eitaa logo
البرهان
1.6هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
478 ویدیو
243 فایل
﷽ البرهان #دفاع‌از‌مکتب‌اهل‌بیت‌علیهم‌السلام و #پاسخ‌به‌شبهات‌اهل‌سنت‌و‌وهابیت مدیریت @aqesni_ya_abalhasan
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حامد کاشانی
تصاویر و ویدئوهای ضمیمه دعوت به مناظره
هدایت شده از حامد کاشانی
هدایت شده از حامد کاشانی
هدایت شده از حامد کاشانی
هدایت شده از حامد کاشانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 مناظره کارشناس شبکه حضرت ولی عصر (عج): جناب آقای شریفی کارشناس شبکه وهابی نور: جناب آقای سجودی ▫️ موضوع: 💢 خدای وهابیت 🗓 پنجشنبه 2 بهمن ماه، ساعت 22 ▪️ پخش ماهواره ای: ماهواره یاهست- فرکانس 12149 - جهت عمودی - سیمبل ریت 27500 ▪️ پخش اینترنتی: از طریق سایت شبکه به نشانی (www.valiasr-aj.tv) و همچنین اپلیکیشن شبکه حضرت ولی عصر (عج) 💠 شبکه جهانی حضرت ولی عصر (عج) 🌐 @valiasraj_tv
هدایت شده از حامد کاشانی
منبر تراز در عمومی ترین تریبون تشیع در محضر رهبر معظم انقلاب؛ فاطمیه ۹۹ چندی است که بیان پاکیزه و مؤدبانه‌ی معارف اصلی تشیع، دچار خرده‌گیری و حساسیت شده است و گویندگانی که سعی می‌کنند در چارچوب نظام و وحدت اسلامی از مبانی تشیّع دفاع کنند، یا روی منبر برای مردم عقایدشان را با استدلال تبیین نمایند، از جانب برخی منع شده و به انواع و اقسامِ اتهامات نوازش می‌شوند. دردا که این رفتارها به فرمایش و عمل ولی معظم فقیه مستند می‌گردد، در حالی که اگر به عمل ایشان توجه می‌شد و منبرهای تراز اساتید فن در حضور ایشان، مانند حجت الاسلام والمسلمین استاد رفیعی بررسی می‌گردید چنین گفته نمی‌شد. مثلاً برای یک نمونه در دو شب پایانی فاطمیه‌ی امسال (۱۳۹۹) در محضر رهبر معظم انقلاب جناب آقای رفیعی درباره‌ی فاطمیه و مسئله‌ی دفاع از حق سخنانی فرمودند که علاوه بر انتشار آنها در صفحات رسمی رهبر انقلاب، در رسانه‌ی ملی نیز پخش شده است. اوّلا سخنران محترم دفاع از حق را موضوع این دو شب قرار داده و تبیین مبانی مکتب اهل بیت علیهم السلام را به صورت استدلالی و با استناد به منابع عامه و نقد ایشان مطرح کردند. ثانیاً رویکرد ایجابی ایشان مزیّن به رویکرد سلبی و مقایسه‌ی جبهه‌ی حق و باطل و بیان حقّانیت حضرت امیرالمؤمنین سلام الله علیه و تبیین اعتقادی بودن فاطمیه و نه صرفاً تاریخی بودن آن گردیده بود (مثلاً شب دوم حدود دقیقه ۲۰) ثالثاً ایشان با ادب و احترام اما روشنگری، بسیاری از نکات مورد بحث در این زمینه‌ها را به وضوح مطرح کردند. از جمله: ایشان در شب اول حدود دقیقه ۳۱ در مصداق حق‌گریزان «انس بن مالک» را مطرح کرده، ایشان را برای کتمان غدیر در حضورِ امیرالمؤمنین صلوات الله علیه "دروغگو" شمردند، مبارزه‌ی حضرت صدیقه‌ طاهره سلام الله علیها را همه جانبه و تا پایان عمر بیان کرده و (حدود دقیقه ۳۸) به دفن شبانه برای مبارزه‌ی حضرت تا آخرین لحظه و بیان نظر مخالف خود استدلال کردند. ایشان در شب دوم، یکی از مصادیق مواجهه‌ی حق و باطل را "جنگ جمل" معرفی نموده (حدود دقیقه ۴) و جمله‌ی «حذیفه» که حضرت را "امیرالمؤمنینِ واقعی" خطاب کرده بود، بیان کردند (حدود دقیقه ۱۲)، و از این دست مطالب فراوان دیگری که در این دو شب مطرح گردید. و در دقایق پایانی شب دوم مطلب بسیار مهمی مطرح نموده روایت و درباره‌ی حضرت زهرا سلام الله علیها گفتند: «آن اعلام رسمی که کرد، عدم بیعت و اعلام رسمی که بر عدم رضایت کرد، فرمود: من از این جریانها راضی نیستم، می‌دانید که رضایت من هم ملاک است، دیشب هم روایت آن را خواندیم، در صحاح دو نوع است، اینطور آمده است که رضایت فاطمه رضایت پیامبر است، در کتابهای دیگر مانند «مستدرک حاکم» که دیشب خواندم اینطور است: «إنَّ الله یَغضَبُ لِغَضَبِها»، خشم و غضبِ ایشان با هم تنافی ندارد، محوریت دارد، هم خشمِ خدای متعال را دارد و هم خشمِ حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم را. این عبارت امام رضا صلوات الله علیه را تکمله قرار بدهم که فرمودند: «کَانَت لَنا أمٌ صَالِحَة، مَاتَت وَ هِیَ عَلَیهِمَا سَاخِطَة»، مادر ما با عدم رضایت از جریانهای حاکم بر مدینه از دنیا رفت، افرادی که این قضایا را آفریدند، و این جالب است که امام رضا علیه السلام فرمودند که رضایت ایشان به ما نرسیده است. امام این مطلب را میفرمایند که فرزندِ حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها هستند و اهل البیت هستند، ادری بما فی البیت هستند، ممکن است یک نفر بگوید شما خبر ندارید و بعد تمام شد، نه!» اگر سخنران، استاد رفیعی و مجلس، محضر رهبر انقلاب نبود، این سخنان (مخصوصا روایت امام رضا علیه السلام) و این مجلس را خلاف منویات رهبر معظّم انقلاب تلقّی می‌کردند و امیدوارم امروز نیز رهبری را ضدّ وحدت معرفی نکنند. @kashani1395
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در مدارس علمیه اهل سنت چه می گذرد؟؟ چرا چنین کسانی که در مملکت شیعه زندگی می کنند و از نعمت امنیت این مرز و بوم برخوردارند این چنین به تشویش اذهان عمومی پرداخته و به شیعیان اتهام شرک می زنند و باعث تفرقه در نظام اسلامی و رنجش میلیون ها مسلمان می شوند. از قوه فضائیه خواستاریم فورا نسبت به این مسئله ورود پیدا کند؟ توهین به عقاید میلیون ها ایرانی!!!! تا کی باید جاده وحدت یک طرفه باشد، لطفا قوه قضائیه ورود جدی در این ماجرا پیدا کند،و نگذارد به عقاید شیعیان جسارت شود. 🙏از همه عزیزان خواستاریم تا می توانند این کلیپ را نشر دهند تا مسئولین ذی ربط سریعا اقدام کنند و این مولوی هتاک که باعث شده است را مجازات نمایند. ✔وی را دعوت به مناظره علمی می کنیم، هزینه رفت و آمد و اسکان وی نیز با ما
فاطمیه امسال چقدر به یاد ماندنی شد فرار مکرّر در مکرّر علمای اهل سنت از مناظره با علمای شیعه راستش را بخواهید از این جماعت جز این انتظاری نیست، منطق این ها منطق قتل و غارت است نه منطق عقل و انسانیت اهل سنت یعنی طالبان،القاعده و داعش اگر یک درصد هم غیر از این تصور را دارید سخت در اشتباه هستید،تاریخ ۱۴۰۰ساله اسلام را مطالعه کنید خواهید فهمید که وحشی ترین مکتب در تمام ادیان جهان همین مکتب سقیفه است این مکتب همان گونه که بنیانش را برپایه خونریزی و دشمنی با اهل بیت پیامبر علیهم‌السلام بنا نهاده است،دوام آن را جز از راه قتل و خشونت نمی بیند. هیچ سهمی در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس نداشته اند،جز خیانت به شیعه با جاسوسی برای ساواک و مجاهدین خلق و سایر منافقین داخلی و خارجی(البته شاید یک سربازی به زور و اجبار برای جنگ رفته باشد اما اختیارا خیر)،آنوقت توقع دارند مسئولیت هم در ارکان این انقلاب داشته باشند. ان شاءالله مسئولین از خواب غفلت بیدار شده و حتی الامکان در هیچ نهادی به این جماعت تفرقه افکن و دشمن نظام اسلامی مسئولیتی محوّل نکنند. از دستگاه های امنیتی نیز خواهانیم جلوی تفرقه افکنی علمای اهل سنت را گرفته و به طور جدّ با آنان برخورد کنند.
✔تبریک به جناب آقای شریفی بابت پیروزی بسیار بسیار جذاب در این مناظره مناظره امشب با شبکه وهابی نور در موضوع خدای وهابیت برگزار شد 💥حتما ببینید💥 http://www.valiasr-aj.tv/mobile_showclip.php?idnews=3788
ابوالفضل برقعی کیست؟ – مرکز جهانی مستبصرین http://al-mostabserin.com/persian/646
✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: خدا می‌داند تعداد دعاها باید چقدر باشد تا مصلحت ظهور فراهم آید. ✨ قطعاً اگر کسانی در دعا جدی و راستگو باشند و به همّ و ناراحتی اهل‌بیت علیهم السلام مهموم، و به سرور آنان مستبشر باشند، مُبْصَراتی خواهند داشت و قطعاً مثل ما چشم بسته نیستند. ‌ 📚 در محضر بهجت، ج١، ص۱۱۸ ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت قدس‌سره ✅ @bahjat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوالات بی جواب از اهل سقیفه در موضوع شهادت حضرت زهراء سؤال۱: آیا حضرت زهراء، قصدتصرف مالی را داشت که حقش نبود؟
سؤال۱: آیا حضرت زهراء، قصدتصرف مالی را داشت که حقش نبود؟ • تردیدی نیست که سلام الله علیها، زمین‌های ، خمس فدک و تمامی زمین‌هایی که به صورت فیء به رسول‌خدا صلی الله علیه وآله رسیده بود را از طلب کرد: 3092 - حَدَّثَنَا عَبْدُ العَزِيزِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ، حَدَّثَنَا إِبْرَاهِيمُ بْنُ سَعْدٍ، عَنْ صَالِحٍ، عَنِ ابْنِ شِهَابٍ، قَالَ: أَخْبَرَنِي عُرْوَةُ بْنُ الزُّبَيْرِ، أَنَّ عَائِشَةَ أُمَّ المُؤْمِنِينَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا أَخْبَرَتْهُ، أَنَّ فَاطِمَةَ - عَلَيْهَا السَّلاَمُ - ابْنَةَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، سَأَلَتْ أَبَا بَكْرٍ الصِّدِّيقَ بَعْدَ وَفَاةِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، أَنْ يَقْسِمَ لَهَا مِيرَاثَهَا، مِمَّا تَرَكَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مِمَّا أَفَاءَ اللَّهُ عَلَيْهِ، 3093 - فَقَالَ لَهَا أَبُو بَكْرٍ: إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: «لاَ نُورَثُ، مَا تَرَكْنَا صَدَقَةٌ»، فَغَضِبَتْ فَاطِمَةُ بِنْتُ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَهَجَرَتْ أَبَا بَكْرٍ، فَلَمْ تَزَلْ مُهَاجِرَتَهُ حَتَّى تُوُفِّيَتْ صحيح البخاري، ج4، ص79. آیا این أموال حق حضرت زهرا بود یا خیر؟ اگر حق او بود، چرا ابوبکر آن را نداد و غصب کرد؟ اگر حقش نبود، باید مدعی شوید که او مدعی چیزی شده است که حق او نبوده است. و طبق روایات اهل‌سنت کسی چیز را ادعا کند که حقش نیست، جایگاهش جهنم است: مَنِ ادَّعَى مَا ليْسَ لَهُ فَلَيْسَ مِنَّا، وَلْيَتَبَوَّأْ مَقْعَدَهُ مِنَ النَّارِ. صحيح مسلم، ص47 وَقَوْلُهُ: - عَلَيْهِ السَّلَامُ - " مَنْ ادَّعَى مَا لَيْسَ لَهُ " يَدْخُلُ فِيهِ الدَّعَاوَى الْبَاطِلَةُ كُلُّهَا وَمِنْهَا: دَعْوَى الْمَالِ بِغَيْرِ حَقٍّ وَقَدْ جَعَلَ الْوَعِيدَ عَلَيْهِ بِالنَّارِ. ابن دقيق العيد إحكام الأحكام شرح عمدة الأحكام، ج2، ص209. آیا حضرت زهرا سلام الله علیها قصد به دست آوردن مالی را داشت که حق او نبود، یا ابوبکر میراث او را غصب کرده بود ؟
30.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سوالات بی جواب از اهل سقیفه در موضوع شهادت حضرت زهراء سوال۲: چرا پسر خطاب،خيبر را بين همسران رسول خدا تقسيم كرد؟
سوال۲: چرا پسر خطاب،خيبر را بين همسران رسول خدا تقسيم كرد؟ • سؤالات بی جواب از اهل سقیفه در موضوع شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها طبق روایات اهل‌سنت، رسول‌خدا صلی الله علیه وآله، أموال خیبر را بین بستگانش تقسیم می‌كرد. بعد از وفات آن حضرت، فاطمه زهرا سلام الله علیها و عباس پیش ابوبكر آمدند و علاوه بر فدك سهم خودشان از خیبر را هم درخواست كردند؛ اما ابوبكر ادعا كرده كه همه آن‌ها صدقه است: عَنْ عَائِشَةَ: أَنَّ فَاطِمَةَ وَالعَبَّاسَ عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ، أَتَيَا أَبَا بَكْرٍ يَلْتَمِسَانِ مِيرَاثَهُمَا مِنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَهُمَا حِينَئِذٍ يَطْلُبَانِ أَرْضَيْهِمَا مِنْ فَدَكَ، وَسَهْمَهُمَا مِنْ خَيْبَرَ. 6726 - فَقَالَ لَهُمَا أَبُو بَكْرٍ: سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ: «لاَ نُورَثُ، مَا تَرَكْنَا صَدَقَةٌ. صحيح البخاري (8/ 149) اما عمر بن خطاب، سهم همسران پیامبر صلی الله علیه وآله را به آن‌ها می‌داد و آن‌ها را مخیر كرده بود كه سهم شان را همان‌طور كه پیامبر تقسیم می‌كرد بگیرند، یا زمین و آب را كه عایشه و حفصه ، آب و زمین را انتخاب كردند. «فَلَمَّا وَلِيَ عُمَرُ قَسَمَ خَيْبَرَ، خَيَّرَ أَزْوَاجَ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنْ يُقْطِعَ لَهُنَّ الْأَرْضَ وَالْمَاءَ، أَوْ يَضْمَنَ لَهُنَّ الْأَوْسَاقَ كُلَّ عَامٍ، فَاخْتَلَفْنَ، فَمِنْهُنَّ مَنِ اخْتَارَ الْأَرْضَ وَالْمَاءَ، وَمِنْهُنَّ مَنِ اخْتَارَ الْأَوْسَاقَ كُلَّ عَامٍ، فَكَانَتْ عَائِشَةُ، وَحَفْصَةُ مِمَّنِ اخْتَارَتَا الْأَرْضَ وَالْمَاءَ». صحيح مسلم (3/ 1186) اگر همه أموال خیبر صدقه بود، چرا سهم عایشه و حفصه صدقه نبود؟ چرا فقط سهم اهل بیت علیهم السلام صدقه بود؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوالات بی جواب از اهل سقیفه در موضوع شهادت حضرت زهراء سوال۳:چرا پيامبراعظم حكم اختصاصی حضرت فاطمه را به ابوبكرگفت؟!
سؤال سوم: چرا رسول‌خدا صلی الله علیه وآله به خود حضرت زهرا سلام الله علیها نگفت من ارث نمی‌گذارم و همه اموالم صدقه است؟ وظیفه رسول‌خدا صلی‌الله علیه وآله ابلاغ وحی و رساندن حکم به مردم است. پس چرا حکمی که مختص حضرت زهرا سلام الله علیها بود را به او اعلام نکرد تا او مجبور نشود خلیفه را دروغگو خطاب کند؟ فخر الدین رازی از علمای مشهور اهل سقیفه،‌ این سؤال را از زبان شیعه نقل کرده؛ اما هیچ جوابی برای آن نیافته است: أَنَّ الْمُحْتَاجَ إِلَى مَعْرِفَةِ هَذِهِ الْمَسْأَلَةِ مَا كَانَ إِلَّا فَاطِمَةُ وَعَلِيٌّ وَالْعَبَّاسُ وَهَؤُلَاءِ كَانُوا مِنْ أَكَابِرِ الزُّهَّادِ وَالْعُلَمَاءِ وَأَهْلِ الدِّينِ، وَأَمَّا أَبُو بَكْرٍ فَإِنَّهُ مَا كَانَ مُحْتَاجًا إِلَى مَعْرِفَةِ هَذِهِ الْمَسْأَلَةِ الْبَتَّةَ، لأنه ما كان ممن يخطر بباله أنه يَرِثَ مِنَ الرَّسُولِ عَلَيْهِ الصَّلَاةُ وَالسَّلَامُ فَكَيْفَ يَلِيقُ بِالرَّسُولِ عَلَيْهِ الصَّلَاةُ وَالسَّلَامُ أَنْ يُبَلِّغَ هَذِهِ الْمَسْأَلَةَ إِلَى مَنْ لَا حَاجَةَ بِهِ إِلَيْهَا وَلَا يُبَلِّغَهَا إِلَى مَنْ لَهُ إِلَى مَعْرِفَتِهَا أَشَدُّ الْحَاجَّةِ. تفسير الرازي = مفاتيح الغيب أو التفسير الكبير، ج9، ص514 اگر رسول‌خدا صلی‌الله علیه وآله به ابوبکر واقعا چنین سخنی را گفته بود، چرا حضرت زهرا سلام الله علیها روایت او را نپذیرفت و او را تکذیب و تا آخر عمر با وی قهر کرد؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوالات بی جواب از اهل سقیفه در موضوع شهادت حضرت زهراء سوال۴:چرا همسران رسول‌خدا ارث بردند؟!
سوال۴:چرا همسران رسول‌خدا ارث بردند؟ • سؤالات بی جواب از اهل سقیفه در موضوع شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها سؤال چهارم: چرا همسران رسول‌خدا صلی الله عليه وآله ارث بردند؟ همسران رسول‌خدا صلی الله علیه وآله در حجره‌های خود تا آخر عمر ماندند و پس از وفات شان، این حجره‌ها به ورثه آن‌ها رسید؟ هیچ مستندی در منابع اهل‌سنت وجود ندارد که رسول‌خدا صلی الله علیه وآله این حجره ها را به همسرانش بخشیده باشد. چرا همسرانش از أموال رسول‌خدا ارث می‌برند؛ اما فرزندانش نمی‌برند؟ طبق گفته ابن تیمیه، این خانه‌ها بعد از وفات همسران به وارثان آن‌ها رسید و عمر بن عبد العزیز آن‌ها را خرید و به مسجد اضافه کرد: فَإِنَّ الْوَلِيدَ كَتَبَ إلَى نَائِبِهِ عُمَرَ بْنِ عَبْدِ الْعَزِيزِ أَنْ يَشْتَرِيَ الْحُجَرَ مِنْ مُلَّاكِهَا وَرَثَةِ أَزْوَاجِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَإِنَّهُنَّ كُنَّ قَدْ تُوُفِّينَ كُلُّهُنَّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُنَّ فَأَمَرَهُ أَنْ يَشْتَرِيَ الْحُجَرَ وَيَزِيدَهَا فِي الْمَسْجِدِ. ابن تيميه، مجموع الفتاوى، ج27، ص323.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوالات بی جواب از اهل سقیفه در موضوع شهادت حضرت زهراء سوال۵:چرا حضرت زهرا سلام الله عليها برای هميشه با ابوبكر قهر كرد؟
سوال۵:چرا حضرت زهرا سلام الله عليها برای هميشه با ابوبكر قهر كرد؟ • سوالات بی جواب از اهل سقیفه • سؤال پنجم: با این که قهر کردن با برادر مسلمان، بیش از سه روز جایز نیست؛ چرا حضرت زهرا سلام الله علیها برای همیشه با ابوبکر قهر کرد؟ طبق روایات صحیح بخاری، کسی حق ندارد با برادر مسلمانش بیش از سه روز قهر باشد: «وَلاَ يحِلُّ لِمُسْلِمٍ أَنْ يهْجُرَ أَخَاهُ فَوْقَ ثَلاَثِ لَيالٍ». صحیح البخاری، ج8، ص21. اما بخاری در روایت دیگری نقل کرده است که حضرت زهرا سلام الله علیها تا آخر عمر با ابوبکر قهر بود: فَغَضِبَتْ فَاطِمَةُ بِنْتُ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيهِ وَسَلَّمَ، فَهَجَرَتْ أَبَا بَکرٍ، فَلَمْ تَزَلْ مُهَاجِرَتَهُ حَتَّى تُوُفِّيتْ. صحیح البخاری، ج4، ص79. آیا سیده زنان اهل بهشت، به دستور رسول‌خدا صلی الله علیه وآله پایبند نبود و کار حرام انجام داد، یا ابوبکر را مصداق "برادر مسلمان" نمی‌دانست؟
29.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سوالات بی جواب از اهل سقیفه در موضوع شهادت حضرت زهراء سوال۶: چرا مردم از اميرمؤمنان رويگردان شدند؟
سوال۶: چرا مردم از اميرمؤمنان رويگردان شدند؟ • سؤالات بی جواب از اهل سقیفه در موضوع شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها سؤال ششم: امیرمؤمنان علیه السلام با صحابه چی کار کرده بود که از او رویگردان شدند؟ امیرمؤمنان علیه السلام در تمام نبردهای رسول‌خدا صلی الله علیه وآله پرچمدار آن حضرت بود. بدر، احد، خیبر، خندق، حنین و... اما چه شد که بعد از وفات رسول‌خدا صلی الله علیه وآله خانه نشین شد؟ چی شد که مردم بعد از وفات همسرش فاطمه زهرا سلام الله علیها از او روی می‌گرداند و بین مردم آن مقام و احترام سابق را نداشت؟ امیرمؤمنان علیه السلام با مردم مدینه چه کار کرده بود از او روی می‌گرداندند و آن احترام سابق را به او نمی‌گذاشتند؟ آيا اجبار بود كه حتما باید با ابوبكر بیعت كند؟