eitaa logo
امامت و امارت
183 دنبال‌کننده
84.6هزار عکس
47.3هزار ویدیو
4.1هزار فایل
گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان
مشاهده در ایتا
دانلود
قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۵۸ توسط مجلس خبرگان قانون اساسی تصویب شد؛ در روز ۱۲ آذرماه ۱۳۵۸ متن قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به همه‌پرسی عمومی گذاشته شد و به تصویب نهایی ملت ایران رسید
🔴 بیانیه سخنگوی طالبان در مورد رخداد مرزی بعداز ظهر امروز در منطقه سیستان و بلوچستان 🌎نهضت جهانی مقاومت🌍 http://eitaa.com/joinchat/1357578243Cf32533097a 🆕آخرین اخبارمنطقه،جهان،جبهه مقاومت
🛑 مراسم سالگرد آیت‌الله یزدی در حرم مطهر برگزار شد 🔹مراسم بزرگداشت آیت‌الله محمد یزدی رئیس فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امشب با حضور شخصیت‌های حوزوی و جمعی از مردم و مسئولان در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد. همه چیز اینجا🔰مهم است http://eitaa.com/joinchat/3298492416Cc8880c401c 🕌‌ اولین و بزرگترین کانال قمی‌ها
💠خاطره استاد عابدی از حال آیت الله العظمی بهجت هنگام شنیدن خبر ارتحال علامه طباطبایی💠 ♦️علامه طباطبایی(رحمة الله علیه) بر اثر سرماخوردگی در بیمارستان آیت الله العظمی گلپایگانی (رحمة الله علیه) قم بستری شده بودند و به دلیل همین بیماری هم ساعت ۱۰ صبح در چنین روزی (۲۴ آبان) وفات کردند؛ صبح همان روز، بنده منزل آیت الله العظمی بهجت (رحمة الله علیه) رفتم. آن زمان رسم بود، وقتی بزرگی از دنیا می رفت حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها)، قرآن پخش می کرد. بنده آن روز دق الباب کردم. حضرت آیت الله بهجت در را باز کردند و پرسیدند: صدای قرآن برای چیست؟ بنده رفاقت میان علامه طباطبایی و حضرت آیت الله بهجت در ذهنم نبود. بلافاصله گفتم که علامه طباطبایی مرحوم شدند تا این جمله را گفتم، حضرت آیت الله بهجت فریاد بلندی کشید و در منزل را محکم به هم زد و به داخل خانه رفت و صدای گریه و ناله مرحوم حضرت آیت الله بهجت به قدری بلند بود که بنده در کوچه صدای ایشان را می شنیدم. ♦️ ارتباط علامه طباطبایی و حضرت آیت الله بهجت از آنجا آغاز شد که علامه طباطبایی(رحمة الله علیه)در درس اخلاق و عرفان و سیر و سلوک محضر حضرت آیت الله قاضی (رحمة الله علیه) می رسید. ایشان برای دوره بعد، حضرت آیت الله بهجت را به درس مرحوم آیت الله قاضی می برد به همین دلیل حضرت آیت الله بهجت، درس اخلاق و عرفان و معنویت خود نزد مرحوم آیت الله قاضی را مدیون علامه طباطبایی می دانست. https://eitaa.com/daralquranqom
کجاست بهترین برگزیده بعد از بهترین برگزیده؟ کجایند خورشیدهای تابان، کجایند ماه‌های نورافشان، کجایند ستارگان فروزان، کجایند پرچم‌های دین و پایه‌های دانش، کجاست آن باقیمانده خدا که از عترت هدایتگر خالی نشود، کجاست آن مهیا گشته برای ریشه‌کن کردن ستمکاران، کجاست آن‌که برای راست نمودن انحراف و کجی به انتظار اویند، کجاست آن‌که به او امید بسته شده برای از بین بردن ستم و دشمنی، کجاست آن ذخیره برای تجدید فریضه‌ها و سنّت‌ها، کجاست آن برگزیده برای بازگرداندن دین و شریعت، کجاست آن آرزو شده برای زنده کردن قرآن و حدود آن، کجاست احیاگر نشانه‌های دین و اهل دین، کجاست درهم‌شکننده شوکت متجاوزان، کجاست ویران‌کننده بناهای شرک و دورویی، کجاست نابودکننده اهل فسق و عصیان و طغیان، کجاست دروکننده شاخه‌های گمراهی و شکاف‌اندازی @qavami
هماهنگی 40 (2).docx
21.1K
📒 فقه هماهنگی از فقه الاداره از فقه معاصر احکام وضعی – صحت و بطلان هماهنگی – اجزاء وشرائط وظیفه هماهنگی مساله : اجزاء وشرائط فعل سازمانی هماهنگی کدامند؟ 💠 استاد: حضرت آیت الله قوامی دام‌ظله 🔰 جلسه 40 🗓 چهارشنبه 1400/9/10 40 آدرس کانال دروس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی 🔻 https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386
هماهنگی 40.MP3
22.15M
🎙 فقه هماهنگی از فقه الاداره از فقه معاصر احکام وضعی – صحت و بطلان هماهنگی – اجزاء وشرائط وظیفه هماهنگی مساله : اجزاء وشرائط فعل سازمانی هماهنگی کدامند؟ 💠 استاد: حضرت آیت الله قوامی دام‌ظله 🔰 جلسه 40 🗓 چهارشنبه 1400/9/10 40 آدرس کانال دروس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی 🔻 https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386
۱۵۸ ❣️امير المومنين _عليه السلام _مي فرمايد : ✨عَاتِبْ أَخَاكَ بِالاِْحْسَانِ إِلَيْهِ، وَارْدُدْ شَرَّهُ بِالاِْنْعَامِ عَلَيْهِ✨ 💠«برادرت را (به هنگامى كه خطايى از او سر مى زند) با نيكى كردن به او سرزنش كن و شر وى را از راه بخشش به او دور ساز»; ✍ گاه دوستان ـ به ويژه هنگامى كه مدت دوستى طولانى باشد ـ بى مهرى هايى در حق يكديگر انجام مى دهند، اگر باب گله و سرزنش و مقابله به مثل گشوده شود ممكن است اين شكاف روز به روز بيشتر گردد و نامهربانى ها به شكل تصاعدى پيش رود و چه بسا رشته اخوت و دوستى از هم گسسته شود; 🔹 اما اگر به جاى مقابله به مثل، مقابله به ضد انجام شود به زودى اين وضع پايان مى يابد و شخص خطاكار از كرده خود پشيمان مى گردد و در مقام جبران بر مى آيد. فى المثل او به هنگام بازگشت از يك سفر زيارتى به ديدار من نيامد به جاى اين كه او را سرزنش كنم انتظار مى كشم در موقع مناسب به ديدارش بروم; بديهى است كه هرقدر او فرد كم محبّتى باشد باز تحت تأثير قرار مى گيرد و به يقين در آينده بى مهرى خود را تكرار نخواهد كرد. 🔹اساس اين سخن همان است كه در قرآن مجيد آمده مى فرمايد: ◽️ «ادْفَعْ بِالَّتِى هِىَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِى بَيْنَكَ وَبَيْنَهُ عَدَاوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِىٌّ حَمِيمٌ; 🌸بدى را با نيكى دفع كن، ناگاه (خواهى ديد) همان كس كه ميان تو و او دشمنى است، گويى دوستى گرم و صميمى است» ═══✙❆♡❆✙═══ 💝 @Mfatemiyye ═══✙❆♡❆✙═══
🌖مردم!شما را به یادآوری مرگ،سفارش می کنم،از مرگ کمتر غفلت کنید،چگونه مرگ را فراموش می کنید در حالی که او شما را فراموش نمی کند؟و چگونه طمع می ورزید در حالی که به شما مهلت نمی دهد؟مرگ گذشتگان برای عبرت شما کافی است، آنها را به گورشان حمل کردند، بی آن که بر مرکبی سوار باشند ، آنان را در قبر فرود آوردند بی آن که خود فرود آیند.چنان از یاد رفتند گویا از آباد کنندگان دنیا نبودند و آخرت همواره خانه شان بود 📘 ۱۸۸ 🍃🍂🍃🍂🍃🍂 🌷ه🌷 @Mfatemiyye •┈••✾◆☀️✧☀️◆✾••┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مباحثه نهج البلاغه هر روز بعد از نماز صبح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نماز صبح در مسجد هر روز بعد نماز نهج البلاغه خوانی بر گزار می گردد
بیان احکام هر شب بین نماز مغرب و عشاء توسط حجت الاسلام و المسلمین سیرتی
👌حرکت به سمت تمدن اسلامی را با محوریت مصوبات پارلمانی و ایضاً با محوریت تجمع های پی در پی غلط می دانیم. در هر دو روش به اصل اقناع و تبیین کم توجهی صورت می پذیرد. 🗞متن کامل اطلاعیه حجت الاسلام علی کشوری https://nro-di.blog.ir/1400/09/05 @olgou4
⚡️فیلم نامه انیمیشن بنیامین، روایتی تفصیلی از ظلم های طاغوت به مردم ارائه نمی کند! 👌هنگام روایت زندگی یک پیامبر و یک منجی؛ نباید به شکل اجمالی مسئله طاغوت و ظلم مقابل آن پیامبر را روایت کرد. سناریو و فیلمنامه باید به شکل تفصیلی به معرفی چالش های ایجاد شده برای زندگی مردم توسط طاغوت در بخش های مختلف بپردازد. 👌به عنوان مثال وقتی گفته می شود در دوره مبارزات پیامبر خاتم ۳۶۰ بت در مکه ترویج می شده است؛ این به معنای ایجاد ۳۶۰ نوع اختلال در زندگی مردم توسط ارباب بتخانه است و شما باید لا اقل ۱۵ اختلال ایجاد شده توسط این بت ها را برای مخاطب خود روایت کنید. ارباب بتخانه در ازدواج، کشاورزی، مدیریت آب، تجارت، امنیت مسافران، الگوی تغدیه و.... ایجاد اختلال می کرده اند. 👌اگر ساختار اقدامات طاغوت را برای مخاطب خود بیان کنید؛ منجی بودن یک پیامبر به صورت ملموس درک می شود. به نظر بنده "انیمیشن بنیامین" در روایت ظلم های طاغوت به بلای بیان اجمالی ظلم مبتلا است. فیلمنامه فیلم محمد رسول الله (مصطفی عقاد) و فیلم محمد رسول الله (مجید مجیدی) هم به این اشکال مهم مبتلا است. حجت الاسلام علی کشوری - دیدار و گفتگو با جمعی از سازندگان انیمیشن بنیامین - چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - پارک علم و فن آوری غیاث الدین جمشید کاشانی -کاشان 🗞لینک خبر: https://nro-di.blog.ir/1400/09/04 @olgou4
⚡️روش شناسائی خاصیت اشیاء چیست؟ 👌سرفصل چهارم [جدول تسخیر] این است که روش شناسایی خاصیت اشیاء و روش تعدیل منایای بشر چیست؟ این مطلب یک روش خاصی می خواهد و اصطلاحاً با روش های پوزیتویستی نمی شود خاصیت نهایی اشیا را تشخیص داد. بله می شود عناصر را به صورت بخشی توصیف کرد مثلا می توانید میزان چکش خواری یک عنصر را با روش های پوزیتویستی تشخیص بدهید 👌 با تجربه بعضی از عناصر موجود در طبیعت و برخی خواص آنها - مانند چکش خواری بالا یا پائین یک شئ و خاصیت های مشابه-  را می توانید تشخیص بدهید. اگر بحث شما تشخیص میزان رسانایی یک شئ باشد؟ این موضوع با تجربه و آزمایشگاه به راحتی به دست می آید؛ ولی سخن در این است که آیا طلا که رسانایی بالایی دارد؛[ خاصیت دیگری ندارد؟] آیا طلا خاصیتش همین رسانایی است؛ یا یک خاصیت نهایی دیگر برای خلق فلز طلا در نظر گرفته شده است؟ درباره سایر عناصر هم همین پرسش مطرح است؟ 👌ما معتقدیم خاصیت های نهایی اشیاء را -یا تعبیرم را اینطور مطرح کنم که- خاصیت های غایی اشیاء و آن خاصیت هایی که اشیاء برای آن خلق شده اند-  باید از طریق بررسی گزارش های خالق به دست بیاوریم و معلوم نیست؛ وقتی اشیاء را به نحو پوزیتویستی بررسی می کنیم؛ موفق بشویم خاصیت نهایی اشیاء را کشف کنیم. بنابراین باید روش شناسایی و کشف خاصیت نهایی اشیاء مورد بحث قرار بگیرد. 👌در مورد روش تعدیل منایا هم، بحث به همین شکل است: آیا می شود با رشته روان شناسی، اخلاق بشر را مدیریت نمائیم؟ بالاخره روان شناسی بخشی از ساینس است و [در عرف علمی موجود] زمانی به یک تحلیل، علمی می گوئیم؛ که ساینس باشد و در آن رشته ی علمی از  روش تحقیق پوزیتویستی استفاده شده باشد. حالا اگر موضوع مطالعه، بشر و روان بشر باشد؛ ـ البته داخل پرانتز عرض کنم که ما اصطلاح روان را از لحاظ معنایی اصطلاح ناقصی می دانیم و نمی شود راجع به آن و به محوریتش بحث را جلو برد؛ ولی با رفع ید از  این اشکال باید عرض کنم ـ مهمترین اشکال روانشناسی، روش تحقیق آن است. شما فرض کنید می خواهید عواطف و اخلاقیات بشر را مطالعه و مدیریت کنید و در تحقیقات مرتبط با این موضوع، از روش های پوزیتویستی استفاده کنید. باز اینجا ما اشکال داریم. 👌معتقدیم در هر دو موضوع (شناسایی خاصیت های اشیاء و مطالعه درباره روح و اخلاق انسان ) روش فقهی کارآمد است. روش تحقیق فقهی در مقابل روش تحقیق پوزیتویستی است؛ که عرض کردم خودش یک سرفصل بحثی است. انشالله باید موفق باشیم و از خدای متعال طلب توفیق کنیم و تفاوت این دو روش را برای بشر امروز شرح بدهیم؛ برای اینکه بشر بتواند با مدل های برتری به میدان بیاید. این هم سرفصل چهارم بحث امروز. حجت الاسلام علی کشوری (مدیر مدرسه هدایت) - نشست تخصصی تبیین جدول فقهی تسخیر در مقایسه با جدول تناوبی عناصر - سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹/ مسجد جمکران- پلاک ۳۱۳  🗞لینک خبر https://nro-di.blog.ir/1400/09/08 @olgou4
هوش مصنوعی-چاپ نهایی.pdf
1.08M
🗞پیاده فوری نشست تخصصی هوش مصنوعی و طرح جایگزین- مسجد جمکران پلاک ۳۱۳ - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ هجری شمسي @olgou4
⚡️تنقیح مسئله تعارض منافع با استفاده از روش موضوع شناسی فقه هدایت: ❓به دلیل تمرکز فضای کارشناسی کشور بر روی مسئله مبارک مبارزه با فساد و ظلم - و به دلیل باز تولید ادبیات ناکارآمد و پر از بِدعَت توسعه غربی در این حوزه - به تنقیح مفاهیم پایه این حوزه مانند "مدیریت تعارض منافع" می پردازم. 🗞لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1400/05/12 @olgou4
👌به فضل الهی : شهر گرگان در روز پنج شنبه یازدهم آذر ۱۴۰۰ میزبان برگزاری نشست تخصصی "نظریه فقهی مدیریت شهری محله محور" است. لطفا قبل از حضور در این جلسه پیشخوان را مطالعه بفرمائید. 🗞پیشخوان: نظریه فقهی مدیریت شهری محله محور https://nro-di.blog.ir/1399/02/12-1 @olgou4
⚡️طبقه بندی دروس مدرسه تمدنی هدایت الف: دروس پایه شامل: ۱- جدول روابط انسانی، ۲- جدول تسخیر شئ پایه، ۳- جدول معرفی اسماء الهی ب: دروس کاربردی شامل : بیش از صد نظریه بخشی در حوزه های مختلف نظم اجتماعی مانند: نظریه آموزش و پرورش آینده، نظریه مدیریت شهری محله محور، نظریه تأويب، نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری، جعبه فقهی شخصیت، الگوی فقهی روایت، سیاست خارجی قبل از ظهور، الگوی ساخت و.... ج: دروس استنباطی شامل: ۱- قواعد اصولی فقه البیان، ۲- نظریه وثوق صدور به معنای تکاملی، ۳- روش تبویب فقه، ۴- روش فقهی ساخت موضوع و... @olgou4
هوش مصنوعی یا تنظیم روابط انسانی؟ ۹ آذر۱۴۰۰.mp3
37.51M
🔉صوت سخنرانی حجت الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) در نشست تخصصی هوش مصنوعی یا تنظیم روابط انسانی؟ - سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ در محل خبرگزاری حوزه های علمیه - قم @olgou4
👌نشست تخصصی مفهوم شناسی جامع طب اسلامی روز پنج شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ از ساعت ۸ صبح برای پشتیبانی فکری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی در شهر مبارک قم برگزار می گردد. 🗞پیشخوان نشست: https://nro-di.blog.ir/1400/09/05 @olgou4
👌حوزه علمیه نیازمند تولید یک روایت دقیق از مسئله هوش مصنوعی است. نمی دانم چرا میان روایت برخی از افراد از این مسئله و روایت سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ از مسئله هوش مصنوعی تفاوتی وجود ندارد. آیا این تشابه به معنای نفوذ سند ۲۰۳۰ در حوزه علمیه نیست؟! @olgou4
واکسن و طرح جایگزینpdf.pdf
1.97M
📚 متن کامل گزارش راهبردی تعریف جدید واکسن (ویژه وزیر محترم بهداشت و درمان و فرهنگستان علوم پزشکی) - ۵۷ صفحه @olgou4