راهی که ادامه نیافت...
به مناسبت تاسیس حوزه علمیه قم توسط مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری⬇️
👈 در آستانه یکصد سالگی تاسیس حوزه قم قرار داریم و لازم است آرمان ها و برنامه هایی که بنیانگذار آن؛ یعنی حاج شیخ عبدالکریم حائری در سر داشت را بار دیگر مرور کنیم و بسنجیم که آیا خطی که آغاز کرد توسط بزرگان دیگر امتداد پیدا کرد یا دچار رکود و عقب گرد شده ایم و نتوانستیم در این یک صدسال محققش کنیم.
🔹از جمله ویژگی های مهم موسس حوزه قم، اصلاح وضعیت آموزشی و ساختاری حوزه های علمیه بود. از همین رو با رونق و گسترش ارتباطات کشورهای اسلامی با دول خارجی، ایشان لازم دیدند که طلاب با زبان خارجی نیز آشنا شوند تا بتوانند آموزه های دینی را به سایر نقاط جهان منتقل کنند، این رویکرد مهم البته با مقاومت و مخالفت بازاری های متحجر که معتقد بودند آموختن زبان کفر، غلط است، رو به رو شد و نتوانست ادامه پیدا کند، هر آیینه اگر این مهم به سر انجام می رسید، با امتداد آن شاهد حوزه ای متفاوت در قم بودیم.
🔸از دیگر ویژگی های ایشان اهتمام ویژه به ورودی های حوزه بود که برای آنها امتحانی قرار داده بود تا از ورود افراد ناصالح و غیر مناسب جلوگیری شود.
⬅️ آری ایشان هیچگاه به سیاهی لشکر توجه نمی کرد و کیفیت را فدای کمیت نمی ساخت. دقیقا عکس همان چیزی که در سال های اخیر برخی از مسئولین حوزه به دنبالش بوده و هستند و کیفیت را فدای سیاهی لشکر کردند؛ بگذریم از اینکه در یکی دو سال گذشته حتی از همان کمیت هم خبری نیست و استقبال جوانان از حوزه علمیه به شدت کاهش پیدا کرده است.
🔸از دیگر ویژگی های ایشان اهتمام ویژه به مبلغین بود و به هر کسی اجازه تبلیغ نمی داد، نقل شده است که "ایشان به هر کسی اجازه نمیداد که به سفر تبلیغی برود بلکه در صورت اصرار ورزیدن طلبه به او میفرمود: برو منبر! آنگاه منبر او را میدید و اجازه میداد که سفر تبلیغی برود یا خیر."
♻️ نگاه انتقادی که ایشان به اصول فقه داشت و آن را حاوی مسائل بی ثمر می دانست نیز جای توجه دارد. وی در ابتدای کتاب "درر الفوائد" خویش می نویسد؛
«لمّا صنّفت في سالف الزمان تصنيفا شريفا و تأليفا منيفا في علم الاصول، و أودعت فيه غالب مسائلها المهمّة، مراعيا فيه غاية الإيجاز و الاختصار، مع التوضيح و التنقيح ببيانات شافية و عبارات وافية، بحيث يكون سهل التناول لطالبه، مجتنبا عن ذكر ما لا ثمرة فيه و سمّيته ب «درر الفوائد»
❇️ ایشان می فرماید: "اغلب مسائل ارزشمند اصولی را با رعایت اختصار و ذکر توضیحات کافی در این کتاب وارد کردم؛ بگونه ای که برای طالب آن سهل التناول باشد؛ همچنین از ذکر مسائل بی فایده و فاقد ثمره اجتناب کردم."
🔸البته این نگاه بعد ها توسط آیت الله بروجردی نیز ادامه پیدا کرد و ایشان هم نسبت به مسائل زائد در علم اصول انتقاداتی وارد کرد و صد افسوس که این دغدغه این روزها به محاق رفته است و دوره ی 20-30 ساله اصول فقه و پرداختن به مسائل زائد مایه مباهات و افتخار در حوزه های علمیه شده است.
⬅️ اگر نگاه های اصلاحی که توسط مرحوم حاج شیخ عبدالکریم وجود داشت استمرار می یافت می بایست امروز حوزه ای داشته باشیم که در تمامی سطوح دچار تحولات جدی شده باشد از نظام آموزشی اش گرفته تا وضعیت تبلیغ و پژوهش و... نه اینکه هنوز گرفتار عبارات مغلق کفایه و مکاسب باشد و تمام طلاب را با وجود اختلاف سلایق و وجود نیازهای متفاوت در جامعه، با اکراه در یک نظام آموزشی قرار دهد و حتی برای کسی که قصد تبلیغ دارد شرایطش فراهم نباشد و مهارت های لازم را برای این امر مهم آموزش ندیده باشد .
🖋محسن مطلبی
برخی آثـار و بـرکــات ظــــهــــور امــــام زمــان در روایات :
1-ثروت ها به طور مساوی تقسیم می شود:
هنگامی که به واسطه ظهور امام زمان (علیه السّلام) دنیا پر از عدالت شود، ثروت های جهان به طور مساوی تقسیم خواهند شد؛ چنانچه امام محمّدباقر (علیه السّلام) فرمودند: وقتی قائم ما اهل بیت (علیهما السّلام) قیام کند، ثروت را به طور مساوی تقسیم می کند و عدالت را در میان مردم پیاده می نماید.
۲ - همه مردم در امنیّت به سر خواهند برد:
چنانچه امیر المؤمنین (علیه السّلام) می فرمایند دشمنی از دلها زدوده می شوند؛ درندگان و چهارپایان با یکدیگر سازش می کنند، یک زن طبقی برسر گذارده از عراق تا شام (از شرق تا غرب) تنها سفر می کند، همه جا قدم بر سرزمین خرّم می گذارد، در حالی که درنده ای او را نمی آزارد و دچار ترس و وحشت نمی شود.
۳ - برکات آسمانی نازل می شود. چنانچه در حدیث آمده است: زمین چیزی از بذرهای خود را نگه نمی دارد، جز این که آن را بیرون می فرستد و آسمان چیزی از باران رحمتش را نگه نمی دارد جز اینکه سیل آسا بر بندگان خود فرو می ریزد.
۴ - زمین گنجهای پنهان خود را آشکار می کند: پیامبر اکرم(صلی الله علیه و اله و السّلم) در این زمینه می فرماید: در آن زمان چهارپایان در امان هستند و درندگان باهم سازش می کنند. زمین پاره های جگرش (گنج های پنهان و باارزش خود) را بیرون می ریزد... پاره های جگر زمین ستونهایی از طلا و نقره است.
۵ - رفع مزاحمت ها و ایجاد آسایش برای عموم مردم است. چنانچه امام محمّدباقر(علیه السّلام) می فرمایند مهدی(علیه السّلام) راههای اصلی را توسعه می دهد، بالکن هایی را که به خارج جادّه ها آمده و از دیگران سلب آزادی کرده است و ناودان هایی را که به کوچه ها می ریزد، از بین می برد.
۶ - ایجاد برادری و مساوات میان انسانها:
چنانچه امام محمّدباقر(علیه السّلام) می فرمایند: هنگامی که قائم(علیه السّلام) ما قیام کند، دوران برابری و برادری فرا می رسد. در آن زمان یک مسلمان آنچه نیاز داشته باشد، از جیب برادر مسلمانش بر می دارد و او مانع نمی شود.
روز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت، و روز نجات مستضعفین جهان بر همه منتظران و آزادی خواهان وعدالت خواهان جهان مبارک باد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببينيد| رهبر معظم انقلاب: انشاءالله خدا به حق حضرت علیاکبر شما #جوانان را ثابت قدم بدارد.
⛔️ بعضیها جوانی خوبی داشتند اما امان از پیریشان!
🌹 #روز_جوان
@Khamenei_ir
▫️▫️▫️▫️▫️▫️
🇮🇷کانال #شهریه_طلاب
➡️ @shahriye
#مناسبتی #امام_زمان
سلام بر تو ای امید مستضعفان عالم
👈 زمانی که خداوند اراده کرد انسان را خلق کند فرشتگان به او اعتراض کردند که: «أَ تَجْعَلُ فيها مَنْ يُفْسِدُ فيها وَ يَسْفِكُ الدِّماءَ». خداوند بدون این که فساد و خونریزی انسان را انکار کند، در پاسخ فرمود:«إِنِّي أَعْلَمُ ما لا تَعْلَمُون». سپس حضرت آدم و فضائل و توانایی هایش را به رخ ملائک کشید و ایشان را فرمان داد تا بر او سجده کنند. بنا بر این از همان اول روشن بود که بناست دو گونه انسان بر روی زمین زندگی کنند. گروهی که با نور الهی مشی می کنند و منادی توحیدند، و گروه دیگری که مبتلا به شرک و فساد و خونریزی می شوند.
⬅️ بعد از این که حضرت آدم و حوا گرفتار هبوط به زمین شدند، طولی نکشید که این دو جریان رو در روی یکدیگر قرار گرفتند. قابیل از روی ظلم هابیل را به قتل رساند و جامعه یکپارچه بشریت را گرفتار دو قطبی حق و باطل کرد. در یک طرف انبیاء و پیروانشان قرار گرفتند که از قضا همواره در اقلیت بودند:«قَليلٌ مِنْ عِبادِيَ الشَّكُور»، و درطرف دیگر هم قابیلیان که اکثریت جامعه را تشکیل می دادند: «وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا يُؤْمِنُون». و روشن است که در چنین جامعه و وضعیتی، مؤمنین که در اقلیتند همواره گرفتار استضعاف خواهند شد.
🔹همه ما داستان های تکان دهنده ای از مظلومیت انبیای الهی و اوصیاء ایشان شنیده ایم. ابراهیم (ع) را با آن همه عظمت، طعمه آتش کرده، وقتی آتش بر او گلستان شد از دیارش تبعید کردند. سر یحیی (ع) را به فاحشه ای هدیه دادند. لوط (ع) مجبور شد تا دختران خود را به قومش پیشنهاد کند تا مبادا اراذل به مهمانانش تعرّض کنند. علی (ع) از تنهایی سر در چاه فرو می برد و رنج هایش را زمزمه میکرد. یاران امام حسن (ع) او را «یا مذلّ المؤمنین» خطاب می کردند و بدن اطهر امام حسین (ع) هم توسط گرگان بیابان پاره پاره شد و...!
🔔 این سرگذشت جبهه حق و انبیای الهی در طول تاریخ است. اما علی رغم تمام رنج هایی که مؤمنین در این مبارزه بی امان کشیده اند، خداوند وعده قطعی پیروزی به ایشان داده است. اراده خداوند بر این تعلق گرفته که در آخرالزمان و بعد از این که ظلم و جور همه جا را فرا گرفت، ولیّ خودش و همه مستضعفان عالم را که به خاطر خداوند در زمین گرفتار استضعاف شده اند، حاکم و وارث زمین گرداند و از این رهگذر آرزوی تمام انبیای الهی را محقق کند:«وَ نُريدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثين».
🙏 خداوندا، عاجزانه از تو می خواهیم باقیمانده غیبت حضرت را بر ما ببخشی و با ظهور ولیّت، اسلام و مسلمین را عزیز گردانی!
مجتبی رحیمی
🔴 آیهای که چهرهٔ پیامبر خدا را دگرگون کرد...
روزی که هفتادهزار فرشته، جهنم را میآورند...
🌕 ابو سعید خدری گوید: چون این آیه نازل شد، چهرهی رسول خدا صلی الله علیه و آله چنان دگرگون شد که این حالت، بر چهرهی ایشان نمودار شد و حالی که یارانشان از ایشان دیدند، بر آنان سخت آمد. از اینرو برخی از آنان نزد حضرت علیّبنابیطالب علیه السلام رفتند و عرض کردند: «ای علی «ع»! امری رخ داده که بر چهرهی رسول خدا «ص» نمود کرده است.» حضرت به راه افتاد و نزد رسول خدا «ص» رسید و ایشان را از پشت در آغوش کشید و بر میان کتفهایشان بوسه زد و عرض کرد: «ای پیامبر خدا! پدر و مادرم به فدایت! امروز برایت چه رخ داده است»؟ رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: «جبرئیل آمد و برایم خواند: «وَجِیءَ یَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ»: روزی که جهنم را حاضر کنند(فجر/۲۳)؛ به ایشان عرض کردم: «چگونه آن را میآورند»؟ فرمود: «هفتاد هزار فرشته آن را میآورند و با هفتاد هزار افسار آن را به پیش میکشند. آنگاه دوزخ چنان میرمد که اگر رهایش کنند، همه را میسوزاند. سپس من خود را به او عرضه میدارم. او میگوید: «مرا با تو کاری نیست، ای محمّد صلی الله علیه و آله! چرا که خداوند گوشت تو را بر من حرام کرده است.» در آن روز همه میگویند: «خدایا! مرا دریاب، مرا دریاب»؛ حال آنکه محمّد صلی الله علیه و آله میگوید: «پروردگارا! امّت مرا دریاب، امّت مرا دریاب»
«عَنْ أَبِیسَعِیدٍ الْخُدْرِیِّ قَال لَمَّا نَزَلَتْ هَذِهِ الْآیَهًُْ تَغَیَّرَ لَوْنُ رَسُولِ اللَّهِ وَ عُرِفَ فِی وَجْهِهِ حَتَّی اشْتَدَّ عَلَی أَصْحَابِهِ مَا رَأَوْا مِنْ حَالِهِ وَ انْطَلَقَ بَعْضُهُمْ إِلَی عَلِیِّبْنِأَبِیطَالِبٍ فَقَالَ یَا عَلِیُّ لَقَدْ حَدَثَ أَمْرٌ قَدْ رَأَیْنَاهُ فِی نَبِیِّ اللَّهِ فَجَاءَ عَلِیٌّ فَاحْتَضَنَهُ مِنْ خَلْفِهِ وَ قَبَّلَ بَیْنَ عَاتِقَیْهِ ثُمَّ قَالَ یَا نَبِیَّ اللَّهِ بِأَبِی أَنْتَ وَ أُمِّی مَا الَّذِی حَدَثَ الْیَوْمَ قَالَ جَاءَ جَبْرَئِیلُ فَأَقْرَأَنِی وَ جِیءَ یَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ فَقَالَ قُلْتُ کَیْفَ یُجَاءُ بِهَا قَالَ یَجِیءُ بِهَا سَبْعُونَ أَلْفَ مَلَکٍ یَقُودُونَهَا بِسَبْعِینَ أَلْفَ زِمَامٍ فَتَشْرُدُ شَرْدَهًًْ لَوْ تُرِکَتْ لَأَحْرَقَتْ أَهْلَ الْجَمْعِ ثُمَّ أَتَعَرَّضُ لِجَهَنَّمَ فَتَقُولُ مَا لِی وَ لَکَ یَا مُحَمَّدُ فَقَدْ حَرَّمَ اللَّهُ لَحْمَکَ عَلَیَّ فَلَا یَبْقَی أَحَدٌ إِلَّا قَالَ نَفْسِی نَفْسِی وَ إِنَّ مُحَمَّداً یَقُولُ أُمَّتِی أُمَّتِی»
📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۱۰۲
📗بحارالأنوار، ج۷، ص۱۲۴
📗بحارالأنوار، ج۷، ص۱۲۵
📗بحارالأنوار، ج۸، ص۶۵،۲۹۳
📗الأمالی (للصدوق)، ص۱۷۶
📗تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۷۶۷
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
•••🌱📚
درسبخوانید
بدوندرسخواندن
نمےشودخدمتڪرد...!
#حضرت_اقا
#یـــامــــہدےادرڪـــنــــے
@company_amoozeshi
بسم الله الرحمن الرحیم
▶️
در تنور غمش قرارم سوخت
نه قرارم که روزگارم سوخت
زل زدم بس به جادهی خورشید
عاقبت چشم انتظارم سوخت
هجر آتش به دفترم انداخت
قلم و طبع تازه کارم سوخت
جادهی عاشقی شرر بار است
اول راه کوله بارم سوخت
من و امید همقطار شدیم
در تب خوف، همقطارم سوخت
روز وصلت نمیرسد از راه؟
ساعت ثانیه شمارم سوخت
فصل بی آبی است ای باران
در بیابان گلِ بهارم سوخت
**
صحبت از آب شد کباب شدم
جگرم سوخت چشم تارم سوخت
آه از آن دم که مادری میگفت
از عطش طفل شیرخوارم سوخت
یادگار از تو داشتم مادر
وسط شعله یادگارم سوخت
الهم عجل لولیک الفرج
امام_زمان _مناجات
عمری گریستی و غمت ناشنیده ماند
در سینهات صدایِ تو ای نورِدیده ماند
هیات تمام شد همه رفتند شام قبل
اما هنوز مادر قامت خمیده ماند
از گریه چشم خون شد و مویت سفید شد
از ناله سینه آتش و رنگت پریده ماند
اینجا همه شبیه تو مشکی است رَخت ما
همرنگ تو شدیم و عبایت ندیده ماند
کاری برای عصر ظهورت نکردهایم
اینجا چقدر میوهی کالِ نچیده ماند
احساس ما به آمدن تو چه فایده
وقتی کلام سیدِ ما ناشنیده ماند
ظرفیت شنیدن یک روضه را بده
عمری گذشت و مقتل آن سر بُریده ماند
حق میدهم اگر به سر و سینه میزنی
بر روی عمههای تو جایِ کشیده ماند
قربان آن دو چشم که گریان زینب است
ای وای از غمت شبِ طفلان زینب است
🔸شاعر:
حسن_لطفی
┄┅┅❅💠❅┅┅┄
سلام
#خبر
🔴 خواندن مجلات زرد و مطالب نامناسب در اینترنت
🔷 راشد بن معیض العدوانی، عضو هیئت علمی دانشگاه «طیبه» مدینه منوره در مقالهای اینترنتی در خصوص مجلات زرد و امور حرام در اینترنت مینویسد: نگاه کردن و خواندن امور حرام، تأثیرات منفی بر مسلمانان دارد.
🔷 امام جماعت و سخنران مسجد جامع شاهزاده جوهره بنت سعود در حره شرقی مدینه منوره این تأثیرات را اینگونه بر میشمرد:
🔷 تأثیر اعتقادی: قوم نوح با پرستیدن بتهایی که تنها تصویر بودند، مشرک شدند؛ به همین دلیل کشیدن تصویر و نماز خواندن در مقابل تصاویر موجودات روحدار در اسلام نهی شده است.
🔷 تأثیر در عبادت: این تصاویر، مسلمان را از اطاعت خداوند و ادای واجبات به نحو احسن باز میدارند.
🔷 تأثیر اخلاقی: اسلام، مسلمانان را به نگاه نکردن به نامحرمان فرا میخواند. برای مثال، زن را از توصیف زنی دیگر برای شوهرش نهی کرده است، چراکه این کار مانند نگاه کردن مرد به آن زن است.
🔷 تأثیر اجتماعی: نگاه کردن به تصاویر مستهجن در اینترنت، موجب از بین رفتن ارتباط بین اعضای خانواده، بهویژه زن و شوهر میشود.
🔷 تأثیر مالی: پرداخت هزینه برای خریدن مجلات نامناسب یا اشتراک در اینترنت برای اهداف حرام، هدر دادن اموال است.
🔷 تأثیر بر سلامت: نگاه به این نوع موارد حرام، علاوه بر آسیب زدن به چشم، به افکار انسان نیز آسیب میرساند.
📡 صید الفوائد
✍️ علی آران دشتی آرانی
🌐 تهیه شده در واحد بینالملل
#اسلام #اینترنت
دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی
🌐 @oisc_majazi
*"حجت الاسلام حدائق"
✍️یک شب در دفتر مسجدالنبی بودم. یک آقای افغانی وارد مسجد شد. یک پای این بندهی خدا لنگ میزد و روی زمین میکشید. آمد و روی صندلی نشست. روی صندلی هم که نشست، یکطرفه نشسته بود یعنی نمیتوانست درست بنشیند. در ذهن من آمد که این آقا، یک کمکی میخواهد. دفتر هم شلوغ بود. اشاره به او کردم که شما اول بیایید تا به کار شما رسیدگی کنم، چون ظاهراً، نشستن برای شما سخت است. گفت: اگر اجازه بدهید، من آخرین نفر میآیم و میخواهم کسی در دفتر نباشد. گفتم: هر جور مایل هستید.
حدود یک ساعت و خوردهای نشست تا دفتر خلوت شد. نشستن هم برایش زحمت بود یعنی بعد از یک مدت، بلند میشد و دوباره مینشست و همینطور ادامه داد. قیافه هم، قیافهی کارگری و خیلی هم ساده بود. همه که رفتند، نوبت به این آقا رسید.
آمد و گفت: من اهل مزارشریف افغانستان هستم. پدر و مادر پیری دارم که در افغانستان هستند. همسر و چهار فرزند هم دارم. هفت فرد تحت تکفل من است (اینها را که میگفت، من فکر کردم از من کمکی میخواهد).
گفت: دروازه اصفهان با چند نفر، یک اتاقی را کرایه کردهایم و محل خوابمان آنجاست. پای من هم که آسیب دیده، در جنگ با روسها تیر به نخاع من اصابت کرده و نخاع من آسیب دیده و پای من نیمهفلج شده است. آمدهام اینجا کار کنم و هفت سر عائله دارم در مزارشریف. کاری که از من برمیآید بساطفروشی و دستفروشی است. یک مقدار وسایل میآورم و مردم هم میخرند و از درآمد و عواید اینها برای خانواده در مزارشریف میفرستم (تا اینجا، احتمال من این بود که این بنده خدا، کمکی از ما میخواهد).
گفت: من آمدهام حساب خمسم را بکنم.
تا این را گفت، من تعجب کردم. آی شیرازیها! آی ایرانیها! خدا شاهد است که اگر این کارگر افغانی را سر پل صراط بیاورند، باید سر پایین بیندازیم؛ آدمِ نیمهفلج، آدمِ غریب، هفت سر عائله!
گفتم: شما چه داری؟
گفت: کلّ زندگی من در شیراز، 350 هزار تومان هست. یک تشک، بالش، پتو و چهار تا ظرف، یک قابلمه، دو تا لیوان و .... (همه را حساب کرد) و حدود تقریباً 180هزار تومان پول دارم که با این پول، جنس خرید و فروش میکنم. 170 هزار تومان وسایل زندگیام است و 180هزار تومان سرمایهام هست و روی هم 350 هزار تومان.
گفتم: این وسایلهای زندگیات را که نمیخواهد حساب کنی، فقط سرمایهات را حساب میکنیم. گفت: نه، همه را حساب کنید. من تا حالا خمس نمیدادم، از الآن میخواهم همه را حساب کنید و پاک بشوم.
گفتم: خمس شما میشود 70هزار تومان. دیدم دست کرد در جیب شلوار کارگریای که پوشیده بود (الله اکبر)، 70 هزار تومان پولهای دستهکرده را روی میز گذاشت. گفتم: اینها از پولهای سرمایهات هست؟ گفت: بله.
گاهی اوقات میگوییم «خدا»، ولی «خدا» را به اندازهی پولمان هم قبول نداریم (در عمل).
رو به قبله میایستیم ولی بعضیهایمان، شعار میدهیم.
گفتم: آقای عزیز! گذران زندگیات را میخواهی چه کار کنی؟
گفت: مگر خدا ندارد که بدهد؟ مگر تا حالا خودم این هفت عائله را اداره میکردم که از این به بعد، نتوانم؟ همه را خدا دارد روزی میدهد.
(معرفت را ببینید!)
گفتم: دست به دست میکنم و خُرده خُرده خمست را بپرداز.
گفت: از کجا معلوم زنده بمانم و بتوانم بپردازم؟
یاد مرگ، جلوی غفلت را میگیرد. چرا بعضی، با اینکه چیزی ندارد، ولی همّت دریایی دارند و دل را به دریا میزنند؟ چون با خدا هستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥واکنش رسانه عراقی به استقبال مردم ایران از تندیس شهید سلیمانی
🔺حساب کاربری «وکالة اهل الرافدین الإخباریة» که خود را پایگاه خبری عراقی معرفی کرد، در واکنش به استقبال مردم ایران از تندیس شهید سپهبد قاسم سلیمانی در موزه مشاهیر (برج میلاد) تهران نوشت: ملتی که شهید میدهد، زنده است و ملتی که به شهیدان احترام نمیگذارد، مرده است./میزان
✅کانال عاشقان شهید سلیمانی👇
http://eitaa.com/joinchat/640811030C1457b2a299
🔴 یه فرمول جالب برای اینکه بدونیم فلان جزء قرآن در صفحه چنده.
🍒 فرض کنیم میخوایم جزء ۸ رو ببینیم از کدوم صفحه شروع میکنه
🍒 از ۸ یك عدد کم میکنیم
میشه ۷ ، حالا ۷ رو ضرب در ۲ میکنیم میشه ۱۴
اون ۲ رو میذاریم کنار ۱۴
میشه ، ۱۴۲
🍒 پس جزء ۸ از صفحه ۱۴۲ شروع میشه
به همین راحتی.
🔴حالا یکی دیگه رو امتحان کنیم مثلا
جزء ۲۱
۲۱ -۱=۲۰
۲۰×۲=۴۰
۴۰۲
🔴پس جزء ۲۱ از صفحه ۴۰۲ شروع میشه.
🔴 به دوستاتون هم بفرستین به مناسب ماه مبارک رمضان🌹
پيشاپيش ماه رمضان مبارک
التماس دعا. 🤲
مصطفی مھدی
-آیتالله مرعشی نجفی میفرمودند:
-در جوانی، روزی مادرم ناهار تهیه كرد، به من گفت:
- شهاب، برو بابایت را صدا كن بیاید ناهار بخوریم.
-من رفتم اتاق پدرم كه صدایش كنم،
-دیدم پدرم از خستگی خوابش برده. تازه هم خوابش برده بود، كسی هم كه تازه خوابش برده اگر بخواهی بیدارش كنی اذیت میشود. به فکر فرو رفتم چه كار بكنم؟
- از یک طرف مادر گفته پدرت را بیدار كن ناهار بخوریم،
- از طرف دیگر هم پدر است.
-به ذهنم رسید شروع كردم پای پدرم را با ملایمت بوسیدن.
- همان طور كه به آرامی پای پدرم را میبوسیدم پدرم آرام آرام چشمانش را باز كرد.
-گفت: شهاب تویی؟ چرا پای مرا میبوسی؟
- گفتم: مادر به من گفته بیایم شما را برای ناهار صدا كنم، دیدم شما خوابید، گفتم پایتان را ببوسم تا آرام آرام بیدار شوید. پدرم از ته دل برایم دعا كرد
-دعای پدر ما گرفت،
-ومن هرچھ دارم از دعای پدرم دارمـ.
آثار احترام بھ والدین طبق روایات:
🔰طول عمر
🔰روزی فراوان
🔰اجابت دعای والدین در حق فرزند
🔰بخشش گناهان
🔰بهشت و رضایت خدا و•••
📚 احکام نموداری روزه زن باردار یا شیرده (زن بارداری که زایمانش نزدیک است)
#احکام_نموداری #احکام_نموداری_روزه_زن_باردار #روزه_زن_شیرده
🆔 @leader_ahkam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید| #اهل_بیت علیهم السلام چگونه #سرمایه_گذاری میکردند؟!
🔹هَلَكَ مَن لَيسَ لَهُ حكيمٌ يُرشِدُهُ
🔻حجت الاسلام بندانی نیشابوری
#معیشت
صدای حوزه 💢 @sedayehowzeh
🕊☘انسان باید خود را خانه تکانی کند.
آن کسی که می خواهد در حریم قدس الهی قدم بگذارد و آشنایی پیدا کند، باید خودش را نغض کند؛ خودش را بتکاند.
تا گرد و غبار و تعلقات مادی هست، به آنجا راه ندارد.
#علامه_حسن_زاده_آملی
@allamedahr
🔹️اگر کسی خلاف کرد، قطعا رسوا خواهد شد.
عالم آنقدر منظم است که به تعبیر برخی از بزرگان نظم او مانند سلسه اعداد ریاضی است، اگر کسی عدد 6 را از بین 5 و 7 بردارد آن را کجای دیگر میتواند بگذارد؟! هرگز اینگونه نیست که اگر کسی اختلاس کرد یا آبروی کسی را برد، این مساله بگذرد، این شخص بالاخره رسوا میشود،
این نوع تفکر است که انسان را فرشته میکند.
آیتالله جوادی آملی
@allamedahr
☀️او قائم است یعنی او قوام نظام هستی است!
لذا اگر کسی به علم شهودی و حضوری ایشان را ببیند می بیند که هر لحظه در محضر اوست که حاضر است!
ما هر لحظه که رشد می کنیم آقا است که ما را می برد. گویا آقا است که نفس ما است.
✳️لذا است که فرموده اند "من عرف نفسه فقد عرف امام زمانه". لذا او غائب حاضر است.
#استادصمدی_آملی
@allamedahr