#حدیث
امام صادق علیه السلام:
حَدَّثَنَا جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ مَسْرُورٍ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا اَلْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عَامِرٍ عَنْ عَمِّهِ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ عَامِرٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَمَّنْ ذَكَرَهُ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: قُلْتُ لَهُ مَا بَالُ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ لَمْ يُقَاتِلْ مُخَالِفِيهِ فِي اَلْأَوَّلِ قَالَ لِآيَةٍ فِي كِتَابِ اَللَّهِ تَعَالَى: لَوْ تَزَيَّلُوا لَعَذَّبْنَا اَلَّذِينَ كَفَرُوا مِنْهُمْ عَذٰاباً أَلِيماً قَالَ قُلْتُ وَ مَا يَعْنِي بِتَزَايُلِهِمْ قَالَ وَدَائِعُ مُؤْمِنُونَ فِي أَصْلاَبِ قَوْمٍ كَافِرِينَ وَ كَذَلِكَ اَلْقَائِمُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ لَمْ يَظْهَرْ أَبَداً حَتَّى تَخْرُجَ وَدَائِعُ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَإِذَا خَرَجَتْ ظَهَرَ عَلَى مَنْ ظَهَرَ مِنْ أَعْدَاءِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَقَتَلَهُمْ.
ابن ابی عمیر نقل می کند که از امام صادق علیه السلام پرسیدم: «چرا امیرالمؤمنین علیه السلام در ابتدای امر، با مخالفان خود کارزار و جنگ نکرد؟». فرمود: «به جهت آیه ای که در کتاب خداوند عزوجل بود: «اگر مؤمنان و کفار (در مکه) از هم جدا می شدند، همانا کافران را عذاب دردناکی می کردیم» می گوید گفتم: «مقصود از «تزایلهم (جدا شدن) چیست؟». فرمود: «مقصود نطفه های مؤمنانی است که در صلب کافران به ودیعت گذاشته شده اند.
همین طور قائم علیه السلام هم مادامی که ودایع خداوند عزوجل آشکار نشده، ظهور نخواهد کرد. پس وقتی مؤمنان از صلب کافران، آشکار شدند، او نیز ظهور می کند و بر دشمنان خداوند عزوجل غلبه یافته و آنان را می کشد».
کمال الدين و تمام النعمة ج ۲، ص ۶۴۱.
@ali_m_hoshyar
35.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 مستند خواب پریشان | قسمت اول
🔺این مستند به نقد فرقه انحرافی احمدالحسن میپردازد.
@ali_m_hoshyar
36.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 مستند خواب پریشان | قسمت دوم
🔺این مستند به نقد فرقه انحرافی احمدالحسن میپردازد.
@ali_m_hoshyar
38.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 مستند خواب پریشان | قسمت سوم
🔺این مستند به نقد فرقه انحرافی احمدالحسن میپردازد.
@ali_m_hoshyar
enc_16863267749794294114487.mp3
1.82M
زد اگر کسی در خانه ت
دل ماست کرده بهانه ت
@ali_m_hoshyar
39.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جغرافیای ظهور
🎙علی محمدی هوشیار
#پرچمهای_سیاه
@ali_m_hoshyar
مغالطه توصیه نامه
✍علی محمدی هوشیار
این همان سوء استفادۀ رسمی جریان های انحرافی از توصیه های حمایتی دیگران است. مانند: آقای الف میگوید... آقای ب میگفت.... خانم جیم از ایشان حمایت کرده است... پسر فلان رئیس میگوید... رهبر انقلاب در یک جلسه خصوصی گفته است... .
البته بعضی از این توصیه نامه ها ممکن است وجهه قانونی و سند پشتیبان و قابل اعتماد نیز داشته باشند و ایده های صحیحی را دنبال کنند اما بعضی در واقع؛ پوششی برای یک انهدام، یک تخریب، یک عقیده غلط و یا یک پیشنهاد اثباتی برای حمایت از یک فرد یا جریان است.
رایج ترین سوء استفاده از توصیه نامه، نقل کردن از افرادی است که صلاحیت قضاوت در موضوع خاصی را ندارند. توصیه نامههای غیر عادلانه معمولاً شناخته شده و آشکارند و احتمالاً اکثر ما این کلک ادبی را گاه گاهی مشاهده کرده ایم و هرگاه این توصیه از سوی یک شخص مشهور قابل تحسین و تمجید صورت گرفته باشد، احتمال موضع گیری انتقادی ما نسبت به آن کمتر است.
در #انتخابات نمایندگان مجلس یا ریاست جمهوری نیز از قول فلان فرد یا گروه و ورزشکار نقل میکنند که به فلان نامزد رأی بدهیم؛ فلان ستاره سینما از نامزد دیگری حمایت کرده است؛ یا برندگان جایزه نخست المپیاد ریاضی یا کامپیوتر و... از نامزدی فلان شخص برای ریاست جمهوری حمایت کرده اند.
ما باید به هنگام رو به رو شدن با این فن چند پرسش اساسی را از خودمان بپرسیم:
۱. این توصیه نامه از چه کسی نقل شده است؟
۲. چرا باید این شخص یا سازمان را متخصص یا قابل اعتماد در موضوع مورد نظر تلقی کنیم؟
۳. این ایده که مورد توصیه واقع شده است به خودی خود (بدون توجه به توصیه کننده) به دنبال چه اغراضی است؟
#جریان
#انتخاب
#نقل_قول
#فریب
@ali_m_hoshyar
1400.04.26 - ولایت فقیه.pdf
2.92M
📖کتاب؛ نگرش کلامی به مساله ولایت فقیه
✍ علی محمدی هوشیار
#دانلود_رایگان
@ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد تیجانی:
دوستم که وهابی بود گفت: ماجرای طوفان الاقصی در غزه باعث شد تا من شیعه شوم...
@ali_m_hoshyar
4_6035202973921972343.pdf
2.44M
📖کتاب شیعه شناسی
⭕️در ۱۲ درس؛ ویژه عموم
✍علی محمدی هوشیار
@ali_m_hoshyar
#حدیث
امام صادق علیهالسلام فرمود:
«وَ اللَّهِ مَا النَّاصِبُ لَنَا حَرْباً بِأَشَدَّ عَلَيْنَا مَئُونَةً مِنَ النَّاطِقِ عَلَيْنَا بِمَا نَكْرَهُ»:
به خدا قسم آن ناصبی که علیه ما جنگ راه میاندازد، کارش خطرناکتر از کسی نیست که حرفهایی را از سوی ما پخش کند که ما راضی به آن سخنان نیستیم، ولو آن حرفها درست باشد.
«فَإِذَا عَرَفْتُمْ مِنْ عَبْدٍ إِذَاعَةً- فَامْشُوا إِلَيْهِ فَرُدُّوهُ عَنْهَا»:
اگر دیدید کسی این کار را میکند، با او مدارا کرده و سپس او را منع کنید.
«فَإِنْ قَبِلَ مِنْكُمْ وَ إِلَّا فَتَحَمَّلُوا عَلَيْهِ بِمَنْ يُثَقِّلُ عَلَيْهِ وَ يَسْمَعُ مِنْهُ»:
اگر قبول نکرد، کسی را که مواجههی با او و رد کلام او، بر او ثقیل و سنگین باشد را بیاورید، به او بگویید که این شخص را نهی کند.
«فَإِنَّ الرَّجُلَ مِنْكُمْ يَطْلُبُ الْحَاجَةَ فَيَلْطُفُ فِيهَا حَتَّى تُقْضَى»:
وقتی یک نفر از شما حاجتی دارید، لطایفی به خرج میدهید تا انجام بشود.
«فَالْطُفُوا فِي حَاجَتِي كَمَا تَلْطُفُونَ فِي حَوَائِجِكُمْ»:
همانطور که در حوائج خودتان دنبال هر راهکاری هستید، در حوائج من هم همین کار را بکنید.
«فَإِنْ هُوَ قَبِلَ مِنْكُمْ، وَ إِلَّا فَادْفِنُوا كَلَامَهُ تَحْتَ أَقْدَامِكُمْ»:
اگر قبول نکرد، سخن او را زیر قدمهایتان بگذارید...
کافی، ج۲، ص۲۲۳.
@ali_m_hoshyar
#حدیث
امام صادق علیهالسلام:
«ای مفضل! تو همراه چهل و چهار نفر زنده میشوی و همراه قائم خواهی بود و تو در طرف راست قائم خواهی بود و امر و نهی میکنی»
دلائل الامامه، ص ۲۴۸.
@ali_m_hoshyar
#حدیث
امام صادق علیهالسلام فرمود:
از پشت شهر کوفه، همراه قائم، بیست و هفت مرد خارج میشوند. پانزده نفر از آنان جزو یاران موسی هستند؛ هفت نفر از آنان جزو اصحاب کهف هستند؛ یوشعبننون، سلمان فارسی، ابودجانه انصاری، مقداد و مالک اشتر نیز جزو آنان هستند. پس اینان در خدمت امام زمان به عنوان یاران و فرمانروایان حکومتش خواهند بود.
ارشاد مفید، ص ۳۶۵.
@ali_m_hoshyar
اگر ولایت الهی در تو رشد کند، دیگر نمی توانی زیر بیرق ولایت ابلیس زندگی کنی
🏷ارتباط ویژگی های شخصی حاکم با شیوه حکمرانی او
در اندیشه باورمندان به «تفکیک ویژگی های شخصی حاکم با شیوه حکمرانی او»؛ ویژگی های اخلاقی و شخصیتی حاکم، از اولویت اول برخوردار نیست، بلکه #کارآمدی او به عنوان یک اصل مستقل اهمیت دارد.
در مقابل آن، اندیشه دیگری است که ویژگی های شخصی و شخصیتی حاکم را با شیوه حکمرانی او ادغام کرده، بلکه به نوعی وحدت ترکیبی معتقد است و به میزان وظایف محوله و توقع کارآمدی، انتظار برخورداری از ظرفیت های اخلاقی و معرفتی و مدیریتی دارد.
در اندیشه دوم، اصل بر #ویژگی های ارزشی حاکم است و کارآمدی او را شأنی از ویژگی های اخلاقی و معرفتی و... حاکم میدانند، برخلاف اندیشه اول که اصل را بر #کارآمدی حاکم قرار داده است و ویژگی های شخصی حاکم موضوعیت ندارد.
البته در دیدگاه شیعه؛ حاکم غیر معصوم باید نزدیکترین افراد و شبیه ترین آنان به معصوم باشد ولی در دیدگاه مسیحیت و اهل سنت، ویژگی های شخصی حاکم در بُعد اخلاقی و معرفتی موضوعیت ندارد و لذا به دنبال حاکم مسیح نما یا حاکم معصوم نما نیستند.
وجه مشترک این دو اندیشه این است که هیچکدام؛ ویژگی های ارزشی حاکمانِ غیر معصوم را در طراز معصوم نمیدانند، اما کارآمدی او را در سطح کارآمدی معصوم، مطالبه می کنند.
و این یعنی فراهم نمودن وظایف سنگینِ امام معصوم برای حاکم غیر معصوم و داشتن توقعات بی جا و قضاوت های ناروا درباره حاکم غیر معصوم.
✍علی محمدی هوشیار
@ali_m_hoshyar
دین مقوله ایمانی است نه اکراهی...
طبق این دیدگاه؛ لا اکراه فی الدین معنا پیدا می کند.
یعنی دین را نمی شود با اکراه و اجبار پذیرفت، بلکه باید با قلب سلیم به آن باورمند شد.