99.10.10 - مروج انحراف.pdf
259.1K
📖مروج انحراف
مروری بر انحرافات مروجی سبزواری
نوشته: علی عرفانی
@ali_m_hoshyar
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با همکاری دبیرخانه حمایت از کرسیهای نظریه پردازی برگزار می کند.
موضوع کرسی: روش مندی جریان شناسی انحراف در عرصه مهدویت
ارائه:
حجتالاسلام علی محمدی هوشیار
ناقدین:
آقای دکتر حیدری چراتی
حجت الاسلام حسین عرب
دبیر علمی:
حجتالاسلام شهبازیان
پژوهشگاه مهدویت و آینده پژوهی
لینک جلسه:
http://Dte.bz/mahdaviyat
شیادی دیگر | اصفهان
عبدالله علی مهاجر از جمله کسانی است که ادعای درمان از طریق خارج کردن #جن از بدن بیماران را دارد...
این دکان ها نتیجه القاء باورهای انحرافی امثال علی #یعقوبی در جامعه است.
وقتی علی یعقوبی سعی بر آن دارد تا چنین مسائلی را رنگ آمیزی علمی کند، باید پاسخگوی چنین شیادانی هم باشد...
@ali_m_hoshyar
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با همکاری دبیرخانه حمایت از کرسیهای نظریه پردازی برگزار کرد
موضوع کرسی: روش مندی جریان شناسی انحراف در عرصه مهدویت
ارائه:
حجتالاسلام علی محمدی هوشیار
ناقدین:
آقای دکتر حیدری چراتی
حجت الاسلام حسین عرب
دبیر علمی:
حجتالاسلام شهبازیان
صوت نشست:
https://eitaa.com/arshi_ali/150
پژوهشگاه مهدویت و آینده پژوهی
@ali_m_hoshyar
4_6008205462334342591.m4a
30.94M
🔻تطبیق علائم ظهور
❓آیا مُجاز به تطبیق علائم هستیم؟
❓آیا ظهور امام را با سفیانی یا یمانی خواهیم شناخت؟
❓آیا ظهور را با نشانه هایی همچون #جنگ و گسترش بیماری و #زلزله و فراگیری مشکلات باید شناخت؟
❓ظهور را با کدام نشانه قطعی میشود شناخت؟
🎙علی محمدی هوشیار
#تطبیق_علائم_ظهور
@ali_m_hoshyar
16.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی عقل تعطیل می شود....
✍علی محمدی هوشیار
یکی از باورهای قطعی علی #یعقوبی درباره حوادث اخیر و جنگ های زمینی، تاثیر جن هایی به نام «دیّاران» بر زمین است.
تا کنون فکر میکردم که فقط این گونه حرف های بی اساس و بدور از عقل «مصرف داخلی» دارد اما با دیدن این کلیپ پی به این بردم که یک توهم عمومی بوده و «مصرف خارجی» هم دارد.
ترویج این دیدگاه ها به تعطیلی عقل و تضعیف قوا منجر می شود زیرا انسان به جهت اینکه خودش را در #جنگ نابرابر با جن های قدرتمند می بیند، ناامید شده و خودش را خلع سلاح خواهد نمود.
خلع عقل = خلع سلاح
@ali_m_hoshyar
شتاب زدگی ممنوع...
امام صادق (علیه السلام)
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ اَلْحُسَيْنِ عَنْ عَبْدِ اَلرَّحْمَنِ بْنِ أَبِي هَاشِمٍ عَنِ اَلْفَضْلِ اَلْكَاتِبِ قَالَ: كُنْتُ عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَأَتَاهُ كِتَابُ أَبِي مُسْلِمٍ فَقَالَ لَيْسَ لِكِتَابِكَ جَوَابٌ اُخْرُجْ عَنَّا فَجَعَلْنَا يُسَارُّ بَعْضُنَا بَعْضاً فَقَالَ أَيَّ شَيْءٍ تُسَارُّونَ يَا فَضْلُ إِنَّ اَللَّهَ عَزَّ ذِكْرُهُ لاَ يَعْجَلُ لِعَجَلَةِ اَلْعِبَادِ وَ لَإِزَالَةُ جَبَلٍ عَنْ مَوْضِعِهِ أَيْسَرُ مِنْ زَوَالِ مُلْكٍ لَمْ يَنْقَضِ أَجَلُهُ ثُمَّ قَالَ إِنَّ فُلاَنَ بْنَ فُلاَنٍ حَتَّى بَلَغَ اَلسَّابِعَ مِنْ وُلْدِ فُلاَنٍ قُلْتُ فَمَا اَلْعَلاَمَةُ فِيمَا بَيْنَنَا وَ بَيْنَكَ جُعِلْتُ فِدَاكَ قَالَ لاَ تَبْرَحِ اَلْأَرْضَ يَا فَضْلُ حَتَّى يَخْرُجَ اَلسُّفْيَانِيُّ فَإِذَا خَرَجَ اَلسُّفْيَانِيُّ فَأَجِيبُوا إِلَيْنَا يَقُولُهَا ثَلاَثاً وَ هُوَ مِنَ اَلْمَحْتُومِ
فضل كاتب گويد: خدمت امام صادق عليه السّلام بودم كه نامۀ ابو مسلم خراسانى براى او آمد، حضرت فرمود: نامۀ تو جواب ندارد از نزد ما بيرون شو، ما شروع كرديم با يك ديگر آهسته سخن گفتن، فرمود:
اى فضل چه سخنى آهسته با هم ميگوئيد؟ همانا خداى عز و جل براى شتاب بندگان شتاب نميكند، و براستى كه از جاكندن كوهى از جاى خويش آسانتر است از واژگون كردن حكومتى كه عمرش بآخر نرسيده است
سپس فرمود: همانا فلان پسر فلان تا بهفتمين فرزند فلان (يعنى عباس) رسيد (يعنى اينها بخلافت رسند)
من عرض كردم: پس چه نشانهاى ميان ما و شما است، قربانت گردم؟ فرمود: اى فضل از جاى خود حركت نكن تا سفيانى خروج كند، و چون سفيانى خروج كرد بسوى ما روآوريد و سه بار اين كلام را تكرار كرد - و اين جريان از نشانههاى حتمى (ظهور حضرت قائم) است.
الکافي ج ۸، ص ۲۷۴.
@ali_m_hoshyar
جوان های توانمند و بیکار...
پیر های خسته و چندکار ...
مسأله این است...
پرچم هدایت
کاربران زیادی درباره #حوادث اخیر و ارتباط آن با نشانه های #ظهور پیام می دهند.
سه نکته عرض میکنم:
۱. بر اساس شباهت های حوادث با نشانه های ظهور نمی شود سخن قطعی گفت.
۲. این شباهت ها تکلیف جدیدی برای ما نمی سازد
۳. وظیفه ما در این شرایط و هر شرایط دیگر، تبعیت از ولی فقیه و پیروی از این پرچم هدایت کننده است.
@ali_m_hoshyar
ان شاءالله به زودی سوریه جهنمی برای ظالمین خواهد شد.
همه اینها به «شهوت قدرت و دنیا طلبی» شکست خواهند خورد.
اَللّهُمَّ اشْغَلِ الظّالِمينَ بِالظّالِمينَ وَ اجْعَلنا بَيْنَهمْ سالِمينَ غانِمينَ؛
خداوندا ستمكاران را به يكديگر مشغول ساز و ما را (در پرتو سرگرم شدن آنان به يكديگر) سالم نگهدار و پيروز گردان.
@ali_m_hoshyar
عبدعلی یعقوبی و رقص صوفیانه جمعی در روز میلاد امام رضا علیه السلام در مشهد
#صوفی
#غالی
@ali_m_hoshyar
آیا اجازه تطبیق علائم ظهور را به ما داده اند؟
https://tn.ai/3216145
✍علی محمدی هوشیار
خبرگزاری تسنیم
پرسشی از مریدان علی یعقوبی
✍علی محمدی هوشیار
همانطور که بهخوبی آگاه هستید، علی یعقوبی ادعا میکند که سرچشمه دانش و آگاهیهایش حضرت زهرا (سلاماللهعلیها) است.
همچنین میدانید که موسسه ایشان از چندین گروه علمی تشکیل شده که در حوزههای مختلف پژوهش و فعالیت میکنند. حال، سوالی برای تأمل:
آیا کسی که مدعی اتصال علمی به حضرت زهرا (سلاماللهعلیها) است، واقعاً به ایجاد گروههای مختلف علمی نیاز دارد؟
آیا بهتر نیست که تعالیم حضرت را بدون هیچگونه تغییر یا ارجاع به غیر معصومین، در دسترس شما قرار دهد؟
آیا شما موافقید که زحمات این گروههای علمی بهعنوان علوم دریافتی از حضرت زهرا (سلاماللهعلیها) یا کشفیات یعقوبی مصادره شود؟
مشتاقانه منتظر نظرات و دیدگاههای شما در این خصوص هستیم
@ali_m_hoshyar
رابطه ارعاب و تقدس در فرقههای انحرافی
✍ علی محمدی هوشیار
سران فرقههای انحرافی با نمایش رفتارهای خارقالعاده، به عنوان موجوداتی قدرتمند برای دیگران ظاهر میشوند و اینگونه القاء میکنند که در صورت تخطی از مسیر و سخنان آنان، گرفتار تنبیههای سنگین خواهند شد.
در نتیجه ی این القاء؛ مریدان تحت تأثیر ترس قرار گرفته و سرکرده فرقه را موجودی فراتر از یک انسان معمولی میبینند تا جایی که قدرتنمایی های #ماورائی یا #پیشگویی های روانشناسانه او را نشانگر برخورداری از نیروهای مقدس و الهی تلقی کرده و او را تقدیس مینمایند.
به همین سبب، حتی تهدیدات سرکرده فرقه نیز بهعنوان آزمون یا تنبیه الهی پذیرفته میشود.
#علی یعقوبی از جمله کسانی است که با نمایشهای ویژه، خود را بهعنوان موجودی با عظمت و #مقدس و #قدرتمند نشان میدهد و از این طریق، وابستگی شدیدی برای مریدان خود ایجاد کرده است.
او با استفاده از همین روش، مخالفان خود را به گرفتاری در وادی «ضنکاً» یا به دچار شدن آنان به دُخان و دیّاران تهدید میکند تا کسی جرأت نقد یا مخالفت با او را نداشته باشد.
بنابراین؛ رابطه ارعاب و تقدس در فرقههای انحرافی، بهویژه فرقه علی #یعقوبی، یکی از پیچیدهترین روشهای کنترل فردی است که از روانشناسی ترس و نیروی اعتقادی بهره میبرد تا نفوذ و پایبندی اعضا حفظ شود.
@ali_m_hoshyar
مراجعه به ساحر و جن گیر
عَنِ الْهَیْثَمِ بْنِ وَاقِدٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام إِنَّ عِنْدَنَا بِالْجَزِیرَةِ رَجُلًا رُبَّمَا أَخْبَرَ مَنْ یَأْتِیهِ یَسْأَلُهُ عَنِ الشَّیْ ءِ یُسْرَقُ أَوْ شِبْهِ ذَلِکَت أَ فَنَسْأَلَهُ فَقَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله مَنْ مَشَی إِلَی سَاحِرٍ أَوْ کَاهِنٍ أَوْ کَذَّابٍ یُصَدِّقُهُ بِمَا یَقُولُ فَقَدْ کَفَرَ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ مِنْ کِتَابٍ.
هيثم بن واقد گوید: به امام صادق علیهالسلام عرض نمودم: نزد ما در جزیره مردی هست که چه بسا به کسی که نزد او میرود در مورد چیز دزدیده شده یا مانند آن از او سؤال میکند خبر میدهد!، آیا (برای این موارد) از او سؤال کنیم؟ پس امام صادق علیه السلام فرمود: رسول الله صلی الله علیه و آله فرمودند: کسی که به سوی ساحر یا کاهن (خبر دهنده از گذشته و آینده و أمر پوشیده) یا کذّاب برود و در آنچه میگوید او را تصدیق کند، به تحقیق که به آنچه خداوند از کتاب نازل کرده است کفر ورزیده است.
السرائر، ج ۳، ص ۵۹۳.
@ali_m_hoshyar
هدایت شده از محمد شهبازیان.مدرس و پژوهشگرمهدویت.
2.65M
#تمایز_وظیفه_گرایی و #تطبیق_گرایی
پیرو پرسش متعدد دوستان از بنده نکاتی درباره #ظهور و درگیری های #سوریه و ارتباط میان #نشانه_های_ظهور تقدیم می شود.
محمد شهبازیان
@khaketeshneh-محمد شهبازیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ابو علی شیبانی و علی یعقوبی: سه وجه مشترک برای بازاندیشی
#شیبانی و یعقوبی در سه اصل مشترکند:
1. تفسیر برأی قرآن کریم
2. ادعای داشتن «معلم پنهان من»
3. پیشگویی و غیبگویی
در این کلیپ مشاهده کنید که چگونه قائم را تفسیر کرده و میگوید: «معلم من اینچنین گفت».
برادران و خواهران گرامی که شیفته سخنان علی یعقوبی شدهاید، بیاندیشید که چه تفاوتی بین روش و ادعای ابو علی شیبانی که او را شیاد میدانید با روش و ادعای #یعقوبی وجود دارد؟
@ali_m_hoshyar
کتابی که هر محقق باید داشته باشد: "درسنامه نقد و بررسی جریان احمدالحسن" به قلم علی محمدی هوشیار.
🔍 در ۱۸ درس فشرده، به عمق این جریان بپردازید و با تحلیلهای دقیق و مستند، دیدگاههای نوینی را کشف کنید.
این کتاب یک منبع مناسب برای دانشجویان، اساتید و علاقهمندان به مطالعه درباره این جریان است.
ارتباط با ما برای جزئیات بیشتر و سفارش: [مراجعه از اینجا] و ارسال به سراسر کشور
با مطالعه این اثر، آگاهانهتر قضاوت کنید و در مسیر دانش گام بردارید.
اربعین سیدالشهداء علیه السلام نور ندارد!
✍علی محمدی هوشیار
علی #یعقوبی چند سالی است که مراسم پیاده روی اربعین را به دلیل اینکه #نور ندارد تحریم کرده است. وی بر این باور است که قبلا نوک پیکان نورالله تا سال 98 در #اربعین بود و کلاس نیز آنجا بود. الان نوک پیکان نورالله آنجا نیست و در امور است!
یعقوبی می گوید:
«من مراسم اربعین امسال را شرکت نمیکنم. چرا؟ چون میخواهم حواسم به حظ روحی نباشد، حواسم به رصد #امور باشد. اگر بخواهم در مراسم اربعین شرکت کنم یعنی که من میخواهم خودم حظ روحی ببرم؛ در حالی که نوک پیکان نورالله الان در امور است؛ اینجا چه مسئلهای پیش میآید؟
بخواهیم به کربلا برویم، ما منتفع میشویم. بخواهیم به مشهد برویم، ما میخواهیم منتفع شویم. این تا سال 98 نبود، تا سال 98 چون نوک پیکان نورالله تا عالم ارواح بود، اصل کلاس آنجا بود باید آنطور رفتار میکردیم، یعنی باید به اربعین میرفتیم. اما الان که نوک پیکان نورالله در امور است وظیفه فرق میکند». ۱۴۰۱٫۵٫۲۵
@ali_m_hoshyar
هدایت لحظهای | علی یعقوبی(۲)
✍ *علی محمدی هوشیار*
همانطور که در پست های قبلی گفته شد، علی #یعقوبی بر این عقیده است که روایات امکان هدایت در لحظه را ندارند و با این استدلال، ضرورت هدایت در لحظه را مطرح می نماید.[لینک متن اولیه]
این باور که روایات اهل بیت علیهم السلام برای ایجاد هدایت لحظهای کافی نیستند و انسان همواره به یک راهنمای قلبی نیاز دارد که بتواند او را در هر لحظه و هر شرایطی هدایت کند، میتواند بستر اختلاف و انحرافات را در جامعه دینی فراهم کند.
زیرا در شرایطی که یک فرد یا گروه، ادعای دریافت هدایت خاص و متمایزی از دیگران را داشته باشند، ممکن است بحرانهایی در باورها و انسجام جامعه رخ دهد.
در نهایت، این باور ممکن است ابزاری برای توجیه اعمال و رفتارهای نادرست از سوی برخی افراد یا گروهها شود؛ چرا که با ادعای دریافت هدایت مستقیم از سوی خداوند، دست به اقدامات خودسرانه و توجیهناپذیر میزنند.
@ali_m_hoshyar
هدایت شده از آرشیو صوتی/ کانال علی محمدی هوشیار
#آرشیو_صوتی
🎙 علی محمدی هوشیار
۱. بایسته های فرقه شناسی
https://eitaa.com/53438070/4
➖➖➖➖➖
۲. امکان تطبیق علائم ظهور
https://eitaa.com/53438070/5
➖➖➖➖➖
۳. حکمرانی مهدوی
https://eitaa.com/53438070/6
➖➖➖➖➖
۴. سلسله جلسات «الهیات #انقلاب اسلامی»(۷ جلسه)
https://eitaa.com/53438070/8
➖➖➖➖➖
۵. سلسله جلسات نقد جریان احمدالحسن(۱۶ جلسه)
https://eitaa.com/53438070/17
➖➖➖➖➖
۶. شگرد شناسی تبلیغی جریان های انحرافی مهدویت
https://eitaa.com/arshi_ali/47
➖➖➖➖➖
۷. بررسی روایات یمانی
https://eitaa.com/arshi_ali/49
➖➖➖➖➖
۸. بررسی روایات نهی از قیام
https://eitaa.com/arshi_ali/51
➖➖➖➖➖
۹. دوره نظامات فکری ولایت فقیه(۱۳ جلسه)
https://eitaa.com/arshi_ali/53
➖➖➖➖➖
۱۰. جغرافیای ظهور
https://eitaa.com/arshi_ali/55
➖➖➖➖➖
۱۱. کارگاه فرقه شناسی(۳ جلسه)
https://eitaa.com/arshi_ali/57
➖➖➖➖➖
۱۲. مناظره با حسین موسوی(از اتباع احمدالحسن) به تعداد ۲۱ جلسه
https://eitaa.com/arshi_ali/62
➖➖➖➖➖
۱۳. نقد اخباریگری(پنج جلسه)
https://eitaa.com/arshi_ali/84
➖➖➖➖➖
۱۴. روش شناسی جریان شناسی
https://eitaa.com/arshi_ali/90
➖➖➖➖➖
۱۵. مروری بر فرقه های انحرافی مهدویت(چهار جلسه)
https://eitaa.com/arshi_ali/91
➖➖➖➖➖
۱۶. تبیین وحدت بین مذاهب
https://eitaa.com/arshi_ali/96
➖➖➖➖➖
۱۷. آشنایی با فرقه های فعال در ایران(۵ جلسه)
https://eitaa.com/arshi_ali/97
➖➖➖➖➖
۱۸. نشست علمی با موضوع: هم سنجی روش مواجهه اندیشه ای در معنویت های نوظهور در اسلام با تکیه بر مفهوم هویت
https://eitaa.com/arshi_ali/103
➖➖➖➖➖
۱۹. کارگاه نقد منصور هاشمی خراسانی(۲جلسه)
https://eitaa.com/arshi_ali/105
➖➖➖➖➖
۲۰. توضیح روایت بنی اسرائیل
https://eitaa.com/arshi_ali/108
➖➖➖➖➖
۲۱. معرفی جریان احمدالحسن
https://eitaa.com/arshi_ali/109
➖➖➖➖➖
۲۲. جامعه و حاکمیت مهدوی
https://eitaa.com/arshi_ali/110
➖➖➖➖➖
۲۳. مرگ سرخ و سفید
https://eitaa.com/arshi_ali/111
➖➖➖➖➖
۲۴. قوانین مناظره
https://eitaa.com/arshi_ali/112
➖➖➖➖➖
۲۵. مفهوم شناسی تعجیل در ظهور
https://eitaa.com/arshi_ali/113
➖➖➖➖➖
۲۶. مسأله شناسی مدعیان
https://eitaa.com/arshi_ali/114
➖➖➖➖➖
۲۷. علائم ظهور(۲ جلسه)
https://eitaa.com/arshi_ali/115
➖➖➖➖➖
۲۸. سید خراسانی
https://eitaa.com/arshi_ali/117
➖➖➖➖➖
۲۹. معنا شناسی عدالت در عصر ظهور
https://eitaa.com/arshi_ali/119
➖➖➖➖➖
۳۰. جایگاه ولایت فقیه در عصر غیبت
https://eitaa.com/arshi_ali/120
➖➖➖➖➖
۳۱. جامعه شناسی تحریف از عصر نبوی تا قیام حسینی(۲ جلسه)
https://eitaa.com/arshi_ali/121
➖➖➖➖➖
۳۲. تدریس کتاب من لا یحضره الفقیه(۶جلسه)
https://eitaa.com/arshi_ali/127
➖➖➖➖➖
۳۳. نقد نواخباریگری (پنج شماره)
https://eitaa.com/arshi_ali/134
➖➖➖➖➖
۳۴. پاسخ به چند سوال اعتقادی
https://eitaa.com/arshi_ali/141
➖➖➖➖➖
۳۵. نشست علمی مهدیون
https://eitaa.com/arshi_ali/147
➖➖➖➖➖
۳۶. روشمندی جریان شناسی انحراف
https://eitaa.com/arshi_ali/150
➖➖➖➖➖
@ali_m_hoshyar
#تعیین_وقت_ظهور
نصيحة للمؤمنين في عصر الغيبة!
المرجع الديني الأعلى آية الله السيّد علي السيستانيّ (دام ظلّه):
«وليحذروا عن مزاعم توقيت الظهور أو ما بمنزلتها أيّاً كان زاعمها، لما ورد من النهي المؤكّد عن مثل ذلك وتكذيب من ادّعاه، وتشهد عليه التجارب المتكرّرة، حيث صدرت هذه المزاعم كثيراً في التأريخ ثمَّ استبان كذبها والوهم فيها.
🔺مومنین از گمانه زنیها یا امثال آن که در تعیین وقت ظهور میشود باید بر حذر باشند، از طرف هر کس که میخواهد باشد، باشد.
چه اینکه نهی مؤکد از این کار وارد شده است و امر به تکذیب چنین ادعاهایی شدهایم و تجربههای مکرر در طول تاریخ شاهد این قضیه است چه بسیار گمانه زنیها و تطبیقهایی که توهم و خلاف واقع بودنشان ثابت شده است».
#سایت حضرت آیت الله سیستانی (دامت برکاته)
@ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽مراقب دکان داران و مدعیان مهدویت باشید
@ali_m_hoshyar