🚐 انشاالله امروز هم مثل دیشب برای افزایش شور انتخاباتی، کاروان خودرویی داریم.
🇮🇷 هر عزیزی که فکر می کنه هنوز می تونه به دعوت تو مشارکت کمک کنه، دیر نشده، بسم الله.
🌱 اگه رفقا با خانواده هاشون بتونن بیان بهتره. پرچم ایران هم اگه دارید بیارید.
🕰 شروع حرکت: ساعت ۴ بعدازظهر از درب خانه طلاب (کوچه ۶ الغدیر، جنب مسجد)
برای هماهنگی با این شماره تماس بگیرید.
۰۹۱۰۹۹۶۰۰۳۹
درباره #انتخابات ۶۲
@ali_mahdiyan
#پیشنهاد_انتخاباتی
از جمعه ۴ اسفند، در میدان تجریش موکب پذیرایی راه اندازی کردیم و در کنار آن بحث های انتخاباتی و برنامه های مختلف پیرامون آن را داریم.
اما به نظرم آمد، یک کار اساسی، ادامه این موکب در روز #انتخابات است.
مقابل موکب ما #امام_زاده_صالح است که یکی از مراکز اخذ رأی می باشد.
در نظر سنجی هایی که در چند روز گذشته منتشر شد، بین ۱۶ تا ۳۰ درصد مردم مردد بودند، و با یک تکان و یک حرکت کوچک می توان آن ها را به رای دهندگان اضافه کرد.
قصد داریم فردا موکب را با قوت بیشتر فعال نگه داریم و هر کس که مراجعه کرد، بعد از پذیرایی، تشویق کنیم که شما هم در #پیروزی_ایران سهیم باش، می تونی بری اون طرف خیابان و رأی بدی، شناسنامه هم نمی خواد با گواهینامه و کارت ملی هم می تونی رأی بدی و...
به نظر من که خیلی تاثیر دارد.
یا علی بگید و نزدیک مراکز اصلی و میدان های شلوغ و نزدیک صندوق های رأی موکب راه اندازی کنید و مردم را تشویق به رای دادن کنید.البته تبلیغ نامزد خاصی را نکنید که خلاف قانون است.
پ ن:عکس مربوط به دیشب(۱۰ اسفند) ساعت ۲۱ مقابل موکب میدان تجریش است، با طلبه های خوب #مدرسه_علمیه_امام_خمینی_ره_دو
@hasanemoradi
درباره #انتخابات ۶۳
@ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای جانم...
الهی عاقبت به خیر بشید
عقد کنار صندوق رای
درباره #انتخابات ۶۴
زن، زندگی، آزادی
@ali_mahdiyan
کی خدا خودش آستین بالا میزنه
🔹همه سنتهای الهی، یک قاعده کلی تری را توضیح میدهند.
🔹شنیدید در قرآن مثلا میفرماید «الله معکم» خدا با شما است؟ این معیت یعنی همراهی خدا، دو گونه است. یکی همراهی که با همه مخلوقات خود دارد «هو معکم اینما کنتم» هر کس باشید و هر جا باشید، او هست. مسلط و همراه. «لا تاخذه سنه و لا نوم»، یک «آن» هم غافل نمیشود. اما گاهی همراهی اش مثل این است که میآید وارد جامعه شما، وارد جبهه شما میشود، هم جبهه شما میشود، کمک میدهد برای رسیدن به اهدافی که دارید. «قدرت او» میآید.
فَلَا تَهِنُوا وَتَدْعُوا إِلَى السَّلْمِ وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَاللَّهُ مَعَكُمْ وَلَنْ يَتِرَكُمْ أَعْمَالَكُمْ
سست نشوید کوتاه نیایید شما قطعا پیروزید وقتی الله معکم ، خدا همراه شما است. آنچه انجام میدهید ثمر خواهد داشت.
🔺سوال: کی و چگونه خدا پای کار میآید؟
🔹وقتی شما کاری که لازم است انجام دهید. دست به کار شوید. لذا قبلش چنین میفرماید
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَلَا تُبْطِلُوا أَعْمَالَكُمْ.
باید کنار نکشید. باید پای کار بیایید. قانون خدا را و نظام ولایت را مدد کنید که جز این عملتان بی فایده و بی اثر خواهد بود.
🔹با این نگاه یک بار همراهی ها و «مع» های «الله» را در قرآن ببینید. همیشه او میآید، اگر شما پای کار بیایید.
ان الله مع الصابرین. ولو به زحمت، اگر ادامه بدهید، او همراهتان میشود.
🔹ان تنصروا الله ینصرکم. شما آستین بالا بزنید، او هم پای کار میآید.
اینها فرمول اتصال به قدرت بینهایت است در اقتصاد در فرهنگ در سیاست داخله و خارجه، اینها فرمول پیشرفت است.
🔹ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم. اگر دنبال یک تحول تمام عیار با قدرت بینهایت هستید، اول خودتان دست به کار شوید، قدرتهای شما کم و کوچک است اما راه آمدن قدرت بینهایت است.
🔹الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا راه سعادت و عاقبت به خیری فرد و جامعه آن است که در راه او حداکثری اراده تان را پای بیاورید. آن وقت در طریق رشد دنیا و آخرت پیش میروید.
🔹ببینید همه این سنتها و قواعد و بسیاری از موارد دیگر که خود خدا دست به کار میشود همه ذیل یک قاعده است؛
🔺تو تا نهایت پای کار بمان، اراده بینهایت وسط میآید.
برخی میگویند جمع اراده ها بیشتر از جمع تک تک اراده ها است. درست است اما این چیز دیگری است. بحث از «قدرت لایزال و بینهایت» است.
🔹رای دادن در انتخابات، ابزار آمدن این و آن نیست فقط. دقت کنید! آدمها خوب یا بد اگر رای بیاورند توانی دارند که به کار هم میگیرند. اما رای دادن، خودش، یک اتفاق مهم انفسی در جان جامعه است. اراده مردم وسط میآید، آنگاه اراده بینهایت وسط میآید.
🔹او است که راه را فراتر از چرتکه انداختن ما، «من حیث لایحتسب» حتی، باز میکند. این را توجه کنیم که پای کار آمدن مردم به خاطر «عقیده و آرمانهایشان» در اوج دردها و رنجها و دشمنی ها، صحنه را زیر و رو میکند. چون قبل آنکه انتخاب این و آن باشد، پای کار آوردن اراده بینهایت است.
درباره #انتخابات ۶۵
@ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر از من بپرسید میگویم دختر کوچولوی کاپشن صورتی با گوشواره های قلبی، زنده است. فعال و پر نشاط است. دست این و آن را میگیرد و پای صندوق های رای میآورد.
اگر از من بپرسید دختر کاپشن صورتی گوشواره قلبی، تفسیر کننده و تفصیل دهنده حاج قاسم است برای عموم مردم. همانطور که همه کودکان شهید تفسیر کننده و تفصیل دهنده اند. مثل علی اصغر امام حسین که تفسیر کننده و تفصیل دهنده خون سیدالشهدا است.
از من بپرسی میگویم سالها است شهدا زنده اند و فعال در صحنه اند. ما کوریم و کریم. دشمن خیال کرد میکشدشان ولی آنها نمیمیرند. شهید میشوند. بل احیاء عند ربهم یرزقون.
از من بپرسی قواعدی بر این ایران مظلوم و عاشق حاکم است که خیلی هایمان نمیبینیم و نمیدانیم. چشمهایی مثل چشم سیدعلی را میخواهد که ببینند و بگویند. میگفت بنیه ایمانی این مردم را دست کم نگیرید. میگفت امام حکیم بود که قواعد غیب عالم را میدید و میگفت به ما.
کاری به نتایج این انتخابات ندارم. تا همین الان هم من مستم از این همه زیبایی معنوی که در این دیار عاشقی فوران کرده.
الحمدلله.
درباره #انتخابات ۶۶
@ali_mahdiyan
مثل همیشه قدرت ایمان
🔺این انتخابات هم تمام شد. ۴۱ درصد مشارکت. نسبت به انتخابات قبل یک درصد و نیم کاهش آراء ( که هر چند عموما در عرف سیاسی این مقدار ریزش معنا دار نیست و حسابش نمیکنند اما برای من مهم است و درباره اش خواهم نوشت) ، با حدود پانزده درصد ریزش نسبت به میانگین حضورهای مردم در انتخاباتهای ادوار مجلس(حتی اولین مجلس با حضور نخبگان بسیار در همان سال اول پیروزی، حضور مردمی اش حدود پنجاه درصد است). اینها یعنی چی؟
🔺معنایش آن است که از پنجاه و پنج درصد متوسط حضور مردم برای مجلس، اکثر مطلقشان حتی در اوج فشارهای اقتصادی و رسانه ای بلند مدت دشمن نیز باز اعتمادشان هست و میآیند. این عمق و معنای رای را نشان میدهد. عمق ایمانی، اعتقادی و بصیرت سیاسی و دینی. این یک پیروزی مهم است. درخت خم شده در اوج تندبادها را اگر داوری میکنید، انتزاعی نباید بررسی کنید. تندبادهایی که صخره های بزرگ را جابجا میکند، اگر این درخت را نمیشکند دلیلش قدرت و قوت و ریشه مستحکم آن است.
🔺من از دیروز عصبانیت و غیظ دشمن داخلی و خارجی را رصد میکردم. علت عصبانیت اینها از این حلقه سخت، بر میگردد به همین قدرت ایمان. اینها اتفاقا کسانی هستند که زیر بیشترین فشار اقتصادی اند. اما هستند.
🔺من هم تبریک میگویم. بالاخره پیام مهمی بود که باید به دنیا صادر میشد که شد. درس مهمی هم به همه خودتحقیرها و مصادره کنندگان مردم باید داده میشد که داده شد. باز هم در این باره خواهم نوشت.
درباره #انتخابات ۶۷
@ali_mahdiyan
هدایت شده از ❣️🤝 شبکه مردمی محیا 🤝❣️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مرگ_جامعه_در_چیست؟!!!❌
#اثر_قدرتمند_تر_شدن_مردم💪🏻
#مشارکت🤝
🔹 حجتالاسلام علی مهدیان
🔻 فعالفرهنگیواستادحوزهودانشگاه
🔸 برگرفته از نشست جهاد تبیین
📆 چهارشنبه ۹ اسفند ماه ۱۴۰۲
🔸پایگاه شهید احمد سهیلی
🔹 حوزه مقاومت ۲۰۷ الغدیر
✅🆔 @soheili_tehransar
➡️ aparat.com/soheili_tehransar
بن مایه
🔺پیش از این هم گفتم علت گشایشها در کار دولت رییسی، حضور قدرتمند مردم بود. وقتی بعد از بیست سال فشار، ریزش آرا نسبت به متوسط حضورها، ده پانزده درصد بود و نسبت به حداقلهای حضور، یکی دو درصد کاهش داشت، معنایش این بود که حلقه سخت مومن در جامعه عددش بالا است. حضور در شانگهای و بریکس و آزادی پولهای بلوکه شده و چه و چه همه اش نتیجه همین حضور «حماسی» و قهرمانانه بود.
🔺رای به این مجلس نیز باز همین نکته را ثابت میکند. همان جمعیت که پای کار بودند، هنوز هم هستند. با اینکه تغییرات هنوز سر سفره شان ملموس نشده ولی اینجا ایران است. فرهیختگی و عقلانیت درش موج میزند. صبر مردم از سر همین رشد یافتگی آنها است.
🔺اما حالا دیگر هیچ کس شک نمیکند که صندوق رای جای مطمئنی است برای تغییر. آنها که رای ندادند به اعتراض هم میدانستند، نظام ولو میپسندد که بیایند اما صندوق ها صادقند. رییس مجمع تشخیص نظام از یک شهرستان نتوانست رای بگیرد، رییس فعلی مجلس رایش کم شد، صندوق رای صادق است.
🔺لیستها عموما در شهرها کامل رای نیاوردند. یعنی آنانکه میخواستند حزب بازی غربی را در اینجا تقلید کنند اشتباه میکردند. مردم میفهمند، میبینند و انتخاب میکنند. درست یا غلط. این بلوغ مردم است.
🔺پدیده اصلاح طلبهای داخل نظام را ببینید. بهزاد نبوی را ، مطهری را، روحانی را، آن نامه مهم برخی اصلاح طلبها را، اینها ارزشمندند. نشان میدهند مسیری به جز صندوق رای نداریم. ولو معترض. این یک پختگی و بلوغ اجتماعی فراگیر در کشور است.
🔺یک نتیجه مهم این که این انتخابات برای خیلی ها هر چند دیر ثابت کرد نیامدن پای صندوق ، هیچ اثری ندارد. چون آنها که میآیند، میآیند. شما فقط خودتان را تحریم میکنید و محروم. وقتی رای اعتراضی رشد نمیکند، یعنی این مسیر که البته نامعقول است، بن بست هم هست.
🔺اگر ناپختگی و بی اخلاقی امثال رائفی پور را دیدید، عقلانیت و وزانت جریان پایداری را هم ببینید. پایداری برای شکل دادن به یک اتحاد مهم سیاسی، تغییر رویه داده. این پختگی و عقلانیت سیاسی است. البته جریان قالیباف هم همینطور بود از قبل. اساسا این که جریانهای سیاسی عادت کرده اند به هماهنگی در عین اختلاف این یک ارزش است.
🔺حضور کاندیداهای جوان در همه لیستها و حضور منتخبین جوان توسط مردم حتی در خبرگان یک ارزش مهم است و آنها که درباره بیانیه گام دوم اندیشیده اند اهمیت آن را بیشتر میفهمند.
🔺پدیده جوانان فهیم و سیاسی که برای مشارکت تلاش میکردند نه رای این و آن و در هیاهوی عده ای برای کسب قدرت همه را حتی مخالفینشان را به حضور فرا میخواندند نشان دهنده ظهور یک اندیشه عمیق سیاسی و مردمسالارانه توحیدی است که تبدیل به یک منش و خلق شده. این امر بسیار مهمی است.
🔺برای دشمن تقریبا روشن شده که قدرت این حلقه سخت مومن و عاقل مردمی، تمام شدنی نیست و پای کار میماند و مانده است. این نکته معنای واقعی عبور ابراهیم وار ایران از آتش نمرود است. این همان نکته ای است که صحنه بین المللی را در نسبت با ایران تغییر داده و خواهد داد.
🔺ارزش این حضور مردمی را باید دانست. هر چند فریاد اعتراض مردم به سبک زندگی و سبک مدیریت و ضعفهای متداول و قدیمی ساختارها و مدیران را هم باید شنید و تدبیر نمود.
درباره #انتخابات ۶۸
@ali_mahdiyan
هدایت شده از همشهری
⬅️ #اینفوگرافی/ چرا ۲۵ میلیون رای یازده اسفند فراتر از رای عادی است؟
@hamshahrinews
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
⛔️دروغ 60 درصدی
📛ضدانقلاب بعد از حماسه جمعه در تقلاست و می گوید:"اینکه 41 درصد شرکت کردند، پس 59 درصد مقابل نظام اند." این ادعای مشحون از بلاهت نیاز به توضیح ندارد. اما چون برخی در داخل دانسته یا نادانسته آنرا تکرار می کنند مختصری توضیح می دهیم.
1⃣یکم. با چی مقایسه می کنید؟
معیار مقایسه نرخ مشارکت با متوسط مشارکت است؛ نه عدد 100. متوسط نرخ مشارکت در مجلس طی یازده دوره گذشته57 درصد است. جهت اطلاع متوسط نرخ مشارکت در اتحادیه اروپا 50 درصد و در آمریکا زیر 50 درصد است.
تفاوت نرخ مشارکت در انتخابات ها نیز به شرایط سیاسی اجتماعی وقت مرتبط است و اساسا از عدم مشارکت هیچ وقت درصد مخالفان نظام در نمی آید.
🔻خاطرتان هست نرخ مشارکت رفراندوم اول انقلاب چقدر بود؟ 96 درصد. اما چند ماه بعد مشارکت در انتخابات مجلس به 52 درصد رسید. این یعنی مردم چند ماهه از انقلاب برگشتند؟ مضحک نیست؟
سال 76 مشارکت ریاست جمهوری 80 درصد بود. چند ماه بعد مشارکت مجلس به 67 درصد رسید. باید چی می گفتیم؟
2⃣دوم. هرکس رای نداد ضدانقلاب است؟
🔻و اما کسانی که رای نمی دهند چند دسته اند:
🔸الف. بخشی به هر دلیل ناتوان از حضورند.
🔸ب. بخشی آرای معترض امااصلاح گرند. آرائی که نظام را قبول دارند اما به خطا معتقدند قهر بیشتر از رای جواب می دهد.
👈تا اینجا این دودسته که مخالف نظام نیستند. هستند؟
🔸ج. دسته سوم آرای هیجانی اند. آرائی که سرشان به کار خودشان است و عمدتا در شرایط دوقطبی ترغیب به رای می شوند. تخمین این افراد چقدر است؟
🔻یک مثال برای اینکه متوجه شویم از چه جماعتی حرف می زنیم:
بالاترین نرخ مشارکت در سال 88 و برای انتخابات دوقطبی احمدی نژاد- موسوی است؛ با نرخ مشارکت 85 درصد. فاصله این عدد با نرخ 66 درصدی متوسط مشارکت ریاست جمهوری، سهم آرائی است که در شرایط دوقطبی زنده می شوند؛ 22 درصد.
👈آرائی که در شرایط هیجانی زنده می شود ضدانقلاب است؟
🔸د. دسته دیگر آرای مردد است که ممکن است با آرای هیجانی در دوقطبی ها هم پوشانی داشته باشد و به هر دلیل به جمع بندی نمی رسد که در انتخابات شرکت کند. این آرا در انتخابات اخیر حدود 29 درصد است. این عدد از کجا آمده است؟
نزدیک ترین پیش بینی مشارکت به واقعیت، مربوط به نظرسنجی ایسپا است. ایسپا مشارکت را 41 درصد پیش بینی کرد.
حالا؛ همین نظرسنجی نرخ مرددین را 29 درصد برآورد کرد. این نرخ را نظرسنجی صداووسیما 28 درصد اعلام کرده بود.
👈آیا مردد یعنی ضدانقلاب؟ چنین ادعایی از سر حماقت نیست؟
🔸ه. بله. بخشی از آرا نیز البته برای مخالفان نظام است که با دسته بندی بالا وزن شان روشن است که در اقلیت است.
3⃣سوم. و اما چرا رای غائب؟
آرای معترض و مردد چطور شکل گرفته است؟
🔹اینجاست که باید به جنگ ترکیبی تمام عیار دشمن طی ماه های گذشته اشاره کرد. هم جنگ اقتصادی و هم جنگ رسانه ای. با جنگ اقتصادی تلاش کردند روز به روز سفره مردم کوچکتر شود. چه کسی است که نداند تورم امروز رابطه مستقیم با تحریم نفتی دارد؟
با جنگ رسانه ای نیز تمام تلاش خود را برای تبلیغ انسداد سیاسی در ایران بکار بستند. اینکه کشور را سیاهی و فلاکت و فساد گرفته است و طبیعتا هیچ امیدی به آینده نیست.
این ماجرا وقتی جالبتر می شود که توجه کنیم همین رسانه ها نرخ مشارکت در انتخابات را زیر 20 درصد تخمین می زدند تا جائی که رسانه معتبر گاردین باور کرد و نرخ مشارکت را حداکثر 27 درصد پیشبینی کرد.
🔹و اما لازم است در کنار این جنگ ترکیبی به عنوان مسبب اصلی به دو دلیل داخلی نیز اشاره کرد.
اول اینکه خدمات دولت و مجلس با همه تلاش هائی که داشتند هنوز به صورت محسوس سر زندگی مردم احساس نشده است و این سوال مطرح می شود که رای های قبلی ما چه اثری داشت که اینبار مجدد رای دهیم.
و اما دلیل دوم اینست که برخی بداخلاقی ها در رقابت های ایام انتخابات باعث شد که اساسا مردم از هردو گروه تنفر پیدا کنند. تهمت زدن ها و بی آبرو کردن ها و دروغ گفتن ها و مجادلات پیاپی بسیار مشارکت سوز است.
✅با این توضیح علیرغم اینکه حتی کاهش یک رای برای جمهوری اسلامی اهمیت دارد اما باید توجه داشت که با این شرایط، آرای 41 درصدی آرای غیرتمند و پرقدرت محسوب می شود و دژ مستحکم انقلاب اسلامی را شکل می دهند و می تواند در آینده موتور محرکه و شتابدهنده رشد مشارکت در کشور باشند.
خلاصه اگر ترکیب غائبین روشن شود، حماسه 25 میلیونی نیز به روشنائی خورشید خواهد بود.
همشهری
@mahdian_mohsen
هدایت شده از همشهری
⬅️ دروغ بزرگ مخالفت ۵۹ درصدی
🔺تبارشناسی آرای غایب در انتخابات روز جمعه
@hamshahrinews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دم ستاد، بچه ها داشتن با مردم حرف میزدن، دیدم یه گوشه ایستاده زیر لب میگه کسی نیست درد دل ما رو بشنوه. بهش گفتم هر چی دوست داری بگو، من فیلم میگیرم، پخش میکنم. وایساد و گفت.
بعد از این هر وقت اسم «مرددین» رو میشنوم یاد ایشون میفتم.
فقط دو تا نکته:
۱. شیخ آباد، نام محله ای است از قم که مستضعفین و محرومین درش زندگی میکنند. پایین شهر قمه.
۲.آرای قم ، نسبت به دور قبل حدود هفت درصد رشد داشته.
درباره #انتخابات ۶۹
@ali_mahdiyan
در جمهوریاسلامی، برادرخانم رهبر ایران، کاندید انتخابات مجلس میشود ولی رأی نمیآورد و از ورود به مجلس باز میماند.
رئیس سابق قوهقضاییه و منصوب رهبری به ریاست مهمترین مجمع نظام، کاندید خبرگان میشود ولی مردم با سرانگشتان خود او را کنار میزنند و میگویند برای خبرگان تو را نمیخواهیم؛ او از ورود به خبرگان باز میماند.
در تهران فرزند شهید مطهری و برادر شهید باهنر، توسط مردم از رقابت حذف میشوند.
در خوزستان، مردم پای دوازده نماینده از هجده نماینده خود را، از مجلس قطع میکنند و نیروهای جدید جایشان میگذارند.
در گیلان، مردم به معاون رئیسجمهور سابق که رئیسسابق مجلس برای تبلیغش ویدیو منتشر کرده، رای نمیدهند و او را راهی خانهاش در تهران میکنند.
مردم انگشت توی استامپ میزنند و نماینده متخلفی که انگشت بر چهره سرباز نواختهبود را کنار میگذارند.
اینجا مردم، قدرتمندترین و ریشهدواندهترین مهرههای سیاسی کشور را طی کمتر از بیستوچهار ساعت رایگیری، حذف و نیروهای تازهنفس مورد نظر خود را برجای میگذارند. اینجا مردم از بستگان رهبری گرفته تا فرزندان شهدا و حتی بعضی علما را از فیلتر رای خود رد میکنند.
بگذار هرچه میخواهند بگویند. من هنوز پای این جمهوریاسلامی که در آن انگشتان مردم سرنوشت حکمرانان را تعیین میکند ایستادهام.
متن از (عجم علوی)
درباره #انتخابات ۷۰
@ali_mahdiyan
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
✅مهمترین پیام انتخابات و تکلیف ما
🔻41 درصد جهاد کردند و جنگ ترکیبی را شکستند. وقتی گفته می شود حماسه یعنی همین. اما آیا هزینه هم ندادیم؟ حتما هزینه دادیم.
🔻پیام اصلی این انتخابات #اعتراض و گلایه بود. چه پیام رای دهنده ها و چه آنها که رای ندادند. چرا؟
1⃣یک دسته که محکم گفتند رای نمی دهیم تا نظام اصلاح شود. نیاز به گفتن نیست که این گروه هم نظام را قبول داشتند و به اصلاح درون آن ایمان داشتند و هم صداقت این نظام را می شناختند. با این حال به غلط فکر کردند قهر کنند موثر تر است.
🔸این اعتراض گروه اول.
2⃣دوم مردد ها هستند که نیامدند. دو نظر سنجی ایسپا و صداو سیما نزدیک به واقعیت مشارکت را پیش بینی کردند. همین دو نظرسنجی رقم مردد ها را 28 تا 29 درصد تخمین زدند. تردید یعنی چی؟ یعنی با اصل رای دادن مشکلی ندارند اما تردید دارند این رای موثر است یا نه. چرا؟ چون از عملکردها گلایه دارد.
🔸این اعتراض گروه دوم.
3⃣سوم آرای باطله است. در یک نمونه آرای باطله در تهران از 10 درصد در دوره گذشته به 15 درصد افزایش یافته است. رای باطله نیز روشن است. یعنی برای نظام آمدیم نه شما نامزدها یا مسوولین.
🔸این اعتراض گروه سوم.
4⃣چهارم آرای صحیح است. آنها که رای دادند نیز به روشنی رای سلبی دادند. رای به کسانی که داد زدند و اعتراض کردند و به همین دلیل مردم هرکس نماینده وضع موجود بود را کنار زدند.
🔸این هم اعتراض گروه چهارم.
🔻اما به چه چیز اعتراض دارند؟ روشن است؛ وضع موجود.
🔻اما این اعتراض ناشی از چیست و چه میزان واقعیت دارد؟
🔻اعتراض دو بخش دارد.
1⃣بخشی از اعتراضات واقعی است. یعنی معطوف به واقعیت است و ناشی از سه چیز است:
🔸یک اثر تحریم ها بر زندگی مردم
🔸دو اثر عملکرد مسوولین. چه کم کاری ها و چه تصمیمات غلط
🔸سوم اثر نامحسوس بودن زحمات مسوولین و پیشرفت در بخش های مختلف بر سر سفره و زندگی مردم.
2⃣اما بخش دوم اعتراضات ناشی از جنگ شناختی دشمن است. حالا یا دشمن یا جریان داخلی که دانسته یا نادانسته همان خط را تکمیل کرده است.
✅سخن این متن برای این بخش است؛ همان تکلیف ما. این بخش بسیار پر رنگ است. بخش قابل اعتنایی از اعتراض ها مربوط به این جنگ شناختی است و بسیار فراتر از واقعیت است. اینجاست که کسری جهاد تبیین کاملا مشهود است.
جنگ صداست. گوئی بین مردم و منبع پیام اعم از رسانه ها و نخبگان و مسوولین، ادبیات بیگانه ای حاکم است. صدا به صدا نمی رسد. یا میرسد اما نویز دارد. در این انتخابات نمانید. برای این ادبیات گنگ دوطرفه فکری نکنیم هر روز چوب می خوریم .
@mahdian_mohsen
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفتنی ها را او که باید بگوید، گفته است.
امام را میگویم
تشییع شهید جواد دل آذر ، قم
@ali_mahdiyan
1_10025668133.m4a
25.71M
تدریس #چهل_حدیث_امام
شیخ علی مهدیان
🔺جلسه یازدهم
🔹نقش عزم در سلوک از منظر امام
🔹چرا عزم جوهره انسانیت است.
🔹تمایز عزم و اراده
🔹عزم جامعه، بن مایه پیشرفت
@ali_mahdiyan
1_10189700082.m4a
29.15M
تدریس #چهل_حدیث_امام
شیخ علی مهدیان
🔺جلسه دوازدهم
🔹نقش مشارطه مراقبه محاسبه در سلوک از منظر امام
🔹مراتب مشارطه، مراقبه، محاسبه بر اساس نامه عرفانی امام ره به سید احمد
🔹مراتب تقوا و محاسبه در صحو بعد محو بر اساس آداب الصلوه و تفسیر حمد
🔹جایگاه دنیا در سلوک، از ابتدا تا انتها
🔹رابطه شریعت و طریقت
@ali_mahdiyan
کام سیاست را تلخ نکنید.
انتخابات مجلس دوازدهم تمام شد. حالا میتوان درباره نتیجه این اقدام مردم اندیشید. اقدامی مهم و پر معنا. اصل این تکرار حضور پس از چهار سال انواع و اقسام مشکلات در کشور نشان دهنده وجود امید است در مردم. امید ایمانی. مجلس دوازدهم یک مجلس چند صدایی است و نه یک دست. مجلسی البته با غلبه نیروهای انقلابی و با طعم جدی گلایه و اعتراض نسبت به مجلس قبل.
امیدهای زیادی به این مجلس میتوان داشت. امید به شکل گیری یک «عقل جمعی» و آرمانجو بر بستر اخلاق و انصاف که توان ترمیم نواقص دوره های قبل را داشته باشد. امیدهای ناشی از حضور مردم و استقامت آنها. که امکان مطالبه گری و اندیشه ورزی و مدد دادن به وکلا و مدیران نشان میدهد. مردم یک قدرت بینهایتند که هنوز خیلی ها نمیدانند چطور میتوان آن را به کار انداخت و خاک را با اراده عمومیشان کیمیا کرد و گره های مختلف کشور را با آنها حل و فصل نمود. اما این توان بینهایت هست و هر بار خود را بمثابه یک گرهگشای بی همتا به همه دنیا نشان میدهد. آری امیدها بسیار است
اما نگرانی هایی هم وجود دارد که نمیتوان به آن ها بی توجه بود.
بالاخره رفتارهای بسیاری از کسانی که امروز نماینده مجلس شده اند، قبل از این، پیش چشم ما است.
حق داریم نگران باشیم. نگران «اخلاق» و «عقلانیت»، که اگر نباشد اختلافات و جدالها بر سر مسائل کم اهمیت و دسته چندم میتواند باعث ضعف در تصمیم گیری، دادن پالس ضعف به دشمن و تلخی کام مردم شود.
حق داریم نگران باشیم. «نگران عوام گرایی» و دنبال جهل ها و غفلت ها راه افتادن و نفله کردن راهبرد های رهبری که پر تکرار در بیان ایشان روشن است.
جریانی که «مجلس انقلابی» را به بدترین و زشت ترین اتهامات متهم میکرد، جریانی که به جای پیش بردن راهبرد جهاد تبیین، از اعتراض و گلایه مردم برای رای آوردن استفاده میکرد، احتمال دارد با تصمیمات و سخنان نامعقول کام مردم و کام سیاست را تلخ کند و این حرکت عظیم مردمی را با کندی مواجه کند.
این بیمها نتیجه چیست؟ حتما ضعف عمل مدیران در ملموس کردن مجاهدتهایشان موثر است اما هیچ چیز مثل سکوت و تعلل و انفعال و کاهلی بخشی از خواص و موظفین به جهاد تبیبن، در شکل گیری این نگرانی ها دخیل نیست. شاید اگر خواص حضوری جدی تر و زودتر و بهنگام تر و محکم تر در صحنه میداشتند نتایجی دیگری نیز حاصل میشد و این نگرانی ها کمتر میشد. این نکته را جدی باید گرفت. این آن نکته مهمی است که گردن همه مسوولیت میآورد و مثل نان شب برای امروز کشور ضرورت دارد.
همشهری
@ali_mahdiyan
هدایت شده از نشریه خط
🎁 فروش ویژه نشریه فقه مردمسالار
🔍 بررسی «مردمسالاری»
▫️در «فــقـــه»
▫️در «حـــکــمــــت»
▫️و «ارتـباط حـــــوزه با مـــــردم»
📔 نسخه چاپی با ۲۰٪ تخفیف: ۵۶ت
📱نسخه الکترونیکی با ۲۵٪تخفیف: ۱۵ت
🛍 لینک خرید نشریه 👈 «فقه مردمسالار»
#شماره۱۴_۱۵
👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇
┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
اینبار هم فرق نمیکند.
🔺سال ۸۷ تلخی جملات رهبری هیچ گاه از ذهنم بیرون نمیرود. بعد از توهینهای عجیب و غریب نماینده های مجلس به مرحوم کردان. تک تک کلمات رهبری مهم است. یک سال بعد پیشبینی عجیب و غریبی که او کرد محقق شد. او گفت :
🔹«همین بنی اسرائیل به خاطر اینکه لوس شدند، قدر نعمت خدا را ندانستند و کفران کردند... ضربت علیهم الذله و المسکنه تبدیل شدند به این..... این «فضای بی بند و باری در حرف زدن» در اظهارات علیه دولت ، علیه کی به خاطر اغراض «اینها چیزهایی نیست که خدای متعال از اینها به آسانی بگذرد»......بله اینجوری است «بعضی از ظلمها بعضی از کارها هست که نتیجه و اثر آن دامن همه نه فقط دامن آن ظالم را میگیرد». بر اثر رفتار یک عده ای که در گفتار خودشان در قضاوت خودشان ظلم میکنند. باید مراقب این چیزها بود»
(15 -8-87)
🔺آری آن ظلمها، بی اخلاقی ها، بی بند و باری در حرف زدنها، دامن همه را گرفت. سال ۸۸ نتیجه اش را دیدیم. دو قطبی که کام همه را تلخ کرد. انتخابات هشتاد و پنج درصدی را زهر مار کرد بر مردم. تحریم ها و تهدیدها بعد این شروع شد. اما خیلی هایمان درس نگرفتیم. رهبری بعد ها گفت:
🔹« بدقلقی نشان میدادند،... رفتار نانجیبانه میکردند، یک چیزی را بهانه میکردند، دعوائی راه میانداختند - که دعوا را به هر بهانهای میشود راه انداخت - کام مردم تلخ میشد. اینکه ما بارها و به تکرار از حوادث سال ۸۸ شکایت کردیم، گله کردیم، انتقاد کردیم، به خاطر این است.»
(۵_۴_۹۲)
🔺امان از بدقلقی، امان از نانجیبی، امان از بهانه جویی و دعوا راه انداختن به هر بهانه ای. کام ملت تلخ شد. دشمن شاد شدیم. تفشلوا و تذهب ریحکم. وحدت وحدت کردن به لیست واحد بستن نیست. ولایت ولایت کردن هم به سوت زدن و از کنار مهمترین تذکرات رهبری عبور کردن نیست. دعواهایی که مصداق روشن تکونوا لنا شینا است. مصداق زشتی چسبیده به نظام. قبل از انتخابات گفت کسی را متهم نمیکنم اما عده ای از دریچه تنگ جنگ قدرت گروهک و جمعیت خود انتخابات را تحلیل میکنند نه نگاه ملی. بعد انتخابات گفت دشمن شادمان نکنید. دوباره تلخ کاممان نکنید. مجلس را از کار نیندازید.
🔺آن بی تقوایی که قبل از سال ۸۸ از آن مینالید به قصه ۸۸ ختم شد. آن بی تقوایی ها که قبل از سال ۹۲ از آن مینالید هم به هشت سال تحمل روحانی و زنگنه و آخوندی و جهانگیری و امثالهم منجر شد. قصه همان قصه است. یادتان هست بعد از یکشنبه سیاه چه گفت؟ چطور بچه بازی عده ای را به رخشان آورد؟
🔹« قضیهای در مجلس پیش آمد... هم ملت را ناراحت کرد، هم نخبگان را ... بندهی حقیر هم ...ناراحت شدم.... به استناد یک اتهامِ ثابت نشده و مطرح نشدهای در دادگاه، ...هم خلاف شرع است، هم خلاف قانون است، هم خلاف اخلاق است، هم تضییع حقوق اساسی مردم است. یکی از حقوق اساسی مهم مردم این است که در آرامش روانی و در امنیت روانی زندگی کنند؛ در کشور امنیت اخلاقی برقرار باشد. ......ما همه با هم برادریم، وقتی دشمن مشترک جلوی روی ما هست، وقتی توطئه را میبینیم، .... صریحاً به مردم و به مسئولین گفتم که نقشهی دشمنان ملت ایران از حالا به بعد، بیش از همه، نقشهی اقتصادی است.»
(۲۸_۱۱_۹۱)
🔺دنبال ریشه ضربه هایی که به ملت ایران خورد در این صحنه های بی اخلاقی بگردیم. همه ما مسوولیم. همه ما که سوت و کف زدیم برای بی بند وباری و نانجیبی عده ای در توهین و تهمت به این و آن. همه ما که وزن این خطاها را کم دیدیم. ضربه ۸۸ و ۹۲ و ۹۶ ، و یک دهه فشار بی امان به این مردم، محصول همین اخلاقی است که امروز عده ای بر اساسش شادند و خطی است که دنبال میکنند. سیاست کثیف غربی . کار حرام ،فعل خلاف شرع، ظلم و زیر پا گذاشتن حقوق آدمها، آن هم در سیاست همه را بیچاره خواهد کرد.
🔺من نگران «عقلانیت» ام ، نگران «اخلاق» ام برای این مجلس پر از حزب اللهی.
@ali_mahdiyan
گفت چه خبر؟
گفتم:
درمانگاه نزدیک حرم
فریاد زن بر سر طلبه
هر کاری دلم بخواد میکنم
دوربینهای در اختیار دشمن
مردم نظاره گر
طلبه های توجیه کننده خفه خون گرفتن ما
دروغ دروغ دروغ
انفعال انفعال انفعال
قانونی که نباید تصویب بشه
کشوری که نباید روی خوش ببینه
دین و ایمان و غیرتی که نباید بمونه
رفاقت و محبت و همدلی که نباید دیده بشه
قمی که نباید قیام کنه
ایرانی که نباید تکیه گاه غزه و یمن باشه
راهی که نباید انتخاب میکردیم
مجسمه برهنه مهسا در فرانسه رونمایی شد.
انتخابات هر چقدر کم تعداد تر برای به هم ریختگی کشور بهتر
خواصی که هنوز خفه خون گرفتند
مراجعی که دیگر مرجعیتی ندارند.
رسایی دهانش را باز کرده تا ادب نبویان دیده نشه
آقای صدا و سیما چند ساعت بعد از سخنان رهبری رفتارش دیدنی است
محدودیت های فیلترینگ برداشته شد تا اگر آنها به ایران هجرت نمیکنند ما به آمریکا هجرت کنیم
مردمی که از سر ایمان رای میدهند
مردمی که از سر ایمان صبر میکنند
مردمی مومن که تنها دارایی مایند.
و امامی که سخنش زمین است.
و مایی که مقصریم.
همین
@ali_mahdiyan
1_10230999724.mp3
29.45M
بر اساس آیات قرآن چگونه چپها تبدیل به راست بدخیم میشوند؟
سه نوع تعامل اهل جبهه حق با دشمن
نقش دشمن در رشد جبهه حق
شیخ علی مهدیان
۱۸ اسفند ۱۴۰۲
هیات مکتب الزهرا سلام الله علیها تهران
@ali_mahdiyan
-613998845_1633560021.mp3
47.49M
#خانواده_آسمانی
بررسی کتاب «خانواده» سخنان رهبری با زوجهای جوان انتشارات صهبا
جلسه سوم
تمایز زن و مرد
منفعل نبودن دختر در ازدواج
سبک ارزیابی موسی ع و صفورا س از هم
🔹تمشی علی استحیاء
شیخ علی مهدیان
@ali_mahdiyan