eitaa logo
الحَقُّ الجَدید(معارف مهدویت)
2.4هزار دنبال‌کننده
861 عکس
411 ویدیو
96 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻[يَوْمَ يَأْتِي بَعْضُ آيَاتِ رَ‌بِّكَ لَا يَنفَعُ نَفْسًا إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِن قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْرً‌ا ۗ قُلِ انتَظِرُ‌وا إِنَّا مُنتَظِرُ‌ونَ] انعام، ۱۵۸ ▪️امام صادق سلام الله علیه فرمود: منظور از روز در آیه شریفه: {در روزى كه پاره‌اى از نشانه‌هاى پروردگارت [پديد] آيد} روز ظهور حضرت قائم "سلام الله علیه و عجل الله تعالی فرجه الشریف" است. 📚کمال الدین، ج۲، ص۳۵۷ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
🔻امام حسین سلام الله علیه فرمود: پادشاهی بر بنی امیه گوارا نمی شود تا مرا بکشند. و البته مرا خواهند کشت و چون مرا شهید کنند، دیگر این امّت توفیق اجماع نماز به حق را نخواهند یافت و عطا و غنایم به جور قسمت خواهد شد. و اول کسی را که در این امّت به علانیه به زجر و قهر به قتل می آورند من و اهل بیت من خواهیم بود. و بعد از من بنی هاشم همیشه در محنت و مشقت خواهند بود تا آل محمد سلام الله علیه و عجل الله تعالی فرجه الشریف، ظاهر شود. 📚کامل الزیارات: ۷۴ باب ۲۳ ح ۱۳ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
هدایت شده از معارف الشیعه
4_5854970173198438440.mp3
1.41M
🔴 سلسله مباحث عالم ربانی حجت الاسلام والمسلمین استاد حفظه الله تعالی 🔸موضوع : 🔸جلسه پنجاه و نهم کانال معرفتی "معارف الشیعه " @maaref_shiaa
💢ماجرای سلام الله علیه به مرحوم رضوان الله تعالی علیه برای 🔻مرحوم حاج قدرت الله لطيفي نسب، شب نيمه شعبان سال ۱۳۴۸ به مسجد جمکران مشرف شد که در آن زمان بناي کوچکی داشت، که شامل فضاي اصلي مسجد، با سه محراب بود و اتاق هايي به تعداد اندک و بدون کمترين امکانات رفاهي براي زائران و فضاي بيروني با آبي شور و غير قابل شرب. توليت مسجد را هم افرادي موسوم به "سيد ها" بر عهده داشتند. هوا خيلي سرد بود. خادم مسجد درها را بست و زائران کم شمار مسجد، همه رفتند و او و دوستش با اصرار زياد، خادم مسجد را راضي کردند که در مسجد بمانند؛ خادم که اشتياق آن ها را ديد، گفت: اگر مايل باشيد مي توانيد شب را براي استراحت در اتاق من به سر ببريد. آن ها به مسجد مشرف شدند. سوز سرما بسيار آزار دهنده بود اما با اين حال آن دو با هم به دعا و نماز مشغول شدند. پاسي از شب که گذشت، دوست آقاي لطيفي نسب که طاقت ماندن در آن هواي سرد را نداشت از او خداحافظي کرد و به اتاق گرم خادم مسجد براي استراحت پناه برد اما او آن چنان گرم راز و نياز با امام عصر سلام الله علیه بود که به محيط اطراف و سرما توجهي نداشت و وجودش پر از تمناي وصال بود و گويي تمام سلول هاي بدنش هم صدا با زبان او به ذکر "يابن الحسن" مشغول بودند. سه ساعت از نيمه شب گذشته بود که صدايي ملکوتي از ايوان مسجد، توجه او را به خود جلب کرد. به سوي صدا برگشت که ناگهان امام زمان سلام الله علیه را ديد که همراه دو سيد بزرگوار وارد مسجد شدند. با تمام وجود به امامش سلام کرد؛ امام پس از جواب سلام، در محراب سمت چپ به نماز ايستادند و آن دو سيد نيز در جايي ديگر مشغول عبادت شدند. آقاي لطيفي نسب پشت سر امام زمان سلام الله علیه به عبادت مشغول شد. حضرت پس از نماز، به سوي آقاي لطيفي نسب آمدند و دست بر شانه او نهاده و از حالش جويا شدند و فرمودند: «زود اقدام کن! مسجد را از اين وضعيت خرابي بيرون بياور تا آبرومند شود و...» در اين لحظه در قلب آقاي لطيفي اين طور گذشت که: «اين کار چگونه از من بر مي آيد که نه سرمايه اي دارم و نه از صاحبان قدرتم.» که حضرت فرمودند: «اقدام کن! عنايات ما شامل حال شما خواهد شد! خود ما کمک مي کنيم.» آقاي لطيفي دوباره به اين فکر افتاد که «از چه راهي وارد شوم و از کجا شروع کنم؟» که حضرت به او فرمودند: «نزد آقا "احمدي" برو راه باز مي شود. عنايات ما هم هست.» آن گاه، کارت سبز رنگي که يک سوي آن اسماءالله بود و طرف ديگر، نقشه اي -که جمکران بر اساس آن بازسازي شد- به ايشان اعطا کرده و فرمودند: «اين کارت را بعدها از شما خواهيم گرفت.» سپس حضرت همراه آن دو سيد بزرگوار از مسجد بيرون رفتند. حوالي اذان صبح بود که دوست آقاي لطيفي براي اقامه نماز صبح، وارد مسجد شد و به محض ورود با تعجب گفت: «چه بوي خوشي مسجد را فرا گرفته!»... سرانجام مراسم کلنگ زني مرحله اول بازسازي مسجد مقدس جمکران، با تشکيل هيئت امناي پنج نفره اين مسجد، به ریاست مرحوم لطیفی نسب در ايام ربيع الاول سال 1348 هجري شمسي آغاز شد. "📚نقل از سایت رسمی مرحوم لطیفی نسب" کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
🔻وَ أَخْبَرَنِي اَلْحُسَيْنُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِي اَلْعَبَّاسِ أَحْمَدَ بْنِ عَلِيِّ بْنِ نُوحٍ عَنْ أَبِي نَصْرٍ هِبَةِ اَللَّهِ بْنِ مُحَمَّدٍ اَلْكَاتِبِ اِبْنِ بِنْتِ أُمِّ كُلْثُومٍ بِنْتِ أَبِي جَعْفَرٍ اَلْعَمْرِيِّ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُ: أَنَّ قَبْرَ أَبِي اَلْقَاسِمِ اَلْحُسَيْنِ بْنِ رَوْحٍ فِي اَلنَّوْبَخْتِيَّةِ فِي اَلدَّرْبِ اَلَّذِي كَانَتْ فِيهِ دَارُ عَلِيِّ بْنِ أَحْمَدَ اَلنَّوْبَخْتِيِّ اَلنَّافِذِ إِلَى اَلتَّلِّ وَ إِلَى اَلدَّرْبِ اَلْآخَرِ وَ إِلَى قَنْطَرَةِ اَلشَّوْكِ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُ. قَالَ وَ قَالَ لِي أَبُو نَصْرٍ مَاتَ أَبُو اَلْقَاسِمِ اَلْحُسَيْنُ بْنُ رَوْحٍ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُ فِي شَعْبَانَ سَنَةَ سِتٍّ وَ عِشْرِينَ وَ ثَلاَثِمِائَةٍ وَ قَدْ رُوِّيتُ عَنْهُ أَخْبَاراً كَثِيرَةً . ابى نصر هبة اللّه بن محمّد كاتب، نوۀ ام كلثوم دختر ابو جعفر عمرىّ‌ رحمه اللّه گفته است: محل قبر ابو القاسم حسين بن روح رحمة الله عليه() در محله نوبختيه بغداد است، در نزديكى دروازه‌اى كه خانه على بن احمد نوبختى در آنجا بود. و راه از آنجا به سمت دروازه ديگر و پل شوك بغداد مى‌رفت. راوى مى‌گويد كه ابو نصر به من گفت: ابو القاسم حسين بن روح قدس سره در ماه شعبان سال ۳۲۶ هجری قمری، دار فانى را وداع گفت و از ايشان اخبار زيادى روايت شده است. 📚الغيبة (للطوسی) ج ۱، ص ۳۸۶ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
1_1127060388_5803207734153186418.mp3
6.34M
🔴 درس 🔸سوره مبارکه 🔸توسط مرجع بزرگ شیعه ، شیخ الفقهاء و المجتهدین حضرت آیت الله العظمی دامت برکاته 🔹(جلسه پنجاه و ششم) مدرسه مجازی "مکتب تفکیک" @m_m_maktabtafkik
🔻امیرالمؤمنين سلام الله علیه فرمود: يَكْتُبُ اَلسُّفْيَانِيُّ إِلَى اَلَّذِي دَخَلَ اَلْكُوفَةَ بِخَيْلِهِ بَعْدَ مَا يَعْرُكُهَا عَرْكَ اَلْأَدِيمِ يَأْمُرُهُ بِالْمَسِيرِ إِلَى اَلْحِجَازِ، فَيَسِيرُ إِلَى اَلْمَدِينَةِ، فَيَضَعُ اَلسَّيْفَ فِي قُرَيْشٍ، فَيَقْتُلُ مِنْهُمْ وَ مِنَ اَلْأَنْصَارِ أَرْبَعَمِائَةِ رَجُلٍ، وَ يَبْقُرُ اَلْبُطُونَ، وَ يَقْتُلُ اَلْوِلْدَانَ، وَ يَقْتُلُ أَخَوَيْنِ مِنْ قُرَيْشٍ رَجُلٍ وَ أُخْتِهِ يُقَالُ لَهُمَا: مُحَمَّدٌ وَ فَاطِمَةُ، وَ يَصْلِبُهُمَا عَلَى بَابِ اَلْمَسْجِدِ بِالْمَدِينَةِ. می نویسد سفیانی به آن کسی که داخل کوفه شده با لشکرش، بعد از آنکه آن جارا مانند پوست بر هم مالیده. به رفتن به سمت حجاز، فرمان می دهد. پس می رود به جانب مدینه و شمشیر در قریش می گذارد و از آن ها و از انصار چهارصد نفر را می کشد و شکم پاره می کند و دو برادر و خواهر را از قریش که برادر، نامش محمد و خواهر نامش، فاطمه است را، می کشد. و هر دو را بر در مسجد مدینه بر دار می آویزد. 📚التشريف بالمنن في التعريف بالفتن ج ۱، ص ۱۲۵ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
هدایت شده از معارف الشیعه
4_5854970173198438442.mp3
912K
🔴 سلسله مباحث عالم ربانی حجت الاسلام والمسلمین استاد حفظه الله تعالی 🔸موضوع : 🔸جلسه شصتم کانال معرفتی "معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔻[الم ذلِکَ الْکِتَابُ لاَ رَیْبَ فِیهِ هُدیً لِلْمُتَّقِینَ الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ وَیُقِیمُونَ الصَّلاةَ وَمِمَّا رَزَقْناهُمْ یُنْفِقُونَ] بقره، ۱-۳ ▪️از امام جعفر صادق سلام الله علیه روایت شده است كه ایشان در باره‌ كلام خداوند عز و جل: {کسانی که به غیب ایمان می آورند} فرمود: كسی كه ایمان داشته باشد قیام قائم آل محمد سلام الله علیه و عجل الله تعالی فرجه الشریف حق است. از یحیی بن ابی قاسم روایت شده است كه او گفت: از حضرت امام جعفر صادق سلام الله علیه درباره: {الم، آن کتابی است که هیچ شکی در آن نیست، هدایت است برای مومنین، همان کسانی که به غیب ایمان می آورند} پرسیدم، ایشان فرمود: شیعیان پرهیزكار امیر المؤمنين سلام الله علیه هستند و غیب، حضرت حجت غائب سلام الله علیه و عجل الله تعالی فرجه الشریف است و شاهد این سخن كلام خداوند متعال می‌باشد {و می‌گویند: چرا معجزه‌ای از جانب پروردگارش بر او نازل نمی‌شود؟ بگو: غیب فقط به خدا اختصاص دارد. پس منتظر باشید كه من هم با شما از منتظرانم}. 📚كمال الدین و تمام النعمة، ص ۲۹ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
🔻عن اَلْحُسَيْنِ بْنِ مُوسَى بْنِ بَابَوَيْهِ قَالَ حَدَّثَنِي جَمَاعَةٌ مِنْ أَهْلِ بَلَدِنَا اَلْمُقِيمِينَ كَانُوا بِبَغْدَادَ فِي اَلسَّنَةِ اَلَّتِي خَرَجَتِ اَلْقَرَامِطَةُ عَلَى اَلْحَاجِّ وَ هِيَ سَنَةُ [تَنَاثُرِ] اَلْكَوَاكِبِ : أَنَّ وَالِدِي رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُ كَتَبَ إِلَى اَلشَّيْخِ أَبِي اَلْقَاسِمِ اَلْحُسَيْنِ بْنِ رَوْحٍ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُ يَسْتَأْذِنُ فِي اَلْخُرُوجِ إِلَى اَلْحَجِّ. فَخَرَجَ فِي اَلْجَوَابِ لاَ تَخْرُجْ فِي هَذِهِ اَلسَّنَةِ فَأَعَادَ فَقَالَ هُوَ نَذْرٌ وَاجِبٌ أَ فَيَجُوزُ لِيَ اَلْقُعُودُ عَنْهُ فَخَرَجَ اَلْجَوَابُ إِنْ كَانَ لاَ بُدَّ فَكُنْ فِي اَلْقَافِلَةِ اَلْأَخِيرَةِ فَكَانَ فِي اَلْقَافِلَةِ اَلْأَخِيرَةِ فَسَلِمَ بِنَفْسِهِ وَ قُتِلَ مَنْ تَقَدَّمَهُ فِي اَلْقَوَافِلِ اَلْأُخَرِ. ابو عبد اللّه حسين بن على بن موسى بن بابويه گفته است:جماعتى از اهل شهرمان كه در بغداد اقامت داشتند در سالى كه قرامطه بر عليه حجاج قيام كردند و سال پراكنده شدن ستارگان بود، براى من نقل كردند: پدرم در ضمن نامه‌اى از محضر شيخ ابو القاسم حسين بن روح قدس سره() اجازه خواست تا به حجّ‌ مشرف شود. (از طرف صاحب الامر سلام الله علیه و عجل الله تعالی فرجه الشریف)جواب آمد كه امسال از شهر خارج نشو. پدرم دوباره درخواستش را مطرح كرد و عرض کرد: حجّى كه برايش اجازه مى‌خواهم نذر واجب است، آيا نرفتن به حجّ‌ و نشستن در خانه، جايز است‌؟ جواب آمد: اگر چاره‌اى نيست و بايد بروى، با آخرين قافله برو. پدرم با همان قافله آخرى عازم شد و از غارت سالم ماند ولى كسانى كه در قافله‌هاى قبلى بودند همگى كشته شدند. 📚الغيبة (للطوسی) ج ۱، ص ۳۲۲ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
🔻پیامبر صلی الله علیه وآله: ...مَهدِيٌّ، أوَّلُ العَدلِ وآخِرُهُ... "مهدی (ارواحنا فداه)، اوّل و آخر عدالت است! " 📚 كمال الدين ج‏۱، ص۲۶۵. کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
هدایت شده از معارف الشیعه
4_5870757764308930034.mp3
927.1K
🔴 سلسله مباحث عالم ربانی حجت الاسلام والمسلمین استاد حفظه الله تعالی 🔸موضوع : 🔸جلسه شصت و یکم کانال معرفتی "معارف الشیعه " @maaref_shiaa
هدایت شده از معارف الشیعه
4_5870757764308930035.mp3
1.55M
🔴 سلسله مباحث عالم ربانی حجت الاسلام والمسلمین استاد حفظه الله تعالی 🔸موضوع : 🔸جلسه شصت و دوم کانال معرفتی "معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔻امام صادق سلام الله علیه فرمود: إِنَّ جُبَيْرَ اَلْخَابُورِ كَانَ صَاحِبَ بَيْتِ مَالِ مُعَاوِيَةَ وَ كَانَتْ لَهُ أَمٌّ عَجُوزٌ بِالْكُوفَةِ كَبِيرَةٌ فَقَالَ لِمُعَاوِيَةَ إِنَّ لِي أُمّاً بِالْكُوفَةِ عَجُوزاً اِشْتَقْتُ إِلَيْهَا فَأْذَنْ لِي حَتَّى آتِيَهَا فَأَقْضِيَ مِنْ حَقِّهَا مَا يَجِبُ عَلَيَّ فَقَالَ مُعَاوِيَةُ مَا تَصْنَعُ بِالْكُوفَةِ فَإِنَّ فِيهَا رَجُلاً سَاحِراً كَاهِناً يُقَالُ لَهُ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ وَ مَا آمَنُ أَنْ يَفْتِنَكَ فَقَالَ جُبَيْرٌ مَا لِي وَ لِعَلِيٍّ إِنَّمَا آتِي أُمِّي فَأَزُورُهَا وَ أَقْضِي حَقَّهَا فَأَذِنَ لَهُ فَقَدِمَ جُبَيْرٌ إِلَى عَيْنِ اَلتَّمْرِ وَ مَعَهُ مَالٌ فَدَفَنَ بَعْضَهُ فِي عَيْنِ اَلتَّمْرِ وَ قَدْ كَانَ لِعَلِيٍّ مَنَاظِرُ فَأَخَذُوا جُبَيْراً بِظَاهِرِ اَلْكُوفَةِ وَ أَتَوْا بِهِ عَلِيّاً فَلَمَّا نَظَرَ إِلَيْهِ قَالَ لَهُ يَا جُبَيْرَ اَلْخَابُورِ أَمَا إِنَّكَ كَنْزٌ مِنْ كُنُوزِ اَللَّهِ زَعَمَ لَكَ مُعَاوِيَةُ أَنِّي كَاهِنٌ سَاحِرٌ قَالَ إِي وَ اَللَّهِ قَالَ ذَلِكَ مُعَاوِيَةُ ثُمَّ قَالَ وَ مَعَكَ مَالٌ قَدْ دَفَنْتَ بَعْضَهُ فِي عَيْنِ اَلتَّمْرِ قَالَ صَدَقْتَ يَا أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ لَقَدْ كَانَ ذَلِكَ قَالَ عَلِيٌّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَا حَسَنُ ضُمَّهُ إِلَيْكَ فَأَنْزَلَهُ وَ أَحْسَنَ إِلَيْهِ فَلَمَّا كَانَ مِنَ اَلْغَدِ دَعَاهُ ثُمَّ قَالَ لِأَصْحَابِهِ إِنَّ هَذَا يَكُونُ فِي جَبَلِ اَلْأَهْوَازِ فِي أَرْبَعَةِ آلاَفٍ مُدَجَّجِينَ فِي اَلسِّلاَحِ فَيَكُونُونَ مَعَهُ حَتَّى يَقُومَ قَائِمُنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ فَيُقَاتِلُ مَعَهُ . شخصى به نام جبير، خزانه‌دار معاويه لعنة الله عليه بود و مادر پيرى داشت كه در كوفه زندگى مى‌كرد. روزى به معاويه لعنة الله عليه گفت: مادر پيرم در كوفه است و دلم براى او تنگ شده است، اجازه بدهيد بروم و او را ملاقات كنم و حق مادرى را ادا نمايم. معاويه لعنة الله عليه گفت: در كوفه چه كار مى‌كنى‌؟ چون در آنجا مرد ساحرى است كه به او «على بن ابى طالب سلام الله علیه» مى‌گويند و مى‌ترسم تو را فريب دهد! جبير گفت: من با على(سلام الله علیه) چه كار دارم، مى‌روم و مادرم را زيارت مى‌كنم و بر مى‌گردم. معاويه لعنة الله عليه اجازه داد. جبير آمد تا به عين التمر رسيد. و مقدار پولى كه همراه آورده بود در آنجا دفن كرد. مأموران امام علی سلام الله علیه او را گرفتند و پيش آن حضرت آوردند. وقتى چشم امیرالمؤمنين سلام الله علیه به او افتاد، فرمود: اى جبير! تو گنجى از گنجهاى خدا هستى معاويه لعنة الله عليه به تو گفته است كه من ساحر هستم. جبير عرض کرد: به خدا سوگند! همين طور است. امام فرمود: پيش تو مقدارى پول بود كه قسمتى از آن را در عين التمر، مخفى كردى. جبير عرض کرد:«درست مى‌فرماييد يا امير المؤمنين!». حضرت علی سلام الله علیه رو كرد به امام حسن سلام الله علیه و فرمود: يا حسن! او را به خانۀ خود ببر و به او نيكى كن. فرداى آن روز، امیر المؤمنين سلام الله عليه او را صدا كرد و فرمود: در زمان رجعت او از طرف كوه اهواز با چهار هزار سواره مسلح مى‌آيد و كنار قائم اهل بيت سلام الله علیه و عجل الله تعالی فرجه الشریف مى‌جنگد . 📚الخرائج و الجرائح ج ۱، ص ۱۸۵ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
🔻امام هادی سلام الله علیه فرمود: لَوْ لاَ مَنْ يَبْقَى بَعْدَ غَيْبَةِ قَائِمِكُمْ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ مِنَ اَلْعُلَمَاءِ اَلدَّاعِينَ إِلَيْهِ وَ اَلدَّالِّينَ عَلَيْهِ وَ اَلذَّابِّينَ عَنْ دِينِهِ بِحُجَجِ اَللَّهِ وَ اَلْمُنْقِذِينَ لِضُعَفَاءِ عِبَادِ اَللَّهِ مِنْ شِبَاكِ إِبْلِيسَ وَ مَرَدَتِهِ وَ مِنْ فِخَاخِ اَلنَّوَاصِبِ لَمَا بَقِيَ أَحَدٌ إِلاَّ اِرْتَدَّ عَنْ دِينِ اَللَّهِ - وَ لَكِنَّهُمُ اَلَّذِينَ يُمْسِكُونَ أَزِمَّةَ قُلُوبِ ضُعَفَاءِ اَلشِّيعَةِ كَمَا يُمْسِكُ صَاحِبُ اَلسَّفِينَةِ سُكَّانَهَا أُولَئِكَ هُمُ اَلْأَفْضَلُونَ عِنْدَ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ. اگر در پس غيبت امام قائم سلام الله علیه و عجل الله تعالی فرجه الشریف علمائى نبودند كه داعى بسوى او بوده و اشاره به او كنند، و با براهين الهى از او دفاع نمايند، و بندگان مستضعف خدا را از دام ابليس و اعوانش برهانند، و از بند نواصب (دشمنان اهل بيت) رهايى بخشند، همۀ مردم از دين خدا دست كشيده و مرتدّ مى‌شدند، لكن علماء، كسانى هستند كه زمام قلوب شيعيان ضعيف ما را در دست داشته و مهار مى‌كنند، همچون ناخداى كشتى كه سكّان آن را در دست دارد. اين گروه همان شخصيتهاى برتر و افضل در نزد خداوند با عزّت و جلال مى‌باشند. 📚الاحتجاج ج ۲، ص ۴۵۵ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
🔻امام سجاد سلام الله علیه فرمود: يَكُونُ قَبْلَ خُرُوجِهِ خُرُوجُ رَجُلٍ يُقَالُ لَهُ عَوْفٌ اَلسُّلَمِيُّ بِأَرْضِ اَلْجَزِيرَةِ وَ يَكُونُ مَأْوَاهُ تَكْرِيتَ وَ قَتْلُهُ بِمَسْجِدِ دِمَشْقَ ثُمَّ يَكُونُ خُرُوجُ شُعَيْبِ بْنِ صَالِحٍ بِسَمَرْقَنْدَ ثُمَّ يَخْرُجُ اَلسُّفْيَانِيُّ اَلْمَلْعُونُ بِالْوَادِي اَلْيَابِسِ وَ هُوَ مِنْ وُلْدِ عُتْبَةَ بْنِ أَبِي سُفْيَانَ فَإِذَا ظَهَرَ اَلسُّفْيَانِيُّ أَخَذَ فِي اَلْمَهْدِيِّ ثُمَّ يَخْرُجُ بَعْدَ ذَلِكَ. پيش از ظهور او(حضرت مهدی سلام الله علیه و عجل الله تعالی فرجه الشریف) مردى به نام «عوف (بن) سلمى» از جزيره، خروج مى‌كند. سكونت و محل استقرار او «تكريت» بوده و در مسجد دمشق كشته مى‌شود. آنگاه شعيب بن صالح از سمرقند خروج مى‌كند و سپس سفيانى ملعون از بيابان يابس مى‌آيد. سفيانى از اولاد عتبة بن ابى سفيان لعنة الله عليه است و وقتى او خروج مى‌كند در جستجوى حضرت مهدى سلام الله علیه و عجل الله تعالی فرجه الشریف برمى‌آيد و بعد از آن، حضرت قيام مى‌كند. 📚الخرائج و الجرائح ج ۳، ص ۱۱۵۵ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
🔻 کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
🔻قَالَ أَبُو عَلِيِّ بْنُ هَمَّامٍ : كَانَ أَحْمَدُ بْنُ هِلاَلٍ مِنْ أَصْحَابِ أَبِي مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَاجْتَمَعَتِ اَلشِّيعَةُ عَلَى وَكَالَةِ مُحَمَّدِ بْنِ عُثْمَانَ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُ بِنَصِّ اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فِي حَيَاتِهِ وَ لَمَّا مَضَى اَلْحَسَنُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَتِ اَلشِّيعَةُ اَلْجَمَاعَةُ لَهُ أَ لاَ تَقْبَلُ أَمْرَ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عُثْمَانَ وَ تَرْجِعُ إِلَيْهِ وَ قَدْ نَصَّ عَلَيْهِ اَلْإِمَامُ اَلْمُفْتَرَضُ اَلطَّاعَةُ. فَقَالَ لَهُمْ لَمْ أَسْمَعْهُ يَنُصُّ عَلَيْهِ بِالْوَكَالَةِ وَ لَيْسَ أُنْكِرُ أَبَاهُ يَعْنِي عُثْمَانَ بْنَ سَعِيدٍ فَأَمَّا أَنْ أَقْطَعَ أَنَّ أَبَا جَعْفَرٍ وَكِيلُ صَاحِبِ اَلزَّمَانِ فَلاَ أَجْسُرُ عَلَيْهِ فَقَالُوا قَدْ سَمِعَهُ غَيْرُكَ فَقَالَ أَنْتُمْ وَ مَا سَمِعْتُمْ وَ وَقَفَ عَلَى أَبِي جَعْفَرٍ فَلَعَنُوهُ وَ تَبَرَّءُوا مِنْهُ. ثُمَّ ظَهَرَ اَلتَّوْقِيعُ عَلَى يَدِ أَبِي اَلْقَاسِمِ بْنِ رَوْحٍ بِلَعْنِهِ وَ اَلْبَرَاءَةِ مِنْهُ فِي جُمْلَةِ مَنْ لَعَنَ . ابو على بن همام گفته است: احمد بن هلال(لعنةالله عليه) از اصحاب امام حسن عسكرى سلام الله علیه بود. شيعيان به خاطر تصريح امام حسن عسکری سلام الله علیه و در زمان حيات ایشان، نسبت به وكالت محمّد بن عثمان رضى اللّه عنه() اجماع كرده و هم‌عقيده شدند. پس از شهادت امام حسن عسکری سلام الله علیه جماعت علماى شيعه به احمد بن هلال گفتند: با توجّه به اين‌كه امام واجب الاطاعة به وكالت و نيابت ابو جعفر محمّد بن عثمان() تصريح فرموده است، آيا تو وكالت او را قبول نداری و در امور و مسائل به او رجوع نمى‌كنى‌؟ او گفت: من اين موضوع را از آن حضرت نشنيده‌ام، امّا پدرش عثمان بن سعيد قدس سره () را انكار نمى‌كنم. اگر مطمئن شوم كه ابو جعفر(محمدبن عثمان) وكيل صاحب الزمان سلام الله علیه و عجل الله تعالی فرجه الشریف است به او جسارت نمى‌كنم. به او گفتند: اگر تو نشنيده‌اى، ديگران كه شنيده‌اند. گفت:آنچه كه شما شنيده‌ايد بر شما حجّت است نه بر من. بنابراين در مورد ابو جعفر محمّد بن عثمان توقف كرد و معتقد به وكالت او نشد. شيعيان هم او را لعن كرده و از او دورى جستند. مدتی بعد در خصوص لعن و تبرى از او، به وسيله ابو القاسم حسين بن روح رحمة الله عليه() توقيعى رسيد و آشكار شد كه احمد بن هلال هم در ميان لعن‌شدگان است. 📚الغيبة (للطوسی) ج ۱، ص ۳۹۹ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
هدایت شده از معارف الشیعه
4_5951780479807000355.mp3
1.29M
🔴 سلسله مباحث عالم ربانی حجت الاسلام والمسلمین استاد حفظه الله تعالی 🔸موضوع : 🔸جلسه شصت و سوم کانال معرفتی "معارف الشیعه " @maaref_shiaa
سلام الله علیه 🔻حاج قدرت الله رضوان الله علیه که از صاحبان سر و مرتبطین با امام عصر (سلام الله علیه) بود می‌فرمود: کسی که الان مطیع امام زمان (سلام الله علیه و عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشد در زمان ظهور هم جزو پیروان و تابعین ایشان خواهد بود. 📚این شرح بی نهایت کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
🔻حَرِيزٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ جُعِلْتُ فِدَاكَ مَا أَقَلَّ بَقَاءَكُمْ أَهْلَ اَلْبَيْتِ وَ أَقْرَبَ آجَالَكُمْ بَعْضَهَا مِنْ بَعْضٍ مَعَ حَاجَةِ اَلنَّاسِ إِلَيْكُمْ فَقَالَ إِنَّ لِكُلِّ وَاحِدٍ مِنَّا صَحِيفَةً فِيهَا مَا يَحْتَاجُ إِلَيْهِ أَنْ يَعْمَلَ بِهِ فِي مُدَّتِهِ فَإِذَا اِنْقَضَى مَا فِيهَا مِمَّا أُمِرَ بِهِ عَرَفَ أَنَّ أَجَلَهُ قَدْ حَضَرَ فَأَتَاهُ اَلنَّبِيُّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ يَنْعَى إِلَيْهِ نَفْسَهُ وَ أَخْبَرَهُ بِمَا لَهُ عِنْدَ اَللَّهِ وَ أَنَّ اَلْحُسَيْنَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَرَأَ صَحِيفَتَهُ اَلَّتِي أُعْطِيَهَا وَ فُسِّرَ لَهُ مَا يَأْتِي بِنَعْيٍ وَ بَقِيَ فِيهَا أَشْيَاءُ لَمْ تُقْضَ فَخَرَجَ لِلْقِتَالِ وَ كَانَتْ تِلْكَ اَلْأُمُورُ اَلَّتِي بَقِيَتْ أَنَّ اَلْمَلاَئِكَةَ سَأَلَتِ اَللَّهَ فِي نُصْرَتِهِ فَأَذِنَ لَهَا وَ مَكَثَتْ تَسْتَعِدُّ لِلْقِتَالِ وَ تَتَأَهَّبُ لِذَلِكَ حَتَّى قُتِلَ فَنَزَلَتْ وَ قَدِ اِنْقَطَعَتْ مُدَّتُهُ وَ قُتِلَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَقَالَتِ اَلْمَلاَئِكَةُ يَا رَبِّ أَذِنْتَ لَنَا فِي اَلاِنْحِدَارِ وَ أَذِنْتَ لَنَا فِي نُصْرَتِهِ فَانْحَدَرْنَا وَ قَدْ قَبَضْتَهُ فَأَوْحَى اَللَّهُ إِلَيْهِمْ أَنِ اِلْزَمُوا قَبْرَهُ حَتَّى تَرَوْهُ وَ قَدْ خَرَجَ فَانْصُرُوهُ وَ اِبْكُوا عَلَيْهِ وَ عَلَى مَا فَاتَكُمْ مِنْ نُصْرَتِهِ فَإِنَّكُمْ قَدْ خُصِّصْتُمْ بِنُصْرَتِهِ وَ بِالْبُكَاءِ عَلَيْهِ فَبَكَتِ اَلْمَلاَئِكَةُ تَعَزِّياً وَ حُزْناً عَلَى مَا فَاتَهُمْ مِنْ نُصْرَتِهِ فَإِذَا خَرَجَ يَكُونُونَ أَنْصَارَهُ. حريز گويد: به امام صادق سلام الله علیه عرض كردم: قربانت گردم، با وجود احتياجى كه مردم به شما دارند چقدر عمر شما اهل بيت كوتاه و اجل شما خانواده بيكديگر نزديكست‌؟!! فرمود: براى هر يك از ما صحيفه و مكتوبى است كه آنچه در مدت عمرش راجع به برنامه كارش احتياج دارد در آن نوشته است، چون او امر و دستوراتى كه در آن ست پايان يابد، امام می فهمد كه اجل او رسيده است. سپس پيغمبر صلّى اللّٰه عليه و آله نزد او آيد و خبر مرگش را باو گويد، و آنچه نزد خدا دارد، باو گزارش دهد، و امام حسين سلام الله علیه مكتوبى را كه باو دادند، قرائت كرد، و خبر مرگى كه در پيش داشت برايش تفسير شد، ولى چيزهائى در آن مكتوب باقى بود كه هنوز انجام نشده بود، او براى جنگ بيرون رفت، و چيزهائى كه باقى بود، اين بود كه ملائكه يارى كردن او را از خدا خواسته‌اند و خدا اجازه فرموده است ملائكه مهيا و آماده جنگ گشته و در انتظار بودند تا آن حضرت سلام الله علیه شهيد شد ملائكه فرود آمدند، در زمانى كه عمر آن حضرت تمام شده و شهيد گشته بود. ملائكه گفتند: پروردگارا! شما به ما اجازه فرود آمدن و اجازه ياری ایشان را دادى، ولى ما فرود آمديم و شما قبض روحش نمودى!! خدا به ايشان وحى كرد: شما بر سر قبر او باشيد تا او را ببينيد (در زمان رجعت)، كه بيرون آمده است آنگاه ياريش كنيد. اكنون گريه كنيد بر او و بر از دست رفتن يارى او از شما، زيرا شما براى يارى او و گريه بر او اختصاص يافته‌ايد، پس آن ملائكه براى عزا دارى امام حسين و براى افسوس از دست رفتن ياريش گريستند و چون بيرون آيد ياور او باشند. 📚الکافي ج ۱، ص ۲۸۳ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻پیامبر صلی الله علیه واله فرمود: إِذَا كَانَتْ فِيكُمْ خَمْسٌ رُمِيتُمْ بِخَمْسٍ إِذَا أَكَلْتُمُ اَلرِّبَا رُمِيتُمْ بِالْخَسْفِ وَ إِذَا ظَهَرَ فِيكُمُ اَلزِّنَا أُخِذْتُمْ بِالْمَوْتِ وَ إِذَا جَارَتِ اَلْحُكَّامُ مَاتَتِ اَلْبَهَائِمُ وَ إِذَا ظَلَمَ أَهْلُ اَلْمِلَّةِ ذَهَبَتِ اَلدَّوْلَةُ وَ إِذَا تَرَكْتُمُ اَلسُّنَّةَ ظَهَرَتِ اَلْبِدْعَةُ. هر گاه در ميان شما پنج چيز باشد به پنج بلا گرفتار خواهيد شد: هر گاه ربا بخوريد، زمين نعمتش را از شما دريغ دارد. هر گاه در ميان شما زنا آشكار شد، مرگ ناگهانى فراوان شود. زمانى كه زمامداران ستم كنند، چهارپايان بميرند. زمانى كه مردم به یكديگر ستم كنند، دولت آنها بزوال گرايد. وقتى كه سنت واگذارده شود، بدعت روى كار آيد. 📚إرشاد القلوب ج ۱، ص ۷۱ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
💢شهادت سلام الله علیه نسبت به ولایت آل محمد سلام الله علیه و عجل الله تعالی فرجه الشریف. 📌بخش اول 🔻امام جواد سلام الله علیه فرمود: امير المؤمنين سلام الله علیه تشريف مى‌آوردند و همراهشان حسن بن على سلام الله علیه در حالى كه تكيه به دست سلمان سلام الله علیه داده بودند حركت مى‌كردند، پس داخل مسجد الحرام شده و نشستند، در اين وقتى مردى نيكو هيئت و خوش لباس جلو آمد و به امير المؤمنين سلام الله علیه كرد، حضرت جوابش را دادند، آن مرد نشست و سپس عرض كرد: يا امير المؤمنين! سه مسأله از شما مى‌پرسم اگر جواب آنها را داديد مى‌دانم آنهايى كه بر شما پيشى گرفته و خلافت را گرفتند مرتكب خلاف شده و در ارتباط‍‌ با آن محكوم بوده نه در دنيا امين هستند و نه در آخرت و امّا اگر جواب آنها را نداديد معلوم مى‌شود كه شما با ايشان يكسان هستيد. امير المؤمنين سلام الله علیه فرمودند: هر چه مى‌خواهى از من سؤال كن. عرض كرد: بفرماييد: شخص وقتى مى‌خوابد روحش كجا مى‌رود؟ چگونه است كه شخص گاهى متذكّر و زمانى نسيان و فراموش مى‌كند؟ چرا فرزند و مولود زمانى به عمو و عمّه‌ها و گاهى به دايى و خاله‌ها شبيه مى‌شود؟ امير المؤمنين سلام الله علیه رو كردند به فرزندشان حضرت مجتبى سلام الله علیه و فرمودند: اى ابا محمّد جوابش را بگو: حضرت امام حسن سلام الله علیه فرمودند: امّا اين كه پرسيدى وقتى شخص مى‌خوابد روحش كجا مى‌رود، جوابش اين است كه: روح شخص به باد معلّق بوده و باد به هواء معلّق است تا زمانى كه صاحب روح به خاطر بيدار شدن بدنش حركت كند در اين هنگام حقّ‌ عزّ و جلّ‌ اذن مى‌دهد كه روح به صاحبش برگردد روح باد را جذب كرده و باد هوا را جذب مى‌نمايد در نتيجه روح در بدن و كالبد صاحبش ساكن و مستقر مى‌گردد و وقتى حقّ‌ تعالى اذن برگشتن روح به بدن را ندهد هوا باد را جذب كرده و باد روح را مى‌گيرد و بدين ترتيب روح به بدن برنمى‌گردد تا زمانى كه بعث و زنده شدن مردگان آغاز شود كه در اين هنگام به اذن پروردگار به بدن باز مى‌گردد. و امّا اين كه راجع به ذكر و نسيان پرسيدى، جوابش اين است كه: قلب و دل انسانى در ظرفى است و بر روى آن ظرف پرده‌اى است، حال اگر شخص صلوات كامل و درود و تهنيت وافى بر نبىّ‌ اكرم صلّى اللّٰه عليه و آله فرستاد و بدين ترتيب سبب قرب به مبدأ اعلى را فراهم نموده و نفسش را مستعد براى افاضه علوم بر آن و منوّر شدن به انوار تابناك حقائق گردانيد پرده از روى ظرف دل كنار رفته و شخص متذكر تمام آنچه نسيان و فراموش كرده بود مى‌گردد. و امّا اين كه راجع به شباهت فرزند به اعمام و اخوال سؤال نمودى،جوابش اين است كه: هر گاه شخص با قلبى ساكن و آرام و عروق و رگهاى آرميده و بدن غير مضطرب با همسرش خلوت كرده و هم بستر شود و نطفه‌اش در درون رحم قرار گيرد البته فرزندى كه متولّد خواهد شد شبيه پدر و مادرش مى‌باشد و اگر مرد با قلبى غير آرام و عروق و رگهاى غير آرميده و بدنى مضطرب با همسرش نزديكى كند البته نطفه‌اش با اضطراب در رحم قرار مى‌گيرد نتيجتا بر روى يكى از عروق واقع مى‌شود حال اگر بر عرقى از عروق اعمام قرار گيرد فرزند به اعمام شباهت مى‌رساند و اگر بر عرقى از عروق و اخوال بيفتد به اخوال شبيه مى‌گردد.
📌بخش دوم مرد سائل پس از شنيدن اين جوابها عرضه داشت: شهادت مى‌دهم معبودى غير از خداى يگانه نبوده و به اين معنا پيوسته و على الدّوام شهادت مى‌دهم و نيز شهادت مى‌دهم كه حضرت محمّد صلی الله علیه واله رسول و فرستاده خداى يگانه است و هميشه به اين معنا شهادت خواهم داد و شهادت مى‌دهم كه شما وصىّ‌ و جانشين رسول حقّ‌ عزّ و جلّ‌ و حجّت بعد از آن حضرت مى‌باشى(وى در حالى شهادت اخير را مى‌داد كه اشاره به امير المؤمنين عليه السّلام مى‌نمود)و هميشه و پيوسته به اين معنا شهادت مى‌دهم و نيز شهادت مى‌دهم كه شما وصىّ‌ و حجّت قائم بعد از آن جناب مى‌باشى(اين فقره اخير را، در حالى عرض میکرد كه اشاره به حضرت امام حسن سلام الله علیه مى‌كرد)و سپس گفت: شهادت مى‌دهم كه حسين سلام الله علیه وصىّ‌ پدرش بوده و بعد از تو حجّت قائم او مى‌باشد. و شهادت مى‌دهم بر على بن الحسين سلام الله علیهما كه به امر حسين قائم و امام بعد از او خواهد بود، و شهادت مى‌دهم بر محمّد بن على سلام الله علیهما كه به امر على بن الحسين قائم و امام بعد از او خواهد بود و شهادت مى‌دهم بر جعفر بن محمّد سلام الله علیهما كه به امر محمّد بن على قائم و امام بعد از او خواهد بودو شهادت مى‌دهم بر موسى بن جعفر سلام الله علیهما كه به امر جعفر بن محمّد قائم و امام بعد از او خواهد بود و شهادت مى‌دهم بر على بن موسى سلام الله علیهما كه به امر موسى بن جعفر قائم و امام بعد از او خواهد بود و شهادت مى‌دهم بر محمّد بن على سلام الله علیهما كه به امر محمّد على بن موسى قائم و امام بعد از او خواهد بود و شهادت مى‌دهم بر على بن محمّد كه به امر محمّد بن على قائم و امام بعد از او خواهد بود و شهادت مى‌دهم بر حسن بن على سلام الله علیهما كه به امر على بن محمّد سلام الله علیهما قائم و امام بعد از او خواهد بود. و شهادت مى‌دهم بر مردى از فرزندان حسين سلام الله علیه كه نه كنيه و نه اسمش برده مى‌شود مگر بعد از ظهور امرش كه پس از آن عالم را از عدل و دادگسترى پر مى‌كند بعد از آن كه از ستم و ظلم پر شده باشد و سلام بر تو اى امير مؤمنان و رحمت و بركات خداوند نيز شامل حالت هست و باشد. سپس از جا برخاست و رفت، امير المؤمنين سلام الله علیه بر فرزندشان امام حسن سلام الله علیه فرمودند: ابا محمّد تعقيبش كن و ببين كجا مى‌رود،امام حسن سلام الله علیه از مجلس خارج شد و فرمود: اين شخص پايش را كه از مسجد بيرون نهاد ندانستم به كدام نقطه از زمين خداى عزّ و جلّ‌ رفت، پس به مسجد برگشته و به نزد امير المؤمنين سلام الله علیه رفته و واقعه را به ايشان عرضه داشتم،حضرت فرمودند: اى ابا محمّد او را شناختى‌؟ عرض كردم: خداوند متعال و رسول صلی الله علیه و اله و امير المؤمنين سلام الله علیه بهتر مى‌دانند. حضرت فرمودند: او خضر سلام الله علیه بود. 📚علل الشرایع ج ۱، ص ۹۶ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
🔻امام سجاد سلام الله علیه فرمود: فِي اَلْقَائِمِ مِنَّا سُنَنٌ مِنْ سِتَّةٍ مِنَ اَلْأَنْبِيَاءِ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ: سُنَّةٌ مِنْ نُوحٍ، و سُنَّةٌ مِنْ إِبْرَاهِيمَ، و سُنَّةٌ مِنْ مُوسَى، و سُنَّةٌ مِنْ عِيسَى، و سُنَّةٌ مِنْ أَيُّوبَ، و سُنَّةٌ مِنْ مُحَمَّدٍ. فأمّا من نوح عليه السلام فَطُولُ اَلْعُمُرِ، و أَمَّا مِنْ إِبْرَاهِيمَ عليه السلام فَخِفَاءُ اَلْوِلاَدَةِ و اِعْتِزَالُ اَلنَّاسِ، و أَمَّا مِنْ مُوسَى عليه السلام فالخوف و الغيبة، و أَمَّا مِنْ عِيسَى عليه السلام فَاخْتِلاَفُ اَلنَّاسِ فِيهِ، و أَمَّا مِنْ أَيُّوبَ عليه السلام فَالْفَرَجُ بَعْدَ اَلْبَلْوَى، و أَمَّا مِنْ مُحَمَّدٍ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ و آلِهِ و سلّم فالخروج بالسيف. در قائم ما سلام الله علیه و عجل الله تعالی فرجه الشریف خصلت‌هائى از شش پيغمبر سلام الله علیهم است: حضرت نوح علیه السلام، حضرت ابراهيم علیه السلام، حضرت موسى علیه السلام، حضرت عيسى علیه السلام، حضرت ايوب علیه السلام، و حضرت محمّد صلی الله علیه و اله وجود دارد. طول عمر از حضرت نوح علیه السلام. مخفى بودن ولادت و كناره‌گيرى از مردم از حضرت ابراهيم علیه السلام. خوف و تقيه از حضرت موسى علیه السلام. اختلاف مردم از حضرت عيسى علیه السلام.  فرج بعد از ابتلاء از حضرت ايوب علیه السلام. و خروج با شمشير از حضرت محمّد صلى اللّٰه عليه و آله. 📚إعلام الوری بأعلام الهدی، ج۲، ص ۲۳۱ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
🔻امام صادق سلام الله علیه فرمود: لَيْسَ اَلصِّيَامُ مُجَرَّدَ اَلاِمْتِنَاعِ عَنِ اَلطَّعَامِ وَ اَلشَّرَابِ، بَلْ يَجِبُ أَنْ تَحْفَظُوا أَلْسِنَتَكُمْ مِنَ اَلْكَذِبِ وَ أَعْيُنَكُمْ مِنَ اَلنَّظْرَةِ اَلْمُحَرَّمَةِ وَ لاَ تَنَازَعُوا فِيمَا بَيْنَكُمْ وَ تَجَنَّبُوا اَلْحَسَدَ وَ اَلْغِيبَةَ وَ اَلْجَدَلَ وَ اَلْيَمِينَ اَلْكَاذِبَةَ، بَلِ اَلصَّادِقَةَ أَيْضاً، وَ لاَ تَسَابُّوا وَ لاَ تَظْلِمُوا وَ لاَ تَعْبَثُوا وَ لاَ تَضْجَرُوا وَ لاَ تَغْفُلُوا عَنْ ذِكْرِ اَللَّهِ وَ عَنِ اَلصَّلاَةِ وَ اُسْكُتُوا عَمَّا لاَ يَنْبَغِي لَكُمْ قَوْلُهُ وَ اِصْبِرُوا وَ اُصْدُقُوا وَ اِجْتَنِبُوا أَهْلَ اَلشَّرِّ وَ قَوْلَ اَلسُّوءِ وَ اَلْكَذِبَ وَ اَلاِفْتِرَاءَ وَ اَلْخُصُومَةَ مَعَ اَلنَّاسِ وَ سُوءَ اَلظَّنِّ وَ اَلْغِيبَةَ وَ اَلنَّمِيمَةَ، وَ أَقْصِرُوا اَلْأَمَلَ وَ كُونُوا فِي اِنْتِظَارِ اَلْفَرَجِ وَ ظُهُورِ قَائِمِ آلِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ وَ اُرْجُوا ثَوَابَ اَلْآخِرَةِ، وَ تَزَوَّدُوا بِالْأَعْمَالِ اَلصَّالِحَةِ لِسَفَرِ اَلْآخِرَةِ وَ عَلَيْكُمْ بِالْوَقَارِ وَ اَلسَّكِينَةِ وَ اَلْخُضُوعِ وَ اَلْخُشُوعِ وَ اَلاِسْتِكَانَةِ وَ اَلاِنْكِسَارِ وَ اَلْمَذَلَّةِ وَ كَمَا يَخَافُ اَلْعَبْدُ مِنْ سَيِّدِهِ خَافُوا مِنْ عَذَابِ رَبِّكُمْ، وَ اُرْجُوا رَحْمَتَهُ. روزه نه همين از خوردن و آشاميدن است تنها، بلكه بايد كه: در روز روزه نگاه داريد زبان خود را از دروغ و بپوشانيد ديده هاى خود را از حرام و با يك‌ديگر نزاع مكنيد و حسد مبريد و غيبت مكنيد و مجادله مكنيد و سوگند دروغ مخوريد، بلكه سوگند راست نيز مخوريد و دشنام مدهيد و فحش مگوييد و ستم مكنيد و بى‌خردى مكنيد و دل‌تنگ مشويد و غافل مشويد از ياد خدا و از نماز و خاموش باشيد از آنچه نبايد گفت و صبر كنيد و راست‌گو باشيد و دورى كنيد از اهل شرّ و اجتناب كنيد از گفتار بد و دروغ و افترا و خصومت كردن با مردم و گمان بد بردن و غيبت كردن و سخن‌چينى كردن و خود را مشرف بر آخرت دانيد و منتظر فرج و ظهور قائم آل محمّد سلام الله علیه و عجل الله تعالی فرجه الشریف، باشيد و آرزومند ثواب‌هاى آخرت باشيد و توشه‌ى اعمال صالحه براى سفر آخرت برداريد و بر شما باد به آرام دل و آرام تن و خضوع و خشوع و شكستگى و مذلّت چون بنده كه از آقاى خود ترسد و ترسان باشيد از عذاب خدا و اميدوار باشيد رحمت او را. 📚زاد المعاد ج ۱، ص ۷۸ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49