eitaa logo
احمدحسین شریفی
6.2هزار دنبال‌کننده
364 عکس
377 ویدیو
26 فایل
حاوی سخنرانیها و نوشته ها و معرفی آثار و فعالیتهای استاد شریفی. عضو هیئت علمی و استاد تمام فلسفه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم ادمین کانال: @Mahdiadmin2
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴نقش حاکمان در تربیت اخلاقی جامعه (۱) 🖊احمدحسین شریفی 🔶یکی دیگر از عوامل مهم تغییر و اصلاح اخلاق در گسترة اجتماع، تصمیمات حاکمیت و رفتارهای حاکمان است. نظام سیاسی و مدیریتی حاکم بر جامعه و همچنین مدیران و حاکمان از دو جهت می‌توانند بر رفتارهای اجتماعی و خلقیات مردمان تأثیر بگذارند. یکی از جهت تأثیرگذاری عملی و دیگری از جهت وضع قوانین. به تعبیر رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، هر چند اصلاح اخلاق، امری دستوری نیست و نمی‌توان با وضع قانون توقع اصلاح اخلاق را داشت اما قطعاً بدون همراهی حکومت‌ها نیز توفیقی در این راه حاصل نمی‌شود. به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم، حکومت در این عرصه دو وظیفه عمده دارند: «اوّلاً، خود باید منش و رفتار اخلاقی و معنوی داشته باشند، و ثانیاً، زمینه‌ را برای رواج آن در جامعه فراهم کنند و به نهادهای اجتماعی دراین‌باره میدان دهند و کمک برسانند؛ با کانونهای ضدّ معنویّت و اخلاق، به شیوه‌ی معقول بستیزند و خلاصه اجازه ندهند که جهنّمی‌ها مردم را با زور و فریب، جهنّمی کنند.» (بخشی از کتاب در حال انتشار «راهکارهای عملی اصلاح اخلاق اجتماعی در تبیین بیانیه گام دوم») ادامه دارد👈👈 @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔴نقش حاکمان در تربیت اخلاقی جامعه (۲) 🖊احمدحسین شریفی 🔶حاکمان چه بخواهند و چه نخواهند و چه ظرفیت آن را داشته باشند یا نداشته باشند، الگوی رفتار و گفتار مردمان خواهند شد. به ویژه در دوران کنونی که رسانه‌ها و عمده‌ترین ابزارهای اطلاع‌رسانی و تبلیغی نیز در اختیار آنان قرار دارد. آنان به صورت مرتب و روزانه در مرأی و منظر مردمان هستند. بسیاری از جوانان و نوجوانان آرزوی رسیدن به مقام و موقعیت سیاسی و اجتماعی آنان را دارند و از این رو سبک زندگی آنان و نوع گفتار و رفتارشان همواره مورد توجه دیگران قرار می‌گیرد. 🔶به همین دلیل، در آموزه‌های دینی نقش‌آفرینی فرهنگی حاکمان مورد تأکید و توجهی ویژه قرار گرفته و از آنان خواسته شده است که به شدت مواظب رفتار و گفتار خود باشند. در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) چنین می‌خوانیم: صِنْفَانِ مِنْ أُمَّتِي إِذَا صَلَحَا صَلَحَتْ أُمَّتِي وَ إِذَا فَسَدَا فَسَدَتْ أُمَّتِي قِيلَ يَا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَنْ هُمَا قَالَ الْفُقَهَاءُ وَ الْأُمَرَاءُ. دو گروه از امت من هستند كه اگر صالح شدند، امت من نیز صالح می‌شود و اگر فاسد شدند امت نیز فاسد خواهد شد. و در پاسخ به این پرسش که اینان کیستند؟ فرمودند: «فقیهان و فرمانروایان» 🔶جملة دیگری هم به پيامبر اکرم(ص) نسبت داده‌اند که «الناس علي دين ملوکهم» و مولوي نيز در دفتر پنجم همين جمله را به پيامبر نسبت داده است: آن رسول حق قلاووز سلوک گفت الناس علي دين الملوک چنين جمله‌اي هر چند جمله‌اي حکیمانه و تا حد زیادی درست است؛ اما به اين شکل در احاديث معتبر نيامده است. هر چند مضمون آن و مشابه آن در احاديث وارد شده است. في المثل، امام علي عليه السلام مي‌فرمايد: النَّاسُ‏ بِأُمَرَائِهِمْ‏ أَشْبَهُ مِنْهُمْ بِآبَائِهِمْ؛ مردم به حاکمان‌شان شبيه‌ترند تا به پدران‌شان. 🔶علامه مجلسي در کتاب عين الحيات مي‌گويد: «عدل ملوک و امرا، از بزرگترين مصالح مردم است. عدل و صلاح ايشان موجبِ صلاح جميع عبّاد و معموريِ بلاد است و فسق و فجورشان مورثِ اختلالِ نظام امور اکثر عالميان و ميل اکثرِ مردم به طريق ايشان مي‌گردد.» 🔶سعدي چه زيبا نقش حاکمان در شکل‌دهي به سبک زندگي مردم را ترسيم مي‌کند. وی در حکايت 19 از باب اول گلستان (در سيرت پادشاهان) مي‌گويد: آورده‏اند كه نوشيروان عادل را در شكارگاهى صيدى كباب كردند و نمك نبود. غلامى به روستا رفت تا نمك آرد. نوشيروان گفت: نمك به قيمت بستان تا رسمى نشود و ده خراب نگردد. گفتند: از اين قدر چه خلل زايد؟ گفت: «بنياد ظلم در جهان، اول، اندكى بوده است هركه آمد بر او مزيدى كرد تا بدين غايت رسيده.» اگر ز باغ رعيت مَلِک خورد سيبي/ برآورند غلامان او درخت از بيخ به پنج بيضه که سلطان ستم روا دارد/ زنند لشکريانش هزار مرغ به سيخ 🔶به همين دليل است که امام علي (ع) تأکيد مي‌کند حاکمان جامعه، خود بايد در عمل از همه سبقت بگيرند و پيش از تبليغ زباني، با رفتار خود فرهنگ‌سازي کنند: أَيُّهَا النَّاسُ إِنِّي وَ اللَّهِ مَا أَحُثُّكُمْ‏ عَلَى طَاعَةٍ إِلَّا وَ أَسْبِقُكُمْ إِلَيْهَا وَ لَا أَنْهَاكُمْ عَنْ مَعْصِيَةٍ إِلَّا وَ أَتَنَاهَى قَبْلَكُمْ عَنْهَا؛ اي مردم، به خدا من شما را به طاعتي برنمي‌انگيزم، جز که خود پيش از شما به گزاردن آن برمي‌خيزم. و شما را از معصيتي باز نمي‌دارم، جز آنکه خود پيش از شما آن را فرو مي‌گذارم. 🔶همان حضرت در تمثیلی زیبا حاکمان را به نهری تشبیه می‌کند که جداول و جوی‌هایی از آن منشعب می‌شود: المَلِکُ کَالنَهرِ العَظِيم تَستَمِد مِنه الجَداوِل؛ فَانِ کانَ عَذباً عَذُبَت وَ اِن کانَ مَلِحاً مُلِحَت؛ زمامدار همچون رودخانه پهناوري است که رودهايي کوچک از آن جاري مي‌شود، پس اگر آب آن رودخانه پهناور گوارا باشد، آب درون رودهاي کوچک گوارا خواهد بود و اگر شور باشد آب درون آنها نيز شور خواهد بود. و مولوي نیز همین حديث را در دفتر اول مثنوي به زبان ادبي و شعري توضيح داده است: خوي شاهان در رعيت جا کند چرخ اخضر خاک را خضرا کند شه چو حوضي دان حشم چون لوله‌ها آب از لوله روان در کوله‌ها چون که آب جمله از حوضي است پاک هر يکي آبي دهد خوش ذوقناک ور در آن حوض آب شور است و پليد هر يکي لوله همان آرد پديد ز آنکه پيوسته است هر لوله به حوض خوض کن در معني اين حرف خوض (بخشی از کتاب در حال انتشار «راهکارهای عملی اصلاح اخلاق اجتماعی در تبیین بیانیه گام دوم») ادامه دارد👈👈 @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔴نقش حاکمان در تربیت اخلاقی جامعه(۳) 🖊احمدحسین شریفی 🔶ابونصر فارابي، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فیلسوفان سیاسی جهان اسلام، نیز از جمله کساني است که، به تبع افلاطون، معتقد است ايجاد فضيلت در آدميان و رواج آن در جوامع جز از طريق حاکمان با فضيلت امکان ندارد. تحقق مدينة فاضله تنها در پرتو حاکمان فاضل ممکن است. وي در کتاب احصاء العلوم در ذيل علم مدني مي‌گويد: «تحقق افعال و سنت‌هاي فاضله در جوامع و امت‌ها ممکن نيست مگر به سبب حکومتي که در پرتو آن اين افعال و سنت‌ها و عادات و ملکات و اخلاقيات در مدينه‌ها و امت‌ها رواج يابد. آن حکومت بايد در حفظ اين فضايل در ميان مردم کوشا باشد تا مبادا از ميان روند.» 🔶به دليل نقش برجستة رفتار حاکمان در زندگي مردم، سعدي هم بخش اول بوستان را که يک چهارم کل بوستان است با عنوان «در عدل و تدبير و راي» و بخش اول گلستان را با عنوان «در سيرت پادشاهان» به موعظه و اندرز پادشاهان اختصاص داده است. اين نشان مي‌دهد که اين مسأله تا چه اندازه براي سعدي اهميت داشته است؛ وي کاملاً به نقش بي‌بديل رفتارها و اخلاقیات حاکمان و شيوة حکمراني آنان در اخلاق و سبک زندگي افراد جامعه واقف بوده است. سعدي در اين بخش توصيه‌هاي عملي و کاربردي دقيق و جزئي و ريزي را به حاکمان دارد. وی در حکايت سوم باب هفتم گلستان با عنوان «در تأثير تربيت» مي‌گويد: يكى از فضلا تعليم ملك‌زاده‏اى همى‏داد و ضرب بي‌محابا زدى و زجر بي‌قياس كردى. بارى، پسر از بي‌طاقتى شكايت پيش پدر برد و جامه از تن دردمند برداشت. پدر را دل بهم آمد. استاد را بخواند و گفت: پسران آحاد رعيت را چندين جفا و توبيخ روا نمي‌دارى كه فرزند مرا، سبب چيست؟ گفت: سبب آنكه سخن انديشيده بايد گفتن و حركت پسنديده كردن همه خلق را على العموم و پادشاهان را على الخصوص، به موجب آنكه بر دست و زبان ايشان هرچه رفته شود هرآينه به افواه بگويند و قول و فعل عوام الناس را چندان اعتبارى نباشد. اگر صد ناپسند آيد ز درويش/ رفيقانش يکي از صد ندانند و گر يک بذله گويد پادشاهي/ از اقليمي به اقليمي رسانند پس واجب آمد معلم پادشه‏زاده را در تهذيب اخلاق خداوندزادگان‏ أنبتهم اللّه‏ نَباتاً حَسَناً اجتهاد از آن بيش كردن كه در حق عوام. ... ملك را حسن تدبير فقيه و تقرير جواب او موافق راى آمد، خلعت و نعمت بخشيد و پايه منصب او بلند گردانيد. 🔶در عین حال، تأثیر حاکمان در رفتار و اخلاق مردم تأثیری یک‌سویه نیست. خود مردم هم در این زمینه نقشی جدی دارند به ویژه در نظام‌های مردم‌سالار و غیردیکتاتور. در نظام‌هایی که مردم مستقیم یا غیرمستقیم مسؤولان را انتخاب می‌کنند، در واقع این مردم‌اند که با انتخاب فرد یا جریانی، مسیر آینده زیست فردی و اجتماعی خود را مشخص می‌کنند یا دست‌کم یکی از علل و عوامل مهم شکل‌دهی به اخلاقیات و رفتارهای خود را تعیین می‌کنند. امام علي (ع) در یکی از خطبه‌های نهج‌البلاعه نقش مردم در روي کار آوردن حاکمان و واليان فاسد و آلوده را تذکر مي‌دهد و مي‌فرمايد: فَلَيْسَتْ تَصْلُحُ الرَّعِيَّةُ إِلَّا بِصَلَاحِ الْوُلَاةِ وَ لَا تَصْلُحُ الْوُلَاةُ إِلَّا بِاسْتِقَامَةِ الرَّعِيَّة؛ پس حال رعيت نيكو نگردد جز آن گاه كه واليان نيكو رفتار باشند، و واليان نيكو رفتار نگردند، جز آن گاه كه رعيت درستكار باشند. (بخشی از کتاب در حال انتشار «راهکارهای عملی اصلاح اخلاق اجتماعی در تبیین بیانیه گام دوم») ادامه دارد👈👈 Eitaa.com/Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔴نقش حاکمان در تربیت اخلاقی جامعه(۴) 🔷قسمت پایانی 🖊احمدحسین شریفی 🔶حاکمان و مسؤولان سیاسی غیر از بعد عملی، از حیث تصمیم‌گیری‌ها و قانون‌گذاری‌هایی که برای تداوم حرکت اجتماعی می‌کنند، در شکل‌دهی به اخلاقیات مردم نقشی جدی و نسبتاً پایدار ایفا می‌کنند. آنان هم از جهت سلبی و از جهت ایجابی در این زمینه نقش آفرینند: 🔶از جهت ایجابی به این صورت که حاکمان سیاسی و مسؤولان اداره جامعه با وضع قوانین مناسب و هماهنگ با ارزش‌های اخلاقی و همچنین با تغییر قوانین مخل به امنیت اخلاقی مردم و قوانینی که در تضاد با ارزش‌های اخلاقی است می‌توانند زمینه‌های لازم و پشتیبانی‌های مناسبی برای اخلاقی زیستن فراهم کنند. قوانین حاکمیتی باید در خدمت حفظ و تقویت و توسعه فضایل اخلاقی باشد و نه در جهت عکس آنها. و این کاری است که فقط از حاکمان و مدیران جامعه ساخته است. 🔶از جهت سلبی نیز حتی اگر کسی مدعی شود که وظیفه حاکمیت تربیت «انسان خوب» نیست بلکه نهایتاً تربیت «شهروند خوب» است، باز هم بدون شک تربیت شهروند خوب بدون توجه ویژه به اخلاقیات اجتماعی امکان‌پذیر نخواهد بود. حاکمان نباید اجازه دهند اصحاب قدرت و ارباب شهوت مردم را جهنمی کنند. یعنی اگر بهشتی کردن مردم و زمینه‌سازی برای هدایت آنها را وظیفه خود نمی‌دانند بدون تردید جلوگیری از جهنمی شدن مردم از وظایف قطعی آنان است. يکي از وظايف قطعی دولت اين است که اجازه ندهد جهنميان، مردم را جهنمي کنند و مفسدان و سودجويان مردم را به سوي منجلاب فساد سوق دهند. به تعبیر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم: «ابزارهای رسانه‌ای پیشرفته و فراگیر، امکان بسیار خطرناکی در اختیار کانون‌های ضدّ معنویّت و ضدّ اخلاق نهاده است و هم‌اکنون تهاجم روزافزون دشمنان به دل‌های پاک جوانان و نوجوانان و حتّی نونهالان با بهره‌گیری از این ابزارها را به چشم خود می‌بینیم. دستگاه‌های مسئول حکومتی دراین‌باره وظایفی سنگین بر عهده دارند که باید هوشمندانه و کاملاً مسئولانه صورت گیرد.» (بخشی از کتاب در حال انتشار «راهکارهای عملی اصلاح اخلاق اجتماعی در تبیین بیانیه گام دوم») @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🖊احمدحسین شریفی 🔸مهم نیست که در تأیید مدعای خود چه مقدار استدلال در اختیار داریم؛ اگر ندانیم چگونه باید آنها را به کار بگیریم، هرگز فایده‌ای ندارند. 🔸مهم نیست چه ابزارهایی برای عبور از موانع در اختیار داریم، اگر توانایی استفاده از آنها را نداشته باشیم، فایده‌ای ندارند 🔸مهم نیست چه مقدار استعداد و توانایی خدادادی داریم، اگر نتوانیم آنها را به شیوه‌ای درست و در مسیری صحیح به کار گیریم، فایده‌ای ندارند. 🔷مهارت استفاده از ظرفیت‌ها و ابزارها و داشته‌ها را باید آموخت. یک ‌طبق پر نان تو را بر فرق سر تو همی خواهی لب نان در به در @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🖊احمدحسین شریفی 🌹 سلام الله علیها، الگویی از یک زن مسلمان عفیف و مجاهد و ولایت‌شناس بود که در حمایت از ولی خدا تا پای جان استقامت ورزید. و مجاهدانه زندگی کرد و مظلومانه هم رحلتی شهادت‌گونه داشت. 🌹او زندگی خود را وقف خدا و دین خدا و ولایت کرد و خداوند نیز چنان برکت و خیر کثیر و مداومی به او عطا کرده است که صدها سال است قبر مطهر او منشأ برکات مادی و معنوی بی‌شماری شده است. 🌹به برکت وجود نورانی این بانوی خدایی در شهر قم، این شهر نیز نه تنها تقدس و نورانیت یافته که به بزرگ‌ترین مرکز توسعه نور و معنویت و معرفت در جهان تبدیل شده است. 🌹سالروز میلاد نورانی او و همچنین روز دختر را به همه دختران اهل مجاهدات و بصیرت و ولایت تبریک می‌گویم. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔸کلیدی‌ترین جمله مناظره سوم: «برنامه» بدون «کارنامه»، شعار است. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
مبانی هستی‌شناختی علوم انسانی ۱.mp3
26.95M
🔴درس‌های فلسفه علوم انسانی اسلامی 🔷مبانی هستی‌شناختی علوم انسانی اسلامی: اصل علیت؛ ضرورت علی و معلولی؛ سنخیت علی و معلولی . و نقش آنها در علوم انسانی اسلامی @Ahmadhoseinsharifi 🌹
انتقادپذیری (Trimmed).mp3
6.16M
🎤احمدحسین شریفی 🔴درس‌های اخلاق: قوانین زیست اخلاقی 🔷جلسه هفتم: 🔶انتقادپذیری @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔴هراس کماندوهای کدخدا از فریاد روستا متن بسیار زیبا و هشداردهنده دوست عزیز و اندیشمندم جناب وحید جلیلی با عنوان «هراس کماندوهای کدخدا از فریاد روستا» درباره توییت همتی در نقد تصاویری که از حضور سعید جلیلی در بین کشاورزان روستای عشق آباد ورامین منتشر شد: «شهریور 60 با سعید و بقیه خانواده رفته بودیم عنّاب تکانی در روستای پدری. صد کیلومتری بیرجند؛ "خونیک" ِ دوست داشتنی. جدّه؛ پگاه بعد نماز، شیر گوسفندها را می دوشید، در مشک می‌زد، کره‌اش را سر سفره صبحانه می‌گذاشت، با نان نازکی که خود در تنور مطبخ پخته بود. تابستان دلچسب‌ خونیکِ مادربزرگ؛ شیرین‌ترین خاطرات کودکیم را قاب گرفته است. صبح هشت شهریور، ترکش‌های بمبی که در ساختمان نخست‌وزیری ترکید، جمع ما را هم در جنوب خراسان پریشان کرد. سعید، سراسیمه کوله‌اش را برداشت و جدا شد. شورش در شهر، صفای روستا را هم آماج کرده بود و باید مردانی به میدان می شتافتند که سرپنجه‌های سرمایه‌داری جهانی، نتواند جمهوری نوپای ما را- که تازه خود را از سلطنت سرسپرده و اشرافیت غرب‌زده نجات داده بود- زمین‌‌گیر کند. حالا چهل سال گذشته است. عکسی از سعید در یک روستا منتشر شده است. طفیلی‌های سرمایه‌داری رانتی_تجاری نتوانستند عصبانیت‌شان را کنترل کنند. همان‌ها که باتوم بوروکراسی به دست، مراقب بوده‌اند نیمی از ملت ایران حتی یک ریال از بانک‌هایشان تسهیلات نگیرند، همان‌ها که پراید داشتن را ننگ و پورشه سواری را فخر مدیران می‌دانند، همان‌ها که حاضرند 90 هزار میلیارد تومان را به 11 نفر بدهند و یک هزارم درصدش را هم بر روستائیان حرام کرده‌اند؛ حالا بانگ برداشته‌اند که وا مصیبتا، مسئول جمهوری اسلامی و روستا؟! کاندیدای ریاست جمهوری در جمع داهاتیها؟! به ارزشهایشان توهین شده است. نصف غیرت این‌ها را داشتیم، ایران به تسخیر تهران شمالی در می‌آمد؟ توئیت این طفیلیِ "سرمایه‌داران زالو صفت"_ که قرار بود روحانیت متعهد به خونشان تشنه باشد- نقطه مقابل نامه علی(ع) به عثمان‌بن‌حنیف است. علی به خشم می‌آید که چرا کارگزار حکومت اسلامی در خلوتِ مرفهان حاضر شده است و این یکی ناله می‌کند که واویلا، داد، بیداد، مدیر جمهوری اسلامی در کنار مستضعفان؟!! آن هم با پراید؟ گویی نه 40 سال، که چهارهزارسال گذشته باشد. کودتا از این واضح‌تر؟ روزی که سعید 16 ساله، برای مقابله با سرپنجه‌های سرمایه‌داری جهانی، کوله‌اش را ازخراسان جنوبی برداشت و به میدان گسیل شد، گمانِ آن نداشت که چهل سال بعد، در فقدان رجایی‌ها، خط وقاحت و خشونت، اینچنین افسار پاره کند. سال‌هاست به جان انقلاب مستضعفان افتاده‌اند خوره‌ها، و حالا؛ مترسکِ کُره برداشته‌اند. امپراطوری ایالات متحده تهران شمالی، نه از کره شمالی که از خراسان جنوبی، از آذربایجان شرقی، از خوزستان، از سیستان و بلوچستان، از کهکیلویه و بویر احمد، از بشاگرد و میناب و سعدآباد بوشهر و غیزانیه و امیدیه و قزل قیه و ... ، وحشت کرده است. و این بار، سعید نه فقط از خونیک که از شیخ صله و چنگوله و عنکوش و کریم‌آباد و .... می‌آید. از هزاران روستایی که مجاهدان دولتِ سایه، وجب به وجبش را سرمه چشم کرده‌اند. امپراطوری ایالات متحده تهران شمالی که نود هزار میلیارد تومان را به تیول 11 نفر داده است، چگونه تحمل کند تَرَک در این ارباب_رعیتی را؟ زنده باشند گزمه‌های سرمایه‌داریِ تهران شمالی و تحمل کنند چنین شورشی را؟ تمام همتی که غرب‌پرست‌های دیکتاتور در طی سالیان، برای تحکیم اشرافیت و بازگرداندن سلطنت، کرده‌اند در خطر است. خشونت کمونیسم و وقاحت کاپیتالیسم را توامان دارند این زمره "تزویر و یأس"، همان‌ها که از منتهی الیه چپ به آخرین نقطه راست درغلتیدند. کماندوهای سرمایه‌داری تهران شمالی، (همان ها که به شرمن دل می‌دهند و از کری قلوه می‌گیرند و با کدخدا قهقهه می‌کنند)؛ ده‌ها میلیون ایرانی را گروه گروه به زندان معیشت افکنده‌اند، و تهدیدشان می‌کنند که دم بر بیاورید و از سلطنت کارآمدِ ما خروج کنید؛ کدخدایمان؛ به جنگتان خواهد آمد. دیکتاتورهای ایالات متحده تهران شمالی، پناه گرفته در ماشین‌های خوب! کاخ‌های خوب، وام‌های خوب، حقوق‌های خوب، پاداش‌های خوب، استکبار خوب، باید هم از چنین مردان بدی؛ رعیتِ زندانی را بترسانند. مردان خطرناکی که قرار است پیاده‌روها را دیوار بکشند و تعامل با ارباب را سد کنند و خدای نکرده دلار 5000 تومن بشود و سانتریفیوژ بچرخد و صنعت نچرخد و مردم آن قدر درآمد سرشار پیدا نکنند که از یارانه بی‌نیاز شوند. دل سپردگان و سرسپردگان کدخدا،چه فرض کرده اند ملت حُر ایران را؟ داهاتیهای بی مایه و ذلیل دهکده جهانی را چه رسد که روستازادگان شریف ایران بزرگ را طعن و هجو کنند. کماندوهای کدخدا بوی اَلرَّحمن‌تان بلند شده است. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔴انتخاب رئیس جمهور یا مدیران کشور؟ 🖊احمدحسین شریفی 🔶انتخاب رئیس جمهور، انتخاب یک فرد نیست، انتخاب هیئت دولت و استانداران و فرمانداران و بخشداران و مدیران آموزش و پرورش و تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران فرهنگی و اقتصادی و سیاسی کشور و به طور کلی انتخاب مدیران اغلب قریب به اتفاق بخش‌های اداره کشور هم است. مگر نه اینکه مدیران و مشاوران اغلب بخش‌های فرهنگی و اقتصادی و اداری و کشاورزی و سیاسی و امنیتی و تولیدی و توزیعی و امثال آن همگی مستقیم یا غیرمستقیم توسط رئیس جمهور انتخاب می‌شوند؟ 🔷کسی که در انجام وظیفه خود نسبت به انتخاب شایسته‌ترین فرد برای این مسوولیت کوتاهی کند، قطعاً در همه ناکارآمدی‌ها و ضعف‌ها و آسیب‌های بعدی سهیم است. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🖊احمدحسین شریفی 🔶کسانی که به هر دلیلی در شرکت نمی‌کنند، خواسته یا ناخواسته کشور خود را در برابر دشمنان و حتی رقیبان خارجی خلع سلاح می‌کنند. 🔶اینان چه بدانند و چه ندانند، و چه بخواهند و چه نخواهند، در زمین دشمن بازی می‌کنند. 🔶شرکت در انتخابات نه تنها یکی از مهم‌ترین حقوق شهروندی است بلکه در نظام اسلامی، یک تکلیف واجب است؛ واجبی عینی است؛ اگر در وقت خودش انجام نگیرد، قابل قضا کردن هم نیست. @Ahmadhoseinsharifi 🌹