eitaa logo
امامت و امارت
183 دنبال‌کننده
84.5هزار عکس
47.2هزار ویدیو
4.1هزار فایل
گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️مفاد توانمندسازی کارکنان: حب علی علیه السلام 🔸باید حب علی را به عنوان یکی از مقدمات تثبیت حکمت در قلب کارکنان سازمان ایجاد و تثبیت کرد. 📒خلاصه درس ۴۲ فقه توانمندسازی، استاد آیت الله قوامی @madineyefazele
▪️شرایط، وظایف و اختیارات یاران محله (۶)/بخش اول: امام محله 🔸شرایط امام محله چیست؟ امام باید با اقتداء به سیرهٔ انبیاء، ائمه و علماء سلف، از علمی و عملی برخوردار باشد، یعنی شخصیتی علماً و عملاً ذوفنون و جامع الاطراف داشته باشد. تخصص‌گرایی به معنای جدید و رایج آن در علوم دینی اساساً معنا ندارد. ممکن است یک عالم یا طلبه در یک حوزه یا رشتهٔ خاص «متمرکز» شود، اما پدیدهٔ «دانشمند متخصص» به آن معنا که تمام وقت و توان یک دانشمند در یک رشتهٔ خاص مصروف شده و از دیگر حوزه‌ها به‌کلی بی‌خبر باشد در فرهنگ و سنت ما وجود ندارد و از رهاوردهای دنیای غرب است. در الگوی مدینه و محلهٔ فاضله، مقام مرجعیت اجتماعی و امامت عامه به شخصی تعلق می‌گیرد که بیشترین تسلط و آگاهی را در مسائل اعتقادی داشته باشد، پس از آن تسلط کافی به علوم اخلاقی و عملی و سپس تسلط به احکام شرعی داشته باشد. برای امامی که قرار است در عرصهٔ اجتماعی ولایتی جامع و کامل داشته باشد، لازم است که به حد مورد نیاز در هر کدام از شاخه‌های معارف دینی، یعنی اعتقادات، اخلاقیات و احکام همان‌قدر که بایسته و شایسته است اهتمام ورزد، یعنی بیشترین جد و جهد خود را مصروف در علوم اعتقادی مانند کلام، فلسفه و حکمت و عرفان نظری، و همچنین علوم اخلاقی مانند عرفان عملی و علم الاخلاق کند. اگر بیشتر وقت و تلاش امام محل در فقه و احکام صرف شود فضای فرهنگی غالب جهانی و شبهات روزافزون، تدریجاً او را به سمت انزوا و حذف از مرجعیت اجتماعی و عوام را نیز به سمت بی‌اعتقادی و بی‌اخلاقی سوق خواهد داد. @madineyefazele
47.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️نصایح ادیبان به مدیران/فصل اول: نصیحة الملوک سعدی (۱) 🔸عدالت در مدیریت 📚استاد حجت الاسلام و المسلمین ایراندوست 🔸مجموعه فیلم‌های آموزشی «نصایح ادیبان به مدیران» از سوی مرکز آموزشهای کوتاه‌مدت مدیریت اسلامی تهیه شده است. استاد ایراندوست در این جلسات، سیری در متون نظم و نثر کهن خواهند داشت تا نکات ناب مدیریتی را از نگاه دقیق و ظریف حکما و ادبای مسلمان در اختیار مدیران قرار دهند. @madineyefazele
▪️مفاد توانمندسازی کارکنان: صدق و عدل و وحدت و تألیف قلوب مؤمنین 🔸 صدق و عدل دو مکنت مقدمه برای دستیابی به حکمت هستند. محبت و الفت اهل ایمان به تثبیت حکمت در قلب می‌انجامد. 📒خلاصه درس ۴۰ فقه توانمندسازی، استاد آیت الله قوامی @madineyefazele
▪️دورۀ آموزشی مدیریت محله در آزمونه محله فاطمیه پردیسان با تدریس استاد کبیر (مسئول شورای امنای محله فاطمیه) @madineyefazele
▪️مفاد توانمندسازی کارکنان: عبادت در جوانی 🔸هر کس که در جوانی به سازمان می‌پیوندد باید متذکر به عبادت منظم شود و آن را سیره قرار دهد. 📒خلاصه درس ۴۳ فقه توانمندسازی، استاد آیت الله قوامی @madineyefazele
▪️شرایط، وظایف و اختیارات یاران محله (۷)/بخش اول: امام محله 🔸شرایط امام محله چیست؟ امام باید آگاه به مسائل زمان و مکان و جهان باشد، یعنی در این زمینه‌ها از قوم خود جلوتر باشد نه عقب‌تر که البته کاری دشوار است و امروزه جامعۀ شبکه‌ای تحولات را زودتر از آنکه رهبران مطلع شوند به جامعه و جوانها تزریق می‌کند. آگاهی امام به مسائل زمان و مکان سطوح مختلفی دارد، از جمله آگاهی از مسائل محلی، آگاهی از جریانات سیاسی، فکری و فرهنگی ملی و جهانی، آگاهی از عوامل تأثیرگذار و هدایت‌گر فرهنگها، آگاهی اجمالی به تاریخ و گذشتهٔ محله، کشور و جهان، آگاهی به آخرین تغییرات فناورانه تأثیرگذار بر زندگی اجتماعی، آگاهی به محتوای رسانه‌ای، سینمایی، موسیقایی و سرگرمی‎های مورد علاقهٔ نسل جوان و غیره. اطلاع دائمی امام از آنچه در زندگی روزمره مردم و در سیاست و اجتماع جریان دارد از مهم‌ترین مقدمات کارآمدی و تأثیرگذاری اوست. حتی آگاهی از مسائلی در ظاهر غیرضروری نیز می‌تواند کمك‌کار او در امامت باشد. فی المثل اطلاع از سرگرمی‌های مورد علاقهٔ جوانان می‌تواند به امام کمك کند تا هم بتواند با زبان آن قوم با آنها ارتباط بگیرد و هم ریشه‌ها و زمینه‌های انحرافات را بشناسد، زیرا امروزه صنعت سرگرمی و رسانه یکی از قدرتمندترین عوامل فرهنگ‌ساز است و بازی‌ها، فیلم‌ها، اشعار و ترانه‌هایی که هر از گاهی ورد زبان‌ها می‌شود از مهم‌ترین عوامل آسیب‌ها و انحرافات هستند. پس بخشی از آگاهی به زمان و مکان از طریق کسب سواد رسانه‌ای، سینمایی و مجازی یا حداقل داشتن مشاوری آگاه به این امور ایجاد می‌شود. @madineyefazele
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️چرا «ناجی ایران» بایکوت شده است؟ 🔸بیستم اسفند، سالروز اعلام مذهب تشیع به عنوان مذهب رسمی ایران توسط شاه اسماعیل صفوی است که جای آن به شکل مشهودی در تقویم رسمی ما خالی است و بزرگداشت و پاسداشت این روز که می‌توان آن را یکی از پنج واقعه مهم تاریخ ایران و از جشن‌های ملی برشمرد، در ساختار فرهنگی کشور مورد بی‌اعتنایی واقع می‌شود. 🔸بدون شک اگر قرار باشد یک شخصیت را به عنوان بنیان‌گذار و پدر ایران «اسلامی» و «شیعی» معرفی کنیم آن شخصیت کسی جز شاه اسماعیل نیست، جوانی نابغه با عشق وصف‌ناشدنی به مکتب اهل بیت که سنتز مذهب شیعه با هویت ملی ایران را به اوج تکامل رساند. بدون شک شاه اسماعیل با دعوت از علمای شیعه جبل عامل، از زمینه‌سازان تحقق عملی اندیشه ولایت فقیه به شمار می‌رود. 🔸اکنون که شخصیت اول این کشور لقب ناجی ایران را به شاه اسماعیل داده‌اند باید از نهادهای فرهنگی از جمله صداوسیما، آموزش و پرورش، ائمه جمعه و ... پرسید که برای پاسداشت رشادت‌ها و فداکاری‌های «ناجی ایران» و «احیاگر عشق به اهل بیت در ایران» چه کرده‌اند و چه گفته‌اند و علت این خاموشی و سکوت چیست؟ @madineyefazele
▪️مفاد توانمندسازی کارکنان: رضا به قضا و تسلیم به امر الهی 🔸قومی که حقیقت ایمان خود را تسلیم و رضا ادعا و اعلام کنند حکماء لقب داده شده‌اند. 📒خلاصه درس ۴۳ فقه توانمندسازی، استاد آیت الله قوامی @madineyefazele
▪️مفاد توانمندسازی کارکنان: طبع و قلب سلیم 🔸مصلحت تامه، تجهیز نفس کارکنان به حکمت است و از مقدمات مهم آن سالم‌سازی طبع و دل است. 📒خلاصه درس ۴۴ فقه توانمندسازی، استاد آیت الله قوامی @madineyefazele
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ بیانات استاد احمد عابدی درباره بنیاد خیریه و اهمیت اطعام در غزه 🔴 امروز بزرگترین مسئله دنیا اسلام مسئله غزه و فلسطینه و این صهیونیست های غاصب علاوه بر اینکه انواع سلاح های اهدایی استکبار را بر سر مردم مظلوم و قهرمان فلسطین می ریزند، امروزه از سلاح گرسنگی هم دارند استفاده میکنند و مردم رو با گرسنگی دارند به شهادت میرسونند. 🔷🔸🔷🔸🔷🔸🔷🔸🔷 اطلاعات حساب خیریه ❌برای کپی کردن متن روی شماره ها کلیک کنید❌ بانک پاسارگاد: شماره کارت:
5022291329674046
شماره حساب:
2308100179177931
شماره شبا:
IR710570023081017917793101


بانک ملت: شماره کارت:
6104338926896834
شماره حساب:
8899889953
شماره شبا:
IR210120020000008899889953

🔷🔸🔷🔸🔷🔸🔷🔸🔷🔸 📌 با عضويت در كانال و با معرفی به دوستان خود، و جذب کمک های مردمی، از خادمين افتخارى و ياور مردم مظلوم غزه شويد. اجرکم عندالله. 🔹کانال رسمی بنياد خيريه اُمّ اليتامىٰ خديجة الكبرىٰ سلام الله علیها🔻 🆔@bonyadkhadijah 🆔 🇮🇷 ‌‌ 👉 @ahmad_aabedi ┗⊰⃟☘࿐ྀུ༅🇸🇩🌷🇮🇷࿇━┛‌
▪️به بهانه اتفاقات درمانگاه قرآن و عترت و کتک زدن مطالبه‌گران حجاب و عفاف در تهران یکی از علمای اهل سنت افغانستان در یک سخنرانی نقل می‌کرد که در زمان جمهوری اسلامی سیاست‌های حکومت باعث شده بود زنان طبقه بالای شهری آنقدر وقیح شوند که در خیابان‌های کابل به علما فحاشی کنند. در نتیجه این سیاست‌ها کینه‌ها روی کینه‌ها جمع شد و شکافی پر از نفرت بین طبقات متدین با برج عاج نشینان کابل شکل گرفت. وقتی این کینه‌ها فوران کرد، بساط جمهوری اسلامی برچیده شد و امارت اسلامی روی کار آمد و کار به جایی رسید که امروز باید با طالبان بر سر مسائلی مانند درس خواندن دختران چانه‌زنی کنند. غرض اینکه برخی از امنیتی‌های ما هم تصور می‌کنند با سرکوب غیرت و تعصب مذهبی در اقشار متدین و رها کردن افسار سکولارهای وحشی، دارند از ایجاد دوقطبی و شکاف در جامعه جلوگیری می‌کنند. اما خبر ندارند که در نتیجۀ این تحقیرها، تابوشکنی‌ها و هتاکی به مقدسات، نه تنها جامعۀ مذهبی آمادۀ لیبرال شدن نخواهد شد، بلکه از قضا سرکنگبین صفرا خواهد فزود. فرهنگی که برای اقامۀ احکام دین حداقل دویست هزار خون داده است، با این بلواها دست از آرمانش نخواهد کشید، بلکه بی‌سروصدا آمادۀ انتقام خواهد شد. آگاهان و تیزبینان از هم‌اکنون می‌توانند حس کنند که خرده‌فرهنگی سلفی از نوع شیعی به آرامی زیر پوست جامعه در حال شکل‌گیری است؛ زیرا بخشی از مؤمنین به این نتیجه رسیده‌اند که مسئولان از شریعت عبور کرده و عزم را جزم کرده‌اند تا احکام دین را به پای بندهای سند ۲۰۳۰ قربانی کنند. آقایانی که ساده‌لوحانه فکر می‌کنند با سیاست‌هایشان دارند جامعه را به نفع برنامه‌های تعدیل اقتصادی و آزادسازی، جراحی فرهنگی می‌کنند، باید بدانند اگر در اثر این سیاست‌ها، بنیادگرایی و سلفی‌گری شیعی ظهور کند، تازه آن زمان است که شکاف و دوقطبی واقعی را لمس خواهید کرد. راهی که شما آغاز کرده‌اید، یعنی تحقیر شریعت‌مدارها و ناز و نوازش سکولارها و برهنه‌ها، همان راهی است که قبلاً اشرف غنی و بشار اسد رفته‌اند و نتیجۀ آن را هم دیده‌اند و اکنون نیز بن سلمان همان راه را می‌رود. غالب نیروها و مدیران امنیتی ما خالصانه جان خود را به دست گرفته‌‌اند تا آب در دل ما تکان نخورد. اما متأسفانه در دهۀ گذشته، برای بخشی از آقایان، حجاب، از حکم الهی و واجب شرعی تبدیل شده به ابزاری برای چانه‌زنی با حاکمیت جهت کوتاه آمدن مقابل برنامه‌های تعدیل اقتصادی. و هر زمان که مطالبات اقتصادی از الیگارش‌ها و حامیان حکومتی آنها بالا می‌گیرد (مثل همین روزها که کارگران مطالبه افزایش دستمزد بر اساس نرخ سبد معیشت را دارند)، هوش‌های سیاه داخلی و خارجی، با طراحی یک شیطنت و غائلۀ جدید، میدان نزاع و مطالبه‌گری را به حوزۀ حجاب منتقل می‌کنند. برای برخی از آقایان، حجاب تبدیل به بیت الخلایی شده که هرگاه احساس کردند خشم و فشار روانی جامعه به حد خطرناکی رسیده، قائله‌ای حول محور حجاب بسازند و خشم و فشار مردم را آنجا تخلیه کنند. به این ترتیب اعتراض و خشمی که باید در موضوعاتی مانند دستمزد، تورم و گرانی، بی‌خانمانی و بی‌مسکنی تخلیه شود، در عرصه‌های کم‌خطری مانند حجاب تخلیه می‌شود. الحق و الانصاف هم سیاست هوشمندانه‌ای است و کاربرد هم داشته است. اما یک موضوع این وسط فراموش می‌شود: آیا احکام دین خدا ملعبۀ دست ماست؟ آیا قرار است سیاست ما در خدمت احکام دین خدا باشد یا احکام دین ابزار شیطنت امنیتی‌های بازنشسته و بازیچۀ سیاست‌بازان قدرت‌پرست شود؟ آیا می‌دانید راهبرد شکستن مداوم خط قرمزها تا عادی‌سازی فحشا چه خطرات بزرگی در پی دارد؟ یکی از ابتدایی‌ترین نتایج آن، همانطور که گفتیم، شکل‌گیری سلفی‌گری و بنیادگرایی است که با این دست فرمان آقایان قطعاً تا سال‌های آینده تبدیل به یک خرده‌فرهنگ دردسرساز در جامعه ایران خواهد شد. اگر غرض و مرض نداشته باشید، این را یک هشدار دلسوزانه تلقی می‌کنید، نه یک تهدید. در مقطع فعلی، فشارهای روانی غیرقابل‌تحملی به اقشار مذهبی وارد می‌شود و جان و روان آنها را فرسوده می‌کند. اقشار متدین علاوه بر اینکه مانند سایر اقشار فشارهای اقتصادی را تحمل می‌کنند، از دو ناحیۀ دیگر نیز تحت فشارند. اول اینکه این اقشار دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی دارند و از مشاهدۀ فساد و فحشا و پایمال شدن خون دویست هزار شهید، در حال مأیوس شدن و فرسوده شدن هستند. و دوم اینکه به علت پشتیبانی از نظام، از طرف دیگران متهم به حمایت از وضع موجود می‌شوند و باید بغض‌های اقتصادی جامعه را هم تحمل کنند. این فشارها به‌زودی از جایی بیرون خواهد زد. آن روز خواب از چشم سیاستمدارهای مصلحت‌باز گرفته خواهد شد. اقشار متدین جامعه صبور و نجیب‌اند، اما اگر چشمان تیزبینی داشته باشید قطعاً از همین حالا می‌توانید نشانه‌های لبریز شدن این صبر و نجابت را ببینید. پیش از آنکه دیر شود از این مسیر خطرناک برگردید. @madineyefazele
36.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️نصایح ادیبان به مدیران/فصل اول: نصیحة الملوک سعدی (۲) 🔸تخصص در مدیریت 📚استاد حجت الاسلام و المسلمین ایراندوست @madineyefazele
▪️مفاد توانمندسازی کارکنان: دعای پیامبر یا رهبران صالح سازمان 🔸دعای پیامبر موجب اعطاء حکمت است. اگر مورد را مخصص ندانیم، می‌توان دعای معصومان و رهبران صالح سازمان را هم در ایتاء حکمت مؤثر دانست. 📒خلاصه درس ۴۴ فقه توانمندسازی، استاد آیت الله قوامی @madineyefazele
▪️شرایط، وظایف و اختیارات یاران محله (۸)/بخش اول: امام محله 🔸شرایط امام محله چیست؟ فراست، سیاست و ذکاوت باید از خصوصیات هر مؤمنی باشد؛ چنانکه حضرت رسول صلی الله علیه و آله فرمود «إتَّقُوا فِرَاسَةَ اَلْمُؤْمِنِ فَإِنَّهُ يَنْظُرُ بِنُورِ اَللَّهِ». و مولا علی علیه السلام فرمود «إتَّقُوا ظُنونَ المؤمنينَ؛ فإنّ اللّهَ تَعالی جَعَلَ الـحَـقَّ عَلى ألسِنَتِهِم». بدیهی است که امام برای برخورداری از این فراست و ذکاوت، باید واجد اوصاف همان مؤمنانی باشد که معصوم از آن سخن می‌گوید. بدون چنین فراست و بصیرتی، امام نمی‌تواند نیات سوء و ناسالم را از نیات خیر و سالم، و افراد خادم و خالص را از افراد مغرض و ناخالص تشخیص دهد. از نگاه قرآن، مؤمن باید متوَسّم باشد: إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِلْمُتَوَسِّمِينَ. توسّم یعنی آدمی دارای ذکاوت و نبوغی باشد که از علائم و نشانه‌هایی که در ظاهر یا قول یا فعل افراد ظاهر می‌شود پی به باطن و نیات آن‌ها ببرد. اگر امام این خصلت را نداشته باشد و در خود نپرورد، از حل تعارضات عاجز می‌شود و نمی‌تواند بسیاری از نزاع‌ها، عمل‌ها و عکس‌العمل‌ها را ریشه‌یابی کند. انسان‌شناسی و شخصیت‌شناسی یکی از مهارت‌های مهم مورد نیاز هر رهبر است که بخشی از آن از طریق مطالعات روان‌شناسانه و بخشی نیز از طریق معاشرت و استفاده از تجربیات افراد دنیادیده حاصل می‌شود. عدم انقطاع نسلی طلاب با روحانیون معمر، اصیل و باتجربه و بهره‌مندی از تجارب آنان و هم‌چنین معاشرت با اصناف مختلف مردم این صفت را در آنها پرورش خواهد داد و آنها را مستعد قبول منصب امامت خواهد کرد. @madineyefazele
▪️مفاد توانمندسازی کارکنان: عفت 🔸عفت از دیگر مقدمات حکمت است و حکم تکلیفی آن در موضوع توانمندسازی الزام توان‌ده و توان‌پذیر به ملکه کردن آن در نفس است. حکمت نقطۀ تعادل قوۀ واهمه است و منوط به تحقق تعادل در قوۀ شهویه می‌باشد. 📒خلاصه درس ۴۴ فقه توانمندسازی، استاد آیت الله قوامی @madineyefazele
▪️مفاد توانمندسازی کارکنان: ترک لذات 🔸اول حکمت، ترک لذات است. لذائد آلوده، دست‌وپاگیر و منفی و ترک آنها باید به کارکنان تعلیم شود. 📒خلاصه درس ۴۵ فقه توانمندسازی، استاد آیت الله قوامی @madineyefazele
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️محفلِ عادی‌سازی اخیراً در تلویزیون به‌طور هماهنگ نام بُردن از خواننده‌های ممنوعه و لس‌آنجلسی، آواز نامحسوس زنان، نمایشِ ساز و حضور زنان با البسه عجیب را مشاهده می‌کنیم. همچنین چندی است از افرادی همچون وثوقی و معین برای بازگشت به ایران دعوت رسمی شده است. برنامه‌های «مذهبی» تلویزیون نیز زیرجلی و نامحسوس این اسامی را به جامعه مذهبی تزریق می‌کنند تا حساسیت‌ها به مرور کاسته شود. سال‌های پس از ۱۴۰۱ را می‌توان نقطه عطفی در سیاست‌های فرهنگی بن‌سلمانی دولت دانست. جراحان فرهنگی وابسته به اتاق فکرهای لیبرالی می‌دانند که لازمۀ تغییرات در سینما، موسیقی و غیره، تغییرات اساسی در رسانۀ عمومی و دولتی است. تا مرزهای رسانۀ عمومی به مرزهای رسانه‌های «خصوصی» نرسد، نمی‌توان آزادسازی بیشتر فرهنگی را کلید زد. لذا بر روی شستشوی مغزی قشر حزب‌اللهی و متدین از طریق برنامه‌های پرزرق و برقی مانند محفل سرمایه‌گذاری اساسی کرده‌اند. به جملۀ «محرم و نامحرم «همه» کنار هم نشسته‌اند» دقت کنید. @madineyefazele
✍مشارکت مردم در مدیریت محله به اوج می‌رسد. @qavami
▪️مفاد توانمندسازی کارکنان: حلم و خویشتنداری 🔸حلم رأس حکمت است، و بدون حلم، حکمت به دست نمی‌آید. 📒خلاصه درس ۴۵ فقه توانمندسازی، استاد آیت الله قوامی @madineyefazele
37.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️نصایح ادیبان به مدیران/فصل اول: نصیحة الملوک سعدی (۳) 🔸توجه به بازنشستگان 📚استاد حجت الاسلام و المسلمین ایراندوست @madineyefazele
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️چند نکته در حاشیه مواضع آیت الله دژکام در برابر قداست‌شکنی مساجد ۱. معنی فحاشی گردشگران به نمازگزاران آن هم در مساجد این است که اگر یک بدعت را از طرف سکولارها پذیرفتید، تا آخرین بدعت را هم مجبورید بپذیرید. بدعت غیرشرعی بلیط‌فروشی برای ورود به مسجد اگر پذیرفته شد، بدعت کشف حجاب و آوازخوانی زنان در مسجد هم دیر یا زود پذیرفته و عادی خواهد شد، کمااینکه شده است. ۲. تا یک دین و سنت نمیرد و نابود نشود، تبدیل به موزه و گردشگاه نخواهد شد. اگر آثار تاریخی اسلامی در ایران ملعبه دست دلقک‌های اینستاگرامی شده، به این علت است که تمشیت امور مساجد نه به مؤمنین انقلابی، که به کارشناسان سکولار میراث فرهنگی واگذار شده است. میراث فرهنگی (بخوانید یونسکو) با تابلوی حفظ میراث کهن، آنها را از حیات و قداست تهی می‌کند و می‌میراند. وقتی بساط نماز و منبر و هیئت از مساجد جمع می‌شود و فقط به مرمت و دستمال کشیدن کاشی‌‌ها اکتفا می‌شود، آن لحظه مرگ مسجد فرا رسیده است. ۳. اگر خیابان و بلوار و پارک و بازار را برای معصیت‌کاران امن‌ کردید، دلیلی ندارد که آنها به فتح مساجد شما فکر نکنند. یک قدم عقب نشینی شما یعنی یک قدم جلو آمدن دشمن. این عقب‌نشینی و جلو آمدن نقطه توقفی ندارد. پیش‌روی نکنید، پیش‌روی می‌کنند. (همان نکته‌ای که حاج قاسم در خصوص رابطه حفظ محله و حفظ مسجد گفت) ۴. خوب است علما و بزرگان اصفهان نیز قدری به شجاعت ‌و صراحت امام جمعه شیراز تأسی کنند و سکوت را بشکنند. ۵. کمترین پیش‌نیاز آزادی مسجد الاقصی، آزاد کردن مساجد شیراز و اصفهان از دست صهیونیست‌های یونسکو است. @madineyefazele
🌙برای غزه ویژه دعا کنید... @madineyefazele
▪️حفظ ناموس شریعت، رمز بقای حکومت 🔸چون پادشاه طریقه‌ی عدالت را پیشنهاد خود گرداند، همه‌ی اصناف عالم، فراغ‌بال به مکاسب و مقاصد خود اشتغال می‌نمایند و بازارِ علم و عمل را رونقی تازه، و گستانِ شریعت را طراوتی بی‌اندازه حاصل می‌گردد. و به این جهت، صاحبِ شریعت، حفظ و حراست او را نماید؛ همچنان‌که مکرر مشاهده می‌شود که هر فرمانروایی که سعی در حفظ ناموس شریعت نماید و آثار دین و ملت را رواج دهد، دولت او دوام می‌یابد، بلکه روزگارِ دراز، دولت در دودمان او بماند و اولاد و اعقاب وی میوه‌ی درختِ عدالتش را بچینند. 📚ملااحمد نراقی، معراج السعادة، ص ۴۶۹ @madineyefazele
غرب برای گسترش تمدن و تحقق اهدافش یک سویه عمل نکرد و در تمام حوزه‌های دانشی اعم از طب، اقتصاد، معماری ، شهرسازی، حقوق و در یک کلام نظام‌مند و منظومه‌ای وارد شد. به طور مثال در اقتصاد، روش سرمایه‌داری را برگزید و به دنبال آن با حذف و گرفتن کلید تولید از عامه مردم، کارخانه‌های عظیم و روش در ظهور کرد. در اینجا نیاز بود خانه‌های بزرگ و پراکنده که هر کدام یک کارگاه تولیدی مستقل بود در شهر و روستا برچیده و نیروی کار در مجتمع‌های آپارتمانی چسبیده به شهرک‌های صنعتی تجمیع شوند. بنابراین در معماری و شهرسازی مقدمه و زیرساختی شد برای . شما با تامل در تاریخ غرب از انقلاب صنعتی به این سو می‌توانید مثال‌های متعددی از پیوند دانش‌ها و صنایع پیدا کنید که هر کدام تسهیل کننده دیگری یا توجیه کننده ظهور روش یا ابزاری باشد و همه اینها در جهت منافع نظام سرمایه‌داری است که به انباشت بیشتر ثروت و قدرت کمک کرده است. وقتی عالمی دینی با پدیده آپارتمان مخالف باشد و بگوید: "در متون‌ دینی ما آپارتمان سازی مذموم و مرجوح است؛ لذا در مواردی باید باشد که ضرورت اقتضا ‌کند؛ مثل جاهای پر جمعیت که امکاناتش کم است و باید همه یکجا جمع بشوند" باید از ایشان پرسید ضرورت‌های ساخت آپارتمان چیست و از کجا نشات می‌گیرد!؟ عضویت در کانال 👇 https://eitaa.com/joinchat/3390242820C7aa91b8d30