eitaa logo
کانال | علی محمدی هوشیار
3.2هزار دنبال‌کننده
160 عکس
99 ویدیو
12 فایل
🎫دانش آموخته سطح چهار فقه و اصول حوزه علمیه ▪️عضو گروه جریان شناسی مهدویت ٫ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ✍️پاسخگوی سوالات: @hoshyar_ali 🙌تبادل: @admin_ostad_hoshyar درباره مباحث مهدویت درباره مسائل اجتماعی درباره فرقه های انحرافی
مشاهده در ایتا
دانلود
اربعین سیدالشهداء علیه السلام نور ندارد! ✍علی محمدی هوشیار علی چند سالی است که مراسم پیاده روی اربعین را به دلیل اینکه ندارد تحریم کرده است. وی بر این باور است که قبلا نوک پیکان نورالله تا سال 98 در بود و کلاس نیز آنجا بود. الان نوک پیکان نورالله آنجا نیست و در امور است! یعقوبی می گوید: «من مراسم اربعین امسال را شرکت نمی‌کنم. چرا؟ چون می‌خواهم حواسم به حظ روحی نباشد، حواسم به رصد باشد. اگر بخواهم در مراسم اربعین شرکت کنم یعنی که من می‌خواهم خودم حظ روحی ببرم؛ در حالی که نوک پیکان نورالله الان در امور است؛ اینجا چه مسئله‌ای پیش می‌آید؟ بخواهیم به کربلا برویم، ما منتفع می‌شویم. بخواهیم به مشهد برویم، ما می‌خواهیم منتفع شویم. این تا سال 98 نبود، تا سال 98 چون نوک پیکان نورالله تا عالم ارواح بود، اصل کلاس آنجا بود باید آنطور رفتار می‌کردیم، یعنی باید به اربعین می‌رفتیم. اما الان که نوک پیکان نورالله در امور است وظیفه فرق می‌کند». ۱۴۰۱٫۵٫۲۵ @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت لحظه‌ای | علی یعقوبی(۲) ✍ *علی محمدی هوشیار* همانطور که در پست های قبلی گفته شد، علی بر این عقیده است که روایات امکان هدایت در لحظه را ندارند و با این استدلال، ضرورت هدایت در لحظه را مطرح می نماید.[لینک متن اولیه] این باور که روایات اهل بیت علیهم السلام برای ایجاد هدایت لحظه‌ای کافی نیستند و انسان همواره به یک راهنمای قلبی نیاز دارد که بتواند او را در هر لحظه و هر شرایطی هدایت کند، می‌تواند بستر اختلاف و انحرافات را در جامعه دینی فراهم کند. زیرا در شرایطی که یک فرد یا گروه، ادعای دریافت هدایت خاص و متمایزی از دیگران را داشته باشند، ممکن است بحران‌هایی در باورها و انسجام جامعه رخ دهد. در نهایت، این باور ممکن است ابزاری برای توجیه اعمال و رفتارهای نادرست از سوی برخی افراد یا گروه‌ها شود؛ چرا که با ادعای دریافت هدایت مستقیم از سوی خداوند، دست به اقدامات خودسرانه و توجیه‌ناپذیر می‌زنند. @ali_m_hoshyar
🎙 علی محمدی هوشیار ۱. بایسته های فرقه شناسی https://eitaa.com/53438070/4 ➖➖➖➖➖ ۲. امکان تطبیق علائم ظهور https://eitaa.com/53438070/5 ➖➖➖➖➖ ۳. حکمرانی مهدوی https://eitaa.com/53438070/6 ➖➖➖➖➖ ۴. سلسله جلسات «الهیات اسلامی»(۷ جلسه) https://eitaa.com/53438070/8 ➖➖➖➖➖ ۵. سلسله جلسات نقد جریان احمدالحسن(۱۶ جلسه) https://eitaa.com/53438070/17 ➖➖➖➖➖ ۶. شگرد شناسی تبلیغی جریان های انحرافی مهدویت https://eitaa.com/arshi_ali/47 ➖➖➖➖➖ ۷. بررسی روایات یمانی https://eitaa.com/arshi_ali/49 ➖➖➖➖➖ ۸. بررسی روایات نهی از قیام https://eitaa.com/arshi_ali/51 ➖➖➖➖➖ ۹. دوره نظامات فکری ولایت فقیه(۱۳ جلسه) https://eitaa.com/arshi_ali/53 ➖➖➖➖➖ ۱۰. جغرافیای ظهور https://eitaa.com/arshi_ali/55 ➖➖➖➖➖ ۱۱. کارگاه فرقه شناسی(۳ جلسه) https://eitaa.com/arshi_ali/57 ➖➖➖➖➖ ۱۲. مناظره با حسین موسوی(از اتباع احمدالحسن) به تعداد ۲۱ جلسه https://eitaa.com/arshi_ali/62 ➖➖➖➖➖ ۱۳. نقد اخباریگری(پنج جلسه) https://eitaa.com/arshi_ali/84 ➖➖➖➖➖ ۱۴. روش شناسی جریان شناسی https://eitaa.com/arshi_ali/90 ➖➖➖➖➖ ۱۵. مروری بر فرقه های انحرافی مهدویت(چهار جلسه) https://eitaa.com/arshi_ali/91 ➖➖➖➖➖ ۱۶. تبیین وحدت بین مذاهب https://eitaa.com/arshi_ali/96 ➖➖➖➖➖ ۱۷. آشنایی با فرقه های فعال در ایران(۵ جلسه) https://eitaa.com/arshi_ali/97 ➖➖➖➖➖ ۱۸. نشست علمی با موضوع: هم سنجی روش مواجهه اندیشه ای در معنویت های نوظهور در اسلام با تکیه بر مفهوم هویت https://eitaa.com/arshi_ali/103 ➖➖➖➖➖ ۱۹. کارگاه نقد منصور هاشمی خراسانی(۲جلسه) https://eitaa.com/arshi_ali/105 ➖➖➖➖➖ ۲۰. توضیح روایت بنی اسرائیل https://eitaa.com/arshi_ali/108 ➖➖➖➖➖ ۲۱. معرفی جریان احمدالحسن https://eitaa.com/arshi_ali/109 ➖➖➖➖➖ ۲۲. جامعه و حاکمیت مهدوی https://eitaa.com/arshi_ali/110 ➖➖➖➖➖ ۲۳. مرگ سرخ و سفید https://eitaa.com/arshi_ali/111 ➖➖➖➖➖ ۲۴. قوانین مناظره https://eitaa.com/arshi_ali/112 ➖➖➖➖➖ ۲۵. مفهوم شناسی تعجیل در ظهور https://eitaa.com/arshi_ali/113 ➖➖➖➖➖ ۲۶. مسأله شناسی مدعیان https://eitaa.com/arshi_ali/114 ➖➖➖➖➖ ۲۷. علائم ظهور(۲ جلسه) https://eitaa.com/arshi_ali/115 ➖➖➖➖➖ ۲۸. سید خراسانی https://eitaa.com/arshi_ali/117 ➖➖➖➖➖ ۲۹. معنا شناسی عدالت در عصر ظهور https://eitaa.com/arshi_ali/119 ➖➖➖➖➖ ۳۰. جایگاه ولایت فقیه در عصر غیبت https://eitaa.com/arshi_ali/120 ➖➖➖➖➖ ۳۱. جامعه شناسی تحریف از عصر نبوی تا قیام حسینی(۲ جلسه) https://eitaa.com/arshi_ali/121 ➖➖➖➖➖ ۳۲. تدریس کتاب من لا یحضره الفقیه(۶جلسه) https://eitaa.com/arshi_ali/127 ➖➖➖➖➖ ۳۳. نقد نواخباریگری (پنج شماره) https://eitaa.com/arshi_ali/134 ➖➖➖➖➖ ۳۴. پاسخ به چند سوال اعتقادی https://eitaa.com/arshi_ali/141 ➖➖➖➖➖ ۳۵. نشست علمی مهدیون https://eitaa.com/arshi_ali/147 ➖➖➖➖➖ ۳۶. روشمندی جریان شناسی انحراف https://eitaa.com/arshi_ali/150 ➖➖➖➖➖ @ali_m_hoshyar
نصيحة للمؤمنين في عصر الغيبة! المرجع الديني الأعلى آية الله السيّد علي السيستانيّ (دام ظلّه): «وليحذروا عن مزاعم توقيت الظهور أو ما بمنزلتها أيّاً كان زاعمها، لما ورد من النهي المؤكّد عن مثل ذلك وتكذيب من ادّعاه، وتشهد عليه التجارب المتكرّرة، حيث صدرت هذه المزاعم كثيراً في التأريخ ثمَّ استبان كذبها والوهم فيها. 🔺مومنین از گمانه زنی‌ها یا امثال آن که در تعیین وقت ظهور می‌شود باید بر حذر باشند، از طرف هر کس که می‌خواهد باشد، باشد. چه اینکه نهی مؤکد از این کار وارد شده است و امر به تکذیب چنین ادعاهایی شده‌ایم و تجربه‌های مکرر در طول تاریخ شاهد این قضیه است چه بسیار گمانه زنی‌ها و تطبیق‌هایی که توهم و خلاف واقع بودنشان ثابت شده است». حضرت آیت الله سیستانی (دامت برکاته) @ali_m_hoshyar
چند موضوع پژوهشی جدید ✍علی محمدی هوشیار ✅چالش‌های نظری جریان علی یعقوبی در تأسیس یک نظام دینی جدید: مطالعه‌ای پیرامون آموزه های انحرافی ✅بررسی آسیب‌های ناشی از خلق شخصیت دیّاران توسط علی یعقوبی: تأثیرات منفی بر جبهه مقاومت ✅روش‌شناسی انتقادی تفسیر برأی در جریان علی یعقوبی با تکیه بر تفسیر المیزان ✅نقش جریان علی یعقوبی در ایجاد حفره های فرهنگی و اجتماعی و خلق بحران‌های هویتی در اقشار انقلابی @ali_m_hoshyar
ترفند محو و اثبات ✍علی محمدی هوشیار پیشگویی؛ از جمله روش های متداول در جریان های انحرافی بشمار می رود. آنان همواره سعی بر آن دارند تا با ارائه سخنانی درباره آینده انسان ها و نیز درباره آینده جوامع بشری، مخاطبین را مجذوب خود نموده و بر اساس این روش؛ سایر باورهای اعتقادی خود را به آنان القاء یا تحمیل کنند. برخی از پیشگویی ها بحسب استفاده از قوای محقق شده و گاهی مطابق با واقع قرار می گیرد(جن ها گاهی دروغ می‌گویند) و برخی از پیشگویی ها، بر اساس دریافت از دیگران و طرح آن به اشخاص است، بدون آنکه کسی متوجه مسأله شود. اما نوع سوم می تواند بر اساس و سنگی در تاریکی انداختن صورت گیرد که اگر به هر دلیلی مطابق با واقع شد، می گویند «ما نظر کردیم و شد» و اگر مطابق نشد می گویند «مشمول محو و اثبات الهی» شد و آیه يَمْحُو اللَّهُ مَا يَشَاءُ وَيُثْبِتُ وَعِنْدَهُ أُمُّ الْكِتَابِ را قرائت می کنند تا توجیهی بر شیادی آنان باشد. البته ممکن است برخی به خاطر و عمل صالح به مقام برخورداری از «فرقان» رسیده و مسائلی را پیش از وقوع بفهمد، که نام این مسأله را «بصیرت» دانسته و در قالب کهانت و جن گیری و شیادی و نمی گنجند. @ali_m_hoshyar
نگاهی به مبانی علی یعقوبی ✍علی محمدی هوشیار آیا به آموزه‌های علی در مباحث تفسیری، معرفتی، الهیاتی و حتی شناخت عوالم بالا و آسمان‌ها می توان اعتماد کرد؟ ✅متن زیر تأملی بر این موضوع است: در رابطه با دریافت های یعقوبی می توان به این نکته مهم اشاره کرد که؛ تأویلات و تطبیقات یعقوبی فاقد ارجاعات معتبر و مستند به منابع قرآن و روایات بوده و با منابع لغت شناسی معتبر و قواعد ادبی نیز بیگانه است. دیدگاه‌های معرفتی و ارائه‌شده او نیز غالباً سطحی و غیرمستند هستند. بطوری که گاهی با مسلمات و آموزه های قطعی اسلام در تقابل صریح می باشند. علاوه بر این، ادعاهای وی در مورد شناخت عوالم بالا و آسمان‌ها و ، بیشتر بر پایه تخیل و ادعاهای بی‌پایه شکل گرفته‌اند تا واقعیت‌های علمی و مستند، چرا که هیچ ارجاعی به منابع و متون معتبر دینی نداشته و خود را منبع اصلی این سخنان می داند که از جانب پنهان(حضرت زهرا سلام الله علیها) دریافت نموده است. بر این اساس؛ نه تنها سخنان علی یعقوبی فاقد مبنای علمی است، بلکه ساختمان کلماتی او نیز پراکنده بوده و نظام مشخصی ندارد. @ali_m_hoshyar
فروش قارچ سیلوسایبین یا قرص ماشروم در دیجی کالا قارچ مجیک ماشروم چیست؟ قارچ سیلوسایبین که به آن قارچ جادویی یا قارچ ماشروم نیز می‌گویند، قارچ های توهم زایی هستند که حاوی ماده شیمیایی سیلوسایبین می‌باشند. این قارچ دارای قدرت بالای روانگردانی و توهم زایی است. این قارچ ها در جریان انحرافی مورد استفاده قرار می گیرد. این قرص که فرآورده این قارچ است، با عنوان داروی ضد افسردگی و ... در سطح کلان توزیع میشود. @ali_m_hoshyar
تجسم دروغین ظهور ✍علی محمدی هوشیار چرا روایات را با حوادث اخیر سوریه تطبیق می‌دهند؟! برخی سخنرانان همچون؛ آقای و امینی خواه و کسانی که از آنان الگو گرفته اند؛ سعی بر تطبیق برخی روایات با اسلامی را داشته یا بر تطبیق روایات مربوط به علائم ظهور با حوادث اخیر دامن میزنند. این طیف تطبیق گرا، نه تنها خدمتی به ایران و جبهه مقاومت نمی کنند، بلکه زمینه بی تفاوت شدن برخی افراد سطحی نگر را فراهم نموده و آنان را به این باور رسانده اند که: باید کار را به چرخ روزگار سپرده و تسلیم پیشگویی روایات شویم و با این اقدامات مانع نشویم! @ali_m_hoshyar
487.7K
الان ما واقعیتش گیچ شدیم تطبیق گرایی که مد نظرتون هست که نباید صورت بگیرد چیست؟ 🗣علی محمدی هوشیار
ما نه کوفی هستیم نه سوری... ما ایرانی هستیم و از تبار حیدر کرار علیه‌السلام. عاشق جنگ با اسرائیل هستیم و ترس در قاموس ما معنا نشده است. ما ترس را می ترسانیم آنگاه که سید و رهبرمان اشاره فرماید. زمین را از خون دشمنان اسلام و انسان سیراب خواهیم کرد ان شاءالله. @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥خطر اعتقادی را جدی بگیریم! «خواب خرگوشی» سخنان مهم مرحوم آیت الله (ره) درباره اهمیت واکنش سریع به انحرافات و شبهات اعتقادی ➖➖➖➖➖ ✍علی محمدی هوشیار برخی می‌گویند؛ چرا در این کانال به همه انحرافات واکنش نشان میدهید و چرا اعلام انحراف می‌کنید و چرا به جای ترویج مباحث معرفتی با چنین اموری اتلاف وقت می کنید!؟ در پاسخ می‌گویم: اگر به ویروس‌های اعتقادی بی‌توجهی کنیم، ممکن است جان باورها و معارفمان گرفته شود. بهتر است پیش از ترویج مباحث معرفتی، انحرافات را بشناسیم و به موقع واکنش نشان دهیم. مراقبت از باورها به اندازه‌ی گسترش آنها اهمیت دارد. @ali_m_hoshyar
بازخوانی نقش صالحان و مصلحان در تشکیل جامعه عصر ظهور ✍️علی محمدی هوشیار لینک دانلود: https://www.tkalam.ir/article_718972.html فصلنامه پژوهشی تحقیقات کلامی
ولنگاری در فضای مجازی ✍علی محمدی هوشیار وقتی صحبت از ولنگاری در فضای مجازی به میان می‌آید، اغلب ذهن‌ها به سمت ناهنجاری‌های اخلاقی معطوف می‌شود، در حالی که ابعاد مهم دیگری نیز وجود دارد که گاه نادیده گرفته می‌شوند. یکی از این مسائل مغفول، پدیده «خودمتخصص‌پنداری» است که به‌وفور در فضای مجازی رخ می‌نماید. عده‌ای با وجود ناآگاهی و فقدان تخصص در موضوعات مهمی مانند یا مباحث کلامی، با بهره‌گیری از فضای آزاد و نامحدود مجازی، اقدام به نشر اطلاعات بی‌اساس و بدون پشتوانه آیات و روایات معتبر می‌کنند. جالب‌تر این است که وقتی به‌قصد دلسوزی به نقد و تذکر می‌پردازیم، با ارسال پیام‌های مواجه شده و با روبه‌رو می‌شویم که جای تأمل دارد. با این حال، ما آماده‌ایم با تمام گرایان و تولید کنندگان محتوای ناصحیح که متوجه خطرات روش و منش خود نیستند، گفتگوی حضوری و علمی یا داشته باشیم. امیدواریم فرصت‌های تبادل نظر بتواند با تکیه بر الگوها و مبانی صحیح حدیثی و منطقی، به اصلاح باورهای نادرست درباره مهدویت کمک کند و زمینه بازنگری را فراهم سازد. @ali_m_hoshyar
مقالات چاپ شده در ۱۴۰۳ به قلم علی محمدی هوشیار عنوان مقاله: صورت‌بندی نظام دانش مواجهه با فرقه ها بمثابه دانشی بینارشته ای https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3573 عنوان مقاله: هم سنجی روش مواجهه اندیشه ای تبلیغ در معنویت های نوظهور با اسلام، با تکیه بر مفهوم هویت https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3606 عنوان مقاله: روش شناسی مطالعه تاریخ انگاره ها در مهدویت https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3640 عنوان مقاله: بررسی مناسبات عدالت و قدرت در دوران حکومت امام مهدی علیه السلام با تکیه بر مفهوم تعالی https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3918 عنوان مقاله: الگوی هفت وجهی تغییر اندیشه در فرایند تبلیغی جریان های انحرافی مهدویت با تاکید بر جریان احمد اسماعیل بصری https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/4005 عنوان مقاله: بازخوانی نقش صالحان و مصلحان در تشکیل جامعه عصر ظهور https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/4210 عنوان مقاله: روش شناسی مطالعه زیست جهان فرقه ها و جریان ها https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/4286 ➖➖➖➖➖ @ali_m_hoshyar
چه کسی متخصص مهدویت است؟ ✍علی محمدی هوشیار متخصصان مورد اعتماد در مهدویت دارای ویژگی‌ها و شاخصه‌های مشخصی هستند که عبارت است از: 1. تحصیلات و پژوهش علمی در حوزه مهدویت: - داشتن تحصیلات عالی در زمینه کلام اسلامی. - انجام پژوهش‌های گسترده و معتبر در زمینه مهدویت و انتشار مقالات علمی و کتاب‌ها در این حوزه. - تخصص در متون دینی و علوم حدیثی و روایات مرتبط با مهدویت که به فهم و تحلیل صحیح از این منابع کمک می‌کند. 2. آشنایی با منابع اصلی و معتبر: - توانایی بررسی و تحلیل منابع اولیه اسلامی مانند قرآن، احادیث و سنت پیامبر اسلام و امامان شیعه که به بحث مهدویت پرداخته‌اند. - تسلط بر متون عربی برای درک بهتر محتوا و معانی متون. 3. دیدگاه تحلیلی و انتقادی: - داشتن توانایی برای تحلیل و نقد دیدگاه‌های مختلف درباره مهدویت و تفکیک بین باورهای حقیقی و خرافات. - امکان مقایسه و بررسی ابعاد تاریخی، فرهنگی و اجتماعی مهدویت و شناخت ارتباط آن با شرایط معاصر. 4. همکاری با مراکز علمی و پژوهشی: - عضویت و همکاری با مراکز پژوهشی و علمی معتبر که در زمینه مهدویت فعالیت می‌کنند. - شرکت در کنفرانس‌ها و مجامع علمی مرتبط با مهدویت و ارائه مقالات و سخنرانی‌ها. 5. تجربه تدریس و آموزش: - تجربه تدریس و آموزش مهدویت در دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و دیگر مراکز آموزشی. - توانایی در انتقال دانش و مفاهیم پیچیده به افراد با سطوح مختلف 6. تأیید تخصص از سوی جامعه علمی: - دریافت تأییدیه‌ها و شهادت متخصصان معتبر در این حوزه به‌عنوان نشانه‌ای از صحت و عمق دانش. - قدردانی از سوی مراکز علمی به خاطر مشارکت در توسعه دانش مهدویتی. ✅اگر علاقمند به دانش های مهدویت هستید، ابتدا خبرگان این دانش را تشخیص دهید و سپس از آنان دریافت محتوا نمایید، وگرنه شما را به انحراف خواهند رساند. @ali_m_hoshyar
روش تطبیق گرایان در مهدویت ✍علی محمدی هوشیار یکی از روش های اشتباه و مرسوم در فهم تطبیق گرایان، ترکیب و ممزوج کردن روایات شیعه و در مسأله مهدویت است. اگرچه مسأله مهدویت یکی از موضوعات بنیادین در باور شیعه و سنی بوده و دارای نقطه‌ اشتراک بسیاری می باشند، اما در کنار آن، دارای افتراقات و تفاوت های قابل توجهی می باشند که ترکیب یا ممزوج کردن این دو دسته از روایات، به‌ویژه در بحث مهدویت، با چالش‌ها و آسیب‌های فراوانی همراه می باشد. یکی از آسیب های مورد نظر در این روش؛ ایجاد اختلاف در فهم ویژگی‌ها و علائم ظهور امام مهدی علیه السلام است. باید توجه داشت که جغرافیای ظهور در شیعه و سنی تفاوت های اساسی دارند و نیز درباره زمان و مکان ظهور امام مهدی علیه‌السلام و ویژگی‌های دوران غیبت و نوع ظهور نیز، اختلافات اساسی دارند. از سویی؛ ترکیب روایات شیعه و سنی در خصوص مهدویت، ممکن است منجر به تحریف یا نادیده گرفتن تفاوت‌های مهم در منابع روایی و متنی گردد. در مذهب شیعه، روایات مربوط به مهدویت عمدتاً از منابع اهل بیت علیهم‌السلام استخراج می‌شود که دارای ویژگی‌های خاصی هستند، در حالی که منابع اهل سنت، برخی روایات مهدویت را از افرادی همچون؛ ابوهریره، ارتاة، کعب الاحبار و نظائر آنان که مستقلاً درباره ملاحم و فتن سخن گفته اند نقل کرده و یا از زاویه‌ای متفاوت بیان می کنند که مابإزای آن در دستگاه روایی شیعه موجود نیست. اگر این روایات بدون در نظر گرفتن تفاوت‌های متن‌شناسی و سندشناسی ترکیب شوند، ممکن است به تفاسیر نادرست یا ناتمام از مهدویت منجر شود. طبیعتاً نتیجه این ترکیب و خلط بین روایات شیعه و سنی در مسأله مهدویت، به جهت نشانه سازی ها، منجر به سردرگمی و تردید در میان شیعیان می شود. ✅در این مجال می توان به دو گروه از تطبیق گرایان اشاره کرد: گروه اول: کسانی که حوادث را به طور دقیق با روایات تطبیق می کنند. گروه دوم: کسانی که با خلق واژگانی همچون؛ کلنگ زنی آخرالزمان و مانند آن، به تطبیق علائم با حوادث دامن می زنند. 🗣در بیان هر دو گروه، ترکیب روایات شیعه و سنی مشهود است که با این روش در سناریوی مهدویت شیعه ایجاد انحراف می نمایند. @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر نام این سخنان؛ تطبیق علائم ظهور با حوادث اخیر نیست، پس چیست؟! مقام معظم رهبری در جمع متخصصین مهدویت با اشاره به کسانی که در طول تاریخ برخی علائم ظهور را بر خود یا دیگران تطبیق می دادند، فرمود: همه این موارد غلط و انحرافی است زیرا برخی مطالب درباره علائم ظهور، غیرقابل استناد و ضعیف است و مطالب معتبر را هم نمی توان براحتی تطبیق داد. ۱۳۹۰٫۴٫۱۸ @ali_m_hoshyar