eitaa logo
بر پا
6.2هزار دنبال‌کننده
589 عکس
320 ویدیو
73 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
عدالتخواهانی که علی ع را کشتند 🔻اعرف الحق تعرف اهله پاسخ امیرالمومنین است به یک پرسش. پرسشی که نماد یک زخم کاری و عمیق بر جان اندیشه خوارجی است. اندیشه کسانی که قدرت ندارند در میانه دعواها و نقشه ها حق را بیابند. شاخص ها و استاندارد هایشان غلط و ناقص است ظاهرگرایانه است و برای اینکه دچار نشوند تیغ را به روی حق و باطل هر دو میکشند. هم علی هم معاویه و عمروعاص. 🔻چرا حکومت داری؟ اصلا حکومت مال خدا است. پس هر کس حکومت دارد بزنیم. چرا پول داری پول مال خدا است پس هر کس پولدار است بزنیم. تو پول و قدرت داری و این همه انسان فقیر داریم پس تو بدی. اگر بگویی خدیجه پولدار بود محمدص پولدار بود موسی ع پولدار بود امیرالمومنین پولدار بود امام خمینی پولدار بود نمی‌فهمند. اگر بگویی باید پول داشت و خرج جبهه حق کرد حکومت داشت و خرج احقاق حق مظلوم کرد نه چپ‌گرایانه هر پولدار قدرتمندی را محکوم کرد ارور میدهند. باور کنید ظلم ستیزی کمونیستی روحش ظلم ستیزی خوارجی است. ظلم ستیزی بر بستر ظاهرگرایی. 🔻در جامعه دینی اینها عدالتخواهانی هستند که آرمانجوییشان ربطی با ولایت ندارد ان الحکم الا لله یعنی آرمان بی ولایت، یعنی توحید بدون ولایت، یعنی حرکت بدون رهبر. چرا رهبر نه ؟ چون ولایت و رهبری عقل جامعه است و این آرمانجویی با عقل نسبتی ندارد. چون ولایت روح جامعه است و این جریان بدن را میشناسد نه روح. 🔻مارخوش خط و خالند چون حرف از ارزش ها میزنند حرف از آرمانها میزنند اینها قبل از آنکه شکم بیگناهان را با تیغ نفهمی هایشان سفره کنند کمر علی ع را شکسته بودند. به نام پر زرق و برق ترین شعارها از جمله توحید. 🔻حاصل عمرم در حوزه یک جمله شده و آن اینکه هر آرمانی و هر ارزشی، دقیقا هر ارزشی، در زبان هر کس شنیدم نسبتش را با اندیشه ناب محمدی بیابم با اندیشه امام. از جمله عدالت. عدالت علوی و ناب با عدالت ظاهرگرایانه متحجر با عدالت مارقین با عدالت کمونیستی فرق میکند. ظلم ستیزی خمینی با ظلم ستیزی کج کلاههای سیبیلو با ظلم ستیزی کسانی که شاخص‌های رشدشان قواره ای بیش از چشم‌هایشان ندارد با ظلم ستیزی جاهلان ظاهرگرا فرق میکند. 🔻اینها فقط اهل ظلم به این و آن نیستند ظلم اصلی را به انقلاب مردم میکنند. چهل سال انقلاب را شکست میدانند چرا که آرمانها به تقریرشان رخ نداد. را یک دروغ بزرگ میفهمند. ربطی به مدرک و سواد و مقاله و کتاب ندارد اینها حوادث و وقایع و رخدادها را بر اساس حق نمی‌شناسند بر اساس ظاهر تقریر میکنند. 🔻معمولا ابزار دست انگلیس و آمریکا و خلاصه دشمن هوشمند دنیاخواهند. این جریان محل خیزش و رویش ابن ملجم ها است. ببینید شهید مطهری را چه کسانی و چرا کشتند. @ali_mahdiyan
بچه ها بیاید فکر کنیم. ماه رمضان فکر کردن خیلی ثواب داره. https://www.instagram.com/p/CATjfQcJo5i/?igshid=1rdfetzxkzw1w
خطر خودی ها عدالتخواهانی که علی ع را کشتند ۲ 🔻در سخنرانی رهبری با دانشجویان یک کلیدواژه مهم در فضای دینی را معادل مطالبه گری قرار دادند. و آن مفهوم نهی از منکر بود. جالب است که یکی از مهمترین جریانهای انقلابی صدر اسلام که مفهوم نهی از منکر را در دست گرفت جریان خوارج بود. تحلیل‌های مهمی درباره کافر بودن یا نبودن کسانی که مرتکب منکر میشوند در این جریان شکل گرفت. علت تکفیر یا ضد انقلاب شمردن این و آن نیز همین نکته بود. عمدتا نهی اینها نیز ناظر به منکرات در ساحت حکومت بود. کسانی که در تاریخ میگردند که کجای تاریخ اشاره شده که خوارج عدالت‌خواه بوده اند همین کلیدواژه نهی از منکر که رهبری بیان کردند برایشان کافی است. 🔻برای ما از عدالت خواهی امیرالمومنین گفته اند اما از عدالت خواهی خوارج نگفته اند. این باعث شده که مشکلات جدی را در تاریخ عدالت خواهی خود مشاهده کنیم. شکست و انحراف جنبش مشروطه را باید ناشی از همین خطا قلمداد کرد. جنبشی که با عدالت خواهی آغاز شد و دم در سفارت انگلیس تمام شد. 🔻اگر بگوییم عدالت خواهی که اراده ولی خدا و اراده دشمن در آن مشاهده نشود باعث میشود که آن مشروطه خواه یا بفرمایید عدالت‌خواه خبیث شلوار خود را پایین بکشد و روی بدن شیخ فضل الله ادرار کند و در نهایت خروجی این عدالت خواهی ، رضا شاه است، شاید کسی باور نکند. 🔻رهبری در جایی میگوید: «یکی از کسانی که در راس خوارج بود کسی است به نام ذوالثدیه، این در زمان پیغمبر در جنگ حنین وقتی پیغمبر ص داشتند غنائم حنین را تقسیم میکردند بین مسلمانها ، این خودش را رساند به پیغمبر ص، صدا زد که «یا رسول الله اعدل»، عدالت را مراعات کن....» «کتاب بصیرت و استقامت انتشارات صهبا» 🔻درگیری این جماعت با عثمان را نیز از همین منظر باید دریافت. بی عدالتی و فساد نظام عثمانی. و متاسفانه هیچ کس نمیپرسد عدالت علوی با چه منطقی مخالف شورش مقابل نظام عثمانی بود؟ 🔻اساسا دین به گونه ای جامعه را بار آورده بود که همه مسلمین به صورت خودآگاه و ناخودآگاه متوجه این بودند که همه آرمانها را در مفهوم عدالت باید قرار داد. اندیشمندان مسلمان در این باره کتابها نوشته اند که عدالت در مرکز اندیشه دینی است و بحث از عدالت خداوند بر این پایه و بستر مطرح شده. که یک سر این مباحثات نیز اشعری ها هستند که امتداد خوارجند به قول شهید مطهری. 🔻در اندیشه شهید مطهری و رهبری ویژگی اصلی این جریان غلبه احساسات بر آگاهی و فهم است. دردی که در سخنان رهبری با دانشجویان تاکید شد. علت بد دهنی و توهین و بی اخلاقی در این جماعت و همینطور در اختیار جریان اموی و یزیدی و زبیری قرار گرفتنشان همین است. 🔻به نظرم نقد عدالت خواهی و انقلابی گری در کشور برای امروز ما که بنا است جوانان انقلابی زمام کار را به دست بگیرند مثل نان شب واجب است. 🔻البته ظاهراً دوستان علاقه دارند مفهوم عدالت خواهی را در قوطی کبریت یک جریان سیاسی اجتماعی خاص در کشور محصور کنند و این نیز برای رشد و بالندگی عدالت خواهی در کشور خطرناک است. @ali_mahdiyan
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عروسی خوبان را محسن مخملباف سال ۱۳۶۷ ساخت. فیلم دغدغه عدالت دارد. دغدغه ظلم ستیزی. بنای بر نشان دادن فاصله طبقاتی و قشر مرفه را دارد. فیلم همان زمان هم به شدت در جامعه ایران موثر واقع شد. حاجی یا همان محمود بی غم در جبهه دچار موج گرفتگی شده است. به نظر می‌رسد به دلیل این موج گرفتگی یک شخصیت دیوانه است. عقل خود را از دست میدهد ولی قلبش و وجودش پر از درد است. درد ظلم در ایران و در همه دنیا. یک عدالت‌خواه دردمند و مبارز ولی موج گرفته و دیوانه. سوال من این است واقعا بررسی کنیم چه شد که محسن مخملباف از درد ظلم ستیزی به ابزار دست ظالمان و اراذل عالم تبدیل شد؟ چرا؟ او چه کمبودی داشت؟ چه نداشت؟ @ali_mahdiyan
دختر ❤️امروز حالم خوش نیست. دلم سوخته. از دیشب که این خبر رو شنیدم تا الان که این متن رو مینویسم، قلبم گر گرفته. ❤️اسمش فاطمه معصومه بود. هشت سالش بود، یعنی حقیقتا معصومه بود. بی گناه. امروز پدر و مادرش بدنش رو زیر خاک سرد دفن کردند. من هم کنارشون بودم. ❤️میگفتند از شش سالگی سرطان خون گرفته بود. داروها داشت جواب میداد و کم کم حالش داشت خوب میشد. اما از آبان با موج جدید تحریمها داروش قطع شد. داروهای آلمان موثر بود و مشابهش جواب نمیداد. جواب نداد تا اینکه دیروز دختر معصوم و نازنین پر کشید و رفت. عموش میگفت از بیمارستان شنیده سه چهار تا بیمار سرطانی و طفل سرطانی به این دلیل فوت کردند تا حالا از بعد تحریمها. ❤️کنار قبرش نمیدونستم از مظلومیت و معصومیتش گریه کنم یا از ظلم ظالمان دندون بر هم بفشارم. براشون روضه خوندم. روضه خانم رقیه.... ❤️میگفت خودش به این و آن زنگ میزد و میگفت برام دعا کنید. میگفت هر وقت درد بهش هجوم میآورد یا میترسید اسم اهل بیت رو میبرد به جای هر اسمی. لابد شب اول قبر هم تا احساس غربت کنه اسم اهل بیت رو میبره و توی بغل خانم حضرت زینب سلام الله علیها آروم میگیره. ❤️اما گذشت دیگر آن دوران که بکشند و ریشخندمان کنند، انتقام میگیریم. به خاطر همه دردهای مادران و پدران مظلوممان که به جرم عقیده و ایمانشان داغ میبینند..... پ ن: پس فردا روز قدس است. همین. @ali_mahdiyan
نقطه های روشن 🔻بعد از فتح خرمشهر یک جریان سیاسی در داخل ایران با ادامه دفاع مخالفت کرد. آنها معتقد بودند از این به بعد دیگر دفاع نیست بلکه حمله است. درستی یا غلطی این تحلیل را کار ندارم اما قطعا یک نکته درست در سبک کار نهضت آزادی وجود داشت و آن اینکه نظر خود را تغییر نمیداد متناسب باشرایط. اگر میگفت من مخالف ادامه جنگ بودم آن را کتمان نمیکرد. تا آخر هم همان را گفت. ولو خیلی ها آنها را متهم میکردند به نادانی یا ستون پنجمی یا هر چه. 🔻یادم میآید رفیقی داشتم در دانشگاه که جزو نهضت آزادی بود. یک سفر اردوی جنوب با هم همراه بودیم. خیلی حرفها شنید پای سخنان خیلی از فرمانده ها و رزمنده ها نشست. دلش را برده بودند و ذهنش پر از پرسش بود. اهل اندیشه بود. غدیت خاصی هم داشت. اما بعد از سفر مرا کنار کشید و گفت، علی مهدیان من احساس تناقض و تعارض در وجودم میکنم، چه کنم؟ هم خنده ام گرفته بود و هم دلم برایش میسوخت هم دوست داشتم کمکش کنم. 🔻این روزها که روز قدس و روز خرمشهر نزدیک به هم هستند، یاد جملاتی از برخی رفقایم افتادم. سیصد نفر از بسیجی ها و عدالتخواه ها و جهادی هایی که رفیقم بودند، حضور ایران را در سوریه و نبرد با داعش را تعبیر کردند به ای. 🔻برخی از اینها معتقد بودند و هستند که سردار قدس عاقبت به خیر شد که شهید شد و الا فهم و بصیرت سیاسی اش کم بود. او نمیفهمید که در جایی نوشت دست رییس جمهور را میبوسم که موضع انقلابی گرفت. او نمیفهمید که با لاریجانی و قالیباف و ظریف رابطه اش دوستانه بود. او نمیفهمید که باعث ضربه به یاران بهاری شد و غیره و غیره. 🔻بعد از شهادتش اما خیلی ها نظرشان را کتمان کردند. سکوت کردند. نگفتند که چرا اینقدر خام و پر خطا هستند. 🔻یکی از رفقایم که نامه سیصد نفره را امضا کرده بود صادقانه مرا کنار کشید و گفت علی مهدیان وجودم پر از تعارض شده. بعد از این نامه احساس میکنم باب رحمت و معنویت هم بر من بسته شده. این بار دلم برایش سوخت. یاد آن رفیق اهل نهضت آزادی ام افتادم. 🔻بچه ها و رفقا! مادامی که با تعصب و احساسات بدون چارچوب و نظام فکری موضع بگیریم وجودی پر از تعارض و تناقض خواهیم داشت. جلوی نقاط روشن و غیر قابل انکار باید خودمان را سانسور کنیم یا صمیمانه از تناقضات خود بنالیم یا خدای نکرده کافر و پوشاننده نسبت به آن نقاط روشن باشیم. بیایید برگردیم به مکتب و نظام اندیشه امام. بیایید مباحثه کنیم طرح راهبردی رهبری را. ضرر نمیکنیم اگر اول آن را کشف کنیم بعد بگوییم قبول نداریم یا داریم. باز هم خود دانید. @ali_mahdiyan
رومینا ❤️همه برای فجیع بودن قتل میسوزند اما من بیشتر دلم برای سرگردانی او میسوزد. سرگردانیش واقعی تر و سوزناکتر است. ❤️یک طرف پدری که از او میترسد. نگران است. نکند در خواب، نکند در بیداری. نکند با خفگی و نکند با داس. و اما طرف دیگر مردی که نمیدانم چقدر میتواند دختری سیزده ساله را که پانزده سال کوچکتر از او است درک کند دختری بی پناه و بی گناه را. مردی که راه حلش برای دختر مبهم است. مردی که دختر را میخواهد برای خودخواهی خودش. این قصه رومینا نیست. داستان همه زنان و دختران دنیای معاصر است. ❤️ در زمانه مدرن، زن بیشتر از مرد احساس سرگردانی میکند. به کجا پناه ببرد به شانه های قرون وسطی و عصبیت جاهلی که یک تاریخ ظلم به زن سابقه اش است یا به دنیای بردگی جنسی با لعاب آزادی و رها شدگی. ❤️یادم نمیرود سالها قبل در اردوهای جهادی یک سوال آزار دهنده اذیتم میکرد. به دختران روستایی چه بگویم؟ درس بخوانند تا در دانشگاه ها و شهرهایی که میدانستم چقدر برایشان ناامن است، قبول شوند یا آنکه بمانند در جهل و فقر و محرومیت و فرهنگ ظلم به زنان و زنده به گور کردن استعدادهایشان؟ ❤️من دیده ام زنانی که شوهرانشان از روستاها به شهر هجرت کرده بودند و این زن را طلاق نداده رها کرده بودند و او حتی نمیدانست چه کند و کجا برود و آینده اش چه میشود؟ من دیده ام بیماری فراگیر افسردگی را در این فرهنگ متعصب جاهلانه. ❤️خدا رحمت کند خمینی را. روح خدا بیش از همه به گردن زن این دوران حق دارد. او یاد داد به زن که راه دیگری هم هست بین بازگشت به آن فرهنگ سنتی رهبانی متعصب و این بردگی سخیف مدرن. ❤️امروز بیا و تماشا کن ببین فی المثل از محروم چه دخترانی تربیت میشوند. از عضویت در تیم ملی فوتبال بانون ایران گرفته تا طلبه های دختری که فرهنگ بشاگرد را به دستان ظریف و توانمندشان زیر و رو میکنند. ❤️رومینا استعاره دختر بی گناهی است که کم کاری من و ما باعث سرگردانی اش شد. تا در میان گرگ های زنده به گور کننده و خوک های خودخواه لذت برنده، این طور جسم نحیفش پاره پاره شود. @ali_mahdiyan
در حاشیه مناظره با میلاد دخانچی 🌱یکی از بچه ها اومد گفت علی مهدیان برات نگرانم. گفتم چرا؟ گفت دیروز یکی از اساتیدم چند ساعت تلفنی با من حرف زده که برو فلانی را منصرف کن از مناظره. برو بهش بگو دخانچی آدم رسانه ایه. آدم بی اخلاقیه. آدم اهل سر و صدای الکیه. تو با ادا اطوار آخوندی و تقوایی که داری میری ضایع میشی. 🌱خندیدم و گفتم من خودم خودم رو بهتر میشناسم. بعد هم فکر نمیکنم میلاد دخانچی اینطور باشه که میگید. اتفاقا دوست دارم برم باهاش رفیق شم. 🌱میلاد دخانچی رو اولین بار توی تلویزیون دیده بودم موقع انتقاد از فیلم ماجرای نیم روز، انتقاداتش با حرفهای کلیشه ای پیرمردهای همیشگی سینما فرق میکرد. بعد از شنیدن صحبتهاش رفتم و یک متن در نقد حرفهاش نوشتم. اما از این که مجبورم کرد متنی بنویسم در نقد خودش، ازش خوشم اومد. 🌱روزی که برایم خصوصی نوشت بیا مناظره کنیم. برایش نوشتم اولا صادقانه بگویم دوستت دارم ثانیا چشم برای مناظره میآیم. 🌱واقعا معتقدم نیاز به عبور از این دو قطبی های مسخره داریم. ما باید هویتمان را با آرمانها و نظام اندیشه و ایده هایمان شکل دهیم. با مسیرمان با عقایدمان با حجم گفتگوهای دوستانه مان. هویتی که با تعصب و نفی دیگری ایجاد شود شاید خوب به چشم بیاید اما زود هم نابود میشود. 🌱من راست نو نیستم. به نظر من راست نو یعنی محافظه کارهایی که از همه هیکل دولت و دولتمردان مراقبت میکنند. راست نو کسانی اند که ولایت فقیه را به سلطنت مطلقه فروکاسته اند. راست نو کسانی هستند که نمیدانند عدالت پروژه امام و امت است و اگر مساله ما عدالت نیست پس نیستیم. ما حق نداریم به اسم ولایت و پیروی از او بی خیال عدالت شویم و بگوییم عدالت با او است و ما هم تابع محضیم. این یعنی جمود یعنی مرداب. راست نو مردمسالاری را نمیفهمد با آزادی هم کنار نمیاید. آزادی برایش یک مفهوم محوری و حیاتی نیست. راست نو به اسم ولایت پذیری اندیشه را به محاق میبرد. و من خود را اهل این جریان نمیدانم. اما حیف که در فضای دو قطبی وقتی نفی جریان چپ میکنی پس لابد راست هستی. 🌱من چپ نو را البته نقد میکنم. عدالتخواهی سطحی و متعصب که تاب تحمل نقد خودش را هم ندارد. من چپی که نمیفهمد انقلابی بودن با عشق و قداست نسبت به نظام اسلامی جمع میشود را نقد میکنم. چپی که بیش از اندیشه و عقیده، هویتش را با نفی دیگری شکل میدهد و با مفهوم مصلحت بیگانه است نقد میکنم. جدی هم نقد میکنم. نگرانشان هستم. این جماعت چه بسا به اسم عدالت بیایند و با نداشتن عقلانیت و اخلاق و معنویت باعث شوند هشت سال لیبرالهای کرخت و فرتوت و پنهانکار دوباره حاکم شوند. چرا که مردم از شعارهای سطحی متنفرند. مردم عدالت را با تدبیر و امید میپسندند نه با دعوا و دوقطبی و نه با بی صبری و حماقت. دوران عدالت خواهی احمدی نژادی گذشته است و باید هم بگذرد. 🌱باید از چپ و راست عالمانه عبور کنیم . رفقا نقد کنیم. نقد جدی. اما تعصب را و خط کشی را و اتهام را کنار بگذاریم. کشور آبستن تحول است و این تحول را باید در خدمت اندیشه و مسیر امام پیش ببریم. نگذاریم تجدد طلبان فسیل به اسم تحول استحاله مان کنند. ما به جز هم کسی را نداریم. @ali_mahdiyan