eitaa logo
کانال | علی محمدی هوشیار
3.1هزار دنبال‌کننده
138 عکس
96 ویدیو
12 فایل
🎫دانش آموخته سطح چهار فقه و اصول حوزه علمیه ▪️عضو گروه جریان شناسی مهدویت ٫ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ✍️پاسخگوی سوالات: @hoshyar_ali 🙌تبادل: @admin_ostad_hoshyar درباره مباحث مهدویت درباره مسائل اجتماعی درباره فرقه های انحرافی
مشاهده در ایتا
دانلود
الگوی هفت وجهی تغییر اندیشه در فرایند تبلیغی جریان های انحرافی مهدویت با تاکید بر جریان احمد اسماعیل بصری ✍علی محمدی هوشیار https://www.entizar.ir/article_210122.html فصلنامه علمی پژوهشی انتظار موعود
این مقاله را حتما مطالعه فرمایید 👆
شیعه مکتبی یا شیعه امامی؟ ✍علی محمدی هوشیار یکی از تقسیم بندی های باطل در جریان ، تقسیم بندی شیعه به مکتبی و امامی است. در این باور؛ شیعه امامی را شیعه ای می دانند که هیچ سخنی از غیر معصوم نداشته و تحلیلی از خود برای امور دینی و اجتماعی ندارد و اگر ما بإزاء حوادث و وقایع، روایتی وجود نداشته باشد، در آن خصوص سکوت می نمایند. در مقابل؛ شیعه مکتبی را شیعه ای می دانند که علیرغم پذیرش امام معصوم به عنوان محور، برای علمای خود نیز شأنیت قائل شده و سخنان ایشان را هم مستقلاً می پذیرند. به عبارتی؛ مکتبی ها در ادامه ی مفاهیم و تعالیم روایی، انتزاعات شخصی علماء و فقهای شیعه را نیز می پذیرند. نواخباری ها طبق این دیدگاه؛ شیخ مفید، حلی و بسیاری از علمای بزرگ شیعه را در ردیف شیعه مکتبی قرار داده و از دایره حقانیت خارج کرده اند. هر چند این دسته بندی صحیحی نبوده و یک دریافت است اما با این وجود نکته قابل توجهی در مساله وجود دارد و آن این که جریان نواخباری به خوبی فهمیده است که خروجی شیعه موسوم به مکتبی؛ پویایی فقه، نظام سازی، انسجام فکری، اسلامی و ظلم ستیزی و رشد و بالندگی است و خروجی شیعه موسوم به امامی؛ سکوت و انفعال است. پس می بایست با ارائه این قبیل دسته بندی ها، وجهه شیعیان پیشرو را تخریب نموده و شیعیان منفعل و ساکن و ساکت را قهرمان داستان نمایند. @ali_m_hoshyar
یاران حضرت موسی(ع) / یاوران پس از ظهور عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: إِنَّ قَوْماً مِمَّنْ آمَنَ بِمُوسَى عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالُوا لَوْ أَتَيْنَا عَسْكَرَ فِرْعَوْنَ وَ كُنَّا فِيهِ وَ نِلْنَا مِنْ دُنْيَاهُ فَإِذَا كَانَ اَلَّذِي نَرْجُوهُ مِنْ ظُهُورِ مُوسَى عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ صِرْنَا إِلَيْهِ فَفَعَلُوا فَلَمَّا تَوَجَّهَ مُوسَى عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ مَنْ مَعَهُ إِلَى اَلْبَحْرِ هَارِبِينَ مِنْ فِرْعَوْنَ رَكِبُوا دَوَابَّهُمْ وَ أَسْرَعُوا فِي اَلسَّيْرِ لِيَلْحَقُوا بِمُوسَى عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ عَسْكَرِهِ فَيَكُونُوا مَعَهُمْ فَبَعَثَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مَلَكاً فَضَرَبَ وُجُوهَ دَوَابِّهِمْ فَرَدَّهُمْ إِلَى عَسْكَرِ فِرْعَوْنَ فَكَانُوا فِيمَنْ غَرِقَ مَعَ فِرْعَوْنَ امام صادق علیه‌السلام فرمودند: گروهی به موسی ایمان آورده و گفتند: کاش به لشکر فرعون وارد شده و در آن می‌ماندیم و از دنیای او چیزی نیز به ما می‌رسید و هنگامی که ظهور موسی که انتظار اش را می‌کشیم در رسید سمت او می‌رفتیم. همین کار را هم انجام دادند. زمانی که موسی و افرادش از فرعون به طرف دریا فرار کردند آن افراد نیز بر مرکب‌های خود سوار شده و با شتاب آمدند تا به موسی و سپاهش ملحق شوند و همراه آنان باشند. ولی خداوند ملکی را فرستاد و بر روی مرکب‌های آنان زد و به سوی لشکر فرعون بازشان گرداند و جزو غرق شدگان شدند. کافی، ج۵، ص۱۰۹. @ali_m_hoshyar
دوره تخصصی نقد فرقه احمدالحسن 🗣با تدریس استاد علی محمدی هوشیار روش تدریس: پاسخ به تعداد جلسات: ۱۶ جلسه سری: جدید 💰هزینه: 100 هزار تومان ✍جهت ثبت نام به آیدی زیر پیام دهید: 🌐@admin_ostad_hoshyar 🕹مهلت ثبت نام: لغایت ۸ آذر 🎚آغاز دوره: ۱۰ آذر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 علی یعقوبی وی مدعی مقامات الهی و برخورداری از علوم فرابشری است. نفوذ علی یعقوبی به برخی افراد تأثیر گذار و برخی مراکز، مسأله ای است که باید جدی گرفته شود. متاسفانه این شخص با این حجم از مدعیات باطل، به طور آزادانه فعالیت میکند و دارای موسسه ای عریض و طویل در تهران است! @ali_m_hoshyar
تزهای دکتری درباره کلام اسلامی که زير نظر و اشراف دانیل ژيماره در فرانسه نوشته و دفاع شده را اينجا می توانيد ببينيد https://theses.fr/026891859 اين سايتی است که در آن بدون استثناء تمام تزهای دکتری که در طی دهه های گذشته در مدارس عالی و دانشگاه های مختلف فرانسه دفاع شده را می توانيد بيابيد؛ در رشته های مختلف و از جمله فلسفه های غرب و اسلام، اسلام شناسی و تاريخ و ادبيات و جامعه شناسی و ... @ali_m_hoshyar
مستند عراقی درباره جریان «قربانِ علی» در عراق در این مستند درباره «عبِد علی یعقوبی» که مسول یکی از هیئات مذهبی در است سخن می‌گوید. او سرکرده جریان قربانِ علی در عراق است و در ایران نیز مریدان فراوانی دارد. پیروان این فرقه گاهی دست به خود کشی میزنند و خود را فدای امیرالمومنین علیه السلام می کنند! این مستند را در لینک زیر ببیند👇 https://youtu.be/7dTyAxkRIjc?si=7q97sRscuKRKwSrV نام اصلی این فرد محمد علی یعقوبی است. وی مدتی در حزب الدعوة عراق بوده و مدت کمی نیز در حوزه علمیه نجف تحصیل کرده است و اکنون ساکن مشهد مقدس می باشد. در بین مریدانش به «مولی» شناخته می شود. برخی از افراد سرشناس و مشهور را می شناسم که مرید او بوده و اگر کسی بدون چنین القابی از یعقوبی یاد نکند آشفته می شود! ➖➖➖➖ @ali_m_hoshyar
جریانی خاموش و البته پُر آتش ✍علی محمدی هوشیار یکی از جریان های بسیار خطرناک و نگران کننده، تبعیت محض و برخی طلاب از برخی مادحین است. بطوری که آن مداح را الگوی خود و دیگران قرار داده و گوش به فرمان او هستند! این جریان، نه فقط در مجامع انقلابی، بلکه در سایر مجامع نیز چنین صورت یافته و مدیریت و اندیشه ای طلاب را عهده دار شده اند. جریان‌ مذکور استعداد آن را دارد تا حوزه علمیه را گرفتار غیرقابل جبرانی نماید که در ادامه به برخی از آسیب‌های این جریان اشاره می‌کنم: ۱. تحت تاثیر قرار گرفتن طلاب از عقاید و رفتارهای برخی مداحانی که ممکن است دیدگاه‌های یا یک‌جانبه داشته باشند، می‌تواند استقلال فکری طلاب را تحت تاثیر قرار دهد و مانع از توسعه تفکر نقادانه و تحلیلی صحیح در آنان شود. ۲. کار مداحی اغلب بر احساسات و تکیه دارد، در حالی که آموزش حوزوی نیازمند تعمق و است. از این رو پیروی اندیشه ایِ طلاب از مادحین می‌تواند فهم طلاب از مسائل دینی و اجتماعی را سطحی کند. ۳. طلاب باید بتوانند با حفظ ارزش‌های دینی و اخلاقی خود، به صورت مستقل و دقیق به و تحلیل مسائل بپردازند و از تاثیرات غیرسازنده و بدور از مسیر دوری کنند. اگر طلاب به خاطر پیروی از مداحان، از مسیر علمی و عملی حوزه فاصله یافته و مشغول وظایف هیئتی شوند، جایگاه و وظایف تعریف شده برای روحانیت را مخدوش می نماید. ۴. ممکن است طلاب از مسائل کلان اجتماعی و دینی به مسائل جزئی و حاشیه‌ای در رقابت های هیئتی و برخی مسائل پیرامون آن تغییر کند. ۵. مشاهده شده است که برخی از مداحان به جهت جایگاهی که دارند، به ابزاری برای اهداف سیاسی و سازمان یافته اشخاص تبدیل شده و این تبعیت می‌تواند تأثیرات منفی بر روی طلاب و حتی جامعه داشته باشد. @ali_m_hoshyar
عرفان آری یا خیر؟ ✍علی محمدی هوشیار ورود طلبه های مبتدی به فراگیری عرفان، امری خطرناک بوده و راه انحراف را برایشان باز میکند. طلاب جوان پیش از فراگیری عرفان، باید به فراگیری روی آورند تا آمادگی های لازم را برای ورود به وادی پر پیچ و خم عرفان کسب کنند. یکی از آسیب های عرفان برای کسانی که متخلق به اخلاق نشده‌اند، وارد کردن آنان به مطلق انگاری خود و نادیده گرفتن دیگران خواهد بود. آنان با تصور اینکه با چند ذکر و به مقامات عرفانی دست یافته اند، دروس حوزوی را ناکارآمد دانسته و اساتید و فقهای شیعه را نیز لایق تبعیت نمی دانند! از طرفی مخالفین خود را به منزله گمراهان مانع راه دانسته و برای مخالفت با آنان از هیچ راهی دریغ نمی کنند. البته استاد عرفان اگر استاد باشد، هر طلبه ای را به این وادی راه نمی‌دهد و از طرفی روش و مراحل آموزش را به خوبی می داند. اما عرفان به خاطر شلوغ شدن کلاس ها و حلقه هایشان، توجهی به این امور نداشته و عرفان را کوچه بازاری کرده و به مانند کالایی در ویترین فروش می گذارند. یکی از اشکالات مهمی که به برخی عارف نمایانِ سرشلوغ وارد است، متوهم کردن شاگردان، با القاءات غالیانه در خصوص مقام شاگردان خود است. اینها با ریختن مشتی از مفاهیم عرفانی در مغز شاگردان، آنان را از فضای دور می نمایند. ترک تحصیل، افسردگی حاد، ، دوری از خانواده، ارتکاب به قتل و نظائر آن، از جمله آسیب های عرفان و نابالغ است. @ali_m_hoshyar
مدار عرشی ها - در آغوش خدا ✍علی محمدی هوشیار یکی از آموزهای جدید و انحرافی که توسط یکی از طلاب معمم در فضای مجازی منتشر می شود، مباحثی است که با عنوان توحید و تمرکز بر خداوند تبلیغ می شود. مروج این باور طلبه ای بنام علیرضا است که باوری به توسل به اهل بیت علیهم السلام ندارد. او در برخی صوت های خود تصریح میکند: «اگر در دوره‌های من شرکت کنید، دیگر هیچ حسی به اهل بیت نخواهید داشت و فقط خدا، فقط خدا...» به قول جناب استاد قرائتی دو چیز آزار دهنده است: یکی پول خُرد و دیگری کم سوادی... چون هر دو سر و صدا می کنند! به باور بنده؛ شرکت در دوره ها و کلاس های این شخص، گمراه کننده است و مسولین ذی ربط باید از نشر چنین آموزه هایی ممانعت کنند. @ali_m_hoshyar
مقالات چاپ شده در ۱۴۰۳ به قلم علی محمدی هوشیار عنوان مقاله: صورت‌بندی نظام دانش مواجهه با فرقه ها بمثابه دانشی بینارشته ای https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3573 عنوان مقاله: هم سنجی روش مواجهه اندیشه ای تبلیغ در معنویت های نوظهور با اسلام، با تکیه بر مفهوم هویت https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3606 عنوان مقاله: روش شناسی مطالعه تاریخ انگاره ها در مهدویت https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3640 عنوان مقاله: بررسی مناسبات عدالت و قدرت در دوران حکومت امام مهدی علیه السلام با تکیه بر مفهوم تعالی https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3918 عنوان مقاله: الگوی هفت وجهی تغییر اندیشه در فرایند تبلیغی جریان های انحرافی مهدویت با تاکید بر جریان احمد اسماعیل بصری https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/4005 ➖➖➖➖➖ @ali_m_hoshyar
گروه قربان این یک فرقه مذهبی است که از سه سال پیش در شهر ناصریه در استان ذی قار عراق به وجود آمد و سپس در استان های جنوبی گسترش یافت. پیروان این گروه مراسمی مرموز و مخفی دارند که از طریق آن قرعه کشی می شود و پس از آن فردی که نامش درج می شود به نیت فدا شدن برای امیرالمومنین علیه السلام، خود را حلق آویز و خودکشی می کند. البته گاهی به نام سایر ائمه اطهار علیهم السلام خودکشی می‌کنند با این باور که امیرالمومنین علیه السلام در تمام ائمه حضور دارد. اینها شاخه ای از غلات هستند که با عنوان علوی یا نُمیری یا نُصیری یا باطنی یا علی اللهی شناخته می شوند. @ali_m_hoshyar
توجیه بی سوادی علی یعقوبی می گوید: بنده را می بینید که بعضی وقت ها کلمات را می گویم، از همین جا نتیجه بگیرید که بنده هستم. می بینید علوم تفسیری بلد نیستم، می بینید بلد نیستم، می بینید و را درست و حسابی بلد نیستم؛ از اینجا نتیجه بگیرید که بنده به محبت الهی پشیزی از این سوادهای امروزی را ندارم. از این که ساخته این و آن است. این ها را خود آقایان در خلال این سال ها ساخته اند! کتاب چهل شب با کاروان حسینی، ص 212 @ali_m_hoshyar
علی یعقوبی: «امام خمینی(ره) فقط در مقوله انقلاب ولایت داشتند و در مقوله حکومت ولایت نداشتند!». سلسله بحث های نظام عالم، جلسه هفدهم، ص۱۲. @ali_m_hoshyar
علی یعقوبی: «بنده نمی خواهم در جلساتمان وارد بحث ولایت فقیه بشوم، تا وقتی که رهبر معظم انقلاب اجازه نفرموده اند، بنده وارد این بحث نمی شوم. چون اگر بخواهیم وارد این بحث شویم زیربنای بسیاری از موضوعات را باید با آیات قرآن بزنیم و بعد با آیات قرآن و تعداد زیادی از احادیث ولایت فقیه را دوباره اثبات کنیم. بنده قائل به ولایت فقیه و حتی غیر فقیه هستم ولی آن روشی که حضرات علما برای اثبات این موضوع استفاده میکنند روش ضعیفی است». سلسله بحث های نظام عالم، درجات ولایت، جلسه نوزدهم، ص۵. 🗣پ.ن: علی یعقوبی چنین وانمود می‌کند که برای طرح بسیاری از مباحث از مقام معظم رهبری اجازه میگیرد و مباحث او مورد تایید رهبری است! این روشی است که برخی از فرقه های انحرافی از آن استفاده میکنند تا قشر انقلابی را به راحتی فریب دهند. @ali_m_hoshyar
مقام معظم رهبری ولایت ندارد. یعقوبی می گوید: «آخرین فردی که واجد ولایت بود امام راحل ما بود که ایشان هم از دنیا رفت و در چند صد سال اخیر، کسی مانند ایشان وارد ولایت نشده بود. شاید بگوئید خب پس ولی فقیه چه میشود؟ رهبر معظم انقلاب در مورد مقوله ولایت نصرت میشوند. ولایت به ایشان اعطاء نشده مگر در محدوده زمانی بسیار کوتاه در یکی از سالهای گذشته. ولایت به کدام معنا؟ به آن معنایی که خداوند قوتی را توانی را موهبتی را به فردی خاص عطا کرده باشد. این معنای خاص ولایت را رهبر معظم انقلاب هم ندارند». سلسله بحث های نظام عالم، درجات ولایت، جلسه نوزدهم، ص۶. @ali_m_hoshyar
حکیمان می توانند در مقابل نص اجتهاد کنند! علی یعقوبی می گوید: «شاید بشود گفت حکیمان ۹۹ درصد احکامی را که اهل بیت (ع) برای ماجرای ظهور صادر کردند تغییر میدهند. چرا؟ کلاس درس آنها است در یک باشگاه رزمی استاد خودش شاگرد را بلند میکند در بین جمع رزمی کاران میگوید بیا جلو با من دوستانه مبارزه کن ضربات من را با ضربات پاسخ بده. ضرباتی را که به تو میزنم با همان ضرباتی که قبلا یادت دادم پاسخ بده شما باید پاسخ دهی. اگر آن رزمی کار ضربات استاد را با ضربات پاسخ ندهد مجرم حساب میشود ولی اگر کسی در کوچه بخواهد به سمت آن استاد جسارت و یا حمله کند در آنصورت مجرم حساب می شود. احادیثی که اهل بیت (ع) برای حکیمان الهی در قبال ظهور گفته اند به منزله باشگاه رزمی در محضر استاد و در محضر اهل بیت (ع) است و باید در این محضر وظیفه شان را انجام دهند». سلسله بحثهای بسوی ظهور، انتظار یا تحسس، ص۳. پ.ن: حکیمان و هر شخص دیگری امکان اجتهاد در برابر نص را ندارد و این سخن یعقوبی به معنای جواز نادیده گرفتن روایات و دخل و تصرف در روایات است @ali_m_hoshyar
باید وزارت تحسس امام زمان علیه السلام داشته باشیم تحسس: پرس و جو کردن یعقوبی می گوید: «موضوع بعدی اصلاح فرهنگ مجریه است که خودتان دیگر تا آخرش را بخوانید. حالا چند کلام کوتاه در این باره توضیح میدهیم. ما باید وزارت تحسس داشته باشیم. در کشوری که منسوب به امام زمان (عج) است در کشوری که اعتقاد داریم امام زمان در آن کشور میخواهند تشریف بیاورند و دشمنان زودتر فهمیده اند و میخواهند این کشور را نابود کنند ما باید وزارت تحسس داشته باشیم. ما باید برنامه هایمان را برای خوش آمد امام زمان طراحی کنیم و به آن سو سوق دهیم». سلسله بحثهای بسوی ظهور، انتظار یا تحسس، ص۲۵. پ.ن: ما در دوران غیبت به انتظار مکلف شده ایم، نه تحسس! اساس این عقیده باطل است چه برسد به آنکه وزارت تحسس داشته باشیم! مفضّل‌بن‌عمر میگوید به امام صادق علیه‌السلام عرض کردم: «معنی یُمارُونَ چیست»؟ فرمود: «یعنی مردم می‌گویند قائم علیه السلام چه زمانی متولّد شده و چه کسی او را دیده و حالا کجاست و چه وقت ظهور می کند؟ این‌ها همه عجله در امر خدا و شک در قضای الهی و دخالت در قدرت اوست أُولَئِکَ الَّذِینَ خَسِرُوا الدُّنْیَا وَ إِنَّ لِلْکَافِرِینَ لَشَرَّ مَآبٍ». بحار الأنوار، ج ۵۳، ص ۱. @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌خدا با عجله بندگان عجله نمیکند امام صادق(ع) فرمود: «إِنَّمَا هَلَكَ‏ النَّاسُ‏ مِنِ‏ اسْتِعْجَالِهِمْ لِهَذَا الْأَمْرِ، إِنَّ اللَّهَ لَا يَعْجَلُ لِعَجَلَةِ الْعِبَادِ إِنَّ لِهَذَا الْأَمْرِ غَايَةً يَنْتَهِي إِلَيْهَا فَلَوْ قَدْ بَلَغُوهَا لَمْ يَسْتَقْدِمُوا سَاعَةً وَ لَمْ يَسْتَأْخِرُوا». مردم از عجله کردنشان در این امر نابود شدند. همانا خداوند، با شتاب بندگان شتاب نمي‏کند. برای این کار زمانی است که به آن میرسد. چون به آن وقت معلوم رسید، دیگر نه ساعتي پيش مي افتد و نه تأخير مي شود. 📕الكافي، ج۱، ص۳۶۹ و الغيبة للنعماني، ص۲۹۹. @ali_m_hoshyar
تأویلات خود ساخته یعقوبی... یعقوبی می گوید: «در زمان ظهور، حضرت عیسی تشریف می آورند. یعنی چه کسی؟ یعنی فاطمه مجسم، یعنی فاطمه(س) با جلوه عیسوی. ایشان فرماندهی لشگریان حق را بر عهده می‌گیرد... فاطمه(س) در قالب عیسی با وجه عیسوی نازل می شود. ایشان امور را حرکت می دهند و در یوم الله ظهور، امر را تحویل امام زمان می دهند.» سلسله بحث های بسوی ظهور، فاطمه عیسی ظهور، ص ۲۴. @ali_m_hoshyar
شیعه باید معجزه داشته باشد. یعقوبی می گوید: «اهل بیت(ع) معجزه داشتند شیعه هم باید معجزه داشته باشد. شیعه ای که معجزه نداشته باشد شیعه نیست یک مشکلی دارد یک اشکالی در کارش دارد چرا معجزه ندارد؟ چرا معجزات اهل بیت (ع) از طریق او جاری نیست؟ کجای کارش اشکال دارد؟ میبینیم به تمام وظایف شرعی هم بسیار مقید است به تمام وظایف اخلاقی مقید است. به تمام واجبات و مستحبات مقید است ولی معجزه ندارد چرا؟ زیرا این فرد فقط در ظواهر اعمال شبیه امام (ع) است در محتوا شبیه نیست» سلسله بحث های بسوی ظهور، ارتباط یا انتفاع، ص۲۰. پ.ن: معجزه مخصوص انبیاء و اوصیاء است، نه دیگران!!! ابى بصير وى مى‌گويد: محضر ابى عبد اللّٰه عليه السّلام عرض كردم: براى چه خداوند عزّ و جلّ‌ به انبياء و رسولانش و به شما معجزه داده است‌؟ حضرت فرمودند: تا دليل باشد بر صدق آورنده آن. سپس فرمودند: معجزه علامت و نشانه است بر حقّ‌ تعالى و آن را فقط‍‌ فقط به انبياء و رسولان و حجّت‌هايش اعطاء مى‌فرمايد تا راستگو از دروغگو ممتاز و مشخّص گردد. علل الشرایع ج ۱، ص ۱۲۲. @ali_m_hoshyar
کانال | علی محمدی هوشیار
🎞 علی یعقوبی وی مدعی مقامات الهی و برخورداری از علوم فرابشری است. نفوذ علی یعقوبی به برخی افراد ت
چند نفر از مریدان علی یعقوبی ما را به باد داده و چنین ادعا کردند که فایل صوتی را تقطیع کرده اید و یعقوبی در مقام بیان سخن دیگری است. چون فایل صوتی طولانی بود، عکس جزوه پیاده شده توسط مجموعه یعقوبی را خدمت شما عزیزان به نمایش میگذاریم. در این مقدار، همان چیزهایی را نوشته است که یعقوبی در فایل صوتی می‌گوید و چیزی در این خصوص کم یا زیاد نکرده ایم. @ali_m_hoshyar