فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ «قاری فیک»
👤 استاد #عالی
📗 ماجرای کسی که قرآن میخواند ولی اهل جهنم شد...
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
(راهی بسوی تکامل) ایتا
https://eitaa.com/akbarrahimi520
🔴 ما به فکر امام زمان نیستیم
🔵 آیت الله بهجت قدس سره :
🌕 با اینکه میدانیم او ( امام زمان علیه السلام) واسطه بین ما و خداست مع ذلک به فکر او نیستیم ای کاش می دانستیم که احتیاج او به ما و دعای ما برای او به نفع خود ماست.و گرنه قرب و منزلت او در نزد خدا معلوم است.
📚 در محضر بهجت ج ۳ ص ۲۷۷
🕌سخنان ناب
(راهی بسوی تکامل) ایتا
https://eitaa.com/akbarrahimi520
🔵 دو شرط موفقیت!
✍ امیرمؤمنان امام علی علیه السلام:
«الظَّفَرُ بالحَزْمِ والجَزْمِ؛
پیروزی (موفقیت) با دوراندیشی و اراده پایدار به دست میآید.»
📚 کتاب چهل حدیث موفقیت
🕌سخنان ناب📖
(راهی بسوی تکامل) ایتا
https://eitaa.com/akbarrahimi520
❤️🌹 #علامهحسنزادهآملی
❤️🌹 #اشکراعشقمیآورد
👈 خدای متعال دلهایتان را نورانی کند. این اشکهایی که شما عایدتان می شود؛ این اشک ریختن است. اشک را، عشق می آورد. اشک را عشق می آورد. عشق، اشک ریختن است.
این اشکها قدر و قیمت ندارد؛ نمی شود به حساب آورد. این اشک شوق است و عشق است.
حضرت امام صادق فرمود که: می شود هرچیزی را وزن کرد، یک قدر و قیمتی بر آن گذاشت، اما یک قطره اشک است که به حساب نمی آید؛ نمی شود گفت که وزن او، قدر و قیمت او چقدر است؟ نمی شود.
جناب کلینی در کافی نقل می کند.
آن کدام اشک است که به حساب نمی آید؟
نمی شود گفت وزن او چقدر است؟ قدر و قیمت او چقدر است؟
فرمود:
آن اشکی که، آن قطره ی اشکی که انسان تائب، نادم، پشیمان، می سوزد، بریان شده، در سوز و گداز است؛ در خلوت، اوست و خدای خود؛ به حال خود می نالد، از خویشتن؛ در سوز و گداز است، به توبه آمده؛ آن قطره اشکی که می ریزد، آن قطره اشک را نمی شود به هیچ نحوه به حساب آورد.
________________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🆔 کانال اختصاصی نشر صوت و متن آثار حضرت علامه حسن زاده آملی👇
http://eitaa.com/joinchat/4000645139Cde96dd3d95
(راهی بسوی تکامل) ایتا
https://eitaa.com/akbarrahimi520
🔘▪️ #حضرتعلامهحسنزادهآملی
🔘▪️ #یاایهاالمزمل
👈 به قرآن که رجوع می کنیم، می بینیم می گوید، می فرماید:
« یا أیّها النّبيُّ إنّا أرسلناک شاهداً و مُبَشِّراً و نذیراً و داعیاً إلی الله بإذنه و سراجاً منیراً »
« وَ سِراجاً منیراً »
ما شما را چراغ نور دهنده ی جهانیان قرار داده ایم، برای همیشه. برای همیشه این چراغ روشن است.
من مناره بر کنم آفاق را
کور می سازم دو چشم عاق را
ای رسول من تو جادو نیستی
صادقی هم فرقه ی موساستی
هست قرآن مر تو را همچون عصا
کفرها را در کشد چون اژدها
چه کرده عصای موسی با سحر ساحری؟
قرآن آن عصای موساست. تنظیر است. هزاران عصای موسی را در کف دارد.
کفرها را در کشد چون اژدها
ما شما را چراغ روشن مردم قرار داده ایم؛ چراغ روشن اجتماع بشری قرار دادیم؛ برای همیشه، همیشه قرآن چراغ است؛ همیشه باطن پیغمبر می درخشد؛ همیشه حقیقت پیغمبر می درخشد و شب همیشه هم شب است؛ مردم در تاریکی جهل و نادانی قرار گرفتند ؛ تاکنون که اینطور و این چراغ در میان مردم روشن است؛ آنگاه که قاطبه ی بشر بیدار شده اند؛
« لِیُظهِرَهُ علی الدّینِ کلّه » آمده شرق و غرب عالم را قرآن فراگرفته است؛ الان هم سفرش فرا گرفته ، نور روشن است؛ مردم هم که بیدار شدند دیگر تاریکی برطرف می شود. دیگر شب برطرف می شود، دیگر نور است؛ برای همیشه نور است.
« یا أیّها المزّمّل » ای جامه بر خود پیچیده، برخیز در شب برخیز؛ « قمِ الّلیل»، در میان ظلمت شب قیام بکن، مردم را در میان این تاریکی ها نور بده، ای سراج منیر، ای نور الهی، برخیز مردم را نور بده.
___________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🆔 کانال اختصاصی نشر صوت و متن آثار حضرت علامه حسن زاده آملی👇
http://eitaa.com/joinchat/4000645139Cde96dd3d95
(راهی بسوی تکامل) ایتا
https://eitaa.com/akbarrahimi520
🍁☘️ #علامهحسنزادهآملی
🍁☘️ #سیرحبیالیالله
👈 او اوّل ما را دوست دارد، سپس ما او را.
« یُحِبُّهُم و یُحِبّونَهُ »
خدا آنها را دوست دارد؛
« هُم » من و شماییم. و « یُحِبّونَه » ضمیر «یحبّونَ» من و شماییم، « یُحِبّونَهُ » آن هو، هویّت و حقیقت الله دار هستی است؛ اما او علّت است؛ نگهداری، عشق، از ناحیه ی اوست. حبّ از ناحیه ی اوست؛ او اصل است. عشق و علاقه و محبت خدای ما به ما، بیش از عشق و محبت پدر و مادر ماست به ما.
این علّت تامّه ی ما نیست.
این معدّ است. واسطه است. اما او علّت تامّه است و ارتباط و بستگی و تعلّق ما به حقیقت دار هستی از هر تعلّقی بیشتر است، منتها:
چون به چشمت داشتی شیشه کبود
زین سبب عالم کبودت می نمود
باید این پرده ها را، رنگها را از پیش چشم برداشت تا آن چشم حق بین سرّ انسان، از ورای حجب به در بیاید و زلال، دار هستی را مشاهده بکند که اگر به این مقام رسیده است، هیچ مقامی، هیچ عنوانی، هیچ هدفی، خواسته ای، دغدغه ای، وسوسه ای، هیچ دستی نمی تواند او را از آن دیدار آشنا و لقاء الله اش باز بدارد.
و انبیا همه همتشان این است که این حجابها را بردارند؛ مردم را به آن چهره ی دلارا، به آن طلعت دلنشین جمال مطلق دار هستی که معاد همه هست و دارند به سوی او می روند، آشنایی دهند. بینایی دهند. روشنایی دهند.
و این زیبایی ها که می بینید، این جمال ها که می بینید، حُسن خلقت خودتان را که مشاهده می فرمایید، این قامت و قدّ موزون و دلارای رستنی ها را، درخت ها را می بینید، این نظم احسن و أتقن آسمانها و زمین ها را مشاهده می فرمایید، اینهمه جمال و جلال که در دریا می بینید، در صحرا می بینید، در زمین می بینید، در آسمان می بینید، شبها که صفحه ی دل گشای آسمان را تماشا می کنید چه دلربایی دارد، این همه که می بینید همه ی این جمال ها و جلال ها سایه ای است از آن جمال مطلق، از آن بهای مطلق.
ما نچشیده ایم و نرسیده ایم و نیافته ایم؛ کامها مریض است؛ دهانها تلخ است؛ مزاجها علیل است؛ طبایع تب دارد؛ نچشیده اند.
شما الآن یک حبّه ی نقل را به دهن مریض بگذارید، آدمی که تب دارد، به دهنش بگذارید، می گوید این حبّه ی نقل، این حبّه ی قند چقدر تلخ است؛ ناگوار است؛ بی خبر از این که تلخی و ناگواری از خود اوست. او مزاجش علیل است؛ او تب دارد؛ نه اینکه نقل تلخ باشد؛ نه اینکه حبّه ی قند تلخ باشد. نه اینکه نماز و روزه تلخ باشد؛ نه اینکه سحرخیزی تلخ باشد؛ نه اینکه تلاوت قرآن تلخ باشد، نه اینکه شهادت در راه حق تلخ باشد؛ نه اینکه امر به معروف و نهی از منکر تلخ باشد؛ نه اینکه خیر اجتماع مردم و سعادت عِرض مردم را خواستن تلخ باشد؛ آنها مریض اند؛ نچشیده اند؛ نمی دانند. باید معالجه بشوند.
اگر در کام نهنگها قرار نگیرند. اگر بتوانند در این کشتی مسافرتی خودشان به سلامت به ساحل مقصود برسند.
و قلزم ها نیافتند؛ که خیلی ها افتادند. و ما هرچه فریاد برآوردیم: کشتی نشتگان در این دریا نهنگ هاست، قلزم هاست و ما می بینیم که این نهنگها دهن باز کرده اند و شما را دارند می بلعند، چرا از خدایتان که ناخدای این کشتی است اعراض کرده اید که به کام نهنگ ها و دنیا افتاده اید؛ گرفتار شده اید؛ بارها گفتیم و چقدر گفتیم و همواره هم خواهیم گفت و چقدر این کشمکش هست.
_____________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🆔 کانال اختصاصی نشر صوت و متن آثار حضرت علامه حسن زاده آملی👇
http://eitaa.com/joinchat/4000645139Cde96dd3d95
(راهی بسوی تکامل) ایتا
https://eitaa.com/akbarrahimi520
🔘▪️ #حضرتعلامهحسنزادهآملی
🔘▪️#مقامومنزلتتربتشهیدومادرشهید
یک وقتی شهیدی را در آمل به یکی از قراء و دهات اطراف آمل می بردند؛ بنده هم با آن شهید؛ جمعیت هم، جمعیت آمل هم عظیم؛ هرچه به من گفتند آقا شما، تعارف می کردند شما خسته شدید برگردید؛ می گفتم خیر ایشان جان برای من داده، من یک فرسخ دو فرسخ برایش راه نروم؟
رفتم تا آن محلش، ده اش؛ نماز خواندیم و دفن کردیم و تلقین کردیم؛ به مردم آن ده گفتم این تربت را مغتنم بشمارید، تربت شهید است در پیشگاه خدا محترم است؛ دعاهای شما در کنار این تربت مستجاب است؛ خیلی عزیزان ما جان نثاری فرمودند؛ رضوان الله علیهم.
با وضع رعیتی من که خبر دارید؛ همسر ایشان از شاگردان درس و بحث من بود؛ در همان بیست و پنج سالی که عرض کردم، شرکت می کرد؛ این فرزند من، مادر آن شهید گفت که : آقا من چون از شما شنیده بودم که فرزندتان را با طهارت شیر بدهید، و شیر پاک بخورند؛ با وضو شیر بدهید؛ آقا جان من حرف شما را شنیدم؛ و این فرزندم را بی وضو شیر ندادم و نصفه شب با وضع متعارف ما به گریه می آمد، اول می رفتم حیاط و همان حوض گلی، که داشتیم و می دانید، وضو می گرفتم و می آمدم این فرزند شهیدم را شیر می دادم، بعله، رضوان الله علیک مادر عزیز، مادر تو و پدر و مادر تو. ضرر نکردی مادر که. الان پرده برداشته بشود، آخه ما از ای طرف آه و ناله ی اینسویی می کنیم، آن سو اگر پرده برداشته بشود چطور؟
____________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🆔 کانال حضرت علامه حسن زاده آملی👇
http://eitaa.com/joinchat/4000645139Cde96dd3d95
(راهی بسوی تکامل) ایتا
https://eitaa.com/akbarrahimi520
🍀🌹 #حضرتعلامهحسنزادهآملی
🍀🌹 #هرکسیربخودشرامیخواهد
👈 فرزند عزیز،
آحاد اجتماع
حرف نشنیدید.
انسان کامل میوه ی شجره ی وجود است.
و نظام هستی، انسان کامل می خواهد.
« إنّ إلی ربّک المنتهی »
حالا این حرف به کار عامّه نمی آید. خواص، زبان فهم ها می دانند ربّ هر کس آن وجود صمدی پروراننده ی او از آن کانال هستی اوست که اگر مثلاً هزار نفر در یک مسجدی نشسته اند و دارند دعایی می خوانند و دارند ذکری می گویند، و دارند تقرب می جویند، به اسم یاربّ یاربّ دارند خدایشان را، ربّشان را صدا می زنند، هرکسی از کانال وجودی خودش، ربّ، ربّی، ربّ خودش را می خواهد.
مثلاً این چند هزار نفر مردم به رکوع رفته اند: « سبحان ربّي العظیم »، « سبحان ربي الأعلی» همه ربّ خودشان را می خواهند؛ ربّ هرکس آن حصّه ی وجودی صمدی است که پروراننده ی اوست؛ ربّ اوست؛ او را می پروراند؛ و آن ربّی که پروراننده ی انسان کامل است درست است که ربّ مطلق یک حقیقت است که قوّه ی مطلقه است؛ « قل هو الله أحد » ، و آن « هو » « صمد» است؛ و آن « هو » ، « لم یلد و لم یولد » است؛ و آن « هو »، « و لم یکن له کفواً أحد » است اما کانال ها متفاوت است؛ کانالها؛ کانال انسان کامل کانالی است؛ ربّ او، ربّی است، « إنّ إلی ربّک المنتهی »؛ منتهای همه، نهایت سیر همه؛ نهایت سیر انسانها، « إنّ إلی ربّک المنتهی»؛ ربّ همه دارند می کوشند به ربّ مطلق انسان کامل برسند؛ ربّ مطلق یکی است؛ اما ربّ های من و شما، از کانال وجودی خودمان داریم ربّ خودمان را می خوانیم؛ همه دارند به ربّ مطلق می روند؛ قبله ی همه مان ربّ مطلق است؛ قبله ی کمال همه مان.
به عبارتی دیگر، ما در این کتابهایمان آورده ایم؛ مثلاً از عناصر سؤال کنید کجا می روید؟ اینها دارند به کمالشان، به سوی معدن می روند؛ معادن دارند به سوی نبات می روند؛ نبات قبله ی آنهاست؛ و نبات دارند حیوان می شوند؛ و حیوان قبله ی نبات است؛ حیوان دارد انسان می شود؛ انسان قبله ی حیوان است. و انسانها دارند به سوی انسان کامل می روند که قبله ی همه است: « إنّ إلی ربّک المنتهی »
ای عزیز من
در حرفها، در قلمت، در گفتارت، در اندیشه هایت تثبّت داشته باش؛ عاقل آنست که اندیشه کند پایان را.
عاقل آنست که اول اندیشه وانگهی گفتار.
____________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🆔 کانال حضرت علامه حسن زاده آملی👇
http://eitaa.com/joinchat/4000645139Cde96dd3d95
(راهی بسوی تکامل) ایتا
https://eitaa.com/akbarrahimi520
Part15_گلستان سعدی.mp3
13.91M
📗کتاب صوتی
#گلستان_سعدی
با روایت دکتر اسماعیل آذر
قسمت 5⃣1⃣
(راهی بسوی تکامل) ایتا
https://eitaa.com/akbarrahimi520
Part16_گلستان سعدی.mp3
13.99M
📗کتاب صوتی
#گلستان_سعدی
با روایت دکتر اسماعیل آذر
قسمت 6⃣1⃣
(راهی بسوی تکامل) ایتا
https://eitaa.com/akbarrahimi520
طعمه شیطان🔥
❣اهل معرفت می فرمایند:
⚡️گناهکار چند نوع است. عده ای گناه می کنند، بعد ناراحت و پشیمان می شوند. سوز و گداز دارند. توبه می کنند و هرگز فکر نمی کنند که روزی این توبه را بشکنند؛ اما دوباره می شکنند. دوباره، سه باره، ده باره. در حدیث داریم که این اگر در تمام توبه شکستن ها سوز و گداز واقعی داشته باشد، در نهایت بر شیطان پیروز می شود.
👈اما اگر نه؛ دفعه اول سوز و گداز داشت، دفعه دوم کمتر، دفعه سوم کمتر و اگر برایش معمولی شد؛ او طعمه شیطان می شود. شدیدترین گناه، گناهی است که صاحب آن، آن را کوچک بشمارد.
(راهی بسوی تکامل) ایتا
https://eitaa.com/akbarrahimi520
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تاثیر دعاهای مستجاب نشده در زندگی انسان از زبان مرحوم آیت الله فاطمی نیا
(راهی بسوی تکامل) ایتا
https://eitaa.com/akbarrahimi520