eitaa logo
کانال | علی محمدی هوشیار
3.4هزار دنبال‌کننده
166 عکس
114 ویدیو
13 فایل
🎫دانش آموخته سطح چهار فقه و اصول حوزه علمیه ▪️عضو گروه جریان شناسی مهدویت ٫ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ✍️پاسخگوی سوالات: @hoshyar_ali 🙌تبادل: @admin_ostad_hoshyar درباره مباحث مهدویت درباره مسائل اجتماعی درباره فرقه های انحرافی
مشاهده در ایتا
دانلود
تعریف اجتهاد در کلام امام خمینی(ره): «شکی نیست در این که تفریع بر اصول، اجتهاد است و اجتهاد در عصر ما به جز همین تفریع نیست. پس مثل قول معصوم که «یقین به شک» شکسته نمیشود یک اصل است و احکامی که مجتهدین از آن استنباط میکنند تفریعات است و تفریع مانند قیاس حکم به اشباه و نظایر نیست؛ بلکه تفریع استنباط مصادیق و فروع از کبراهای کلی است» امام خمینی، الرسائل، ج۲، ص۱۲۵. @ali_m_hoshyar
اجتهاد صحابه در عصر رسول خدا(ص): «اولین بار اجتهاد در میان صحابه واقع شده است؛ مانند واقعه بنی قریظه» علی آل کاشف الغطاء، ادوار علم الفقه و اطواره، ص۱۶. پس از پایان جنگ احزاب پیامبر گرامی(ص) به اصحاب فرمودند: نباید احدی از شما نماز عصر را به جا آورد جز در بنی قریظه. گروهی از اصحاب به ظاهر امر توجه کرده و نماز عصر را در وقت ادا ترک کردند و نماز را علی رغم فوت وقت نخواندند و آن را به هنگام شب در بنی قریظه خواندند. گروه دیگری اجتهاد کردند و نماز عصر را پیش از رسیدن به آنجا در وقت ادا به جا آوردند. این گروه با توجه به معنا، از راه اجتهاد به این نتیجه رسیدند که غرض رسول خدا از آن فرمان، تسریع در رسیدن به بنی قریظه بوده است نه نهی از نماز عصر در وقت خود. بنابراین هم نماز عصر را در وقت خودش خواندند و هم به غرض رسول خدا که تسریع در رسیدن به مقصد بوده توجه کردند. @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆این کلیپ را از پیروان فرقه ببینید و سپس پاسخ ما را مطالعه کنید👇 اولاً کتاب های و گمراه کننده شما از هر صلاحی برای روح و اعتقاد انسانها خطرناک تر است. قرآن کریم فرمود: وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْتَرِي لَهْوَ الْحَدِيثِ لِيُضِلَّ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ بِغَيْرِ عِلْمٍ وَيَتَّخِذَهَا هُزُوًا ۚ أُولَٰئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ مُهِينٌ؛ و بعضی از مردم سخنان بیهوده را می‌خرند تا مردم را از روی نادانی، از راه خدا گمراه سازند و آیات الهی را به استهزا گیرند؛ برای آنان عذابی خوارکننده است! ثانیاً سخنان و نوع استدلال شما در خصوص اعتراض به محدودیت های تبلیغی؛ دقیقا همانند ها و ها است. آنان نیز همانند شما صحبت میکنند و میگویند: ما از روایات و قرآن استدلال می آوریم و نباید ما رو دستگیر کنند! ثالثاً شما هم از گذشته فرقه عبرت بگیرید. آنان نیز مانند شما می اندیشیدند و پس از گمراه کردن صدها شیعه، در راه دفاع از عقائد باطل علی محمد شیرازی به هلاکت رسیدند. رابعاً شما اگر اهل گفتگوی علمی بودید، دعوت های صدباره ما را اجابت می کردید و به جای مظلوم نمایی، از باورهای خود به طور علمی دفاع می کردید https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3649 نه اینکه به بهانه 👆 داشتن به صدای ما از میدان مناظره فرار کنید!! @ali_m_hoshyar
بازگشتی به گذشته درباره تطبیق علائم ظهور 🗣سال ۱۳۹۰ شهید سید حسن نصرالله در یک کنفرانس خبری ابراز کرد: نه من سید یمانی هستم نه رهبر انقلاب سیدخراسانی تطبیق علائم ظهور بر افراد باعث ایجاد تزلزل در اعتقادات مردم و جامعه می شود. من تطبیق علامات را نه صلاح می دانم و نه جایز و این به ضرر بحث عمیق مهدویت است و مورد سوء استفاده واقع می شود. 🌐https://moqawama.ir/?speech=930811 سخنرانی شهید سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، در شب تاسوعای محرم 1436  امیدوارم روزی برسد که به بساط تطبیق ها پایان دهیم @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام صادق علیه‌السلام فرمود: بِنَا يُبْدَأُ اَلْبَلاَءُ ثُمَّ بِكُمْ وَ بِنَا يُبْدَأُ اَلرَّخَاءُ ثُمَّ بِكُمْ - وَ اَلَّذِي يُحْلَفُ بِهِ لَيَنْتَصِرَنَّ اَللَّهُ بِكُمْ كَمَا اِنْتَصَرَ بِالْحِجَارَةِ بلاء از ما شروع مى‌شود سپس به شما مى‌رسد و آسايش نيز از ما شروع شده آنگاه بشما خواهد رسيد. سوگند به آن كس كه به او سوگند ياد مى‌شود هر آينه خداوند به دست شما پيروزى حاصل مى‌كند، چنانچه با مشتى سنگريزه (در داستان اصحاب فيل) پيروزى حاصل نمود. الأمالي (للمفید)، ج ۱، ص ۳۰۱. @ali_m_hoshyar
سایکدلیک یکی از معضلات جدید: یکی از گیاهان متداول در سایکدلیک برای درک خدا و حضور معنوی، مصرف ال اس دی است. @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینجا هند نیست / اینجا ایران است کلاس های مراقبه و طلب شفا در تهران رفته رفته این جلسات، جای جلسات دعا و توسل را می گیرد. جلساتی که خداوندِ آن شَمن و کائنات است. محصولات این جلسات چه درکی از ارزش های دینی می توانند داشته باشند؟ @ali_m_hoshyar
🎙 علی محمدی هوشیار ۱. بایسته های فرقه شناسی https://eitaa.com/53438070/4 ➖➖➖➖➖ ۲. امکان تطبیق علائم ظهور https://eitaa.com/53438070/5 ➖➖➖➖➖ ۳. حکمرانی مهدوی https://eitaa.com/53438070/6 ➖➖➖➖➖ ۴. سلسله جلسات «الهیات اسلامی»(۷ جلسه) https://eitaa.com/53438070/8 ➖➖➖➖➖ ۵. سلسله جلسات نقد جریان احمدالحسن(۱۶ جلسه) https://eitaa.com/53438070/17 ➖➖➖➖➖ ۶. شگرد شناسی تبلیغی جریان های انحرافی مهدویت https://eitaa.com/arshi_ali/47 ➖➖➖➖➖ ۷. بررسی روایات یمانی https://eitaa.com/arshi_ali/49 ➖➖➖➖➖ ۸. بررسی روایات نهی از قیام https://eitaa.com/arshi_ali/51 ➖➖➖➖➖ ۹. دوره نظامات فکری ولایت فقیه(۱۳ جلسه) https://eitaa.com/arshi_ali/53 ➖➖➖➖➖ ۱۰. جغرافیای ظهور https://eitaa.com/arshi_ali/55 ➖➖➖➖➖ ۱۱. کارگاه فرقه شناسی(۳ جلسه) https://eitaa.com/arshi_ali/57 ➖➖➖➖➖ ۱۲. مناظره با حسین موسوی(از اتباع احمدالحسن) به تعداد ۲۱ جلسه https://eitaa.com/arshi_ali/62 ➖➖➖➖➖ ۱۳. نقد اخباریگری(پنج جلسه) https://eitaa.com/arshi_ali/84 ➖➖➖➖➖ ۱۴. روش شناسی جریان شناسی https://eitaa.com/arshi_ali/90 ➖➖➖➖➖ ۱۵. مروری بر فرقه های انحرافی مهدویت(چهار جلسه) https://eitaa.com/arshi_ali/91 ➖➖➖➖➖ ۱۶. تبیین وحدت بین مذاهب https://eitaa.com/arshi_ali/96 ➖➖➖➖➖ ۱۷. آشنایی با فرقه های فعال در ایران(۵ جلسه) https://eitaa.com/arshi_ali/97 ➖➖➖➖➖ ۱۸. نشست علمی با موضوع: هم سنجی روش مواجهه اندیشه ای در معنویت های نوظهور در اسلام با تکیه بر مفهوم هویت https://eitaa.com/arshi_ali/103 ➖➖➖➖➖ ۱۹. کارگاه نقد منصور هاشمی خراسانی(۲جلسه) https://eitaa.com/arshi_ali/105 ➖➖➖➖➖ ۲۰. توضیح روایت بنی اسرائیل https://eitaa.com/arshi_ali/108 ➖➖➖➖➖ ۲۱. معرفی جریان احمدالحسن https://eitaa.com/arshi_ali/109 ➖➖➖➖➖ ۲۲. جامعه و حاکمیت مهدوی https://eitaa.com/arshi_ali/110 ➖➖➖➖➖ ۲۳. مرگ سرخ و سفید https://eitaa.com/arshi_ali/111 ➖➖➖➖➖ ۲۴. قوانین مناظره https://eitaa.com/arshi_ali/112 ➖➖➖➖➖ ۲۵. مفهوم شناسی تعجیل در ظهور https://eitaa.com/arshi_ali/113 ➖➖➖➖➖ ۲۶. مسأله شناسی مدعیان https://eitaa.com/arshi_ali/114 ➖➖➖➖➖ ۲۷. علائم ظهور(۲ جلسه) https://eitaa.com/arshi_ali/115 ➖➖➖➖➖ ۲۸. سید خراسانی https://eitaa.com/arshi_ali/117 ➖➖➖➖➖ ۲۹. معنا شناسی عدالت در عصر ظهور https://eitaa.com/arshi_ali/119 ➖➖➖➖➖ ۳۰. جایگاه ولایت فقیه در عصر غیبت https://eitaa.com/arshi_ali/120 ➖➖➖➖➖ ۳۱. جامعه شناسی تحریف از عصر نبوی تا قیام حسینی(۲ جلسه) https://eitaa.com/arshi_ali/121 ➖➖➖➖➖ ۳۲. تدریس کتاب من لا یحضره الفقیه(۶جلسه) https://eitaa.com/arshi_ali/127 ➖➖➖➖➖ ۳۳. نقد نواخباریگری (پنج شماره) https://eitaa.com/arshi_ali/134 ➖➖➖➖➖ ۳۴. پاسخ به چند سوال اعتقادی https://eitaa.com/arshi_ali/141 ➖➖➖➖➖ ۳۵. نشست علمی مهدیون https://eitaa.com/arshi_ali/147 ➖➖➖➖➖ @ali_m_hoshyar
📸 گزارش تصویری نشست علمی مساله شناسی فقهی فرقه‌ها و جریان‌های انحرافی معاصر از منظر سیاسی 📆 زمان:پنجشنبه 1 آذر 1403
چند نمونه از نمادها یا نقاشی های ذهن های اعضای سایکدلیک @ali_m_hoshyar
واکنش بر اساس کلیپی در فضای مجازی اخیرا کلیپی مبنی بر رقص جنیفرلوپز در عربستان بر روی نماد کعبه منتشر شد و بسیاری از مدیران کانال ها نیز متاثر از اخبار فضای مجازی، هتک حرمت کعبه را محکوم کردند! و اکنون مشخص شده است که این کلیپ مربوط به پنج ماه گذشته و برای مراسمی در سوئد بوده است، نه عربستان! ضمن اینکه رقاص نیز کسی غیر از جنیفرلوپز بوده است... به یاد داشته باشید که بن سلمان با همه جهالت هایش، این را به خوبی می‌داند که نان و نام حکومت او در گرو کعبه مکرمه است، پس در مقام تخریب معنوی آن گامی بر نمی‌دارد. @ali_m_hoshyar
🚨📣اطلاعیه #ــــــــورے 📣همه ،بدون ،موردتایید👇 📣🔴 اولین وعالیترین کانال به و مباحث دینی در 👇 آیاشایعات علیه ایران صحت دارد❓ 🔴 واقعیت برخی مسئولین رابشناسید❌ 🔴شایعــات آب وبرق مجانی و.... 🔵ازدست ندین طلاب وکاربران مجازی 📝🔴پاسخ به همه شبهات و شایعات 📢🔴روشنگری با دلایل مستدل و مستند 👌🔴مطالب ارزنده تربیتی، مذهبی ✅موردتأیید اسلامی ونهادهااخــــــبار بروز، پاسخ به شایعات روز و دروغها❌👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1402208256Cb57404510b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام صادق علیه السلام: «إِنَّا وَ آلُ أَبِي سُفْيَانَ أَهْلُ بَيْتَيْنِ تَعَادَيْنَا فِي اَللَّهِ قُلْنَا صَدَقَ اَللَّهُ وَ قَالُوا كَذَبَ اَللَّهُ قَاتَلَ أَبُو سُفْيَانَ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ قَاتَلَ مُعَاوِيَةُ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ قَاتَلَ يَزِيدُ بْنُ مُعَاوِيَةَ اَلْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ اَلسُّفْيَانِيُّ يُقَاتِلُ اَلْقَائِمَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ؛ ما و خاندان ابوسفیان دو خاندانیم که در مورد برنامه هاى الهى با هم مخالفت داریم: ما گفته هاى پروردگار را تصدیق کرده ایم و آنها تکذیب کردند. ابوسفیان با رسول خدا صلى الله علیه وآله وسلم مبارزه کرد؛ و معاویه با على بن ابیطالب علیه السلام؛ و یزید با حسین بن على علیه السلام و سفیانى با امام قائم علیه السلام مبارزه خواهد کرد». معاني الأخبار ج ۱، ص ۳۴۶. @ali_m_hoshyar
از نهال فروشی تا نهال سوزی ✍علی محمدی هوشیار سال ها پیش میگفتند؛ حوزه اجازه ورود و استخدام طلاب جوان در نهادها و ادارات را ندهد و این کار را به «نهال فروشی» تشبیه می کردند. اکنون باید بگویند؛ حوزه نباید «چوب فروشی» کند! امروز شاهد استخدام برخی طلاب معمم و جوان، با تعهد به معمم نبودن و معمم نشدن در برخی مراکز نظامی هستیم که در صورت پوشیدن لباس روحانیت با آنان برخورد می شود. وقتی لباس روحانیت را به طور اجباری از طلبه معمم گرفتند، این دیگر نهال فروشی نیست. ببینید گل های باغ امام زمان علیه السلام، چه دردناک خوراک سازمان ها و نهادهایی می شوند که حق و وظیفه طلبگی را هم از آنان میگیرند. بگذریم از حال طلابی که به خاطر محرومیت از اولیات معیشتی، راننده اسنپ، چوپان، شاگرد مغازه و... شدند و نام این را باید «نهال سوزی» گذاشت. اَللّهُمَّ اِنّا نَشْکوُ اِلَیْکَ فَقْدَ نَبِیِّنا وَ غَیْبَهَ وَلِیِّنا @ali_m_hoshyar
چرا باید با جریان جریان احمد الحسن مقابله کرد.pdf
108.6K
چرا باید با جریان احمدالحسن مقابله کرد؟! این موارد را مطالعه کنید و به دیگران نیز منتقل کنید @ali_m_hoshyar
فعالیت تبلیغی فرقه احمدالحسن به طور چشمگیر افزایش یافته است.
Ebrahim Rahbar - Ey Ghalam (128).mp3
5.35M
ای قلم سوزلرینده اثر یوخ؛ آشنادن منه بیر خبر یوخ گلدی بو جمعه ده گتدی الله؛ فاطمه یوسفینن خبر یوخ! @ali_m_hoshyar
مردمان با ایمان در آخرالزمان در سخنی گهربار از پیامبر اکرم(ص) خطاب به امیرالمومنین(ع) درباره ایمان و یقین مردمان زمان غیبت آمده است: ای علي! شگفت‌ انگيزترين مردمان از جهت ايمان و عظيم‌ترين آنها از جهت يقين، مردمانی هستند كه در آخرالزمان خواهند بود. آنان پيامبر را نديده‌اند و از امام نيز دور هستند اما از سياهی كه بر سفيدی آمده است ايمان آورده اند. يا عَليُّ! وَ اعْلَم أنَّ أعجَبَ النّاسِ إيماناً و أعظَمَهُم يَقيناً قَومٌ يَكُونُ في آخِرِ الزَّمانِ لَم يَلحَقُوا النَّبِيَّ و حَجَبَ عَنهُمُ الْحُجَّةُ فَآمَنُوا بِسَوادٍ عَلي بَياضٍ. 📖من لا يحضره الفقيه، ج ۴، ص ۳۵۲. 💯مراد از سیاهی بر سفیدی، نوشته هایی بر روی کاغذ است که شامل قرآن و روایات و احکام دین است. @ali_m_hoshyar
عاطفه مندی طلاب حوزه‌های علمیه ✍علی محمدی هوشیار برنامه های درسی فشرده با حضور (صبح و عصر) در کلاسهای درس و از طرفی نیاز به مطالعات شبانه برای آمادگی فهم مباحث کلاس فردا؛ یعنی تحصیل شبانه روزی، که نتیجه آن؛ قطع کامل از روابط و اجتماعی خواهد بود. نتایج این عملکرد ناصحیح در مسأله عاطفه مندی طلاب خودنمایی خواهد کرد. زیرا اینها رفته رفته به انسان های از دیگران تبدیل شده و هیچگاه انسان عاطفیِ اجتماعی نخواهند شد. این افراد مستعد ، ، گرایی، ترک و سایر آسیب‌ها خواهند بود. گاهی دیده می شود که تاکید بر حضور طلاب روستا و شهرستان نشین در روزهای پنجشنبه و جمعه در حجره‌های مدرسه می شود که بر عمق می افزاید. شاید این فرد با این حجم برنامه، طلبه باسوادی شود، اما طلبه بروز شده و مورد توقع مقام معظم و مفید برای جامعه نخواهد شد. لطفا طلاب را هر چه بیشتر به پیوند با خانواده تشویق کنید. لطفا آنها را به بهانه های مختلف از جامعه و روابط اجتماعی دور نکنید. طلاب امروز با طلاب صدسال پیش و جامعه امروز با جامعه صد سال پیش متفاوت شده است. @ali_m_hoshyar
روایت بکُش بکُش برخی سخنرانان چنین می گویند که در روایتی آمده است: عده ای با پرچم های سیاه بر علیه اسرائیل قیام میکنند و بیت المقدس را آزاد می کنند و شعار آنان به زبان فارسی است که می گویند: بکُش بکش..‌ اولاً در روایات شیعی چنین چیزی نیست و این نقل در برخی منابع اهل سنت آمده است. ثانیاً این نقل از معصوم نیست، بلکه آن را فرزند ابوهریرة از پدرش و او از علی بن ابی طلحه نقل کرده است. ثالثاً طبق این نقل، این حادثه در سوریه اتفاق می افتد و ربطی به اسرائیل و بیت المقدس ندارد. «حدثنا ابن أبي هريرة عن أبيه عن علي بن أبي طلحة قال: يدخلون دمشق برايات سود عظام فيقتلون فيها مقتلة عظيمة شعارهم بكُش بكُش». الفتن، ص118. @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توهم یک داعشی کثیف یکی از داعشی های آذربایجانی میگوید: به زودی پرچم را در وسط تبریز می‌کوبیم... خطر گسترش وهابیت در آذربایجان را جدی بگیریم @ali_m_hoshyar
درد تحجّر و طبابت عمّارگونه ✍علی محمدی هوشیار تنها ملاک افراد متحجر برای شناخت حق از باطل، نماز و روزه و تلاوت قرآن است و چه بسیارند متحجرانی که به خاطر ناتوانی در تشخیص حق از باطل، جبهه حق را تنها گذاشته و گاه در تضعیف آن قدم بر میدارند. امروز همانند هر روزی دیگر، نیاز به داریم تا علاوه بر درمان متحجرین، جامعه را از شرّ وسوسه متحجرین نجات دهیم. به بخشی از داستان یک مرد متحجر در مواجهه با اسلام معاویه و اسلام علوی توجه کنید: 🚫اسماء فزاری می گوید: ما در صفین زیر پرچم عمار بودیم. ناگاه مردی به سویمان آمد و گفت: کدام یک از شما عمّار هستید؟ عمّار گفت: من عمّار هستم. مرد گفت: وقتی از خانواده ام جدا می شدم، شکی در گمراهی این قوم نداشتم تا اینکه دیشب دیدم منادی ما آمد به «لا إله إلاّ اللّه و محمدٌ رسول اللّه(ص)» شهادت داد و دعوت به نماز کرد. مثل همین دعوت را از سپاه معاویه هم شنیدم. هر دو گروه یک جور نماز خواندیم و هر دو به یک چیز دعوت کردیم. کتاب واحدی را تلاوت کرده ایم، پیامبرمان یکی است. پس از مشاهده این امور، شک مرا بی تاب کرد؛ به گونه ای که دیشب تا صبح بیداری کشیده ام. سپس گفت: نزد امیر مؤمنان علیه السلام رفتم و ماجرا را برایش گفتم. او به من گفت: «هَلْ لَقِیتَ عَمَّارَ بْنَ یاسِرٍ؛ آیا عمّار بن یاسر را ملاقات کرده ای؟» گفتم: نه. گفت: «فَأَلْقَهْ فَانْظُرْ ما یَقُولُ لَکَ فَاتَّبِعْهُ؛ پس او را ملاقات کن و ببین به تو چه می گوید؛ هر چه گفت، بدان عمل کن! و...» 📖وقعة صفین، ج ۱، ص ۳۲۰. @ali_m_hoshyar