eitaa logo
اخبار لفور
1.5هزار دنبال‌کننده
12.9هزار عکس
13.7هزار ویدیو
206 فایل
هرچیزی که درباره #لفور بایدبدانید #لفور جایی که بایدرفت ودید اخبار و مطالب ارسالی شما👇👇 @Ab_Azizi #تبلیغات پذیرفته می‌شود👆👆 کانال ایتا @akhbarelafoor گروه ایتا eitaa.com/joinchat/131203086C0505ea2121 کانال تلگرام t.me/akhbarelafoor
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️ السلام علیک یا اباعبدالله الحسین ع ⭐️ ذکر روز سه‌شنبه: 🌹 یا ارحم الراحمین 🌹 🙏 صبح سه‌شنبه مون رو با صلوات بر محمد و آل محمد آغاز می کنیم و صلوات امروزمون رو به پیشگاه مولامون امام سجاد ع و امام محمد باقر ع و امام صادق ع هدیه می کنیم. 🔰 به کانال اخبار بپیوندید 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
: 📖 دعای کمیل | قسمت اول : 🤲 خدایا ! 🌸 از تو درخواست می‌کنم، 🌼 به رحمتت که همه‌چیز را فراگرفته 🌺 و به نیرویت که با آن بر هر چیز چیره گشتی و در برابر آن هر چیز فروتنی کرده و همه‌چیز خوار شده 🌸 و به نیروی مطلقت که با آن بر همه‌چیزی برتری یافتی 🌼 و به توانایی‌ات که چیزی در برابرش تاب نیاورد 🌺 و به بزرگی‌ات که همه‌چیز را پر کرده 🌸 و به پادشاهی‌ات که برتر از همه‌چیز قرار گرفته 🌼 و به ذاتت که پس از نابودی همه‌چیز باقی است 🌺 و به نام‌هایت که پایه‌های همه‌چیز را انباشته 🌸 و به دانشت که بر همه‌چیز احاطه کرده 🌼 و به نور ذاتت که همه‌چیز در پرتو آن تابنده شده؛ 🌺 ای نور، ای پاک از هر عیب، ای آغاز هر آغاز و ای پایان هر پایان، 🤲 خدایا! 🌸 بیامرز برایم آن گناهانی را که پرده مصونیتم می‌درد، 🤲 خدایا! 🌼 بیامرز برایم آن گناهانی را که کیفرها را فرو می‌بارند، 🤲 خدایا! 🌺 بیامرز برایم آن گناهانی که نعمت‌ها را دگرگون می‌سازند، 🤲 خدایا! 🌸 بیامرز برایم آن گناهانی را که دعا را از اجابت بازمی‌دارند، 🤲 خدایا! 🌼 بیامرز برایم آن گناهانی که بلا را نازل می‌کند؛ 🤲 خدایا! 🌺 بیامرز برایم همه گناهانی را که مرتکب شدم و تمام خطاهایی که به آن‌ها آلوده گشتم، 🔵 ادامه دارد... 🔰 به کانال اخبار بپيونديد 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
: 🌹 مزین می کنیم کانال رو با نام و یاد 🌹 🌹امروز متعلق است به شهید ، فرزند قدرت‌الله ، هفدهمین شهید منطقه ، تاریخ تولد ۱۳۱۵ ، اهل روستای کفاک لفور ، تاریخ شهادت ۱۳۶۲/۰۷/۱۰، محل شهادت گیلانغرب ، گلزار شهدای قائمشهر 🌹 امروز مصادف است با چهل و یکمین سالگرد عروج ملکوتی این شهید عزیز ، گرامی می داریم یاد و خاطره این شهید عزیز را 🌹 بـلاره من شـه لـفـور بِـلاره 🌹 شهيـدان سـلحـشـور بلاره 🌹 بهينه شهيد قـرآن و اســلام 🌹 شمـه غيـرت و ايمونه بلاره 🌹 هفتادوهفت شهيدهدائه لفور 🌹 شمه جنـگ و شبيـخون بلاره 🌹 شهيد بهينی ره دينُ قــــرآن 🌹 هـمـتِ پِــر و مـارونِ بــلاره 🌹 آنچه مهم است حفظ راه شهداست ، یعنی پاسداری از خون شهدا،این وظیفه اول ماست … 🌹 شهدا را یاد کنید با ذکر یک صلوات 🌹 ⭐️ به کانال اخبار بپیوندید 👇👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
🗓 تقویم تاریخ : 📆 امروز ☀️ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ هجری شمسی 🌙 ۲۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ هجری قمری 🎄 ۱ اکتبر ۲۰۲۴ میلادی ☀️ رویدادهای در تقویم خورشیدی: 🔹اولین شماره روزنامه عصر به مدیریت عبدالحمید خان متین السلطنه در تهران انتشار یافت.(1293ش) 🔸کشته شدن (کلنل محمدتقی خان پسیان) در خراسان: کلنل محمدتقی خان وارد جعفرآباد واقع در بیست کیلومتری جنوب قوچان شد. 24 ژاندارم همراه کلنل بود. در اولین برخورد جنگی دوازده ژاندارم کشته شدند و 12 نفر فرار کردند. کلنل در این درگیری به شدت زخمی شد و با اسلحه به حیات خود خاتمه داد (1300ش) 🔹اکراد با بریدن سر کلنل محمدتقی خان آن را بر سر چوب کردند و همراه با سردوشی های او طی نامه ای که مرگ وی را اعلام می کرد به مشهد فرستادند (1300ش) 🔸نخستین جلسه علنی مجلس سنا پس از یازده ماه تعطیل به ریاست سیدحسن تقی زاده، در حضور سپهبد زاهدی تشکیل شد و پیرامون قوه مقننه و نحوه ادامه کار مجلس سنا تعاطی افکار به عمل آمد.(1332ش) 🔹کاروان ورزشی ایران برای شرکت در هجدهمین دوره مسابقات المپیک 1964 به توکیو عزیمت کردند. جمعاً 62 تن ورزشکار ایرانی و سرپرستان کاروان ایران را تشکیل می‌دهد (1343ش) 🔸حسین نواب وزیر امور خارجه یکی از کابینه های دکتر مصدق درگذشت (1351ش) 🔹ضیاء الرحمن رئیس‌جمهوری بنگلادش وارد تهران شد و با شاه ملاقات و مذاکره کرد (1357ش) 🔸وقوع درگیری شدید بین نیروهای بعثی و مدافعان خرمشهر (1359ش) 🔹عملیات سوسنگرد و آزادسازی بستان و سوسنگرد (1359ش) 🔸برگزاری سومین انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب "آیت‌اللَّه خامنه‏‌ای" به این مقام (1360ش) 🔹درگذشت رضا خندان؛ بازیگر سینما و تلویزیون (1389ش) 🔸مهر روز، جشن مهرگان 🌙 رویدادهای امروز در هجری قمری: 🔹تولد "ابوالعلاء معری" شاعر و ادیب عرب (363ق) 🔸آغاز نبرد تاریخی مجمع المُرُوج میان نیروهای غازان ایل خان و مَلِک ناصر در سوریه‌ی کنونی (699ق) 🔹حمله‌ی سپاهیان شاه‏ عباس برای آزادی جزیره‌ی‏ هرمز از دست بیگانگان (1031ق) 🔸رحلت آیت‌اللَّه العظمی "سیدمحسن طباطبایی حکیم" زعیم حوزه‌ی علمیه‌ی نجف اشرف (۱۲ خرداد ۱۳۴۹ش) (1390ق) 🎄 رویدادهای مهم این روز در تقویم میلادی: 🔸مرگ "ارسطو" دانشمند شهیر و بلندآوازه یونان باستان (322ق.م) 🔹آغاز نبرد "گوگامل" بین ایران و یونان و انقراض سلسله هخامنشیان (330 ق.م) 🔸درگذشت "پیرکورنی" نویسنده و نمایش‏نامه‌نویس شهیر فرانسوی (1684م) 🔹پایان دادگاه تاریخی "نورنبرگ" و صدور حکم درباره جانیان نازی (1946م) 🔸روز ملی و اعلام "جمهوری خلق چین" به رهبری "مائوتسه تونْگْ" (1949م) 🔹روز ملی و استقلال کشور افریقایی "نیجریه" از استعمار انگلیس (1960م) 🔸روز ملی و استقلال "پالائو" ازایالات متحده امریکا (1994م) 🔹روز ملی "قبرس" 🔸روز جهانی سالمندان 🔹روز جهانی قهوه 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
📆 ۱ ، روز جهانی 🔷 اندیشه پیر در نزد من از تلاش جوان خوشایندتر است. امام علی (ع) 🔷 سالمندی به معنای از دست رفته نیست! ؛ بلکه جدیدی از با های جدید و فراوان است. 🔷 خردمندی و موشکافی، تجربه و علم به سالمندان ما آموخته است تا چگونه رفتار کنند و این همان اندوخته ارزشمند دوران کهن‌سالی است. 🔸در ۱۴ دسامبر ۱۹۹۰، عمومی ملل متحد ۱ اکتبر را به عنوان سالمندان در شماره ۴۵/۱۰۶ ثبت کرد. 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
🔷 این دختر است، جزو دختران ایزدی که داعش از آنها به عنوان برده‌ی ....... استفاده می‌کرد. توانست از دست داعش فرار کند و خاطراتش را در کتاب «آخرین دختر» نوشت. 🔷 چندماه پیش خواندمش و می‌دانی کدام قسمت برای من از همه دردناک‌تر بود؟ اینکه تمام مردان ده کوچک آنها مسلح بوده‌اند و در خانه تفنگ داشته‌اند اما وقتی داعش به نزدیکی آنها می‌رسد تصمیم می‌گیرند که جنگ نکنند و سلاحشان را به داعش تحویل دهند تا در تله‌ی تنش نیفتند! و بتوانند در صلح و آرامش زندگی کنند. آنها اینقدر به این خیال خودشان اطمینان داشتند که وقتی چندین هفته داعش در ده آنها مستقر بوده حتی یک تیر به سمت آنها شلیک نکردند و سرانجام در یک صبح تا شب تمام اتفاقاتی که نباید، می‌افتد. مردان را می‌کشند و زنان و دختران را به بردگی ...... می‌برند. در چنگال دو دفعه اقدام به فرار می‌کند که دفعه اول موفق نمی‌شود و صاحبش به عنوان مجازات به تمام نگهبانان و سربازان موجود در خانه اجازه می‌دهد ........ این سرنوشت ناموس کسانی است که در برابر دشمن سر فرود می‌آورند. ✍ خانم صفدری 🤲🏻 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ویدئویی از یگان رضوان حزب‌الله و هشدار به نظامیان صهیونیست 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم 🔹خبرنگار اسپوتنیک از مقابله ‍ پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در حومه دمشق خبر داد. 🔹منابع خبری گزارش دادند که صدای چندین رشته انفجار در دمشق پایتخت سوریه شنیده شد. 🔹برخی منابع از تجاوز رژیم صهیونیستی به منطقه المزه در حومه دمشق خبر دادند. 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
صدای انفجار مهیب در تل‌آویو 🔹رسانه‌های صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در تل آویو خبر می‌دهند. 🔹منابع رسانه‌ای از شلیک موشک مافوق صوت نیروهای مسلح یمن به سمت تل‌آویو خبر می دهند. 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
حمایت مجدد آمریکا از جنگ‌افروزی اسرائیل وزیر دفاع آمریکا: 🔹من با همتای اسرائیلی خود درباره تحولات امنیتی و عملیات اسرائیل در خاورمیانه گفتگو کردم. 🔹من با همتای اسرائیلی خود در مورد لزوم اطمینان از اینکه حزب الله لبنان هیچ حمله‌ای انجام نمی‌دهد، توافق کردم. 🔹من با گالانت در مورد نیاز به برچیدن زیرساخت‌ها در امتداد مرز برای تضمین عدم حمله حزب الله، توافق کردم. 🔹از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می‌کنیم. 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
بارش باران در مناطق غربی و مرکزی کشور ⛈امروز برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، شمال کرمانشاه، تهران، البرز، هرمزگان و کرمان رگبار باران، رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. 🌧فردا هم در آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، زنجان، قزوین، گیلان و مازندران رعدوبرق و باران پیش‌بینی می‌شود. 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رونمایی از قرارداد ۳ ساله استقلال و جواد نکونام ⚽️ قرارداد ۳۲ میلیاردی، ۱۶ میلیارد شد! 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فوتی‌های سیل جیرفت به ۱۳ نفر رسید فرماندار جیرفتِ کرمان: 🔹با تلاش نیروهای امدادگر ۳ جسد دیگر از مفقودان سیل دیروز جیرفت شناسایی شد. فوتی‌ها به ۱۳ نفر رسید. 🔹تلاش برای پیدا کردن یک مادر و دختر افغانستانی ادامه دارد. 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
👈 قابل توجه والدین و مربیان و . . . ۱ ) سوره مبارکه النحل آیه ۱۲۵ ادعُ إِلىٰ سَبيلِ رَبِّكَ بِالحِكمَةِ وَالمَوعِظَةِ الحَسَنَةِ ۖ وَجادِلهُم بِالَّتي هِيَ أَحسَنُ ۚ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبيلِهِ ۖ وَهُوَ أَعلَمُ بِالمُهتَدينَ ترجمه: با حکمت و اندرز نیکو، به راه پروردگارت دعوت نما! و با آنها به روشی که نیکوتر است، استدلال و مناظره کن! پروردگارت، از هر کسی بهتر می‌داند چه کسی از راه او گمراه شده است؛ و او به هدایت‌یافتگان داناتر است. 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
🔹از بزرگی نقل شده که : 🚕 سوار تاکسی بین شهری شدم، مسیرم تهران بود. اصلا با راننده درباره مقدار کرایه صحبتی نکردم از بابت پول هم نگران نبودم اما وسط راه که بیابان بود، دست کردم تو جیب راست شلوارم ولی پول نبود…! جیب چپ نبود… جیب پیرهنم! نبود که نبود … گفتم حتما تو کیفمه! اما خبری از پول نبود… به راننده گفتم: اگر کسی رو سوار کردی و بعد از طی یک مسیری به شما گفت که پول همراهم نیست، چیکار میکردی ؟!! گفت: به قیافه اش نگاه می کنم! گفتم: الان فرض کن من همان کسی باشم که این اتفاق براش افتاده…!!! یکدفعه کمی از سرعتش کم کرد و نگاهی از آینه به من انداخت و گفت: به قیافه ات نمیاد که آدم بدی باشی، میرسونمت... حالا خدای من💙 من مسیر زندگی ام رو با تو طی کردم به خیال اینکه توشه ای دارم اما الان هرچه نگاه میکنم، میبینم هیچی ندارم، خالیه خالی ام فقط یک آه و افسوس که مفت عمرم از دست رفت... خدایا ما رو میرسونی؟ یا همین جا وسط این بیابان سردرگمی پیاده مون میکنی؟ 💠الهی و ربی من لی غیرک...💠 آمد به درت اميدوارى كو را به جز از تو نيست يارى محنت زده اى نيازمندى خجلت زده اى گناهكارى از گفته خود سياه رويى وز كرده خويش شرمسارى شايد ز در تو باز گردد نوميد چنين اميدوارى 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
💠 جوهری ، چون ارزش سیم و زرش را بشکند پتک سنگین زمانه ، گوهرش را بشکند عاقبت هرکس که درمیخانه بد مستی کند گرچه ساقی نیست راضی ، ساغرش را بشکند گو به شاهین ، نیست پرواز بلندش پایدار ناگهان دست قضا ،بال و پرش را بشکند هر امیری ، کو ندارد حرمت افتادگان تیرآهی ، پشت فوج لشکرش را ، بشکند مهلت هرزه گیاهان ،چند روزی بیش نیست تند بادی ، ساقه و برگ و برش را بشکند کودکی کز دامن ناپاک ، می آید پدید چونکه بالغ شد،حریم مادرش را بشکند آخر ای سلطان مکن بیداد ،! جور پادشاه چون گذشت از حد ، کیان و افسرش را بشکند شعر سالک ، حاصل طبع خدادای اوست هرکه شک دارد ، طلسم باورش را بشکند 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
📖 «أَلا بِذِكرِ اللهَ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ» 🔷 استادی می فرمود : این آیه معنایش این نیست که با ذکر خدا دل آرام می گیرد این جمله یعنی خدا می گوید: جوری ساخته ام تو را که جز با یاد من آرام نگیری...!! تفاوت ظریفی است! اگر بیقراری؛ اگر دلتنگی؛ اگر دلگیری؛ گیر کار آنجاست که هزار یاد، جز یاد او، در دلت جولان می‌دهد... 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
🔷 مردی به سرعت و چهارنعل با اسبش می تاخت. اینطور به نظر می رسید که به جای بسیار مهمی میرفت. مردی که کنار جاده ایستاده بود ، فریاد زد : کجا می روی ؟ مرد اسب سوار جواب داد : نمی دانم از اسب بپرس ! این داستان زندگی خیلی از مردم است . آنها سوار بر عادتها و باورهای غلطشان می تازند ، بدون اینکه بدانند به کجا می روند . 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
یک روز رسد غمی به اندازه کوه یک روز رسد نشاط اندازه دشت افسانه زندگی چنین است گلم در سایه کوه باید از دشت گذشت 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
🍎 یک سیب افتاد و جهان از قانون جاذبه باخبر شد ولی هزاران جسد افتاد و بشر معنی انسانیت را درک نکرد ... 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
📗 بسیار زیبا : 👈طمع 🌾 كشاورزی هر سال که گندم میكاشت، ضرر میكرد. تا اینكہ یك سال تصمیم گرفت، با خدا شریك شود و زراعتش را شریكی بكارد. اول زمستان موقع بذرپاشی نذر كرد كه هنگام برداشت محصول، نصف آن را در راہ خدا، بین فقرا و مستمندان تقسیم كند. اتفاقاً آن سال، سال خوبی شد و محصول زیادی گیرش آمد. هنگام درو از همسایه‌هایش كمك گرفت و گندمها را درو كرد و خرمن زد. اما طمع بر او غالب شد و تمام گندمها را بار خر كرد و به خانه‌اش برد و گفت: «خدایا، امسال تمام زراعت مال من، سال بعد همه اش مال تو!» از قضا سال بعد هم سال خیلی خوبی شد، اما باز طمع نگذاشت كه مرد كشاورز نذرش را ادا كند. باز رو كرد به خدا و گفت: «ای خدا، امسال هم اگر اجازہ دهی، تمام گندم‌ها را من میبرم و در عوض دو سال پشت سر هم، برای تو كشت میكنم!» سال سوم از دو سال قبل هم بهتر بود و مرد كشاورز مجبور شد، از همسایگانش چند تا خر و جوال بگیرد، تا بتواند محصول را به خانه برساند. وقتی روانه شهر شد، در راہ با خدا راز و نیاز میكرد كه: «خدایا، قول میدهم سه سال آیندہ همه گندم‌ها را در راہ تو بدهم!!» همینطور كه داشت این حرفها را میزد، به رودخانه‌ای رسید. خرها را راند، تا از رودخانه عبور كنند كه ناگهان باران شدیدی بارید و سیلابی راہ افتاد و تمام گندم‌ها و خرها را یكجا برد. مردك دستپاچه شد و به كوہ بلندی پناہ برد و با ناراحتی داد زد: «های های خدا! گندم‌ها مال خودت، خر و جوال مردم را كجا میبری؟» هرکه را باشد طمع اَلکَن شود با طمع کی چشم و دل روشن شود پیش چشم او خیال جاہ و زر، همچنان باشد که موی اندر بصر! جز مگر مستی که از حق پر بوَد گر چه بِدْهی گنجها، او حُر بود 📔 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
افشاگری خانوم حاجی قرائتی از ثروت همسرشون☺️ 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
سال ۲۰۱۴ حزب الله پس از ۸ سال کشف کرد که محمد هیثم شوربه فرمانده سری‌ترین یگان این سازمان موسوم به «واحد ۹۱۰»، که وظیفه عملیات خارجی حزب الله را برعهده داشت، برای اسرائیل جاسوسی می‌کرد شوربه عملیات ناموفق انفجار اتوبوس گردشگران اسرائیلی در بلغارستان را طراحی کرد که منجر به وارد کردن حزب الله به لیست گروه‌های تروریستی اروپا شد. وقتی حسان القیس را در الحدث در مقابل خانه‌اش ترور کردند و پس از انفجار ناموفق اتوبوس گردشگران در بوگاس و سلسله شکست‌های نامفهوم که تبعات سیاسی سنگینی برای حزب‌الله در پی داشت، مقامات آن به وجود یک جاسوس بلندپایه مشکوک شدند. در تحقیقات، برای یافتن مکان احتمالی درز اطلاعات، واحدها از یکدیگر جدا شدند تا محل درز اطلاعات کشف شود. نتیجه تحقیقات باعث شد تا ارتباط سری محمد شوربه که در سال ۲۰۰۸ در تایلند به استخدام موساد درآمده بود کشف شود، وظیفه شوربه طراحی عملیات با هدف تحمیل هزینه به حزب الله بود. 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
📗 : 👈اهمیت یک تار مو 🔸روزی یکی از یاران امام خدمت ایشان رسید و گفت در یک کوزه روغن یک موش افتاده، آیا می‌شود آن روغن را خورد؟ امام صادق علیه‌السلام فرمودند: نمی‌توانی آن را بخوری. مرد گفت :آقا یک موش کوچکتر از آن است که باعث شود غذای خود را کنار بگذارم و از خیر روغن‌های گران قیمت بگذرم! امام صادق علیه‌السلام فرمودند: آن چیزی که در نظر تو کوچک است، موش نیست. این دین است که در نظر تو کوچک است. 🔸بنابراین، وقتی از این زاویه به ماجرا نگاه کنید متوجه می‌شویم که یک تار مو شاید به خودی خود اهمیتی نداشته باشد اما وقتی به این توجه کنیم که حتی نمایش یک تار مو هم، سرپیچی از فرمان پروردگار جهانیان است، بنابراین نمایش حتی یک تار مو به نامحرم هم مهم می‌شود. چطور ممکن است روزانه دست دعا و نیاز به درگاه پروردگار بلند کنیم و از او انتظار داشته باشیم نیازهایمان را تأمین کند ولی در عمل به دستوراتش اهمیت ندهیم؟ 🔰 به کانال اخبار بپيونديد. 👇👇 @akhbarelafoor 👆 با ما همراه باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا