eitaa logo
امامت و امارت
183 دنبال‌کننده
84.6هزار عکس
47.2هزار ویدیو
4.1هزار فایل
گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان
مشاهده در ایتا
دانلود
❤️ عليه السلام: 🍀 اُستُرْ عَورَةَ أخيكَ لِما تَعلَمُهُ فيكَ 🍃 به خاطر عيب هايى كه در خود مى دانى، عيب برادرت را بپوشان 📖 غررالحكم حدیث2290 ╔═══❖🌹🌼🌷🌸❖═══╗ 🆔 @kalame_olama313 ╚═══❖🌹🌼🌷🌸❖═══╝
🔹 سلام صبح بخیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹نماهنگ محشر فوق‌العاده عالی و بسیار زیبای شکرا یا ربی شکرا با صدای الوسمی و ابراهیم العبیدلی 👌👌👌👌👌 👆👆👆👆👆👆👆 👌👌👌👌👌👌👌 ✅✅✅✅✅✅✅ @ala_allah
⚡️در فقه الخلق پنج سرفصل مهم بحثی وجود دارد! 👌سرفصل اول مباحث فقه الخلق به مقایسه اجمالی بررسی اشیاء در علوم پوزیتویستی، فلسفه و فقه الخلق می پردازد. به عنوان مثال در علوم پوزیتویستی اشیاء به سه دسته جامد، مایع و گاز تقسیم می شوند و از حیث های رسانایی، چکش خواری، واکنش پذیری، چگونگی ساختار مولکولی و... بررسی می شوند. همچنین به عنوان مثال در فلسفه احکام کلی وجود مثلِ ۱- بداهت وجود ۲- اشتراک وجود ۳- اصالت وجود و احکام سلبی آن و... مورد بحث قرار می گیرد. در فقه الخلق اموری مانند "حیث سببیت اشیاء"، "حیث انفتاحی اشیاء"، "حیث منزلت اشیاء"، "طبقه بندی اشیاء"، "سیر نزول اشیاء از عرش به سایر عوالم" و.... محل بحث قرار می گیرد. 👌در سرفصل دوم به بررسی ده دسته روایات و آیات  اثبات کننده نگاه حداکثری به دین می پردازیم. آیات و روایات مرتبط با ۱- دائره تفقه، ۲- شرح اصطلاح قرانی تبیاناً لکل شئ، ۳- شرح اصطلاح قرآنی کتاب، ۴- شرح اصطلاح قرآنی الراسخون فی العلم و ۵- شرح عبارت قرآنی هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ، ۶- شرح اصطلاح مفتاح، ۷- شرح اصطلاح منزلت، ۸- شرح اصطلاح سبب، ۹ - شرح اصطلاح قلب و ۱۰- شرح اصطلاح سید از جمله استظهارات اثبات کننده حداکثری بودن دین هستند. 👌در سرفصل سوم مباحث فقه الخلق ۳۰ دسته از ویژگی مشترک اشیاء مانند: تسبیح همه اشیاء، منبع و مخزن همه اشیاء، ماده اولیه همه اشیاء، مراحل تنزیل همه اشیاء، مدت داری همه اشیاء، مرگ و فوت همه اشیاء، فهم و قلب همه اشیاء، اختیار و انتخاب همه اشیاء و... را بحث می کنیم. 👌در سرفصل چهارم مباحث فقه الخلق ۳۰ جدول فقهی در مقایسه با توصیفاتِ پوزیتویستی وجود دارد. به عنوان مثال "جدول فقهی تسخیر" را در مقایسه با "جدول تناوبی عناصر" نوشته ایم. همچنین در "جدول فقهی طبقه بندی اشیاء"، موجودات عالم را بر اساس سطح شعور آنها -در مقایسه با تاکسونومی- طبقه بندی کرده ایم.  همچنین به عنوان مثال دیگر در جدولِ توصیف سطوح عالم خلقت(جدول هیئت عالم) عوالم مختلف خلقت را در مقایسه با نظریه پوزیتویستی منظومه شمسی - با روش تحقیق فقهی- شرح می دهیم. 👌در سرفصل پنج مباحثِ فقه الخلق محورهای ۷ گانه جدول فقهی تسخیر شامل: ۱- چگونگی ارزیابی فساد، ۲- تعریف تصرف شئ پایه، ۳- تبیین ارتباط تصرفات بشر و منایای بشر، ۴- روش شناسی مطالعات حوزه تسخیر، ۵- اصول تَکوُّن اشیاء ۶- گروه بندی اشیاء در جدول تسخیر و ۷- ساختار اطلاعات کاربردی اشیاء را شرح می دهیم. گفتگوی دوم حجت الاسلام علی کشوری با استاد عبدالحسین خسروپناه درباره مباحث فقه الخلق - شنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - قم ⚡️متن خبر http://nro-di.blog.ir/1399/12/30-2 @olgou4
⚡️درباره جدول فقهی تسخیر 👌بعد از تتبع در آیات و روایات با حدود ۳۰ دسته از ویژگی های مشترکِ اشیاء آشنا شده ایم؛ که درایه و دقت در این ویژگی ها سطح عقلانیت شیعه را در مواجهه با مدرنیته ارتقاء می دهد.  👌در عباراتی مانند "لکل شئ"، "ان من شئ"، "کل شئ" و... ویژگی های مشترک اشیاء بحث شده است و نتیجه ی دقت در این گزاره های عمومی و بنیادین پیدایش یک نگرش خاص به اشیاء و بالتبع پیدایش یک الگوی جدید برای تصرف در عالم است. به عنوان مثال همه اشیاء عالم خاصیتی نهائی دارند و اصطلاحاً هر شئ سببی برای یک امر محسوب می شود. آشنائی با حیث سببیت اشیاء؛ زمینه تغییر در الگوی تصرف بشر در عالم را فراهم می آورد. (فَجَعَلَ لِكُلِّ شَيْءٍ سَبَباً - کافی جلد ۱ - رِبْعِيِّ بْنِ عَبْدِ اَللَّهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ). 👌در ویرایش اولِ جدول فقهی تسخیر - که اشیاء عالم را در ۱۵ گروه طبقه بندی کرده است- با مجموعه ای از اسباب روبرو هستیم؛ که آموزش آن به بشر، الگوی تصرف بشر را در عالم تغییر می دهد. حجت الاسلام علی کشوری - گفتگو با استاد خسروپناه - پنج شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - قم @olgou4
⚡️صورت صحيح در تعريف ِ اشیاء چیست؟ 👌تعریف در "الگوی ساخت"، با تعریف در منطق صورت و تعریف در منطق سیستمی تفاوت دارد. همانطور که قبلاً گفته ایم: در "الگوی ساخت" بعد از انتخاب موضوع، برای آن موضوع -با روش تحقیق فقهی- تعریف، تصویر و تصمیم نوشته می شود. روش تعریف فقهی، صورتی رشد یافته برای تبویب فکر است؛ که نتیجه اش انتقال تأثيرگذار معرفتِ نسبت به اشیاء به انسانِ مستمع تعریف است. 👌انتقال معرفت از انسان تعریف کننده شئ به انسان مستمعِ تعریف؛ مستلزمِ رعایت اصولی مانند: ۱- بیان مبتنی بر ظرفیت، ۲- بیان مبتنی بر تأمل، ٣- بيان مباني بر مُکث، ۴- بیان مبتنی بر رفق، ۵- بیان مبتنی بر مقایسه، ۶- بیان مبتنی منزلت، ۷- بیان مبتنی بر انفتاح، ۸- بیان مبتنی بر سیاق و ۹- بیان مبتنی بر کمّ است. 👌رعایت اصول نه گانه فوق در "صورت بندی یک تفکر" در واقع نوعی توسعه در صورت بندی فکر نسبت به صورت بندی شکل اول در منطق صوری (به قول فرنگی ها) محسوب می شود. در آینده صورت بندی تعریف در الگوی ساخت را با روش تفکر سیستمی هم مقایسه خواهیم کرد.  حجت الاسلام علی کشوری- گفتگوی مقدماتی درباره روش تعریف اشیاء - در جمع برخی طلاب مدرسه هدایت - جمعه انتظار ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ @olgou4
⚡️بررسی ۲۰۰ شئ پر کاربرد در زندگی بشر از حیث سببیت 👌یکی از سرفصل های بحثی فقه الخلق، جدول تسخیر است. این جدول فقهی تبیین کننده الگوئی جدید برای تصرف بشر در عالم است و در فضای مقایسه با الگوی فعلی "تصرف در طبیعت" به محوریتِ مطالعاتِ عنصر پایه مطرح شده است. 👌سرفصل های این جدول فقهی به هفت پرسش شامل: ۱- فساد و ریشه های آن در اندیشه پیامبران کدام است؟، ۲- تعریف تصرف شئ پایه چیست؟، ۳- چه ارتباطی میان تصرف در عالم و منایای بشر وجود دارد؟، ۴- روش تعدیل منایا و روش شناسائی خاصیت نهائی اشیاء چیست؟، ۵- سیر تَکَوُّن اشیاء چگونه است؟، ۶- جدول تسخیر اشیاء عالم را چگونه طبقه بندی می کند؟، ۷- ساختار "اطلاعات پیوسته هر شئ" از نظر فقه چیست؟ پاسخ می دهد. 👌 در مجموع و بعد از بررسی پرسش های اصولی فوق الذکر در اولین ویرایش جدول فقهی تسخیر حدود ۲۰۰ شئ پر کاربرد در زندگی بشر را از حیث سببیت و خاصیت نهائی بررسی می کنیم. به عبارت بهتر جدول فقهی تسخیر، جدول معرفی اسباب مورد نیاز در زندگی بشر است و آموزش و درایه در آن؛ بی نیازی از مطالعات پوزیتویستی را زمینه سازی می کند. به فضل الهی 👌جدول فقهی تسخیر از ثمراتِ اولیه بررسی ویژگی های مشترک اشیاء -با روش تحقیق فقهی- است و کارکردهای آن با محصول کار فلاسفه مسلمان در بررسی احکام کلی وجود مقایسه می شود. حجت الاسلام علی کشوری- گفتگوی چهارم با استاد عبدالحسین خسروپناه - دو شنبه ۲ فروردین ۱۴۰۰ هجری شمسی - قم مبارک @olgou4
⚡️ ۴۰۰ تصمیم برای تحول در نظام برنامه ریزی! 👌بسته اولویت های ۱۲ گانه تمدنی، متکی به ۱۲ نظریه فقهی است و حدود ۴۰۰ تصمیم زیرساختی، مشارکتی و ارتباطی را برای اداره جامعه -به مجلس، دولت و قوه قضاییه- پیشنهاد می نماید. به عنوان مثال در برنامه تغییر هویتِ مسکنِ کشور، ۱۵ تصمیم و اقدامِ مشخص پیشنهاد شده است؛ که هویت مسکن را به نفع مردم تغییر می دهد. 👌 به عبارت بهتر اولویت های ۱۲ گانه تمدنی در مواجهه تمدنی با ۱۷ محور سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ تعریف می شود و در مقابل ۱۶۹ هدف فرعی این سند، ۴۰۰ هدف فرعی را دنبال می کند. 👌بارها تأكيد کرده ایم که کلی گوئی درباره اسلام، قتلگاه جمهوری اسلامی و زمینه ساز انحلال انقلاب در نظم پیشنهادی استکبار‌‌ و اسناد بین المللی است. حجت الاسلام علی کشوری- در جمع برخی از طلاب مدرسه هدایت- چهارشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۰ هجری شمسی - قم ⚡️لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1400/01/04 @olgou4
857.7K
🔉 پیشخوان صوتی :چهار نکته درباره اولویت های ۱۲ گانه تمدنی... @olgou4
⚡️پرسش از طلاب مدرسه هدایت 👌چه ارتباطی میان "تنظیم روابط انسانی" سیزده گانه (مفهوم اصلی الگوی پیشرفت) و اولویت های تمدنی ۱۲ گانه برقرار است؟ ❓شرح سؤال: ارتباط اولویت های تمدنی ۱۲ گانه با مفهوم اصلیِ الگوی پیشرفت اسلامی را شرح دهید؟ به عبارت بهتر: مفهوم اصلی الگوی پیشرفت، "تنظیم روابط انسانی" است و پایه های اصلی روابط انسانی -در همه زمان ها و مکان ها- شامل ۱۳ حوزه ۱- رابطه فرد با امام و مسئول، ۲- رابطه فرد با معلم، ۳- رابطه فرد با خانواده، ۴- رابطه فرد با همسایه، ۵- رابطه فرد با دوست، ۶- رابطه فرد با شریک شغلی، ۷- رابطه فرد با طرف معامله، ۸- رابطه فرد با دشمن، ۹- رابطه فرد با همسفر، ۱۰- رابطه فرد با فقیر، ۱۱- رابطه فرد با یتیم، ۱۲- رابطه فرد با ابن سبیل و ۱۳- رابطه فرد با مهمان است. @olgou4
⚡️جمع ابتدایی ادله؛ نقطه آغاز فقه نظام 👌یکی از افق های جذاب فقاهت، فهمِ مفهومِ "جمع دلالی" میانِ مجموعه ای از آیات و روایات است. به عبارت بهتر اگر بتوانیم مفهوم جمع را از مقام تعارض و تزاحم به مقامِ جمع ابتدائی توسعه دهیم؛ سرچشمه های جدیدی از عقلانیتِ کاربردی وحی در قلبِ طلبه متولد می شود! 👌تحقق ایده جمع ابتدایی، وابسته به کشفِ ساختارهای جمع از منابع اولیه دینی و عبور از ایده جمع عقلائی و عرفی است. در جمع به روش عقلائی، طلبه از هر ساختارِ بیانی - حتی ساختار ماتریس Swot - برای جمع میان آیات و روایات استفاده می کند؛ ولی در نظریه اصولی جمع ابتدائی، ساختار جمع از امام علیه السلام استنطاق می شود.  👌به عنوان مثال جمع ادله در ساختارِ مُکث (ثبت، تحلیل و پردازش)، نوعی جمع ابتدایی دارای حجیت است و از ساختار سه بخشی این نوع از جمع می توانیم برای کشفِ جمع دلالی مجموعه هایی از روایات و آیات بهره ببریم. 👌همچنین از ساختار سه بخشی منزلت(امر و جایگاه امر و تبیین نسبت منزلت ها)، برای جمع ابتدایی مجموعه ای از آیات و روایات استفاده می شود. این نوع از جمع مسیری قابل تفاهم برای نظام سازی عینی را -مبتنی بر ساختار منزلت ها- تبیین می کند. 👌در مباحثِ اصولی فقه البیان ۹ گونه جمع ابتدایی میان ادله  پیشنهاد شده؛ که ثمره آن،  کشف عقلانیت فقه در حوزه نظام سازی است. جمع در ساختار ظرفیت، جمع در ساختار تأمل، جمع در ساختار مُکث، جمع در ساختار مقایسه، جمع در ساختار رفق، جمع در ساختار منزلت، جمع در ساختار انفتاح، جمع در ساختار سیاق و جمع در ساختار کَمّ، الگوهای پیشنهادی جمع ابتدایی ادله در فقه هدایت محسوب می شوند! حجت الاسلام علی کشوری- تبیین نقش جمع ادله در نظام سازی - سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ هجری - قم ⚡️لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1400/01/17   @olgou4   
معرفی اولویت های تمدنی سال ۱۴۰۰.mp3
21.92M
🔉معرفی اولویت های تمدنی سال ۱۴۰۰ در مجتمع سرچشمه تهران - چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ 🗞پیاده فوری جلسه: http://nro-di.blog.ir/1399/12/14 @olgou4
⚡️درباره سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین 👌مشغول مطالعه ابعاد مختلف سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین -بر اساس مفاهیم الگوی پیشرفت اسلامی- هستیم و به زودی اولین گزارش های کارشناسی در این باره را منتشر می کنیم. از همه طلبه های حوزه علمیه تقاضا می کنم؛ ابعاد مختلف این سند راهبردی را مطالعه و بررسی کنند. ⚡️متن کامل اطلاعیه حجت الاسلام علی کشوری: http://nro-di.blog.ir/1400/01/08 @olgou4
⚡️چهار نکته درباره اولویت های ۱۲ گانه تمدنی 👌نکته اول اینکه: در مباحث الگوی پیشرفت اسلامی به دنبال تنظیم صحیح روابط انسانی در حوزه های سیزده گانه هستیم و پایه های اصلی روابط انسانی در همه زمان ها و مکان ها شامل ۱۳ حوزه ۱- رابطه فرد با امام و مسئول، ۲- رابطه فرد با معلم، ۳- رابطه فرد با خانواده، ۴- رابطه فرد با همسایه، ۵- رابطه فرد با دوست، ۶- رابطه فرد با شریک شغلی، ۷- رابطه فرد با طرف معامله، ۸- رابطه فرد با دشمن، ۹- رابطه فرد با همسفر، ۱۰- رابطه فرد با فقیر، ۱۱- رابطه فرد با یتیم، ۱۲- رابطه فرد با ابن سبیل و ۱۳- رابطه فرد با مهمان است. 👌نکته دوم آنکه: در بسته اولویت های تمدنی، در واقع اولویت های حوزه برنامه ریزی برای تنظیم صحیح روابط انسانی را طرح کرده ایم. به عبارت بهتر پیشنهاد داده ایم که در ۱۲ حوزه مهمِ ۱- مسکن، ۲-مدیریت شهری، ۳- سلامت، ۴- آموزش و پرورش، ۵- محرومیت زدائی، ۶- مدیریت راهبردی، ۷- مواجهه با اسناد بین المللی، ۸- تجارت کشور، ۹- تنظیم و انتشار خبر، ۱۰- تقنین، ۱۱- برنامه و بودجه و ۱۲- امنیت؛ تغییر هویت در برنامه ریزی ایجاد شود. نتیجه تغییر هویت در حوزه های ۱۲ گانه فوق الذکر : بهبود روابط انسانی است. 👌نکته سوم اینکه: اولویت های تمدنی ۱۲ گانه شامل ۴۰۰ اقدام اجرائی است و کمک می کند تا فضای اجرائی کشور، ارتباط بهتری با تمدن سازی و الگوی پیشرفت اسلامی برقرار کند. همچنین فضای کلی این بسته فکری در مواجهه با ۱۷ بخشِ سند توسعه پایدار 2030 و ١٦٩ هدف فرعی آن تلقی و تعریف می شود. 👌و نکته آخر آنکه برای تحقق و اجرای اولویت های تمدنی ۱۲ گانه، سه استراتژی پیشنهاد شده است؛ در استراتژی اول؛ باز تعریف ۱۵ قانون مادرِ مجلس شورای اسلامی بر اساس این اولویت ها مفید است. به عنوان مثال معتقدیم: قانون تجارت کشور - به دلیل اینکه زمینه عمومی شدن تجارت را فراهم نمی آورد- نیازمند تحول است! حجت الاسلام علی کشوری- تبیین چهار ویژگی درباره اولویت های ۱۲ گانه تمدنی - دوشنبه نیمه شعبان ۱۴۴۲ هجری قمری - قم ⚡️لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1400/01/09 @olgou4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴رهبر انقلاب: امروز در تبلیغات دشمنان از اسلام سیاسی نام برده می‌شود 🔹اسلام سیاسی همین چیزی است که در نظام اسلامی ایران تحقق پیدا کرده است. 🔹اسلامی که توانسته با تشکیل حکومت، دستگاه‌های گوناگون نظام‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و غیره به وجود بیاورد. اسلامی که یک هویت دینی و اسلامی برای یک ملت ایجاد کرده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 برنامه حکمرانی الهی در بعثت به پیامبر ارسال شد. 🔻 رهبر معظم انقلاب، صبح امروز : بعثت به معنی برانگیختگی پیغمبر است. این برانگیختگی با ارسال کتاب الهی و دستور حکمرانی الهی به پیغمبر همراه است و مفاد این حکمرانی را پیغمبر خدا اعمال میکند و اجرا میکند و راهبری می کند. 🔹️ دین با این نگاه گسترده وقتی که نگاه می کنیم عبارت است از مدیر مجموعه زندگی انسان. یعنی دین یک برنامه جامع است، نه برنامه‌های صرفا عبادی و فردی انسان که بعضی خیال میکنند دین فقط متکفل برنامه‌های فردی است و مسائل گوناگون اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و غیره از حوزه دین خارج است. 🔹️ دین جامعیت دارد و طبعا دین با این نگاه مورد دشمنی هم قرار می گیرد. در همه زمانها اشرار عالم با یک چنین دینی مخالفت کرده‌اند. 🔺️ شما امروز هم مشاهده می کنید در تبلیغات دشمنان از چیزی به نام اسلام سیاسی نام آورده میشود. اسلام سیاسی همینی است که در نظام سیاسی ایران تحقق پیدا کرده و امام بزرگوار ما انجام دادند. و آماج حملات آنها اسلام سیاسی است. اسلام سیاسی یعنی همین اسلامی که توانسته با تشکیل حکومت، دستگاه‌های گوناگون نظام های اقتصادی اجتماعی سیاسی نظامی و ... به وجود بیاورد و یک هویت دینی و اسلامی را برای یک ملت ایجاد بکند. ۹۹/۱۲/۲۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | انتخاب درست 🔻حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «انتخابات در کشور ما یک فرصت بسیار بزرگ است؛ این فرصت را نباید از دست داد. البتّه مخالفین جمهوری اسلامی نمیخواهند جمهوری اسلامی از این فرصت استفاده کند. ... اگر شرکت مردم پُرشور باشد، این یقیناً به آینده‌ی کشور کمک خواهد کرد. البتّه اگر این شرکت پُرشور مردم همراه بشود با یک انتخاب درست که حقیقتاً یک نیروی کارآمد و باایمان و پُر‌انگیزه و علاقه‌مند به کار انتخاب بشود به وسیله‌ی مردم، خب این نورٌعلیٰ‌نور است.» ۹۹/۱۱/۲۹
💢 را مثل کوهنوردها حفظ کنید. 👈‌ تبیین معنای «تواصی به حقّ» از زبان حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) 🔹 قطع جریان تواصی بسیار خطرناک است و جوانان به‌عنوان افسران جنگ نرم نباید بگذارند چنین اتفاقی بیفتد. ۱۳۹۹/۱۲/۲۱ 🔸 مصداق «وَ تَواصَوا بِالحَقِ‌ّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر» بشوید؛ همدیگر را حفظ کنید و نگه دارید؛ مثل کوه‌نوردها در جاهای خطرناک که با ریسمان یکدیگر را، کمرها را، به هم وصل می‌کنند؛ یکی اگر پایش بلغزد، پرت نمی‌شود تا آخر کوه؛ وقتی به همدیگر وصل شدند، ریسمان بستند، اگر یکی لغزید، دیگران که هنوز نلغزیده‌اند، او را نگه میدارند و بالا می‌کشند؛ ارتباط و اتّصال، این‌جوری است. 🔹تَواصَوا بِالحَقِ‌ّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر؛ هم به پیمودن راه حق یکدیگر را توصیه کنید، هم به صبر؛ صبر یعنی استقامت، ایستادگی، ثبات قدم، در مقابل حوادث تلخ نلغزیدن، نلرزیدن، مردّد نشدن. ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
؛﷽ 🔸انسان از نظر خلقت مجموعه‌ای از خوبی‌ها و بدی‌ها است. این به برکت ، توسط انبیاء و ائمه علیهم‌السلام و علماء ربّانی در هر زمان با دستورات ، انسان را از بدی‌ها دور و به خوبی‌ها می‌کشاند. 🔻بدی‌ها همیشه یا طرف است یا و خوبی‌ها . 🍃در مورد مسائل اجتماعی هم، انسانِ ساخته نشده گاهی طرف افراط را می‌گیرد و فقط توجّه به دیگران دارد، خود را فراموش کرده و همیشه در فکر دیگران است، به طوری که دچار تجسّس، سوءظن، غیبت و ترک وظایف خود می‌شود؛ 🍃و یا طرف تفریط را می‌گیرد؛ یعنی گوشه‌گیر، بی تفاوت نسبت به جامعه و خدمت به دیگران و همکاری با مردم، تبلیغ، امر به معروف و نهی از منکر، دفاع و ... همه را فراموش می‌کند و به بهانۀ خودسازی، خودخواه و خودمحور و می‌شود. 🚨هر دو غلط و است و مَثَل او مانند کسی است که بر لبۀ پشت‌بام ایستاده بود، گفتند مواظب باش سقوط نکنی، عقب عقب رفت از پشت به زمین افتاد. 🍃بازنشر مطالب، بلامانع است https://eitaa.com/daftaremarefat https://sapp.ir/bargiazdaftaremarefat
؛﷽ ❓چگونه باید دعا کرد؟ 🍃«وَ اسْمَعْ دُعَائِی إِذَا دَعَوْتُکَ» یکی از چیزهایی که در دعا تأکید شده با توجه و حضور قلب، در دعاست. ما گاهی یک حاجتی داریم دوکلام می‌گوییم رد می‌شویم، گاهی متأسفانه حضور و توجه خوبی هم نداریم! حداقل به مقداری که با مردم عادی صحبت میکنیم، مخصوصاً با کسانی که دوستشان داریم چقدر حرف را کِش میدهیم؟چقدر تکرار میکنیم؟ حداقل به این مقدار با خدا صحبت کنیم. 🔻در وقت دعا نباشیم. خیلی به حاجت توجه نکنیم بلکه به خدای حاجت، به خدای خود و عالم توجه کنیم، این موفقیت است. را وسیله صحبت کردن با خدا قرار دهیم. 🍃دعاها را که ملاحظه کنید مخصوصاً که از اول تا آخر توجه به خدا و فطرت و عشق و محبت الهی است. ☀️«وَ اسْمَعْ دُعَائِی إِذَا دَعَوْتُکَ» : گوش کن دعای مرا هنگامی که تو را میخوانم؛ ✅ با چه کسی صحبت می‌کنی؟ چقدر است! میگوید به من گوش میکنی؟ خدای من! محبوب من! عزیز من! به من گوش کن میخواهم با تو حرف بزنم. توجه ما را می‌طلبد و الّا خدا که دارد، خدا که حاضر و ناظر و کریم است، از بنده باید شروع بشود. گویا آمادگی را میخواهد تا در را باز کند. عزیز من! خدای من! خالق من! گوش کن دعای مرا هنگامی که تو را میخوانم؛ 🍃بازنشر مطالب، بلامانع است https://eitaa.com/daftaremarefat https://sapp.ir/bargiazdaftaremarefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰جهاد اول امام حسین (علیه السلام) حرکت در جهت انقطاع الی الله بود 💠رهبرانقلاب: وجود مقدّس سیّدالشّهدا اگرچه بیشتر با بُعد جهاد و شهادت معروف شده، لکن آن بزرگوار درحقیقت مظهر انسان کامل و عبد خالص و مخلِص و مخلَص براى خدا است. و اساساً جهاد واقعى و شهادت در راه خدا، جز با مقدّمه‌اى از همین اخلاصها و توجّه‌ها و جز با حرکت در سمت انقطاع‌الی‌ا‌لله‌ حاصل نمیشود. ١٣۶٨/١٢/١٠
‌✍🏻یادداشت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره 🔻بسم‌الله الرحمن‌الرحیم ، وسیله‌ی مؤمن و ملجأ مضطر و رابطه‌ی انسان ضعیف و جاهل با منبع فیاض علم و قدرت است، و بشر بی‌رابطه‌ی روحی با خدا و بدون عرض نیاز به غنی بالذات، در عرصه‌ی زندگی سرگشته و درمانده و هدر رفته است؛ «قل ما یعبؤا بکم ربیّ لولا دعاؤکم». 🔹بهترین دعا آن است که از سرمعرفتی عاشقانه به خدا و بصیرتی عارفانه به نیازهای انسان انشا شده باشد، و این را فقط در مکتب پیامبر خدا (صلّی‌اللَّه‌علیه واله‌وسلّم) و اهل‌بیت طاهرین او - که اوعیه‌ی علم پیامبر(ص) و وراث حکمت و معرفت اویند - می‌توان جست. ما بحمداللَّه ذخیره‌یی بی‌پایان از ادعیه‌ی مأثوره‌ی از اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) داریم که انس با آن، صفا و معرفت و کمال و محبت می‌بخشد و بشر را از آلایشها پاکیزه می‌سازد. 🔹مناجات مأثوره‌ی ماه شعبان - که روایت شده اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) بر آن مداومت داشتند - یکی از دعاهایی است که لحن عارفانه و زبان شیوای آن، با مضامین بسیار والا و سرشار از معارف عالی‌یی همراه است که نظیر آن را در زبانهای معمولی و محاورات عادی نمی‌توان یافت و اساساً با آن زبان قابل ادا نیست. 🔹این مناجات، نمونه‌ی کاملی از تضرع و وصف حال برگزیده‌ترین بندگان صالح خدا با معبود و محبوب خود و ذات مقدس ربوبی است. هم درس معارف است، هم اسوه و الگوی عرض حال و درخواست انسان مؤمن از خدا. 🔹مناجاتهای پانزده‌گانه که از امام زین‌العابدین حضرت علی‌بن‌الحسین (علیه‌السّلام) نقل شده، گذشته از خصوصیت بارز دعایی مأثور از اهل‌بیت (علیهم‌السّلام)، این مزیت را داراست که به مناسبت حالات مختلف ، مناجاتها را انشا فرموده است. 🔺خداوند به همه توفیق استفاضه و خودسازی به برکت این کلمات مبارک را عنایت فرماید. آمین. ۶۹/۱۰/۱ 💻
؛﷽ ✅ ☀️«وَمَا جَعَلْنَاهُمْ جَسَدًا لَّا يَأْكُلُونَ الطَّعَامَ وَمَا كَانُوا خَالِدِينَ»(انبیاء8) / و ما پیامبران را جثه‌هایی قرار ندادیم که غذا نخورند و جاودانه بمانند! 🔹خداوند میفرماید ما انبیاء را مَلَک خلق نکردیم، انبیاء نیز میخورند، میخوابند یعنی مسائل جسمی هم مهم است. باید به اندازه کافی باشد، لازم است، به اندازه کافی و تقویت جسم، اما: ☀️«كُلُواْ وَاشْرَبُواْ مِن رِّزْقِ اللَّهِ وَلاَ تَعْثَوْاْ فِي الأَرْضِ مُفْسِدِين» (بقره 60) ✅به غذایتان برسید غذای سالم و خوب، از رزقُ‌الله بخورید و بياشاميد اما: «وَلاَ تَعْثَوْاْ فِي الأَرْضِ مُفْسِدِين» نكنيد، گناه نکنید، ارزش غذا و لباس و خانه و همسر و بچه را از بین نبرید. ☀️«وَكُلُواْ مِمَّا رَزَقَكُمُ اللّهُ حَلاَلًا طَيِّبًا (مائده 88) چقدر آیات و روشن است، اگر انسان يك ذره به فكر باشد، خدا در قلبش ايجاد ميكند كه قرآن را بهتر می‌فهمد، دعا را بهتر می‌فهمد، را بهتر می‌فهمد، معرفتش به ائمه علیهم‌السلام بیشتر می‌شود. ✅بخورید نوش جانتان، استفاده کنید از دنیا، بهره ببرید از آنچه خدا روزی شما کرده حلال و طیب، اما ادامۀ آیه را دقت کنید: ☀️«وَاتَّقُواْ اللّهَ الَّذِيَ أَنتُم بِهِ مُؤْمِنُونَ»(مائده88) آخرت از یادتان نرود برای آخرتتان هم غذا تهیه کنید: تقوا، نگهداری خدا، حفظ ارزشها... 🍃بازنشر مطالب، بلامانع است https://eitaa.com/daftaremarefat https://sapp.ir/bargiazdaftaremarefat