eitaa logo
از هر دری سخنی
573 دنبال‌کننده
22.6هزار عکس
7.2هزار ویدیو
428 فایل
آشفتگیه،بایدببخشید... ارتباط با مدیر @Behesht123
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از انجمن قرآن پژوهی قم
دانشکده علوم و معارف قرآن(دانشگاه ادیان و مذاهب) با همکاری انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه قم و دیگر مراکز علمی قرآنی کشور به مناسبت ایام اربعین 🏴 برگزار می کند: علمی_پژوهشی با موضوع: 📚 گونه شناسی مطالعات حوزه قرآن و امام حسین (ع) 🎙 ارائه دهنده:🔰 حجت الاسلام سید علی اصغر علوی (پژوهشگر و مؤلف حوزه معارف عاشورایی و عضو انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم) 🕰 زمان: چهارشنبه ۱ شهریور، ساعت ۹:۳۰ 🏠 مکان: دانشگاه ادیان و مذاهب (شعبه دارالحدیث) طبقه دوم، سالن کلینی ✅ انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه قم https://eitaa.com/joinchat/1275199644C6e63ba7022
به نگهبانی دل مشغولم! @nafahat_graphic @alfavayedolkoronaieh🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میگه ۲۸ مرداد کودتا نبود! باشه، اسمش رو هر چی دوست داری بذار. ولی جریان رو ببین چی بوده... مناظره جالب دکتر داریوش رحمانیان با دکتر غنی نژاد در مورد مسئله ایی مهم در تاریخ معاصر ایران! 🏴 @Roshangari_ir @alfavayedolkoronaieh🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌شهادت امام حسن(ع)، ۷ صفر یا ۲۸صفر؟ پاسخ: ۲۸ صفر تاریخ دقیق امام مجتبی علیه السلام بوده و ۷ صفر امام علیه السلام است. 📌چند سالی است که عده ای به تبعیت از سنت های مردم ، ۷صفر را در روز شهادت امام علیه السلام اعلام کرده و مراسم عزا می گیرند و حال آنکه قول مشهور و معتبر، شهادت آن حضرت در است. بنابراین، برای پاسخ به این نکته که دیدگاه آنان ضعیف است چند نکته قابل بررسی است: ✅بررسی اقوال: ◀️بسیاری از محدثان و مورخان قدیم و جدید شیعه، ۲۸ را ماه شهادت امام معرفی کرده اند. ◀️برای اولین بار مکی عاملی( معروف به ) از علمای قرن۸ نظریه را مطرح کرده است. در سند این روایت کسی وجود نداشته و عبارت قیل آمده است؛ بنابراین، این روایت ضعف سندی دارد. ◀️گزارش دیگری که مستند قائلان به ۷ صفر است، از کتابی با عنوان تواریخ الائمه الاثنی عشر، به یکی از علمای (۴ امامی) به نام بن ابراهیم رسی از علمای قرن۳ است. در بررسی های انجام شده، انتساب این روایت و این کتاب مختصر با عنوان موجز به قاسم درست نیست. ◀️لازم به ذکر است که رسی متوفی 246قمری است. جالب آنکه قاسم، شهادت امام علیه السلام را در سال 260 ذکر کرده است، اما وی در این تاریخ(260ق) زنده نبوده است تا امام را گزارش کند، پس چگونه تاریخ شهادت امام (ع) را نوشته است؟ ◀️لازم به ذکر است که بخش انتهایی کتاب یعنی زندگانی اهل بیت(ع) در نسخه قدیمی نیست و این بخش بعدها اضافه شده است. ◀️هیچ یک از علمای بزرگ شیعه مانند شیخ ، ، و دیگران گزارش 7 صفر را نقل نکرده اند و گویا چنین گزارشی نبوده یا اعتبار آن را نپذیرفته اند. بلکه همگی بر ۲۸ صفر اتفاق دارند. ◀️گزارش نیز بر فرض پذیرش، بدون سند و است. یعنی گوینده آن مشخص نیست. لذا قابل اعتماد نیست. ◀️در منابع متقدم و معاصرشیعه، اخبار شهادت امام حسن(ع) در ۲۸ صفر مورد توجه بوده است چنانکه و قمی ۲۸ صفر را صحيح و معتبر می دانند. ◀️نکته دیگر آنکه منابعی چون اگرچه گزارش۷صفر را از شهید اول نقل کرده اند، اما گزارش ۲۸صفر را پذیرفته اند. 📌نکته دیگر آنکه در تعدادی از منابع تاربخی و حدیثی همانند: طبرسی در اعلام الوری، فتال نیشابوری در روضه الواعضین، فاضل حموی در انیس المومنين و شیهد اول در الدروس الشرعیه و شیخ عباس قمی در وقایع الایام، ۷صفر را روز امام علیه السلام نقل کرده اند. حال چگونه برخی روایت ۷صفر درباره شهادت را از می پذیرند ولی روایت ولادت امام کاظم علیه السلام در ۷صفر را از او نمی پذیرند و می گویند شاه دستور داده که روایت ولادت جعل شود، اما این روایت مال قبل از عصر ناصرالدین شاه است. 📚برای مطالعه بیشتر ر.ک: بررسی و نقد گزارشهاي تاریخ شهادت امام مجتبی علیه السلام، فصلنامه تاریخ اسلام، شماره ۳و۴، . 💠 : به نظر می رسد ۷صفر شهادت امام حسن(ع) نیست و همان ۲۸ صفر صحیح است. البته نظر تحقیقی بنده آن است که ۷ صفر امام کاظم علیه السلام است. @ahlebait110 @alfavayedolkoronaieh🌱
هدایت شده از تنها علاج
گونه شناسی مطالعات حوزه قرآن و امام حسین.3gpp
44.84M
علمی_پژوهشی با موضوع: 📚 گونه شناسی مطالعات حوزه قرآن و امام حسین (ع) 🎙 ارائه دهنده:🔰 حجت الاسلام سید علی اصغر علوی (پژوهشگر و مؤلف حوزه معارف عاشورایی و عضو انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم) به همت دانشکده علوم و معارف قرآن (دانشگاه ادیان و مذاهب) با همکاری انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه قم و دیگر مراکز علمی قرآنی کشور 🕰 زمان: چهارشنبه ۱ شهریور۱۴۰۲ 🏠 مکان: دانشگاه ادیان و مذاهب (شعبه دارالحدیث) @tanharlaj
هدایت شده از تنها علاج
ترجمه مختصر نشست گونه های مطالعات قرآن و امام حسین.3gpp
8.39M
ترجمه مختصر نشست به زبان عربی 🎙دکتر عبدالله زاده 🕰 زمان: چهارشنبه ۱ شهریور۱۴۰۲ 🏠 مکان: دانشگاه ادیان و مذاهب (شعبه دارالحدیث) @tanharlaj
*مثبت نما ۱۴۰۲/۰۶/۰۱* *بررسی اهم اخبار خوب و امیدوارکننده در ۲۴ ساعت گذشته* 🟢 *زیر ساخت و خدمات عمومی :* 1. افتتاح بیمارستان فوق تخصصی کودکان همدان در هفته دولت https://www.farsnews.ir/news/14020601000154 2. کاهش ۵۰ درصدی هزینه رومینگ و افزایش نقاط ارائه اینترنت رایگان در اربعین ۱۴۰۲ https://www.irna.ir/news/85207760 3. افروختن مشعل گاز ۸۸ روستا در خراسان‌شمالی https://www.irna.ir/news/85207912 4. گازرسانی به ۳۵۲ روستای لرستان در دولت سیزدهم https://www.irna.ir/news/85207664 5. بهره مندی ۶۳ روستای لرستان از نعمت آب آشامیدنی سالم https://www.irna.ir/news/85207791 🟢 *علم و فناوری :* 1. تولید کیتی که درمان سرطان را شخصی می‌کند https://www.mehrnews.com/news/5868322 2. رونمایی از پهپاد پرسه زن سینا https://www.mehrnews.com/news/5868046 3. بومی‌سازی دستگاه حفاری مغزه‌گیری تمام هیدرولیک برای نخستین بار در کشور https://www.isna.ir/news/1402060100438 4. ارتقای امنیت اماکن با سامانه ایرانی مبتنی‌بر اینترنت اشیا https://ana.press/fa/news/864698 🟢 *کشاورزی، صنعت و تجارت :* 1. راه اندازی سامانه صدور مجوز کسب و کار حوزه شیلات و کشاورزی در قشم https://www.irna.ir/news/85207533 2. رشد ۶۲ درصدی تولید اتان در پالایشگاه گاز ایلام https://www.irna.ir/news/85207882 3. بهره برداری از ۱۰۵ پروژه کشاورزی در آذربایجان غربی https://www.irna.ir/news/85207952 🟢 *مسکن و اشتغال :* 1. بهره برداری از ۳۵۰ واحد مسکن ملی در استان اردبیل https://www.irna.ir/news/85207528 2. ایجاد ۲ هزار شغل ثمره بهره‌برداری از طرح‌های صنعتی سمنان https://www.irna.ir/news/85207751 3. ایجاد ۲۸۷ شغل جدید در بخش میراث فرهنگی خراسان جنوبی https://www.irna.ir/news/85207902 @alfavayedolkoronaieh🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از تنها علاج
✳️ جدیدترین کتاب سید علی اصغر علوی را خوندی؟ 🔆تخفیف ۳۰ درصد برای تهیه کتاب از سایت انتشارات سدید ⚜فقط تا ۲۴ ساعت با استفاده از کد Arbaein1445 🔻لینک خرید: https://b2n.ir/g58065 @tanhaelaj
@shere_aeini حُسن شرح خصائل حسن است ماه؛ عکس شمایل حسن است چون کرم لطف کامل حسن است هرکه شاه است سائل حسن است با حسن من نمانده‌ام تنها پس نماندم به‌وقت غم تنها او کریم است؟ نه، کرم تنها کار خدام منزل حسن است شد نثارش درود هر شیعه جود او شد به سود هر شیعه شک‌ندارم وجود هر شیعه همه از باقی گِل حسن است در معانی و در بیان خدا شد زبان حسن زبان خدا معجزات پیمبران خدا قطره‌ای از فضائل حسن است در کرامت به شهرت غایی تا رسیده به عالم آرایی تازه گفتند؛ حاتم طایی از گدایان کاهل حسن است این نه تنها کلام من باشد حرف ما حرف پنج‌تن باشد قبله جایی‌ست که حسن باشد کعبه هم سخت مایل حسن است هرکه آمد به عرصه‌ی پیکار در نهایت گذاشت پا به فرار چاره‌ی‌فتنه‌ی‌جمل این‌بار حکمی از تیغ عادل حسن است هرکسی باحسن در افتاده نسل او تا ابد ور افتاده هرچه برخاک پیکر افتاده بر سرش مهر باطل حسن است کاردشمن مقابلش شد لنگ سرشان بعد مرگ خورد به سنگ آخرکار هرکسی در جنگ سجده‌کردن مقابل حسن است خوش‌به‌حال وصال و اشعارش که به عشق تو بسته شد بارش فاطمه می‌شود خریدارش شاعری را که مقبل حسن است گرچه از دوستان محن دارد در دلش غصه‌ای کهن دارد در نمازش زره به تن دارد "غربت" اوج مقاتل حسن است از زمانه چه‌زود سیرشده بی‌سبب نیست گوشه‌گیر شده درجوانی اگر که پیر شده داغ یک کوچه دردل حسن است در مدینه غریب بود ولی... درد او بی‌طبیب بود ولی... همسرش نانجیب بود ولی... در و دیوار قاتل حسن است. 🔸شاعر: ____________ @alfavayedolkoronaieh🌱
روز پزشک رو به رقیب سرسخت پزشکا و تجویز همه فن حریف مادران ایرانی یعنی چای‌ نبات تبریک میگم.... @alfavayedolkoronaieh🌱
🔺مذهبی صورتی یعنی چه؟ 🔹اولین بار اوایل سال گذشته بود که یکی از فعالان اینستاگرامی بحثی رو کلید زد با عنوان «» و با این عبارت انتقاد می‌کرد به بلاگرهایی که هم مجبه‌ان هم خودنمایی و تبرج می‌کنن. از نظر ایشون؛ دینداری صورتی یعنی دینی که منعطفه، یعنی دینی که می‌تونه مطابق با سلیقه‌ی تو کم و زیاد بشه، دینی که هرچی ازش بِکنی و دور بندازی؛ جیک‌شم در نمیاد. دینی که مهربونه و همه جوره باهات راه میاد.🧐 🔹مثلا از دین، هیئت و امام زاده رو نگه داری؛ حجاب و حیا رو بندازی دور. یا حجاب رو نگه داری و تبدیلش کنی به مد و حجاب‌استایل ولی «حریم محرم و نامحرم» رو بذاری زیر پات.☹️ 🔸ایشون می‌گفت؛👇 دینداری صورتی، یعنی اینکه از دین برای توجیه کارهای خودت استفاده کنی. دین رو به خدمت بگیری برای خودت. 🔹خب تا اینجا بحث، خیلی بحث قشنگی بود انصافا درست بود. 🍃👌 حالا هرچی اسمش رو بذاریم؛ دین‌داری صورتی، دین‌داری گزینشی، دین‌داری سلیقه‌ای و...🌱 ✅ بله! نمیشه یه دختری محجبه باشه ولی حیا رو ببوسه بذاره کنار و تصاویر اون‌چنانی از خودش توی پیجش بذاره. نمیشه یه پسری مذهبی باشه ولی رابطه‌ی گرم و راحتی با نامحرم داشته باشه و... کلا نمیشه دین رو گزینشی خواست.❌ در دایره‌ی وسیع‌تر مثلا نمیشه نماز بخونی و هیئت بری ولی سلامت جامعه‌ی اسلامی برات مهم نباشه. نمیشه هیئتی باشی ولی نماز نخونی، نمیشه نماز بخونی ولی نهی از منکر نکنی و...⛔️ 🔻تا اینکه دو ماه بعد عبارت «» از توییتر سر درآورد و اینقدر دست به دست چرخید تا اصطلاحا شد. تو همین دست به دست شدنه، کم‌کم مفهومی که نفر اول براش ساخته بود تغییر کرد و معنای مبهمِ جدیدی گرفت. هرکی می‌خواست یکی دیگه رو نقد کنه اولش می‌گفت تو یه مذهبی صورتی هستی و بعد حرفشو می‌زد. ⚠️ الان چی شده؟ الان این عبارت تبدیل شده به یه برچسب، به یه چوب. یعنی چی؟ یعنی الان توی فضای مجازی، هر مذهبی‌ای بخواد یه مذهبی دیگه رو ساکت کنه و تو سرش بزنه، میگی تو صورتی پس هیچی نگو! ⁉️ 🔹مثلا خانمه مذهبیه، اهل نماز و مسجد و روضه است؛ پوششش هم مانتوئه. خب مانتو نه خلاف شرعه نه خلاف عرف. حالا یه عده هستن در مواجهه با چنین شخصی سریع یه برچسب « صورتی» می‌چسبونن رو پیشونیش، میگن برو کنار تو مذهبی واقعی نیستی...📿 🔹مثلا یکی با ظاهر مذهبی سطل ماست میزنه رو سر بدحجابه. بقیه بهش میگن آقا نکن این رفتارت شرعی نیست؛ 🚫 یه عده هستن سریع برچسب مذهبی صورتی رو می‌چسبونن درِ دهن اونی که این نقد رو کرده میگن ساکت شو، تو اگه واقعا مذهبی هستی وقتی به یه محجبه فحش میدن بیا حرف بزن. بابا خب چه ربطی داره، الان موضوع صحبت من سطل ماسته‼️ 🔻یه دوستی میگه ویدیوهای کشف حجاب رو به اسم نهی از منکر اینقدر منتشر نکنین، خب اینکه حرف یه شخص نیست، حرف دینه، حرف شرعه🔻 ولی یه عده هستن با چوبِ مذهبی صورتی می‌زنن تو سر گوینده که ساکت! تو مذهبی واقعی نیستی، سکوت کن و هیچی نگو. 💠نتیجه؛ ۱. اگه مذهبی صورتی، یعنی برداشت گزینشی و دل‌بخواهی از دین، خیلی اصطلاح قشنگیه ولی اگه مذهبی صورتی یه برچسب و یه چوبه برای زدن توی سر بقیه؛ حواسمون باشه این یه فریبه. ۲. در مقام خواننده، در مواجهه با برچسب‌ها، حالا‌ هر برچسبی، دنبال استدلال باشیم. تا یکی گفت مذهبی صورتی، یا تندرو یا افراطی یا هرچی بررسی کنیم ببینیم آیا استدلالی هم کرده؟ دلیلی هم آورده یا نه؟ ✍ عماد داوری دولت‌آبادی @emaddavari @alfavayedolkoronaieh🌱
اگر برای سفر به کربلا در ایام ‎ تردید دارید، پیش خودتان به این سه سوال پاسخ دهید و بعد تصمیم بگیرید: یک. امسال (۱۵ شهریور) هوا گرم تر است یا سال بعد (۴ شهریور)؟ دو. مطمئن هستید که سال بعد راه کربلا باز است و حتما می شود به عراق رفت؟ سه. مطمئنید که تا سال بعد زنده هستید؟ @Sabeti @alfavayedolkoronaieh🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ این فقط رشیدپور نیست، کل جریان سلبریتی چهره‌های مشهور مبتنی بر تبلیغات همین است، نوعی شو که به اسم مردم با آن پول در می‌آورند. 👈 یادداشت‌های حمید رسایی را اینجا بخوانید . @alfavayedolkoronaieh🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
السّلام عَلیَ الحُسَین (ع) وعَلی عَلِِِّیِ ابن الحُسَین (ع)  وعَلی اوْلادِ الحُسَین (ع)  و عَلی اَصحابِ الحُسَین (ع)  @Dellrish @alfavayedolkoronaieh🌱
📰صفحه اول روزنامه‌های پنج شنبه ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ ادامه صفحات:👇 https://hawzahnews.com/xcqcL •┈┈••✾••┈┈• @HawzahNews @alfavayedolkoronaieh🌱