eitaa logo
از هر دری سخنی
607 دنبال‌کننده
21.2هزار عکس
6.5هزار ویدیو
420 فایل
آشفتگیه،بایدببخشید... ارتباط با مدیر @Behesht123
مشاهده در ایتا
دانلود
چرا زیر چشم‌‌ها تیره میشه؟ 👁 بی‌خوابی یا بدخوابی که یکی از دلایل شایع حلقه‌های تیره‌ زیر چشم هست. 👁 خستگی که باعث می‌شه رگ‌های خونی گشاد بشن و پوست ظریف ناحیه پلک‌ها، این رگ‌ها رو واضح‌تر نشون بده، خصوصاً زمانی که خستگی با استرس هم همراه باشه. 👁 داروها بعضی از قطره‌های چشمی باعث می‌شه رنگدانه‌های پوست اطراف چشم بیشتر بشن. 👁 رژیم غذایی نامتعادل، مصرف زیاد نمک یا مواد غذایی کافئین دار، مخصوصاً تو شب، باعث احتباس مایع و ظاهر شدن حلقه‌های تیره زیر چشم‌ها می‌شه. 👁 نور خورشید، زیاد قرار گرفتن زیر نور خورشید باعث تولید ملانین بیشتری میشه و نتیجه‌اش تیره شدن پایین چشم‌هاست. 👁 واکنش آلرژیک به یک ماده آرایشی مثل کانسیلرها یا خط چشم‌ها. 👁 دیگر آلرژی‌ها، آلرژی باعث ترشح هیستامین می‌شه و هیستامین هم گشادکننده‌ رگه، اگه خارش چشم داشته باشین و مدام اونا رو بمالید، ممکنه پای چشم‌هاتون تیره بشه. 👁 دیگر علت‌ها مثل تغییرات هورمونی یا افزایش سن، از طرفی کمبود آهن، درماتیت آتوپیک، اگزما و کاهش چربی اطراف چشم‌ها هم از علت‌های حلقه‌های تیره پای چشم هستن. @TebyanOnline @alfavayedolkoronaieh🌱
▪️ولخرجی در نور اعمال @Fars_Plus @alfavayedolkoronaieh🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید سردار : شناسنامه حاج جای مهر نداشت! حاج قاسم اگر بود باز هم رای میداد چون هدف او سربلندی ایران بود به پیروی از مکتب حاج قاسم برای سربلندی ایران رای میدهیم @tollabolkarimeh @alfavayedolkoronaieh🌱
📆۷خردادماه سال ۱۲۸۷ 🗓اکتشاف نفت در ایران 💠رهبرانقلاب ‼️اقتصاد نفتی یعنی تکیه‌ی اصلی به فروش نفت خام، این یکی از عیوب اساسی اقتصاد ما است؛ آن حرفی را که ۲۰سال قبل گفتم و بعضی از مسئولینِ دولتهای آن روز یک لبخندی زدند و از آن عبور کردند، گفتم ما بایستی به جایی برسیم که هروقت اراده کردیم بتوانیم درِ چاه‌های نفتمان را ببندیم؛ ای کاش میتوانستیم؛ و این ممکن است، این را بعید نباید دانست؛ حالا گفته میشود که مشتریها از دست میروند، نه، راه‌هایی برای همه‌ی اینها وجود دارد. ما اسیر نفت نباشیم؛ امروز ما اسیرِ نفتیم، ما توی مشت نفتیم؛ نفت هم دست ما نیست. تولیدش دست ما است، امّا قیمت گذاریش، امکان فروشش، تحریمش به دست دیگران است؛ ما در واقع اسیر نفتیم، ولی نفت باید اسیر ما باشد، نفت باید در اختیار ما باشد؛ نفت یک سرمایه‌ی ملّی است ما عادت کرده‌ایم که نفت را، این ذخیره‌ی ملّی را از زیر زمین میآوریم بیرون و بدون هیچ ارزش افزوده‌ای میفروشیم. خب اقلا ارزش افزوده برایش درست کنیم؛ اینها اشکالات اساسی ما است. ما بایستی وابستگی را روزبه‌روز به نفت کم کنیم! ۹۷/۳/۲ @Jahade_tabeini @alfavayedolkoronaieh🌱
🔴آمار کرونا جمعه 7 خرداد مبتلایان جدید: 10253 جان‌باختگان: 184 نفر @salamatbeman @alfavayedolkoronaieh🌱
یکی از ابزار قابل استفاده برای افرادی که در عرصه حدیث فعالیت دارند است. این سامانه توسط موسسه حضرت ولی‌عصر(عج) طراحی گردیده که در آن به جمع‌آوری اطلاعات ۱۴ هزار راوی احادیث پرداخته شده است. استفاده رایگان، سهولت در دسترسی، جامعیت، فضای کار آسان و ... از مزیتهای این سامانه است. لینک سامانه👈http://hoveyat.valiasr-aj.com/ @MaarefHadith
📌متن شبهه:👇 ترجمه حدیث پشت سر رهبری در سخنرانی 6 خرداد 1400: «حال "رعیت" نیکو نگردد جز آنگاه که والیان نیکو رفتار باشند» خامنه ای علناً مردم را رعیت قلمداد کرد. 📌 *پاسخ به شبهه*👇 😒 درک و منطق برخی افراد، تا همین اندازه که می بینید ضعیف و سست است. 💠 اولاً رعیّت، به خودی خود معنای بدی ندارد. در زبان عربی، به حاکم سیاسی، راعی یا والی می گویند و افراد جامعه رعیّت خوانده می شوند. این معنا شامل هر نوع حکومتی می شود. چه حکومت استبدادی و دیکتاتوری چه حکومت دموکراتیک. 📚 کتاب العین، ج2، ص240. 👈 اما این لفظ زمانی معنای منفی پیدا می کند که در جامعه ای، حاکم، مالک همه چیز باشد و مردم هیچ دارایی از خود نداشته و به نوعی نوکر و کاگر حاکم باشند. ⁉️ آیا گوینده این کلام، یعنی حضرت علی (علیه السلام)، مقصودشان از رعیّت در این حدیث معنای منفی آن بوده؟ حکومت حضرت علی (علیه السلام) از عادلانه ترین حکومت ها بود که هم مشروعیت الهی داشت و هم مقبولیت مردمی. در آن حکومت بر اساس احکام دین بر مردم حکومت می شد و حاکم، با خودکامگی و هوی و هوس بر مردم تسلّط نداشت. ✅ بنابراین، در اصل حدیث آن معنای منفی مدّ نظر نیست. حال چطور ادعا می شود که رهبری با نصب این حدیث معنای منفی را می خواهد القاء کند؟ 💠 ثانیاً، شما سخنان با صراحت رهبری را رها کرده اید و حدیث پشت سر ایشان را تفسیر به رأی می کنید؟ 🎙️ نمونه ای از بیانات ایشان را ببینید: 🟡 «هیچ‌کس در نظام اسلامى نباید مردم‌، رأى‌ مردم‌ و خواست مردم را انکار کند. حالا بعضى، رأى‌ مردم را پایه‌ى مشروعیّت میدانند؛ لااقل پایه‌ى اعمال مشروعیّت است. بدون آراءِ مردم، بدون حضور مردم و بدون تحقّق خواست مردم، خیمه‌ى نظام اسلامى، سرِپا نمیشود و نمیماند.»( ۱۳۷۸/۳/۱۴) 🟡 «در تفکّر دینى، اساس حاکمیّت دین و نفوذ دین و قدرت دین، تکیه‌ى به مردم است. تا مردم نخواهند، تا ایمان نداشته باشند، تا اعتقاد نداشته باشند، دین حاکم نمی­شود. ... در قانون اساسى،... همه‌ى مراکز قدرت هم، مستقیم یا غیر مستقیم با آراءِ مردم ارتباط دارند و مردم تعیین‌کننده و تصمیم‌گیرنده هستند و اگر مردم حکومتى را نخواهند، این حکومت در واقع پایه‌ى مشروعیت‌ خودش را از دست داده است.»(۱۳۷۷/۱۲/۴) ⁉️ آیا با وجود این تصریحات، می خواهدی القاء کنید که از منظر رهبری، مردم نوکر حکومت هستند؟؟!! ✅ اگر می خواهید نقش مردم در حکومت جمهوری اسلامی را بفهمید، باید به قانون اساسی مراجعه کنید. باید به سخنان با صراحت امام و رهبری مراجعه کنید. باید به تاریخ مشارکت این مردم در امور سیاسی مراجعه کنید. نه اینکه تفسیری توهّمی از یک حدیث را ملاک قرار دهید. -------------------------- @poorseshgar @alfavayedolkoronaieh🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 🔘تا جوان هستیم یار امام زمان باشیم، حتی اگر در حسرت ظهور، یاران دوران غیبتیم... ♦️امام على عليه السلام : ياران مهدى(عج) جوان اند؛ و كهن سالان در ميان آنان اندك اند... أصحابُ المَهدِيِّ شَبابٌ لا كُهولٌ فيهِم إلاّ مِثلَ كُحلِ العَينِ وَالمِلحِ فِي الزّادِ وَأقَلُّ الزّادِ المِلحُ 📚الغيبة للطوسي، ص476، ح501 🔷🔸💠🔸🔷 @astanqom @alfavayedolkoronaieh🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نوکری تا آخرین نَفَس سینه زنی مرحوم سید عبدالأمیر حکیم امام جماعت در آخرین لحظات عمر مرحوم سید عبدالامیر حکیم چند روز پیش بر اثر بیماری دعوت حق را لبیک گفت. @Fars_Plus @alfavayedolkoronaieh🌱
🔴 این انتخابات، فصلی ایجاد کرده برای انتخاب حقیقی‌تر؛ یعنی انتخابی که دوقطبی‌سازی دروغین در آن نباشد 🔴 انتخاباتی که رقابت تندِ جناحی و دوقطبی در آن باشد، نوعاً منجر به انتخاب صحیح نمی‌شود 🔴 دشمنان جمهوریت نظام، همان‌ها هستند که می‌گویند «اگر ما یک‌بار در انتخابات نباشیم، دیگر دموکراسی نیست!» 🔻علیرضا پناهیان در همایش مبلغین - ۱۴۰۰.۰۳.۰۵ - قسمت دوم ➖اتفاق خوبی که در این انتخابات افتاده این است که رقابت بین نامزدها، رقابت تند دوقطبی نیست. اگرچه رقابت بین برخی جریان‌های مختلف سیاسی هست. چرا این خوب است؟ برای اینکه انتخاباتی که رقابت تند جناحی و دوقطبی در آن باشد، نوعاً منجر به انتخاب صحیح نمی‌شود؛ به دلائل مختلف. ➖جناح‌کشی‌ سیاسی، دو قطبی‌سازی کاذب و دروغین، مثل دوقطبی اصلاح‌طلب و اصول‌گرا-که کاملاً دروغین است- موجب می‌شود هیچ‌وقت از مردم جامعه، رأی خوب بیرون نیاید. چون طرفداران هر دو جناح مجبورند به «مقبول‌ترین» فرد رأی بدهند نه لزوماً «شایسته‌ترین» فرد. ➖در صورتی که انتخابات، شدیداً دو قطبی شود، مردم برای پیروزی بر رقیب رأی می‌دهند نه بر اساس شایسته‌سالاری. خُب این چه طرز رأی‌دادن است؟ بگذارید مردم واقعاً تشخیص بدهند کدام فرد برای مدیریت کشور شایسته‌تر است؟ ➖این انتخابات یک فصلی را ایجاد کرده برای انتخاب حقیقی‌تر؛ یعنی انتخابی که دعواهای جناحی و دوقطبی‌سازی‌های کاذب و دروغین در آن نباشد. ➖هرچند اگر دعواهای انتخاباتی شدید باشد، نامزدها جنجال‌آفرینی می‌کنند و هیجان انتخابات بیشتر می‌شود، اما نوعاً انتخاب‌های خوبی را به‌دنبال نخواهد داشت. در هیجانات برآمده از منازعات تند انتخاباتی، هم رشد سیاسی اتفاق نمی‌افتد و هم معمولاً هر کسی بیشتر دیگران و یا نظام را تخریب کند، رأی می‌آورد، نه کسی که توان بیشتری برای حل مشکلات دارد. ➖متاسفانه برخی افراد دلسوز هم می‌گویند که الان انتخابات رقابتی نیست! درحالی‌که واقعاً رقابت بین افراد دارای سلایق مختلف هست. بله، برخی جریان‌ها نماینده در بین کاندیداها ندارند که باید به فکر می‌بودند و اشخاص واجد صلاحیت‌های اولیه را وارد انتخابات می‌کردند. ➖بله؛ این‌بار رقابت بین جناح‌های کاذب، و بین کسانی که می‌خواهند با اغواگری و تخریب در مناظرات شرکت کنند، وجود ندارد، اما باز هم اختلاف نظر بین نامزدها و اختلاف بین مشیِ مدیریتی آنها به‌طور جدی وجود دارد. ➖اگر ما بدون این دوقطبی‌های کاذب و هیجان‌های تند جناحی، و علی‌رغم عملیات روانی دشمن، یک انتخابات پرشور داشته باشیم برای ایجاد تحول در جامعه، واقعاً بُرد کرده‌ایم و مردم پیروز شده‌اند. ➖این‌بار رقیب اصلی همه نامزدها، دشمنان انتخابات هستند که می‌خواهند به بهانۀ نبود رقابت شدید و تندِ دوقطبی، مردم را از شرکت در انتخابات دلسرد کنند. دشمنان جمهوریت نظام همان‌ها هستند که می‌گویند اگر ما یک‌بار در انتخابات نباشیم دیگر دمکراسی نیست. ➖همه می‌دانند اینهایی که فریادشان درآمده است که «وای جمهوریت نظام از بین رفت!»، نامزدهای مورد نظرشان که تایید صلاحیت نشدند، در نظرسنجی‌ها مجموعاً ده درصد آراء را هم ندارند. @Panahian_ir @alfavayedolkoronaieh🌱
❌❌ عزیزان انقلابی و مذهبی ، خواهشا به جای نقد رقیب ، دروغ پخش نکند ❌❌ 👈 این عکس دروغ است ✅ نه تنها آقای رفسنجانی ، دائی آقای نیست ، بلکه هیچ نسبتی هم با یکدیگر ندارند. 👈👈 چرا داریم اشتباهات سال 96 را تکرار می کنیم؟ چرا داریم به جای نقد علمی و مستند و با مدرک ، دروغ و تخریب را جایگزین می کنیم؟ 👈 اقا نفرمود شاخصه یک انقلابی ، داشتن هست ؟ این هست رعایت تقوا ؟؟؟ نشر یک دروغ حتی بدون ذره ای تحقیق !!! ✳️ باور کنید می شود علمی و مستند هم نقد کرد و نیازی به این دروغ بازی ها نیست 👈 خود آقای همتی در مرداد ماه سال 98 ، این انتساب را تکذیب کردند ، نه الان ، اینجا را بخوانید ⬅️ یعنی هرچیزی علیه رقیب شنیدیم، سریع آن را نشر ندهیم ! 👌 درضمن مگر انتساب فامیلی با کسی ، دلیل بر نقد اوست؟؟؟ این است نقد علمی و روشنگری مطلوب انقلابی؟؟؟ @ma_va_o
🔻 انتشار برای اولین بار 🔰شرح‌حدیث | از جدل بیهوده و و عیب‌جویی و طعنه‌زنی پرهیز کنیم 🔹يا اَباذَرٍّ! لا تَكُن‏ عَيّاباً وَ لا مَدّاحاً وَ لا طَعّاناً وَ لا مُمارياً. 🔸پیامبر (ص) به اباذر فرمود: ای اباذر! عیب‌جوی این و آن نباش! که مدام انسان این و آن را تعییب کند، عیب این را بگیرد، عیب آن را بگیرد، عیب آن [دیگری] را بگیرد عیّاب یعنی کثیرالتّعییب؛ بعضی‌ها این جور هستند دیگر؛ مرتّباً در فکر این هستند که یک عیبی از کسی پیدا کنند و آن را ذکر کنند... 🔸نقطه‌ی مقابلش هم این است: مدّاحِ این و آن نباش! همین طور مدام تعریفهای زیادی، بیش ‌از حد؛ این هم مَنهی (نهش شده) است در این روایت. مدح زیادی هم همین جور است، حالا یک وقت انسان منصفانه در مقامی که لازم است تمجیدی از کسی میکند امّا اینکه همین طور مدام مدح یکی را بکند یا مدح همه را بکند یا مبالغه‌آمیز درباره‌ی کسی حرف بزند و مدح بکند، ممنوع است؛ بخصوص مدح صاحبان قدرت و ثروت که عیب آن و زشتی آن خیلی بیشتر هم هست. 🔸طعنه‌زن به این و آن [نباش]. طعنه‌زنی غیر از عیب‌جویی است. کارهای افراد را طعنه میزند، یک چیزی را در یک کسی مستمسک قرار میدهد. می‌بینیم دیگر این روزها طعنه زدن به این و آن متأسّفانه رایج است بخصوص در این مطبوعات و روزنامه‌ها و مانند اینها. یک کسی یک حرفی زده که مثلاً یک‌ خرده‌ای به نظر مبالغه‌آمیز می‌آید؛ این را به یک شکلی، [مثلاً] مسخره‌آمیز تیتر کنند در روزنامه و بزرگ کنند. 🔸️ و اهل جدل هم نباش. «ممارات» یعنی مجادله کردن، مباحثه‌های بیخودی؛ سر یک چیزی کوچکی یا بحث علمی یا بحث غیر علمی مدام سر و کله زدن و مدام بحث کردن و مدام استدلال کردن و مانند اینها. خب همه‌ی حرفهای دنیا را میشود یک دلیلی برایش ذکر کرد، و بر همه‌ی دلیلهای دنیا هم میشود یک اشکالی ــ وارد یا ناوارد ــ وارد کرد؛ این [یکی] به آن اشکال کند، آن به این اشکال کند؛ تمام‌شدنی نیست. ۱۳۸۵/۵/۱۵ ▪️شرح حدیث اخلاق توسط رهبر انقلاب در جلسه درس خارج فقه 🔍 مطالعه شماره جدید نشریه خط حزب الله👇 https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=47940
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
السلام علیک یا امیر المومنین❤️ @alfavayedolkoronaieh🌱