخواهد دید. تنها راه سعادت و پیشرفت و عزت، عمل به اسلام و ارزش‌های اسلامی و رهاسازی ذهن و عمل خود از «توسعه غرب‌محورانه» است. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🌺پیام ریاست دانشگاه قم به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو بسم الله الرحمن الرحیم 🔹فرارسیدن ۱۶ آذر، روز دانشجو، را به محضر همه دانشجویان عزیز تبریک می‌گویم. 🔻بزرگداشت روز ۱۶ آذر، بزرگداشت یاد و نام دانشجویان شهیدی است که جان خود را در راه مبارزه با استبداد و استعمار آمریکایی فدا کردند. 🔻۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ مهم‌ترین نقطه عطف جنبش دانشجویی بود که اعتراض دانشجویان تهران به سفر ریچارد نیکسون، معاون رئيس جمهور وقت آمریکا، به ایران و اعتراض به نقش آمریکا در کودتای ننگین ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، توسط عوامل رژیم وابسته و فاسد پهلوی به خاک و خون کشیده شد. 🔻جنبش دانشجویی در ایران اسلامی از آن تاریخ به عنوان جنبشی ضد استکبار، ضد استعمار، ضد استبداد، ضد سلطه‌جویی، ضد اختناق، عدالت‌خواه، فضیلت‌جو، ظلم‌ستیز، حقیقت‌طلب و آزادی‌خواه شناخته می‌شده است. تاکنون نیز، علیرغم تلاش‌های بدخواهان و سیاست‌بازانی که خواسته‌اند این جنبش را به سود مطامع دنیاطلبانه و قدرت‌خواهانه خود مصادره کنند، همواره بر همان عهد پیشین استوار و پابرجا مانده است. 🔻این جنبش الهی و اسلامی از سال ۱۳۴۲ گمشده خود را در نهضت خمینی کبیر(ره) یافت و به مدت ۱۵ سال همه تلاش علمی و عملی و تبیینی خود را دوشادوش روحانیت مبارز برای سرنگونی رژیم وابسته، غرب‌زده و فاسد پهلوی به کار گرفت و در دوران جنگ تحمیلی نیز در کنار تحصیل، دوشادوش سایر جوانان در جبهه‌های نبرد حاضر شد و هزاران شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرد. در دوران بعد از جنگ تحمیلی نیز با لبیک به فرمان جهاد علمی توسط رهبر فرزانه انقلاب، امام خامنه‌ای، جهادی بی‌نظیر در پیشرفت علم و فناوری را سامان داد و در مبارزه علمی و فناورانه خود از هیچ کوششی دریغ نکرد. 🔻تا جایی که به برکت همین مجاهدت‌ها، هم‌اکنون ایران اسلامی به یکی از قطب‌های علمی جهان تبدیل شده است. 🔻جنبش دانشجویی در هفتادسال گذشته بسیار هوشمندانه صحنه جبهه ظلم و استبداد و استعمار را رصد کرده و همواره آرایشی متناسب با دشمنی‌های دشمنان ملت به خود گرفته است: در تقابل با «جنگ سخت»، مقاومت سخت را برگزیده و در تقابل با «براندازی‌های رنگی و مخملی»، با رنگ الهی به میدان مبارزه آمده است و در تقابل با «جنگ نرم»، مقاومت نرم و فرهنگی و روشنگری و جهاد تبیین را انتخاب کرده است و به فضل الهی تاکنون پیروز میدان مبارزه با «جبهه شیطانی استعمار» و «تمدن حیوانی لیبرال» بوده است و مطمئن هستم تا تحقق تمدن نوین اسلامی و برچیده شدن بساط ظلم و بی‌عدالتی در جهان، راه خود را با قدرت و بصیرت و شجاعت ادامه خواهد دهد. 🌺درود خدا بر شهدای عزیز دانشجو؛ 🌺درود خدا بر دانشجویان بصیر و مجاهد؛ 🌺درود خدا بر دانشجویان مدافع ولایت؛ 🌺درود خدا بر دانشجویان پیرو حقیقت و فضیلت. احمدحسین شریفی ۱۶/ آذر ۱۴۰۳ ◀️مشاهده در وب‌سایت👉 🤝روابط‌عمومی دانشگاه قم🤝 @university_of_qom روبیکا | آپارات
🟡یادی از عارف امام‌پرور؛ آیت‌الله محمدعلی شاه‌آبادی 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مرحوم آیت‌الله شاه‌آبادی، شجاعتی مثال‌زدنی و بی‌نظیر داشت. حتی در زمانی که رضاخان همه مساجد و منابر را تعطیل کرد او اعلام کرد که هرگز نماز جماعت و منبر خود را تعطیل نخواهد کرد. و زمانی که رضاخان پوشیدن لباس روحانیت را ممنوع کرد او هفت پسرش را ملبس به لباس روحانیت نمود! مأموران رضاخان ابتدا منبر او را از مسجد جامع دزدیدند! اما او ایستاده سخنرانی می‌کرد و می‌گفت: «منبر سخن نمى‌‏گويد. اگر مى‌‏خواهيد سخنرانى تعطيل شود، بايد مرا ببريد و من هر روز قبل از اذان صبح تنهايى از منزل به طرف مسجد مى‏‌آيم. اگر عرضه داريد، آن وقت بياييد و مرا دستگير كنيد.» روزی عده‌ای از مأموران رضاخانی برای دستگیری او با چکمه‌ وارد مسجد شدند! ‌آیت‌الله شاه‌آبادی به محض مشاهده آنها نهيبى مردانه بر آنها زد که بلافاصله همگی پا به فرار گذاشتند! اما بیرون مسجد در کمین ایشان ایستاده بودند که وی را دستگیر کنند! به هنگام خروج آیت‌الله شاه‏آبادى از مسجد، فرمانده آنها صدا زد: «آقاى شاه‌‏آبادى! آقاى شاه‏‌آبادى! تو بايد همراه ما بيايى كلانترى!». آيت‌اللّه شاه‏‌آبادى درحالى‌‏كه چهره در هم کشیده بود و آرام آرام به راه خود ادامه می‌داد، به او گفت: «برو به بزرگ‏ترت بگو بياد!» آن روح بزرگ سرانجام در تاریخ ۳ آذر ۱۳۲۸ در سن ۷۴سالگی تهران دار فانی را وداع گفت و جنازه مطهر او در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به خاک سپرده شد. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️دشمن دوست‌نما 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ نفاق یعنی دورویی، وارونه‌نمایی، ظاهرسازی، ناواقع‌نمایی، و در یک کلام، «دشمنی و خیانت واقعی در قالب دلسوزی و محبت ظاهری». در ادبیات دینی، نفاق بدتر از کفر است؛ إِنَّ ٱلمُنَٰفِقِينَ فِي ٱلدَّرۡكِ ٱلأَسفَلِ مِنَ ٱلنَّارِ وَلَن تَجِدَ لَهُمۡ نَصِيرًا (نساء، ۱۴۵) زیرا، کفر و کافر، به صورتی صریح و شفاف مدعای باطل خود را بیان می‌کند؛ به همین دلیل، تکلیف جامعه اسلامی با آن روشن است. اما منافق، دشمن دوست‌نماست؛ در چهره‌ دوست، دشمنی می‌کند؛ با جلب اعتماد، ضربه می‌زند؛ در درون خانه حضور دارد و از نعمت‌های خانه برخوردار است؛ اما در خدمت دشمنان است. عامل نفوذی و ناپیدای دشمن در صفوف خودی است. شناخت نفاق و منافق، بصیرتی ویژ‌ه می‌خواهد که تنها در سایه تقوای الهی به دست می‌آید. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️اسلام انفرادی و اسلامی اجتماعی در اندیشه آیت‌الله شاه‌آبادی 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مرحوم آیت‌الله ، عارف بزرگ امام‌پرور، در کتاب بسیار ارزشمند شذرات المعارف می‌فرماید، اسلام هرگز دینی فردی نبوده و نیست؛ بلکه دینی اجتماعی است. خواسته اسلام این است که معارف درست و فضایل انسانی و الهی و رفتارهای پسندیده در سراسر جامعه منتشر شود. از نگاه اسلام، تک‌تک افراد مسلمان هم مسؤول انتشار و ترویج و نهادینه‌سازی باورها و ارزش‌های اسلامی‌اند. هر مسلمانی موظف است افزون بر «خودسازی»، برای «دیگرسازی» و «جامعه‌پردازی» هم تلاش کند. «قرآن مجيد با اسلام انفرادى مناسبت ندارد؛ زيرا كه قرآن نمى‏فرمايد به تنهايى نماز كن. بلكه علاوه بر آن، توليد نمازگزار و اقامه صلوه را برعهده مسلمين گذارده. قرآن نمى‏فرمايد تنها تحرز از زنا نما؛ بلكه علاوه بر آن، حفظ عقد و منع از وقوع زنا را در عالم از وظايف ما مقرر فرمود.» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️دلیل کرختی‌ و سستی مؤمنان در «جهاد تبیین» 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ رهبر دانا و حکیم انقلاب، مدت‌هاست که بارها و بارها فرمان «جهاد تبیین» را صادر کرده‌اند، اما مع الاسف جز پاره‌ای فعالیت‌های جزیره‌ای و فردی، هیچ حرکت جمعی و شبکه‌ای خاصی از سوی باورمندان به اسلام و انقلاب و ولایت مشاهده نمی‌کنیم! نیروهای انقلاب هنوز در این موضوع آرایش جهادی نگرفته‌اند! علیرغم تأکید چند باره بر ضرورت و فوریت این جهاد از سوی نائب المهدی، هنوز صحنه «تبیین‌های وارونه» و «روایت‌گری‌های سیاه‌گونه» در اختیار رسانه‌های بیگانه و غرب‌گرایان داخلی و مخالفان ارزش‌های اسلامی است. درباره چرایی این تعلل و کرختی از سوی معتقدان به جبهه انقلاب، فراوان می‌توان و البته می‌باید سخن گفت. اما در اینجا می‌خواهم شما را با تحلیل عارف کم‌نظیر دوران معاصر، مرحوم آیت‌الله در کتاب ارزشمند شذرات المعارف، درباره چرایی کرختی‌ها و بی‌رگی‌ها و بی‌خیالی‌های مؤمنان در دفاع از باورها و ارزش‌ها و سبک زندگی اسلامی آشنا کنم. مرحوم شاه‌آبادی تحلیلی در نوع خود بی‌سابقه از این موضوع ارائه داده‌اند. ایشان در مجموع «چهار علت فرعی» و «یک علت اصلی» را برای بی‌تفاوتی مؤمنین به شیوع شبهات دینی و ناهنجاری‌های اخلاقی و آلودگی‌های رفتاری در جامعه اسلامی بیان می‌کند: یک. «غرور مسلمین»! «غرور به حقانیت خود»، «غرور به شفاعت» و «غرور به زندگانی دنیوی امروز» توضیح آنکه از نگاه این عارف مجاهد و اجتماعی و امام‌پرور «غرور به حقانیت» موجب شده است که مسلمین میدان تبلیغ و تبیین و روایت و دعوت را به «معاندین» تحویل دهند؛ خود به «اسلام انفرادی» قناعت کنند و «امر به معروف و نهی از منکر را ترک گویند». درحالی که از نگاه قرآن، برتری امت اسلامی از سایر امت‌ها صرفاً به دلیل عمل به فرضیه امر به معروف و نهی از منکر است: «كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ تَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ(آل عمران، ۱۱۰) و اگر مسلمین به این فرضیه عمل نکنند، هیچ برتری و فضیلتی نسبت به دیگر ملت‌ها و امت‌ها ندارند. و «غرور به شفاعت» نیز موجب ارتکاب «انواع رذایل اخلاقی» و «انواع معاصی کبیره» شده است. در حالی که خداوند با هیچ فرد یا ملتی عقد اخوت نبسته است و در نکوهش برخی از اهل کتاب می‌فرماید: «ذلِكَ بِأَنَّهُمْ قالُوا لَنْ تَمَسَّنَا النَّارُ إِلَّا أَيَّاماً مَعْدُوداتٍ وَ غَرَّهُمْ فِي دِينِهِمْ ما كانُوا يَفْتَرُونَ‏ (آل‌عمران، ۲۴) و همچنین «غرور به زندگانی دنیوی امروز» موجب شده است که مسلمین در صنایع و فناوری‌های پیشرفته و حِرَف و مشاغل مدرن سرمایه‌گذاری نکنند و در نتیجه این عرصه را بالکل به دشمنان اسلام سپرده‌اند! دو. «یأس و ناامیدی» نسبت به تأمین سعادت دنیوی و اخروی: توضیح آنکه از نگاه آیت‌الله شاه‌آبادی مصیبت دیگر جهان اسلام این است که مسلمین حتی اگر بتوانند خود را از چاه غرور نجات دهند و معتقد شوند که راه موفقیت اجتماعی کار و تلاش و کسب فضیلت‌های اخلاقی است، ممکن است «گرفتار چاه پرتباه یأس شوند و خود را از هرگونه تکلیف بری و عری بدانند» و در نتیجه خود را ناتوان از تحصیل سعادت بپندارد! سه. تفرقه و تشتت نیروهای موجود در جبهه حق. توضیح آنکه دشمنان ضمن تلاش در جهت حفظ وحدت حداکثری میان خودشان، تمام تلاش خود را جهت ایجاد تفرقه در صفوف مسلمین به کار می‌گیرند. و بدین وسیله آنان را دچار ضعف و اختلال در تصمیم و فهم وظیفه می‌کنند. آیت‌الله شاه‌آبادی تأکید می‌کنند که کارهای انفرادی فایده چندانی ندارد. باید نیروها را تجمیع کرد و مجتمعاً اقدام کرد. «هرچه انفراد و افتراق بيشتر شود، اختلال و انحلال شدت يابد تا به سرحد انعدام همه جهات و حيثيات رسد» چهار. مسائل مالی و ضعف در تأمین نیازهای مالی مجاهدان. «زيرا كه معلوم است جريان اسلام در ملك، محتاج است به عِده و عُده و لذا خداوند عالم، ايجاب زكوات و اخماس و ساير حقوق ماليه فرموده براى اداره نمودن اساس مقدس اسلام.» «الحاصل غرور به حقانيت و حياتِ عاريت و يأس از ظهور سعادت و افتراق مسلمين و نداشتن بيت المال موجب تعطيل قواى عامله مسلمين شده است و از وصول به سيادت دينى و دنيوى محروم ماندند» ♦️اما همه این چهار علت، از نگاه مرحوم شاه‌آبادی علل فرعی سستی در جهاد تبیین است؛ علت‌العلل این کرختی و سستی از نگاه ایشان، «جهل نسبت به اسلام» و «عدم آگاهی از مرام و مقصود و ارزش اسلام» است: «علت العلل، جهل به مرام اسلام است. زيرا اگر مرام اسلام معلوم ما بود و همان بعينه مرام ما مسلمين شده بود، البته در اطراف آن كوشش نموده مقصود را انجام مى‌‏داديم» @Ahmadhoseinsharifi 🌹