eitaa logo
احمدحسین شریفی
5.4هزار دنبال‌کننده
316 عکس
336 ویدیو
24 فایل
حاوی سخنرانیها و نوشته ها و معرفی آثار و فعالیتهای استاد شریفی. عضو هیئت علمی و استاد تمام فلسفه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم ادمین کانال: @Mahdiadmin2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻موسیقی و معنا ✍احمدحسین شریفی موسیقی نواحی ایران پر از معنا و معنویت و اخلاق است. برخلاف اغلب موسیقی‌های مدرن که صرفاً هیجانات کور را تحریک می‌کنند و پیامی جز افسارگسیختگی شهوت و غضب را به مخاطبان خود منتقل نمی‌کنند. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
همایش فساد اقتصادی و اداری.docx
32.5K
متن سخنرانی استاد شریفی، با عنوان «الزامات و شرایط مواجهه اثربخش با فساد اقتصادی و اداری بر اساس بیانیه گام دوم» در همایش ملی: فساد اقتصادی و اداری از پیشگیری تا مقابله تاریخ: ۳۱/ ۳/ ۱۴۰۱ مکان: مرکز همایش‌های مرکز اسناد و کتابخانه ملی @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔴علوم اجتماعی از دشوارترین علوم‌اند 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ طبقه‌بندی‌های مختلفی از مجموعه دانش‌ها و علوم بشری عرضه شده است. مشهورترین طبقه‌بندی همان طبقه‌بندی ارسطو است که علوم حقیقی را به «علوم نظری» و «عملی» و هر کدام از آنها را به سه دسته تقسیم می‌کند. در میان علم‌شناسان متأخر، اگوست کنت، که به عنوان پدر اومانیسم، جامعه‌شناسی و پزیتیویسم شناخته می‌شود، علوم نظری (در مقابل صنایع و فنون علمی و همچنین علوم اعتباری و قراردادی مثل ادبیات و زبان و علوم جزئی مثل تاریخ و ...) را به لحاظ سادگی و پیچیدگی به شش قسم تقسیم می‌کند: (۱) ریاضیات؛ (۲) هیئت و نجوم؛ (۳) علوم طبیعی (فیزیک)؛ (۴) شیمی؛ (۵) جان‌شناسی (معرفت حیات/ زیست‌شناسی)؛ و (۶) علم مدنیت (معرفت احوال هیئت اجتماعیه). به اعتقاد اگوست کنت، علوم ساده و بسیط مقدم بر علوم مرکب و مفصل است. در طبقه‌بندی اگوست کنت هر علمی حقایق علم ماقبل خود را می‌گیرد و حقایقی دیگر بر آن می‌افزاید. بسیط‌ترین علوم، علوم ناظر به کمیات و مقدار و عدد یعنی ریاضیات است. سادگی ریاضیات در این است که مبتنی بر هیچ علم دیگری نیست و موضوع آن نیز از ساده‌ترین و بسیط‌ترین موضوعات است و البته مبنای سایر علوم هم هست به همین دلیل تقدم رتبی بر سایر علوم دارد. بعد از ریاضیات، علوم مربوط به طبیعت بی‌جان مثل علم نجوم و فیزیک و شیمی است که در واقع همان ریاضیات‌اند که در موضوع جسم به کار گرفته می‌شود. در مرحله بعد علوم مربوط به اجسام جاندار مثل زیست‌شناسی و جامعه‌شناسی است. کنت معتقد است پیچیده‌ترین علوم، علوم مربوط به بشر یعنی علوم انسانی است و از میان علوم انسانی پیچیده‌ترین علم علمی است که ناظر به هیئت اجتماع زندگانی است. خود اگوست کنت بیشترین دغدغه‌اش ناظر به علم الاجتماع بود. و معتقد بود کشف قوانین حاکم بر هیئت اجتماع زندگانی انسان دشوارترین فعالیت علمی است. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔻تفاوت طبیب جسمانی و طبیب روحانی از نگاه مولوی 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ جلال‌الدین در بيان تفاوت طب جسماني و طب روحاني نکاتي نغز و عميق بيان کرده است. بدون هیچ توضیحی ابیاتی از دفتر سوم مثنوی را در این موضوع تقدیم می‌کنم: ما طبیبانیم شاگردان حق بحر قلزم ديد ما را فانفلق آن طبیبان طبیعت دیگرند که به دل از راه نبضی بنگرند ما به دل بی‌واسطه خوش بنگریم کز فراست ما به عالی منظریم آن طبیبان غذایند و ثمار جان حیوانی بدیشان استوار ما طبیبان فعالیم و مقال ملهم ما پرتو نور جلال آن طبیبان را بود بولی دلیل وین دلیل ما بود وحی جلیل @Ahmadhoseinsharifi 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ وَيْلٌ لِلْمُطَفِّفِينَ «1» الَّذِينَ إِذَا اكْتالُوا عَلَى النَّاسِ يَسْتَوْفُونَ «2» وَ إِذا كالُوهُمْ أَوْ وَزَنُوهُمْ يُخْسِرُونَ «3» أَ لا يَظُنُّ أُولئِكَ أَنَّهُمْ مَبْعُوثُونَ «4» لِيَوْمٍ عَظِيمٍ «5» يَوْمَ يَقُومُ النَّاسُ لِرَبِّ الْعالَمِينَ «6» واى بر كم‌فروشان. كسانى كه هرگاه از مردم پيمانه بگيرند كامل مى‌گيرند. و هرگاه به ايشان پيمانه دهند يا برايشان (كالايى را) وزن كنند، كم مى‌گذارند. آيا آنان گمان ندارند كه برانگيخته خواهند شد؟ براى روزى بزرگ. روزى كه مردم در پيشگاه پروردگار جهانيان (براى پاسخ به كارهايشان) خواهند ايستاد. Woe to those who give less [than due]; Who, when they take a measure from people, take in full; But if they give by measure or by weight to them, they cause loss; Do they not think that they will be resurrected; For a tremendous Day; The Day when mankind will stand before the Lord of the worlds? @Ahmadhoseinsharifi 🌹
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 بین‌المللی‌ترین سرود آخرالزمانی‌ ترکیبی زیبا از سرود جهانی سلام فرمانده به زبانهای مختلف ✍ احمدحسین شریفی 🔸پیشتر در همین کانال نوشتم «در چند ماهی که از موج خودجوش و جهانی می‌گذرد هیچکدام از جامعه‌شناسان و روان‌شناسان سکولار وطنی و غیروطنی هیچ تحلیلی درباره چرایی این «موج جهانی» ننوشته و مطمئن باشید نخواهند نوشت چون، صرف نظر از خودباختگی ذاتی بسیاری از روشنفکرهای غربزده، فهم این حقیقت خارج از افق فهم سکولاریسم و سکولار است.» 🔻جالبه هنوز هم نفسی از قفس سینه‌های تحلیلگران غربزده «ایرانی‌نما» در این موضوع در نیامده! @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔴سبک زندگی و جهاد همه‌جانبه و هوشمندانه 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ هفتمین و واپسین سرفصل کلی و اساسی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقوله «سبک زندگی» است. رهبر معظم انقلاب در ذیل این عنوان متذکر می‌شوند که سخنان لازم و فراوانی در این موضوع وجود دارد اما «این زمان بگذار تا وقت دگر» و صرفاً به بیان سه جمله کوتاه اما بسیار بسیار مهم و کلیدی بسنده می‌کنند. سه جمله‌ای که هم «نیازمند تحلیل عمیق» و هم «دستورالعملی برای اقدامات هوشمندانه شبانه‌روزی» و هم «مشخص‌کننده کنشگران اصلی» این عرصه است: 1️⃣«تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیان‌های بی‌جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور و ملّت ما زده است» 2️⃣«مقابله با آن، جهادی همه‌جانبه و هوشمندانه میطلبد» 3️⃣«که باز چشم امید در آن به شما جوا‌ن‌ها است.» 🔻این روزها با مشاهده ناهنجاری‌های بی‌سابقه‌ای در حوزه مسائل اخلاقی و اجتماعی به ویژه در مسأله حجاب و عفاف در شهرهای کوچک و بزرگ (علیرغم سابقه درخشان تمدنی که در این موضوع داشته‌ایم) جا دارد هر کدام از ما از خود بپرسیم که چه نقشی در این «جهاد همه جانبه و هوشمندانه» ایفا کرده و می‌کنیم. ✔️فراموش نکنیم که فرهنگ و نرم‌افزار جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی است. نتیجه قهری غفلت از آن یا بی‌اعتنایی به آن چیزی جز تهی شدن جامعه از معنا و معنویت و در نتیجه فروپاشی و اضمحلال اخلاقی و ایمانی مردم نخواهد بود. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌کند: نشست تخصصی "چشم‌انداز تکامل و اثربخشی علوم انسانی اسلامی در ایران" با حضور و سخنرانی: حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد حسین شریفی؛ چالشهای فلسفی و روش شناختی ایده علوم‌ انسانی اسلامی حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضا غلامی؛ سوء تفاهمات موجود در باب علوم انسانی اسلامی دکتر سید محمد رضا امیری طهرانی؛ کاربرد علوم انسانی اسلامی با تأکید بر اقتصاد اسلامی حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لکزایی، سیاستهای جدید ایران در ارتباط با ایده علوم انسانی اسلامی دکتر مصطفی تقوی؛ آینده پژوهی در علوم انسانی اسلامی دکتر سید محمد تقی موحد ابطحی؛ مروری بر تجربیات چهل ساله جمهوری اسلامی ایران در زمینه علوم انسانی اسلامی یکشنبه ۵ تیر ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ به صورت حضوری (تهران، خیابان مومن نژاد(گلستان یکم، شماره 124) و غیرحضوری در فضای اسکای‌روم به آدرس b2n.ir/iscs و اینستاگرام مؤسسه به آدرس iscs.ac.ir @Ahmadhoseinsharifi 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 متاورس ✍احمدحسین شریفی دوشادوش پیشرفت‌های حوزه هوش مصنوعی و متاورس نیازمند تحقیقات عمیق درباره مسائل فلسفی، اخلاقی، فقهی و همچنین مطالعه درباره پیامدهای اجتماعی، اقتصادی، روانشناختی و سیاسی متاورس هستیم. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
این وضعیت، نوعی بیماری است که بخشی از آن معلول روحیه خودکم‌بینی و بخشی دیگر از آن، پیامد تبلیغات سنگین و فریبنده رسانه‌های غربی، در مدینه فاضله جلوه دادن غرب و مفلوک و ناتوان نمایاندن رقیبان و مخالفان غرب است. و به نظر می‌رسد برای این بیماری «ذلیل‌پرور» در حال حاضر هیچ درمان فوری و قطعی‌ای وجود نداشته باشد. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
چهل و یکمین سالروز شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی و یاران با وفایش گرامی باد. شهید بهشتی: «ما استراحت نخواهیم کرد این انقلاب و این جامعه آنقدر کار درش هست که دیگر استراحت بی‌استراحت. آنقدر کار هست که میتوان انجام داد بی‌آنکه هیچ پست و سمت و حکم و ابلاغی در کار باشد.» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
💢 احمدحسین شریفی، رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در نشست «چشم‌انداز تکامل و اثربخشی علوم انسانی اسلامی در ایران» سخنرانی کردند 🔸حجت‌الاسلام و المسلمین احمد حسین شریفی در ابتدای این نشست سخنرانی خود با موضوع چالش‌های فلسفی و روش شناختی ایده علوم‌ انسانی اسلامی ارائه کرد و گفت: با توجه به گستردگی بحث من تنها روی چالش‌های روش شناختی متمرکز می‌شوم. ایده اسلامی‌سازی علوم انسانی از سوی عده معدودی از متفکران مانند سید جمال‌الدین اسدآبادی، مودودی، اقبال و ... مطرح شد و دغدغه علوم انسانی برای آنها جدی شد 📌 برای دریافت فایل صوتی سخنرانی دکتر شریفی، به این لینک ( https://irip.ac.ir/Content/media/image/2022/06/1223_orig.mp3 ) مراجعه نمایید @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔴زیارت جامعه کبیره و گام‌های اصلاح کنش‌های اجتماعی 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ در بخشی از زیارت خطاب به امامان معصوم علیهم السلام چنین می‌خوانیم: وَ دَعَوْتُمْ إِلَى سَبِيلِهِ بِالْحِكْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ بَذَلْتُمْ أَنْفُسَكُمْ فِي مَرْضَاتِهِ وَ صَبَرْتُمْ عَلَى مَا أَصَابَكُمْ فِي جَنْبِهِ وَ أَقَمْتُمُ الصَّلَاةَ وَ آتَيْتُمُ الزَّكَاةَ وَ أَمَرْتُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَيْتُمْ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ جَاهَدْتُمْ فِي اللَّهِ حَقَّ جِهادِهِ حَتَّى أَعْلَنْتُمْ دَعْوَتَهُ وَ بَيَّنْتُمْ فَرَائِضَهُ وَ أَقَمْتُمْ حُدُودَهُ وَ نَشَرْتُمْ شَرَائِعَ أَحْكَامِهِ وَ سَنَنْتُمْ سُنَّتَهُ وَ صِرْتُمْ فِي ذَلِكَ مِنْهُ إِلَى الرِّضَا وَ سَلَّمْتُمْ لَهُ الْقَضَاءَ وَ صَدَّقْتُمْ مِنْ رُسُلِه‏. 🔻با تأمل در این جملات می‌توان سبک تبلیغی و تربیتی معصومانه ائمه اطهار علیهم السلام را به دست آورد. در این جملات دست کم هفت گام مهم و مترتب بر هم در دعوت دینی و نهادینه‌سازی ارزش‌های دینی در سبک زندگی اجتماعی مردم بیان شده است. هفت گامی که نتیجه و ثمره آن وصول به مقام «رضا» و «تسلیم» و «تصدیق» است: گام اول: دعوت حکیمانه و موعظه حسنه، همراه با جهاد جانانه و به جان خریدن دشواری‌ها در مسیر جهاد تبیین: «وَ دَعَوْتُمْ إِلَى سَبِيلِهِ بِالْحِكْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ بَذَلْتُمْ أَنْفُسَكُمْ فِي مَرْضَاتِهِ وَ صَبَرْتُمْ عَلَى مَا أَصَابَكُمْ فِي جَنْبِهِ » گام دوم: برپا داشتن نماز به عنوان رکن و ستون اصلی دین و دینداری: «وَ أَقَمْتُمُ الصَّلَاةَ» گام سوم: پرداخت زکات و کمک‌های مالی به نیازمندان: «وَ آتَيْتُمُ الزَّكَاةَ» گام چهارم: امر به معروف و نهی از منکر: «وَ أَمَرْتُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَيْتُمْ عَنِ الْمُنْكَرِ» گام پنجم: آشکارسازی پیام الهی و جهاد تبیین و تشریح مسؤولیت‌ها و وظایف دینی برای آحاد مردم: «وَ جَاهَدْتُمْ فِي اللَّهِ حَقَّ جِهادِهِ حَتَّى أَعْلَنْتُمْ دَعْوَتَهُ وَ بَيَّنْتُمْ فَرَائِضَهُ» گام ششم: اقامه حدود و قوانین اجتماعی اسلام و اجرای جدی قانون و برخورد بدون ملاحظه با مجرمان و متخلفان: «وَ أَقَمْتُمْ حُدُودَهُ» گام هفتم: نهادینه‌سازی سنت‌ها و ارزش‌های الهی با شکل‌دهی به ساختارهای اجتماعی متناسب: « نَشَرْتُمْ شَرَائِعَ أَحْكَامِهِ وَ سَنَنْتُمْ سُنَّتَهُ» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
✍احمدحسین شریفی 🔻انسان موجود بسیار پیچیده‌ای است. گاهی برای زمین زدن اطرافیان خود از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کند، اما در ظاهر چنان نشان می‌دهد که گویا دلسوزتر از او نیست. آدمی خوارند اغلب مردمان از سلام علیک‌شان کم جو امان @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔹آزادی به سبک فرانسویان! 🔻تصویر سمت راست معلمی شیطان‌پرست است که وقتی والدین دانش‌آموزان به چهره خشن و وحشت‌آور او اعتراض کردند، حکم دادگاه فرانسه این بوده: «این شخص آزاد است، چون اندیشه هر کس متعلق به خودش است!» 🔺تصویر سمت چپ خانم مریم بوجیتو رئیس شورای صنفی دانشجویان دانشگاه سوربون فرانسه است که ورود وی به دانشگاه به دلیل رعایت حجاب اسلامی (که آن را مروج خشونت و تروریسم می‌دانند) ممنوع می‌باشد! @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔸شانس ✍️ احمدحسین شریفی 🔻یکی از بدترین کلماتی که آثار مخرب فرهنگی بزرگی بر جای گذاشته است «شانس» و «خوش‌شانس» و «بدشانس» است. با این کلمه چهار حرفی، «تأثیر» همه «تلاش‌ها» و «مسؤولیت» همه «انتخاب‌ها» نادیده گرفته می‌شود. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔻دو نقاشی، از یک فرد؛ پس از چند سال فاصله و تمرین ✔️«برای شکوفایی استعدادهایمان نیاز به مقداری «امید» و «تلاش» و «تحمل» داریم.» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔴چرا تحصیل‌کردگان علوم انسانی در دانشگاه‌های غربی به کشور عودت داده می‌شوند؟ ✍️ احمدحسین شریفی 🔻راستی چرا بحران یا حتی مساله‌ای با عنوان «فرار» یا «مهاجرت» مغزها در رشته‌های نداریم؟! 🔻چرا دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی غربی تمایل چندانی به جذب نخبگان علوم انسانی کشور ما ندارند؟! 🔻چرا علیرغم پذیرش تابعیت برخی از آنها، با سرعت زمینه بازگشت آنها به کشور را فراهم می‌کنند؟! 🔻آیا دانشجویان ایرانی که در دانشگاه‌های غربی در رشته‌های علوم انسانی تحصیل می‌کنند، همگی دلبسته فرهنگ ایران و اسلام‌اند؟ و به همین دلیل نه خود تمایلی به ماندن در غرب دارند و نه غربیان تمایلی به جذب آنها؟! 🔻آیا چون ناقد اندیشه‌های لیبرالیستی و اومانیستی‌اند عودت داده می‌شوند؟ یا آنکه به مثابه «اسب تروای» فرهنگ غرب و به هدف اشاعه سلطه فرهنگی غرب به کشورهای هدف عودت داده می‌شوند؟ 🔻به راستی چرا دانشگاه‌های غرب حتی از جذب افرادی مثل دکتر که خود را خدای روشنفکری و خدای علوم انسانی در ایران می‌دانست، خودداری کرده و می‌کنند؟ چرا حاضر نیستند حتی دو واحد درس در حوزه‌های علوم انسانی به آنها واگذار کنند؟ چرا نهایت کارکرد آنان در غرب، به خواندن مثنوی و سعدی در جمع پاره‌ای از ایرانیان و احیاناً ارائه سخنانی در نقد ولایت فقیه و روحانیت و اسلام و قرآن و یا صدور بیانیه‌هایی در سیاه‌نمایی از وضعیت اقتصادی و سیاسی و اجتماعی ایران خلاصه شده است؟ مگر آنها خود را متخصص فلسفه علم و فیلسوف بی‌بدیل علوم انسانی و قرآن‌شناسان و اسلام‌شناسان بی‌نظیر همه دوران نمی‌دانستند! پس چرا در غرب و دانشگاه‌های غرب هیچ (به معنای واقعی کلمه) جایگاهی ندارند؟ چرا نهایت کارويژه‌ای که مراکز امنیتی و سیاسی غرب در ازای اجازه سکونت در غرب به آنها داده‌اند، اقدامات براندازانه و شبهه‌پراکنی علیه اسلام و انقلاب اسلامی و نظام سیاسی اسلام است؟! eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
💢 حضور سه استاد الهیات از کشور صربستان و بوسنی و هرزگوین در موسسه 🟧 راستکو یوویچ، استاد الهیات دانشگاه بلگراد، الکساندر یاکوواچ، استاد الهیات نظام‌مند دانشگاه بلگراد، و دارکو جوگو، استاد الهیات دانشگاه فوچا. علاوه بر اعضای این هیئت، رئیس مرکز گفت و گوی ادیان و فرهنگ‌ها، علی‌اکبر ضیائی، هم حضور داشتند . 🔹 در این جلسه، احمدحسین شریفی، رئیس موسسه، ضمن تاکید بر ظرفیت‌های موجود در راستای همکاری‌های مشترک با دانشگاه بلگراد و فوچا، نسبت به همکاری‌های مشترک برای برگزاری جلسات مشترک، تبادل استاد و دانشجو، انتشار مقالات علمی در مجلات طرف‎‌ها،... ابراز امیدواری کردند. 🔸 الکساندر یاکوواچ بر تبادل علمی بین دانشگاه بلگراد و موسسه تاکید کردند و افزودند که توجه اندکی به شناخت اسلام شیعی در صربستان مبذول شده که باید با همکاری موسسه دنبال شود. ادامه خبر 👈 (https://www.irip.ac.ir/fa/news/354)
🔴 اوصاف شیعیان در کلام باقرالعلوم (ع) 🔻"شيعه ما نيست مگر كسى كه تقواى الهى داشته باشد و از خدا اطاعت كند، شيعه ما شناخته نمى‌شود، جز با تواضع، افتادگى، امانتدارى، ذكر فراوان، روزه، نماز، نيكى به پدر و مادر، رسيدگى به همسايگان فقير و بينوا و بدهكار و يتيم، راستگويى و تلاوت قرآن، شيعه ما درباره ديگران جز خير چيزى نگويد و امين قبيله‌اش باشد." (تحف‌العقول، ص470) @Ahmadhoseinsharifi 🌹
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻سخنان بسیار جالب و شنیدنی یک کشیش مبلغ مسیحی که مسلمان شد. توصیه می‌کنم این ۹ دقیقه را با دقت گوش دهید. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔻تصویری از بی‌خانمانهای سیاتل آمریکا که هر روز نیز بر تعدادشان افزوده می‌شود. 🔻این تصویر یادآور حلبی آبادهای ایران پیش از انقلاب اسلامی است؛ که البته نسل جوان هرگز ندیده است. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ احمدحسین شریفی 🔻مواظب باشیم با طرح چنین سخنانی در فضاهای احساسی (آن هم به نقل از یک کودک) ارزشهای سرود جهانی «سلام فرمانده» را کمرنگ نکنیم. 🔻از مسلمات اعتقاد به مهدویت این است که «ادعای مشاهده» در دوران غیبت نه تنها پذیرفته نشود؛ بلکه لازم است تکذیب هم شود. خود امام زمان (عج) فرمودند: «وسيأتي من شيعتي من يدعي المشاهدة، ألا فمن ادعى المشاهدة قبل خروج السفياني والصيحة فهو كذاب مفتر» (بحار الانوار، ج۵۲، ص۱۵۱) 🔻البته روشن است که این سخن به معنای «ناممکن بودن مشاهده و ملاقات» با صاحب الامر و الزمان (عج) نیست. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️احمدحسین شریفی 🔻ببینید که این حیوان چه ترس و وحشتی از مواجهه شدن با چهره خودش دارد! و برای فرار از خودش سعی می‌کند آیینه را بشکند! 🔹یکی از نعمت‌هایی که خداوند در این دنیا به آدمیان داده است، نعمت «مخفی بودن چهره واقعی‌شان از خود و دیگران» است. ما ممکن است از مشاهده صورت ظاهری خود در آینه لذت هم ببریم! اما بدون شک بسیاری از آدمیان جرأت و جسارت مواجهه با خود واقعی‌شان را ندارند. یکی از شواهد ابتدایی این ادعا نقدگریزی و ناقدستیزی اکثر آدمیان است. با شکستن «آیینه نقد» و «متهم کردن ناقد» سعی می‌کنیم از آفتابی شدن خود واقعی‌مان جلوگیری کنیم. در حالی که به تعبیر حکیم در مخزن الاسرار باید چنین باشیم که: آینه چون نقش تو بنمود راست خود شِکَن، آینه شکستن خطاست 🔻امان از روزی (يَوْمَ تُبْلَى السَّرَائِرُ) که هر کدام از ما آدمیان نیز با چهره واقعی و صورت باطنی خود روبرو می‌شویم. چهره‌ای که هیچ گریزی از آن نداریم! @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔴زنان پاکدامن و عفیف شاهنامه 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ در اغلب زنانی که نام آورده می‌شوند، اهل عفت و پاکدامنی بوده‌اند و به عفت و پاکدامنی خود نیز افتخار می‌کرده‌اند. به عنوان مثال، تهمینه همسر رستم و منیژه دختر افراسیاب را می‌توان ذکر کرد: تهمینه، همسر رستم و مادر سهراب، ضمن بیان اینکه زیباتر از من در گیتی کسی نیست متکبرانه و مغرورانه (دو ویژگی ارزشمند زنان عفیف و پاکدامن) چنین می‌گوید: به گیتی ز خوبان مرا جفت نیست چو من زیر چرخ کبود اندکیست کس از پرده بیرون ندیدی مرا نه هرگز کس آوا شنیدی مرا حکیم ابوالقاسم در داستان بیژن و منیژه از زبان منیژه، دختر افراسیاب، چنین می‌گوید: منیژه منم دخت افراسیاب برهنه ندیدی رخم آفتاب @Ahmadhoseinsharifi 🌹