eitaa logo
از هر دری سخنی
567 دنبال‌کننده
23.6هزار عکس
7.6هزار ویدیو
429 فایل
آشفتگیه،بایدببخشید... ارتباط با مدیر @Behesht123
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تنها علاج
🔻دروازه‌ای که حضرت علی‌اصغر برای یاری امام زمان گشود برای یاری امام زمان منتظر هیچ چیز نباش نه سن و سال، نه زره، نه دعوت، نه هم‌راه خودت بیا! آن سان که علی‌اصغر آمد: با آن سن وسال و بی‌زره ... هر کس باشی، می‌توانی حسین را یاری کنی؛ فقط باید شیوه شیوای یاری دادنت را بدانی! زهیر با زبانش. حبیب با آبرویش... و تو با گریه‌هایت باید هنرِ یاری دادن بدانی، باید اهل هنر باشی! شرط خادمی حضرت ارباب هم هنر است! خادم باید اهل هنر باشد، کسی با خادم بی‌هنر کار ندارد: «...که بنده را نخرد کس به عیب بی‌هنری» ، یک آشپز هنرمند از پوست پرتقال هم مربا می‌سازد! یک خادم با هنر مثل جناب «جَوْن» از همین عیوب و نقطه‌های ضعفش در صدد گفتگو و به عنوان یک عامل مثبت در بحث استفاده کرد و از همین راه در مذاکره با امام ایشان را قانع کرد. این‌ها درس‌هایی است که باید سر کلاس عاشورا پای درس خادمان کربلا آموخت. هنر داشتن، شرط ورود است، «جون»، اسلحه‌شناس و اسلحه‌ساز کربلاست و برای امام کار می‌کند. تو هم کاری کن تا راهت دهند! باهنرها را راه می دهند، هرکسی که نوکر سیدالشهدا نمی‌شود، لیاقت می‌خواهد، هنرمندی می خواهد، «جونِ اسلحه ساز» می‌شود «خادم سیدالشهدا» ای بی هنر بکوش که صاحب هنر شوی! @tanhaelaj
9.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خانه «هانی»، پیرمرد کوفی، تنها پناهی است که فرستاده حسین در این شهرِ سراسر نیرنگ یافته است. اینان، لحظه ای مشتاق حسین و ساعتی بعد، مسحورِ سَکّه های یزید و مرعوب برق شمشیر پسرِ مرجانه اند. مگر جز این است که حسین علیه السلام ، به خاطر رهایی اینان از یوغی که سال ها بر گرده هایشان سنگینی می کرد، تن به سفر می داد؟ ورنه، مدینه، شهر دلپذیرتر و وفادارتری برای خاندان پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم بوده است. از کوفیان، بیش از این انتظار نیست. مگر از جفای همین قوم نبود که علی هفت سر به چاه فرو می برد؟ @Radiokheyme @alfavayedolkoronaieh🌱
🏴 چند پیشنهاد برای برگزاری روضه خانگی 🔸هر شب راس ساعت مشخص اعضای خانواده را دور هم جمع کرده و با خواندن زیارت عاشورا ذکر اهل بیت را در خانه‌تان زنده نگه دارید. @TebyanOnline @alfavayedolkoronaieh🌱
✔️کارنامه محرم سهند ایرانمهر 🔸معاویه این کیاست و سیاست را داشت که تصویر انسانی بردبار و جلوه ای از حکومت معتقد به مدارا را از خود و دستگاه خلافتش نشان دهد. در زمان عمر برخی از اهل شام شکایت او را به نزد خلیفه بردند. عمر گفت:" این جوان قریش را رها کنید. جوانی که می تواند به هنگام غضب، تبسم کند".( ، ج3، ص 1418). معاویه برای حکومت، بسیار حلیم بود چنانکه مردی به او سخن زشتی گفت و معاویه خویشتن داری کرد. با اين خشم و کینه که در تو سراغ داریم، چطور تادیبش نکردی؟ گفت: تا زمانی که مردم میان من و حکومت حایل نشوند، مانع زبانشان نمی شوم.( الادباء راغب اصفهانی- چاپ دارمکتبه الحیاه بیروت). ابن عبدالبر در (جلد اول، ص41) به نقل از معاویه می نویسد:"انی لا استحی ان اظلم من لا یجد علی ناصرا الا الله"(شرم دارم به کسی که جز خدا کسی را ندارد، ظلم کنم). 🔸این روش البته فلسفه خود را داشته است:"چون یکی از ماموران مالیات عبیدالله بن زیاد، سهمی بیشتر برای خود برداشت و سهمی کمتر برای عبیدالله، از هراس خشم او به نزد معاویه گریخت. معاویه او را پناه داد. عبیدالله به معاویه اعتراض کرد. معاویه گفت: تو باید سختگیر و خشن باشی. من هم باید مهربان و ملایم باشم.(عقدالفرید،ج4،ص 340) 🔸در ورای این حلم و مهربانی اما سیر حوادث و جدی شدن زبان منتقدین، تصویری عریان تر را بر پرده می برد. حجربن عدی از یاران علی بن ابیطالب و در زمره مخالفان و منتقدین معاویه است . اهل سنت به دلیل صحابی بودن او را محترم می‌دانند؛ و از او با لقب "حجرالخیر" نام می‌برند. می‌نویسد: «وهو المعروف بحجر الخیر.. وفد عَلَی النَّبِیّ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ هو و أخوه هانئ، و شهد القادسیة، وکان من فضلاء الصحابة» و او معروف است به حجر الخیر.. و از بزرگان صحابه بوده (اسد الغابة۱/۴۶۱ دارالفکر) ابن سعد (ت:۲۳۰ه) می‌نویسد: «وکان ثقة معروفاً» از افراد مورد اعتماد بود. وقتی حجر بن عدی، صراحتا زبان به انتقاد از معاویه می گشاید دیگر از آن حلم و بردباری و ملایمت و خیرخواهی خبری نیست. آن شیوه نمایشی مبتنی بر خشم کارگزاران حکومتی و رافت خلیفه هم دیگر بکار نمی آید. 🔸حجر را با دست بسته در در منطقه مرج عذراء ( حومه منطقه الغوطه در اطراف دمشق)گردن می زنند ( همانجایی که بدست حجر و توسط ارتش اسلام فتح شده است!) در تاریخ مدینة دمشق (جلد 6 ،ص241)می نویسد :" معاویه پس از کشتن حجر می گفت که او را به خاطر مصلحت امت کشته اند و اگر زنده میماند، مفسده می کرد". نکته جالب توجه ان است که پس از اینکه آب ها از آسیاب می افتد و منتقد این شیوه از حکومت،از میان می رود، دوباره معاویه به نقش خود باز می گردد بر سر نعش حجر نماز می خواند و وقتی عایشه همسر پیامبر به او اعتراض می کند که: "حلم ابوسفیانی" ات چه شد ؟ می گوید:" مثل تویی نبود که مرا نصیحت کند!".( ، ج1، ص329 و330). 🔸معاویه چندی بعد، در یکی از سفرها حج خود با حسین بن علی روبرو می شود . آن نماز خواندن بر حجر؛ حالا به کار می آید. در نتیجه وقتی حسین از او می پرسد که با حجر چه کردی؟ معاویه، مضمون طعنه آمیزی که حکایت از قدرت حکومتش را دارد، در لفافه تعبد و تشرع می پیچید و می گوید: کشتیم و دفن کردیم و بر او "نماز " خواندیم! پاسخ حسین بن علی اما هوشمندانه است و مستقیما آن وجهی از حکومت بنی امیه را نشانه می رود که تلاش دارد بر" اسلام " خود تاکید کند در نتیجه حسین بن علی، اصل آن "اسلام"- ی که در ظاهر چنین توام با معرفت و بردباری جلوه می کند و در باطن جز به گردن زدن معترض و منتقدی چون حجربن عدی رضا نمی دهد- را زیر سوال می برد و می گوید:"ما اگر پیروان تو را بکشیم، برآنان نماز نمی خوانیم!".( ، ابومنصور شیخ احمد بن علی بن ابیطالب ، ص 296) ✔️گردآوری سهند ایرانمهر @sahandiranmehr @alfavayedolkoronaieh🌱
هدایت شده از KHAMENEI.IR
14.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 نماهنگ | این خیمه برجاست ▪ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «عزاداری را بالاخره به یک شکلی [بر پا] میکنند؛ آنچه بنده میخواهم تأکید کنم این است که در عزاداری‌ها معیار آن چیزی است که کارشناسان بهداشت به ما میگویند؛ [یعنی] ستاد ملّی کرونا. خود بنده شخصاً هر چه آنها لازم بدانند مراعات خواهم کرد. توصیه‌ی من و تأکید من به همه‌ی کسانی که میخواهند عزاداری کنند -هیئات، آقایان حضرات منبری‌ها، صاحبان مجالس، مدّاحها، نوحه‌خوان‌ها و دیگران- این است: هر کاری میکنید، [اوّل] ببینید آنها چه میگویند. یعنی ستاد ملّی کرونا اگر چنانچه یک ضابطه‌ای را معیّن کرد برای عزاداری، همه‌ی ما موظّفیم آن را عمل کنیم.» ۹۹/۰۵/۱۰ ▪ بر این اساس پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR با توجه به شرایط شیوع کرونا و دستورالعمل‌هایی که ستاد مقابله با کرونا برای مراسم عزاداری محرم امسال اعلام کرده است با جمعی از سخنرانان هیئات و مجالس روضه گفتگو داشته است که بخش‌هایی از آن را در نماهنگ «این خیمه برجاست» منتشر میکند. 💻 @khamenei_ir
6.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قدیمی ترین صدای ضبط شده از نوحه خوانی و تصاویر مراسم عزاداری در زمان قاجار چندین صدای ضبط شده به دوره ناصری و مظفرالدین شاه منسوب هستند که نوحه «جبرئیل» هم از آن جمله است. شعر نوحه «جبرئیل» منسوب به ناصرالدین شاه قاجار بوده و خواننده آن نامشخص است @sahandiranmehr @alfavayedolkoronaieh🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام خمینی(ره): چنانچه، واقعاً بفهمند و بفهمانند که مساله چه هست و این عزاداری برای چه هست و این گریه برای چه این قدر ارج پیدا کرده و اجر پیش خدا دارد، آن وقت ما را «ملت گریه» نمی‌گویند، ما را «ملت حماسه» می‌خوانند 📥دریافت سایر کیفیت ها👇  http://emam.com/posts/view/19878/ @EMAM_COM @alfavayedolkoronaieh🌱
هدایت شده از تنها علاج
#خادمان_ارباب ❇ برداشتی از کتاب «مسلم ولی امر است» 💫به همت خیمه نشینان ارباب در استان ایلام #مسلم_ولی_امر_است #حجت_الاسلام_علوی @tanhaelaj
هدایت شده از تنها علاج
📚تفرجی در کتب 📖"شمریت و حریت" به دنبال مناظره ای بین شمر و حر 🔍مروری بر برخی از سرفصلها 🔹حکایت نقشها در کربلا 🔹شناسنامه شمر 🔹ضرورت برگزاری کارگاه شمرشناسی! 🔹عوامل تغییر شمر یا فهرستی از گامهای "شمر شدن" 🔹ماجرای شمر و شمرکوچولوها! 🔹شمر شدن و حر شدن اتفاقی نیست بلکه یک اتفاق است 🔹در خوب شدن سنگ تمام بگذار تا شمر معرکه نشوی 🔹وقتی فرصت نکردی مثل فرعون و شمر و صدام باشی! و... #حجت_الاسلام_علوی #شمریت_و_حریت #نشر_سدید @tanhaelaj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 پاسخ به یک مهم که همیشه در آستانه ماه پخش می شود ✳️ این عکس از عکسهایی هست که به خوبی مسیر حرکت امام حسین (ع) را از مدینه به کربلا مشخص می کند 👈 شبهه ای که همیشه مطرح می شود این است که چرا امام حسین (ع) ، مستقیم به کوفه نرفت و کوفه را دور زد و به کربلا رفت ! در حقیقت با این شبهه می خواهند بگویند قضیه کربلا دروغ بوده و امام اصلا به آنجا نرفته و.. ⬇️ اما پاسخ به این شبهه ⬇️ @ma_va_o @alfavayedolkoronaieh🌱