eitaa logo
آل عبا علیهم السلام
803 دنبال‌کننده
528 عکس
21 ویدیو
383 فایل
آدرس سایت: alaba.ir ← در صورت توانایی درخواست های شما را به صورت رایگان انجام میدهیم→ 📌 استفاده از طرح های کانال به هر شکل و صورتی موجب شادی ما خواهد شد ارتباط با ادمین کانال: @alaba_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
معرفی کتاب بچه های ایران و فلسطین.rar
18.61M
‏‏ 💠 بچه های ایران و فلسطین ✔️ موضوع: داستان و نقاشی کودکانه با موضوع فلسطین 📎دانلود فایل PDF 📚 معرفی کتاب: کتاب «بچه های ایران و فلسطین» داستانی کودکانه از نامه یک کودک فلسطینی به بچه های ایرانی با هدف آشنایی هرچه بیشتر بچه ها با مفاهیم مقاومت و مسئله فلسطین نوشته شده است. این کتاب توسط بخش ریحانه از سایت khamenei.ir طراحی شده است. والدین گرامی بچه ها می توانند این کتاب را چاپ کنند و هدیه مناسبی به کودکان خود بدهند 🔗 دیدن مطلب در سایت: https://b2n.ir/t58786 🌐Website: alaba.ir 🆔Channel: @alaba_ir
📍 سرگذشت استعمار 🔗 دیدن مطلب در سایت: B2n.ir/z14635 🌐Website: alaba.ir 🆔Channel: @alaba_ir
‏‏‏ 💠 سرگذشت استعمار ✔️ موضوع: استعمار پانصدساله در جهان 🖊نویسنده: مهدی میرکیایی 📌مطالعه آنلاین کتاب (طاقچه): B2n.ir/b83261 📌مطالعه آنلاین کتاب (فیدیبو): B2n.ir/q94230 📍 خرید کتاب (سایت پاتوق کتاب فردا) : B2n.ir/b34953 📍 خرید کتاب (سایت کتاب‌رسان) : B2n.ir/y31356 📚 معرفی کتاب: «یک‌کتابی... یکی از همین نویسندگان خودمان... نوشته، به نام سرگذشت استعمار... تشریح می‌کند که استعمار چگونه در قارّه آمریکا و در قارّه آسیا توانست ثروت‌های این‌ها را از بین ببرد و خودش را ثروتمند کند. کشور انگلیس ثروتمند نبود، فرانسه ثروتمند نبود، کشورهای اروپایی ثروتمند نبودند؛ این‌ها ثروت کشورهای دیگر را گرفتند... .» (بیانات در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر تحصیلی - ۲۷ مهر ۱۴۰۱) این بخشی از تعریفات رهبر انقلاب در مورد کتاب است. به‌صورت خلاصه: لازم است همه (مخصوصاً کسانی که با نوجوانان و جوانان سروکار دارند)، این کتاب را بخوانند. کتاب، تاریخ استعمار را با زبانی ساده و روان بیان کرده که حتی نوجوانان بدون مراجعه به کتاب‌های دیگر، می‌توانند اطلاع کاملی به‌دست بیاورند. این کتاب ۱۵ جلد است که در چاپ‌های جدید در ۳ جلد هم چاپ شده. جلد ۹ تا ۱۲ در مورد استعمار در ایران است که نیاز به مطالعه و دقت بیشتری دارد. 🔗 دیدن مطلب در سایت: https://b2n.ir/z14635 🌐Website: alaba.ir 🆔Channel: @alaba_ir
📍 روز ❗️هرچند مسابقه با موضوع روز قدس است، اما قابلیت استفاده از آن در این ایام وجود دارد 🔗 دیدن مطلب در سایت: B2n.ir/y13361 🌐Website: alaba.ir 🆔Channel: @alaba_ir
مسابقه قدس.rar
448.6K
📍 روز 📌دانلود فایل WORD و PDF و جواب 🔗 دیدن مطلب در سایت: b2n.ir/y13361 🌐Website: alaba.ir 🆔Channel: @alaba_ir
| شماره 41 | تأثیر شیوه غلط امر به معروف و نهی از منکر 🔸 یکی از آقایان خطبا نقل می‌کرد که مردی در مشهد اصلاً با دین پیوندی نداشت؛ نه تنها نماز نمی‌خواند و روزه نمی‌‏گرفت، بلکه به چیزی اعتقاد نداشت، یک آدم ضد دین بود. ما مدت زیادی با این آدم صحبت کردیم تا اینکه نرم و ملایم و واقعاً معتقد و مؤمن شد و روش خود را بکلی تغییر داد؛ نمازش را می‌خواند، روزه‏اش را می‏‌گرفت، و کارش به جایی کشید که با اینکه اداری بود و پست حساسی هم در خراسان داشت، مقید شده بود که نمازش را با جماعت بخواند. می‌رفت مسجد گوهرشاد پشت سر مرحوم آقای نهاوندی، لباس هایش را می‌کند، عبایی هم می‏‌پوشید. در جلسات ما هم شرکت می‌کرد. 🔹 مدتی ما دیدیم که این آقا پیدایش نیست. گفتیم لابد رفته است مسافرت. رفقا گفتند: نه، او اینجاست و نمی‌آید؛ حالا چطور شده است که در جلسات ما شرکت نمی‌کند، نمی‌دانیم. بعد کاشف به عمل آمد که دیگر نماز جماعت هم نمی‌رود. تحقیق کردیم ببینیم که علت چیست. این مردی که آن‏طور به دین و مذهب رو آورده بود، چطور یکمرتبه از دین و مذهب رو برگرداند؟ 🔸 رفتیم سراغش، معلوم شد قضیه از این قرار بوده است: این آقا چند روز متوالی که رفته نماز جماعت و در صف چهارم پنجم می‌آیستاده، یک روز یکی از مقدس مآبهایی که در صف اول پشت سر امام می‏نشینند و تحت الحنک می‌اندازند و نمی‌دانم مسواک چه جوری می‏زنند و همیشه خودشان را از خدا طلبکار می‌دانند، در میان جمعیت، در موقع نماز، از آن صف اول بلند می‌شود می‌آید تا این آدم را پیدا می‌کند. روبرویش می‏‌نشیند و می‌گوید: آقا! می‌گوید: بله. یک سؤالی از شما دارم. بفرمایید. شما مسلمان هستید یا نه؟ این بیچاره در می‌ماند که چه جواب بدهد. می‌گوید: این چه سؤالی است که شما از من می‌کنید؟می‌گوید: نه، خواهش می‌کنم بفرمایید شما مسلمان هستید یا مسلمان نیستید؟ این بدبخت ناراحت می‌شود، می‌گوید من مسلمانم؛ اگر مسلمان نباشم، در مسجد گوهرشاد در صف جماعت چکار می‌کنم؟ می‌گوید: اگر مسلمانی، چرا ریشت را این‏طور کرده‌ای؟ از همانجا سجاده را برمی‏‌دارد و می‌گوید این مسجد و این نماز جماعت و این دین و مذهب مال خودتان. رفت که رفت. 🔹 این هم یک جور به اصطلاح نهی از منکر کردن است، یعنی فراراندن و بیزار کردن مردم از دین. برای مخالف تراشی، برای دشمن تراشی، چیزی از این بالاتر نیست. 📜منبع: حماسه حسینی، ج 1، ص 234 🌐Website: alaba.ir 🆔Channel: @alaba_ir
‏‏📍 شش با موضوع 🌐Website: alaba.ir 🆔Channel: @alaba_ir
نقاشی غزه.rar
2.11M
‏‏📍 شش با موضوع 📌دانلود تصاویر 🌐Website: alaba.ir 🆔Channel: @alaba_ir
نقاشی‌های بالا توسط کانال «نطنز» طراحی شده و تا تاریخ ۱۳ آبان درحال برگزاری مسابقه هست. از این نقاشی‌ها می‌توانید برای فرزندانتان و بچه‌های مجموعه‌تان استفاده کنید و همچنین می‌توانید نقاشی‌های انجام شده را برای این کانال بفرستید تا در مسابقه شرکت کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به کانال نطنز رجوع نمایید https://eitaa.com/natanzim 🌐Website: alaba.ir 🆔Channel: @alaba_ir
| شماره 16 (قسمت اول) 🔻فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كانَ غَفَّاراً(10) يُرْسِلِ السَّماءَ عَلَيْكُمْ مِدْراراً(11) وَ يُمْدِدْكُمْ بِأَمْوالٍ وَ بَنينَ وَ يَجْعَلْ لَكُمْ جَنَّاتٍ وَ يَجْعَلْ لَكُمْ أَنْهاراً(12)🔺 📌{حضرت نوح علیه السلام گفت:} به آن‌ها گفتم: «از پروردگار خويش آمرزش بطلبيد كه او بسيار آمرزنده است...(10) تا باران هاى پربركت آسمان را پى در پى بر شما فرستد،(11) و شما را با اموال و فرزندان فراوان كمك كند و باغ هاى سرسبز و نهرهاى جارى در اختيارتان قرار دهد!(12) 📝 در شماره ۱۵ آیات تشکیلاتی قسمتی از شیوۀ تبلیغاتی حضرت نوح علیه السلام را ذکر کردیم. اینجا به مسئلۀ دیگری اشاره شده است که شهید مطهری بسیار زیبا به آن اشاره می‌کند: « می‌گوید من به مردم نوید دادم، آثار خیر ایمان مردم در همین دنیا را به آن‌ها بازگو کردم. این خودش تبلیغ را نشان می‌دهد. گاهی ما اشتباه می‌کنیم و این اشتباه ناشی از اشتباهات دیگران است و بیشتر از مسیحی ها به ما رسیده است. برتراند راسل، فیلسوف معروف زمان ما- که چند سال پیش فوت کرد و خیلی پیر بود و یک آدم لامذهبی بود و بیشتر ضد کلیسا بود و عجیب ضد کلیسا بود- تعبیر جالبی دارد، می‌گوید کلیسا به مردم می‌گوید: شما مجبورید از میان دو بدبختی یکی را انتخاب کنید: یا باید بدبختی دنیا را انتخاب کنید تا در آخرت خوشبخت باشید، یا اگر بدبختی دنیا را انتخاب نمی‌کنید و می‌خواهید در دنیا خوشبخت باشید پس بدبختی بزرگتر را در آخرت تحمل کنید. بعد می‌گوید من چنین خدایی را قبول ندارم که برای بشر تحمل یکی از دو بدبختی را فرض کرده باشد؛ چرا؟ حالا که بشر را خلق کرده مگر امکان ندارد که بشر به هردو خوشبختی برسد، که خدا بگوید: تو اگر خوشبختی آخرت را می‌خواهی حتماً باید به قیمت بدبختی دنیا آن را بگیری، و اگر خوشبختی دنیا را می‌خواهی به قیمت بدبختی آخرت باید بپذیری. اگر این جور است من اساساً خدا را قبول ندارم. شاید منطق خیلی از ما همین باشد که ‏ای مردم! یکی از دو بدبختی را اجمالاً باید بپذیرید، خدا حاضر نیست که ببیند شما هر دو خوشبختی را دارید. این ضد تعلیمات انبیاست. نمی‌خواهم بگویم ضد تعلیمات فقط قرآن است؛ ضد تعلیمات انبیاست از جمله خود عیسی مسیح. امیرالمؤمنین در نهج‌البلاغه می‌فرماید: انَّ الْمُتَّقینَ ذَهَبوا بِعاجِلِ الدُّنْیا وَ اجِلِ الْاخِرَةِ (1) متقین، هم سعادت دنیا را می‌خواهند هم سعادت آخرت را. اشتباه این است که ما خیال می‌کنیم گناهان به دلیل اینکه سعادت دنیاست گناه است، به عبارت دیگر به دلیل اینکه سعادت است گناه است ولی سعادت دنیا، در صورتی که اساس این منطق در اسلام بر این است که گناه فقط به دلیل اینکه بدبختی است گناه است. البته میان خوشبختی در دنیا و تسلیم لذت‌های فوری شدن باید تفکیک کرد.»(2) (1): نهج البلاغه، نامه 27 (2): آشنایی با قرآن (شهید مطهری)، ج 9، ص 167 📚 سوره مبارکه نوح 🌐Website: alaba.ir 🆔Channel: @alaba_ir
| شماره 16 (قسمت دوم) 🔻فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كانَ غَفَّاراً(10) يُرْسِلِ السَّماءَ عَلَيْكُمْ مِدْراراً(11) وَ يُمْدِدْكُمْ بِأَمْوالٍ وَ بَنينَ وَ يَجْعَلْ لَكُمْ جَنَّاتٍ وَ يَجْعَلْ لَكُمْ أَنْهاراً(12)🔺 📌به آن‌ها گفتم: «از پروردگار خويش آمرزش بطلبيد كه او بسيار آمرزنده است...(10) تا باران هاى پربركت آسمان را پى در پى بر شما فرستد،(11) و شما را با اموال و فرزندان فراوان كمك كند و باغ هاى سرسبز و نهرهاى جارى در اختيارتان قرار دهد!(12) 📝ادامه کلام شهید مطهری: «شخصی بود، یک نسبت خیلی دوری هم با ما داشت، در جایی زمین هایی تهیه کرده بود و زراعت و کشاورزی می‌کرد. با من همسن بود. خیلی قوی و چالاک و بلکه پهلوان و اصلاً قهرمان بود. بعدها چون پول هم پیدا کرده بود افتاد دنبال عیاشی و شرابخواری. در این سه چهار سال اخیر به یک وضعی افتاد که اطبا هم می‌گفتند اثر شرابخواری زیاد است. بعد رفت در امریکا چقدر پول خرج کرد و حالا تازه برگشته است. البته این اواخر ادعا کردند که توبه کرده و وقتی به مشهد می‌رود حرم می‌رود و نماز می‌خواند. ولی بالاخره این عیاشی‌ها {نتیجه‌اش این است.} مگر هر عیاشی برای انسان خوشبختی است؟ چهار صباح انسان عیاشی کند بعد به یک چنین عواقبی گرفتار بشود! اگر شراب را منع کردند نه از باب این است که تو را به سعادت می‌رسانده، بلکه از باب اینکه در همین دنیا هم تو را بدبخت می‌کند. قمار اگر حرام است نه اینکه چون تو را در دنیا خوشبخت می‌کند حرام است، بلکه چون در دنیا هم تو را بدبخت می‌کند. هرگناهی به این دلیل گناه است که انسان را از نظر جسمی یا روحی، فردی یا اجتماعی بدبخت می‌کند. غیبت چرا حرام است؟ چون تخم کینه پاشیدن در مردم و اجتماع است. جامعه اگر جامعه غیبت‌کن شد و همه دشمن یکدیگر شدند، به فرد هم دیگر خوش نمی‌گذرد. تهمت زدن برای چه حرام است؟ دروغ گفتن برای چه حرام است؟ و هر گناهی را که شما در نظر بگیرید به دلیل اینکه بدبخت‌کننده است حرام است نه به دلیل اینکه خوشبخت کننده در دنیاست و خدا مضایقه دارد- العیاذ بالله- که بنده‌اش هم در دنیا خوشبخت باشد هم در آخرت. اگر واقعاً خوشبختی دنیا باشد خوشبختی آخرت هم هست. خوشبختی واقعی خوشبختی دنیا و خوشبختی آخرت هردوست، با همدیگر توأم است. این است که ما می‌بینیم این مبلّغ بزرگ، این شیخ‌‏الانبیاء، نوح نمی‌آید به مردم بگوید که ای مردم! از این‌دو یکی را انتخاب کنید؛ برعکس، می‌گوید این راهی که من می‌گویم اگر آن را پیش بگیرید نه تنها آن عذاب‌هایی که در کمین شماست نخواهد آمد، نعمت‌های خدا از زمین و آسمان به شما رو می‌آورد. منطق قرآن این‏گونه است. وَ لَوْ انَّ اهْلَ الْقُری‏ امَنوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَیْهِمْ بَرَکاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْارْضِ(1)‏ اگر مردم اجتماعات و جماعت‌ها، مردم قریه‏‌ها {و به طور کلی‏} مردم ایمان و تقوا را پیش بگیرند برکت‌ها را از بالا و پایین بر این‌ها فرو می‏ریزیم، درهای برکت‌ها را از آسمان و زمین به روی آن‌ها می‌‏گشاییم. قرآن می‌گوید اگر ایمان و تقوا داشته باشید خدا ثروت و قدرت هم به شما می‌دهد. وَ لا تَهِنوا وَ لا تَحْزَنوا وَ انْتُمُ الْاعْلَوْنَ انْ کنْتُمْ مُؤْمِنینَ(2). پس بسیار غلط است که کسی در منطق تبلیغ خودش به آن شکل کلیسایی- به قول راسل- سخن بگوید که چاره‏‌ای نیست، یکی از این دو بیچارگی را باید متحمل شد: یا باید در دنیا بدبخت بود یا در آخرت؛ این که خیلی سخت است که انسان برای چهار روز دنیا بیاید بدبختی آخرت را متحمل بشود، پس چند روز {دنیا را با بدبختی می‌گذرانیم!} خیر، تقوا را باید داشت نه بدبختی. تقوا داشتن یعنی تحمل محرومیت های کوچک در همین دنیا برای {گریز از} محرومیت بزرگتر در همین دنیا، به این معنا که انسان اگر دورنگر نباشد نمی‌تواند در همین دنیا انسان باشد. ولی این معنایش تحمل بدبختی نیست؛ عین خوشبختی است.»(3) (1): سوره مبارکه اعراف، آیه 96 (2): سوره مبارکه آل عمران، آیه 139 (3): آشنایی با قرآن (شهید مطهری)، ج 9، ص 167 📚 سوره مبارکه نوح 🌐Website: alaba.ir 🆔Channel: @alaba_ir
| شماره 37 🔰 صلّی الله علیه و آله فرمودند: 🔻 خَمْسٌ لَسْتُ بِتَارِكِهِنَّ حَتَّى الْمَمَاتِ ... وَ تَسْلِيمِي عَلَى الصِّبْيَانِ لِتَكُونَ سُنَّةً مِنْ بَعْدِي‏‏‏‏ِ🔺 📌 پنج چیز است که تا لحظه مرگم آن ها را ترک نمی کنم ... 5- سلام کردنم بر کودکان؛ تا اینکه سنت و روشی برای بعد از من باشد. 📚 الخصال، ج 1، ص 272، ح 13 🌐Website: alaba.ir 🆔Channel: @alaba_ir