eitaa logo
البیان
11.3هزار دنبال‌کننده
858 عکس
194 ویدیو
72 فایل
بازتاب اندیشه های استاد آیت الله عبدالکریم فرحانی 📌 تبیین مکتب فقه الخمینی(ره) 📌 روش تحصیل در مسیر اجتهاد 📌 امتداد حکمت و تمدن نوین اسلامی 📌 اخلاق و معنویت ارتباط با ادمین: @admin_albayan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹گزارش تصویری ◾️مراسم احیای شب بیست و یکم 📍مشهد ؛ هیئت جوانان آستان قدس رضوی @albayann 👇👇👇
تقوای عامه و خاصه.mp3
931.7K
🎙 💠مراحل متفاوت تقوا بر اساس مراتب اسماء الهی 📌افتراق تقوای عامه و قلبی با تقوای خواص اهل معرفت 🔰استاد ایت الله فرحانی تبیین می کنند. @albayann
🏴 اعلام برنامه لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْر ➖مراسم سخنرانی و احیاء شب ۲۳ ماه مبارک رمضان 📍 مکان: تهران_ مهدیه امام حسن مجتبی علیه السلام 🎙با سخنرانی استاد آیت الله فرحانی @albayann
البیان
4⃣لیست مقالات شماره چهارم دوفصلنامه علمی تخصصی آفاق فقاهت به شرح ذیل می باشد: 🖋 بررسی نظریه شیخ ان
📖بررسی نظریه شیخ انصاری ره در حقیقه البیع بر مدار منطق اعتباریات 🖊 استاد آیت الله فرحانی @albayann
البیان
📖بررسی نظریه شیخ انصاری ره در حقیقه البیع بر مدار منطق اعتباریات 🖊 استاد آیت الله فرحانی @albayann
📄تبیین زوایای مقاله استاد در شماره چهارم با عنوان: بررسی نظریه شیخ انصاری(ره) در حقیقه البیع بر مدار منطق اعتباریات 🔰یکی از مهمترین ارکان معاملات در فقه، بیع است و فقهای شیعه با توجه به تلقی خود از حدود و صغور حقیقت بیع، تعریفی از آن ارائه داده اند.و تعریفی که مورد اتفاق فقها بوده است در نظر شیخ انصاری مورد قبول قرار نگرفته است. آیت الله فرحانی در این مقاله سعی دارند که علت این عدول را فارغ از نکات جانبی، نگاه شیخ به منطق اعتباریات و اعتباری بودن بیع میداند. لذا اساسا در اعطاء حد و تعریف از عنصر اعتباری همانند بیع، باید طبق ضوابط ادراکات اعتباری پیش رفت و نه ضوابط ادراکات حقیقی که بر مدار علیت میباشد. 🔶برشی از برخی توضیحات مقاله🔶 🔰جنــاب شــیخ اعظــم انصــاری در مقــام تعریــف بیــع بــی آنکــه مسـیر علـت مـادی و صـوری را دنبـال کننـد بوسـیله ی بازشناسـی حقیقـت انشـا و اعتبــار و ســاحت هــای اعتبــار تعریــف بیــع را بیــان نمــوده اســت. 🔰ضابطه خــاص امــور اعتبــاری عبــارت اســت از غرضــی کــه ســبب اعتبــار آن امــر اعتبــاری شــده اسـت. البتـه بایـد توجـه داشـت منظـور از غـرض در ایـن مقـام علـت غایـی نیسـت تـا اینکـه ایـراد صحیحـی وارد ایـد مبنـی بـر اینکـه بـا شـعار کنـار گذاشـتن منطـق علـی در ادراکات اعتبــاری دســت بــه طراحــی نوینــی زده انــد. 🔰نکتــه دیگری کــه در تعریــف امــور اعتبــاری قابــل ذکــر اســت، تفکیــک بیــن غایـات امـور اعتبـاری و ذات امـور اعتبـاری اسـت. پوشـیده نیسـت کـه خلـط ایـن دو در فقـه و اصـول آثـار نامطلوبـی بدنبـال داشـته اسـت. @albayann
💠عقدہ زبانی انبیاء و اولیاء 🔹اولیا نمی توانند مشاهدات خودشان را برای مردم بیان کنند . قرآن هم نازل شده ، متنزل شده است ، رسیده است به جایی که با این مردم دربند و در چاه ضلالت ، مخاطبه کند . 🔸دست و زبان پیغمبر اکرم هم بسته است ، نمی توانند آن را که واقعیت است برسانند مگر متنزل کنند ، تنزل بدهند . قرآن مراتب دارد ، هفت بطن یا هفتاد بطن از برای قرآن است ؛ از این بطون تنزل کرده است تا رسیده است به جایی که با ما می خواهد صحبت کند . خدا خودش را با شتر معرفی می کند :أَفَلَا يَنْظُرُونَ إِلَى الْإِبِلِ كَيْفَ خُلِقَتْ ؛ و این برای ما تاسف آور است که به همین موجودات نازل : به شمس ، به سماء ، به ارض ، به خود آدم (بخواهیم به خدا معرفت پیدا کنیم) 🔹زبان انبیا عقده داشته : ربِّ اشْرَحْ لي صَدري و یَسِّرْ لی أمری و احْلل عُقدةً مِنْ لساني ؛ عقده ها در زبانشان ، نه در قلبشان بوده است . نمی توانستند آنچه یافته اند آن طور که یافته اند بگویند ، گفتنی نبوده است . از این جهت با مثال با نظایر می خواستند چیزی به ما بفهمانند . 📌خوب وقتی که خدا با شتر معرفی بشود ، معلوم است که مرتبه ما چه مرتبه ای است ، مرتبه همان حیوان است ؛ و معرفتی که ما از آن پیدا می کنیم چه معرفتی است ، یک چیز بسیار ناقص است. 📚 تفسیر سوره حمد @albayann
📷گزارش صوتی و تصویری شب بیست و سوم ماه مبارك رمضان ١٤٤٣ 🎙سخنران: استاد آيت الله عبدالكريم فرحاني 📍تهران_مهديه امام حسن مجتبی علیه السلام @albayann 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻