eitaa logo
البیان
11.5هزار دنبال‌کننده
777 عکس
179 ویدیو
69 فایل
بازتاب اندیشه های استاد آیت الله عبدالکریم فرحانی 📌 تبیین مکتب فقه الخمینی(ره) 📌 روش تحصیل در مسیر اجتهاد 📌 امتداد حکمت و تمدن نوین اسلامی 📌 اخلاق و معنویت ارتباط با ادمین: @admin_albayan
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
26.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| ملت عزیزمان بدانند امروز چشم بسیاری از مردم دنیا به ایران است 🎥 مرور تصویری بیانات صبح امروز رهبر انقلاب پس از شرکت در انتخابات یازدهم اسفند ۱۴۰۲ 👏 ، ، 💻 Farsi.Khamenei.ir
🖊حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی اهم واجبات است. در میدان بودن جمع بین تکلیف ظاهری و باطنی است من توصیه می کنم باتقویت معنویت و بصیرت این شرایط را برای انقلاب اسلامی دریابید 🔰استاد آیت الله فرحانی صبح امروز در ساعات آغازین انتخابات ۱۱ اسفند ماه رأی خود را به صندوق انداختند @albayann
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 📌ماه شعبان ماه مهیا کردن انسان است برا ضیافت الله 🔰امام خمینی ره @albayann
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📸 تصاویر دیده‌نشده‌ای از مرحوم آیت‌‌الله امامی کاشانی در کنار رهبر انقلاب اسلامی 📝 رهبر انقلاب در پیام صبح امروز تاکید کردندکه آیت‌الله امامی کاشانی عالمی متقی و خدوم که منشا خدمت به نظام و کشور بود. 💻 Farsi.Khamenei.ir
🖊روایتی از عبدالسلام‌ ابن صالحی معروف (ابَوُالصّلت هَروی) نقل شده که در جمعه آخر ماه شعبان به خدمت حضرت امام رضا(ع) رسیدند و حضرت نیز سفارش هایی به او داشتند که متن این روایت بدین شرح است: 🔹«عَنْ عَبْدِ السَّلَامِ بْنِ صَالِحٍ الْهَرَوِیِّ قَالَ دَخَلْتُ عَلَی أَبِی الْحَسَنِ عَلِیِّ بْنِ مُوسَی الرِّضَا (ع) فِی آخِرِ جُمُعَةٍ مِنْ شَعْبَانَ فَقَالَ لِی: یَا أَبَا الصَّلْتِ إِنَّ شَعْبَانَ قَدْ مَضَی أَکْثَرُهُ وَ هَذَا آخِرُ جُمُعَةٍ مِنْهُ فَتَدَارَکْ فِیمَا بَقِیَ مِنْهُ تَقْصِیرَکَ فِیمَا مَضَی مِنْهُ وَ عَلَیْکَ بِالْإِقْبَالِ عَلَی مَا یَعْنِیکَ وَ تَرْکِ مَا لَا یَعْنِیکَ وَ أَکْثِرْ مِنَ الدُّعَاءِ وَ الِاسْتِغْفَارِ وَ تِلَاوَةِ الْقُرْآنِ وَ تُبْ إِلَی اللَّهِ مِنْ ذُنُوبِکَ لِیُقْبِلَ شَهْرُ اللَّهِ إِلَیْکَ وَ أَنْتَ مُخْلِصٌ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لَا تَدَعَنَّ أَمَانَةً فِی عُنُقِکَ إِلَّا أَدَّیْتَهَا وَ لَا فِی قَلْبِکَ حِقْداً عَلَی مُؤْمِنٍ إِلَّا نَزَعْتَهُ وَ لَا ذَنْباً أَنْتَ مُرْتَکِبُهُ إِلَّا قَلَعْتَ عَنْهُ وَ اتَّقِ اللَّهَ وَ تَوَکَّلْ عَلَیْهِ فِی سِرِّ أَمْرِکَ وَ عَلَانِیَتِکَ وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدْراً وَ أَکْثِرْ مِنْ أَنْ تَقُولَ فِیمَا بَقِیَ مِنْ هَذَا الشَّهْرِ اللَّهُمَّ إِنْ لَمْ تَکُنْ قَدْ غَفَرْتَ لَنَا فِی مَا مَضَی مِنْ شَعْبَانَ فَاغْفِرْ لَنَا فِیمَا بَقِیَ مِنْهُ فَإِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی یُعْتِقُ فِی هَذَا الشَّهْرِ رِقَاباً مِنَ النَّارِ لِحُرْمَةِ شَهْرِ رَمَضَان»‏. (۱) 🔸ابَوُالصّلت هَروی روایت کرده است که در جمعه آخر ماه شعبان به خدمت حضرت امام رضا (ع) رفتم. 📌حضرت فرمود: ای ابوالصَّلْت! بیشتر ماه شعبان رفت و این جمعه آخر آن است، پس جبران کن کوتاهی‌هایی را که در ایّام گذشته این ماه کردی، در آن چه از این ماه مانده است. بر تو باد به انجام آنچه به حال تو مفید است، دعا، استغفار و تلاوت قرآن را افزون کن و به سوی خدا از گناهان خود توبه کن تا وقتی ماه مبارک فرا رسید، خود را برای خدا خالص کرده باشی. امانتی بر گردن خود باقی مگذار مگر آنکه آن را ادا کنی و نیز در دلت کینه هیچ مؤمنی نباشد مگر اینکه آن را از دل بیرون کنی. ✏️تقوای الهی را پیشه کن و در پنهان و آشکار امور خود بر خدا توکل کن زیرا هرکه بر خدا توکّل کند خدا او را بس است و بسیار بخوان در بقیّه این ماه این دعا را: «اللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضی مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِیَ مِنْهُ؛ (خدایا اگر در آن قسمت از ماه شعبان که گذشته ما را نیامرزیده‌ای در آن قسمت که از این ماه مانده بیامرزمان». به درستی که حقّ تعالی در این ماه، بنده های بسیاری را از آتش جهنّم به حرمت ماه مبارک رمضان آزاد می‌ گرداند. 🖊همچنین در روایت دیگری از امام صادق (ع) در اهمیت روزهای آخر این ماه می‌فرماید: «مَنْ صَامَ ثَلَاثَةَ أَیَّامٍ مِنْ آخِرِ شَعْبَانَ وَ وَصَلَهَا بِشَهْرِ رَمَضَانَ کَتَبَ اللَّهُ لَهُ صَوْمَ شَهْرَیْنِ مُتَتَابِعَیْن»؛ (۲) هر کس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگیرد و به روزه ماه رمضان وصل کند خداوند ثواب روزه دو ماه پی در پی را برایش محسوب می‏‌کند. 📚۱- وسائل الشیعة، جلد۱۰، صفحه ۳۱۵. ۲- من لا یحضره الفقیه ج ۲ ، ص ۹۴ - امالی صدوق، ص۶۷۰ @albayann
InShot_۲۰۲۴۰۳۰۷_۱۳۴۳۳۷۷۰۸.jpg
3.5M
📚 شماره سیزدهم لوح پژوهشی مدرسه فقهی امیرالمؤمنین(علیه السلام) تحت عنوان «فرائد» منتشر شد. 📌این لوح که به صورت ماهیانه منتشر می شود، به دست نوشته های اساتید و طلاب مدرسه فقهی امیرالمومنین(ع) می پردازد. 📘ستون ها و عناوین مختلفی در این لوح مدنظر قرار گرفته است که در شماره سیزدهم خود، مطالبی با سه سر فصل نظریه خطابات قانونی، برهان صدیقین و معاملات به قصد فرار از دین ارائه شده است. 📖مطالب لوح شماره سیزدهم به شرح ذیل می باشد: 1⃣نسبت سنجی برهان صدیقین علامه طباطبایی با نظام اسماء امام خمینی تقریری از درس تفسیر آیت الله فرحانی 📌 به قلم حجةالاسلام حجت پورعبداللهی ؛ دانش پژوه مقطع خارج مدرسه فقهی امیرالمومنین علیه السلام 2⃣تاثیر نظریه خطابات قانونی در صحت معامله در فرض غیر مقدور بودن شرط ضمن عقد 📌به قلم حجه الاسلام محمد وحیدی نیا؛ دانش پژوه مقطع پایه دهم مدرسه فقهی امیرالمومنین علیه السلام 3️⃣بررسی فقهی و حقوقی معاملات به قصد فرار از دین 📌به قلم حجه الاسلام و المسلمین مهدی فرهنگ دلیر؛استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم 👈🏻علاقه مندان می توانند نسخه چاپ شده آن را جهت درج و‌ نصب در مدراس و اماکن علمی مختلف با مراجعه حضوری به معاونت پژوهش مدرسه تهیه نمایند. @albayann
✍ اثر جدید معاونت تنظیم و نشرآثار مدرسه فقهی امیرالمؤمنین(ع) منتشر شد 📘نظام ادبی از منظر علم اصول 🖊مولف : استاد آیت الله فرحانی ✍توضیحی پیرامون کتاب: 💠کتاب نظام ادبی از منظر علم اصول پیرو نظام اصولی امام خمینی(ره)، «وضع» مقام متفاوت تری نسبت به سایر مکاتب اصولی، پیدا می کند و گستره آن تا مباحثی چون «زبان شناسی» امتداد می یابد. 📌از رسالت این نظام، تعیین مرز حقیقت وضع از حقیقت تسمیه و استعمال است که به تعریفی ژرف از مقام وضع و استعمال و جایگاه مقام تسمیه می انجامد. بسط این ظرفیت با محوریت منطق اعتباریات و رعایت هویت جمعی علوم، ضمن ارزیابی بستر تولیدی نظریات مکاتب مختلف، روش شگرفی را بر پیمایش نظام اصولی تعریف می نماید. 🔹این اثر کوشیده است با ارزیابی مباحث مختلف بر اساس نظام معرفی شده، از روشی نو رونمایی کرده و مسیر سیر در مباحث علمی امام خمینی(ره) را هموار سازد. ✍مخاطبین محترم برای تهیه این اثر به سایت انتشارات البیان مراجه کنید 🆔https://albayan-nashr.ir/product/nezameadabi/ @albayann
توصیه برای تبلیغ ماه مبارک رمضان.mp3
288.5K
🎙 💠تبلیغ ماه رمضان نفس میخواهد... 📌توصیه استاد آیت الله فرحانی برای تبلیغ ماه مبارک رمضان @albayann
🖊رسولُ اللّهِ صلی‌الله علیه وآله : قالَ اللّهُ تباركَ و تعالى: كُلُّ عَمَلِ ابنِ آدَمَ هُو لَهُ، غَيرَ الصِّيامِ هُو لي و أنا أجزِي بهِ.  📌پيامبر خدا صلی‌الله علیه وآله :خداوند تبارك و تعالى فرمود : هر كارى كه فرزند آدم مى كند، از آنِ اوست، مگر روزه كه از من است و پاداش آن را من مى دهم 💠حلول ماه مبارک رمضان مبارک باد. @albayann
🖊با توجه به سوال بعضی از مخاطبین محترم کانال 📌کسانی که قصد پرداخت کفاره روزه های خود را دارند می توانند با هماهنگی با ادمین کانال حساب مبلغ آن توسط استاد و پرداخت آن را پیگیری نمایند آیدی ادمین کانال: 🆔@admin_albayan
استاد : 💠تا آدم خودش از جنس معنا نشود تبلیغش موثر نیست 📌ضیافت سفره قرآن و ادعیه در ماه مبارک رمضان انسان را اهل نفس میکند 🔶لذا فرقی نمیکند چه در تبلیغ چه در کار سیاسی انسان باید اهل نفس باشد و اگر اهل نفس نبود موثر نخواهد شد. @albayann
💠ماه مبارک رمضان را دریابیم 🔰استاد 🔹عزیزان من ماه مبارک رمضان را دریابیم عزیزان من لیله قدر را دریابیم عزیزان من سر عنوان ضیافت الهی تامل کنیم امام راحل میفرمودند خدای متعال درقرآن به همه صفاتش تجلی کرده است در روایت داریم:خداوند به موسی بن عمران خطاب میکنند در آخرالزمان افرادی هستند وقتی نگاهشان میکنم پرده حجاب نوری وجود ندارد اما تو را که نگاه می کنم در بهترین حالاتت هفتاد هزار حجاب نور است. این افراد چه مراقبه ای میکنند و چطور متوجه اند که ضیافت ضیافت الهی است. 👈🏻 حضرت امام به احمد آقا خطاب میکنند این را هدیه میکنم به تو که از نعمت جوانی برخورداری تا توانایی داری خودت را ... از کمیت زیاد اجتناب کنید ولی کیفیت کار را بالا ببرید کیفیت هم در قرآن نازل و قرآن صاعد است مسئولیت در برابر خون شهدا در مقابل امام و رهبری در مقابل مراجع و حوزه علمیه را فراموش نکنیم ،باید از مواضع و مبانی حقه شیعه دفاع کنیم 📚بیانات در آخر درس خارج فقه 1400.02.01 @albayann
💠 از مهمترين دعاها در شب و روز ماه رمضان ، دعا براى ولىّ امر، خليفه خداوند، باقيمانده از جانب خداوند بر روى زمين و حجت او بر مردمان و امام زمان - روح ما و تمامى جهانيان فدايش باد - مى‌باشد. و بايد در دعاى خود بگويد: 🔰«اللّهم أرنا فيه و في أهل بيته، و شيعته و رعيّته، و عامّته و خاصته ما يأمل، و في أعدائه ما يحذرون، و منّ علينا بطاعته و رضاه، و ألحقنا بشيعته المقرّبين، و أوليائه السابقين، و صلّ عليه و على آبائه الطاهرين، بجميع صلواتك يا أرحم الرّاحمين. 📚کتاب المراقبات میرزا جواد آقا ملکی @albayann
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 💠صحبت‌های شنیدنی امام خمینی(ره) درباره ماه مبارک رمضان 📌شما در ماه رمضان مهمان خداوند هستید و میزبان خداوند متعال است @albayann
🖊 تکراری بودن برخی مباحث در دروس حوزه، ریشه ها و آسیب ها ✍استاد آیت الله فرحانی: 💠یک آسیبی در بحث های آموزشی حوزه وجود دارد و آن این است که تکرار در بحث های آموزشی ما زیاد است. من از بحث خودمان مثال می زنم. ما الان میخواهیم صیغه نهی را شروع کنیم، (صیغه امر هم همینطور است). متاسفانه تقریبا سی چهل درصد مباحث در صیغه نهی را حتی بحث های مقطع خارج آن را در کتب سطح خوانده ایم. اما مجبوریم که در درس خارج، تکرار کنیم. 🔰استاد بزرگوارمان، حضرت آیت الله فاضل (ره) در درس خارجشان (که یک دوره کامل آن هزار و چهار صد - پانصد جلسه است) می فرمودند که "من در بیش از نصف این جلسات مجبورم کفایه را تکرار کنم". نصف این جلسات یعنی هفتصد، هشتصد جلسه تکراری. هفتصد، هشتصد جلسه تکرار برای حوزه ای که در سال تقریبا صد جلسه درسی دارد، معادل هشت سال تحصیلی است. پس تکرار یکی از مشکلات است. ⁉️چرا در برنامه آموزشی ما تکرار به وجود می آید؟ ریشه مساله تکرار این است که مثلا وقتی میخواهیم کفایه بخوانیم، اصول بخوانیم، سهم فلسفه را در اصول جدا نمی کنیم. وقتی جدا نمی کنیم، متوجه نمی شویم که این بحث اصولی ما متوقف بر این چهار تا مساله فلسفی است. ما اگر در جای خودش مثلا چهل تا مساله ای را که بحث های اصولی متوقف بر آنهاست، خوب یاد بگیریم کلی از تکرار ها حذف می شود. 📌مثلا در مبحث نواهی، برای بحث از «لاتفعل» باید زجر حقیقی و زجر اعتباری را بدانیم. در امر، بعث حقیقی و اعتباری را بدانیم. نسبت بعث را با اراده باید بدانیم. نسبت زجر را با اراده باید بدانیم. این چند مبحث، خودش اصولی نیست. اگر من در فلسفه این بعث حقیقی و بعث اعتباری را خوب یاد بگیرم. و زجر حقیقی و اعتباری را خوب یاد بگیریم و موجود را به حقیقی و اعتباری تقسیم کنیم و احکام موجود حقیقی را از احکام موجود اعتباری تفکیک کنیم، بعد که وارد بحث اصول میشوم، دیگر نیاز نیست که آن مباحث را تکرار کنیم. یا مثلا من الان بخواهم «لاتفعل» بگویم. «لاتفعل» مربوط به بحث معنای حرفی است. فرق معنای حرفی و معنای اسمی چیست؟ اگر در جای خودش من این مطلب را خوب یاد گرفتم که هیئات در مقابل مواد تکلیفشان چیست؟ دیگر لازم نیست وقتی به «افعل» می رسم، این مباحث را تکرار کنم. در مفاهیم هم بحث معنای حرفی، ثمره دارد. در آنجا بحث می شود که آیا می توان معنای حرفی را تقیید زد یا نه؟ قید به ماده می خورد یا به هیئت می خورد؟ هیئت قابل تقییداست یا قابل تقیید نیست؟ 🔶اصل مساله این است که باید بتوانیم حیث فلسفی این مطالب را تبیین کنیم. مثال دیگری از مبحث مفاهیم عرض کنم. همه بحث بر سر این مطلب است که آیا قید علت انحصاری است یا نه؟ تمام نکته آخوند در کفایه بر سر یک جمله است که آیا سنخ علت انحصاری با سنخ علت غیرانحصاری تفاوت دارد یا نه؟ در علیت تاثیری ندارد که علت منحصره باشد یا نباشد، و چون یک سنخ بیشتر نیست، اطلاق گیری امکان ندارد. لذا از همین جا آخوند مفاهیم را خراب کرده است. الان تمام مساله این است که شما بتوانید علیت را تصویر کنید. فرق علت انحصاری و علت غیر انحصاری را ببینید. 🔹عناصری در استنباط حکم خدا وجود دارد که به این عناصر، عناصر مشترکه گفته می شود که همان علم اصول است. دلیل حجیم شدن این علم اصول این است که سهم آن قواعد فلسفی موثر در علم اصول را در جای خودش رسیدگی نمی کنیم. 🔺اگر کسی این قواعد فلسفی موثر در علم اصول را در جای خودش یاد گرفت و بر آنها مسلط شد، وقتی وارد علم اصول می شود، دیگر لازم نیست که آنها را تکرار کند. تکرار کردنی که هم خودش مضر است و هم طلبه متوجه نمیشود به کجا رسید، چون اختیار مبنا نکرده است. 📅 درس خارج ۹۸/۶/۲۴ @albayann
014-فقه حکومتیضصض.mp3
1.17M
🎙 ⁉️حضرت امام(ره) چه نگاهی را وارد فقه کردند؟ ⁉️ابتکار ایشان در زمینه فقه سیاسی چه بوده است؟ ⁉️تفاوت حرکت امام با آنچه در زمان صفوی رخ داد در چیست؟ 🔰استاد آیت الله فرحانی پاسخ میدهند. @albayann
👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻 🔰آیت الله فرحانی: 🔹 فقه سیاسی و سابقه آن که بسیار عمیق و مستحکم است مربوط به انقلاب اسلامی نیست و آن چه را که امام به وجود آوردند و حرکت ایجاد کردند نظام سازی بر اساس این فقه است. 🔸 امام(ره) هم در حیث نظری نظام سازی و هم در بُعد ایجاد و تحقق این نظام پیش قدم بوده اند و در عمل و نظر توأماً یک نظام را ایجاد کرده اند. 🔺یکی از کارهای مهمی که امام(ره) انجام داده اند این است که مسئله مصلحت نظام را وارد فقه کرده اند و این کار را به روش و متد فقه جواهری انجام داده اند؛ ▪️مبنای ایشان به این صورت است که حکومت حکم اولی و مقدم برهمه احکام الهی است. طبق این مبنا آن موقع مصالحی که ناظر بر تحقق و حفظ حکومت است وارد نظام فقهی می شود و مبدأ بعضی از مباحث فقهی قرار می گیرد و امام(ره) الزامات این بینش را حاکم بر ابواب مختلف فقه نموده است. 👈🏻طبق این اندیشه و روش است که فقه می تواند وارد مرحله نظام سازی بشود و ما می توانیم فقه نظام اقتصادی یا نظام فرهنگی و نظام تربیتی داشته باشیم. حضرت امام(ره) این مطلب را در ذیل بحث حدیث لاضرر بحث می نمایند. @albayann
🔰آیت الله علامه طباطبایی رحمه الله علیه 🔹ماه مبارک رمضان تا صبح بیدار بودند. مقید بودند دعای سحر را با افراد خانواده بخوانند و پیش از ماه رمضان از همسایه ها اجازه می گرفتند که اگر برای سحر خواب ماندند آنها را بیدار کنند. ایشان در درس تفسیرشان فرموده بودند که من در طول عمرم تا به حال به یاد ندارم که شب های ماه رمضان را خوابیده باشم. 🔺 علامه حسن زاده آملی می نویسد: وقتی به حضور شریف علامه طباطبایی رحمه الله علیه تشرف حاصل کرده بودم و عرض حاجت نمودم، فرمود: آقا دعای سحر حضرت امام باقر علیه السلام را فراموش مکن که در آن جمال و جلال و عظمت و نور و رحمت و علم و شرف است و حرفی از حور و غلمان نیست. اگر بهشت شیرین است، بهشت آفرین شیرین تر است. 💠روزه اش را با بوسه بر ضریح مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها افطار می کردند. پیاده به حرم مشرف می شد و ضریح مقدس را می بوسید سپس به خانه برمی گشت و غذا می خورد. 📌شب های ماه مبارک در جاهایی که مجالس روضه بود شرکت می کرد و گاهی با تمام وجود گریه می کرد به طوری که بدنش می لرزید. @albayann
💠آخرین پیام نوروزی حضرت امام خمینی(ره) بسم الله الرحمن الرحیم‏ ‏‏یا مُقَلِّب الْقُلُوبِ والأبْصار یا مُدَبِّر الَلیلِ وَالنَّهار، یا مُحَوِّلَ الحَوْلِ والأحوال، حوّل حالَنا‏‎ ‎‏اِلی اَحْسَنِ الْحال.‏ ‏‏ ♻️ تحویل حال اِلی احسن الحال این است که ان شاءالله در این سال نو ما تغییرات روحی‏‎ ‎‏بدهیم، یعنی واقعاً تحول بر ایمان حاصل بشود. 📌و او به این است که همان طوری که سیرۀ‏‎ ‎‏انبیا از اول تا آخر بوده است که جنگ و صلحشان برای خدا بوده است، هیچ پیغمبری‏‎ ‎‏جنگ نکرد الاّ برای خدا و صلح نکرد الاّ برای خدا. ‏ ‏‏ 🔹و امسال نوروز ما بین دو عید واقع شده است: یکی عید سعید ولادت حضرت امام‏‎ ‎‏حسین ـ سلام الله علیه ـ که احیا کنندۀ دین اسلام بود از صدر اسلام تا آخر الزمان، و یکی‏‎ ‎‏هم عید 15 شعبان ولی عصر ـ ارواحنا له الفداء ـ که او تا ازل احیا می کند دین خدای‏‎ ‎‏تبارک و تعالی را. 🔸 و ما امیدواریم که ملت ما در این سال نو به طوری عمل بکند که سیرۀ‏‎ ‎‏انبیا بوده است. به طوری عمل بکند که سیرۀ اولیا بوده است. و عمده این است که هواهای‏‎ ‎‏نفس از بین برود. 👈🏻انسان در طول عمر مبتلای به این هوای نفس است که محتاج به‏‎ ‎‏ریاضت است. و من که گوینده ام موفق نشدم به این عمل. و من امیدوارم که ملت ایران و‏‎ ‎‏همۀ مسلمانان دنیا یک تحولی پیدا کنند در این سال نو که برای خدا کار کنند. برای سلطۀ‏‎ ‎‏خودشان نباشد. برای پیروزی خودشان نباشد. برای هواهای نفسانی نباشد. 🔆وخداوند‏‎ ‎‏ان شاءالله همه را توفیق بدهدکه درراه خدای تبارک وتعالی مجاهدت کنند.وان شاءالله این‏‎ ‎‏روز برهمه مبارک باشد، و خداوند همۀ مسلمین را با هم متفق کند در مقابل کفر جهانی. ‏ ‏‏والسلام علیکم و رحمة الله ‏ ‏ @albayann
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 هم‌اکنون؛ رهبر انقلاب در سخنرانی نوروزی ۱۴۰۳: 🎥 دشمن می‌خواهد شما را مأیوس کند شما بیش از او تلاش کنید برای شکوفایی امید در دل‌های جوانان 🔹️ بعضی از صداها را دشمن میخواهد به گوش‌ها نرسد، شما علی‌رغم دشمن این صداها را به گوش‌ها برسانید ✏️ اول فروردین ۱۴۰۳؛ حسینیه امام خمینی(ره) تهران 📲 پخش مستقیم👇 Farsi.Khamenei.ir/live
حضرت خدیجه.mp3
970.6K
🏴به مناسبت وفات أم المؤمنین حضرت خدیجه سلام الله علیها كانَ يُحِبُّ فـاطِمَةَ عليهاالسلام لاَِنَّها كانَتْ زاهِدَةً عابِدَةً... وَ لاَِنَّها كانَتْ تَذْكِرَةً لَهُ مِنْ خديجَةَ. ▪️پیامبر اکرم (ص)از نظر ارتباطی و عاطفی مدیون حضرت خدیجه(س) است. ▪️بیان دو نکته مهم از سیره این بانوی بزرگوار و توصیه ایشان به حضرت زهرا(سلام الله علیهما) 📌در بیان استاد آیت الله فرحانی @albayann