فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بگو که در به دریم و بگو که مشتاقیم
بگو که در گذر از یار خویش استادیم
بگو که عشق بلد بوده ایم و باخته ایم
بگو که درس نخواندیم و باز افتادیم
@ali_m_hoshyar
🔸زینت پدر، از زبان پدر سخن میگوید..
حذلم بن ستير گويد: در محرم سال 61 هجرى وارد کوفه شدم و اين مصادف بود با زمانى كه على بن الحسين (علیهالسلام) با زنان خانواده از كربلا باز مىگشتند و مأموران دور آنان حلقه زده، مردم براى تماشاى آنان از خانهها بيرون ريخته بودند.
وَ رَأَيْتُ زَيْنَبَ بِنْتَ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ لَمْ أَرَ خَفِرَةً قَطُّ أَنْطَقَ مِنْهَا كَأَنَّهَا تُفْرِغُ عَنْ لِسَانِ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ وَ قَدْ أَوْمَأَتْ إِلَى النَّاسِ أَنِ اسْكُتُوا - فَارْتَدَّتِ الْأَنْفَاسُ وَ سَكَتَتِ الْأَصْوَاتُ ...
و زينب دخت گرامى على (عليه السّلام) را دیدم و بهراستى كه هرگز زنى در نهایت شرم و حیا، سخنورتر از او نديده بودم. گویی از زبان اميرالمؤمنين (عليه السّلام) سخن مىگفت. به سوى مردم اشاره فرمود كه ساكت شويد. در حال، تمام نفسها خاموش و همۀ صداها فرو نشست...
▫️آنگاه پس از حمد و ثنای خداوند و صلوات بر رسول خدا (صلی الله علیه وآله) خطبه کوتاهی خواند و آنچنان ظالمان را رسوا و مردمان سست عنصر را سرزنش نمود که راوی میگوید:
با سکوت آن حضرت دیدم مردم همه متحيّر مانده، انگشت تحيّر به دهان بردهاند، و ديدم پيرمردى بقدرى گريست كه ريش او از اشك چشمش تر شد و اين شعر را گفت:
كُهُولُهُمْ خَيْرُ اَلْكُهُولِ وَ نَسْلُهُمْ
إِذَا عُدَّ نَسْلٌ لاَ يَخِيبُ وَ لاَ يَخْزَى
(پيرانشان بهترينِ پيراناند، و نسل آنان بهگونهاى است كه هرگز به پستى و خوارى نمىگرايد)
📘أمالی مفید؛ ص۳۲۱.
@ali_m_hoshyar
اخباریگری در غیر فقه
اخباریگر معاصر، فقط در عرصه فقه حضور ندارد، بلکه در غیر فقه هم وجود دارد. الان یک سری مبلغ، منبری و نویسنده داریم که هر خبری را ببینند بالای منبر، در تلویزیون و... میگویند. نه اقتضائات زمان و مکان را لحاظ میکنند و نه اقتضائات عقل را میبینند، و نه این روایت را در یک نظام حلقوی و هرمی سایر نصوص دینی مورد فهم قرار میدهند! اصولا توان چنین کاری در آنها وجود ندارد! بنده اسم این را اخباریگری در غیر فقه میگذارم.
به نظر ما باید یک خانه تکانی صورت بگیرد. فکر نکنیم جریان اخباریگری یک دوره داشت، آن هم با تلاش وحید بهبهانی به محاق رفت و با تلاش شیخ اعظم دیگر امکان تولد دوباره ندارد! بله! به محاق رفت، اما مجدداً به نوعی دیگر متولد شده است.
استاد ابوالقاسم علیدوست
@ali_m_hoshyar
گروه کلام و فلسفه دین/ موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
نشست علمی با موضوع: مهدیون بعد از مهدی(ع)
✅ارائه دهنده: دکتر محمد حسین فاریاب عضو گروه کلام و فلسفه دین
✅ناقد: دکتر علی محمدی هوشیار
عضو گروه جریان شناسی مهدویت
دبیر نشست: حجتالاسلام گودرزی
مکان: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) - ساختمان جمهوری - سالن اندیشه
زمان: ۲۱ آبان ساعت ۱۸
@ali_m_hoshyar
امام مهدی علیه السلام فرمود:
إنَّ الْحَقَّ مَعَنا وَ فینا، لا یَقُولُ ذلِکَ سِوانا إلاّ کَذّابٌ مُفْتَر، وَ لا یَدَّعیهِ غَیْرُنا إلاّ ضالٌّ غَویٌّ
حق و حقانیت با ما و در بین ما اهل بیت عصمت و طهارت خواهد بود و چنین سخنی را هر فردی غیر از ما بگوید دروغ گو و افتراگو می باشد و کسی غیر از ما آن را ادّعا نمی کند مگر آن که گمراه باشد.
کمال الدين و تمام النعمة ج ۲، ص ۵۱۰.
@ali_m_hoshyar
امامت جریان ها
✍علی محمدی هوشیار
تمامی جریان های اجتماعی دارای امام بوده و اساساً ماهیت هر جریانی با امام آن شناخته می شود. و در محضر الهی نیز همین گونه تعریف خواهند شد: يَوْمَ نَدْعُو كُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ.
امامت مسأله پر اهمیتی است و خداوند متعال، آن دسته از انسان ها را برای امامت امت می گمارد که قابلیت و ظرفیت و تحمل بار سنگین الهی را داشته باشند.
حتی ابلیس نیز مقام امامت را به هر کسی نمیدهد و آنان که ذوب در ابلیس هستند را برای امامت جریان های شیطانی انتخاب می کند، تا توان مقابله با جریان نور را داشته باشند.
اگر در میان جریان ها و حرکت های گوناگون اجتماعی راه را گم کردید، چشمتان به امام جریان باشد، ببینید امام جریان کیست و عیارش چیست!
اگر امامِ حرکت؛ صالح و مُصلح بود، فریب شبهات و سختی های پیش رو را نخورید و امام را با جان و دل یاری کنید...
و اگر شعارها و وعده های جریان خوش آیند شما بود، اما امامی فاسد و مفسد بر رأس آن بود، فریب زرق و برق و وعده ها را نخورید و بر علیه او بشورید.
ارزش حرکت و جریان ها را با امامت آن جریان میشود شناخت...
اما
عیار امامت جریان ها را با نوع آن جریان نمی شود شناخت...
@ali_m_hoshyar
هدایت شده از کتاب جمکران 📚
ا❁﷽❁ا
#معرفی_کتاب #تازه_نشر
📙 #عصر_پیدایی
🖋 #علی_محمدی_هوشیار
📚علی محمدی هوشیار در کتابی با نام «عصر پیدایی» تلاش کرده است تا براساس #روایات و #آیات، فهمی جدید از جامعه و #حاکمیت_مهدوی ارائه بدهد تا خواننده را برای دوران #ظهور #حضرت_مهدی(عج) آماده کند. تا مخاطبان به تصویر مشترکی از آن دوران برسند براساس آنچه پیشوایان دین بیان کردهاند.
برای تهیه کتاب کلیک کنید👇
🛒https://ketabejamkaran.ir/139284
✅ کانال رسمی کتاب جمکران:
@ketabeJamkaran
16.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺جدا شدن یکی از مبلغین فرقه مدعی یمانیت
در این کلیپ به نکات ارزشمندی اشاره شده است. حتما دیده شود و برای افرادی که گرفتار این فرقه شده اند ارسال گردد
#احمد_بصری
@ali_m_hoshyar
پرداخت حق عضویت در فرقه
✍علی محمدی هوشیار
قانون نانوشته فرقه ها: تامین مخارج اداری و سازمانی فرقه ها بر عهده اعضای فرقه است.
البته نام این کار در فرقه های مختلف متفاوت است و گاهی از آن با عنوان؛ حق صله، هدایا، عشریه، حق الله، شهریه کلاس و... یاد می شود.
طبق این قانون، پول های زیادی برای فرقه جمع آوری می شود و نتیجه و ره آورد آن، چیزی جز فقر مرید و ثروتمندی صاحبان فرقه نیست.
چند سال گذشته یکی از پیروان #احمدالحسن به نام سید حامد میری، تنها واحد مسکونی خود را فروخت و پول آن را به عنوان هدیه به دفتر احمد در نجف فرستاد و خودش از فرط آوارگی در منزل یکی از دوستانش سکونت یافت!
یا می توان به هزینه زندگی و خانواده مبلغین اشاره کرد که تماماً بر عهده سایر اعضای فرقه است.
نمونه این روش را در #بهائیت مشاهده میکنیم که پیروان خود را موظف به تامین هزینه ها می کند.
بیت العدل در سال ۱۳۴۶ طی صدور بخش نامه ای به محافل شهرستان ها؛ آنان را موظف به افزایش وجوه ارسالی کرد:
«چون بیت العدل منشی و کارمندانش و همچنین ایاب و ذهاب آن بیشتر شده، وجوه ارسالی باید به دو الی سه برابر افزایش یابد». (سازمان سیاسی بهائیت، ص۲۷۵).
@ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بشنوید از عباس فتحیه(یکی از مبلغین فرقه احمدالحسن) که استخاره را راه شنیدن سخن خداوند میداند اما این جماعت ثابت کرده اند که اگر به نفعشان نباشد، سخن خدا را هم به نفع جبهه خودشان تفسیر و تبیین می کنند.
به عنوان نمونه در کتاب الجواب المنیر، جلد 3، ص53 از احمدالحسن سئوال میشود:
درباره سید خامنه ای استخاره کردم و این آیه آمد که « فَكُلِي وَ اشْرَبِي وَ قَرِّي عَيْنا؛ بخور و بیاشام و چشمت را روشن کن»(مریم، ۲۶) مراد این آیه چیست؟
احمد الحسن در جواب میگوید: علمای بی عمل شیعه در زمان ما، همه مصداق طاغوت هستند. آیا می بینید که دایره طاغوت چقدر وسیع و بزرگ است؟ و چقدر طاغوت ها زیاد هستند؟ دایره طاغوت همه کسانی را که ایمان به حاکمیت خدا ندارند و یا حتی کسانی را که زبانشان بر حاکمیت خدا اقرار دارد ولی با اعمال و کردارشان با آن مخالفت می کنند را دربرمیگیرد.
🧨 آیا دریافت اهل فن از این آیه چنین تعبیری است؟!
@ali_m_hoshyar
روایات بدون درایات
✍علی محمدی هوشیار
برخی از خطبای محترم جامعه، به صرف مشاهده هر روایتی در منابع روایی، به آن استناد نموده و بر اساس آن، سعی در باورنمایی و الگوسازی می کنند. غافل از آنکه اقتضائات زمانی و مکانی و عقلی آن روایت را ملاحظه نمایند یا آن را در هندسه و دستگاه حدیثی و کلامی شیعه مورد فهم قرار داده باشند. در روش این دسته از افراد، تمامی روایات موجود در منابع روایی قابلیت استفاده و استناد دارند و نیز باور بر آن دارندکه تک تک روایات در زندگی انسانها ایفای نقش خواهند داشت.
به عنوان نمونه میتوان به سخنان یکی از سخنرانان محترم اشاره کرد که درباره علائم ظهور گفته است: «در مقابل اینجور برخورد با اخبار ظهور، باید گفتش که اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که بیکار نبودن که علامتی رو بگن که علامت نیست! و امکان تطبیق وجود نداره!... اگه بنا باشه هزار تا عبدالله دیگه بیاد فوت بکنه و شرایط بی ثباتی اونجا پیش بیاد، این چه علامتیه؟! شما آدم عاقل باشی میتونی اینجوری علامت بدی مردمو بذاری سر کار؟».
این درحالی است که مقام معظم رهبری با تکیه بر هندسه و دستگاه حدیثی و کلامی شیعه درباره تطبق علائم ظهور میفرماید: «همه این موارد غلط و انحرافی است زیرا برخی مطالب درباره علائم ظهور، غیرقابل استناد و ضعیف است و مطالب معتبر را هم نمیتوان به راحتی تطبیق داد».
طبعاً مواجهه اینچنینی با روایات؛ زمینه را برای پذیرش روش ها و دریافت های نواخباریان فراهم نموده و راه استدلال و کارهای عالمانه را در جامعه مسدود خواهد نمود.
مقام معظم رهبری درباره کار عالمانه و متفکرانه در مهدویت بیان فرمودند: «البته کار عالمانه و مستند درباره موضوع مهدویت و انتظار بر عهده اهل فن و متخصصانی است که علم حدیث و رجال را به خوبی میدانند و با مسائل و تفکرات فلسفی آشنایی کامل دارند».
@ali_m_hoshyar