eitaa logo
بر پا
6.2هزار دنبال‌کننده
589 عکس
320 ویدیو
73 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مثل خمینی (ره)
اردوی معرفتی تشکیلاتی "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني"اجتماع سالیانه طلاب عصر انقلاب ● ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🖋 به همراه قرائت مکتوب پیام مرجع عالیقدر حضرت سخنران: 🗓 زمان: یکشنبه ۱۵ مرداد، ساعت ۱۵:۳۰ 🔹 مکان: مدرسه علمیه فیضیه قم 📌 شرکت عموم طلاب در این مراسم موجب امتنان است. ╭━━⊰ ❀ 🌕 ❀ ⊱━━╮ @ahd_ba_khomeini ╰━━⊰ ❀ 🌿 ❀ ⊱━━╯
پیام فوق العاده و پر نکته آیه الله نوری همدانی را حتما پیگیری کنید. این اجتماع در این شرایط بسیار پر نشانه و پر سخن خواهد بود. آفرین به رفقای خانه طلاب جوان قم
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 🔺 سخنرانی شب نهم محرم ۱۴۴۵ 🎙 حجت‌الاسلام علی مهدیان @fadaeyan_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 🔺 سخنرانی شب دهم محرم ۱۴۴۵ 🎙 حجت‌الاسلام علی مهدیان @fadaeyan_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 🔺 سخنرانی شب یازدهم محرم ۱۴۴۵ 🎙 حجت‌الاسلام علی مهدیان 🔻به اطلاع مخاطبین عزیز می‌رساند، صوت بزودی بارگزاری خواهد شد. @fadaeyan_ir
نقد استاد متن کوتاه آقای علیدوست چه نکته ویژه ای داشت؟ هیچ ، بیان یک دغدغه بود. اینکه مراقب باشید ضعفهای موجود امروزمان باعث نشود نظام حکمرانی امیرالمومنین ع را هم ضعیف و ناکارآمد جلوه دهید. در خود متن ایشان پذیرفته اند که در دستگاه حکمرانی امیرالمومنین ع نیز فسادهایی بوده ولی خوب حجمش خیلی نبوده و با آنها برخورد میشده. خوب پس چرا این مقدار سخن ایشان نقد شد؟ حرف ایشان بیان یک دغدغه بود دیگر. نکته علمی خاصی که نداشت. حرف ویژه ای که نبود. پس چه ؟ قضیه مربوط میشود به دو ساحت از متن که در اشارات کلمات ایشان وجود دارد یک ساحت فهم کلامی ایشان است و ساحت دیگر نظارت و اراده ایشان نسبت به واقعیت امروز. به لحاظ کلامی ایشان ویژگی برتری امام را چه در گذشته تاریخ و چه در آینده آن با ویژگی برتری دستگاه و نظام امام و امت خلط کرده اند. آنچه حرکت تاریخ و رشد دستگاه حاکمیت و جوامع را رقم میزند فقط راس آن جامعه نیست بلکه بدنه امت هم هست. پیامبر اکرم ص سید ولد الادم است اما در جنگ احد سپاهش در مقطعی شکست میخورد چرا که سه خطای راهبردی تنازعتم و عصیتم و فشلتم را رقم زدند. امت ها در حال رشد و تربیتند و امروز هم امام عصر عج با غیبت خود در حال هدایت و رشد جبهه حق و امت خود میباشد. غیبت یک رفتار هدایتگرانه امام است نه رها کردن امت و ظهور البته زمانی رخ میدهد که همین امت در بستر غیبت ارتقا پیدا میکند و به دلیل ارتقای امت است که عالم را عدل و قسط پر میکند و وضعیت غیبت به وضعیت ظهور انسان کامل منتهی میشود. فهم رشد تاریخی بشر و نسبت آن با هدایت امام باعث خواهد شد نگاهی عمیق تر به تاریخ داشته باشیم و با روش های خرد و جزیی استنباطی آن خط کلی را خراب نکنیم. البته امروز گفتمانهای از جنس عصر حیرت و حجتیه و امثالهم در فضای حوزه گاهی تنفس میکند اما قطعا دامن استاد بزرگوار ما از آنها مبری است لکن جا دارد استاد عزیز خط و مبنای اندیشه کلامی خود را به وضوح بیشتری از آن جریان جدا کند. اما ساحت دوم اشکال ایشان عدم شناخت از واقعیت صحنه حرکت مردم و نظام اسلامی ما است. سطح درگیری با دشمن مستکبر و میزان تاب آوری مردم و نظام و قدرت مدیریت صحنه که در چشم ایشان کاملا معکوس و زیر و رو فهمیده شده. نشان دهنده میزان فاصله داشتن برخی از اساتید فقهی اصولی ما از عینیت جامعه است. ایشان متوجه نشده که ما اساسا در وضعیت انفعال و ناامیدی و انسداد نیستیم بلکه چهار دهه پر افتخار را با پیروزی و موفقیت پشت سر گذاشته ایم و اگر این قدرت خیره کننده نبود اساسا چرا باید همه دشمنان با هم دست به یکی کنند و کشور را در تحریم قرار دهند. امیدوارم ایشان متوجه باشند که درباره کشوری سخن میگویند که از سخت ترین فشارها و مشکلات با ایمان مردمش عبور کرده و عامل حفظ این ایمان چیست به جز نظام اسلامی که به تعبیر حضرت امام فلسفه عملی همه فقه است. در همین حوزه در دوران دهه شصت شیخ ساده لوح فقیهی بود که ایران را متهم به ناکارآمدی و شکست میکرد، او البته تحت تاثیر تحلیلهای لیبرالها قرار گرفته بود و امام عزیز در منشور روحانیت خطای محاسباتی او را نمایان نمود. باید مراقبت نمود همه ما؛ چه اساتید و چه طلاب که خدای نکرده به تحلیلهایی دچار نشویم که خروجیش «سکوت» و «ملاحظه کاری» است. آنهم در ایامی که باید در میان میدان «تبلیغ تهاجمی» و «جهاد تبیین» حضور داشته باشیم. نکند خدای نکرده اطرافیان و دوستان ما ذهنمان را تحت تاثیر قرار دهند امروز همه ما کوچک و بزرگ باید در وسط میدان انقلاب قرار بگیریم تا فهم واقعی تری از عینیت بدست آورده و سخنی نگوییم که فرسنگها از واقعیت کشور دور است. والسلام. شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
روایتی از مراسم یادبود جان‌باختگان هیروشیما ▪️به مناسبت ششم اگوست سالگرد بمباران اتمی ژاپن: ۱. در موزه صلح و سرتاسر مراسم، حرفی از هواپیمای آمریکایی نیست، گویی بمب خود به خود منفجر شده است. از زمان انفجار بمب تا به حال بیش از ۳۰۳ هزار نفر جان باخته‌اند... ‏۲.قصه رودخانه موتویاسوگاوا خیلی غم انگیز است. گرمای ناشی از انفجار بمب اتم بیش از چندهزار درجه سانتیگراد بود، گوشت تن مردم از شدت حرارت ذوب شد؛ بسیاری برای رها شدن از رنج سوختگی خودرا به رودخانه انداختند. غافل ازاینکه آب رودخانه به نقطه جوش رسیده است... مردم تا مدتها گوشت نخوردند. ۳. پرویز پرستویی بی‌مقدمه روی پا می‌ایستد و می‌گوید: "می‌خواهم چیزی شبیه این را برای شما تعریف کنم. وقتی ناو آمریکاییِ وینسس هواپیمای ایرباس ایرانی را با موشک هدف قرار داد، همه ۲۹۰ سرنشین هواپیما جان باختند و به دریا افتادند، پس از حادثه مردم بندرعباس تا یک سال ماهی نخوردند!" ‏۴. هیباکوشا می‌گوید ما به ۳ دلیل از آمریکایی‌ها کینه نداریم و دشمنی نمی‌کنیم. یک اینکه آمریکایی‌ها بعد از انفجار بمب به ما کمک کردند تا افراد مجروح را مداوا کنیم. هر چند که پول کمک هایشان را از ما گرفتند! دوم اینکه ما ژاپنی ها معتقدیم باید گذشته را به رودخانه ریخت و فراموشش کرد! سوم اینکه ما بودایی هستیم و بودایی‌ها به تقدیر اعتقاد دارند. بنابراین با خودمان گفتیم این تقدیر ما بوده که در چنین روزی به این وسیله کشته بشویم! بنابراین دلیلی ندارد که کینه آمریکایی‌ها را در دل داشته باشیم. من به چشمهای تنگ هیباکوشا دقیق می‌شوم تا شاید بفهمم این حرفها را جدی می‌گوید یا با طنز و کنایه... ! 🔺️از کتاب کاهن‌معبدجینجا (سفرنامه ژاپن) 🆔️ @yaminpour
آن محرم و صفری که اسلام را میمیراند اندیشه امام خمینی ابعاد و اضلاع مهمی دارد که ویژه و برجسته اند از جمله جهان بینی او است که مبتنی بر تاریخ حکمت و معرفت در حوزه های علمیه است. اندیشه که از عرفان نظری و حکمت متعالیه ارتزاق میکند و این امر در کتابهای او و سخنرانی های او قابل کتمان نیست. از ویژگیهای دیگر نگرش کلان بین المللی است که مبتنی بر وحدت است. وحدت مذاهب اسلامی ، وحدت موحدین ظلم ستیز و غیره. ویژگی سوم مقوله دیدن دین در شمایل حاکمیت و سیاست است. کسانی که در حوزه های علمیه و محیطهای مذهبی تنفس کرده باشند تایید میکنند که هر سه ویژگی را گفتمان و جریانی در حوزه علمیه به نام اهل بیت علیهم السلام تخریب میکند. به نام محبت اهل بیت میگویند استوانه های فلسفه و عرفان اهل سنت هستند و از خانه اهل بیت دورند و پس این مبانی را باید رها کرد. هر چقدر توضیح دهید که نه اهل بیت و نه شاگردانشان با دانش اینگونه برخورد نکردند و نمیکنند و اساسا این علوم با حرکت تاریخی علمای ما قدرت فهم هستی را به ظرافتهای عمیق توحیدی و ولایی فراهم میکند ، فایده ای ندارد. هدف جهل است و لجاجت در پوسته قداست اهل بیت. دقیقا همین کار را با مقوله راهبردی وحدت میکنند. به نام قداست و مظلومیت اهل بیت یک جمع کوچک ضعیف میسازند و قدرت دینی و معنوی مسلمین را خراب میکنند باز هر چه بگویید نه سیره اهل بیت و نه شاگردانشان چنین نبوده به خرجشان نمیرود. در باب مقوله حضور دین در سیاست میگویند سیاست مال امام معصوم است و نه شما و باز به نام قداست اهل بیت به دین توصیه میکنند پا پس بکشد. این جریان به نام اهل بیت به مرگ اسلام ناب و تخدیر آن میاندیشد. باید بپذیریم ما مدتها است درگیر جدال دو اسلام هستیم. روزی که پیامبر اکرم ص روضه خواندن و گریه کردنی که به نصرت نینجامد توبیخ کرد که اتبکونه و لاتنصرونه . همین نوع ولایت ورزی و ابراز محبت را میزد. این همان اندیشه است که در جهان اسلام به نام توحید ، دست شما را از اهل بیت کوتاه میکند و اسلام تکفیری میزاید. مدل شیعی اش هم اینگونه ظهور میکند. باور کنید سبک انقلابی آن نیز قابل تولید است، سبکی که به نام آرمانهای انقلابی و عدالت و چه و چه مقابل جریان و حرکت اسلام ناب میایستد و به انسداد و ناامیدی و خود تحقیری و تخدیر در نهایت میانجامد. امام سجاد ع درباره شهادت پدر بزرگوارش میفرماید: وَ كُلٌّ یَتَقَرَّبونَ اِلَی اللّهِ بِدَمِهِ، این را بپذیریم یا نه چه آنانکه او را کشتند چه آنانکه میدان را برای شهادت او باز کردند با دعوتشان و سپس کم آوردنشان در واقع یک طرح دیگری از اسلام بودند. الناس عبید الدنیا و الدین لعق علی السنتهم و اذا محصوا بالبلا قل الدیانون. این معرفی دینی است که با ظالمین و ظاغوتهای عالم میسازد. خطبه منای امام حسین ع را ببینید که علمای دوران خود را با علمای یهود مقایسه میکند و نشان میدهد که این میوه پوک شده فقط ظاهری دارد و الا بوی گندش عالم را میگیرد. این است که امام خمینی در نامه به گورواچف مینویسد تقریر دیگری از اسلام داریم که افیون توده ها است و ما هم با او درگیریم. او در شهادت عارف الحسینی فریاد میزند که حاضرم جانم را برای رسوا کردن این نوع اسلام بگذارم. عجیب است حقیقتا که او در کتابهای معرفتی خود نیز «ظاهر الهی مطعون» را با «ظاهر الهی متبع» مقابل هم قرار میدهد. روح دین توحید و ولایت است و ظاهری که این عمق را ندارد به نفع دشمن میشود. مردمسالاری که جدای از ولایت شود از دلش مشروطه و ملای معمم زنجانی خارج میشود و مردمسالاری ناب و حقیقی هم است که مبتنی بر عقیده است و مستظهر به ولایت فقیه است. این مردمسالاری از دلش استبداد انگلیسی رضاخانی و استبداد آمریکایی محمدرضایی خارج نمیشود. درگیری شیخ فضل الله در مقابل آرمانجویی و اسلام مسموم است. اسلامی که با همان شعارها و ظواهر اسلام را میکشد و به زمین میزند و روی سینه اش مینشیند وَ كُلٌّ یَتَقَرَّبونَ اِلَی اللّهِ بِدَمِهِ. معمم زنجانی که حکم اعدام شیخ فضل الله را داد و جاده حضور بیگانه در کشور را صاف کرد فراموش نباید کرد روح این نوع خباثت دینی و آخوندی و بلکه انقلابی و آرمانجویانه زنده است و باید او را شناساند و رسوا کرد @ali_mahdiyan
هدایت شده از مثل خمینی (ره)
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ سوگند سربازی طلاب سراسر کشور ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🔹 این سوگند سربازی در اختتامیه اردوی مثل خمینی در مسجد مقدس جمکران قرائت شد و طلاب شرکت کننده لبیک گفتند. 🌕 هویت ما است، لعنت بر آن قلمی که ساکت بماند، ما پرورش یافته ... 📢 این یک اعلام آمادگی و حرکت رسانه ای از طلاب حوزه علمیه است لبیک تک تک شما طلاب، نفوذ این کار را بیشتر می کند 📝 متن پویش را در تصویر مطالعه کنید. 🔖برای شرکت در این پویش اینجا را کلیک کنید. ╭━━⊰ ❀ 🌕 ❀ ⊱━━╮ @ahd_ba_khomeini ╰━━⊰ ❀ 🌿 ❀ ⊱━━╯
«نفت در برابر غذا» بعد از اشغال کویت توسط عراق، شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ۹۸۶ را تصویب کرد که عراق صدام را تحت فشار قرار دهند و عملا این کشور را به سمت خلع سلاح پیش ببرند. از جنگ کویت در ۱۹۹۵ تا اشغال عراق توسط آمریکا در ۲۰۰۳ این تحریمها ادامه داشت. نام این تحریم برنامه «نفت در برابر غذا» بود. این تحریم چند اثر داشت اولا عراق را در وضعیت انزوای بین المللی قرار میداد، ثانیا عراق را به مرور ضعیف و ضعیف تر میکرد. اما از سوی دیگر این طرح، آثار رسانه ای و نمادینی هم داشت، اولا چهره ای خیرخواهانه و صلح طلب برای آمریکا و جامعه جهانی درست میکرد اینکه تحریم ها در تقابل با مردم نیست بلکه در تقابل با جنگ طلبی دولتها است. و ثانیا احساس ذلت و انزوا را به داخل عراق مخابره مینمود. حالا اتفاق جالبی در دوران «پسا روحانی» در ایران رخ داده که توجه به ابعاد آن میتواند برای اندیشه ورزان درباره رفتارهای سیاسی قدرتها و همینطور جریانهای سیاسی داخل ایران مفید باشد. آمریکا در آزاد کردن پولهای بلوکه شده ایران، تلاش میکند همین ماجرای «نفت در برابر غذا» را پیاده کند یعنی به نحوی طراحی کند که غذا و دارو با پولهای بلوکه شده بتواند تهیه شود. ایران نیز در تعامل با کشورهای مختلف مثل آنچه در گفتگو با کشورهای آفریقایی مثلا رخ داد، بنا گذاشته به جای گرفتن دلار در برابر نفت، کالا تحویل بگیرد. خوب جالب بودن ماجرا کجا است؟ اول اینکه تحریمهای ایران قابل مقایسه با تحریمهای عراق نیست. ایران یک تحریم ۳۶۰ درجه ای را بیش از ده پانزده سال تجربه کرده است. ایران حتی در اوج بیماری کرونا که همه دنیا گرفتار بودند و در داخل روزانه صدها نفر به کام مرگ میرفتند، به لحاظ دارو و غذا تحریم بود حالا اگر فرض کنیم _چون واقعیت این هم نیست اما فرض کنیم_ که بعد از ده پانزده سال آمریکا و کشورهای غربی به این نتیجه رسیدند که تحریم همه جانبه ایران را تخفیف بدهند در غذا و دارو، معنای این اتفاق چیست؟ آیا شکست سیاست انزوا و تحریم ایران است یا موفقیت این سیاست؟ چه کسی یک گام به عقب برداشته؟ ایران یا دشمن؟ دوم اینکه اگر ایران و بسیاری از کشورهای دنیا هر آنچه که میخواهند را با هم معامله کنند، بدون پول، بدون دلار، آیا این انزوای ایران است یا انزوای دلار؟ سوم اینکه اگر ایران هر آنچه میخواهد از صنایع و سلاح و هر چه که فکرش را بکنید با کشورهای مختلف دنیا داد و ستد کند و اسلحه بفروشد و صادر کند یا هواپیما وارد کند و در پیمانهای چند ضلعی قدرتهای نوظهور جهانی حضور جدی پیدا کند و به رسمیت شناخته شود و کشورهای همسایه که همیشه مدد کننده ابرقدرتها بودند مقابلش کرنش کنند، حالا در چنین شرایطی اینکه بتواند مقابل پول خود که دشمن دزدیده از او ، مایحتاجی که میخواهد از دشمن بگیرد، این الان باز شدن دست ایران است در دنیا و خروج او از انزوا است یا منزوی شدن ایران؟ این نمایشگر عزت ایران است یا تحقیر او؟ نمایشگر شکست او است یا پیروزی او؟ اساسا دست ایران باز تر شده در دنیا یا بسته تر شده؟ خوب است تحلیل جمهوری خواهان را بشنوید، _با مواضع آنها کاری ندارم ، فقط تحلیلشان را بشنوید_ آنها معتقدند این بازی دموکراتها برای ادا اطوار درآوردن و ژست گرفتن است و الا ایران که دستش در خرید و فروش اسلحه و صنایع با قدرتهای دیگر باز است دادن پول به هر صورتی به او ، دست او را بازتر میکند، چون او که باید این اقلام را تهیه میکرد، حالا اینگونه تهیه میکند و پولش را جابجا میکند. پس قصه چیست؟ همه چیز یک ژست رسانه ای است برای قدرتی که در مقابل توان روز افزون بین المللی ایران مستاصل شده. آنچه در حال تحقق است شکست و بی آبرویی قدرتها در تحریم ایران است. این برای جریان غربگرای ایران خیلی بدتر است چرا؟اینها دولتی را حمایت میکردند که در اوج بیماری و مرگ و میر ایرانی ها بعد از مذاکرات مفصل و التماسی در نهایت حتی نتوانست به اندازه صدام حسین هم از آمریکا راه نفس بگیرد، الان که اصلا تحریم ها بی خاصیت شده، پولها به شکلهای مختلف در حال بازگشت است و ایران در حال خروج از انزوا است، حالا این جریان رفتار خنده داری را شروع کرده، سبک نق زنی و خدشه های بچه گانه که جواب نمیدهد، شاید با کلمه «نفت مقابل غذا» بتوانند آن حس انزوا و تحقیر عراق صدام را روی موفقیت های بین المللی ایران بار کند. غافل از اینکه این سبک تحلیلها و روایتها بیشتر نشان دهنده استیصال و بی آبرویی این جریان است. دهه نود شاید یکی از پر درد ترین دهه های انقلاب بود اما لااقل فایده اش این بود که جریان غربگرا در عمل رسوا شد و این تجربه کم ارزشی برای مردم نخواهد بود همشهری @ali_mahdiyan