eitaa logo
از هر دری سخنی
598 دنبال‌کننده
21.3هزار عکس
6.6هزار ویدیو
420 فایل
آشفتگیه،بایدببخشید... ارتباط با مدیر @Behesht123
مشاهده در ایتا
دانلود
💌 | مهم‌ترین عیب ما @Panahian_ir @alfavayedolkoronaieh🌱
خدایا ماها رو از بی ثمری نجات بده بذار اگه قراره چند صباحی زندگی کنیم تاثیرگذار باشیم به حدی که بعد رفتنمون هم اثرات مثبتمون باقی بمونه.... @alfavayedolkoronaieh🌱
بیا امروز و متعلق به خودت باش !🌿 @alfavayedolkoronaieh🌱
📰 دکه فرهنگی 📸 صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۲۷ شهریورماه @hvasl_ir @alfavayedolkoronaieh🌱
⚡️بني‌اميه جلوی معرفی را گرفتند تا بتوانند شرک را به اسم به مردم تحمیل کنند. ⚡️ اگر انسان، دستگاه را نشناسد، نمی‌تواند را به پا کند؛ چون ممکن است جور را با عدل اشتباه بگیرد. ⚡️ و _ اگر در ذیل اندیشه اسلامی انجام شود، نه ذیل ادبیات مارکسیستی و غربی _ به تحقق عدالت کمک می‌کند. 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «ما که مي‌خواهيم عدالت به پا کنيم، بايد بفهميم جور و ظلم چيست؟ اگر ظلم و جور را نشناسيم، نمي‌توانيم دنبال عدالت باشيم. امام صادق(ع) در روایتی فرمودند بني‌اميه مانع معرفي توحيد نشدند، بلکه جلوی معرفي شرک را گرفتند تا مردم شرک را نشاسند. نظامي که بنی‌امیه به پا مي‌کند، مشرکانه است و خودش محور شرک است؛ این نظام را به اسم توحيد، به مردم قالب می‌کنند. اگر انسان، جور را نشناسد، نمی‌تواند عدل را به پا کند. اگر کسي خيال کرد عدالت سوسياليستي، عدالت است، ديگر چه ظلمي بدتر از اين مي‌تواند انجام بدهد؟ یا اگر کسي خيال کند می‌تواند ذيل نظريۀ اجتماعي غرب و ذیل نظریۀ بازار، عدالت ایجاد کند و بعد بخواهد با ایجاد شفافيت ذیل این نظریات، عدالت درست کند، مبتلا به ظلم می‌شود. مقصود این نیست که شفافيت را دنبال نکنيم؛ شفافيت به عدالت کمک مي‌کند؛ اما شفافيتی که در دستگاه نبي‌اکرم (ص) واقع می‌شود، اقتضائات و مناسک و شريعت خودش را دارد. برخی خيال مي‌کنند صرف نقد به عدالت منتهی می‌شود؛ البته در ادبيات مارکسيستي این‌گونه است، کسی که نقد می‌کند، آنتي‌تزي است که جبراً به يک سنتز مي‌رسد، یعنی نقد، به تحقق سنتز کمک مي‌کند. ولي در دستگاه نبي‌اکرم (ص) که این‌چنین نیست؛ اگر جهت‌گيري انسان در نقد، جهت‌گيري حقی نباشد، يعني اگر انسان در جهت پرستش خدای متعال نقد نکند، خودش به عامل ضد عدالت تبدیل می‌شود. الگوهاي توسعۀ مدرن، محور جور در عالم هستند و عالم را از جور پر کرده‌اند ـ «كَمَا مُلِئَتْ‏ ظُلْماً وَ جَوْراً» ـ به‌خصوص که این الگوها در شکل اخير، توسعۀ پايدار را در مقياس جهاني دنبال می‌کنند و باز به‌خصوص که نظام سلطه در حال تبدیل توسعه به حکمراني مجازي است. لذا اين توسعه، ضد عدالت است. ساختارهايي که ذيل این توسعه برای تحقق عدالت شکل گرفته‌اند، اصل در جور هستند و جور را محقق می‌‌کنند، چون ساختارهای تکامل نفسانيت هستند؛ يعني ترازوها، جائرانه هستند. در این نظام، آن نفس‌هايي که غليظ‌ترند، بقيه را تحت سلطۀ خودشان درمي‌آورند؛ کمااينکه این اتفاق افتاده است و مردم را این‌گونه فریب داده‌اند که نظام سلطه، نظام طولي بود، اما نظام بازار، نظام عرضي است؛ در حالی که در نظام بازار، تسلط نفوس خبيثه از نظام سلطۀ قديم بیشتر است؛ يعني برده‌داري مدرن پيچيده‌تر از برده‌داري قديم است. امروزه تسلط نظام سلطه و نفوس خبیثه ـ از ثروتمندان و قدرتمندان بزرگ روي صحنه تا ثروتمندان و امپراطوري‌هاي بزرگ پشت صحنه ـ سلطه‌شان بر جهان بيشتر از برده‌دارهاي قديم است و بيش از گذشته مردم را مي‌دوشند! اينها دارايي‌هاي انسان را به فعلیت رسانده و آن را تبدیل به ثروت کرده و مصادره مي‌کنند؛ حتی عواطف انسان یا جاذبه‌هاي وجودی بانوان را به فعليت رسانده، و به اسم کرامت، عدالت و آزادي، مصادره می‌کنند. بنابراین ما برای برپایی عدالت، بايد جور را بشناسيم، به‌خصوص جورِ تاريخي و اجتماعي. جور، يک نظام تاريخي دارد که بر محور اولياء طاغوت و مستکبرين است. اين فراعنه، يک نظام تاريخيِ استکبار برپا کرده‌اند. ما باید این نظام جائرانۀ تاريخي را بشناسيم. همچنین باید نظام اجتماعي جور و اضلاع مختلفش را در مقياس جهاني بشناسيم. اين نظام جائرانۀ جهانی، هم بُعد فرهنگي دارد، هم بُعد اقتصادي و هم بُعد سياسي. همۀ این ابعاد، جائرانه است. محور این ظلم، استکبار بر خداي متعال است؛ هروقت استکبار بر خداي متعال شکل گرفت، ظلم به مخلوقات هم شکل مي‌گيرد. نمی‌توان بر خدا استکبار کرد و در عین حال به مخلوق او، محبت کرد؛ کسي که زير بار خدا نمي‌رود، زير بار مخلوقات هم نمي‌رود؛ کسي که حاضر نيست ذيل خدای متعال که واجد همۀ اسماء حسناست، قرار بگيرد، ذيل مخلوق هم قرار نمی‌گیرد؛ این یک توهم است که گمان کنیم انسانی که بر خدا استکبار می‌کند، به دیگران فکر می‌کند. ما باید اين جورِ گسترده را که يک دستگاه جهانی است و شکل جديد آن، شامل کل تمدن جديد غرب می‌شود، بشناسیم. جور يعني عدل و ظلمِ به هم آميخته؛ و همين آمیختگی، کار را سخت مي‌کند؛ «فَلَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ مِنْ مِزَاجِ‏ الْحَقِ‏ لَمْ يَخْفَ عَلَى الْمُرْتَادِينَ‏»؛ اگر باطل از آميختگي با حق جدا شود و شفاف عرضه شود، کساني که دنبال حق هستند ترديد نمي‌کنند. وقتي حق و باطل آمیخته مي‌شود، کار، دشوار مي‌شود. اين نظام جائرانۀ جهانی، اصلي‌ترين حجاب عدالت است؛ بنابراین بايد آن را کنار بزنيم.» @mirbaqeri_ir @alfavayedolkoronaieh🌱
ورم معده دارید؟ این عادت‌ها رو ترک کنید ☕️ خوردن قهوه و چای پررنگ ورم معده رو تشدید می‌کنه 👉article.tebyan.net/473408 @TebyanOnline @alfavayedolkoronaieh🌱
چرا به وجود مقدس امام زمان(عج)، اباصالح می گویند؟ ✍️✍️حجت الاسلام و المسلمین جعفری يكى از كنيه هايى كه امام مهدى عليه السلام بِدان شهرت يافته، اباصالح است امّا در هيچ يك از منابع كهنِ حديثى و تاريخى، چنين لقبى براى ايشان يافت نشد آنچه در برخى از احاديث آمده، عنوان صالح يا اباصالح براى راه نماى گم شدگان در بيابان است متن حديثى كه از امام صادق عليه السلام روايت شده، اين است إذا ضَلَلتَ عَنِ الطَّريقِ فَنادِ يا صالِحُ أو يا أباصالِحٍ أرشِدونا إلَى الطَّريقِ يَرحَمْكُمُ اللَّهُ(1) هر گاه راه را گم كردى، صدا بزن يا صالح! يا بگو يا أباصالح! راه را به ما نشان دهيد خداوند، شما را رحمت كند! و رُوِىَ أنَّ البَّرَ مُوَكَّلٌ بِهِ صالِحٌ وَ البَحرَ مُوَكَّلٌ بِهِ حَمزَةُ(2) روايت شده است كه بخش خشكى زمين به صالح سپرده شده است و بخش دريايى آن، در حمايت حمزه قرار گرفته است. اين دو حديث را شيخ صدوق در كتاب من لايحضره الفقيه نقل كرده؛ ولى نه او و نه هيچ يك از شارحان اين كتاب، لقب ياد شده را بر امام مهدى عليه السلام تطبيق نكرده اند همچنين سيّد ابن طاووس و جزائرى گفته اند كه صالح، جنّى است كه وظيفه اش امداد رسانى به كسانى است كه راه را گُم كرده اند(3) بر اين اساس بايد ديد از چه تاريخى و چگونه لقب اباصالح براى امام مهدى عليه السلام رواج يافته است در بررسى هايى كه انجام گرفت، تا قرن يازدهم هجرى، گزارشى حاكى از كاربرد اين لقب براى امام مهدى عليه السلام يافت نشد؛ ليكن علّامه مجلسى به نقل از پدر خود به نقل از شخصى با نام امير اسحاق استرآبادى، حكايتى نقل مى كند كه او در راه مكّه پس از گم شدن، با گفتن جمله ياصالح! يا أبا صالح! ارشدونى إلى الطريق شخصى را يافته كه به او كمك كرده و او را به سرعت به مكّه رسانده است برداشت شخصى او اين بوده كه اين شخص، امام مهدى عليه السلام است ولى؛ دليلى بر اين امر نياورده است گفتنى است كه محدّث نورى نيز حكاياتى مشابه را در كتاب جنّة المأوى نقل كرده؛ ولى خود تصريح نموده كه اين حكايات، بر اين كه شخص راه نما، امام مهدى عليه السلام بوده، دلالتى ندارند(4) بنابر اين تاكنون، دليلى بر اين كه اباصالح يكى از القاب امام مهدى عليه السلام باشد، يافت نشد و آنچه سبب رواج اين لقب براى ايشان از قرن يازدهم به بعد شده، حكاياتِ ياد شده اند كه دلالتى بر اين معنا ندارند 📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 پی نوشت ها: 1. كتاب من لايحضره الفقيه، ج ۲، ص ۲۹۸، ح ۲۵۰۶. 2. كتاب من لايحضره الفقيه، ج ۲ ص ۲۹۸، ح ۲۵۰۷. 3. الأمان من أخطار الأسفار، ص ۱۲۳. 4. جنّة المأوى، ص ۲۹۳. @MaarefHadith @alfavayedolkoronaieh🌱
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 نماز استاد صمدی آملی @samadi_ava @alfavayedolkoronaieh🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣آنچه امشب خواهیم شنید: 🔸خدا یک امام حسین داشت...🔸 (با محوریت کتاب ) جلسه 🔹آموزش گام به گام شمریت 🔹توجه به مسأله تسویف 🔹عوامل تغییر شخصیت شمر 🔹مواظب خوبیهایت باش! 🔹وقتی سرعت زیاد بدون احتیاط باشد... (س) @tanhaelaj
📣|فوت ۱۷۶ بیمار کووید۱۹ در کشور 🔺دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. 🔺همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند @hvasl_ir @alfavayedolkoronaieh🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
{وَمَا تَدْرِي نَفْسٌ بِأَيِّ أَرْضٍ تَمُوتُ} کی می‌دونه کجا قراره بمیره... @bouye_behesht @alfavayedolkoronaieh🌱
⚠️ به دولتهای منطقه هشدار می‌دهیم 🔹 امام خمینی(ره): بیش از این برای نجات یک سبع جنایتکار که اگر فرصت یابد منطقه را به آتش می‌کشد، زحمت نکشید و خود را به غرقاب هلاکت دچار نکنید. و وعده‌های امریکا و دیگران شما را غافل نکند که با ادامه کمک به ممکن است برای ملت و دولت ایران تکلیفی پیش آید که ما میل به آن نداریم. 📅 امام خمینی(ره) | ۲۲ بهمن ۱۳۶۱ @EMAM_COM @alfavayedolkoronaieh🌱
#عکس_نوشته 🔹اگر علم بی تقوا باشد... 🔹اگر هنر بی معنویت باشد... #امضای_کوچک #حجت_الاسلام_علوی #نشر_سدید @tanhaelaj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ عشق یعنی به تو رسیدن...یعنی نفس کشیدن...تو خاک سرزمینت... ❤️عشق یعنی تموم سالو همیشه بی قرارم... برای اربعینت.... آقای من‌... #شب_جمعه #شب_زیارتی_ارباب 🏡خانه بهشتی🏡 @tanhaelaj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰نمک‌گیر 🔻تعریف آنکه یک بار کربلا رفته باشد یا حداقل یک بار چای روضه ارباب را خورده باشد! «شکر چایی تو حکم نمک را دارد...» 🔻پیشینه در زمان قدیم، قوانین خاصی درباره جوانمردی وجود داشت و به خصوص، احترام و پایبندی عیاران نسبت به قوانین جوانمردانه بیش‌تر بود. عیاران کسانی بودند که خودشان را مدافع حقوق مردم ضعیف می‌دانستند و از ثروتمندان می‌دزدیدند و به فقرا می‌دادند. یکی از مشهورترین ماجراهای نمک گیر شدن، مربوط به یعقوب لیث صفاری است... 🔻ریشه معنوی «إِلَهِي مَنْ ذَا الَّذِي ذَاقَ‏ حَلَاوَةَ مَحَبَّتِكَ فَرَامَ مِنْكَ بَدَلًا، وَ مَنْ ذَا الَّذِي أَنِسَ بِقُرْبِكَ فَابْتَغَى عَنْكَ حِوَلًا» معبود من! کیست که شیرینی محبتت را چشید و از تو، به جای تو، دیگری را طلب کرد؟ و کیست که در جوار تو با تو مأنوس گردید و از تو مکان دیگری را در خواست نمود؟ 🔻کاربرد تذکر و هشداری است تا کبوتر بام دیگری نشویم! وقتی کسی به شخصی مدیون می‌شود یا به دلیل محبتی که دیده، نمی‌خواهد کار ناشایستی در حق آن‌ها بکند می‌گوید: من نمک گیرشان هستم. نمک گیر ارباب باش! 🔻نقد/ پیشنهاد/ مثل‌های مشابه تعابیر مشابه: «بیچاره‌تر»، «کبوتر اباعبدالله» «شیر مادر که به جانم غم تو ریخته بود نمکی داشت که با اشک درآمیخته بود شهد شیر و نمک اشک به جانم چو نشست دلم از غصه ترک خورد، شنیدم که شکست لقمه‌ پاک پدر از نمکِ خوان تو بود شیر مادر همه از چشمة احسان تو بود من که با رزق تو از کودکی‌ام پیر شدم بی‌سبب نیست که این‌گونه نمک‌گیر شدم» *** «از همان روز که مسکین سرای تو شدم به تو سوگند نمک گیر عطای تو شدم» 🔻ارتباط با بیماری‌های تشکیلاتی فقط باید مواظب بود نمکدانی شکسته نشود! 📚 @tanhaelaj
آوینیِ درونم هِی میگه اینجا اسمش زمین نیست! سیاره :) تکرار کن!^^ سـیاره‌‌‌‌ رنج سـیاره‌‌‌‌‌ رنج ...🌾 @yadegaranir @alfavayedolkoronaieh🌱
💌 | یک شاخص مهم ایمان @Panahian_ir @alfavayedolkoronaieh🌱
🌹اولین روز هفته و ماه صفر 💚را معطر می‌کنیم به ذکر 🌹عطر خوش صلوات 💚 بر حضرت محمد (ص) 💚و خاندان  پاک و مطهرش 💚الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ💚 💚دوستان گرامی سلام علیکم 💚صبحتون بخیروعافیت 🌹🌹🌹 @alfavayedolkoronaieh🌱
امروز اول ماه صفرالمظفر است، ان شاء الله نماز اول ماه صدقه دعا درحق یکدیگر در هر روز این ماه خواندن ١٠ مرتبه این دعای شریف را فراموش نفرمائید. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیِم یا شَدیدَ الْقُوی‏ وَیا شَدیدَ الْمِحالِ یا عَزیزُ یا عَزیزُ یا عَزیزُ ذَلَّتْ بِعَظَمَتِکَ جَمیعُ خَلْقِکَ فَاکْفِنی‏ شَرَّ خَلْقِکَ یا مُحْسِنُ یا مُجْمِلُ یا مُنْعِمُ یا مُفْضِلُ یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ سُبْحانَکَ اِنّی‏ کُنْتُ مِنَ الظَّالِمینَ فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَنَجَّیْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَکَذلِکَ نُنْجِی الْمُؤْمِنینَ وَصَلَّی اللَّهُ عَلی‏ مُحَمَّدٍ وَ الِهِ‏ الطَّیِّبینَ الطَّاهِرینَ! (مفاتیح الجنان) التماس دعا. @alfavayedolkoronaieh🌱
✅نقدی بر اشکال اقای نصیری درباره حجاب آقای نصیری در برنامه زاویه با حجاب قانونی مخالفت کرد. کل استدلال آقای نصیری دو جمله است. اول اینکه با زور نمی شود جامعه را با حجاب کرد چه آنکه تجربه رضاخان نیز همین نشان داده است. دوم اینکه مردم مخالفند. ✅چند نکته در این رابطه: 🔸1.اول اینکه ما حجاب اجباری نداریم. الزام قانونی داریم. الزام قانونی خودش برآمده و با امضای رای اکثریت است. اگر وجاهت دموکراتیک قانونگذاری رازیر سوال ببریم سنگ روی سنگ بند می شود؟ ازفردا هر کس بگوید فلان قانون رامردم مخالفند چه کنیم؟ با کدام منطق باید بپذیریم شاخص اکثریت نزدشماست؟ 🔸2.مقایسه الزام حجاب در جمهوری اسلامی با الزام رضاقلدر از مبنا دچار اشکال است. مثل اینکه کسی قانون در دیکتاتوری را با قانون درجمهوریت مقایسه کند. انشالله که روشنست دچار چه اشتباه فاحشی شده اند. الزام قانون در جمهوریت پشتوانه رای مردمی دارد نه قلدری یک دیکتاتور. 🔸3. آقای نصیری گفته اند الزام حجاب ثمر نداشته است. از کجا فهمیدند؟ اینکه وضع حجاب بدتر شده است یعنی الزام ثمرنداشته است؟ بازهم دچار اشتباه عجیب شدند. جامعه ما در یک مبارزه است. اساسا مقایسه نقطه ای در فهم رفتار جامعه در حال مبارزه غلط است. جامعه ای که تحت هجمه های فرهنگی و تمدنی است با همین میزان حجاب نیز یک جامعه عفیف است. سوال اینست که اگر الزام حجاب نبود وضع بدتر بود یا بهتر؟ مثل اینکه فردی خلاف جریان اب پارو بزند. قدرت فرد را در عقبگردش نباید دید. مهم اینکه اگر خلاف آب پارو نزده بود، همین میزان عقب رفته بود؟ 🔸4. آقای نصیری معقدند مردم بدحجاب شده اند. این حرف نیز غلط است. اساسا مقایسه تقوا و دینداری مردم در مبارزه آنهاست نه تغییر ظاهری شان. مساله حجاب در ایران ناشی از غربزدگی است نه کاهش دینداری. انشالله فرق ایندو روشن است. لذا اتفاقا مردم با همین میزان حجاب نیز رشد دینداری داشته اند. 🔸5. گفتند قانون حجاب نتواسته مردم را باحجاب کند. آیا تصور کردیم الزام حجاب برای باحجاب کردن بی حجاب هاست؟ الزام حجاب برای صیانت از یک جامعه دینی است. لذا هدف الزام تنها باحجاب کردن نیست و دفاع از حیا و عفت جامعه است که هم برای مرد است و هم زن. برای صیانت از ظاهر یک جامعه دینی است. 🔸6. میگویند چرا وقتی تبعیض وجود دارد قانون حجاب باید اجرا شود. این هم از آن استدلال های آنچنانی است. اگر سازمان ثبت احوال به وظیفه اش عمل نکرد، سازمان آب و فاضلاب هم تعطیل کند؟ فردا اگر دزد، خانه آقای نصیری را زد بگوئیم چون بقیه نهادها درست عمل نمی کند پی گیری دزد هم اشتباه است؟ 🔸7. می گویند حجاب را باید فرهنگی ترویج کرد. سلمنا. خب؟ ترویج فرهنگی به معنی نفی الزام است؟ همه قوانین نیازمند فرهنگ سازی دارند. مگر بستن کمربند فرهنگ سازی نمی خواهد؟ خود الزام هم جزئی از ساخت فرهنگ است. 🔸8.گفته اند در پذیرفتن دین و اعتقادات آزادی است پس مردم حق دارند حجاب را نپذیرند. مقدمه درست و نتیجه غلط. مردم در انتخاب دین آزادند نه انتخاب اجزای دین.ضمن اینکه حجاب امری اجتماعی است نه فردی. مردم درانتخابی آزادند که به دیگری ضربه نزند. آیا حجاب درخیابان مثل نماز در پستوخانه است؟ 🔸9. می گویند با حجاب موافقم اما با الزامش نه. مثل اینکه کسی بگوید با دروغ مخالفم اما با حرمتش نه. برادرم حجاب خودش یک الزام دینی است. چطور ممکن است با حجاب موافق باشید ولی با الزامش نه. همان که از ضرورت حجاب گفته از الزامش گفته است. مگر دلبخواهی و سلیقه ایست؟ 📝 محسن مهدیان @hvasl_ir @alfavayedolkoronaieh🌱