41.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#افسانه_دیاران
#قسمت_5
(بررسی توهمات و انحرافات #علی_یعقوبی)
1️⃣فایل اول
🎙علی محمدی هوشیار
✅پاسخ بسیاری از سؤالات و شبهات خود را می توانید در این قسمت پیدا کنید.
👈🏼تولید از ما انتشار حداکثری از شما....
🚩روشنا؛ بررسی تخصصی جریانهای انحرافی #سیدفخرالدین_موسوی
@ali_m_hoshyar
44.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#افسانه_دیاران
#قسمت_5
(بررسی توهمات و انحرافات #علی_یعقوبی)
1️⃣فایل دوم
🎙علی محمدی هوشیار
✅پاسخ بسیاری از سؤالات و شبهات خود را می توانید در این قسمت پیدا کنید.
👈🏼تولید از ما انتشار حداکثری از شما....
🚩روشنا؛ بررسی تخصصی جریانهای انحرافی #سیدفخرالدین_موسوی
@ali_m_hoshyar
پروژه سازی ترس
✍علی محمدی هوشیار
یکی از روش های نرم و بلند مدت برای براندازی حاکمیت ها، در دستور کار قرار گرفتن پروژه ترس است.
و دشمن برای آنکه شما را بترساند تا تسلیم شوید، سال ها وقت میگذارد و هزینه میکند. تا جایی کار را پیش می برد که بگویید: دیگر کار از عهده ما خارج شده است!
🔸میزان و عمق ترس از دشمن #فرضی و خیالی، بیش از دشمن واقعی و حقیقی است. زیرا انسان ها از چیزی که نمی بینند بیشتر می ترسند.
و به همین جهت؛ پروژه ترس دشمن نیز متمرکز بر دشمن فرضی و خیالی شده است.
بازیگردان های داخلی پروژه ترس، علی #یعقوبی و تمامی افرادی هستند که امروزه مردم را از قوای جن می ترسانند و همه چیز را به آنان نسبت می دهند.
مخصوصا اگر این جن ها را در اختیار غرب و دشمنان صیهونی قرار داده باشند که در این صورت، پازل پروژه ترس تکمیل می شود.
#نفوذ
#دشمن
@ali_m_hoshyar
29.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا جن می تواند در زندگی انسانها دخالت کند و به آنها اذیت کند؟!
🎙علی محمدی هوشیار
@ali_m_hoshyar
۱. فلسفه تاریخ انقلاب های دینی
https://eitaa.com/arshi_ali/8
۲. شناخت شناسی انقلاب اسلامی
https://eitaa.com/arshi_ali/9
۳.مساله شناخت در انقلاب اسلامی
https://eitaa.com/arshi_ali/11
۴. حرکت شناسی در انقلاب اسلامی
https://eitaa.com/arshi_ali/12
۵. ایمان در انقلاب اسلامی
https://eitaa.com/arshi_ali/13
۶. جهاد و مقاومت در انقلاب اسلامی
https://eitaa.com/arshi_ali/14
۷. اقامه ولایت در انقلاب اسلامی
https://eitaa.com/arshi_ali/15
قدرت شیاطین جن
✍️علی محمدی هوشیار
این موجودات، دارای قدرت های محدودی هستند که در صورت فراهم بودن شرایط، إعمال قدرت میکنند.
اما در نظر برخی؛ قدرت این موجودات بسیار #وسیع است و در هر حالی امکان إعمال قدرت دارند.
این اندیشه مورد تایید آیات قرآن کریم نیست:
اولا درباره قدرت شیاطین جن می فرماید:
«إِنَّ كَيدَ الشَّيطانِ كانَ ضَعيفًا؛ همانا نقشه وقدرت شیطان ضعیف است».
ثانیاً درباره نقش تقوای الهی در مسدود کردن نفوذ شيطان می فرماید: «إِنَّ الَّذينَ اتَّقَوْا إِذا مَسَّهُمْ طائِفٌ مِنَ الشَّيْطانِ تَذَكَّرُوا فَإِذا هُمْ مُبْصِرُونَ؛ اهل تقوا وقتى از ناحيه شيطان گرفتار وسوسه مىشوند به ياد خدا مىافتند. در نتيجه راه حق را به روشنى مىبينند و بيدار مىگردند».
✅ در روایات نیز به همین مضامین تصریح شده است:
امیر المومنین علی(ع) فرمود: «الصّلاهًْ حِصْنٌ مِنْ سَطَوَاتِ الشَّيْطَانِ؛ نماز دژی محكم در مقابل حملات شيطان است»
امام جعفرصادق(ع) فرمود: «اِنَّ اِبلیسَ یَلتَقِمُ القَلبَ، فاذا ذُكِراللهُ خَنَسَ فَلِذلِكَ سُمِّیَ الخَنّاس؛ شیطان ابلیس، قلب آدمی را با پوزه خود قبضه میکند، همین که خدا را یاد کُند آن را رها کرده عقبگرد میكند و پنهان میشود و لذا به نام «خنّاس» (پنهانکار) مُلقّب گردید»
پیامبراکرم(ص) فرمود: «ثلاثَةٌ عُصِموا مِنْ اِبْلِیسَ: الذَّاکِرُونَ لِلَّهِ وَ الْبَاکُونَ مِنْ خَشْیَةِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَغْفِرُونَ بِالْأَسْحَار؛ سه دسته از شر شیطان در امانند: کسانی که همواره در ذکر و به یاد خدا هستند، کسانی که از ترس خدا گریه میکنند و کسانی که در سحرها (در نماز شب) از گناهان استغفار مینمایند»
🔸و درباره باز نگذاشتن روزنه های نفوذ فرموده اند: «لا تَجعلَنَّ لِلشّیطانِ فی عَملِكَ نصیباً! ولا علی نَفسِكَ سبیلاً؛ برای شیطان در کار خودت سهمی قرار مده! و بر جان و روانت راهی نشان نده»
@ali_m_hoshyar
مکالمه مرجع تقلید با مقلّد
✍علی محمدی هوشیار
مقلد: پاسخ این سوالم؛.... چه می شود؟
مرجع: باید اینگونه؛ .... رفتار کنی!
مقلد: این سخن را از کجا میگویی؟
مرجع: از #آیات و #روایات معتبر
مقلد: کدام آیه و کدام روایت؟
مرجع: با استفاده از #عقل؛ از آیه... و روایت... تنقیح مناط کرده ام
مقلد: کسی غیر از تو هم چنین فهمیده؟
مرجع: بله #اجماع فقهای شیعه هم اینگونه فهمیده اند.
✅ ادله اربعه: به منابع چهارگانه معتبر فقهی برای استنباط احکام شرعی اطلاق میشود که عبارتند از: قرآن، روایت، عقل، اجماع
✅ تنقیح مناط، از روشهایی است که مجتهد به وسیله آن قصد شارع را از کلام (نص) وی استخراج مینماید و حکم واقعهای را که در مورد آن نص وجود دارد، به واقعهای دیگر که در مورد آن نص وجود ندارد، سرایت میدهد.
@ali_m_hoshyar
کانال | علی محمدی هوشیار
مکالمه مرجع تقلید با مقلّد ✍علی محمدی هوشیار مقلد: پاسخ این سوالم؛.... چه می شود؟ مرجع: باید اینگو
می طلبد که یکی از فضلای خوش ذوق؛ کتابی شبیه کتاب «مناظره دکتر و پیر» نوشته و تمامی مسائل فقهی را بر اساس کتاب تحریر الوسیله در چنین قالبی بحث کند.
صفای باطن | بصیرت
عموماً فرقه های درون دینی، از افرادی جذب می کنند که دارای صفای باطن بوده و به جهت رفتاری مورد تایید اطرافیان می باشند. اما این سوال پیش می آید که چگونه ممکن است چنین فردی منحرف شده و فریب افراد شیاد را بخورد؟
در ادامه به تفاوت های «صفای باطن» و «بصیرت» اشاره می کنیم:
🔹 صفای باطن:
* تعریف: داشتن قلب پاک، نیت خیر، و دوری از کینهها و حسادتها.
* ویژگیها: صداقت، مهربانی، دلسوزی و تمایل به خوبی و نیکی.
* نقطه ضعف: ممکن است سادهلوح بوده و فریب ظواهر را بخورد.
🔹 بصیرت:
* تعریف: توانایی دیدن حقیقت امور، درک عمیق مسائل و تشخیص درست از نادرست.
* ویژگیها: تحلیلگری، دقت، واقعبینی و شناخت الگوها و انگیزههای پنهان.
* نقطه قوت: مانع از فریب خوردن و گمراه شدن میشود.
توضیح اینکه؛ فرقهها اغلب از افرادی که صفای باطن داشته و به دنبال حقیقت هستند، سوءاستفاده میکنند؛ زیرا این افراد به دلیل قلب پاکشان، زودتر اعتماد میکنند و ممکن است فریب ظاهر فریبنده فرقهها را بخورند. داشتن صفای باطن ارزشمند است، اما بدون بصیرت کافی، فرد آسیبپذیر میشود.
بصیرت به ما کمک میکند تا نیتهای پنهان را تشخیص دهیم و از گمراهی دوری کنیم.
@ali_m_hoshyar
نقد، تخریب نیست
ما موظف به حفظ و دفاع از اسلام هستیم. اگر شخصیتی در کسوت روحانیت؛ خلاف سخنان اسلام را بر زبان بیاورد، قطعا باید به او تذکر داده شود.
و این را از امام خمینی(ره) آموخته ایم که فرمود: ما طرفداری از عمامه نمیکنیم. ما طرفداری از اسلام میکنیم.
مسأله ما با برخی منبری های عزیز و برخی بلاگرها بر سر این مسأله است: هر سخنی که به زبان می آوردید مستند باشد.
ما هیچ مشکل شخصی با اشخاص نداریم و تا زمانی که روش خود را اصلاح نکرده و مستند بر آیات و روایات (بر منهج فقهاء و علمای شیعه) سخن نگویند، مورد نقد قرار خواهند گرفت. ان شاءالله
@ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روحانی باید صبح تا شب کار بکند، چون مسولیت ها سنگین شده است....
🎙شهید بهشتی
@ali_m_hoshyar
کاربران محترم شبکه های اجتماعی؛ سلام
✍علی محمدی هوشیار
لطفا قبل از انتخاب استاد و سخنران مورد علاقه خود، از تخصص و تحصیلات آنان اطمینان حاصل کنید. سپس دقت داشته باشید که سخنانی که از جانب او مطرح میشود، همیشه نباید قابل اعتماد باشند و هر ادعا و سخنی؛ با مدارک و شواهد قابل قبول، چه از نظر عقلانی و چه از نظر نقلی، باید پشتیبانی شود.
@ali_m_hoshyar
بیان یک روش
✍علی محمدی هوشیار
دوستانی که در محضرشان بودیم و توفیق تدریس برایشان داشتیم، شهادت خواهند داد که همواره به ایشان تذکر داده ام که سخنان من: وحی مُنزَل نیست، بلکه نتایج پژوهشی یک پژوهشگر است که به شما ارائه میدهد و احتمال دارد بخشی از آنها یا تمامی آن سخنان صحیح نباشد، شما موظف به شنیدن سخنان بنده و پژوهش مستقل و مجدد هستید.
اینگونه به مخاطبین خود القاء میکنم که «استقلال فکری داشته باشند، پژوهشگر باشند، مرید کسی نباشند، به منتقد من حمله نکنند».
@ali_m_hoshyar
اجازه انتقاد و سخن
✍علی محمدی هوشیار
بسیار گزارش شده است که فلان #استاد و فلان #مُراد اجازه سخن گفتن یا انتقاد را به شاگردان نمیدهد و طوری فضا را مدیریت میکند که اگر تازه واردی ارائه نظر کرد، به او به چشم #توبیخ مینگرند تا از کرده خود پشیمان شود. این یعنی مرید و مراد بازی که در سیره اهل بیت علیهم السلام بیگانه است. در گزارشی آمده است:
گاهی اصحاب و شاگردان امام صادق(علیه السلام) در محضر شریف آن امام همام، لب به سخن نمی گشودند؛ نخست به این دلیل که هیبت معنوی امام جرأت سخن گفتن در محضر ایشان را از حاضرین سلب می کرد، دیگر این که سخن گفتن در محضر ایشان را نوعی خلاف نزاکت به حساب می آوردند. در چنین اوضاع و احوالی حضرت خودش دستور به مناظره می دادند و راضی نمی شدند که هیبت ایشان و ادب دوستان، از کسی سلب جرأت نماید. لذا در محفلی که مناظره و گفتگو بود، دیدند حمران بن اعین ساکت است. حضرت سؤال کردند که چرا سخن نمی گویی؟ حمران گفت: سرور من، سوگند یاده کرده ام که در مجلسی که شما حضور دارید به خود اجازه سخن گفتن ندهم. حضرت فرمودند: من به تو اجازه دادم، حال سخن بگو. سفینة البحار، ج۱، ص ۳۳۴.
#یعقوبی
#فرقه
@ali_m_hoshyar
مرحوم آیت الله حائری شیرازی:
هیچ کس نباید شاگرد را جوری به خودش وابسته کند که هر چه گفت او هم قبول کند.
آدم باید فرزند خودش را هم از خودش آزاد کند؛ بهترین پدرها پدرانی هستند که اگر پدر خطائی کرد، فرزند درک کند و به بابا ایراد بگیرد!
گروهکها جوری با طرفدارانشان رفتار میکردند که اگر آنها میگفتند الآن شب است، همه تایید میکردند!
مرید و مرادی بنحوی که مرید همه چیز را از زاویه چشم مراد ببیند، خوب نیست. مشکل دراویش همین مراد و مرید بازی است که هر چه مراد گفت میگوید درست است و مرید برای خودش استقلال فهم و درک ندارد.
#وابسته_کردن
#مرید_مراد
@ali_m_hoshyar
«جبهه خودی»؛ توهمی خطرناک!
✍علی محمدی هوشیار
عدهای میگویند فلانی را نقد نکنید، چون «خودی» است! اما این «خودی» کیست؟ آیا صرف ادعای مسلمانی، شیعه بودن یا انقلابی بودن، کسی را «خودی» میکند؟ آیا این ادعاها مصونیتی میآورد؟
نه عزیزان! ما چیزی به نام جبهه خودی نداریم.
ملاک «خودی» بودن؛ بیان سخن صحیح و مستند، و بازی نکردن در زمین دشمن است.
بنابراین هر کسی که حقیقت را بگوید «خودی» است. و هر کس که خلاف حق بگوید، ولو در ظاهر همفکر ما باشد، «خودی» نیست.
نباید اصطلاح «جبهه خودی» حیاط خلوتی برای بیان سخنان ناصواب باشد.
نقد چنین افرادی نه تنها مُخل وحدت نیست، بلکه محور وحدت خواهد بود و مردم را از پراکندگی باورها دور میکند.
@ali_m_hoshyar
شبهه طول عمر امام زمان علیه السلام.pdf
403.6K
#پاسخ
🚨شبهه رد اصل مهدویت با استناد به حدیث امام رضا علیه السلام!
#طول_عمر
✍علی محمدی هوشیار
@ali_m_hoshyar
13.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رفع آلرژی از عباس فتحیه!
✍علی محمدی هوشیار
ایشان زمانی که در جریان احمدالحسن وجاهتی داشت، حاضر به مناظره نشد و گفت: من به صدای آقای هوشیار آلرژی دارم...
https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3649
اکنون که هیچ جایگاهی در آن جریان انحرافی ندارد و او را بطور کل رها کرده اند، آلرژی اش درمان شده و می خواهد مناظره کند و در جریان احمد کسب وجاهت کند!
اگر طالب گفتگو است، میتواند با صدها طلبه و دانشجوی محترم که در این مدت دوره دیده و مسلط به مباحث هستند گفتگو کند تا به شبهاتش پاسخ دهند.
@ali_m_hoshyar
آسیب های مُرید و مُرادی
مرید به تدریج باور میکند که بدون راهنمایی و تایید مراد، قادر به انجام هیچ کاری نیست. به عبارتی این وابستگی باعث کاهش اعتماد به نفس و خودباوری میشود. تاجایی که ممکن است احساس ناتوانی و بیکفایتی در زندگی کرده و در صورت از دست دادن مراد، افسرده شده یا خودکشی کند.
@ali_m_hoshyar
عارفان مجازی
مدتی است که برخی کانالدارها پاپیش گذاشته و ذکر میدهند و کاری میکنند که عرفای حقیقی به سختی آن را انجام میدادند و در دادن ذکر احتیاط میکردند.
همین عرفای مجازی آنقدر مرید مجازی ساخته اند که خدا می داند...
@ali_m_hoshyar
پرهیز از دعاها و اعمال اختراعی
مرحوم علامه مجلسی رضوان الله علیه در رساله اعتقادات خود میفرمایند:
«و إيّاك و اتّباع الأعمال الّتی لم ترها في الکتب المعتبرة من أخبار الشیعة! فإنَّه قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: قَلِيلٌ فِي سُنَّةٍ خَيْرٌ مِنْ كَثِيرٍ فِي بِدْعَةٍ»
🔺ترجمه:
از پیروی و دنبال کردن و به جا آوردن اعمالی که آن ها را در کتاب های معتبر حدیثی شیعه ندیده ای، حذر کن و بپرهیز!
چرا که حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرموده است: عملِ کم ولی بر طبق سنت و شرع، بهتر است از عمل بسیار که بر طبق بدعت باشد.
📚 شرح رساله اعتقادات، مرحوم علامه مجلسی، صفحه ۴۰۹.
@ali_m_hoshyar
اساتید متخصص و مورد تایید مجامع علمی در موضوع مهدویت
حجج اسلام و المسلمین:
استاد نجم الدین طبسی
استاد مجتبی کلباسی
استاد مهدی یوسفیان
استاد محمد امین بالادستیان
استاد عزالدین رضانژاد
استاد سید مسعود پورسیداقایی
استاد محمد مهدی حائری پور
استاد محمد تقی ربانی میانجی
استاد محمود ملکی راد
استاد مهدی نیلی پور
استاد خدامراد سلیمیان
استاد رحیم کارگر
استاد علی مصلحی
استاد نصرت الله آیتی
استاد جواد جعفری
استاد صابر جعفری
استاد محمد رضا نصوری
استاد روح الله شاکری زواردهی
استاد محمد رضا فؤادیان
استاد محمد صادق کفیل
استاد محمد شهبازیان
استاد زهیر دهقانی آرانی
استاد سید احمد موسوی
استاد محمد جواد اسحاقیان
استاد مسلم کامیاب
استادحجت حیدری چراتی
استاد محمود اباذری
استاد مرتضی عبدی چاری
استاد امیر محسن عرفان
استاد حسن ملایی
لطفا مهدویت را از بیان متخصصین مهدویت دریافت کنید.
@ali_m_hoshyar
#نظر_سنجی
نظر کاربران محترم کانال درباره نقد جریان علی #یعقوبی چیست؟
نظر خود را درباره #ضرورت نقد و #روش نقد این جریان به این آیدی ارسال کنید:
@hoshyar_ali