#معرفة_الامام
🔻مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اَللَّهِ اَلطُّهَوِيُّ قَالَ: قَصَدْتُ حَكِيمَةَ بِنْتَ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ بَعْدَ مُضِيِّ أَبِي مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَسْأَلُهَا عَنِ اَلْحُجَّةِ وَ مَا قَدِ اِخْتَلَفَ فِيهِ اَلنَّاسُ مِنَ اَلْحَيْرَةِ اَلَّتِي هُمْ فِيهَا فَقَالَتْ لِي اِجْلِسْ فَجَلَسْتُ ثُمَّ قَالَتْ يَا مُحَمَّدُ إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لاَ يُخْلِي اَلْأَرْضَ مِنْ حُجَّةٍ نَاطِقَةٍ أَوْ صَامِتَةٍ وَ لَمْ يَجْعَلْهَا فِي أَخَوَيْنِ بَعْدَ اَلْحَسَنِ وَ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِمَا اَلسَّلاَمُ تَفْضِيلاً لِلْحَسَنِ وَ اَلْحُسَيْنِ وَ تَنْزِيهاً لَهُمَا أَنْ يَكُونَ فِي اَلْأَرْضِ عَدِيلُهُمَا إِلاَّ أَنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى خَصَّ وُلْدَ اَلْحُسَيْنِ بِالْفَضْلِ عَلَى وُلْدِ اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ كَمَا خَصَّ وُلْدَ هَارُونَ عَلَى وُلْدِ مُوسَى عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ إِنْ كَانَ مُوسَى حُجَّةً عَلَى هَارُونَ وَ اَلْفَضْلُ لِوُلْدِهِ إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ وَ لاَ بُدَّ لِلْأُمَّةِ مِنْ حَيْرَةٍ يَرْتَابُ فِيهَا اَلْمُبْطِلُونَ وَ يَخْلُصُ فِيهَا اَلْمُحِقُّونَ كَيْ لاَ يَكُونَ لِلْخَلْقِ عَلَى اَللَّهِ حُجَّةٌ وَ إِنَّ اَلْحَيْرَةَ لاَ بُدَّ وَاقِعَةٌ بَعْدَ مُضِيِّ أَبِي مُحَمَّدٍ اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَقُلْتُ يَا مَوْلاَتِي هَلْ كَانَ لِلْحَسَنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَلَدٌ فَتَبَسَّمَتْ ثُمَّ قَالَتْ إِذَا لَمْ يَكُنْ لِلْحَسَنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ عَقِبٌ فَمَنِ اَلْحُجَّةُ مِنْ بَعْدِهِ وَ قَدْ أَخْبَرْتُكَ أَنَّهُ لاَ إِمَامَةَ لِأَخَوَيْنِ بَعْدَ اَلْحَسَنِ وَ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِمَا اَلسَّلاَمُ.
محمّد بن عبد اللّٰه گويد:
پس از درگذشت ابو محمّد(امام حسن عسکری) سلام الله علیه به نزد حضرت حكيمه سلام الله علیها دختر امام جواد سلام الله علیه رفتم تا در موضوع حجّت و اختلاف مردم و حيرت آنها در بارۀ او پرسش كنم.
فرمود:
بنشين، و من نشستم، سپس فرمود:
اى محمّد! خداى تعالى زمين را از حجّتى ناطق و يا صامت خالى نمىگذارد و آن را پس از حسن و حسين سلام الله علیهما در دو برادر ننهاده است و اين شرافت را مخصوص امام حسن و امام حسين ساخته براى آنها عديل و نظيرى در روى زمين قرار نداده است، جز اينكه خداى تعالى فرزندان حسين را بر فرزندان حسن سلام الله علیهما برترى داده، همچنان كه فرزندان هارون را بر فرزندان موسى علیهما السلام به فضل نبوّت برترى داد، گرچه موسى علیه السلام حجّت بر هارون علیه السلام بود، ولى فضل نبوّت تا روز قيامت در اولاد هارون علیه السلام است و به ناچار بايستى امّت يك سرگردانى و امتحانى داشته باشند تا مبطلان از مخلصان جدا شوند و از براى مردم بر خداوند حجّتى نباشد و اكنون پس از وفات امام حسن عسكرىّ سلام الله علیه دورۀ حيرت فرا رسيده است.
عرض کردم: اى بانوى من! آيا از براى امام حسن سلام الل علیه فرزندى بود؟
تبسّمى كرد و فرمود: اگر امام حسن سلام الله علیه فرزندى نداشت پس امام پس از وى كيست؟
با آنكه تو را گفتم كه امامت پس از حسن و حسين سلام الله علیهما در دو برادر نباشد.
📚کمال الدين و تمام النعمة ج ۲، ص ۴۲۶
کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه
http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
#آیات_مهدوی
🔻[وَ أَلْعَصْرِ إِنَّ اَلْإِنْسٰانَ لَفِي خُسْر إِلاَّ اَلَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا اَلصّٰالِحٰاتِ وَ تَوٰاصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَوٰاصَوْا بِالْصَبْرِ] عصر ، ۱-۳
▪️در مورد سوره مبارکه عصر از امام صادق سلام الله علیه نقل شده که:
{عصر} خروج امام قائم سلام الله علیه است و
{همانا انسان در خسران است} یعنی دشمنان ما.
{مگر کسانی ایمان آوردند} یعنی کسانی که ایمان آورده اند به آیات ما
{و عمل صالح انجام دادند} یعنی به برادران خود نیکی کردند
{و به حق توصیه کردند} یعنی توصیه و سفارش به امامت کردند
{و به صبر توصیه کردند} یعنی توصیه و سفارش به شکیبایی در معاشرت کردند.
📚بحار الأنوار ج ۶۴، ص ۵۹
کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه
http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
#بعد_از_ظهور
#رجعت
🔻امام رضا سلام الله علیه فرمود:
مَنْ أَقَرَّ بِالتَّوْحِيدِ وَ نَفَى اَلتَّشْبِيهَ إِلَى أَنْ قَالَ: وَ أَقَرَّ بِالرَّجْعَةِ بِالْيَقِينِ وَ اِجْتَنَبَ اَلْكَبَائِرَ فَهُوَ مُؤْمِنٌ حَقّاً وَ هُوَ مِنْ شِيعَتِنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ .
هر كه به توحيد خداوند اقرار كند و بر خدا شبيه قائل نشود(تا اينكه فرمود:)
و از روى يقين به رجعت معتقد گردد و از گناهان كبيره اجتناب كند، به حق مؤمن بوده و از شيعيان ما مىباشد.
📚وسائل الشیعة ج ۱۵، ص ۳۱۷
کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه
http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
#علائم_ظهور
▪️ثُمَّ قَالَ وَ رُوِيَ بِأَسَانِيدَ عَنِ اَلصَّادِقِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: أَنَّهُ ذُكِرَ كُوفَةُ وَ قَالَ سَتَخْلُو كُوفَةُ مِنَ اَلْمُؤْمِنِينَ وَ يأزر [يَأْرِزُ] عَنْهَا اَلْعِلْمُ كَمَا تأزر [تَأْرِزُ] اَلْحَيَّةُ فِي جُحْرِهَا ثُمَّ يَظْهَرُ اَلْعِلْمُ بِبَلْدَةٍ يُقَالُ لَهَا قُمُّ وَ تَصِيرُ مَعْدِناً لِلْعِلْمِ وَ اَلْفَضْلِ حَتَّى لاَ يَبْقَى فِي اَلْأَرْضِ مُسْتَضْعَفٌ فِي اَلدِّينِ حَتَّى اَلْمُخَدَّرَاتُ فِي اَلْحِجَالِ وَ ذَلِكَ عِنْدَ قُرْبِ ظُهُورِ قَائِمِنَا فَيَجْعَلُ اَللَّهُ قُمَّ وَ أَهْلَهُ قَائِمِينَ مَقَامَ اَلْحُجَّةِ وَ لَوْ لاَ ذَلِكَ لَسَاخَتِ اَلْأَرْضُ بِأَهْلِهَا وَ لَمْ يَبْقَ فِي اَلْأَرْضِ حُجَّةٌ فَيُفِيضُ اَلْعِلْمُ مِنْهُ إِلَى سَائِرِ اَلْبِلاَدِ فِي اَلْمَشْرِقِ وَ اَلْمَغْرِبِ فَيَتِمُّ حُجَّةُ اَللَّهِ عَلَى اَلْخَلْقِ حَتَّى لاَ يَبْقَى أَحَدٌ عَلَى اَلْأَرْضِ لَمْ يَبْلُغْ إِلَيْهِ اَلدِّينُ وَ اَلْعِلْمُ ثُمَّ يَظْهَرُ اَلْقَائِمُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ يَسِيرُ سَبَباً لِنَقِمَةِ اَللَّهِ وَ سَخَطِهِ عَلَى اَلْعِبَادِ لِأَنَّ اَللَّهَ لاَ يَنْتَقِمُ مِنَ اَلْعِبَادِ إِلاَّ بَعْدَ إِنْكَارِهِمْ حُجَّةً.
امام صادق سلام الله علیه نام كوفه را برد و فرمود:
به زودى كوفه از مؤمنان خالی می شود و دانش از او پنهان گردد چنانچه مار در سوراخش پنهان شود، سپس دانش در شهرى پديدار شود كه آن را قم می گويند، و معدن علم و فضل گردد تا آنجا كه در روى زمين هيچ نادانى نسبت به دين باقی نمی ماند، حتی نو عروسان پردهنشين.
اين مسئله نزديك به ظهور قائم ما سلام الله علیه باشد، و خدا قم و مردمش را حجت قرار می دهد، و اگر قم و مردمش نباشد زمين اهلش را فرو می برد و حجتى در زمين نمی ماند، و دانش از قم به همه سرزمین ها منتشر می گردد، در مشرق و مغرب و حجت خدا بر مردم تمام می شود. تا كسى در روى زمين نماند كه علم و دين به او نرسیده باشد، سپس قائم سلام الله علیه ظهور می كند و سبب انتقام و خشم خدا بر بندهها شود، زيرا خدا از بندهها انتقام نگيرد مگر پس از اينكه حجت را انكار كنند.
📚بحار الأنوار ج ۵۷، ص ۲۱۳
کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه
http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
Hekayate Fazele Darbandi_Bigharari.mp3
4.79M
#حکایت زیبایی از عنایت سیدالشهدا سلام الله علیه به مرحوم دربندی
📚 جرعه ای از کرامات امام حسین سلام الله علیه ص۳۶.
کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه
http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢اگر شفاعت عالم را میخواهید به حضرت معصومه سلام الله علیها متوسل شوید.
🔻عالم ربانی استاد شیخ عبدالحسین بندانی نیشابوری حفظه الله تعالی
کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه
http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
💢دری از بهشت برای اهل #قم
🔻كُنْتُ يَوْماً عِنْدَ أَبِي اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَجَرَى ذِكْرُ قُمَّ وَ أَهْلِهِ وَ مَيْلِهِمْ إِلَى اَلْمَهْدِيِّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَتَرَحَّمَ عَلَيْهِمْ وَ قَالَ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُمْ ثُمَّ قَالَ إِنَّ لِلْجَنَّةِ ثَمَانِيَةَ أَبْوَابٍ وَ وَاحِدٌ مِنْهَا لِأَهْلِ قُمَّ وَ هُمْ خِيَارُ شِيعَتِنَا مِنْ بَيْنِ سَائِرِ اَلْبِلاَدِ خَمَّرَ اَللَّهُ تَعَالَى وَلاَيَتَنَا فِي طِينَتِهِمْ .
بسندى از يحيى سابرى فروش كه روزى نزد ابى الحسن(امام کاظم سلام الله علیه) بوديم و ذكر قم و مردمش و علاقه آنها به حضرت مهدى سلام الله علیه و عجل الله تعالی فرجه الشریف به ميان آمد و بر آنها رحمت فرستاد و فرمود:
خدا از آنها راضى باشد، و فرمود:
برای بهشت هشت در وجود دارد، که یکی از آن هشت در، برای اهل قم است!
و آنان بهترين شيعیان ما هستند از بین سایر سرزمین ها، که
خدا ولایت ما را طینت آن ها سرشته است.
📚بحار الأنوار ج ۵۷، ص ۲۱۶
کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه
http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
#آیات_مهدوی
🔻[يَوْمَ يَأْتِي بَعْضُ آيَاتِ رَبِّكَ لَا يَنفَعُ نَفْسًا إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِن قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْرًا ۗ قُلِ انتَظِرُوا إِنَّا مُنتَظِرُونَ] انعام، ۱۵۸
▪️امام صادق سلام الله علیه فرمود:
منظور از روز در آیه شریفه: {در روزى كه پارهاى از نشانههاى پروردگارت [پديد] آيد} روز ظهور حضرت قائم "سلام الله علیه و عجل الله تعالی فرجه الشریف" است.
📚کمال الدین، ج۲، ص۳۵۷
کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه
http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
#ظهور
🔻امام حسین سلام الله علیه فرمود:
پادشاهی بر بنی امیه گوارا نمی شود تا مرا بکشند.
و البته مرا خواهند کشت و چون مرا شهید کنند، دیگر این امّت توفیق اجماع نماز به حق را نخواهند یافت و عطا و غنایم به جور قسمت خواهد شد.
و اول کسی را که در این امّت به علانیه به زجر و قهر به قتل می آورند من و اهل بیت من خواهیم بود.
و بعد از من بنی هاشم همیشه در محنت و مشقت خواهند بود تا #قائم آل محمد سلام الله علیه و عجل الله تعالی فرجه الشریف، ظاهر شود.
📚کامل الزیارات: ۷۴ باب ۲۳ ح ۱۳
کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه
http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
هدایت شده از معارف الشیعه
4_5854970173198438440.mp3
1.41M
🔴 سلسله مباحث عالم ربانی حجت الاسلام والمسلمین استاد #بندانی_نیشابوری حفظه الله تعالی
🔸موضوع : #آداب_نوکری
🔸جلسه پنجاه و نهم
کانال معرفتی "معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
هدایت شده از الحَقُّ الجَدید(معارف مهدویت)
💢ماجرای #دستور_امام_زمان سلام الله علیه به مرحوم #قدرت_الله_لطیفی_نسب رضوان الله تعالی علیه
برای #بازسازی_مسجد_جمکران
🔻مرحوم حاج قدرت الله لطيفي نسب، شب نيمه شعبان سال ۱۳۴۸ به مسجد جمکران مشرف شد که در آن زمان بناي کوچکی داشت، که شامل فضاي اصلي مسجد، با سه محراب بود و اتاق هايي به تعداد اندک و بدون کمترين امکانات رفاهي براي زائران و فضاي بيروني با آبي شور و غير قابل شرب.
توليت مسجد را هم افرادي موسوم به "سيد ها" بر عهده داشتند.
هوا خيلي سرد بود. خادم مسجد درها را بست و زائران کم شمار مسجد، همه رفتند و او و دوستش با اصرار زياد، خادم مسجد را راضي کردند که در مسجد بمانند؛ خادم که اشتياق آن ها را ديد، گفت:
اگر مايل باشيد مي توانيد شب را براي استراحت در اتاق من به سر ببريد. آن ها به مسجد مشرف شدند. سوز سرما بسيار آزار دهنده بود اما با اين حال آن دو با هم به دعا و نماز مشغول شدند. پاسي از شب که گذشت، دوست آقاي لطيفي نسب که طاقت ماندن در آن هواي سرد را نداشت از او خداحافظي کرد و به اتاق گرم خادم مسجد براي استراحت پناه برد اما او آن چنان گرم راز و نياز با امام عصر سلام الله علیه بود که به محيط اطراف و سرما توجهي نداشت و وجودش پر از تمناي وصال بود و گويي تمام سلول هاي بدنش هم صدا با زبان او به ذکر "يابن الحسن" مشغول بودند.
سه ساعت از نيمه شب گذشته بود که صدايي ملکوتي از ايوان مسجد، توجه او را به خود جلب کرد. به سوي صدا برگشت که ناگهان امام زمان سلام الله علیه را ديد که همراه دو سيد بزرگوار وارد مسجد شدند. با تمام وجود به امامش سلام کرد؛ امام پس از جواب سلام، در محراب سمت چپ به نماز ايستادند و آن دو سيد نيز در جايي ديگر مشغول عبادت شدند.
آقاي لطيفي نسب پشت سر امام زمان سلام الله علیه به عبادت مشغول شد. حضرت پس از نماز، به سوي آقاي لطيفي نسب آمدند و دست بر شانه او نهاده و از حالش جويا شدند و فرمودند:
«زود اقدام کن! مسجد را از اين وضعيت خرابي بيرون بياور تا آبرومند شود و...»
در اين لحظه در قلب آقاي لطيفي اين طور گذشت که: «اين کار چگونه از من بر مي آيد که نه سرمايه اي دارم و نه از صاحبان قدرتم.» که حضرت فرمودند:
«اقدام کن! عنايات ما شامل حال شما
خواهد شد! خود ما کمک مي کنيم.»
آقاي لطيفي دوباره به اين فکر افتاد که «از چه راهي وارد شوم و از کجا شروع کنم؟» که حضرت به او فرمودند:
«نزد آقا "احمدي" برو راه باز مي شود. عنايات ما هم هست.»
آن گاه، کارت سبز رنگي که يک سوي آن اسماءالله بود و طرف ديگر، نقشه اي -که جمکران بر اساس آن بازسازي شد- به ايشان اعطا کرده و فرمودند:
«اين کارت را بعدها از شما خواهيم گرفت.»
سپس حضرت همراه آن دو سيد بزرگوار از مسجد بيرون رفتند.
حوالي اذان صبح بود که دوست آقاي لطيفي براي اقامه نماز صبح، وارد مسجد شد و به محض ورود با تعجب گفت: «چه بوي خوشي مسجد را فرا گرفته!»...
سرانجام مراسم کلنگ زني مرحله اول بازسازي مسجد مقدس جمکران، با تشکيل هيئت امناي پنج نفره اين مسجد، به ریاست مرحوم لطیفی نسب در ايام ربيع الاول سال 1348 هجري شمسي آغاز شد.
"📚نقل از سایت رسمی مرحوم لطیفی نسب"
کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه
http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
#داستان_تشرف
کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه
http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
#نواب_اربعه
🔻وَ أَخْبَرَنِي اَلْحُسَيْنُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِي اَلْعَبَّاسِ أَحْمَدَ بْنِ عَلِيِّ بْنِ نُوحٍ عَنْ أَبِي نَصْرٍ هِبَةِ اَللَّهِ بْنِ مُحَمَّدٍ اَلْكَاتِبِ اِبْنِ بِنْتِ أُمِّ كُلْثُومٍ بِنْتِ أَبِي جَعْفَرٍ اَلْعَمْرِيِّ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُ: أَنَّ قَبْرَ أَبِي اَلْقَاسِمِ اَلْحُسَيْنِ بْنِ رَوْحٍ فِي اَلنَّوْبَخْتِيَّةِ فِي اَلدَّرْبِ اَلَّذِي كَانَتْ فِيهِ دَارُ عَلِيِّ بْنِ أَحْمَدَ اَلنَّوْبَخْتِيِّ اَلنَّافِذِ إِلَى اَلتَّلِّ وَ إِلَى اَلدَّرْبِ اَلْآخَرِ وَ إِلَى قَنْطَرَةِ اَلشَّوْكِ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُ. قَالَ وَ قَالَ لِي أَبُو نَصْرٍ مَاتَ أَبُو اَلْقَاسِمِ اَلْحُسَيْنُ بْنُ رَوْحٍ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُ فِي شَعْبَانَ سَنَةَ سِتٍّ وَ عِشْرِينَ وَ ثَلاَثِمِائَةٍ وَ قَدْ رُوِّيتُ عَنْهُ أَخْبَاراً كَثِيرَةً .
ابى نصر هبة اللّه بن محمّد كاتب، نوۀ ام كلثوم دختر ابو جعفر عمرىّ رحمه اللّه گفته است:
محل قبر ابو القاسم حسين بن روح رحمة الله عليه(#نائب_سوم) در محله نوبختيه بغداد است، در نزديكى دروازهاى كه خانه على بن احمد نوبختى در آنجا بود.
و راه از آنجا به سمت دروازه ديگر و پل شوك بغداد مىرفت.
راوى مىگويد كه ابو نصر به من گفت:
ابو القاسم حسين بن روح قدس سره در ماه شعبان سال ۳۲۶ هجری قمری، دار فانى را وداع گفت و از ايشان اخبار زيادى روايت شده است.
📚الغيبة (للطوسی) ج ۱، ص ۳۸۶
کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه
http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
هدایت شده از مدرسه مجازی مکتب تفکیک
1_1127060388_5803207734153186418.mp3
6.34M
#معارف_وحیانی
🔴 درس #تفسیر_قرآن
🔸سوره مبارکه #یس
🔸توسط مرجع بزرگ شیعه ، شیخ الفقهاء و المجتهدین حضرت آیت الله العظمی #وحید_خراسانی دامت برکاته
🔹(جلسه پنجاه و ششم)
مدرسه مجازی "مکتب تفکیک"
@m_m_maktabtafkik
#علائم_ظهور
🔻امیرالمؤمنين سلام الله علیه فرمود:
يَكْتُبُ اَلسُّفْيَانِيُّ إِلَى اَلَّذِي دَخَلَ اَلْكُوفَةَ بِخَيْلِهِ بَعْدَ مَا يَعْرُكُهَا عَرْكَ اَلْأَدِيمِ يَأْمُرُهُ بِالْمَسِيرِ إِلَى اَلْحِجَازِ، فَيَسِيرُ إِلَى اَلْمَدِينَةِ، فَيَضَعُ اَلسَّيْفَ فِي قُرَيْشٍ، فَيَقْتُلُ مِنْهُمْ وَ مِنَ اَلْأَنْصَارِ أَرْبَعَمِائَةِ رَجُلٍ، وَ يَبْقُرُ اَلْبُطُونَ، وَ يَقْتُلُ اَلْوِلْدَانَ، وَ يَقْتُلُ أَخَوَيْنِ مِنْ قُرَيْشٍ رَجُلٍ وَ أُخْتِهِ يُقَالُ لَهُمَا: مُحَمَّدٌ وَ فَاطِمَةُ، وَ يَصْلِبُهُمَا عَلَى بَابِ اَلْمَسْجِدِ بِالْمَدِينَةِ.
می نویسد سفیانی به آن کسی که داخل کوفه شده با لشکرش، بعد از آنکه آن جارا مانند پوست بر هم مالیده.
به رفتن به سمت حجاز، فرمان می دهد.
پس می رود به جانب مدینه و شمشیر در قریش می گذارد و از آن ها و از انصار چهارصد نفر را می کشد و شکم پاره می کند و دو برادر و خواهر را از قریش که برادر، نامش محمد و خواهر نامش، فاطمه است را، می کشد.
و هر دو را بر در مسجد مدینه بر دار می آویزد.
📚التشريف بالمنن في التعريف بالفتن ج ۱، ص ۱۲۵
کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه
http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
#داستان_تشرف
کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه
http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
هدایت شده از معارف الشیعه
4_5854970173198438442.mp3
912K
🔴 سلسله مباحث عالم ربانی حجت الاسلام والمسلمین استاد #بندانی_نیشابوری حفظه الله تعالی
🔸موضوع : #آداب_نوکری
🔸جلسه شصتم
کانال معرفتی "معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
#آیات_مهدوی
🔻[الم ذلِکَ الْکِتَابُ لاَ رَیْبَ فِیهِ هُدیً لِلْمُتَّقِینَ الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ وَیُقِیمُونَ الصَّلاةَ وَمِمَّا رَزَقْناهُمْ یُنْفِقُونَ] بقره، ۱-۳
▪️از امام جعفر صادق سلام الله علیه روایت شده است كه ایشان در باره كلام خداوند عز و جل:
{کسانی که به غیب ایمان می آورند} فرمود:
كسی كه ایمان داشته باشد قیام قائم آل محمد سلام الله علیه و عجل الله تعالی فرجه الشریف حق است.
از یحیی بن ابی قاسم روایت شده است كه او گفت: از حضرت امام جعفر صادق سلام الله علیه درباره: {الم، آن کتابی است که هیچ شکی در آن نیست، هدایت است برای مومنین، همان کسانی که به غیب ایمان می آورند} پرسیدم، ایشان فرمود:
شیعیان پرهیزكار امیر المؤمنين سلام الله علیه هستند و غیب، حضرت حجت غائب سلام الله علیه و عجل الله تعالی فرجه الشریف است و شاهد این سخن كلام خداوند متعال میباشد {و میگویند: چرا معجزهای از جانب پروردگارش بر او نازل نمیشود؟ بگو: غیب فقط به خدا اختصاص دارد. پس منتظر باشید كه من هم با شما از منتظرانم}.
📚كمال الدین و تمام النعمة، ص ۲۹
کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه
http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
#نواب_اربعه
#حدیث_مهدوی
🔻عن اَلْحُسَيْنِ بْنِ مُوسَى بْنِ بَابَوَيْهِ قَالَ حَدَّثَنِي جَمَاعَةٌ مِنْ أَهْلِ بَلَدِنَا اَلْمُقِيمِينَ كَانُوا بِبَغْدَادَ فِي اَلسَّنَةِ اَلَّتِي خَرَجَتِ اَلْقَرَامِطَةُ عَلَى اَلْحَاجِّ وَ هِيَ سَنَةُ [تَنَاثُرِ] اَلْكَوَاكِبِ : أَنَّ وَالِدِي رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُ كَتَبَ إِلَى اَلشَّيْخِ أَبِي اَلْقَاسِمِ اَلْحُسَيْنِ بْنِ رَوْحٍ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُ يَسْتَأْذِنُ فِي اَلْخُرُوجِ إِلَى اَلْحَجِّ. فَخَرَجَ فِي اَلْجَوَابِ لاَ تَخْرُجْ فِي هَذِهِ اَلسَّنَةِ فَأَعَادَ فَقَالَ هُوَ نَذْرٌ وَاجِبٌ أَ فَيَجُوزُ لِيَ اَلْقُعُودُ عَنْهُ فَخَرَجَ اَلْجَوَابُ إِنْ كَانَ لاَ بُدَّ فَكُنْ فِي اَلْقَافِلَةِ اَلْأَخِيرَةِ فَكَانَ فِي اَلْقَافِلَةِ اَلْأَخِيرَةِ فَسَلِمَ بِنَفْسِهِ وَ قُتِلَ مَنْ تَقَدَّمَهُ فِي اَلْقَوَافِلِ اَلْأُخَرِ.
ابو عبد اللّه حسين بن على بن موسى بن بابويه گفته است:جماعتى از اهل شهرمان كه در بغداد اقامت داشتند در سالى كه قرامطه بر عليه حجاج قيام كردند و سال پراكنده شدن ستارگان بود، براى من نقل كردند:
پدرم در ضمن نامهاى از محضر شيخ ابو القاسم حسين بن روح قدس سره(#نائب_سوم) اجازه خواست تا به حجّ مشرف شود.
(از طرف صاحب الامر سلام الله علیه و عجل الله تعالی فرجه الشریف)جواب آمد كه امسال از شهر خارج نشو.
پدرم دوباره درخواستش را مطرح كرد و عرض کرد: حجّى كه برايش اجازه مىخواهم نذر واجب است، آيا نرفتن به حجّ و نشستن در خانه، جايز است؟
جواب آمد:
اگر چارهاى نيست و بايد بروى، با آخرين قافله برو.
پدرم با همان قافله آخرى عازم شد و از غارت سالم ماند ولى كسانى كه در قافلههاى قبلى بودند همگى كشته شدند.
📚الغيبة (للطوسی) ج ۱، ص ۳۲۲
کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه
http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
🔻پیامبر صلی الله علیه وآله:
...مَهدِيٌّ، أوَّلُ العَدلِ وآخِرُهُ...
"مهدی (ارواحنا فداه)، اوّل و آخر عدالت است! "
📚 كمال الدين ج۱، ص۲۶۵.
کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه
http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
هدایت شده از معارف الشیعه
4_5870757764308930034.mp3
927.1K
🔴 سلسله مباحث عالم ربانی حجت الاسلام والمسلمین استاد #بندانی_نیشابوری حفظه الله تعالی
🔸موضوع : #آداب_نوکری
🔸جلسه شصت و یکم
کانال معرفتی "معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
هدایت شده از معارف الشیعه
4_5870757764308930035.mp3
1.55M
🔴 سلسله مباحث عالم ربانی حجت الاسلام والمسلمین استاد #بندانی_نیشابوری حفظه الله تعالی
🔸موضوع : #آداب_نوکری
🔸جلسه شصت و دوم
کانال معرفتی "معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
#رجعت
🔻امام صادق سلام الله علیه فرمود:
إِنَّ جُبَيْرَ اَلْخَابُورِ كَانَ صَاحِبَ بَيْتِ مَالِ مُعَاوِيَةَ وَ كَانَتْ لَهُ أَمٌّ عَجُوزٌ بِالْكُوفَةِ كَبِيرَةٌ فَقَالَ لِمُعَاوِيَةَ إِنَّ لِي أُمّاً بِالْكُوفَةِ عَجُوزاً اِشْتَقْتُ إِلَيْهَا فَأْذَنْ لِي حَتَّى آتِيَهَا فَأَقْضِيَ مِنْ حَقِّهَا مَا يَجِبُ عَلَيَّ فَقَالَ مُعَاوِيَةُ مَا تَصْنَعُ بِالْكُوفَةِ فَإِنَّ فِيهَا رَجُلاً سَاحِراً كَاهِناً يُقَالُ لَهُ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ وَ مَا آمَنُ أَنْ يَفْتِنَكَ فَقَالَ جُبَيْرٌ مَا لِي وَ لِعَلِيٍّ إِنَّمَا آتِي أُمِّي فَأَزُورُهَا وَ أَقْضِي حَقَّهَا فَأَذِنَ لَهُ فَقَدِمَ جُبَيْرٌ إِلَى عَيْنِ اَلتَّمْرِ وَ مَعَهُ مَالٌ فَدَفَنَ بَعْضَهُ فِي عَيْنِ اَلتَّمْرِ وَ قَدْ كَانَ لِعَلِيٍّ مَنَاظِرُ فَأَخَذُوا جُبَيْراً بِظَاهِرِ اَلْكُوفَةِ وَ أَتَوْا بِهِ عَلِيّاً فَلَمَّا نَظَرَ إِلَيْهِ قَالَ لَهُ يَا جُبَيْرَ اَلْخَابُورِ أَمَا إِنَّكَ كَنْزٌ مِنْ كُنُوزِ اَللَّهِ زَعَمَ لَكَ مُعَاوِيَةُ أَنِّي كَاهِنٌ سَاحِرٌ قَالَ إِي وَ اَللَّهِ قَالَ ذَلِكَ مُعَاوِيَةُ ثُمَّ قَالَ وَ مَعَكَ مَالٌ قَدْ دَفَنْتَ بَعْضَهُ فِي عَيْنِ اَلتَّمْرِ قَالَ صَدَقْتَ يَا أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ لَقَدْ كَانَ ذَلِكَ قَالَ عَلِيٌّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَا حَسَنُ ضُمَّهُ إِلَيْكَ فَأَنْزَلَهُ وَ أَحْسَنَ إِلَيْهِ فَلَمَّا كَانَ مِنَ اَلْغَدِ دَعَاهُ ثُمَّ قَالَ لِأَصْحَابِهِ إِنَّ هَذَا يَكُونُ فِي جَبَلِ اَلْأَهْوَازِ فِي أَرْبَعَةِ آلاَفٍ مُدَجَّجِينَ فِي اَلسِّلاَحِ فَيَكُونُونَ مَعَهُ حَتَّى يَقُومَ قَائِمُنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ فَيُقَاتِلُ مَعَهُ .
شخصى به نام جبير، خزانهدار معاويه لعنة الله عليه بود و مادر پيرى داشت كه در كوفه زندگى مىكرد.
روزى به معاويه لعنة الله عليه گفت: مادر پيرم در كوفه است و دلم براى او تنگ شده است، اجازه بدهيد بروم و او را ملاقات كنم و حق مادرى را ادا نمايم.
معاويه لعنة الله عليه گفت: در كوفه چه كار مىكنى؟
چون در آنجا مرد ساحرى است كه به او «على بن ابى طالب سلام الله علیه» مىگويند و مىترسم تو را فريب دهد!
جبير گفت:
من با على(سلام الله علیه) چه كار دارم، مىروم و مادرم را زيارت مىكنم و بر مىگردم.
معاويه لعنة الله عليه اجازه داد.
جبير آمد تا به عين التمر رسيد.
و مقدار پولى كه همراه آورده بود در آنجا دفن كرد.
مأموران امام علی سلام الله علیه او را گرفتند و پيش آن حضرت آوردند.
وقتى چشم امیرالمؤمنين سلام الله علیه به او افتاد، فرمود: اى جبير! تو گنجى از گنجهاى خدا هستى معاويه لعنة الله عليه به تو گفته است كه من ساحر هستم.
جبير عرض کرد:
به خدا سوگند! همين طور است.
امام فرمود: پيش تو مقدارى پول بود كه قسمتى از آن را در عين التمر، مخفى كردى.
جبير عرض کرد:«درست مىفرماييد يا امير المؤمنين!».
حضرت علی سلام الله علیه رو كرد به امام حسن سلام الله علیه و فرمود:
يا حسن! او را به خانۀ خود ببر و به او نيكى كن. فرداى آن روز، امیر المؤمنين سلام الله عليه او را صدا كرد و فرمود:
در زمان رجعت او از طرف كوه اهواز با چهار هزار سواره مسلح مىآيد و كنار قائم اهل بيت سلام الله علیه و عجل الله تعالی فرجه الشریف مىجنگد .
📚الخرائج و الجرائح ج ۱، ص ۱۸۵
کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه
http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
#علمای_راستین_دوران_غیبت
🔻امام هادی سلام الله علیه فرمود:
لَوْ لاَ مَنْ يَبْقَى بَعْدَ غَيْبَةِ قَائِمِكُمْ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ مِنَ اَلْعُلَمَاءِ اَلدَّاعِينَ إِلَيْهِ وَ اَلدَّالِّينَ عَلَيْهِ وَ اَلذَّابِّينَ عَنْ دِينِهِ بِحُجَجِ اَللَّهِ وَ اَلْمُنْقِذِينَ لِضُعَفَاءِ عِبَادِ اَللَّهِ مِنْ شِبَاكِ إِبْلِيسَ وَ مَرَدَتِهِ وَ مِنْ فِخَاخِ اَلنَّوَاصِبِ لَمَا بَقِيَ أَحَدٌ إِلاَّ اِرْتَدَّ عَنْ دِينِ اَللَّهِ - وَ لَكِنَّهُمُ اَلَّذِينَ يُمْسِكُونَ أَزِمَّةَ قُلُوبِ ضُعَفَاءِ اَلشِّيعَةِ كَمَا يُمْسِكُ صَاحِبُ اَلسَّفِينَةِ سُكَّانَهَا أُولَئِكَ هُمُ اَلْأَفْضَلُونَ عِنْدَ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ.
اگر در پس غيبت امام قائم سلام الله علیه و عجل الله تعالی فرجه الشریف علمائى نبودند كه داعى بسوى او بوده و اشاره به او كنند، و با براهين الهى از او دفاع نمايند، و بندگان مستضعف خدا را از دام ابليس و اعوانش برهانند، و از بند نواصب (دشمنان اهل بيت) رهايى بخشند، همۀ مردم از دين خدا دست كشيده و مرتدّ مىشدند، لكن علماء، كسانى هستند كه زمام قلوب شيعيان ضعيف ما را در دست داشته و مهار مىكنند، همچون ناخداى كشتى كه سكّان آن را در دست دارد.
اين گروه همان شخصيتهاى برتر و افضل در نزد خداوند با عزّت و جلال مىباشند.
📚الاحتجاج ج ۲، ص ۴۵۵
کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه
http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
#علائم_ظهور
🔻امام سجاد سلام الله علیه فرمود:
يَكُونُ قَبْلَ خُرُوجِهِ خُرُوجُ رَجُلٍ يُقَالُ لَهُ عَوْفٌ اَلسُّلَمِيُّ بِأَرْضِ اَلْجَزِيرَةِ وَ يَكُونُ مَأْوَاهُ تَكْرِيتَ وَ قَتْلُهُ بِمَسْجِدِ دِمَشْقَ ثُمَّ يَكُونُ خُرُوجُ شُعَيْبِ بْنِ صَالِحٍ بِسَمَرْقَنْدَ ثُمَّ يَخْرُجُ اَلسُّفْيَانِيُّ اَلْمَلْعُونُ بِالْوَادِي اَلْيَابِسِ وَ هُوَ مِنْ وُلْدِ عُتْبَةَ بْنِ أَبِي سُفْيَانَ فَإِذَا ظَهَرَ اَلسُّفْيَانِيُّ أَخَذَ فِي اَلْمَهْدِيِّ ثُمَّ يَخْرُجُ بَعْدَ ذَلِكَ.
پيش از ظهور او(حضرت مهدی سلام الله علیه و عجل الله تعالی فرجه الشریف) مردى به نام «عوف (بن) سلمى» از جزيره، خروج مىكند.
سكونت و محل استقرار او «تكريت» بوده و در مسجد دمشق كشته مىشود.
آنگاه شعيب بن صالح از سمرقند خروج مىكند و سپس سفيانى ملعون از بيابان يابس مىآيد.
سفيانى از اولاد عتبة بن ابى سفيان لعنة الله عليه است و وقتى او خروج مىكند در جستجوى حضرت مهدى سلام الله علیه و عجل الله تعالی فرجه الشریف برمىآيد و بعد از آن، حضرت قيام مىكند.
📚الخرائج و الجرائح ج ۳، ص ۱۱۵۵
کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه
http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
🔻#داستان_تشرف
کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه
http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
#نواب_اربعه
🔻قَالَ أَبُو عَلِيِّ بْنُ هَمَّامٍ : كَانَ أَحْمَدُ بْنُ هِلاَلٍ مِنْ أَصْحَابِ أَبِي مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَاجْتَمَعَتِ اَلشِّيعَةُ عَلَى وَكَالَةِ مُحَمَّدِ بْنِ عُثْمَانَ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُ بِنَصِّ اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فِي حَيَاتِهِ وَ لَمَّا مَضَى اَلْحَسَنُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَتِ اَلشِّيعَةُ اَلْجَمَاعَةُ لَهُ أَ لاَ تَقْبَلُ أَمْرَ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عُثْمَانَ وَ تَرْجِعُ إِلَيْهِ وَ قَدْ نَصَّ عَلَيْهِ اَلْإِمَامُ اَلْمُفْتَرَضُ اَلطَّاعَةُ. فَقَالَ لَهُمْ لَمْ أَسْمَعْهُ يَنُصُّ عَلَيْهِ بِالْوَكَالَةِ وَ لَيْسَ أُنْكِرُ أَبَاهُ يَعْنِي عُثْمَانَ بْنَ سَعِيدٍ فَأَمَّا أَنْ أَقْطَعَ أَنَّ أَبَا جَعْفَرٍ وَكِيلُ صَاحِبِ اَلزَّمَانِ فَلاَ أَجْسُرُ عَلَيْهِ فَقَالُوا قَدْ سَمِعَهُ غَيْرُكَ فَقَالَ أَنْتُمْ وَ مَا سَمِعْتُمْ وَ وَقَفَ عَلَى أَبِي جَعْفَرٍ فَلَعَنُوهُ وَ تَبَرَّءُوا مِنْهُ. ثُمَّ ظَهَرَ اَلتَّوْقِيعُ عَلَى يَدِ أَبِي اَلْقَاسِمِ بْنِ رَوْحٍ بِلَعْنِهِ وَ اَلْبَرَاءَةِ مِنْهُ فِي جُمْلَةِ مَنْ لَعَنَ .
ابو على بن همام گفته است:
احمد بن هلال(لعنةالله عليه) از اصحاب امام حسن عسكرى سلام الله علیه بود.
شيعيان به خاطر تصريح امام حسن عسکری سلام الله علیه و در زمان حيات ایشان، نسبت به وكالت محمّد بن عثمان رضى اللّه عنه(#نائب_دوم) اجماع كرده و همعقيده شدند.
پس از شهادت امام حسن عسکری سلام الله علیه جماعت علماى شيعه به احمد بن هلال گفتند:
با توجّه به اينكه امام واجب الاطاعة به وكالت و نيابت ابو جعفر محمّد بن عثمان(#نائب_دوم) تصريح فرموده است، آيا تو وكالت او را قبول نداری و در امور و مسائل به او رجوع نمىكنى؟
او گفت: من اين موضوع را از آن حضرت نشنيدهام، امّا پدرش عثمان بن سعيد قدس سره (#نائب_اول) را انكار نمىكنم.
اگر مطمئن شوم كه ابو جعفر(محمدبن عثمان) وكيل صاحب الزمان سلام الله علیه و عجل الله تعالی فرجه الشریف است به او جسارت نمىكنم.
به او گفتند: اگر تو نشنيدهاى، ديگران كه شنيدهاند.
گفت:آنچه كه شما شنيدهايد بر شما حجّت است نه بر من.
بنابراين در مورد ابو جعفر محمّد بن عثمان توقف كرد و معتقد به وكالت او نشد.
شيعيان هم او را لعن كرده و از او دورى جستند. مدتی بعد در خصوص لعن و تبرى از او، به وسيله ابو القاسم حسين بن روح رحمة الله عليه(#نائب_سوم) توقيعى رسيد و آشكار شد كه احمد بن هلال هم در ميان لعنشدگان است.
📚الغيبة (للطوسی) ج ۱، ص ۳۹۹
کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه
http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
هدایت شده از معارف الشیعه
4_5951780479807000355.mp3
1.29M
🔴 سلسله مباحث عالم ربانی حجت الاسلام والمسلمین استاد #بندانی_نیشابوری حفظه الله تعالی
🔸موضوع : #آداب_نوکری
🔸جلسه شصت و سوم
کانال معرفتی "معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
#تبعیت_از_امام_زمان سلام الله علیه
🔻حاج قدرت الله #لطیفی_نسب رضوان الله علیه که از صاحبان سر و مرتبطین با امام عصر (سلام الله علیه) بود میفرمود:
کسی که الان مطیع امام زمان (سلام الله علیه و عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشد در زمان ظهور هم جزو پیروان و تابعین ایشان خواهد بود.
📚این شرح بی نهایت
کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه
http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49